Solicitare CMR / BULGARIAîncărcată de pe telefon!

Plimbare la Ruse

Trimisă în 30.01.20 23:09
de veteranuPM [Chiajna [IF]]
» VIZUALIZĂRI: 12285

Salutare! Pentru ca vremea se anuntă ok aș vrea sa dau o fuga pe la Ruse, pentru o plimbare prin centrul orasului si un bors de peste la Ponton (am mai fost anul trecut la intoarcerea din Thassos)

Vreau sa va intreb daca trebuie vigneta de o zi pentru a putea circula prin Ruse, va multumesc pentru raspuns, vacante dese si frumoase va doresc!


  • PERIOADA: Februarie -- NOPŢI CAZARE: 0
  • BUGET: 500 -- TRANSPORT: Auto
  • ADULŢI: 2

Răspunsuri

olteanul2010PA[Bucuresti]ConsAFA19r[31.01.20 08:08]

După câte știu eu nu trebuie.

Cu mulți ani in urmă un polițist de frontiera mi-a spus să nu pierd timpul în vamă să cumpăr vigneta și să merg la o benzinerie în oraș unde pot plăti cu cardul. Așa fac mereu când merg în Bulgaria sau Grecia și nu am avut probleme niciodată. Cumpăr vigneta de la benzinării aproape de ieșirea din oraș.

Am niște prieteni care merg în Silistra pentru o plimbare pe faleza Dunării și nu cumpăra vigneta cel puțin așa spun.

Vă doresc plimbare plăcută.

N.B.: olteanul2010 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația BULGARIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

krisstinnaAU[București]13r[31.01.20 08:34]

@veteranu: Oficial, trebuie sa cumperi vinieta. Se poate achiziționa online bg-vignette.com/ro/Index/ ... ASAAEgKKQ_D_BwE

Neoficial: te poți plimba liber și fără stres in Ruse fără vinieta.

Băiatul meu nu achiționează vinieta când merge la plimbare prin Ruse. Aici exclud Metro care e in afara orașului.

La vamă nu a fost întrebat nimic băiatul meu, niciodata, a plătit doar taxa de pod.

Giurgiuvenii merg săptămânal la Ruse, nici vorbă de vinieta

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

YodaPA[Bucuresti]7r[31.01.20 09:55]

@krisstinna: Scuze, dar Metro e in oras. De la Metro pana la iesirea din oras spre Sofia, adica pana unde este panoul care indica terminarea orasului, mai sunt vreo 2.5 km.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (4 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]56r[31.01.20 10:04]

Teoretic, nu ar trebui, că nu mergi pe drumurile naționale, ci doar în oraș.

Ar putea fi o problemă însă la întoarcere, că scanează mașinile dacă au vinietă. Ei, aici nu știu dacă se lasă „înduioșați” că nu ai ieșit din oraș și te cred pe cuvânt, lăsându-te să treci fără, sau...

Anul trecut am tranzitat Bulgaria de la Vidin la Vrâșka Chuka, iar la ieșirea din Bulgaria până nu m-a găsit nenea de la „drumurile bulgare” în sistem, nu a ridicat bariera.

Vestea bună este că de aproximativ un an se poate cumpăra o vinietă de week-end, valabilă de vineri de la ora 12, până duminică la miezul nopții. Vinietă de o zi nu există pentru turisme sau motociclete.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

krisstinnaAU[București]13r[31.01.20 10:23]

@Yoda: Sigur, Metro este in “zona industrială” a orașului, nu sunt locuințe acolo. Ideea era că până la Metro, pe sosea, pot fi camere sau echipaj de poliție. Așa mi-au zis prietenele mele giurgiuvene, una vameș și alta polițist de frontiera.

Eu, dacă merg in centru, la primul sens giratoriu după vama (pe lângă casele de schimb valutar) ies din giratoriu și urmez linia de troleibuze. Ajung imediat in centrul orașului și/sau la Dunăre. La piața merg pe străduțe, nu folosesc drumul de Sofia niciodată când merg la plimbare la Ruse. Așa m-am obișnuit încă din 2004, înainte sa intram in UE , săptămânal mergeam la Ruse, acum am mai rărit vizitele, am îmbătrânit

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]56r[31.01.20 10:39]

@krisstinna: ideea este că până la Metro Ruse NU mergi pe drum național (unde ai nevoie de vinietă), ci pe șoseaua de centură a orașului, unde NU ai nevoie de vinietă.

Problema reală este de fapt la ieșirea din țară (ca și la noi, de altfel - încearcă să treci de orice PCTF FĂRĂ rovinietă, vezi dacă te lasă) unde trebuie să le dovedești că ai plătit vinieta.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

krisstinnaAU[București]13r[31.01.20 11:12]

@Dragos: Corect, nici nu am zis ca mergi pe drum național

Am menționat doar recomandările vameșilor Teoretic dar și practic ești in altă țara, vinieta este obligatorie, așa e legea.

Aici nu vorbim de ieșirea din Bulgaria, întrebarea era doar pentru orașul Ruse, omul vrea sa se plimbe prin oraș

Iar la ieșirea din Ruse către România nu m-a întrebat nimeni, niciodată de vinietă, am achitat doar taxa de pod.

Ei văd la ce ora ai intrat/ieșit din și in Bulgaria, de altfel când mă întreabă unde merg le răspund: sa mănânc o înghețata in centru

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]56r[31.01.20 11:55]

@krisstinna:

Teoretic dar și practic ești in altă țara, vinieta este obligatorie, așa e legea.

Păi și atunci, tu de ce nu iei?!?

Ideea e că legea lor în privința vinietei s-a schimbat cam de vreun an și ceva, doi. Dar a rămas încă valabilă obligativitatea cumpărării ei numai dacă folosești rețeaua de drumuri naționale, NU și în orașe. La fel ca și la noi. Nu te pune nimeni să iei rovinietă dacă nu ieși din București; nici chiar dacă mergi până la aeroportul Otopeni, care nu e în București, dar nu mergi pe niciun drum între localități, ci doar în interiorul lor.

Ruse fiind oarecum o excepție - PCTF fiind chiar pe teritoriul unui oraș. Chestia e că, și la ei, ca și la noi (mai demult chiar), s-a introdus obligativitatea să ai o vinietă valabilă când ieși din țară.

la ieșirea din Ruse către România nu m-a întrebat nimeni, niciodată de vinietă, am achitat doar taxa de pod.

Nu te-a întrebat pentru că verifică pe ecran, în sistem. Cum nici la noi nu te-a întrebat, dar fii sigură că ți s-a scanat numărul și dacă nu aveai vinietă plăteai pe loc și amenda, și vinieta.

Exact cum am „pățit” eu astă toamnă la Vrâșka Chuka (o vamă mai puțin circulată), când bulgarul a avut nevoie de ceva timp să mă găsească în sistem că plătisem vinieta. (am omis să fac un print după confirmarea primită pe mail, și nici telefonul nu-l aveam la mine când am mers la ghișeu. Pentru că da, la vama aia ăștia de la drumurile lor au ghișeu separat, practic în „no man's land”!!!).

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

krisstinnaAU[București]13r[31.01.20 12:04]

@Dragos: Eu nu am spus dacă iau sau nu vinieta, e problema mea

Răspunsul meu, recomandarea mea e sa se respecte legea, indiferent de țara

Cât privește Otopeni, afla ca am amenda de vinieta, 2500 lei, copilul mi-a condus mașina pana la aeroport

Deci: respectați legea, nu faceți ca băiatul meu. Vinieta este obligatorie dacă ești pe alt teritoriu

Dragos, azi e vineri, e Weekend

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

radu tlSV[Tulcea]1r[31.01.20 16:15]

dacă mergi in Bulgaria fără vignetă e pe riscul tău, dar amenziile sunt mari şi le cam plăteşti pe loc.

Pe o zi nu există, esti obligat sa cumperi pe minim o săptămână. Merge foarte uşor varianta on-line bgtoll.bg/ro si nu te doare capul.

Dar noi suntem români! Ultima oară un concetatean, negocia" cu bulgarul de la vama taxa pe pod, Noi am trecut omul era tot la negocieri.

Am văzut comentarii ale unor colegi care vorbesc povesti, ca ii spui bulgarului ca nu parasesti orasul si nu ai nevoie iar el te crede si te lasa in pace.

Nu uitati ca e ca la noi: pentru a te lasa in pace trebuie sa cotizezi! asa ca mai bine platesti decat sa te tiganesti

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

ceasornicarulPA[Bucuresti]39r[31.01.20 16:24]

Vigneta este obligatorie la parasirea teritoriului Republicii Bulgaria prin orice punct al frontierei.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1049 PMA (3 voturi)

MykeRGD[Craiova]1r[31.01.20 16:48]

Cu regret, vigneta trebuie luată, din vamă sau de la benzinărie. Bulgarii sunt foarte încântați să amendeze românii pentru orice.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 699 PMA (2 voturi)

michirecPM[Bucuresti]7r[31.01.20 17:03]

Niciodată nu am luat vigneta când am mers la Ruse la cumpărături, și merg de vreo 15 ani...


krisstinnaAU[București]13r[31.01.20 17:10]

@michirec: Asta ziceam și eu, fiecare face cum crede dar la Ruse in vama nimeni nu m-a întrebat niciodată de vinieta.

La alte vămi din Bulgaria, fie ele pustii și mici, am fost întrebata mereu, am arătat dovada plății in telefon de parca nu puteau sa verifice in calculator

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]56r[31.01.20 18:41]

@radu tl:

Pe o zi nu există, esti obligat sa cumperi pe minim o săptămână.

Așa e, pe o zi nu există, dar chiar în pagina al cărei link l-ai scris mai sus spune clar că există varianta vinietei de week-end.

===

@MykeR:

Cu regret, vigneta trebuie luată, din vamă sau de la benzinărie.

Cu și mai mare regret, de ceva vreme se poate cumpăra bine-mersi și online. Vezi mai sus link.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

krisstinnaAU[București]13r[31.01.20 19:28]

@veteranu: Te-am amețit toți cu răspunsurile.

Acum am vorbit cu prietena mea din vama Giurgiu și: vinieta este obligatorie, fiecare merge pe riscul lui, chiar și la cumpărături in centru.

Sunt 2 camere video pe drumul spre Metro, poți nimeri și echipaj de poliție, depinde de noroc.

Poliția te poate taxa pe loc dacă nu ai vinieta sau poți primi amenda acasă dacă te-a “luat” vreo camera in vizor și ai scapat fără întâlnirea cu vreun echipaj.

Deci, poți risca dacă mergi pe drumul indicat de mine-acolo nu sunt camere video dar poți da peste un echipaj de poliție sau poți respecta legea cumpărând o vinieta on line, ți-am dat adresa mai sus.

Plimbare plăcută îți doresc și îmi permit sa îți fac o recomandare: restaurantul Leventa din Ruse dacă vrei ceva deosebit, elegant și “pictat”, pe mine m-a impresionat totul, de la decor, potizionare, servire și gust.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1749 PMA (4 voturi)

fregataSR[Giurgiu]19r[31.01.20 21:51]

Buna seara! Eu locuiesc in mun. Giurgiu si merg o data sau de doua ori pe luna la Ruse pentru cumparaturi sau la plimbare, insa niciodata nu am cumparat vinieta bulgareasca pentru a ma deplasa doar in Ruse, nu am fost intrebat niciodata in punctul de frontiera de existenta vinietei si nici nu am fost oprit pe strazi de vreun echipaj de politie.

Imi cumpar vinieta numai atunci cand ma deplasez in alte orase din Bulgaria sau cand tranzitez Bulgaria pentru a ajunge in Turcia sau Grecia.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3150 PMA (5 voturi)

veteranuPM[Chiajna [IF]]1r[02.02.20 20:46]

Buna seara! Acum am ajuns de la Ruse, am intrebat la ghiseul pentru taxa de pod daca trebuie vigneta daca vizitez doar Ruse prin centru si mi-a zis doamna de acolo ca nu trebuie cumparata vigneta,

apoi am intrebat in vama la ghereta unde se verifica CI, acolo mi s-a spus ca nu stie sigur, darca e mai ok sa o achizitionez,

am intrat in primul giratoriu hotarât sa iau vigneta, aveam numai lei, euro si leva cash, cardul e in doliu, am ajuns la ghereta din giratoriu si tipul de acolo mi-a explicat ca nu-mi trebuie vigneta daca doar ma duc sa manânc la Ponton sau prin centru, si el era direct interesat sa vanda...

m-am luat dupa el si am mers direct la borsul de peste, la intorcere nu m-a intrebat nimeni nimic...

oricum va multumesc pentru raspunsuri, o seara frumoasa

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

krisstinnaAU[București]13r[02.02.20 21:05]
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

ceasornicarulPA[Bucuresti]39r[03.02.20 01:01]

Salut.

Cand te referi la "Ponton" este vaporasul acostat la malul Dunarii langa Grand Hotel Riga ?


veteranuPM[Chiajna [IF]]1r[03.02.20 15:13]

@ceasornicarul: da, da, la 100 de metri de hotel, ne place mai mult acolo decât la pontonul de la Giurgiu, este si putin mai ieftin si parca si mai aspectuos... este si foarte aproape de centrul din Ruse, unde ajungi in max 10 minute de mers lejer...

la Giurgiu mai mergem poate la vara cand se deschide si strandul de langa ponton, sa combinam balaceala cu borsul... e ok strandul de pe faleza de la Giurgiu

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

ceasornicarulPA[Bucuresti]39r[03.02.20 18:58]

@veteranu: Ok, iti multumesc.


Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]56r[04.02.20 09:42]

@michirec: ai spus că

nu duceti lumea in eroare

referitor la răspunsul meu de mai sus. Ai putea rogu-te să fii așa amabil și să spui clar care sunt afirmațiile eronate din ceea ce am spus eu acolo?!?

Nu de alta, dar poate știu eu ceva greșit, sau saitul lor oficial la care făceam referire conține informații eronate și noi nu știm...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

webmaster39[Bucuresti][04.02.20 11:44]

@michirec: Votul tău negativ (cu argumentația) a fost șters, era fără temei, @Dragoș a atașat link-urile necesare achiziționării vinietei bulgărești, foarte utile userilor.


  • [24] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.33600807189941 sec
    ecranul dvs: 1 x 1