Solicitare CMR / TURCIA

Timp necesar tranzit in aeroporturile Attaturk Istanbul si Doha

Trimisă în 13.05.15 17:55
de renteaPA [București]
» VIZUALIZĂRI: 10697

Din experienta voastra, cat dureaza un transit de la o cursa internationala catre alta pe aeroporturile Attaturk si Doha, presupunand ca bagajele sunt automat transferate si am deja boarding passul emis de prima data, deci nu ar mai trebui sa pierd timpul cu aceste operatiuni?

Credeti ca o ora este de ajuns?

Sunt distante mari intre terminalele respective?

Multumesc.


  • PERIOADA: ianuarie -- NOPŢI CAZARE: 2
  • BUGET: 1000
  • ADULŢI: 2

Răspunsuri

GabrielaGPR[Brasov]36r[13.05.15 19:17]

Din experienta personala, aeroportul Ataturk este imens.

Eu de fiecare data cand aveam escala in Istanbul pe Ataturk imi luam minim 2-3 ore. Asta pentru ca veneam de la un zbor international si trebuia sa ma "mut" la domestic flights.

Distanta intre terminalul international si cel domestic este mare.

Tinand cont ca dvs aveti un zbor international, veti ramane in aceeasi parte a aeroportului, ceea ce este bine.

Totusi, fiind un aeroport cu un trafic de pasageri mareeeeeeee, se fac si cozi la ghiseele de control al pasapoartelor.

De aceea, dupa parerea mea, o ora nu ar fi suficient. Daca doamne fereste nimeriti un grup mare de oameni in fata si stati la coada, va trebui sa alergati.

Oricum, este parerea mea sincera... poate altii useri vor avea alte pareri...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]][13.05.15 19:47]

@rentea - cel mai simplu faci bine și tipărești planurile aeroporturilor:

- ataturkairport.com/tr-TR/ ... ments/gelis.pdf și ataturkairport.com/tr-TR/ ... ments/gidis.pdf pentru Istanbul, respectiv

- dohahamadairport.com/airp ... he-airport/maps pentru Doha.

E bine să ții seama de faptul că, pentru tranzit internațional, deși nu ai treabă nici cu preluarea / predarea bagajelor, nici cu controlul pașapoartelor (dacă nu ieși din zona de „no man's land”), tot trebuie să treci prin controalele de securitate, așadar un timp minim de 90 de minute între zboruri este limita cea mai joasă, în opinia mea.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2450 PMA (4 voturi)

Dan&EmaTIT[Bucuresti]11r[13.05.15 22:37]

Pe ataturk e nebunie mare de atat, dezorganizare si bataie de joc.

Avantajul de a nu avea grija bagajelor si boardingul este important dar greul este la antitero sau secu.

Ultima data eu am stat 90 minute numai sa ies din aeroport (e drept nu are legatura cu tranzitul dar reflecta haosul si cozile).

Eu as pune 2 ore in calcul

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

nicole33APL[București]ConsAFA78r[13.05.15 23:34]

@rentea -

Din experienta voastra, cat dureaza un transit de la o cursa internationala catre alta pe aeroporturile Attaturk...

Credeti ca o ora este de ajuns?

Sunt distante mari intre terminalele respective?

O oră este la limită, dar este perfect realizabil, cu condiţia să nu existe întârzieri ale primei curse. Marele tău avantaj este acela că nu trebuie să schimbi terminalul, ambele tale curse fiind internaționale.

Am experimentat anul trecut un zbor spre Antalya cu escală la Istanbul, pe Atatürk. La dus am avut o escală de 85 de minute, iar la întoarcere o escală de 95 de minute. La mine una din curse era internațională, iar cealaltă domestică, astfel că trebuia schimbat terminalul. Într-adevăr, aeroportul este imens, însă cel mai mult timp am pierdut cu trecerea din terminalul internațional în cel domestic, din cauza distanței mari între acestea, plus un nou control de securitate. Tu scapi de această grijă, neavând de făcut altceva decât să bei o cafea sau să faci cumpărături în duty free și apoi să cauți noua poartă de îmbarcare.

Dacă ambele curse sunt cu aceeași companie, în caz de întârziere a avionului, sunt mari șanse să te aștepte. Eu aș merge cu escală de o oră.

N.B.: nicole33 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația TURCIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2799 PMA (6 voturi)

ultra19SV[onesti]2r[14.05.15 09:40]

@rentea - Salut. Pe aeroportul Attaturk nu am fost dar in schimb am fost pe cel din Doha. Am schimbat avionul pentru Thailanda. Aeroportul din Doha este foarte mare, transferul de la o poarta la alta se face cu autobuzul. Distanta in medie intre porti este de 20 -25 minute. Iti ajunge o ora.

Ce iti mai pot spune, este ca, nu ai voie sa fumezi tigari electronice in aeroport. A patit-o cineva din grupul cu care am fost.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3850 PMA (6 voturi)

Corina70SR[Ploieşti]9r[14.05.15 11:08]

Eu as mai adauga faptul ca un interval mai mare intre zboruri iti ofera cumva siguranta ca si bagajele tale vor fi mutate la timp dintr-un avion in altul.

Noi am patit-o acum doi ani, la intoarcerea din Turcia, am avut aproximativ o ora intre zboruri pe aeroportul din Istanbul (domestic-international), practic am cam alergat intre terminale (ca ne-am oprit si la toaleta, unde era coada), si am avut neplacuta surpriza sa constatam (la Bucuresti) ca bagajele noastre au ramas la Istanbul. Pur si simplu nu a mai fost timp sa le incarce pe toate, au venit cu o cursa ulterioara. Un troler a fost deteriorat grav in timpul manevrelor grabite de descarcare-transport-incarcare, dar am recuperat "paguba" prin intermediul asigurarii de calatorie.

Asa ca un interval minim de 1,5 - 2 ore intre zboruri e mai sigur. Nu poate nimeni sa-ti garanteze ca primul zbor, cel spre Istanbul, ajunge la ora stabilita, oricand se pot intampla intarzieri, unele destul de mari (anul trecut, charterul Tarom pentru Antalia, din data de 3 septembrie, a avut o ora intarziere la plecarea din Bucuresti).

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

Maricica40GD[Bucuresti][14.05.15 11:26]

@Corina70:

Intotdeauna charterele au avut alt regim fata de cursele de linie care au prioritate. Compari mere cu pere. Bagajele se deterioreaza adesea si de aceea exista asigurare.


Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]][14.05.15 12:16]

@Maricica40 -

charterele au avut alt regim fata de cursele de linie

Serios?!? Din ce punct de vedere? Nu de alta, dar întreb asta știind că, pentru controlorii de trafic (adică personalul aeronautic autorizat în a „manevra” traficul aerian de călători și mărfuri, inclusiv orele de decolare / aterizare) NU există „regimuri” diferite între cele două categorii de curse aeriene. E posibil ca operatorii acestora (companiile aeriene) să nu reușească să planifice eficient diagramele zborurilor, astfel încât să ajungă uneori (din cauze cel mai adesea exterioare lor) să nu aibă aeronave disponibile la orele de plecare planificate. Și culmea, de multe ori, aceste disfuncționalități se reflectă inclusiv în graficul de plecări al curselor regulate. Dar repet - sunt cazuri speciale, care NU au legătură decât cel mult cu compania aeriană care operează o cursă, fie ea de linie sau charter și nu cu tipul propriu-zis al acelei curse!

Așadar, verificați eventual ca zborul să fie operat de o companie serioasă, nu de una cu trei avioane care oferă 10 curse charter pe zi!

Bagajele se deterioreaza adesea si de aceea exista asigurare.

Greșit din nou! Bagajele deteriorate la transport sunt despăgubite de compania aeriană care a operat zborul, în urma unei simple cereri făcute după ridicarea bagajului, la aeroport. Asigurarea acoperă alte cazuri și eventual valori mai mari ale despăgubirilor. Exemplu - aici sau aici.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

horachiraPM[Bistriţa]2r[15.05.15 17:04]

@rentea: la avioanele mari -10 locuri pe rind -cerinta e de o ora inainte prezenta la poarta. eu personal nu m-as risca, poate daca asa cum a spus un coleg zborurile sint operate de aceeasi companie

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

renteaPA[București]1r[15.05.15 19:11]

Va multumesc pt raspunsuri. asta era si banuiala mea, timpul e prea scurt...companiile sunt diferite, este foarte mare probabilitatea de a rata zborul de legatura.


HuskyGD[Bucuresti][19.05.15 18:15]

Intr-un caz precum cel al lui rentea, in care ambele curse sunt internationale, un pasager care ramane in zona neutra no man's land a terminalului international mai primeste pe pasaport stampilele de intrare, respectiv iesire in si din Turcia?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]][19.05.15 18:30]

@Husky - nu; n-are de unde, că nu intră la control pașapoarte (pctf).


  • [12] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.1206169128418 sec
    ecranul dvs: 1 x 1