ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 30.03.2021
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
OCT-2020
DURATA: 4 nopți
Cuplu
PREȚ SEJUR 390
FĂRĂ transport
TIP CAM: DblStd
REGIM MASĂ UAI
Raport PREȚ/CALITATE: BUN
"ECHIPA" A INCLUS:
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CAZARE [camere etc]:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
PLAJA şi MAREA:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
93.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Sentido Orka Lotus Beach Resort [Icmeler]5

NB: Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă; — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții. Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

4. ORKA din pădurea de pini

TIPĂREȘTE URM de aici

Perioada sejurului: 2 – 6 octombrie

Adresa: CUMHURIYET MH ATATURK CAD NO 56 İÇMELER MARMARİS, 48720 Marmaris, Turcia

Website: orkalotusbeach.com

Coordonate GPS: 36.81417; 28.24039

Alegerea destinaţiei şi a hotelului

De mai mulți ani cochetam cu ideea unui sejur în Marmaris – o stațiune complet necunoscută mie până anul trecut. Recunosc că m-am lăsat influențată de opiniile pro și contra ale celor care au fost acolo înaintea mea. În afara peisajului care este absolut fabulos, lucru de netăgăduit, restul activităților nu erau neapărat pe gustul meu.

Categoric, este mai plăcut să te plimbi seara pe faleză decât să sprijini un bar din hotel :D. Şi la Mamaia îmi plăcea să mă plimb seara pe faleză în urmă cu mulţi ani. Dar mie nu-mi place aglomeraţia. Nu sunt o împătimită a cumpărăturilor, astfel că mi se pare obositor şi enervant să-mi pierd seară de seară vremea prin magazine şi prin bazar, în negocieri interminabile, chiar dacă negocierea este absolut necesară în Turcia şi alte câteva ţări, pentru bucuria de a fi economisit în final câţiva euroi. La mine lucrurile sunt mult mai simple: îmi doresc un anumit lucru şi îmi convine preţul – cumpăr, nu-mi convine – am plecat şi nu mai pierd timpul. Eu în concediu vreau şi trebuie să mă odihnesc.

Înainte de plecarea în vacanţă vorbeam cu o persoană care se cazase în Marmaris de patru ori în ultimii cinci ani şi nu am reuşit să aflu ce a vizitat prin împrejurimi, altceva decât bazarul, desigur :D, distracţia maximă din fiecare seară, sau cu ce amintiri s-a întors din aceste vacanţe, cât timp preocuparea majoră a constituit-o umplerea până la refuz a portbagajului maşinii (şi are maşină foarte mare, n-o plâng) cu toate „genuine fake” -urile achiziţionate, iar cine a mai fost în Turcia înţelege exact la ce mă refer, dar... fiecare avem propriile preferințe...

Am găsit însă şi persoane romantice, chiar dacă vârsta le-ar predispune mai degrabă la reumatisme :D, dar acestea se tratează cu succes şi la noi la băi şi „nămoale” , fără a mai bate atâta amar de drum până în Turcia. Ei bine, acestea m-au încurajat să vizitez neapărat Marmarisul, de care, cu siguranţă, mă voi îndrăgosti – o provocare tentantă pentru mine pe care nu o puteam refuza şi aşa am inclus Marmaris în planurile mele de vacanţă încă de acum patru-cinci ani, când am avut prima tentativă de a ajunge aici.

În 2016 m-am răzgândit chiar în noaptea dinainte de a plăti avansul şi am ales altceva. Nu a fost mai bine, sunt convinsă acum, dar şi aceea a fost o experienţă nouă pentru mine şi o lecţie totodată, deoarece alegerea unui hotel nou ţiplă pentru a te bucura de confort şi condiţii de lux nu-ţi oferă automat şi garanţia unei vacanţe de vis, prea mulţi factori externi putând contribui la afectarea acesteia; în cazul meu a fost vântul. În final am rămas cu regretul de a fi ratat din nou întâlnirea cu Marmaris.

Din toate aceste motive şi încă altele pe care nu le voi enumera aici, Marmarisului, aflat pe lista mea de dorinţe, i-a venit rândul abia în 2020, ca parte a unui circuit mai lung pe coasta sud-vestică a Turciei.

Am studiat vreme de mai mulţi ani hotelurile din zonă, cele mai multe fiind la preţuri mai mici decât obişnuiam eu să plătesc pentru cazările din zona Antalyei, însă condiţiile şi serviciile oferite îmi păreau chiar sub preţul cerut L. Alegerea finală am făcut-o între Grand Yazîci Club Turban şi Sentido Orka Lotus Beach, ambele de cinci stele, ambele situate destul de departe de centrul Marmarisului pentru o plimbare pe jos. Preţurile erau comparabile. Nu am dat cu banul :D, deşi am fost tentată, însă am ales Orka, deoarece era mai nou construit şi condiţiile de cazare mi se păreau mai bune, la Turban neputând alege măcar localizarea camerei sau o vedere la mare din cauza sistemului Run of House de repartizare a camerelor, o loterie, în opinia mea. Plaja proprie mai lată şi mai lungă de la Orka (650 metri) faţă de 330 metri la Turban şi cu intrare normală în mare în totalitatea ei a fost un alt argument pentru a-l alege. Poziţionarea hotelului Orka la doar 1,5 kilometri de Icmeler a fost un alt argument, Turbanul fiind departe atât de Marmaris, cât şi de Icmeler, greu accesibile în plimbare pentru cineva neobişnuit cu mersul pe jos pe distanţe de câţiva kilometri. În plus, mi-am dorit să verific personal informaţia găsită pe net cum că restaurantul de la Orka oferă PORC, chestie rarisimă în Turcia, până atunci eu găsind porc doar o singură dată la un singur hotel din cele peste treizeci vizitate şi asta în urmă cu peste zece ani.

Am rezervat la Orka Lotus Beach o cameră dublă standard cu vedere directă la mare cu ultra all inclusive pentru un sejur de patru nopţi la preţul de 390 euro. Având în vedere preţul, aşteptările mele au fost destul de reduse. Nu aveam naivitatea să cred că voi primi luna de pe cer la un hotel care m-a costat mai puţin de jumătate faţă de următorul hotel la care am ajuns în aceeaşi vacanţă, dar am acceptat acest compromis pentru a vizita Marmarisul şi împrejurimile.

Drumul

Aşa cum am povestit deja aici, pentru mine drumul a ceva mai scurt chiar dacă destul de aglomerat, deoarece, la sfârşitul sejurului petrecut în Oludeniz am plecat la ora 10.40 de la hotelul Liberty Lykia spre Marmaris şi am ajuns la ora 13.00 la hotelul aflat mai degrabă în Icmeler decât în Marmaris, parcurgând un drum destul de lung de 153 kilometri, pe traseul Hisaronu – Fethiye – Gocek – Dalaman – Gokova – Marmaris, cea mai mare parte a drumului pe D 400, aglomerat pe alocuri, cu peisaje frumoase, dar şi cu multe serpentine înainte de Marmaris.

Dacă aş fi dorit să ajung direct din România la acest hotel aş fi parcurs următorul traseu: Bucureşti – Ruse – Razgrad – Târgovişte – Omurtag – Kotel – Yambol – Elhovo – Lesovo – Hamzabeyli – Edirne – Havsa – Uzunköprü – Keşan – Gelibolu – Eceabat – Çanakkale – Ezine – Ayvacik – Küçukkuyu – Edremit – Burhaniye – Ayvalık – Yenişakran (oprire) – 880 kilometri în prima zi şi apoi Yenişakran – Aliağa – Menemen – Izmir – Aydın – Gokova - Marmaris a doua zi, în total cam 1300 kilometri.

Mai multe detalii şi informaţii despre drumul cu maşina de la Bucureşti la Fethiye am dat în acest articol

Hotelul Orka Lotus Beach

Orka este un hotel destul de nou, construit în anul 2015, cu o suprafaţă de 60.000 metri pătraţi, puţin faţă de alte hoteluri la care am fost cazată cu alte ocazii, dar foarte ok pentru zona Marmarisului unde găsim mai degrabă hoteluri şi nu resorturi cu teritorii extrem de generoase.

Se află la o distanţă de 90 kilometri de aeroportul din Dalaman – cel mai apropiat de Marmaris şi de 150 kilometri de aeroportul Milas din Bodrum, cel pe care aterizează charterele din România. Recunosc că sunt adepta vacanţelor cu maşina în Turcia, dar nu mi se pare mare şmecherie să zbori pe Bodrum şi apoi să suporţi un transfer lung de minim două ore şi jumătate, serpentinele dinainte de Marmaris fiind bonus :D.

Hotelul se află la 6 kilometri de Marmaris şi la 1,5 kilometri de Icmeler.

Cazarea se face în 9 corpuri cu 2 şi 3 nivele în 441 camere: 318 camere standard (28 mp), 43 camere superioare (36 mp) şi 80 camere family (40-55 mp), cu vedere la mare, la piscină şi la pădure. Interesant mi s-a părut și faptul că unele camere și apartamente erau proprietate privată în cadrul hotelului, locuite pentru perioade mai lungi de timp.

Încă de la intrarea în hotel m-a surprins plăcut lobby-ul, modern şi minimalist totodată, cu adevărat impresionant seara, neaşteptat pentru mine în această zonă unde totul părea aşa mai rustic.

Check in

Cu foarte puţin timp înainte de ora 13.00 am ajuns la bariera de intrare în resort. Am prezentat voucherul, ne-a fost măsurată temperatura şi ne-a fost permis accesul. Deja devenit un obicei în acest an al pandemiei, măsuratul temperaturii pe noi continuă să ne amuze. Nici mie şi nici soţului nu ne creşte temperatura decât în cazuri foarte grave, care pot fi numărate pe degetele de la o singură mână, astfel că noi nu am avut nicio emoţie din acest punct de vedere.

Am oprit maşina în apropierea intrării în hotel şi m-am prezentat la recepţie pentru formalităţile de cazare, după ce am trecut de o altă angajată care mi-a măsurat, din nou, temperatura :D şi mi-am dezinfectat mâinile.

După completarea formularului de cazare şi a celor specifice COVID, am primit imediat brăţările all inclusive, acesta fiind singurul hotel din cele cinci vizitate în această vacanţă unde am purtat brăţări, cardul pentru intrarea în cameră, două carduri pentru prosoapele de plajă, conceptul ultra all inclusive al hotelului şi un cartonaş cu numărul camerei şi perioada sejurului pe care trebuia să-l punem pe bord, util la revenirea din plimbările cu maşina prin împrejurimi. Am solicitat şi un al doilea card de acces, dar am fost rugată să revin pe seară şi la acest hotel existând obiceiul depozitării cardurilor, pixurilor şi altor obiecte folosite de către turişti în cutii speciale pentru a fi dezinfectate înainte de refolosirea ulterioară.

În formularele COVID de la acest hotel m-a deranjat faptul că, în loc să spună şi, mai ales, să FACĂ tot posibilul pentru protejarea sănătăţii turiştilor, ei insistau în declinarea oricărei răspunderi în caz de îmbolnăvire pe durata sejurului şi pe obligaţiile turistului de a anunţa hotelul la apariţia oricărui semn de boală, acesta urmând a fi izolat în camere speciale împreună cu întreaga familie sau grup de prieteni cu care a intrat în contact. Totodată, alte două „anunţuri” , afişate vizibil în mai multe locuri, au reuşit chiar să mă enerveze. Primul se referă la obligativitatea purtării măştii atât în spaţii publice închise, cât şi deschise, inclusiv pe plajă, în toată zona Marmarisului, cu precizarea amenzii în cuantum de 900 lire turceşti, aproximativ 480 lei la data vizitei mele, dar fără a se asigura că regula este respectată, eu nevăzând vreun turist fără mască atenţionat în acest sens şi asta în interiorul hotelului. Am ştiut acestă regulă încă dinainte de a pleca în vacanţă şi am respectat în mare măsură restricţiile impuse. Al doilea anunţ a fost însă cu adevărat penibil. Eram informaţi că hotelul ne oferă o SINGURĂ mască de persoană pe sejur, iar dacă o pierdem sau dorim să o schimbăm eram trimişi să cumpărăm de la magazinul aflat la parterul hotelului. Bine, mie nici acea unică mască nu mi-au dat-o, dar nici nu m-am dus să cer după citirea afişului, fiind prea dezgustată de zgârcenia penibilă cu care managementul trata o problemă atât de serioasă. Vorbim totuşi de un hotel de cinci stele în plină pandemie, iar măştile erau mai ieftine în Turcia ca la noi și cumpărate engross ar fi costat mult mai puţin. Nu aveam nevoie de măştile lor, plecasem cu stocuri suficiente de acasă, dar tot de prost gust mi s-a părut această abordare.

Am inspectat camera înainte de a aduce bagajele fiind interesată în mod special de vederea la mare pentru care plătisem suplimentar. Camera era orientată spre mare, vedeam marea pe deasupra acoperişului clădirii din faţă. La etajele superioare vederea ar fi fost chiar mai bună, însă nu am vrut să schimb camera, fiind mulţumită că văd marea, că am pat matrimonial aşa cum doream şi că ajung repede în cameră aceasta fiind la nivelul recepţiei, prima după lobby bar.

Am luat un bell boy să-mi care bagajele, chiar dacă nu era neapărat necesar, apoi am plecat să caut un loc de parcare.

Parcarea

Parcarea proprie a resortului este foarte mică, numărul de locuri disponibile fiind absolut insuficient raportat la numărul de camere ale hotelului. Nu am găsit niciun loc liber din cele opt, maxim nouă :D, am vrut să parchez pe aleea de acces spre recepţie, unde erau totuşi marcate cu vopsea nişte locuri, erau şi alte maşini parcate, dar un angajat mi-a spus că locurile acelea sunt pentru proprietarii de apartamente de la Orka. Pe bune??? Am tot căutat un loc liber până m-am trezit că ies din resort pe o altă poartă, pentru a reintra apoi pe poarta principală. În final, am parcat tot pe alee printre alte maşini turceşti şi a fost ok.

A doua zi am mutat maşina în parcarea minusculă, văzând că se eliberaseră vreo două locuri şi tot acolo am parcat şi la întoarcerea din plimbări.

Camera 6401

Am acceptat imediat camera primită, deoarece corespundea cu ceea ce plătisem şi nu aveam motive să cer schimbarea acesteia, iar poziţionarea camerei la nivelul recepţiei a fost avantajoasă pentru noi.

Camera arată exact ca în pozele de prezentare, nimic în plus, nimic în minus. Pe tocul uşii de la intrare există două afişaje luminoase, primul indicând numărul camerei şi al doilea afişând solicitarea serviciilor de curăţenie sau faptul că nu doreşti să fii deranjat, dar și prezenţa turiştilor în cameră (de fapt, existenţa unui card introdus în soclul special), eliminând astfel riscul ca băiatul cu minibarul sau camerista să dea buzna peste tine.

Se intră apoi într-un hol, pe partea dreaptă se află dulapul iar pe partea stângă se află uşa băii. Dulapul este bine compartimentat, cu două corpuri, cu bară pentru umeraşe şi rafturi, între acestea aflându-se zona de preparare a ceaiului şi cafelei, cu cană electrică, pliculeţe de ceai, cafea instant, lapte praf şi zahăr, în acest an fiind preferată folosirea paharelor de carton de unică folosinţă. Mi-au plăcut uşile dotate cu senzor, lumina în dulap aprinzându-se automat la deschiderea uşilor acestuia. Tot în dulap se afla seiful cu utilizare gratuită, suficient de mare pentru laptopul meu. Am mai găsit în dulap şi papucii de unică folosinţă, dar încălţător de pantofi şi burete pentru curăţarea încălţămintei.

Baia

Baia mie mi s-a părut mai degrabă micuţă fără a fi înghesuită însă. Chiuveta era încastrată într-un blat de marmură oferind spaţiu suficient pentru înşirarea cosmeticelor personale. Hotelul oferă consumabile de calitate ok, sticluţe cu gel de duş, şampon, balsam şi loţiune de corp şi săpun solid, câte două din fiecare, ulterior completându-se, chiar înainte de a fi consumate, astfel trezindu-ne cu mult mai multe decât am fi avut nevoie. Există uscător de păr şi oglindă pentru machiaj. Baia este iluminată foarte bine.

Mi-a plăcut duşul de tip walk in, modern, cu o baterie interesantă pentru acţionarea duşului fixat în tavan sau a celui mobil, după dorinţă, cu un semiparavan care împiedica apa să se împrăştie prin baie. Între baie şi cameră exista un perete de sticlă mată, modern, cum am mai întâlnit şi prin alte hoteluri şi mi-a plăcut.

Camera

Camera a fost pe gustul meu, luminoasă, aerisită, cu mobilier în culori deschise, încă nou. Pe partea stângă se afla patul matrimonial, nu foarte lat, dar suficient pentru două persoane, confortabil, încadrat de două noptiere. Noptierele erau simple, fără sertar, dar cu un spot destul de puternic încastrat în blat, pe post de veioză, iar pentru citit existau lămpi cu led fixate de tăblia patului. În continuare exista o canapea de două locuri şi o măsuţă joasă rotundă.

Pe peretele opus patului era un suport pentru bagaje, având deasupra o oglindă destul de mare, urma un corp lung gen birou, sub care se afla minibarul, deasupra era fixat pe perete televizorul cu ecran plat şi un corp de iluminat sub forma unor petale de floare. La capăt era încă o masă cu oglindă.

Minibarul conţinea la sosire două doze de bere Efes, Coca Cola, Fanta, Sprite la doză, două sucuri de fructe la cutiuţă de carton cu pai, două sticle de apă minerală şi patru de apă plată. Ulterior, minibarul era realimentat doar cu apă şi suc de fructe. Pe noi nu ne-a deranjat acest aspect care constituie totuşi un indiciu util în aprecierea nivelului hotelului.

Balconul, important pentru oricine şi chiar indispensabil pentru mulţi, mi-a plăcut. Balconul este spaţios şi dotat cu o măsuţă cu blat de sticlă şi două scaune comode de ratan. Am avut şi un uscător de rufe de tip masă cu două aripi rabatabile, ca al meu de acasă. Am petrecut momente tare plăcute în balconul camerei mele la o cafea sau un pahar de băutură, dimineaţa devreme sau seara înainte de culcare, admirând marea. M-am felicitat pentru alegerea unei camere cu vedere frontală la mare, însă, datorită poziţionării hotelului în mijlocul unei păduri de pini, cred că ar fi fost ok şi vederea la pădure.

Aerul condiţionat era în sistem centralizat, cu reglaj individual şi a funcţionat ok atât cât l-am folosit, temperaturile de început de octombrie neimpunând folosirea non stop a acestuia.

Curăţenie în cameră s-a făcut în fiecare zi, cu o singură excepţie, când camerista a întârziat până dupăamiaza şi am refuzat eu să o mai primesc, schimbând doar prosoapele şi preferând să-mi fac somnul de frumuseţe :D fără a fi deranjată. Camerista şi-a făcut treaba aşa mai în dorul lelii, ne-a umplut de cosmetice, a schimbat zilnic prosoapele, lenjeria o singură dată în timpul sejurului de doar patru nopţi, dar a fost ok. Aveam aşteptări mai mari la capitolul curăţenie în contextul pandemiei, dar în acest hotel atât turiştii, cât şi angajaţii erau foarte relaxaţi :D.

Restaurantul

Hotelul dispune de un restaurant principal Pine, aflat la nivelul -2, care oferă toate mesele zilei în sistem bufet, după următorul program: micul dejun – 07.00-10.00, micul dejun târziu – 10.00-11.00, prânzul – 12.30-14.30, cina – 19.00-21.30 şi cina târzie – 23.30-01.00. Noi am luat principalele trei mese ale zilei doar în acest restaurant.

Cum am tot scris mai sus, am ştiut din start că acest hotel, mai ieftin faţă de cele cu care eram obişnuită, nu se va ridica la nivelul aşteptărilor mele, însă mi-am asumat acest risc şi am încercat să apreciez serviciile oferite în raport cu banii plătiţi. Nu mi-a fost prea uşor, comparaţiile sunt inevitabile şi apar dezamăgirile. Prea multe „chestii” mi s-au părut aiurea la acest hotel. Nici mâncarea nu a fost tocmai pe gustul meu, la un moment dat suspectându-i că reciclează la greu, cât timp toată carnea din mâncărurile gătite era prea uscată. Însă am constatat că şi carnea preparată la grătar, în faţa noastră, ieşea la fel de uscată, deloc suculentă, cum aş fi vrut eu. Aş fi preferat o varietate mai redusă a mâncărurilor oferite, dar o calitate superioară a acestora, însă nimeni nu rămânea nemâncat.

Sistemul de servire a mesei, în regim ultra all inclusive, la acest hotel a fost ca în filmele cu proşti. Părerea mea. Eu nu mi-aş fi imaginat că este posibil aşa ceva, dar să povestesc. Mergem noi la restaurant în ziua sosirii la prima masă, fiind deja ora prânzului. Vedem o coadă de vreo 6-7 persoane, nimic de speriat. Eu credeam că aşteaptă pentru a respecta distanţarea fizică =)) şi nu am comentat nimic. Trec pe lângă o angajată cu un termometru, îmi măsoară temperatura, notează pe o foaie, îmi vine şi mie rândul şi în faţa mea era o angajată cu mască şi mănuşi, inclusiv cu o bonetă pe cap, care a luat o farfurie din stiva de farfurii. Eu întind mâna după farfurie, dar ea nu şi nu, nu vrea să mi-o dea şi îmi tot făcea semne să merg înainte. Dar cum să-mi iau mâncare dacă nu aveam farfurie? Tipa era disperată, în timp ce eu nu înţelegeam nimic. Până la urmă m-am prins şi eu care era schema uitându-mă la cei din faţa mea.

Mâncarea era expusă în tăvi, fără nicio protecţie specială, la fel cum era în alţi ani normali. Cu ajutorul unui lanț din plastic fixat pe nişte stâlpişori se crea un culoar la o distanţă de aproximativ un metru de mesele cu mâncare, angajatul care prelua turistul mergea pe acel culoar pe lângă mâncare cu farfuria în mână, iar turistul mergea în paralel cu acesta de cealaltă parte a lanţului spunându-i angajatului ce și cât să-i pună în farfurie. La capătul liniei, turistul primea farfuria plină cu cele solicitate şi se îndrepta spre masă, iar angajatul revenea la intrare preluând următorul turist şi tot aşa.

Pentru mine a fost un sistem puţin cam stupid, mâncarea era destul de departe de mine și, chiar dacă era etichetată, eu nu vedeam ce scrie, mai întrebam, mai luam şi pe ghicite, astfel că nu o dată m-am trezit în farfurie cu mâncăruri pe care nu intenţionam să le mănânc, nefiind pe gustul meu şi pe care eu nu le-aş fi ales niciodată dacă vedeam exact despre ce este vorba. La fel funcţiona sistemul şi în zona de dulciuri şi în cea de fructe, dar acolo era mai simplu, linia era mai scurtă şi mergea mai repede. Partea de salate era cu autoservire, acestea erau ambalate în caserole mici, fiecare îşi lua una sau mai multe cutiuţe, oţetul balsamic şi uleiul erau în alte cutiuţe şi la masă îţi încropeai salata dorită. Cu supele era mai simplu, erau doar două feluri, spuneai ce vrei şi primeai bolul umplut de către un angajat. Afară, pe terase, era zona de grătare unde, la fel, un angajat se deplasa pe lângă grătar şi îţi punea în farfurie ce şi cât îi cereai.

Singurul plus pe care l-aş putea menţiona la acest hotel a fost prezenţa zilnică a cărnii de porc la fiecare mic dejun, sub forma baconului prăjit pe plită și/sau a cârnaților de porc, şi la o cină sub formă gătită la cuptor, semnalizat ca atare, o raritate în Turcia. Până să ajung la acest hotel, eu nu mai primisem porc în Turcia decât o singură dată în 2009 la un hotel din Kuşadasi, într-o singură zi pe săptămână, de două ori pentru mine pentru că am stat 14 nopţi la acel hotel, dar consideram o întâmplare veche şi o amintire demult apusă. Bucuria mi-a fost însă de scurtă durată, deoarece baconul respectiv era mult prea sărat pentru gustul şi hipertensiunea mea.

De menţionat la capitolul plusuri ar fi şi existenţa sucului de portocale proaspăt stors oferit gratuit dimineaţa la micul dejun.

La Tapas Snack Bistro, cu program 12.00-16.00, snack restaurantul aflat la nivelul -3 în continuarea barului de la piscină sistemul de servire era similar. Nu am fost tentată să mănânc niciodată acolo, deoarece varietatea sortimentelor oferite era mult mai redusă față de restaurantul principal și, în plus, m-a enervat maxim faptul că turiștii nu purtau măști când așteptau la rând, distanțați și nu prea, pentru a-și primi mâncarea.

Când m-am documentat înainte de a alege acest hotel ştiam că dispune şi de trei restaurante a la carte, cu specific italian, chinezesc şi turcesc, dar la locul faptei am aflat că doar restaurantul Turqoise (turcesc) era deschis, cu program 19.00-21.30, iar rezervarea se făcea la un birou din zona recepţiei dimineaţa între 10.00-12.00, prima rezervare fiind gratuită. Pe noi nu ne-a interesat să mergem la a la carte.

Amatorilor de dulciuri le-aş recomanda Patisseria, aflată la nivelul recepţiei, cu program 09.00-17.00, unde am savurat câteva prăjituri mult mai bune decât cele din restaurantul principal, pe terasa acesteia cu o superbă vedere la mare.

Amatorii de îngheţată nu trebuie să rateze Arena Bar, lângă aquapark, unde găsesc waffle şi îngheţată dupăamiaza între 14.00-17.00.

Baruri

Hotelul dispune de mai multe baruri, unele oferind şi câteva băuturi de import, cele mai ieftine, în cadrul conceptului ultra all inclusive. Desigur, doritorii de băuturi premium, le puteau obţine contra cost.

La unele baruri, comandarea și servirea băuturilor se făcea la masă, însă mulți turiști preferau, ca și noi, să meargă și să comande direct la bar, aici existând doar interdicția de a te apropia prea mult de tejgheaua barului, iar purtarea măștii de către turiști era considerată mai mult opțională, iar la alte baruri se practica sistemul self service. Din păcate, angajatele de la lobby bar aveau aceeași impresie, astfel că de cele mai multe ori acestea serveau turiștii cu masca purtată sub bărbie și nimeni nu părea deranjat. Noi am fost printre puţinii care am purtat mască inclusiv când luam băuturi de la barul de la plajă sau de la cel de la piscină. Soţul meu era privit ca o ciudăţenie, într-adevăr imaginea era hilară, când pleca de pe plajă în slip, cu şlapii în picioare, cu pălăria de soare pe cap şi cu masca pe figură, traversa faleza staţiunii pentru a merge la barul de la piscină şi revenea traversând din nou faleza cu două pahare de băutură în mâini, sub privirile amuzate ale trecătorilor.

Lotus Lobby Bar, barul din recepţie, deschis non stop, oferea băuturi diverse, inclusiv de import. Pentru noi, acest bar a fost cel mai la îndemână, noi având camera la nivelul recepţiei, foarte aproape de acest bar. Clienţii aveau posibilitatea de a consuma băuturile dorite atât la mesele din zona barului, dar şi la mesele din recepţie, cu canapele şi fotolii mai comode, sau pe una din cele două terase adiacente, variantă preferată de fumători. Adesea noi am preferat să luăm băuturile în cameră, simţindu-ne mai safe şi mai liniştiţi pe propriul nostru balcon.

Blue Bar, aflat la ultimul etaj al hotelului, cu o superbă privelişte, a fost barul nostru preferat. Era deschis doar seara, 18.00-01.00. Aici am petrecut momente plăcute seara după ce ne întorceam din plimbările pe faleză şi după spectacolele de seară, la un cocktail reuşit cu ingrediente de import.

Tapas Bistro era barul de la piscină, cu program oficial 10.00-18.00, dar l-am găsit deschis şi mai pe seară. Nu am stat niciodată la acest bar, nu prea mi-a plăcut atmosfera, dar de aici luam peste zi băuturile consumate pe plajă la şezlong, deoarece Beach Barul nu oferea decât băuturi răcoritoare şi maxim bere.

Când mergeam seara la spectacole, ne asiguram nevoile de hidratare la Arena Bar, doar locale, dar acceptabile. Peste zi barul deservea turiştii care îşi petreceau timpul la aquapark, iar seara până la miezul nopţii pe cei care participau la spectacole şi petreceri. Sistemul era self service, firesc, altfel nu cred că ar fi făcut faţă numărului mare de turişti şi atunci era mai simplu să comandăm la bar şi să ne aducem singuri paharele la masă. Se formau cozi mari la bar, dar, surprinzător, se mişcau totuşi foarte bine şi nu aveam mult de aşteptat.

Per total, nu aş avea prea multe de reproşat la acest capitol, pentru preţul plătit, serviciile au fost puţin peste aşteptări.

Pentru cei care apreciază o cafea bună voi preciza că ar putea fi destul de dezamăgiţi. La Lobby Bar existau două aparate care râşneau boabele de cafea, însă niciunul din sortimentele de cafea încercate de mine nu a fost pe gustul meu şi am încercat toate variantele. Singura cafea ok pentru mine şi care mi-a plăcut a fost cea turcească, disponibilă mereu la acest bar, care m-a salvat.

Piscine

Conform conceptului, există patru piscine exterioare şi o piscină interioară. Eu nu am remarcat decât piscina principală şi încă vreo două mai mici şi mai liniştite, dar despre care nu am ştiut dacă sunt pentru toţi oaspeţii sau doar pentru cei cazaţi în corpurile respective şi nici nu m-am chinuit să aprofundez subiectul, nefiind interesată de nicio piscină.

Pe la piscina principală treceam mereu în drum spre şi de la plajă sau când plecam la plimbare seara pe faleză. Vedeam şezlonguri ocupate doar de prosoape, dar, dacă insistam, sigur mai găseam şi libere.

La piscina interioară am ajuns abia în ultima zi cu câteva ore înainte de a părăsi hotelul, doar pentru câteva fotografii, desigur, ocazie cu care am vizitat şi centrul SPA şi sala de fitness şi clubul pentru copii, facilităţi care pe mine nu m-au interesat, dar voi posta fotografii care ar putea fi utile altor turişti.

Tot la acest capitol voi mai aminti că pentru copii există o Splash Pool, cu program 10.30-12.00 şi 15.00-17.00, simpatică şi cred că suficient de amuzantă.

Aquaparkul propriu al hotelului dispune de cinci tobogane, dintre care doar unul mi s-a părut mai interesant. Este poziţionat în partea stângă a resortului cum priveşti spre mare, chiar lângă zona de spectacole, şi funcţionează cu program 10.30-12.00 şi 15.00-17.00. Pe mine nu m-a interesat.

Plaja şi marea

Plaja proprie a hotelului a fost o surpriză plăcută pentru mine, fiind peste aşteptări. Recunosc că nici nu am avut aşteptări prea mari, pentru că Marmarisul nu mi s-a părut să exceleze la acest capitol. Plaja Orkăi a fost totuşi unul din criteriile care au înclinat balanţa în alegerea hotelului. Dar asta a fost în ianuarie atunci când am făcut rezervările, fără să bănuiesc măcar ce va urma. După ce a început nebunia, am reanalizat hotelurile alese, de modificat oricum nu mai puteam modifica nimic, imaginând scenarii pentru minimizarea riscurilor pentru petrecerea unui sejur cât mai safe.

Prima menţiune care se impune a fi făcută este aceea că plaja se află dincolo de aleea de promenadă care leagă Marmarisul de Icmeler, situaţia fiind generală în această staţiune.

A doua precizare ar fi că plaja este destul de îngustă, dar acum contează şi cu ce o compari. Faţă de plajele cu care eram eu obişnuită şi de plajele celorlalte hoteluri vizitate în această vacanţă, într-adevăr, plaja este îngustă, dar dacă ar fi să o compar cu plajele altor hoteluri din Marmaris, atunci plaja de la Orka este mai mult decât ok, fiind şi mai lată, dar şi mai lungă. Doar în Icmeler am văzut plaje mai late ca la Orka.

La intrarea pe plajă exista un bodyguard, un duş şi un dispenser cu dezinfectant. Nu am văzut toalete pe plajă, însă acestea nu erau neapărat necesare, distanţa până la hotel fiind foarte mică.

Şezlongurile erau grupate câte două la o umbrelă şi la o distanţă ok unele de altele, chiar dacă nu erau chiar la distanţa de siguranţă recomandată în pandemie. În fiecare zi am găsit locuri libere în primul sau maxim al doilea rând faţă de mare, fără probleme, noi fiind destul de matinali în comparaţie cu ceilalţi turişti cazaţi în hotel. Din comoditate, am preferat să stăm mereu în porţiunea centrală a plajei. Există şi două pontoane, dar nu m-au interesat. Mi-a plăcut mult faptul că primul rând de şezlonguri era poziţionat chiar în buza mării, nu la mare distanţă de apă ca în alte părţi. Bine, aici nici nu se putea altfel.

Pe plajă este un nisip grosier închis la culoare sau mai degrabă un pietriş fin. Pe mine nu m-a deranjat. Intrarea în mare este lină în prima parte, cu acelaşi nisip/pietriş ca pe plajă, papucii de apă fiind total inutili aici.

Marea la Marmaris m-a surprins foarte tare din cel puţin trei motive. Primul a fost claritatea extraordinară a apei, ca de cleştar, cum foarte rar am mai văzut. Vedeam perfect bancurile de peştişori, mai mici sau mai mari, care înotau printre picioarele mele, mai clar decât cu masca de snorkeling :D. Al doilea a fost temperatura apei mării, mai rece decât m-aş fi aşteptat, mai rece decât la Fethiye, Oludeniz sau Sarigerme. Ştiu că intrasem deja în luna octombrie şi nu puteam avea pretenţia la o mare-ciorbă, dar câteva zile mai târziu am găsit la Bodrum aceeaşi Mare Egee mai caldă ca la Marmaris. A treia surpriză a fost calmitatea mării, un mare avantaj pentru mine putând astfel să înot fără a fi deranjată de valuri întreaga zi.

Înainte de plecare am avut ceva emoţii în legătură cu acestă plajă care, în realitate, s-a dovedit a fi peste aşteptări :)

Un minus pentru cei care merg în octombrie când ziua este mai scurtă şi vor să stea la plajă până la ora cinei l-ar putea constitui umbra care aşterne peste plajă destul de repede, aici contând şi poziţia zonei de plajă alese. Doar în Kemer am mai păţit asta, ca soarele să se ascundă după munţi.

Există bar pe plajă, acesta oferind doar sucuri şi bere în pahare de plastic de unică folosinţă. Pentru cocktailuri traversam faleza şi apelam la serviciile barului de la piscină.

Curăţenia plajei era în limite normale, angajaţii trecând destul de des să strângă paharele goale şi alte resturi lăsate de turişti.

Entertainment

Echipa de animaţie organiza câteva activităţi cu turiştii interesaţi, gen darts sau aerobic, după programul afişat, destul de puţine faţă de alte hoteluri, şase zile pe săptămână, duminica având zi liberă.

Spectacolele şi petrecerile de seară, organizate la Arena Show Center, lângă aquapark, au fost o surpriză plăcută pentru mine, fiind mai bune decât mă aşteptam la un hotel de acest nivel. Pe parcursul sejurului meu am prins White Party, seară turcească şi muzică live. Mie mi-au plăcut.

Chiar dacă am ajuns mereu după începerea spectacolelor, am reuşit să găsim totuşi o masă liberă, chiar dacă mai prost poziţionată, dar mai retrasă, ceea ce a fost perfect pentru mine.

În seara în care a fost organizată White Party turiştii au fost rugaţi să se îmbrace în alb, iar petrecerea a fost una extrem de reuşită, ca în vremurile bune... în sensul că toţi dansau împreună, fără măşti, fără distanţă, fără griji.

Chiar dacă participasem de foarte multe ori de-a lungul anilor în multele vacanţe petrecute în Turcia la seri turceşti şi ştiam în principiu „programul” cu muzică populară, dervişi rotitori, dans din buric şi altele asemenea, totuşi cea organizată la Orka m-a surprins plăcut.

Altele

Hotelul oferă internet wireless gratuit foarte ok pe toată suprafaţa acestuia, inclusiv în camere şi pe plaja aflată foarte aproape. Am avut semnal chiar şi la Arena Show Center, aflată în extremitatea stângă a resortului, însă aici se mai întrerupea, posibil şi din cauza densităţi mari de useri conectaţi simultan. Ne conectam cu numărul camerei şi data naşterii fiecăruia.

În ultima dimineaţă am vizitat zona centrului SPA, cu program 09.00-18.00, aflat la nivelul piscinei şi al plajei. Am văzut piscina interioară, vreo două saune, hammam, camera de relaxare, la care accesul era gratuit şi am plecat înainte de a fi abordată cu oferte de masaje şi alte cele. Turiştii au la dispoziţie şi o sală de fitness deloc aglomerată.

Nu mi-au plăcut lifturile din acest hotel :(. Pe lângă faptul că erau foarte lente, mai erau şi multicomandă, o chestie enervantă oricând, dar mai ales în această perioadă. Chiar dacă cei de la hotel marcaseră prin semne faptul că liftul putea fi utilizat de doar două persoane, unii turişti pur şi simplu nu înţelegeau că respectarea acestei reguli este în interesul tuturor şi o ignorau cu nonşalanţă. Am obosit certându-mă cu diverşi care insistau să dea buzna peste noi în lift, dar nu m-a interesat, sănătatea mea fiind mai importantă. M-am bucurat încă o dată pentru că am primit o cameră la nivelul recepţiei (nivelul 0), astfel fiind nevoită să folosesc doar un singur lift pentru a ajunge la restaurant (nivelul -2) sau la plajă (nivelul -3). Aproape de camera mea se afla un alt lift care făcea accesul la etajele superioare.

În perioada sejurului meu turiştii ruşi erau majoritari în hotel, urmaţi de cei britanici. Români am întâlnit foarte puţini, doar două familii. Poate că eu am fost excesiv de precaută sau excesiv de speriată, nu ştiu, dar ştiu că nu m-am simţit prea confortabil în compania unora mult prea relaxaţi şi dornici de distracţie în orice condiţii.

În fiecare seară după cină am ieşit să mă plimb pe frumoasa alee de promenadă care leagă Icmeler de Marmaris, preferând să merg în Icmeler datorită distanţei incomparabil mai scurte şi doar într-o seară am mers spre Marmaris însă fără vreun gând de a ajunge acolo pe jos, doar pentru a vedea una alta din ceea ce mă interesa.

Nu pot să nu amintesc aici un aspect care m-a impresionat şi anume respectul şi grija pentru natură. La construirea hotelului în mijlocul pădurii s-au făcut mari eforturi pentru a se salva cât mai mulţi copaci şi priveam cu surprindere pinii care creşteau prin balcoane şi printre corpurile de clădire. Instantaneu mi-au venit în minte imagini cu camioanele care duceau departe sute de arbori tăiaţi fără discernământ din pădurile României şi m-am întristat :((.

Am vizitat Marmarisul plecând cu maşina într-o dimineaţă după micul dejun, am petrecut câteva ore pe acolo vizitând câte ceva. În altă zi am plecat dupăamiaza cu maşina în direcţie opusă spre Icmeler, continuându-ne apoi drumul spre Turunc. Mai aveam eu şi alte idei, dar am amânat pentru data viitoare când voi reveni în această zonă.

Concluzii

Pentru un prim contact cu Marmarisul cel verde şi animat, Orka Lotus Beach s-a dovedit o alegere inspirată. Am găsit un hotel de cinci stele confortabil, cu o locaţie de vis în mijlocul unei păduri de pini, cu o plajă frumoasă cu nisip şi intrare lină în mare, mare care avea o claritate fantastică.

Hotelul are un raport calitate preţ corect, conceptul ultra all inclusive este mulţumitor, chiar dacă sub standardul hotelurilor din Antalya. Însă şi preţul a fost mai mic.

Recomand acest hotel celor care doresc să descopere sau să redescopere zona Marmaris – Icmeler. Inclusiv pentru oportunitatea de a mânca zilnic carne de porc în Turcia :p.

Citește și CONTINUAREA aici

---
Trimis de nicole33 in 30.03.21 00:12:21
Validat / Publicat: 30.03.21 01:06:30
VIZUALIZĂRI: 3778INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA.
  • Alte destinații turistice prin care a fost: Bulgaria, Turcia, Grecia, Spania, EAU, Iordania, R. Dominicană, Serbia, Egipt, Tunisia
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
AmFostAcolo.ro nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea (cu asteptări și preferinte posibil particulare ale fiecarui cititor) impresiilor si recomandărilor din articole; deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire a site-ului"); AmFostAcolo.ro sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 120800 PMA (din 76 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com
  • INFO: membrii AmFostAcolo beneficiază - in cadrul sistemului de Privilegii - de preţuri particulare pentru vacanţa în această destinaţie - negociate direct cu tour-operatorii sau cu proprietarii.
  • Verifică: solicită o ofertă personalizată

  • ECOURI la acest review

    17 ecouri scrise, până acum

    webmaster [30.03.21 09:11:23] »

    Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

    — (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;

    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții.

    Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

    (Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

    micutzuscris / TELEFON [30.03.21 13:03:20] »

    Salut. Asa cum spuneam intr-un review mai vechi, Marmarisul este stațiunea mea de suflet. Intotdeauna m-am simțit foarte bine aici indiferent de hotelul unde am stat. Despre Orka pot sa spun ca arata super ok, chiar dacă ai avut mici nemulțumiri legate de regimul de masa. Nu știu dacă ai făcut excursii cu vaporul prin cele mai frumoase golfuri și insule din zona, unde apa are culoarea smaraldului și poți vedea bancurile de pești și flora marina. Pentru ca ești adepta concediilor liniștite cred ca la acest capitol hotelul a corespuns criteriilor tale de selecție. Surpriza o constituie prezenta carnii de porc în meniul restaurantului. Eu personal în concediile din Turcia, vreau sa îmi răsfăț papilele cu vita și oaie preparate traditional. In tara nu nu mănânc carne de oaie, dar cea preparata în aceasta tara este de nota 10. Toate cele bune și concedii de vis iti doresc.  

    P. S. Pentru vacanta de vara am rezervat în Oludeniz și în Grecia la Zakynthos. Am anulare gratuita asa ca în funcție de situația sanitara ma voi decide unde sa merg. ​

    nrs [30.03.21 13:29:49] »

    am vazut bine? pe plaja in afara de rasurile vietnameze aveau si umbrele adevarate din panza?

    alinafulg [30.03.21 17:19:11] »

    @nicole33:  Of, Marmarisul se află și pe lista mea de dorințe, în uma cu 6 ani chiar eram pe cale să rezerv un sejur acolo, însă la îndemnul  soțului meu am renunțat. Eu voiam să mergem cu autoturismul, el nu voia să conducă atât de mult. Noi fiind din vestul țării drumul era și mai lung, așa că am renunțat și am mers în Grecia. Sper să ajungem candva, poate cu avionul. Votat cu drag!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [31.03.21 00:09:11] »

    @webmaster:  

    Mulţumesc mult!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [31.03.21 00:34:49] »

    @micutzu:  

    Asa cum spuneam intr-un review mai vechi, Marmarisul este stațiunea mea de suflet. Intotdeauna m-am simțit foarte bine aici indiferent de hotelul unde am stat.

    Te înţeleg perfect. Aceleaşi sentimente am şi eu faţă de Bodrum - staţiunea mea preferată de la Marea Egee, unde m-am simţit extraordinar de fiecare dată, indiferent de hotelul ales. Cred că şi clima din Bodrum contribuie la starea mea de bine

    Marmarisul mi-a plăcut şi mie, dar nu a fost dragoste la prima vedere . ​

    Despre Orka pot sa spun ca arata super ok, chiar dacă ai avut mici nemulțumiri legate de regimul de masa.

    Orka mi-a placut mult şi când am comparat hotelul cu altele din zonă, pe care am mers personal să le văd cu gândul la o viitoare revenire în zonă. ​

    Despre regimul de masă ar fi multe de povestit şi am făcut într-un articol anterior comparaţii între cele cinci hoteluri de anul trecut, fiecare cu altă variantă ​de abordare a "all inclusive-ului" în pandemie. Aici mi s-a părut cel mai aiurea, dar colegii mi-au spus că au întâlnit şi ei acelaşi sistem anul trecut la alte hoteluri tot din Marmaris.  

    Când a început anul trecut nebunia​, am avut emoţii legate de aspectul meselor în regim bufet, temându-mă chiar că turcii vor renunţa la acest sistem pe care nu ei l-au inventat, dar ei l-au dus la cel mai înalt nivel.

    Prezenţa cărnii de porc la acest hotel nu m-a surprins, eu având deja informaţia asta din două surse, dar am considerat util să o confirm. ​Chiar dacă nu primeam porc oricum nu era bai, mi-am asumat acest lucru încă de la prima mea vacanţă în Turcia în urmă cu mulţi ani şi am tot revenit de atunci pentru că am găsit variante chiar mai tentante decât porcul.

    Eu personal în concediile din Turcia, vreau sa îmi răsfăț papilele cu vita și oaie preparate traditional. In tara nu nu mănânc carne de oaie, dar cea preparata în aceasta tara este de nota 10.

    Turcii nu m-au impresionat cu carnea de vită decât în cazuri rare, însă oaia şi mielul​ le gătesc dumnezeieşte într-adevăr.

    Soţul preferă legumele gătite în fel şi chip pe care le caută în zona de mâncăruri tradiţionale, condimentate cum şi cât trebuie, chestii pe care noi nu le mâncăm acasă. ​

    Pentru vacanta de vara am rezervat în Oludeniz și în Grecia la Zakynthos. Am anulare gratuita asa ca în funcție de situația sanitara ma voi decide unde sa merg. ​

    Dacă vei merge în Oludeniz este posibil să ni se intersecteze din nou drumurile, deoarece şi eu mi-am propus să ajung din nou în zona Fethiye în septembrie.

    Nu îmi explic de ce, dar anul acesta sunt mai încrezătoare decât anul trecut în ceea ce priveşte concretizarea planurilor noastre de vacanţă.

    Îmi doresc enorm să revenim la normalitate​.

    Îţi mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

    Vacanţe plăcute indiferent ce vei alege! ​​​​​​​​

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [31.03.21 00:42:38] »

    @nrs:  

    am vazut bine? pe plaja in afara de rasurile vietnameze aveau si umbrele adevarate din panza?

    Ai văzut bine .

    "Vietnamezele" erau doar în partea centrală a plajei, dar eu tot nu pricep ce ai tu cu ele de nu îţi plac. Tu şi Krisstina ce sunteţi nemulţumiţi de ele

    Pe mine nu m-a interesat ce fel de umbrelă mă apără de soare, interesul meu era să stau în primul rând lângă mare şi mă opream unde găseam liber. Dar să ştii că şi cele cu pânză erau tot destul de micuţe.

    Pe plajele publice atât în Marmaris, cât şi în Icmeler erau doar vietnameze, dar plajele private ale hotelurilor aveau şi umbrele de pânză. ​

    Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou! ​​​​​

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [31.03.21 06:23:35] »

    @alinafulg:  

    Of, Marmarisul se află și pe lista mea de dorințe, în uma cu 6 ani chiar eram pe cale să rezerv un sejur acolo, însă la îndemnul  soțului meu am renunțat. Eu voiam să mergem cu autoturismul, el nu voia să conducă atât de mult.

    Te înţeleg perfect, deoarece, aşa cum am povestit în articol, şi eu am cochetat multă vreme cu ideea unei vizite în Marmaris care s-a concretizat abia câţiva ani mai târziu.

    În cazul meu, nu drumul lung m-a împiedicat să ajung, ci faptul că nu reuşeam să mă hotărăsc la un hotel anume, mai mereu alegând în loc Antalya, chiar dacă drumul până acolo era chiar mai lung. ​

    Eu sunt adepta vacanţelor cu maşina, dar, dacă distanţa este prea mare, mai bine ajungi acolo cu avionul decât deloc .

    Din păcate, pentru Marmaris, varianta cu avionul nu este avantajoasă din cauza transferului foarte lung, charterele din România aterizând pe aeroportul din Bodrum, chiar dacă aeroportul din Dalaman este ceva mai aproape.

    Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

    Îţi doresc să-ţi îndeplineşti cât mai curând dorinţa de a ajunge în Marmaris​ - o staţiune foarte verde şi foarte animată, care sigur îţi va plăcea . ​​​​​

    krisstinnascris / TELEFON [31.03.21 11:03:57] »

    @nicole33:  Bine că te-ai hotărât să scrii! Pe “seceta” asta îngrozitoare e relaxant să citești despre mare, dar mai ales despre Turcia

    Pozele cu pinii și marea sunt minunate, de-aia îmi doream să ajung in Marmaris, peisajele sunt încântătoare, îmi plac golfulețele, pădurile de pini, plajele nu foarte mari și apa cristalina. Da, in Marmaris apa e liniștită, intrarea in mare e lină, exact pe gustul meu. Iar “muntisorii” văzuți de pe plajă îmi luminează chipul, nu îmi place plaja foarte lată, marea agitată și neagră, nu îmi place să văd doar apă in fața ochilor, prefer plajele care îmi oferă și peisaje, așa cum am întâlnit și in Marmaris.

    Îmi place și aglomerația creată de turiști, ador magazinele colorate și ospitalitatea turceasca.

    Nici eu nu mă topesc după negocieri, când îmi place ceva cumpăr indiferent de preț, dar cu condiția să nu fie "de firmă", nu cumpăr din bazar, nu mă omor după mall-uri, aș fi furioasă dacă ar avea cineva haine ca ale mele Eu caut magazine mici, stradale, vizitez bazarul doar pentru a îmi clăti ochii, nu sunt o victimă a “șopingărelilor de firmă”

    Mă bucur că ți-a plăcut hotelul, știu că ești pretențioasă la cazări

    Recunosc că n-am citit despre baruri și restaurante, pentru mine capitolele astea sunt nesemnificative, o frunza și-o brânză găsesc eu să halimosesc in restaurantul oricărui hotel, la noi in familie nu se mănâncă friptura de porc, eu nu cumpăr carne de-asta, niciodată.

    Vietnamezele nu îmi plac neam, intră soarele printre paie, pălăria e prea mică, mie îmi place la soare dar sa stau la umbră

    Bine, decât prelatele urâte din Antalya, prefer vietnamezele pe care le îmbrac in prosoape , măcar îmi fac de lucru, nu mă plictisesc aiurea privind neputincioasă o prelată prin care trece soarele și nu mă simt un camion acoperit cu o prelată. Ce vrei, fiecare cu “păsărica” lui

    Important e că ți-a plăcut, te-ai relaxat, ai văzut locuri noi și frumoase, ți-ai încărcat bateriile.

    Te felicit pentru vacanță și articol, aștept să ne mai povestești, ai restanțe la capitolul ăsta.

    Îți doresc o vară frumoasă, plină de călătorii, noutăți și relaxare totală!

    nrs [31.03.21 18:29:59] »

    @nicole33:  

    a raspuns ​excelent krisstinna: pe plaja imi place sa stau la soare dar sa fie umbra iar "vietnamezele" mi se pare ca nu fac umbra

    oricum chiar imi place hotelul asta, din pacate mai e mult pana la vara iar anul asta nu imi fac planuri pana nu vine iulie inceputul lui august​

    msnd [31.03.21 19:17:49] »

    Sărut mâna!

    Încep brusc.

    Mie nu mi-a plăcut la Marmaris. Este drept că am fost acum 12 ani si am stat la un hotel din linia a doua. Adică a doua stradă de la faleză. Nu îmi mai aduc aminte numele. Dar nu avea acces la o plajă proprie, trebuia să mergem la o plajă de folosință comună. Aici nisipul era foarte tare, parcă așezam prosopul pe asfalt.

    În plus, pe fundul apei era un strat de pietricele, nu foarte deranjant, dar acoperite de un strat de mâl. După două zile, o lucrare de reparație pe plajă mi-s dezvăluit că, în imediata vecinătate, acolo era descărcarea unei canalizări de ape uzate, probabil de la un hotel din apropiere.

    Apoi am remarcat că întreaca stațiune, inclusiv Icmeler, sunt amplasate într-un golf cu o deschidere destul de mică la marea largă. Iar, în acest golf, în afara descărcării canalizărilor hotelurilor din ambele stațiuni, mai este și portul pentru navele turistice sau de agrement.

    În concluzie, nu cred că voi mai reveni vreodată aici.

    O seară excelentă!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [01.04.21 06:41:41] »

    @krisstinna:  

    Bine că te-ai hotărât să scrii!

    Ehh... eu hotărâtă sunt să scriu despre multe, însă adesea nu ​reuşesc să îmi şi finalizez intenţiile, multe rămânând în faza de proiect.

    În acest caz, promisesem să scriu şi eu despre Orka mea din Marmaris, hotelul, nu vaporul şi uite că am reuşit să-l termin. ​

    Pozele cu pinii și marea sunt minunate, de-aia îmi doream să ajung in Marmaris, peisajele sunt încântătoare, îmi plac golfulețele, pădurile de pini, plajele nu foarte mari și apa cristalina.

    Şi pe mine m-a impresionat această staţiune foarte verde, cu peisaje de vis, iar în ceea ce priveşte hotelul, cred că am făcut o alegere bună, chiar dacă a fost clar cel mai slab dintre cele cinci din această vacanţă mai atipică din toate punctele de vedere, dar şi aşteptată mai mult ca niciodată.

    Mă bucur că ți-a plăcut hotelul, știu că ești pretențioasă la cazări

    Cazarea a fost ok, nu am ce să reproşez, iar serviciile au fost pe măsura preţului plătit, unul nu prea mare.

    Din cauza pretenţiilor am tot amânat ani la rând să rezerv în Marmaris, de teama comparaţiilor cu hotelurile de alt nivel din Antalya şi cred că am greşit. Nu poţi să le ai pe toate.

    Când a început nebunia, am avut mari emoţii​ cu privire la posibilitatea păstrării distanţei pe o plajă destul de îngustă, dar a fost ok. Iar în comparaţie cu alte hoteluri, plaja de la Orka este chiar destul de lată şi mai este şi lungă. M-am bucurat că nu au fost probleme cu şezlongurile, au fost destule şi la orice oră, chiar dacă hotelul a fost destul de plin.

    Şi eu sunt mândră de lucrurile cumpărate de mine din Turcia, de calitate fără a fi de firmă, dar în serie limitată. ​

    Da, in Marmaris apa e liniștită, intrarea in mare e lină, exact pe gustul meu. Iar “muntisorii” văzuți de pe plajă îmi luminează chipul, nu îmi place plaja foarte lată, marea agitată și neagră, nu îmi place să văd doar apă in fața ochilor, prefer plajele care îmi oferă și peisaje, așa cum am întâlnit și in Marmaris.

    Intrarea în mare a fost cam prea lină pentru gustul meu, eu mai încântată am fost de lipsa valurilor care mi-a permis să înot în voie şi, într-adevăr, când înoţi şi nu vezi doar apă nesfârşită în faţa ochilor senzaţia este deosebită. Eram convinsă că aş fi putut ajunge înot până la insulele vecine, dar la vârsta mea nu mă mai aventurez aşa.

    Şi copertinele au avantajele lor, măcar pentru că nu trebuie să te tot învârţi cu şezlongul în jurul umbrelei , însă anul acesta mi s-a părut mai ok să am umbrela mea.

    Îţi mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou! ​​​​​​​​​

    doinafil [01.04.21 14:21:03] »

    ... se crea un culoar la o distanţă de aproximativ un metru de mesele cu mâncare, angajatul care prelua turistul mergea pe acel culoar pe lângă mâncare cu farfuria în mână, iar turistul mergea în paralel cu acesta de cealaltă parte a lanţului spunându-i angajatului ce și cât să-i pună în farfurie. La capătul liniei, turistul primea farfuria plină cu cele solicitate şi se îndrepta spre masă, iar angajatul revenea la intrare preluând următorul turist şi tot aşa.

    Cu așa un mod de a primi mâncarea te-ai mai întâlnit la unul din restaurantele la care ai mai mâncat în această vacanță la turci, dacă-mi aduc bine aminte. Ceva mai „peste mână” - și la propriu și la figurat - nu puteau imagina!

    Eu aș fi dat fiecărui turist câte o mânușă și l-aș fi lăsat să-și aleagă ce vrea el și să pună pe farfuria din cealaltă mână. S-ar fi câștigat timp pentru ambele părți (turist, salariat) și nu te-ai mai păcălit cu alegeri greșite!

    În rest, mie mi-a plăcut ce-ai prezentat! Ce poate fi mai plăcut decât să ai și mare și pădure, și soare, și plajă?!

    Felicitări și

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [01.04.21 23:49:54] »

    @nrs:  

    a raspuns ​excelent krisstinna: pe plaja imi place sa stau la soare dar sa fie umbra  iar "vietnamezele" mi se pare ca nu fac umbra

    A fost şi mai rapidă    

    Vă cam potriviţi la gusturi din câte observ 

    Ştiu că "vietnamezele​" permit trecerea razelor soarelui, dar mie chestia asta îmi place, deoarece totuşi filtrează destul de bine. ​​Aşa reuşeşti să te şi bronzezi puţin fără a risca arsuri sau insolaţie.

    oricum chiar imi place hotelul asta, din pacate mai e mult pana la vara iar anul asta nu imi fac planuri pana nu vine iulie inceputul lui august​

    Mă bucur că ţi-a plăcut hotelul ales de mine. Să ştii că nu mi-a fost deloc uşor să aleg de această dată.

    ​Dacă în majoritatea cazurilor, preţul era un argument important în alegere, eu tot râvnind la hoteluri care îmi depăşeau bugetul, acum diferenţele de preţ mi s-au părut mici​ şi a trebuit să ţin cont de alte criterii.

    Şi eu îmi propusesem să stau liniştită anul acesta, după vacanţele ratate de anul trecut şi tot stresul prin care am trecut, am vrut să aştept şi să văd ce se întâmplă, dar tot nu am avut răbdare​ şi m-am pripit cu rezervările şi... acum istoria se repetă. Cred că sunt masochistă dacă nu am învăţat nimic din propriile greşeli.

    Sunt curioasă ce planuri ai pentru la vară. ​​​

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [02.04.21 00:14:47] »

    @msnd:  

    Bună seara, Mihai

    Ecoul tău a fost o surpriză pentru mine. Nu ce ai scris, ci faptul că ai scris, eu fiind mai obişnuită cu ecourile Doinei

    Mie nu mi-a plăcut la Marmaris. Este drept că am fost acum 12 ani si am stat la un hotel din linia a doua. Adică a doua stradă de la faleză.

    Îţi respect părerea.

    Mie mi-a plăcut această staţiune, fără însă a face o pasiune. Am mers şi cu aşteptări destul de mari, influenţată de către cei care au fost acolo înaintea mea, au fost încântaţi şi au tot revenit.

    În 12 ani multe lucruri s-au schimbat, poate nu neapărat în bine.

    Din câte am apucat să văd, s-a construit foarte mult, staţiunea s-a aglomerat şi cred că mi-ar fi plăcut mai mult pe vremea când era mai aerisită.

    Dar nu avea acces la o plajă proprie, trebuia să mergem la o plajă de folosință comună. Aici nisipul era foarte tare, parcă așezam prosopul pe asfalt.

    Bănuiesc că te referi la plaja publică din Marmaris, cea aflată înainte de a ajunge în port. Am văzut-o şi eu şi, recunosc că nu mi-a plăcut şi nu aş merge niciodată acolo. Nu oferea nimic altceva decât umbrele, dar fără şezlonguri,   existau nişte toalete şi duşuri la intrarea pe plajă, precum şi locuri speciale pentru fumat , nefiind permis să fumezi altundeva pe plajă.  Chestia asta pe mine m-a enervat maxim.

    Nu am văzut pe această plajă decât localnici care făceau plajă pe propriile prosoape, toţi cu masca pe faţă. Imaginea m-a întristat. Dacă şi intrarea în mare este mâloasă, cu atât mai mult este de evitat.

    în acest golf, în afara descărcării canalizărilor hotelurilor din ambele stațiuni, mai este și portul pentru navele turistice sau de agrement.

    Nu am ştiut povestea cu canalizările, nu ştiu ce să zic, dar eu nu am sesizat nimic dubios, ba chiar am fost impresionată de claritatea apei mării din această zonă.  

    Toată lumea ştie că apa din imediata apropiere a unui port nu este recomandată pentru baie.

    În concluzie, nu cred că voi mai reveni vreodată aici.

    Nimeni nu-şi doreşte să revină într-un loc care l-a dezamăgit, dar... nu se ştie niciodată

    Eu intenţionez să revin cândva pentru că mi-a plăcut şi pentru că nu am reuşit să văd tot ce mi-am propus în scurtul sejur petrecut aici.

    Îţi mulţumesc mult pentru vizită şi informaţii!

    nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA [02.04.21 00:30:07] »

    @doinafil:  

    Cu așa un mod de a primi mâncarea te-ai mai întâlnit la unul din restaurantele la care ai mai mâncat în această vacanță la turci, dacă-mi aduc bine aminte. Ceva mai „peste mână” - și la propriu și la figurat - nu puteau imagina!

    Îţi aminteşti corect, este acelaşi restaurant despre care am povestit deja , doar că în acel articol am prezentat comparativ​ sistemele all inclusive "reinventate" în pandemie întâlnite de mine la cinci hoteluri toate de cinci stele şi toate cu UAI, apreciind că ar fi util celor care, ca şi mine înainte de plecarea în vacanţă, şi-au pus întrebarea cum vor rezolva turcii problema, cum vor respecta regulile de protecţie sanitară cu un disconfort cât mai redus pentru turişti.

    Nici mie nu mi-a plăcut sistemul de servire de la Orka, mai ales că aveam şi termen de comparaţie. Pentru mine a fost cel mai dezavantajos dintre toate.

    Aici am încercat să prezint nu doar restaurantul, ci hotelul în ansamblul lui, cu toate facilităţile oferite. ​

    Ce poate fi mai plăcut decât să ai și mare și pădure, și soare, și plajă?!

    Această combinaţie de elemente a constituit marele plus al hotelului

    Îţi mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou! ​​​

    msnd [02.04.21 00:41:57] »

    @nicole33:  

    Sărut mîna încă odată!

    ​De regulă​​, scriu  atunci când sunt descrise locuri prin care am fost și eu. Acum, probabil că faptul că am rămas cu amintiri neplăcute m-a făcut să scriu.

    Plaja despre care am scris nu era chiar lângă port, estimez că mai erau cam 500 m până acolo. Dar nu avea nici măcar umbrele. Cred că a fost nevoie de un pichamer pentru a la planta. După ce am descoperit canalizarea, ne-am mutat cam cu 20 m spre port. Mai mult nu s-a putut.

    Dar, dacă mă gândesc bine, ceva tot a fost pe gustul meu: berea băută într-o seară la o cârciumă din castelul de deasupra portului.

    O noapte bună! ​​

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    alinafulg, doinafil, micutzu, msnd, Yoda
    Alte impresii din această RUBRICĂ:
    NOTĂ: Recomandările evidențiate (pe fond galben) aparțin unor autori cu statut membru GOLD sau superior
    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

    [C] Copyright 2008-2021 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
    AmFostAcolo recomandă găzduirea la ROHOST.COM
    pagină generată în 0.124148845673 sec
    ecranul dvs: 1 x 1