ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.11.2020
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
SEP-2020
DURATA: 4 nopți
Cuplu
2 ADULȚI
Raport PREȚ/CALITATE:
EXCELENT

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
98.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

TIMP CITIRE: 22 MIN

2. Hilton Dalaman Sarigerme – un hotel foarte bun, conform așteptărilor și renumelui

TIPĂREȘTE URM de aici

Perioada sejurului: 24 – 28 septembrie 2020

Adresa: Sarigerme Tourism Center - Ortaca 48610, MUĞLA

Coordonate GPS: 36.710249; 28.722065 – la bariera de intrare în resort

Website: .hilton.com/en/hotels/tur ... HRHI/index.html

Alegerea destinației și a hotelului

Povestea este puţin mai lungă. Am aflat despre Sarigerme absolut întâmplător, când studiam un hotel din Side :D, şi, din aproape în aproape, am ajuns la un hotel aparţinând aceluiaşi lanţ, situat însă în Sarigerme. De aici nu a mai fost decât un singur pas până la a mă îndrăgosti de plaja superbă a acestei staţiuni, foarte lată şi cu nisip fin, filmuleţele disponibile pe internet fiind extrem de convingătoare.

În urmă cu trei - patru ani am şi cerut unei agenţii oferte pentru acest hotel şi pentru încă unul, tot de lanț internațional, un TUI. Am fost şocată atunci de preţurile cerute pentru un sejur la capăt de sezon. Îmi amintesc şi acum discuţia avută cu agentul de turism care m-a sunat să vadă dacă vreau să fac rezervare, iar eu i-am spus că nu a înţeles că doresc un sejur cu transport individual, eu fiind convinsă că preţul ofertei include şi zborul cu avionul :D. Omul mi-a explicat că oferta făcută era conform solicitării, doar cazare fără transport, dar că hotelurile care mă interesau pe mine sunt mai scumpe, fiind preferate de germani şi britanici. Atunci am renunţat imediat şi m-am reorientat spre Antalya, dar dorinţa de a ajunge în această zonă a rămas şi am continuat să urmăresc cele două hoteluri care mă tentau.

Am tot citit despre ambele hoteluri şi balanţa a înclinat ulterior spre Hilton, care mi s-a părut mai „internaţional” , mai pe gustul meu faţă de celălalt care mi se părea că se adresează exclusiv vorbitorilor de limbă germană şi nu m-am înşelat, aici limba engleză fiind vorbită de majoritatea angajaţilor, iar la spectacole prezentarea era exclusiv în engleză, aspect foarte convenabil pentru mine.

Poziţionarea hotelului pe plajă, dar şi pe malul râului Dalaman în zona în care acesta se varsă în mare mi s-a părut interesantă, aducând un plus în peisajul zonei.

În planul iniţial, reluat pentru vacanţa de anul acesta, Hilton era al doilea hotel după cel din Fethiye, practic apropiindu-mă de celelalte destinaţii ulterioare, dar după ce am introdus o nouă cazare şi am recalculat duratele sejururilor, ajunsese al treilea, pentru a optimiza traseul de parcurs, însă, din motive de preţ, am reconfigurat traseul, singură, nu la indicaţia GPS-ului :D, complicând circuitul, dar economisind bani la cazări prin combinaţia optimă de hoteluri aşa că am inversat hotelul nr. 2 cu hotelul nr. 3.

Am rezervat încă din luna ianuarie un sejur de patru nopţi cu ultra all inclusive la Hilton Dalaman Sarigerme 5* la suma de 659 euro pentru o cameră dublă land view (cea mai ieftină), plătind un avans de 80% şi diferenţa cu 30 zile înainte de plecare, eu amânând puţin ultimul termen de plată din cauza incertitudinii legate de concretizarea acestei vacanţe.

Drumul

Pentru noi, drumul până la acest hotel a fost foarte scurt (doar 59 kilometri) şi foarte lejer, deoarece eram deja în zonă şi am plecat de la hotelul Barut Fethiye la ora 10.30, am făcut o oprire mai lungă în oraşul Dalaman pentru rezolvarea unor probleme şi apoi direct Sarigerme şi Hilton, unde am ajuns la ora 12.10. În mod normal, fără oprire, drumul nu ar fi durat mai mult de 45 minute, cu tot cu traversarea tunelului de la Gocek, despre care am mai zis că poate ieşeam mai ieftin dacă îmi făceam abonament :D.

Pentru a fi utilă celor care doresc să ajungă din România la Hilton Dalaman Sarigerme, voi preciza traseul pe care am mers noi, respectiv:

Bucureşti – Ruse – Razgrad – Târgovişte – Omurtag – Kotel – Yambol – Elhovo – Lesovo – Hamzabeyli – Edirne – Havsa – Uzunköprü – Keşan – Gelibolu – Eceabat – Çanakkale – Ezine – Ayvacik – Küçukkuyu – Edremit – Burhaniye – Ayvalık – Yenişakran (oprire) – 880 kilometri în prima zi şi apoi Yenişakran – Aliağa – Menemen – Izmir – Aydın – Muğla – Ortaca – Sarigerme 374 kilometri a doua zi.

Am povestit pe larg despre experienţa drumului cu maşina până în Fethiye într-un articol distinct, cu menţiunea că, dacă am fi mers direct la Hilton prima dată, din Ortaca am fi continuat în direcţia Sarigerme, un drum mai scurt de doar 1.254 kilometri, fără a mai trece prin Dalaman şi prin tunelul de la Gocek.

Hotelul

Hotelul a fost deschis în iunie 2009 şi se întinde pe o suprafaţă generoasă de 176.000 metri pătraţi. Are 545 de camere de mai multe feluri, existând o clădire principală cu două corpuri semicirculare P+3 şi câteva vile (Lake House) P+1. Noi am avut cazare în clădirea principală. Vilele sunt mai scumpe și mai exclusiviste, dar și mult mai departe de plajă.

Se află la 2 kilometri de centrul localităţii Sarigerme, la 58 kilometri de Fethiye şi la 100 de kilometri de Marmaris. Cel mai apropiat aeroport este cel din Dalaman, aflat la doar 20 kilometri, dar pot fi folosite şi aeroporturile Milas (Bodrum), aflat la 172 kilometri sau cel din Antalya, aflat la 262 kilometri, însă, în aceste ultime două cazuri, transferurile sunt foarte lungi şi obositoare, durând 2 ore şi 20 minute, respectiv 3 ore şi jumătate.

De obicei studiez conceptele hotelurilor care mă interesează înainte de a rezerva, astfel putând aprecia dacă acestea ne-ar satisface dorinţele şi pretenţiile, dar anul acesta ordinea a fost inversată, intrând în posesia conceptelor abia după ce am plătit avansul. Zarurile fuseseră deja aruncate, plătisem deja din ianuarie 80% din preţul sejurului la acest hotel, când am citit în conceptul acestuia o informaţie legată de fumat care pur şi simplu m-a bulversat, dar şi revoltat deopotrivă: „Smoking is not allowed inside the whole hotel area” . WTF? Nu-mi venea să cred. Mă şi vedeam fugărită de personalul hotelului, fumând pe ascuns pe la colţuri, cu teama că aş putea fi prinsă. Penibil la vârsta mea şi, mai ales, pe banii mei, deloc puţini. Din fericire pentru mine, dracul nu a fost atât de negru pe cât mă temeam, ba chiar pot spune că a fost mult mai bine din punctul de vedere al fumatului ca la hotelul anterior, unde m-am simţit cu adevărat discriminată în raport cu ceilalţi oaspeţi.

Check in

Ajunşi la bariera de la intrarea în resort, am prezentat voucherul, ne-a fost măsurată temperatura şi am fost lăsaţi să trecem după ridicarea barierei şi coborârea stâlpişorilor de oţel care împiedicau accesul.

Am oprit în faţa intrării în recepţie, refuzând debarcarea bagajelor şi parcarea maşinii de către valeţi, şi am mers la recepţie pentru formalităţile de check in. Am prezentat voucherul şi paşapoartele şi am completat formularul de cazare şi formularele COVID-19, nou introduse anul acesta, cu care deja mă obişnuisem de la hotelul anterior, declarând în ce ţări în afara celei de domiciliu am călătorit în ultimele 14 zile, bifând dacă avem sau nu din simptomele specifice acestei boli. Am aflat că şi la acest hotel era posibilă efectuarea unui test RT-PCR, la cerere şi contra cost, doar 30 euro – mai ieftin ca în România :D, prelevarea probelor făcându-se în cursul dimineţii la cabinetul medical din cadrul hotelului, cu transmiterea rezultatelor pe adresa de email în maxim 48 ore.

Ora oficială de check in este 15.00 la acest hotel, dar ei şi-au cerut scuze (?!) că nu-mi pot oferi pe loc camera, deoarece, după efectuarea curăţeniei şi igienizării, conform noilor reguli de protecţie sanitară instituite anul acesta, trebuia să mai stea închisă ceva timp până la ocuparea acesteia de către următorii turişti, au promis să ne vor contacta în cel mai scurt timp posibil şi ne-au invitat să luăm între timp masa de prânz, dar noi am preferat să ne familiarizăm cu facilităţile resortului, nu înainte de a muta provizoriu maşina într-o parcare aflată în apropierea intrării, pentru a nu bloca accesul autocarelor.

Nu era prima dată când ajungeam la un hotel înainte de ora de check in, de fapt, noi mereu ajungem mai devreme, şi nici prima dată când nu primeam pe loc camera, deşi au fost destule cazuri în care s-a întâmplat asta, între timp ne plimbam prin resort, mâncam ceva sau mergeam la bar, însă aici a fost prima dată când am fost sunată pe telefonul mobil pentru a mă prezenta la recepţie. Chiar nu mă aşteptam. Eram la barul de la piscina principală şi nu apucasem să terminăm cafelele şi băuturile comandate, când a sunat telefonul, aşa că am terminat ţigara şi am plecat spre recepţie să termin cu check in-ul, urmând să-mi reîntâlnesc soţul în lobby.

Am primit cardurile, o hartă a resortului care conţinea informaţii despre programul barurilor şi restaurantelor, activităţile pentru copii şi serviciile oferite la SPA, precum şi un newsletter cu programul spectacolelor, invitaţii din fiecare seară şi alte activităţi pentru adulţi. L-am rugat pe recepţioner să-mi indice pe hartă poziţia camerei mele, ocazie cu care am aflat că primisem, gratuit şi fără vreo intervenţie din partea mea, un upgrade la o cameră cu vedere laterală la mare. Să fie primit! Nu am fost prea surprinsă, deoarece cele mai multe camere au vedere laterală la mare şi din acest motiv nici nu am plătit suplimentul la momentul rezervării. Oricum, grădina hotelului este atât de frumoasă, încât nici vederea la uscat nu ar fi fost o tragedie, dar, aşa cum s-a nimerit, a fost chiar perfect.

Parcarea

Parcarea hotelului este generoasă şi, bineînţeles, gratuită. Aceasta se află în partea stângă a intrării în resort. Noi nu am folosit-o, deoarece la sosire am parcat provizoriu într-o altă parcare mai micuţă aflată chiar lângă hotel până la finalizarea formalităţilor de cazare.

Am luat un bell boy şi am mers în parcare la maşină pentru a debarca bagajele, pe care le-am lăsat la intrarea în hotel pentru a fi dezinfectate, conform procedurilor. Urma să mut maşina în parcarea principală a hotelului, dar, dacă nimeni nu mi-a zis nimic, m-am făcut şi eu că am uitat şi am lăsat-o acolo, având avantajul de a fi mult mai aproape.

La fel am procedat şi când am ieşit cu maşina să ne plimbăm. La întoarcere ne-am încercat norocul tot în parcarea de lângă hotel, am găsit loc liber şi maşina acolo a rămas până la finalul sejurului.

Camera 1479

Am solicitat să văd camera înainte de a căra bagajele și am plecat cu un bell boy cu liftul până la etajul al treilea şi ultimul şi apoi am tot mers pe coridoare lungi de m-am plictisit până am ajuns. Am verificat că totul funcţionează, am admirat şi marea din balcon :D, singurul minus l-ar constitui lipsa patului matrimonial, dar am trecut cu vederea acest aspect, aşa că am acceptat camera oferită, am revenit la recepţie, mi-am recuperat soţul şi am revenit pe acelaşi drum luuung, bell boy-ul aducându-ne bagajele în cameră în foarte scurt timp. În stânga uşii de intrare în cameră pe perete exista un panou luminos cu două becuri, verde şi roşu, pentru solicitarea serviciului de curăţenie, respectiv pentru a nu fi deranjaţi.

În contextul pandemiei, şi la acest hotel aveam posibilitatea de a solicita la recepţie renunţarea la serviciul de curăţenie şi la realimentarea minibarului, dacă doream să nu intre nimeni în camera noastră pe toată durata sejurului. Dacă de schimbarea lenjeriei mă puteam lipsi într-un sejur de doar patru nopţi, la fel şi de completarea minibarului, aveam însă nevoie în fiecare zi de prosoape uscate, aşa că mi-am asumat riscul, având grijă să dezinfectez zilnic toate suprafeţele posibil atinse de către personalul hotelului.

Camera a fost suficient de spaţioasă pentru gustul meu, ok la cei 36 metri pătraţi. Intrând în cameră, pe partea dreaptă era un dulap cu trei uşi, bine compartimentat, două treimi cu bară pentru umeraşe şi o treime cu rafturi. În dulap exista şi masă şi fier de călcat, dar eu nu le-am folosit.

Pe partea stângă era baia, FĂRĂ UŞĂ :D, cam în acelaşi stil întâlnit şi toamna trecută în Egipt la Steigenberger Aldau Beach, deloc deranjant pentru mine. Câteva spaţii de depozitare existau şi în baie, în stânga şi în dreapta corpului în care se afla minibarul şi setul de preparare a ceaiului şi cafelei. Aici am găsit halatele de baie şi papucii de unică folosinţă, dar şi seiful cu utilizare gratuită. Minibarul conţinea două sticle de bere, Tuborg şi Carlsberg în prima zi, apoi doar Tuborg, sucuri din gama Coca Cola la sticlă (Coca Cola, Cola Zero, Fanta, Sprite, Ice Tea), apă minerală şi apă plată şi zilnic se completa ceea ce consumam. Deasupra minibarului găseam cană electrică pentru încălzit apa, pliculeţe de cafea instant şi lapte praf, pliculeţe de ceai mai multe sortimente, zahăr şi îndulcitori, completate zilnic, pahare de carton mari şi mici, precum şi o frapieră, utilă dacă doream să folosim cele câteva maşini de făcut cuburi de gheaţă aflate pe hol la fiecare etaj. Nu prea îmi plac mie paharele de carton, dar am considerat ca fiind mai sigură folosirea acestora decât a celor de sticlă în contextul actual.

Practic, doar chiuveta se afla în cameră, deoarece toaleta era într-o încăpere separată prin uşă, la fel şi cada de baie şi duşul, aflate într-o altă încăpere distinctă. Mai exista şi un geam între baie şi cameră, vederea putând fi obturată cu ajutorul unei jaluzele. Pe mine mă amuză chestiile de genul acesta, nici geamul dintre baie şi cameră nefiind o noutate pentru mine, însă poate fi deranjant în timpul nopţii pentru cei care lasă lumina aprinsă în baie.

Chiuveta era încastrată într-un blat cu sertare, într-unul aflându-se uscătorul de păr. Exista şi oglindă măritoare pentru machiaj. Cosmeticele oferite, de bună calitate, au constat în câte două sticluţe de şampon, balsam, gel de duş şi loţiune de corp, două căşti de duş şi un săpun solid, fiind completate după utilizare. Mă aşteptam să primesc mai multe „chestii” la un hotel Hilton de cinci stele, făcând comparaţie cu Hilton Garden Inn 4* din Kutahya, la care stătusem de două ori în trecut, aflaţi în drum spre Antalya, dar nu pot spune că mi-a lipsit ceva, noi plecând mereu în vacanţă cu propriile cosmetice. Am mai găsit în baie şi un cântar pentru verificarea greutăţii până la 160 kilograme, dar nu am vrut să-mi stric buna dispoziţie folosindu-l :D.

Cum spuneam, cada de baie se afla într-o încăpere separată. Aici mi s-a părut puţin ciudat că aveam şi cadă cu duş mobil, dar şi un duş fixat pe tavan, fără vreo cădiţă de duş ceva, direct pe pardoseală, dar panta perfectă şi scurgerea eficientă nu au creat probleme.

Am primit câte două prosoape pentru fiecare şi un prosop pentru ieşirea de la duş. Albe, curate, impecabile, prosoapele au fost schimbate în fiecare zi, chiar fără a fi lăsate pe podea.

Intrând în camera propriu-zisă, pe partea dreaptă aveam un suport pentru bagaje, apoi o masă şi o canapea, care nu ştiu dacă era şi extensibilă, pentru că nu m-a interesat să verific, însă era suficient de lungă pentru a putea dormi pe ea un copil mărişor sau chiar un adult.

Pe partea stângă se aflau cele două paturi single, cu lăţimea de 120 cm. Noi le-am lipit obţinând astfel un pat foarte lat J, încadrat de două noptiere. A fost chiar mai bine aşa, deoarece am dormit mai bine, fără a ne deranja unul pe celălalt la fiecare răsucire în pat. Saltelele au fost foarte confortabile, dar nu la fel de super ca la hotelul din Kutahya aparţinând aceluiaşi lanţ. Pe una din noptiere se afla un radio cu ceas deşteptător şi MP3, pe cealaltă se afla telefonul. Deasupra noptierelor, pe perete se aflau două aplice drăguţe, dotate şi cu lămpi cu led pentru citit. Două aplice similare încadrau oglinda de pe peretele opus patului. Televizorul LED era fixat pe perete. Erau disponibile destul de multe programe, dar pe mine nu m-a interesat subiectul. M-am uitat doar pe canalele de prezentare a resortului şi puţin la ştiri pe un canal turcesc.

Aerul condiţionat era în sistem centralizat cu reglaj individual de la un panou aflat pe perete, eficient şi silenţios. L-am folosit destul de puţin, mai mult când dormeam dupăamiaza şi era prea cald, camera fiind orientată spre vest.

Curăţenie s-a făcut în fiecare zi în cursul dimineţii, cu simţ de răspundere, mocheta era aspirată, baia dezinfectată, erau completate cosmeticele consumate, au fost schimbate zilnic, din proprie iniţiativă, prosoapele şi cearşafurile, chiar dacă schimbarea lenjeriei atât de des nu ar fi fost neapărat necesară.

Balconul nu era foarte mare, dar a fost absolut suficient pentru nevoile noastre. De formă pentagonală, era dotat cu două scaune, o măsuţă şi două uscătoare pentru costume de baie, câte unul la fiecare capăt al balconului. Exista şi o plasă contra insectelor, deşi nu am văzut picior de ţânţar pe acolo. Din balcon beneficiam de o frumoasă vedere la mare, dar şi la resortul vecin. Am prins chiar câteva frumoase apusuri de soare peste munte. Sub balconul nostru o tufă imensă de bougainvillea roz înflorită ne bucura privirile.

Ce mi-a lipsit? Scrumiera, desigur. =)) Ajunsesem cu temeri mari la acest hotel legate de aspectul fumatului, speriată de cele citite pe saitul oficial, însă nu a fost chiar aşa, ba din contră, am rezolvat onorabil problema, fără a renunţa la viciul meu. Pe uşile tuturor camerelor din hotel era afişat semnul că acestea sunt destinate nefumătorilor, dar am mai văzut chestia asta şi prin alte părţi şi nu m-a afectat cu nimic. Aici nu prea ştiam exact cum stă treaba şi nici nu am întrebat, nedorind să atrag atenţia asupra mea :D. Am tras cu ochiul cât am putut prin balcoanele vecinilor de etaj, dar şi prin balcoanele de la etajele inferioare, dar nu am văzut nicio scrumieră pe nicăieri. Măi să fie. Atunci mi-am amintit instantaneu de o situaţie extrem de asemănătoare trăită în urmă cu câţiva ani la celebrul hotel Adam &Eve din Belek, unde, tot aşa, fumatul era interzis inclusiv pe balconul/terasa camerei. Acolo era clar precizat şi cuantumul amenzii pentru nerespectarea regulii referitoare la fumat, vreo 25 euro, dacă îmi aduc bine aminte, de riscam să dau pe amenzi mai mult decât dădusem pe tot sejurul dacă mă puneam la mintea lor, pentru că, paradoxal, dacă făceai amor pe salteaua din balcon era ok, dar dacă te prindeau că fumezi, pac amendă! Am procedat la fel şi aici, în sensul că am „împrumutat” o scrumieră de la unul din baruri, am fumat pe propriul balcon când şi cât am avut chef, mi-am curăţat singură scrumiera pe care o închideam apoi în seif atunci când plecam din cameră. În rest ţineam aprins becul cu „nu deranjaţi” pe toată durata şederii noastre în cameră.

Există şi posibilitatea de a comanda mâncare şi băutură în cameră, serviciul de room service fiind disponibil 24 de ore, dar contra cost. Pe noi nu ne-a interesat.

Restaurantul

Există un restaurant principal, „Sarigerme” , care oferă principalele mese ale zilei: micul dejun (07.00-11.00), prânzul (12.30-14.30), cina (19.00-21.30) şi cina de la miezul nopţii (23.30-01.00), în regim bufet asistat (voi detalia), un bistro şi un snack restaurant care oferă masa de prânz: Vento (12.30-16.00) şi Breeze (12.30-17.00) în sistem a la carte, Gozleme House (12.00-18.00) şi şase restaurante a la carte disponibile pentru cină (19.00-22.30), cu rezervare prealabilă până la ora 9 dimineaţa în ziua dorită, contra unei taxe de 15 euro de persoană, copiii între 7-11 ani plătind doar 50%, iar cei sub 7 ani fiind admişi gratuit. Nu am reuşit să-mi conving soţul să mergem la a la carte-uri nici la acest hotel, deşi aveam de unde alege, dintre: Vela (fructe de mare şi peşte), A la Turca (turcesc), Alize (italian), Finesse (indian), Tao Chinese (chinezesc) sau Tao Teppanyaki (japonez – care costa 20 euro de persoană).

Din comoditate, am luat aproape toate mesele în restaurantul principal Sarigerme, aflat la nivelul -1, cu mese în interior, dar şi cu o frumoasă terasă. Noi am mâncat exclusiv pe terasă. Accesul în restaurant se făcea doar prin hotel, purtând mască de protecţie, ne dezinfectam mâinile înainte de a intra, treceam printr-o poartă de termoscanare, supravegheată atent de o angajată, care verifica şi să avem mască, nu doar temperatura în parametri. Acum cât de corect indica acea poartă este discutabil cât timp soţul meu era să nu intre de câteva ori, deoarece avea temperatura prea mică =)) atunci când punea încheietura mâinii în dreptul senzorului şi reuşea doar măsurând de pe frunte, pentru că respectiva angajată trebuia să noteze pe o foaie temperatura fiecărui turist şi numărul camerei. Turiştii erau obligaţi să poarte mască de la intrarea în restaurant până se aşezau la masă şi începeau să mănânce. Dacă nu aveau, li se oferea imediat una. Măşti erau la discreţie, gratuit, atât pentru adulţi, cât şi mai micuţe şi colorate pentru copii.

Măsurile de protecţie luate de acest hotel în contextul pandemiei au transformat clasicul bufet all inclusive cu care eram obişnuiţi într-un sistem de servire asistată. Mâncarea şi personalul, dotat cu măşti, mănuşi şi bonete, se aflau în spaţii delimitate de paravane de fluxul de turişti. Fructele, legumele, salatele, dulciurile, mezelurile şi brânzeturile erau expuse unele în spatele altora şi purtau etichete cu numere. În faţa turistului erau dispuse panouri cu numerele şi denumirile tuturor produselor expuse. Turistul întindea farfuria angajatului solicitând numărul de bucăţi dorite din produsul nr. X şi era servit cu toată amabilitatea posibilă. Dezavantajul îl constituia slaba vizibilitate a unor produse. Pe mine nu m-a afectat prea mult, deoarece ştiam exact ce tip de brânză, de exemplu, îmi place şi doresc să mănânc, dar recunosc că nu reuşeam să văd toate produsele expuse. Totuşi am renunţat la salate, fiind prea complicat să-i explic angajatului că vreau trei frunze de salată, cinci frunze de rucola, doi cleşti de morcov ras şi doi cleşti de varză roşie, cât ulei să-mi pună şi cât sos de lămâie, aşa că m-am lipsit. În zona mâncărurilor calde era mai simplu, plitele fiind mai aproape şi vizibilitatea perfectă, la fel şi cu supele era uşor, pentru că erau doar două feluri şi cereai supa dorită, însă nu aveai posibilitatea de a mai adăuga ceva în ea, după gust, gen crutoane sau verdeaţă.

Cu toate aceste mici inconveniente, eu am fost mulţumită de mâncarea gustoasă, proaspătă şi variată. Deseori am încercat şi specialitatea bucătarului, frumos prezentată pe farfurie.

Băuturile erau comandate la ospătari şi aduse la masă cu promptitudine de aceştia. Mi-a plăcut faptul că fresh-ul de portocale era oferit gratuit. Tacâmurile erau în plicuri sigilate, care conţineau şi un şerveţel uscat şi unul umed, cu alcool. Mesele erau dezinfectante după fiecare turist, la fel şi scaunele.

Mi-a plăcut faptul că pe terasă erau sectoare destinate exclusiv adulţilor (16+), sectoare pentru familiile cu copii, dar şi sectoare în care fumatul era permis, în toate acestea mesele fiind distanţate corespunzător.

Snack restaurantul funcţiona în sistem a la carte, felurile dorite erau comandate dintr-un meniu de unică folosinţă cu rol şi de suport pentru farfurie şi erau aduse la masă într-un timp scurt. Meniul putea fi accesat şi prin scanarea codului QR cu telefonul propriu. Noi am mâncat o singură dată la prânz la Breeze şi am fost mulţumită şi de serviciul prompt, dar şi de mâncarea comandată, care a fost exact pe gustul meu. Am început cu o supă rece de iaurt, foarte răcoritoare, am continuat cu Kümpir (un cartof copt în cuptor şi umplut cu de toate), la care, în condiţii normale, aş fi solicitat doar anumite toppinguri, apoi un Iskender Kebap şi cheesecake de vanilie cu fructe de pădure la desert pentru mine, respectiv o îngheţată asortată delicioasă pentru soţ. De băut eu am luat ayran, în timp ce soţul nu a renunţat la berea lui.

În altă zi am luat gözleme şi ayran de la restaurantul tradiţional aflat în apropierea plajei, le-am mâncat pe plajă la şezlong şi nu ne-a mai trebuit altceva până seara.

Mai erau şi două patiserii, una în interior (închisă anul acesta) şi una în aer liber lângă piscina principală care ofereau prăjituri şi o îngheţată extraordinar de bună câteva ore pe zi, unde era şi barul care nouă ne-a plăcut cel mai mult şi unde cu greu am rezistat ispitelor dulci. Noroc că seara după cină nu mai vedeam prăjiturile în vitrină :D şi ne puteam concentra atenţia doar asupra cocktailurilor şi cafelelor.

Baruri

Conform conceptului stabilit pentru acest an, înainte de COVID, hotelul punea la dispoziţia oaspeţilor vreo 12-13 baruri, de ne temeam că nu vom avea timp să le vizităm pe toate în cele câteva zile petrecute aici, dar, din cauza pandemiei, au fost deschise mai mult barurile aflate în aer liber, aici riscurile fiind considerate mai mici. Aşa că am ratat de exemplu Bars Street sau Rouge Roof Bar (16+), care chiar mă tentau.

Teoretic, aveai obligaţia de a purta mască atunci când te apropiai să comanzi ceva de la bar, practic, doar la un singur bar, era impusă respectarea acestei reguli, la restul, purta mască doar personalul şi un număr infim din turişti. Servirea se făcea atât la masă cât şi la bar, fără a te putea apropia prea mult de acesta.

Băuturile servite erau preponderent de import. Pentru cât bem noi, acestea au fost mai mult decât suficiente. Voi enumera doar câteva din cele văzute şi/sau băute de noi, cu menţiunea că noi suntem amatori mai mult de cocktailuri decât de tării servite ca atare: vodcă Smirnoff şi Absolut, rom Bacardi, Havana Club, Captain Morgan alb, gin Gordons şi Tanqueray, Campari, Martini, Garrone, Aperol, Baileys, Malibu, Kahlua, whiskey JB, JW Red, Ballantines, Jameson, Chivas, Jack Daniels, Jim Beam, tequila Tres Magueyes, bere Efes Light, Malt, Becks şi Carlsberg, energizante Burn şi RedBull. Şi dacă tot am vorbit aici de băuturi, profit de ocazie pentru a aminti şi de cafeaua excelentă şi specialităţile de cafea la fel de bune, disponibile la toate barurile din resort, inclusiv în restaurantul principal, acesta fiind un criteriu important pentru mine în aprecierea nivelului unui resort.

Din cauza restricţiilor impuse de pandemie şi orarul de funcţionare a barurilor a suferit unele modificări. Astfel Beach Barul, teoretic era deschis între 10.00-18.00, dar practic a funcţionat până târziu în noapte, chiar şi după ora 24.00. Ziua ne asigura nevoile de hidratare când ne aflam pe plajă şi ne răcoream cu cocktailuri bine făcute, iar seara ne relaxam aici sub clar de lună într-o atmosferă plăcută, chiar romantică aş putea spune, creată cu ajutorul unor felinare mai „originale” (se va vedea în pozele ataşate), ascultând muzică în surdină şi valurile mării, la un pahar de băutură bună şi o cafea la fel de bună.

Citrus Bar, barul de la piscina principală, cu program 10.00-22.00, a fost barul nostru preferat, chiar dacă ispita prăjiturilor şi a îngheţatei servite între anumite ore a fost mare. Ne-a plăcut liniştea de aici, dar şi faptul că a fost singurul bar unde regula purtării măştii a fost respectată de toţi turiştii. Nimeni nu avea voie să circule printre mese sau să comande ceva la bar dacă nu avea mască. Pentru fumători erau disponibile mesele situate pe laturile exterioare ale terasei, suficiente ca număr, şi a fost foarte bine aşa, pentru că nimeni nu deranja pe nimeni.

Am trecut într-o seară şi pe la Vitamin barul (11.00-19.00) aflat în cadrul centrului SPA al hotelului, dar după ora închiderii acestuia. Oricum nu eram interesată de oferta soft a acestuia, prea „sănătoasă” pentru mine.

La Vento Bar & Bistro (10.00-18.00) nu am ajuns, chiar dacă ştiam că aici exista şi posibilitatea de a lua masa de prânz, tot aşa cum nu am reuşit să ajung nici la Lake House Pool Bar (10.00-18.00), zona vilelor frumos amplasate pe malul râului părându-mi prea departe de orice.

Vela Night Club, care trebuia să funcţioneze 23.00-01.00, Bars Street (18.00-23.00), aflat în clădirea principală la nivelul -1 şi Rouge Roof Bar (16+) (18.00-01.00), aflat în clădirea principală la etajul 3 în corpul estic, cu o poziţie interesantă şi oferind o privelişte superbă asupra întregului resort, nu au fost deschise din cauza virusului.

Singurul bar indoor pe care l-am găsit deschis în acest an virusat a fost Pianoforte Bar, cel mai „tare” bar din hotel, aflat în clădirea principală, în celălalt corp faţă de cel în care eram noi cazaţi, bar care în alţi ani era deschis non stop, dar anul acesta a avut un program scurtat, doar 08.00-24.00, din cauza restricţiilor impuse. Nu am stat niciodată aici, din motive de fumat, desigur, dar şi pentru că mi s-a părut cam aglomerat, însă treceam seara pentru o cafea „to go” şi un ultim pahar de ceva înainte de culcare. Nu ne era foarte la îndemână, deoarece trebuia să schimbăm două lifturi pentru a ajunge la acest bar şi apoi în camera noastră.

Am enumerat aici şi barurile pe care eu le-am găsit deschise, dar şi pe cele închise în această perioadă, pentru a prezenta situaţia generală a acestora într-un an normal.

Piscine

Chiar dacă nu sunt interesată să stau la piscină în vacanţele mele, numărul şi aspectul piscinelor este, indirect, important şi pentru mine. Trecând pe lângă acestea în drumul meu spre mare nu am putut să nu remarc numărul mare de şezlonguri, ocupate doar de prosoape, obiceiul rezervării şezlongurilor fiind prezent şi la acest hotel.

Şi în acest caz, existenţa unei piscine principale imense şi deosebit de frumoase m-a avantajat, deoarece o mare parte din turişti preferau să o folosească şi nu mai ajungeau la plajă, unde şi aşa numărul şezlongurilor disponibile era cam mic, dar astfel am găsit şi eu locuri în fiecare zi fără emoţii. Piscina principală chiar este foarte mare, având o suprafaţă de 3390 metri pătraţi şi o adâncime maximă de 140 cm. În centrul acesteia se află o zonă cu jacuzzi, cu acoperiş, ca o căsuţă în mijlocul apei.

O altă piscină interesantă şi care mi-a plăcut este piscina de relaxare, destinată exclusiv adulţilor (16+), aflată în stânga celei principale cum priveşti spre mare. Are o suprafaţă de 540 metri pătraţi şi o adâncime maximă de 140 cm.

Am mai remarcat în plimbările mele prin resort piscinele deluxe, cu adâncimea maximă de 140 cm, câte una aferentă fiecăruia din cele două corpuri ale hotelului, la care aveau ieşire cei cazaţi în camerele şi apartamentele swim up, cu acces inclusiv pe scări de la etaje diferite ale hotelului, însă nu ştiu dacă acestea erau accesibile tuturor turiştilor sau erau destinate doar celor cazaţi în acele camere mai scumpe şi mai fiţoase.

În zona Lake House există piscine atât pentru adulţi, cât şi pentru copii, dar eu nu le-am văzut decât la televizor pe canalul de prezentare a resortului, nu pot da detalii.

Nici la piscina interioară nu am ajuns, aici existând piscină pentru adulţi cu suprafaţa de 254 mp şi adâncimea de 140 cm şi piscină pentru copii cu suprafaţa de 17 mp şi adâncimea de 40 cm, ambele încălzite. Am văzut în schimb piscina interioară din cadrul Centrului SPA, cu suprafaţa de 50 mp şi adâncimea de 140 cm, şi mi-a plăcut atmosfera de acolo, semiîntuneric, linişte, un parfum plăcut care plutea în aer, perfect pentru relaxare.

Plaja

Plaja proprie a resortului este foarte lată şi foarte frumoasă, cu nisip fin. M-am bucurat că am făcut o alegere bună şi că nu m-am înşelat când admiram în filmuleţe plaja deosebită din Sarigerme.

Plaja nu este nici aproape, dar nici departe de hotel, având totuşi ceva de mers pe aleile frumoase ale resortului. Există un shuttle gratuit care transportă turiştii de la hotel la plajă şi retur şi care circulă după un program afişat, cu multe curse pe zi, însă prioritate au persoanele cu dizabilităţii, persoanele în vârstă şi familiile cu copii mici, ori eu nu mă încadram în niciuna din aceste categorii, aşa că am exersat mersul pe jos, fără să mă deranjeze distanţa.

M-a surprins numărul redus de umbrele şi şezlonguri, având în vedere lăţimea foarte mare a plajei, dar m-a bucurat distanţarea chiar exagerat de mare a acestora. Şezlongurile sunt din lemn, cam vechi, probabil de la inaugurarea hotelului (în 2009), dar sunt foarte comode graţie salteluţelor. Accesul la şezlonguri se face pe nişte traverse de lemn. În pofida numărului redus de şezlonguri, clar insuficient raportat la capacitatea hotelului, noi am găsit locuri în fiecare zi, fără probleme, chiar dacă am stat în rândul al doilea sau al treilea faţă de mare.

Şi la acest resort există un ponton, cu umbrele şi şezlonguri pentru cei care doresc să facă plajă acolo, putându-se intra în mare de pe ponton, direct în apă adâncă.

Intrarea în mare este normală, nici lină, dar nici abruptă, însă în mare găsim şi pietre, rotunjite, nederanjante, cel puţin pentru mine, însă am fost totuşi puţin dezamăgită făcând comparaţie cu nisipul doar foarte fin de pe fundul mării găsit cu câteva zile înainte la Barut Fethiye.

Marea a fost frumoasă şi caldă, mai calmă în cursul dimineţii şi mai agitată după prânz. A mai bătut şi vântul puţin, sporind valurile. Nu a fost o surpriză pentru mine după ce văzusem filmuleţe cu surferi pe plaja din zonă şi atunci era firesc să mai bată şi vântul, însă nu a fost nimic deranjant pentru mine, deoarece nu s-ar putea compara vântul din Sarigerme cu cel din Didim, care mă adusese la disperare în urmă cu patru ani la Aquasis. Am făcut şi puţin snorkeling, drăguţ, dar fără a fi ceva spectaculos. De fapt, după experienţele trăite în Egipt, cu greu m-aş mai putea entuziasma. Din păcate, filmările subacvatice nu au ieşit cum trebuie pentru că am activat din greşeală blitzul şi... asta a fost.

Există toalete şi duşuri chiar în apropierea plajei, chioşc pentru prosoape de plajă, dar şi un beach bar bine dotat pentru toate nevoile de hidratare :).

Cei mai pretenţioşi şi mai cu dare de mână puteau accesa GazeboLand, o zonă exclusivistă şi contra cost, unde, prin rezervarea şi închirierea acestora, puteau beneficia de servicii VIP şi se puteau relaxa în pavilioanele amplasate pe iarbă în imediata apropiere a plajei, unele având chiar propriul jacuzzi.

Seara, tot contra cost, aceste pavilioane puteau fi închiriate pentru cine romantice luate la lumina lumânărilor, cu valet personal etc. La mine romantismul mai trece şi prin portofel :D, astfel că pot sări fără mari regrete peste asemenea activităţi destul de costisitoare.

Altele

Facilităţi pentru copii

Resortul oferă destule facilităţi şi celor mai tineri din oaspeţii care îi calcă pragul. Voi menţiona aici locul de joacă pentru copii Carpi Kidz Paradise sau clubul pentru adolescenţi, ambele cu program 10.00-12.30; 14.00-18.00 şi 20.30-23.00, cu spaţii interioare şi exterioare generoase şi cu activităţi variate, pe grupe de vârstă. Chiar dacă subiectul nu prezintă interes pentru mine personal, nu am putut să nu remarc piscinuţa pentru copii, aflată lângă locul de joacă, cu suprafaţa de 160 metri pătraţi şi adâncimea de 34 centimetri, cu decoruri amuzante, încălzită la capete de sezon şi acoperită cu o copertină din pânză pentru a-i feri pe cei mici de soarele arzător sau piscina de la aquaparkul pentru copii, la fel, încălzită.

La nivelul -1 în clădirea principală era şi un cinematograf la care seara rulau filme pentru copii, însă nu ştiu dacă a fost deschis în această perioadă.

Tot de interes pentru copii ar fi şi minigrădina zoologică, cu program 08.00-16.00.

Aqua Parkul

Există un aquapark pentru adulţi, cu cinci tobogane, din care două mi s-au părut mai interesante. De menţionat faptul că apa din piscina de la tobogane, cu suprafaţa de 294 metri pătraţi şi adâncimea de 120 centimetri este încălzită la capete de sezon, tot cum încălzită este şi apa de pe tobogane, pentru un plus de confort important în perioadele mai răcoroase.

Alte activităţi

Hotelul a oferit şi în acest an destule activităţi sportiv distractive, destinate adulţilor, în diferite locuri şi la diferite ore, doar numărul participanţilor fiind limitat în contextul actual. Astfel doritorii puteau face un tur cu bicicleta în jurul resortului, puteau juca darts la Breeze Bar de două ori pe zi sau boccia în apropiere de Citrus Bar, puteau trage cu arcul pe terenul de fotbal, puteau practica pilates, yoga, stretching sau spin bike în zona de aerobic sau puteau face gimnastică în apă în piscina pentru adulţi, împreună şi sub îndrumarea animatorilor. Comodă din fire, eu nu am practicat niciuna din aceste activităţi :D.

Persoanele mai active şi obişnuite să facă sport şi în vacanţă pot utiliza cu încredere sala de fitness bine dotată deschisă non stop, însă cu respectarea distanţării fizice.

Centrul SPA

Resortul dispune de un centru SPA de 6000 metri pătraţi, cu două secţiuni, fiecare cu recepţia proprie: Byblis (gratuită), care cuprinde piscinele interioare încălzite pentru adulţi şi pentru copii, saună, băi romane, băi de aburi şi Elysion (contra cost), ultima întinzându-se pe două nivele şi oferind hamam, băi de aburi, zonă de relaxare, camere pentru masaje diverse, săli de tratament, masaje VIP, piscină de relaxare, salon de înfrumuseţare etc.

Entertainment

Mă aşteptam ca partea de spectacole şi concerte să fie mai „subţire” în acest an virusat, dar m-am înşelat. În fiecare şi şi în fiecare seară, în locuri diferite din resort s-au desfăşurat diverse activităţi de divertisment. În fiecare dupăamiază între 16.30-17.30 a fost muzică cu DJ la barul de la plajă sau la barul de la piscina principală, seara între 18.00-20.00 au fost recitaluri la pian în lobby, la amfiteatru au avut loc spectacole interesante de la ora 21.30, gen circ din Mongolia sau Isdancebul, la Breeze Bar au fost concerte ale unor artişti invitaţi, necunoscuţi mie, dar buni, începând de la ora 22.30, iar de la ora 23.30 distracţia se muta la barul de la plajă cu hituri ale anilor 80,90 şi alte oldies-uri.

Locurile de desfăşurare ale acestor activităţi se aglomerau brusc, turiştii erau dornici să asiste, însă distanţarea fizică devenea discutabilă. Am urmărit un singur asemenea concert la Breeze Bar, susţinut de o cântăreaţă latino şi asta doar pentru că am reuşit să găsim o masă mai retrasă, în lateralul scenei, la o distanţă confortabilă faţă de ceilalţi turişti. În rest, am mers să văd despre ce este vorba, am făcut câteva fotografii, dar am evitat aglomeraţia, îndreptându-ne spre alte locuri din resort, unde densitatea de turişti era mai redusă şi noi puteam sta mai liniştiţi.

Internet wireless

Internetul wireless gratuit a constituit o surpriză plăcută pentru noi la acest resort. Am beneficiat de internet de mare viteză care a funcţionat perfect în camera de hotel, la restaurantul principal şi la barul de la piscina principală, slăbuţ la barul de la plajă şi aproape inexistent pe plajă, unde am suplinit cu datele mobile de pe cartela turcească.

Măsuri de protecţie

Am fost mulţumită de măsurile de protecţie luate în situaţia de anul acesta. Mi-au dat încredere că mă pot bucura de un sejur relaxant, fără surprize neplăcute. Întreg personalul purta corect masca de protecţie oriunde în resort şi la orice oră, personalul din baruri şi restaurante purta în plus şi mănuşi. Turiştilor le era măsurată temperatura la intrarea în hotel şi la intrarea în restaurantul principal. Masca era obligatoriu de purtat în toate spaţiile închise, însă nu toţi turiştii respectau această regulă. Nu era permis accesul în lift a mai mult de DOUĂ persoane, dacă nu făceau parte din aceeaşi familie, chiar dacă liftul avea o capacitate de 12-13 persoane, regulă considerată opţională de mulţi, care se uitau la noi ca la nişte ciudaţi atunci când refuzam categoric să-i lăsăm să urce în acelaşi lift cu noi.

În fiecare cabină de lift erau prezente dispensere cu dezinfectant de mâini care funcţionau pe bază de senzor, măşti de protecţie facială erau disponibile, gratuit, peste tot în resort, turiştii fiind încurajaţi să le folosească, însă nu şi obligaţi :D. Cameristele, echipate corespunzător, îşi făceau treaba cu mult simţ de răspundere, curăţând şi dezinfectând tot ce se poate, utilizând soluţii speciale.

=

La terminarea sejurului petrecut în Sarigerme am plecat de la Hilton la ora 10.45 în direcţia Fethiye pentru a ajunge la ora 12.50 la următorul hotel situat lângă Oludeniz, parcurgând o distanţă de 82 kilometri, ultimii pe nişte serpentine destul de strânse, dar despre acest al treilea hotel voi povesti în episodul următor :).

Concluzii

Mi-a plăcut faptul că hotelul nu a fost plin în această perioadă, eu apreciind un grad de ocupare de maxim 60% din capacitate, o pierdere financiară pentru hotel, dar un avantaj pentru noi turiştii, care am putut evita cu uşurinţă zonele mai aglomerate şi astfel ne-am simţit mai în siguranţă, ne-am relaxat şi ne-am bucurat de vacanţă.

Am petrecut un sejur scurt, dar foarte plăcut într-un resort frumos, cu un teritoriu generos, verde şi foarte bine îngrijit, cu condiţii bune de cazare şi beneficiind de servicii foarte bune, peste medie. Servirea asistată în cadrul conceptului de masă all inclusive din acest an a constituit un mic impediment, fiind altfel decât eram noi obişnuiţi, însă am considerat că sănătatea noastră este mult mai importantă, iar personalul, prin amabilitatea deosebită manifestată, a încercat şi a reuşit în mare parte să ne diminueze orice eventual disconfort. Chiar dacă o parte din facilităţi au fost închise anul acesta, resortul are încă destule de oferit.

Recomand cu încredere acest resort frumos, situat într-o zonă pitorească, cu marea pe o parte şi cu râul Dalaman pe altă parte, cu muntele în spate, cu o plajă superbă foarte lată şi cu nisip fin, un resort care are multe de oferit fiecărei categorii de turişti.

Hilton Dalaman Sarigerme mie mi-a întrecut aşteptările şi aş reveni aici oricând cu drag.

Alegeri inspirate şi vacanţe plăcute tuturor!

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de nicole33 in 23.11.20 00:27:39
Validat / Publicat: 23.11.20 01:18:15
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA. A mai fost în/la: Alanya (Vikingen Quality, Delphin Botanik, Delphin Deluxe), Belek (Alva Donna Exclusive, Papillon Belvil, Royal Adam & Eve, Gural Premier Belek, Titanic Deluxe Belek x 2, Papillon Zeugma, Susesi Luxury, Selectum Luxury), Bodrum (Yelken, Royal PalmArea, Titanic Deluxe Bodrum), Didim (Aquasis), Fethiye (Barut Fethiye), Kemer (Rixos Sungate X 3, Rixos Tekirova, Gural Premier Tekirova), Kuşadasi (Egeria, Sealight, Grand Belish, Ephesus Princess), Lara (Royal Holiday Palace, Delphin Botanik Exclusive, Delphin Palace, Royal Seginus, Mardan Palace), Ozdere (Onyria Claros Beach), Side (Silence Beach)

VIZUALIZĂRI: 7497 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

18 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P07 Hilton Dalaman Sarigerme - piscina de la camerele deluxe
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
[1300 PMA] [600 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 141500 PMA (din 93 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

  • ECOURI la acest review

    18 ecouri scrise, până acum

    webmaster [23.11.20 07:37:17] »

    Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

    — (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;

    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții.

    Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

    (Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

    -

    Articolul a fost deasemenea selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

    nicole33scris / TELEFON CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [23.11.20 09:28:19] »

    @webmaster:  Multumesc mult! ​​

    krisstinnascris / TELEFON [23.11.20 11:36:16] »

    @nicole33:  Ai ajuns la vorba mea: doua paturi sunt indicate la a doua tinerețe, când te răsucești nu deranjezi colegul de cameră ​​

    Frumos mastodontul ăsta turcesc, marea era superbă, plaja cam lată pentru mine, șezlongurile foarte distanțate, vederea din balcon este superbă.

    Cam aproape de celălat hotel dar te-ai răsfățat având in vedere vremurile in care trăim. ​​

    Plus că (dacă nu mă înșel) nu ai mai fost “sultană” de acum doi ani, din acest motiv cred că ai ales atâtea hoteluri

    Felicitări!

    michaela_1961 [23.11.20 15:21:47] »

    Un review pe gustul meu, cu toate amanuntele posibile pentru cine ar vrea sa aleaga ca destinatie de vacanta acest hotel. L-am studiat si eu anul trecut cand faceam planuri de vacanta, dar cum scopul era sa revenim in tumultul Marmaris-ului am renuntat repede la idee.

    ​La vara de s-o putea pleca, sunt convinsa ca tot vor fi restrictii, asa ca s-ar putea sa fie o optiune de luat in calcul pentru teritoriul vast in care se poate pastra distantarea si pentru masurile lor sanitare. Imi place la nebunie plaja si intinderea aia nesfarsita de apa, de aceea am si ajuns la el in cautarile mele.  

    ​ Marmaris-ul noua ne-a placut mult pentru atmosfera de vacanta, dar plaja ingusta si marea ca o ciorba din golful acela nu prea ne-a incantat. Cred ca si in Icmeler este mai aerisit, deci pentru la anul trebuie sa reconsider un pic cazarile pe care le alesesem.

    ​Revenind la acest Hilton, mi-au placut dupa cum iti spuneam plaja mult de tot, piscinele, gradinile si in general tot, pana am vazut filmuletul cu mersul la plaja pe coridoarele acelea   valeeeu, faci excursie pana la plaja!

    ​Am vazut un interviu cu managerul unui hotel din turcia de multe stele care spunea ca la el lozinca clientul nostru, stapanul nostru se aplica cam in felul urmator: "daca un turist vrea sa-l duc in brate la plaja si sa-l aduc, eu asta voi face". Aici era de incercat asa ceva sa vezi daca managerul acestui hotel era la fel de devotat turistului

    ​Oricum, felicitari pentru alegere si review!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [24.11.20 12:05:25] »

    @krisstinna:  

    Ai ajuns la vorba mea: doua paturi sunt indicate la a doua tinerețe, când te răsucești nu deranjezi colegul de cameră​

    Să ştii că ai dreptate. Mie îmi este destul de indiferent pentru că eu când dorm, chiar dorm, însă soţul este foarte sensibil la orice mişcare, la orice zgomot şi pentru el a fost mai confortabil aşa.

    Încep să învăţ tot mai multe de la tine . La următorul hotel, de exemplu, am reuşit să nu mă mai enervez în legătură cu camera, să nu-mi mai pese că mobilierul este vechi şi destul de urâţel, dar să mă bucur de superba vedere la mare de care am beneficiat, o mare incredibil de frumoasă în nişte nuanţe nemaivăzute de mine până acum în Turcia. Fac progrese, nu-i aşa?

    Frumos mastodontul ăsta turcesc, marea era superbă, plaja cam lată pentru mine, șezlongurile foarte distanțate, vederea din balcon este superbă. ​

    Mie hotelul nu mi s-a părut "mastodont" chiar deloc, având doar parter şi trei etaje. Că mergeam mult pe holurile interminabile de mă plictiseam, este adevărat, dar doar pentru a ajunge la restaurant. Pentru mersul la plajă foloseam un alt lift aflat la trei camere de a noastră şi continuam pe aleile înconjurate de verdeaţă, fiind tot mult de mers, dar mult mai plăcut. ​

    Vederea la mare din balcon a fost bonus, pentru că, recunosc, nu am plătit în plus pentru aceasta. ​

    Mie îmi plac plajele late şi foarte aerisite, mi-a plăcut mult şi că şezlongurile erau extrem de distanţate unele de altele. Să fac comparaţie cu îmbulzeala de vara aceasta de pe plajele româneşti indiferent de staţiune??? Ce nu-mi place mie la o plajă atât de lată este faptul că şezlongurile sunt amplasate prea departe de apă şi trebuie să mergi cam mult pe nisipul fierbinte, chiar şi la sfârşit de septembrie. ​

    Plus că (dacă nu mă înșel) nu ai mai fost “sultană” de acum doi ani, din acest motiv cred că ai ales atâtea hoteluri​

    Într-adevăr, anul trecut nu am ajuns în Turcia mea dragă. Am fost de două ori în Egipt la Sharm şi Hurghada, două săptămâni în Tunisia şi una în Spania, toate la plajă, dar tot am fost cu gândul la turci. Dacă nu aş fi reuşit să ajung în Turcia nici anul acesta, pentru că luni de zile m-am temut că va pica şi această vacanţă​ din cauza virusului ăstuia nenorocit, ar fi fost aproape dureros pentru mine.

    În ultimii ani alegeam patru hoteluri într-un sejur de trei săptămâni şi era perfect. Anul acesta m-am răzgândit şi am luat cinci, dar au fost prea multe. Patru era numai bine, însă din greşeli învăţăm.

    Mulţumesc mult pentru ​​aprecieri, vizită şi ecou!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [24.11.20 12:20:40] »

    @michaela_1961:  

    L-am studiat si eu anul trecut cand faceam planuri de vacanta, dar cum scopul era sa revenim in tumultul Marmaris-ului am renuntat repede la idee.

    Stai liniştită că am ajuns şi în Marmaris, deci nu ai avea motive să renunţi la acest hotel.

    La vara de s-o putea pleca, sunt convinsa ca tot vor fi restrictii, asa ca s-ar putea sa fie o optiune de luat in calcul pentru teritoriul vast in care se poate pastra distantarea si pentru masurile lor sanitare. Imi place la nebunie plaja si intinderea aia nesfarsita de apa, de aceea am si ajuns la el in cautarile mele.   

    Şi eu mă tem că nebunia va continua şi anul următor şi nici nu ştiu cum să fac să reuşesc să mă strecor printre restricţiile care vor mai fi. Când a început pandemia, am avut o oarecare linişte ştiind că am ales hoteluri scumpe, convinsă fiind că şi măsurile luate vor fi mai sigure. În plus, trei din cele cinci hoteluri erau mai micuţe, gen bungalow-uri, fără o clădire principală cu multe etaje şi multe lifturi, cu mare densitate de turişti pe metrul pătrat, ceea ce îmi dădea o oarecare linişte.

    Marmaris-ul noua ne-a placut mult pentru atmosfera de vacanta, dar plaja ingusta si marea ca o ciorba din golful acela nu prea ne-a incantat. Cred ca si in Icmeler este mai aerisit, deci pentru la anul trebuie sa reconsider un pic cazarile pe care le alesesem.

    Într-adevăr, plaja din Marmaris este îngustă şi se mai lăţeşte puţin când mergi spre Icmeler. Din acest motiv eu am ales un hotel mult mai aproape de Icmeler decât de Marmaris şi plaja a fost cât de cât ok.

    Mă surprinde cum de ai prins tu marea atât de caldă. Pentru noi Marmaris a fost a patra cazare şi aici am prins cea mai rece mare dintre toate, dar şi cea mai clară apă.

    =

    Mie mi-ar trebui un manager de hotel foarte bine antrenat, ceva gen halterofil . Mai simplu i-ar fi să-mi pună la dispoziţie o maşinuţă cu care să mă plimb eu singură prin tot resortul.

    Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

    krisstinnascris / TELEFON [24.11.20 16:37:53] »

    @nicole33:  ​​

    Păi nu ziseși tu că are 545 de camere de mai multe feluri? ​​

    Nu e înalt, e adevărat. Dar are o clădire principală, doua secundare plus nu-ș câte viloanțe? Pentru mine e mastodont pe orizonală Nu poți spune că e un hotel obișnuit sau hotelaș

    -

    Păi vezi? De-aia nu îmi plac plajele late: merg ca fraiera pe nisipul fierbinte, mă arde soarele,     apoi fac excursie din apa până la șezlongurile așezate mult prea departe de apă. Care e logica acestei așezări? De ce să mă uțupesc prin soare? Plaja lată mă deranjează psihic, nu o suport dar o accept atunci când nu am încotro.

    -

    Ei, uneori nu le putem avea pe toate, minusuri sunt peste tot, important e să ne bucurăm de ceea ce avem și sa nu ne enervăm pentru niște lemne, curățenia trebuie să primeze apoi celelalte facilitați.

    -

    Și eu sunt sensibilă noaptea, simt orice mișcare și mai grav e ca nu mai pot adormi la loc, de-aia stau treaza de la 2 sau 3 noaptea, cu ochii pe pereți sau... îmi fac o cafea și ies să fumez de nervi in timp ce unii sforăie

    M'Liviuscris / TELEFON [24.11.20 20:40:20] »

    Felicitări pentru alegere și impresiile stufoase pe care ni le ai povestit. O gama foarte bună de băuturi servite. Se vede ca se respecta acest lanț. Plaja superba și imaginea din balcon. Am pus și eu ochii pe un Hilton la anul pentru doar 2 zile  în tranzit zona Aliaga. Toate cele bune!

    ana anghelscris / TELEFON [25.11.20 00:18:46] »

    F bun review. Ma bucur ca măsurile Anti covid au fost respectate.

    ​Referitor la regretul ca nu era deschis Roof Bar - nu e cazul... când am fost noi era tot timpul gol și era extrem de frig inauntru.

    ​Interesant ca ați prins marea calda, când am fost noi, deși afara era sufocant (efectiv ne ardeau nările de caldura seara), in mare nu am putut intra. Așa apa rece doar la noi in țara mai gasesti in luna mai????.

    ​In privința camerei ați fost norocoasa. Noi am avut la parter și in nici o seara nu am avut curaj sa dormim cu usa deschisă (am văzut tot felul de animăluțe prin tufișuri????).

    doinafil [26.11.20 15:11:24] »

    În sfârșit! Am puțin timp să scriu ecoul pe care mi-am propus să-l scriu în urmă cu ceva zile.

    Ce să spun?! „Mastodont” așa cum i s-a părut Krisstinnei poate că nu e, dar de „mare” , e mare, asta se vede și din ce ai descris și din poze. Păi, numai numărul mare de baruri și piscine - care le depășește pe cele de care am beneficiat și noi pe la resort-urile spaniole, anii trecuți - este dovada că „Hilton Dalaman Sarigerme” este MARE! Ce să mai spun de faptul că are plajă proprie!

    M-am amuzat teribil când am citit despre „comparația” pe care ai făcut-o (referitoare la fumat, care pentru tine este prioritar în alegerea cazărilor):

    Acolo era clar precizat şi cuantumul amenzii pentru nerespectarea

    regulii referitoare la fumat, vreo 25 euro, dacă îmi aduc bine aminte,

    de riscam să dau pe amenzi mai mult decât dădusem pe tot sejurul dacă mă

    puneam la mintea lor, pentru că, paradoxal, dacă făceai amor pe

    salteaua din balcon era ok, dar dacă te prindeau că fumezi, pac amendă!

    Mi-a plăcut și soluția ingenioasă pe care ai găsit-o:

    Am procedat la fel şi aici, în sensul că am „împrumutat” o scrumieră de

    la unul din baruri, am fumat pe propriul balcon când şi cât am avut

    chef, mi-am curăţat singură scrumiera pe care o închideam apoi în seif

    atunci când plecam din cameră.

    Nu m-aș fi gândit la asta, colegele mele fumătoare - pe vremea lui Ceașcă, când s-a interzis fumatul în birouri și ieșeau pe coridor - își scuturau scrumul pe o hârtie căreia îi dădeau o formă aproximativă de scrumieră...

    ... și iar m-am amuzat când am citit:

    La mine romantismul mai trece şi prin portofel, ...

    Crede-mă, te rog, că și la mine! ... și nu numai din cauza vârstei, ci și din cauză că nu mi-a plăcut niciodată să „arunc” cu banii pe „fitze” !

    În concluzie ne spui că locul este:

    ... cu condiţii bune de cazare şi beneficiind de servicii foarte bune, peste medie.

    Te cred și eu, la banii pe care i-ați plătit, era de așteptat! Păcat că n-ați putut încerca să vedeți și să vă distrați și prin locurile care erau închise din cauza restricțiilor actuale!

    ... iar personalul, prin amabilitatea deosebită manifestată, a încercat şi a

    reuşit în mare parte să ne diminueze orice eventual disconfort.

    Ăsta-i secretul reușitei unui turism de calitate! Când vor învăța și românii noștri, cei care lucrează în HORECA, desigur, să-și respecte meseria, s-o ridice la rangul de adevărată PROFESIE?!

    Felicitări pentru tot și...

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [27.11.20 11:23:52] »

    @krisstinna:

    Păi nu ziseși tu că are 545 de camere de mai multe feluri?

    Am zis, că aşa zic ei, doar nu crezi că m-am apucat eu să le număr.

    Am stat la viaţa mea şi în hoteluri cu peste 1000 de camere, la Silence Beach în Side sau la Rixos Sungate (unde am fost chiar de trei ori) aşa că, prin comparaţie, ăsta nu mi s-a părut prea mare.

    Pentru mine, mastodonţii sunt pe verticală, iar numărul de camere contează mai puţin. Marina Royal Palace din Duni nu are decât puţin peste 300 de camere şi opt etaje, iar mie mi s-a părut „mai mastodont” ca Hiltonul.

    Dar are o clădire principală, doua secundare plus nu-ș câte viloanțe?

    Probabil nu m-am exprimat eu cum trebuie. Clădirea principală are două corpuri aproximativ simetrice şi atât. Cu vilele eu nu am avut nicio treabă. Alea erau doar pentru „premianţi”, oricum foarte departe de orice, inclusiv de ochii muritorilor de rând, dar ocupanţii acestora erau plimbaţi cu maşinuţele până la masă sau până la plajă, fără să obosească .

    Mie îmi plac plajele late, dar nu-mi place acest obicei de a plasa şezlongurile atât de departe de apă, obicei pe care l-am întâlnit destul de des în Turcia. Pe la alte hoteluri motivau că porţiunea dintre şezlonguri şi intrarea în mare ar fi chipurile folosită de broscuţele ţestoase pentru a-şi depune ouăle. Eu nu am prea crezut, dar nici nu am umblat noaptea pe plajă să caut broaştele, pentru că ziua nu am văzut niciuna .

    Din comoditate, şi eu aş prefera să sar de pe şezlong direct în apă, fără să-mi chinuiesc tălpile prin nisipul fierbinte, dar rareori am avut parte de aşa ceva. Poate doar la Titanic Bodrum sau la Titanic Belek din ce îmi amintesc acum.

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [27.11.20 11:29:49] »

    @m liviu:  

     

    O gama foarte bună de băuturi servite. Se vede ca se respecta acest lanț.

    Le-am enumerat, pentru că am văzut că mulţi sunt interesaţi de acest aspect. Pentru noi nu contează foarte mult. Apreciem o băutură bună, nu suntem  abstinenţi , dar nu-mi voi alege vreodată hotelul în funcţie de numărul mărcilor de whiskey incluse gratuit. Aşa cum am spus încă din titlu, hotelul şi-a respectat blazonul.

    Plaja superba și imaginea din balcon.

    Plaja superbă m-a atras şi pe mine în această zonă. Însă în apă situaţia nu este la fel de „roz” . Am pus câteva poze pe la nr. 90, cu pietrele rotunjite de pe fundul mării, poze făcute cu camera subacvatică, pentru edificare. Pe mine nu m-au deranjat, însă aş fi preferat să fie nisip.

    Vederea la mare a fost bonus 

    Am pus și eu ochii pe un Hilton la anul pentru doar 2 zile  în tranzit zona Aliaga.  

    Ştiu la ce hotel te referi. Şi eu pusesem ochii pe el pentru oprirea intermediară de la dus. În final am ales altul mai ieftin şi nu a fost ok. Mai bine rezervam la Hilton.

    Felicitări pentru alegere și impresiile stufoase pe care ni le ai povestit.

    Ştiu că, oricât m-aş strădui, tot stufoase ies până la urmă şi puţini au timp şi răbdare să citească până la final, dar îmi asum acest risc.

    „Telegrame”nu cred că voi scrie vreodată, pentru că nu scriu la „normă” şi atunci prefer să scriu articole mai puţine, dar cât mai complete şi cu cât mai multe poze pentru ilustrarea textului.

    Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [27.11.20 11:37:40] »

    @ana anghel:

    Referitor la regretul ca nu era deschis Roof Bar - nu e cazul... când am fost noi era tot timpul gol și era extrem de frig inauntru.

    Mi-a plăcut cum arăta Rouge Roof Barul şi sunt convinsă că vederea resortului de acolo de sus ar fi fost pe gustul meu. Nu aş fi stat prea mult acolo din motive de fumat, dar măcar pentru un pahar de ceva, riscam şi frigul. Tot aşa un bar cu vedere panoramică şi cu o poziţionarea asemănătoare acestuia am încercat la Susesi în Belek şi mi-a plăcut.

    Teoretic, se deschidea seara de la 18.00, oră la care oamenii se pregăteau pentru cină, dar nu a fost să fie când am fost noi.

    Interesant ca ați prins marea calda,  când am fos tnoi, deși afara era sufocant (efectiv ne ardeau nările de caldura seara), in mare nu am putut intra. Așa apa rece doar la noi in țara mai gasesti in luna mai????.

    Apa mării a fost ok, nu ciorbă, dar suficient de caldă. La 26-27 grade mie mi-a plăcut, am înotat mult mai ales dimineaţa, deoarece după prânz mă deranjau valurile care îmi loveau faţa.

    In privința camerei ați fost norocoasa. Noi am avut la parter și in nici o seara nu am avut curaj sa dormim cu usa deschisă (am văzut tot felul de animăluțe prin tufișuri

    La rezervările făcute în luna ianuarie am cerut, cum cer de fiecare dată, etaj superior. Când a început nebunia cu coronavirusul, m-am gândit să schimb şi să cer cazare la parter pentru a evita lifturile, dar am tot amânat, nefiind sigură nici măcar dacă reuşesc să ajung acolo. A fost foarte bine cum a ieşit, deoarece am primit gratuit şi vedere la mare, ceea ce la parter nu aş fi avut din cauza vegetaţiei.

    Înainte de plecare, mi-aş fi dorit o cameră în celălalt corp, cu vedere la râu, dar după ce l-am văzut cum arăta, nu cred că mi-ar fi plăcut. Din cauza căldurii şi a lipsei precipitaţiilor, râul Dalaman era plin de mătasea broaştei

    Nu am dormit cu uşa deschisă pentru că auzeam spectacolele de la hotelul vecin, care avea amfiteatrul foarte aproape de hotelul nostru.

    Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [27.11.20 11:42:28] »

    @doinafil:  

    Păi, numai numărul mare de baruri și piscine - care le depășește pe cele de care am beneficiat și noi pe la resort-urile spaniole, anii trecuți - este dovada că „Hilton Dalaman Sarigerme” este MARE!

    Resorturile turceşti all inclusive se iau parcă la întrecere în a avea cât mai multe restaurante, baruri şi piscine, aspecte importante pentru mulţi în alegerea sejurului. La Rixos Sungate din Kemer, de exemplu, erau nu mai puţin de 18 baruri. Am fost acolo de trei ori, trei săptămâni în total, şi nu am reuşit să le vizitez pe toate . De fapt, am găsit două sau trei care mi-au plăcut, unde m-am simţit bine şi am fost bine servită şi am rămas acolo, nemaicăutând altceva.

    Ce să mai spun de faptul că are plajaă proprie!  

    Pentru mine existenţa unei plaje proprii nu este de mirare. Absolut toate hotelurile la care am fost în Turcia au avut plajă proprie, cu umbrele şi şezlonguri incluse în preţ, cu bar pe plajă şi snack restaurant şi aşa au cele mai multe hoteluri, chiar şi cele care nu sunt în prima linie, dar tot închiriază un petic de plajă pentru mulţumirea turiştilor. În Spania, chiar în hotelurile cu all inclusive, aveam şezlonguri gratuite doar la piscină, în timp ce pe plaja publică totul era contra cost şi atunci preferam să stau pe prosopul propriu în buza mării sau oceanului.

    M-am amuzat teribil când am citit despre „comparația” pe care ai făcut-o (referitoare la fumat, care pentru tine este prioritar în alegerea cazărilor)

    Comparaţia pare amuzantă la prima vedere, dar reflectă realitatea de acolo.

    ​Nu îmi aleg cazările pe acest criteriu. Hotelurile normale, manageriate de oameni normali la cap, aplică strict legislaţia ţării, în sensul că interzic fumatul în spaţiile închise şi în aer liber doar la piscinele şi locurile de joacă pentru copii. În rest, poţi fuma liber pe plajă, pe terasele tuturor barurilor şi restaurantelor, pe balconul propriei camere de hotel, fără nicio restricţie. Situaţii ciudate apar când unii vor să fie mai catolici decât Papa, cu reguli stupide şi cu discriminări aiuristice, care nu vor da niciodată rezultatele scontate, dovadă că nici eu şi nici alţii ca mine nu am avut nicio intenţie să ne lăsăm de fumat din cauza sau de frica lor.

    Soluţii există întotdeauna. Oamenii devin inventivi mai ales atunci când este vorba de îngrădirea drepturilor şi plăcerilor lor. Dacă nu făceam rost de o scrumieră, foloseam o doză goală de bere sau de Cola sau chiar un pachet gol de ţigări din cele cartonate.

    Crede-mă, te rog, că și la mine!  ...și nu numai din cauza vârstei, ci și din cauză că nu mi-a plăcut niciodată să „arunc” cu banii pe „fitze” !

    Nici eu nu arunc banii pe „fiţe” de acest gen. La 20 de ani poate m-ar fi tentat, dar atunci nu aveam nici banii pe care îi am acum, deci iar ratam „romantismele” .

    Am ştiut de la început că voi beneficia de condiţii şi servicii conform banilor plătiţi şi hotelul nu m-a dezamăgit deloc din acest punct de vedere. A fost peste aşteptările mele având în vedere situaţia mai specială din acest an din cauza pandemiei şi a restricţiilor sanitare impuse, care însă nu m-au afectat decât într-o mică măsură.

    Ăsta-i secretul reușitei unui turism de calitate! Când vor învăța și românii noștri, cei care lucrează în HORECA, desigur, să-și respecte meseria, s-o ridice la rangul de adevărată PROFESIE?!

    Nu cred că voi apuca acele vremuri . Poate nepoţii noştri.

    Şi atunci prefer să-mi cheltuiesc banii acolo unde mă simt respectată, nu jecmănită, unde obţin un raport calitate preţ excelent, chiar dacă îmi asum riscul de a pleca în altă ţară în plină pandemie, de a parcurge drumuri lungi cu maşina etc.

    Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

    michaela_1961 [02.12.20 22:09:15] »

    "Mă surprinde cum de ai prins tu marea atât de caldă. Pentru noi Marmaris a fost a patra cazare şi aici am prins cea mai rece mare dintre toate, dar şi cea mai clară apă. "

    Am prins marea atat de calda in 2001, la sfarsit de iulie (mamaaaa, ce babaciune sunt!), cand era si afara sufocant la orele pranzului. Si cand am zis ciorba m am referit si la faptul ca nu era un val, era atat de "statuta" apa in golful acela si cu multi pesti piscatori.

    ​Am stat atunci la Hotel Lydia, ni s-a parut super, inca nu erau hotelurile cu all inclusive, am avut demipensiune si era localizat cumva in zona Hotel Elegance -Ideal Prime Beach - Pasha Beach. Abia asteptam sa ajung din nou si sa-l redescopar pentru ca vad ca nu mai exista sub denumirea aceea si n-am reusit sa-i aflu numele actual.  

    ​Marmaris ul as fi vrut sa-l revad in ciuda plajei care nu ma incanta, iar apoi un hotel la care sa ma bucur de o plaja asa cum ne place noua. Alesesem anul trecut pentru a 2a cazare Sunis Efes Kusadasi (cu o plaja ceva mai buna), poate voi ramane la el sau poate... cine stie? ... ca m-ai innebunit cu plajele acestea minunate

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [03.12.20 05:13:14] »

    @michaela_1961:  

    Am prins marea atat de calda in 2001, la sfarsit de iulie..., cand era si afara sufocant la orele pranzului. Si cand am zis ciorba m am referit si la faptul ca nu era un val, era atat de "statuta" apa in golful acela si cu multi pesti piscatori.

    Nu am fost niciodată în Turcia la sfârşit de iulie şi nici nu vreau să mă gândesc cât poate fi de cald.

    Eu în Marmaris am prins cea mai rece apă a mării, dar intrasem deja cu două zile în octombrie, deci era cumva previzibil. Valuri nu am prins nici eu chiar deloc.  

    Deşi plajele din Marmaris sunt destul de înguste, intrarea în mare este lină, cam lină pentru gustul meu, dar lipsa valurilor a fost în avantajul meu, oferindu-mi posibilitatea de a înota fără grijă cât a fost ziua de lungă, bine cam scurtă că era octombrie , dar tot mi-a plăcut.

    Am stat atunci la Hotel Lydia, ni s-a parut super, inca nu erau hotelurile cu all inclusive, am avut demipensiune si era localizat cumva in zona Hotel Elegance -Ideal Prime Beach - Pasha Beach.  

    Am văzut hotelurile respective doar din maşină. De un hotel cu numele Lydia nu îmi amintesc.

    Alesesem anul trecut pentru a 2a cazare Sunis Efes Kusadasi (cu o plaja ceva mai buna), poate voi ramane la el sau poate... cine stie? ... ca m-ai innebunit cu plajele acestea minunate

    Ştiu că erai interesată de Sunis Efes, o opţiune tentantă pentru zona Kuşadasi, un hotel destul de nou şi cu servicii foarte bune. Şi mie mi-a atras atenţia încă de la deschidere. Am stat în urmă cu nişte ani buni în Ozdere, foarte aproape de Sunis şi, din câte îmi amintesc, zona este stâncoasă. Plaja lui Sunis este bună pentru că a fost amenajată serios, dar nu ştiu dacă au scos şi pietrele din mare.

    Ne aşteaptă o iarnă lungă, deci vom avea timp suficient să ne gândim şi să ne răzgândim până vom face cele mai bune alegeri.

    MarinaCoscris / TELEFON [03.01.22 21:52:44] »

    @nicole33: tare frumos mai povestiți despre vacanțele la turci.

    Lipsa ușii la baie ar fi o problemă pentru cei cu copii, la fel și distanța mare până la plajă, dar e super ca au minigrădina zoo.

    Am plans efectiv de ciuda ca nu am mai ajuns pe acolo de 2 ani si m-am mulțumit cu litoralul nostru, dar cu virusul "minune" totul a devenit mai complicat.

    Avionul mi se pare riscant acum, iar cu masina cu 2 copii de 4 si respectiv un an nu cred ca am face față.

    Din nefericire nici 2022 nu se anunță a fi mai bun.

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [04.01.22 00:14:13] »

    @MarinaCo:

    tare frumos mai povestiți despre vacanțele la turci.

    Mulţumesc pentru apreciere

    Ştii care este secretul? Când povestesc despre vacanţele petrecute în Turcia, dar nu numai, o fac cu bucurie reamintindu-mi zilele frumoase petrecute acolo, la fel şi atunci când sortez fotografiile pe care intenţionez să le postez.

    În plus, încerc să scriu aşa cum mi-ar plăcea şi mie să citesc atunci când mă documentez în legătură cu o destinaţie în care îmi doresc să ajung.

    Lipsa ușii la baie ar fi o problemă pentru cei cu copii

    Nu cred să fie o problemă pentru cei cu copii decât poate doar din punctul de vedere al izolării fonice, chestie valabilă pentru toţi cei care se trezesc la cel mai mic zgomot sau sursă de lumină, geamul dintre baie şi cameră putând deranja.

    Altfel, baia este bine compartimentată şi îmi pare avantajos faptul că poate fi folosită simultan de mai multe persoane, gen unul se spală pe dinţi cât timp altul face duş. Oricum atât la duş&cada, cât şi la toaletă există uşă.

    Am plans efectiv de ciuda ca nu am mai ajuns pe acolo de 2 ani si m-am mulțumit cu litoralul nostru, dar cu virusul "minune" totul a devenit mai complicat.

    Într-adevăr, au fost doi ani grei şi nici actualul nu-mi pare că va fi mult diferit . Am avut patru vacanţe amânate/anulate în 2020, an în care doar Turcia s-a concretizat, am recuperat o parte în 2021, iar pentru 2022 încă nu am rezervat nimic deşi, paradoxal, acum nu mă mai tem de virus chiar deloc, însă mă tem de o posibilă carantinare în ţara aleasă chiar la final de sejur, restricţiile aplicate călătoriilor în afara UE fiind destul de dure.

    Pentru mine litoralul nostru nu a fost o opţiune din mai multe motive.

    Avionul mi se pare riscant acum, iar cu masina cu 2 copii de 4 si respectiv un an nu cred ca am face față.

    Cu doi copii aşa mici eu cred că avionul este cea mai bună variantă, cursă charter, hotel aproape de aeroport pentru un transfer cât mai scurt şi, eventual, transfer privat.

    Îţi mulţumesc mult pentru vizită şi ecou şi îţi doresc să faci cea mai bună alegere pentru familia ta!

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    ana anghel, doinafil, M'Liviu, MarinaCo, michaela_1961, Yoda
    Alte impresii din această RUBRICĂHilton Dalaman Sarigerme Resort & Spa:
    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.10113286972046 sec
    ecranul dvs: 1 x 1