Solicitare CMR / EGIPT

Pericol imbolnavire sejur Egipt

Trimisă în 04.04.19 16:19
de sunshineszbUC [Tîrgu Mureş]
» VIZUALIZĂRI: 17412

Buna,

As vrea sa intreb pe cei care au calatorit in Egipt daca au intampinat probleme de sanatate, gen diareea calatorului sau reactii alergice.

Am dori sa mergem in Egipt pentru ca am inteles ca marea este destul de calda in luna mai, iar eu sunt insarcinata si nu pot calatorii mai tarziu.

Problema este ca am fost avertizata ca exista un risc crescut sa ne infectam, chiar si de la apa marii, organismul nostru nefiind obisnuit cu acel mediu.

Ce parere aveti?

(Tin sa mentionez ca am fost in Grecia, Bulgaria, Israel si niciodata nu am avut probleme de acest gen).


  • PERIOADA: mai -- NOPŢI CAZARE: 7
  • BUGET: 1300 -- TRANSPORT: avion
  • ADULŢI: 2 -- COPII: 1 -- VÂRSTA: 9

Răspunsuri

CcucuPM[Brad]1r[04.04.19 17:40]

Buna.

Noi am fost cu copilul anul trecut. Depinde de fiecare cum reactioneaza.

Mancarea este buna peste tot, insa condimentele sunt total diferite de ale noastre si exista un anumit risc daca vreti sa incercati de toate.

Noi am gustat din toate felurile de mancare dar nu am exagerat cu nimic, iar daca ceva ni s-a parut ciudat la gust am lasat pur si simplu in farfurie.

Exista si mancaruri europene dar sunt mult mai putine.

Daca nimic nu va inspira incredere puteti manca cartofi prajiti, oua si paste, sunt ca la noi.

Grija la fructe, nu luati de pe strada. Apa este potabila doar imbuteliata, nu consumati din alta parte.

Nu trebuie sa va speriati, este vorba doar despre diferenta de cultura si locatie.

Concediu placut!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2450 PMA (4 voturi)

kosmin_dSV[arad]1r[04.04.19 17:40]

@sunshineszb:

Am fost de 6 ori în diferite zone din Egipt și nu am avut probleme nici noi, nici fiica noastră care acum are 15 ani.

Sfat: NU FOLOSIȚI APĂ DE LA ROBINET (închideți gura pe cât posibil și la duș).

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

cddSV[Baia Mare]1r[04.04.19 17:45]

@sunshineszb: noi am fost anul trecut si nu ne-am imbolnavit.

Ca recomandare: nu consumati apa de la robinet si sosurile, iar ptr sucurile sau berea servita la terasa, va recomand sa va duceti pahare de acasa.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (3 voturi)

LisaSR[Moldova]10r[04.04.19 17:50]

@sunshineszb: Buna ziua, noi am fost anul trecut in Egipt si stiam aceleasi lucruri, cum ca apa de la chiuveta nu este potabila si ca ar fi mai bine sa evitam bauturile cu gheata.

Am respectat aceste doua conditii chiar daca nu am vazut nicaieri anunturi in acest sens (ca apa nu ar fi potabila) si nu am avut absolut nici o surpriza.

Va recomand sa alegeti cu grija hotelul pentru a va bucura de o vacanta reusita.

Apa marii nu am auzit sa fi creat cuiva probleme si credeti-ma, eu personal am inghitit destul de multa, ca nu ma prea pricep la inot.

Mergeti asadar in Egipt fara teama, va fi o super vacanta.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

kosmin_dSV[arad]1r[04.04.19 17:57]

@sunshineszb:

P. S.

Da, încercați să mergeți într-un hotel bun, minim 5* și folosiți pe cât posibil pahare de unică folosință la baruri dacă au sau vă luați de acasă. Uneori, băuturile au gust ciudat și cam neplăcut în paharele lor de plastic mult (sau prea puțin) spălate.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

Oana07GD[Alba Iulia]1r[04.04.19 18:24]

@sunshineszb: Buna... si noi am fost in vacanta in Hurgada dar nu am intampinat probleme de genu.

E drept ca apa lor am folosito doar pt dus iar pentru igiena orala si baut am folosit apa imbuteliata.

Mancarea e foarte ok... iar cu apa din mare nu am avut probleme.

In aceiasi vacanta a mai fost un cuplu si doamna era insarcinata dar nu a avut nici o problema.

Vacanta frumoasa si fara probleme

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (3 voturi)

irina2015PM[Ploieşti]6r[04.04.19 19:42]

Din apa nu luati nimic, este ca oricare alta mare, dar apa lor este din Nil, fac aprovizionarea săptămânal, si e posibil sa faceti daca hotelul are sub 5 stele. Dacă sunteți însărcinată intrebati medicul daca puteti lua loperamid.

Plecati cu pastilele la dv, sunt mult 30 de dolari cutia, iar la noi sunt maxim 8 lei

In mai o sa fie nu cald ci cuptor, vacanță plăcută, aveti ce vizita daca sănătatea va permite.

Sarcina usoara!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

CostiCO[Piteşti][04.04.19 20:02]

@sunshineszb:

Neamțul are o vorbă: Ursul, când n-are ce face, se dă pe gheață și-și rupe un picior... Noi românii, spunem mai simplu: De ce să te legi la cap, dacă nu te doare?

Poate că ai o sarcină ușoară, poate că... Dar de ce să riști? Dacă, doamne ferește, ai nevoie de îngrijiri medicale?

Nu e mai bine să eviți orice risc și să mergeți într-o țară civilizată?

Ce servicii medicale crezi că ți s-ar oferi în Egipt? E drept, într-un resort, nici nu poți considera că ești în Egipt. Nu ți-aș dori, de altfel, să cunoști adevăratul Egipt... Dar într-un astfel de resort ești ca pe un vas de croazieră (nu știu dacă știi, dar pe un vas de croazieră nu e decât un medic generalist). Dar, măcar acolo, în maxim o zi, vasul ajunge la țărm.

Sigur, viziunea mea este puțin catastrofică și sigur exagerată.

Dar te întreb încă o dată: De ce să riști, când poți să ai tot ce ai avea și în Egipt și mai mult decât atât, în țări civilizate?

Știu, ai probabil o ofertă de nerefuzat! Vor mai fi multe altele...

Medicul care te are în grijă ce zice?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

sunshineszbUC[Tîrgu Mureş][04.04.19 21:04]

@Costi: Din pacate nu vad nici o alternativa, m-am documentat bine, iar apa marii nu este nicaieri destul de calda (Turcia, Cipru, Malta, Creta, Spania etc.). Daca vrem concediu anul acesta o sa ne aventuriem in Egypt.

Eu nu consider sarcina ca o boala, am fost si la ski de vreo trei ori, sper sa fie si aici ok.

Din comentarii reiese ca nu e o regula sa te imbolnavesti si sper sa fie totul ok.

Ma iau dupa spusele ginecologului meu: Daca ne-am lua dupa tot ce spune lumea, mereu am ramane acasa.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1749 PMA (4 voturi)

RoxieGD[Timişoara]1r[04.04.19 21:20]

@sunshineszb: Da, exista riscul sa faci cunostinta cu o bacterie care se ia din apa, chiar daca nu bei apa de la robinet, te speli pe dinti, mananci mancare facuta cu acea apa. Problema e ca nu trece cu medicamentele noastre din cate am inteles, ci trebuie luate medicamentele lor de acolo. Eu am luat si, si.

Nu stiu daca sa-ti recomand sa mergi acum, insarcinata fiind. S-ar putea sa nici nu te impaci cu mancarea.

Ai putea risca, nu toata lumea pateste asta, iar mie mi-a placut tare mult Egiptul.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

mstefanGD[Galati]5r[04.04.19 21:24]

@sunshineszb: Buna, noi am fost de7 ori in Egipt, de 3 ori in Hurghada si de 4 ori in Sharm El Sheikh, si de cele mai multe ori am fost impreuna cu alti prieteni. Niciodata, nici noi, nici prietenii nostrii nu am avut vre-o problema de sanatate. Am auzit si eu ca ar fi cazuri de diaree dar noua nu ni s-a intamplat. Si credeti-ma ca sunt o persoana sensibila la infectii, mancare "nepotrivita" etc.

Nu strica preventiv sa luati niste ceai contra diareei la dvs, avand in vedere ca suteti insarcinata si nu puteti lua orice medicament.

Eu va doresc vacanta frumoasa si baie placuta in Marea Rosie care este minunatata.

O seara frumoasa. Mihaela

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

catalinbcfJR[Cluj-Napoca]1r[04.04.19 22:23]

@sunshineszb: Ghida ne-a avertizat să nu bem apa sau orice altfel de lichide decât îmbuteliate. Personal, am respectat avertizarea și nu am avut probleme.

Zvonuri lansate de alți turiști spuneau sa evitam salatele și fructele deoarece nu se știe dacă erau spălate și cu ce fel de apa.

Ideea e sa fii atent ce mănânci și ce bei.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nicole33APL[București]20r[04.04.19 22:36]

@sunshineszb:

Din pacate nu vad nici o alternativa, m-am documentat bine, iar apa marii nu este nicaieri destul de calda (Turcia, Cipru, Malta, Creta, Spania etc.).

Asta cam aşa este. Am studiat şi eu problema şi am renunţat la Antalya pe care o iubesc pentru o vacanţă în Egipt la început de mai.

Din comentarii reiese ca nu e o regula sa te imbolnavesti si sper sa fie totul ok.

Nu este o regulă să ai probleme de sănătate, dar totuşi riscul de a se întâmpla este foarte mare şi nu ar trebui să neglijezi acest aspect.

Anul trecut am fost pentru prima dată în Egipt. Nu mi-a fost teamă de atentate şi altele asemenea cât mi-a fost teamă de deranjamente stomacale, eu având o sensibilitate destul de mare, motiv pentru care am plecat cu o sacoşă întreagă de medicamente după mine. Dar tu NU ai voie să iei orice medicament în situaţia ta.

Am ales un hotel bun şi destul de scump pentru a nu risca nimic cu mâncarea. Nu am băut decât apă îmbuteliată şi tot numai cu apă din sticlă m-am spălat şi pe dinţi. A fost surprinzător de bine şi nu am avut probleme, însă mulţi români pe care i-am cunoscut în excursiile făcute, cazaţi la alte hoteluri, s-au plâns că au stat câte două zile mai mult în camera de hotel, de fapt mai mult în baie.

Marea Roşie este superbă, snorkelling-ul este de vis în Egipt, dar un copil sănătos este mai presus de toate acestea.

Alegere înţeleaptă!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 4200 PMA (6 voturi)

nicole33APL[București]20r[04.04.19 22:45]

@catalinbcf:

Zvonuri lansate de alți turiști spuneau sa evitam salatele și fructele deoarece nu se știe dacă erau spălate și cu ce fel de apa.

Este evident că toate legumele şi fructele nu erau spălate cu altceva decât cu apă de la robinet. Tot cu aceeaşi apă erau spălate şi paharele. Şi apa folosită pentru cuburile de gheaţă puse în băuturi tot de la robinet provenea.

Mi se pare aproape imposibil să reuşeşti să le eviţi pe toate, dar se impune atenţie maximă la tot pasul.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2450 PMA (4 voturi)

CostiCO[Piteşti][04.04.19 22:57]

@sunshineszb:

Din pacate nu vad nici o alternativa, m-am documentat bine, iar apa marii nu este nicaieri destul de calda (Turcia, Cipru, Malta, Creta, Spania etc.). Daca vrem concediu anul acesta o sa ne aventuriem in Egypt.

Eu nu consider sarcina ca o boala, am fost si la ski de vreo trei ori, sper sa fie si aici ok.

Din comentarii reiese ca nu e o regula sa te imbolnavesti si sper sa fie totul ok.

Ma iau dupa spusele ginecologului meu: Daca ne-am lua dupa tot ce spune lumea, mereu am ramane acasa.

Înțeleg că vrei la mare și nu în vară, că e prea târziu. Ce nu înțeleg este de ce nu mai poți aștepta un an...

Oricum, nu te-ai documentat bine. Ce zici de Dubai, Abu Dhabi, Maldive? Chiar și Tunisia este o destinație de preferat față de Egipt. Sau Eilat, că e tot la Marea Roșie, la doi pași de Egipt, dar într-o țară civilizată...

Da, așa este, sarcina nu este o boală, dar este o situație specială, știi foarte bine asta, că nu ești la prima sarcină.

Dar nu trebuie să te gândești la vreo boală...

Eu îți urez o vacanță reușită și fără evenimente nedorite!

Ginecologul tău l-a parafrazat, probabil inconștient, pe D'Aquino, care spunea că dacă un căpitan ar dori să-și păstreze vasul intact, nu ar părăsi niciodată portul ...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nicole33APL[București]20r[04.04.19 23:17]

@Costi:

Chiar și Tunisia este o destinație de preferat față de Egipt.

Nu sunt convinsă că ar fi aşa. Egiptul a început deja să-şi revină mai repede decât o va face Tunisia.

Oricum în luna mai apa mării este mult mai caldă în Egipt decât în Tunisia.

În Tunisia ai plaje mai bune ca în Egipt, dar nu ai corali.

Ce zici de Dubai, Abu Dhabi... ?

În Emirate deja este neplăcut de cald în luna mai. Greu de stat la plajă şi aproape imposibil de circulat altfel decât în spaţii climatizate. Mâncarea conţine acelaşi gen de condimente ca în Egipt, cu care noi nu prea suntem obişnuiţi şi unora le priesc, altora nu. Mie nu mi-a plăcut mâncarea de la hotelul din Abu Dhabi, dar mi-a plăcut cea din Egipt.

Sau Eilat, că e tot la Marea Roșie, la doi pași de Egipt, dar într-o țară civilizată...

Eilat este o destinaţie nejustificat de scumpă. Doar avionul este ieftin, însă acolo nu te poţi apropia de nimic.

Nici Marea Roşie nu are peste tot aceeaşi temperatură. În prima decadă din mai, în Iordania la Aqaba, la doi paşi de Eilat, marea nu a fost foarte caldă, însă am speranţe să prind apă mai caldă vis a vis în Egipt

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 5250 PMA (8 voturi)

CostiCO[Piteşti][05.04.19 00:23]

@nicole33:

Egiptul a început deja să-şi revină mai repede decât o va face Tunisia.

Da? Aha, deci de-aia colegii mei plecați acolo acum trei săptămâni într-un schimb de experiență au fost preluați de la aeroport și însoțiți până la destinație de o echipă de polițiști înarmați până în dinți, pentru că Egiptul și-a revenit!

În Tunisia ai plaje mai bune ca în Egipt, dar nu ai corali.

Am o vagă bănuială că totuși inițiatoarea firului de discuție nu va vrea să facă snorkeling...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

kosmin_dSV[arad]1r[05.04.19 08:24]

Hai că totul va fi bine!

Vacanță plăcută să avem (noi plecăm în 5.05 din București la Sunrise Royal Makadi) și să le urăm egiptenilor Ramadan Mubarak dacă tot începe în 5 mai


fraPA[Paşcani [IS], Hannover (începând cu aug2020)]1r[05.04.19 09:36]

Deși s-a mai spus, eu vin special să confirm: apă doar îmbuteliată, fructe și salate cu mare mare grijă, sosuri cât mai puțin spre deloc, pahare de unică folosință de acasă, medicamente de acasă de toate felurile potrivite pentru situația dumneavoastră.

Detaliez un pic din experiența personală: nu am gustat decât foarte puțin din ce ne făcea cu ochiul, dar părea nesigur. Noi am fost într-un complex al cărui punct slab era fix masa. Și cu toate astea nu am mers flămânzi la culcare. Pe măsură ce zilele treceau și vedeam că nu pățim nimic de la micile gustări, ne-am permis să mâncăm și salate și fructe.

Legat de situația specială, mie mi se pare că vă va fi chiar mai greu anul următor cu bebe mic. Consider că timpul trece și mai devreme sau mai târziu, tot va trebui să riscăm ceva ca să experimentăm și să cunoaștem lumea asta mare.

DAR contează mult și ce corp sau sistem imunitar aveți. Cu toate că noi nu am pățit nimic, un cuplu cu care eram au răcit foarte tare de la aerul condiționat și au făcut o otită (și a trecut pe antibiotic direct fata respectivă, că avea bineînțeles cu ea), iar un copiluț făcuse ceva aiurea că plângea încontinu, de la apa din piscină am înțeles. Deci de evitat și asta. Apa mării nu are nimic.

Concluzia: dacă vă știți sensibilă sau bolnăvicioasă, e complicat.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2450 PMA (4 voturi)

dorupetreGD[Targoviste]2r[05.04.19 09:53]

@sunshineszb: eu merg in vacanta in Egipt cam de doua ori pe an. Nimic nu se compara cu Marea Rosie.

Nu am avut probleme cu stomacul niciodata, dar asa cum au mai scris si unii din membrii AFA ca masuri de precautie iti recomand decat consumul apei imbuteliate si achizitionarea unui bilet la un hotel de 5 stele recomandat.

Toate cele bune si vacanta placuta!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (3 voturi)

indiralisa_26PA[Piteşti]1r[05.04.19 10:07]

@sunshineszb: Buna,

eu am fost in Egipt la sfarsit de mai si era cald si bine, se poate face baie lejer.

Egipt este o destinatie foarte frumoasa si atractiva financiar vorbind.

Noi am stat in resort: am consumat doar produse de acolo: fructe, bauturi preparate cu gheata, mancare, am folosit apa de la robinet pentru spalat pe dinti fara niciun fel de probleme.

Am facut o singura excursie in Hurgada organizata prin agentie si atunci in Hurgada nu am consumat absolut niciun produs vandut pe strada si nu am baut nici macar din ceaiul oferit de comercianti desi probabil i-am ofensat prin asta!

Paziti cu arma eram si atunci in 2007!!!

Precizez ca nu am avut niciun disconfort stomacal!

In privinta starii in care te afli tu acum (te felicit pentru asta si iti doresc sarcina usoara si un bebe sanatos tun) referindu-ma strict la mine eu nu m-as duce in Egipt insarcinata fiind. As alege o destinatie mai aproape de casa, as face o asigurare privata si as amana baia in mare pentru anul viitor in august-septembrie, cu amandoi copiii!

Daca alegi totusi Egipt alege un hotel de 5 stele cu recenzii foarte bune si eventual intereseaza-te de un centru medical in apropiere! Bafta !

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

MihaFloGD[Braşov][05.04.19 15:17]

@sunshineszb: Buna ziua.

Eu daca as fi in locul dvs as mai consulta inca un medic ginecolog, medic care sa fi fost personal in Egipt. Poate dintre utilizatori sunt medici si au calatorit in Egipt.

Sarcina usoara si alegere inteleapta!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

Alina RoxanaSR[Timisoara]2r[06.04.19 08:02]

Si noi am fost in toamna (vezi impresii, vezi impresii) si nu am avut niciun fel de probleme de acest fel.

Stiu ca ghidul nostru recomanda Antinal pentru probleme de genul asta, dar nu stiu daca ai voie sa iei.

Egiptul este minunat, m-as reintoarce oricand numai pt frumusetea Marii Rosii!

Alegeri inspirate si vacante minunate!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

renteaPA[București]5r[06.04.19 11:12]

@sunshineszb: Eu am fost de mai multe ori in Egipt. Nu am avut probleme foarte mari, insa trebuie sa va asteptati la probleme legate de digestie / stomac. Nu mi-as aduce copilul aici decat atunci cand ar fi mai mare. Am stat numai la hoteluri foarte bune (vezi ca aici cele 5 stele nu sunt mereu cele pe care le gasesti la Paris), am baut si folosit numai apa imbuteliata si tot am avut probleme.

Nu am ajuns la spital sau ceva de genul acesta, insa FITI FOARTE ATENTI. NU iti recomand sa mergi aici insarcinata, sub nicio forma. Exact cum spui si tu, organisme nu este obisnuit cu microbii din zona. Egiptul este muuuult mai murdar decat tarile pe unde ai mentionat ca ai calatorit.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (4 voturi)

empSR[Cluj-Napoca]2r[01.05.19 14:58]

@irina2015: Ca idee generala (desi a trecut mult timp de cand s-a pus intrebarea): pentru siguranta folosirii loperamidului in sarcina nu exista suficiente date, astfel ca in prezent nu este recomandat, mai ales nu in timpul primului trimestru de sarcina.

Alta idee generala este ca in diareile infectioase loperamidul poate face si (mult) rau, tocmai prin efectul lui de inhibare a peristaltismului. Loperamidul nu trateaza infectia, doar reduce numarul de scaune diareice.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

MirindaSR[Bucuresti]2r[27.03.21 09:10]

@sunshineszb:  Voi răspunde si eu la acest articol poate este util pentru cineva interesat. Eu am avut probleme cu stomacul dupa 5 zile desi am băut apa imbuteliata. Ideea este ca ei folosesc apa de mare desalinizata iar noi in Romania bem apa de izvor. Este o diferenta si apa are alte proprietati. După 5 zile au apărut problemele si am luat imodium doza de atac 2 pastile o dată. Apoi o pastilă. Nu mai suportăm apa si condimentele din mâncare. Pur si simplu ai senzația că găsești condimente si la fructe parcă totul miroase la fel. Nu am exagerat cu mâncarea dar mâncarea contine condimente cu care noi nu suntem obisnuiti. Ca si simptome ar fi diaree, stare de greață, balonare si crampe. Cred ca depinde si de organism deoarece sotul nu a avut nimic desi am mâncat acceasi mâncare si am băut aceeași apa. Cand am băut in avion o gură de apă Dorna în avion in drumul spre casă mi s a linistit stomacul. Luati va la voi niste apa de izvor, pastile si poate ceva tărie de calitate. Este utila si lamaia de mâncat separat sau de adăugat in alimente. ​

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

  • [26] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.1117250919342 sec
    ecranul dvs: 1 x 1