ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 21.06.2021
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 12.03.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
MAY-2021
DURATA: 8 zile
Cuplu
2 ADULȚI
Raport PREȚ/CALITATE:
EXCELENT

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 13 MIN

Cu avionul în Egipt – Sharm el Sheikh – mai 2021

TIPĂREȘTE

Alegerea destinaţiei şi a hotelului

Alegerea iniţială a fost făcută cu mult timp înainte, dar... nu a fost să fie atunci :(. Încă de la jumătatea lunii noiembrie 2019, cu ocazia Târgului de Turism de la Romexpo, am ales un sejur în Sharm la un hotel cu ştaif. Ar fi trebuit să fie a patra mea vacanţă în Egipt şi după alte două petrecute în Hurghada şi una în Sharm, venea, firesc, rândul Sharm-ului pentru un scor egal 2-2 :D, dar şi pentru bifarea unor restanţe rămase de la vizita precedentă. Decis şi rezervat pe loc, preţ bun, plătit avans şi aşteptat cu nerăbdare sejurul.

Ce a urmat după aceea este binecunoscut tuturor :((. S-a declanşat pandemia, ţările şi-au închis graniţele rând pe rând, s-au instaurat stările de urgenţă, apoi de alertă, iar planurile de vacanţă ne-au fost spulberate de acel virus mic şi nenorocit venit de la Wuhan.

Cu vreo cinci săptămâni înainte de plecarea planificată pentru data de 12 mai 20-20, agenţia a dat verdictul: zborul este anulat, ceea ce era absolut evident pentru mine încă de cu mai multe săptămâni înainte, banii înapoi nu îi primeam nici măcar cu penalizare, chiar dacă nu era vina mea că doar nu am creat eu coronavirusul ăsta. Culmea penibilului a fost că imediat au afişat pe site preţurile valabile pentru anul viitor, 2021, de parcă i-ar fi ars cuiva în plină pandemie să încheie noi contracte pentru 2021; preţuri muuult mai mari şi fără nicio acoperire reală. Rezultatul: agenţia intermediară mi-a emis o factură de avans pentru sumele deja plătite, un fel de „voucher valoric” care putea fi utilizat până la data de 30 septembrie 2021 pentru orice destinaţie operată de agenţie, dar musai cu avion cursă charter, ceea ce îmi limita drastic opţiunile la fix trei :D.

Pentru a fi sigură că nu pierd banii, m-am grăbit (mare greşeală!) şi am rezervat încă din februarie un alt hotel dintr-o altă ţară, bucuroasă nevoie mare că acolo nu mi se cerea test COVID şi că hotelul ales beneficia atunci de o reducere de early booking de 30%. Proastă afacere am făcut dacă m-am grăbit! Hotelul ales de mine a prelungit perioada de EB şi a majorat reducerea la 35%, iar condiţiile de intrare în ţară s-au înăsprit, testul PCR devenind obligatoriu pe lângă alte restricţii deranjante pentru orice turist. Abia pe ultima sută de metri, după ce făcusem programare pentru un nou test PCR, am avut confirmarea din partea agenţiei că pot pleca doar cu adeverinţa de vaccinare, în timp ce pe site-ul MAE informaţia s-a actualizat mai târziu după şase zile de când eu eram deja acolo :D.

Chiar dacă am ales altceva în locul sejurului în Sharm pentru a folosi banii deja blocaţi, asta nu înseamnă că am abandonat ideea, astfel că tot în februarie am găsit hotelul dorit de mine la o altă agenţie, tot scump, dar măcar aveam un orar de zbor mai avantajos pentru mine, mă refer la ziua de operare, economisind două zile de concediu.

Condiţiile de intrare în Egipt

Condiţiile de intrare în Egipt au rămas aproximativ aceleaşi din septembrie 2020 când a fost introdusă obligativitatea prezentării unui rezultat negativ la testul RT-PCR efectuat cu maxim 72 ore înaintea plecării. Singurii exceptaţi sunt copiii sub 6 ani. Alte modificări mai importante eu nu am sesizat pe site-ul mae.ro pe care l-am urmărit în mod constant.

Poate reintroducerea obligativităţii plăţii taxei de viză, în sumă de 25 USD de persoană, taxă care fusese suspendată până la data de 30 aprilie 2021, dar pe mine oricum nu mă afecta, deoarece nu intenţionam să o plătesc, cât timp nu eram obligată.

În plus, am fost informată de către agenţie chiar înainte de plecare că mai trebuie completat un formular – o declaraţie obligatorie de sănătate, disponibilă pe net: egypt.travel/media/2376/d ... ration_form.pdf, în limba engleză, despre care MAE nu a suflat o vorbă :(. Am descărcat formularul respectiv, l-am completat pe calculator şi l-am printat.

Declaraţia solicită date despre turist: nume, naţionalitate, data naşterii, seria şi numărul paşaportului, profesia (?!), compania aeriană cu care se zboară, numărul zborului, ţara de plecare, numele hotelului de sejur din Egipt, numărul de mobil, o adresă de e-mail şi detalii privind asigurarea medicală de călătorie. Mai trebuie răspuns la două întrebări „clasice” una referitoare la prezenţa unor eventuale simptome de COVID şi alta referitoare la un eventual contact în ultimele 14 zile cu o persoană diagnosticată cu COVID şi mai trebuie enumerate ţările în care turistul a călătorit în ultimele 14 zile, această ultimă informaţie fiind mai greu de verificat dacă nu există ştampile pe paşaport :D.

Pentru a face testul PCR a trebuit să ne întoarcem din Bulgaria cu două zile mai devreme decât am fi dorit, calculând să recoltăm cu 48 ore înainte de decolarea avionului. Aşa nu plăteam nici taxa de urgenţă şi nici nu riscam să nu ne iasă în timp util rezultatele. Am ales aceeaşi clinică la care apelasem cu o săptămână şi ceva în urmă când ne-am testat pentru Bulgaria – altă poveste aiurea, noi fiind printre ultimii ghinionişti care au intrat în Bulgaria cu test covid deşi eram complet vaccinaţi de cu câteva luni în urmă. De această dată ne-am legitimat cu paşapoartele nu cu cărţile de identitate ca pentru Bulgaria. Şi am plătit şi mai puţin 220 lei de persoană faţă de 240 lei cât plătisem prima dată.

Până la urmă nu a fost aşa rău ca prima dată sau am început noi să ne obişnuim :)). Prima experienţă mi s-a părut tare neplăcută, m-a durut nara dreaptă două zile după ce am crezut că asistentul respectiv vrea să-mi scoată şi ochiul în timpul manevrei de prelevare. Am făcut testul la 8 dimineaţa şi la ora 19 am primit rezultatul pe mail, tradus în limba engleză aşa cum aveam nevoie.

Cum am ajuns acolo

Transportul s-a făcut cu o cursă charter operată de către TAROM cu un Boeing 737-800. Am avut dreptul la un bagaj de cală de 20 kilograme şi unul de cabină cu greutatea maximă de 5 kilograme. M-am încadrat în limitele admise. Orarul de zbor a fost acceptabil, Otopeni – Sharm el Sheikh 07.00 – 09.10 (câştigând o oră din diferenţa de fus orar din această perioadă cauzată de ora de vară) şi Sharm el Sheikh – Otopeni 10.10 – 14.40. Zborurile au fost conform programului atât la dus, cât şi la întors, fără întârzieri. Am câştigat prima zi de sejur, dar am pierdut-o integral pe ultima, pentru că am plecat din resort înainte de micul dejun.

După o noapte foarte scurtă, am ajuns la aeroport cu un taxi cu trei ore înainte, conform indicaţiilor celor de la agenţie, astfel reuşind să fim a doua familie la check in. Măcar nu m-am înghesuit cu alţi pasageri :D. Am prezentat la ghişeu doar paşapoartele, aşteptând să văd ce alte documente îmi va solicita funcţionara de acolo, care se mişca în reluare, părând mai adormită ca mine.

Biletele electronice nu au interesat-o, ne-a găsit în sistem doar după nume, nici declaraţiile de sănătate nu le-a cerut, însă a studiat cu mare atenţie testele noastre COVID, înainte de a ni le înapoia. Surprinzător pentru mine, la îmbarcarea pe Otopeni a fost singurul loc unde ne-a întrebat cineva de testele PCR. Atât!

Am cerut loc la geam, dar se pare că nu am zâmbit suficient de frumos prin mască :D, pentru că am primit locuri pe aripa avionului, încât abia am putut face câteva fotografii. La întoarcere a fost şi mai rău, pentru că am avut locuri tot pe aripă, dar fără fereastră deloc, însă cu avantajul de a sta doar noi doi pe bancheta de trei locuri într-un avion plin.

Tot cu TAROM am zburat în Sharm şi în urmă cu doi ani şi atunci am beneficiat de catering la bord, unul chiar mulţumitor. Acum au dat vina pe pandemie pentru a face economie şi oferă doar o sticlă de apă plată de jumătate de litru. Noroc cu mic dejunul luat gratuit la VIP Lounge, completat cu câteva cafele foarte bune şi cu un pahar de Campari pentru curaj :). Nu mai băusem niciodată până atunci la o asemenea oră matinală, dar nu a fost rău deloc. Preventiv eu oricum făcusem de acasă două sandvişuri pe care le-am mâncat în avion, singurul moment în care am lăsat masca jos.

Spre dezamăgirea mea şi a celorlalţi fumători, locurile de fumat de pe aeroportul Otopeni au fost închise din motive de pandemie, o decizie destul de corectă, dar tot nu mi-a convenit să-mi beau cafeaua aşa... pe uscat.

Formalităţi la destinaţie

Ajunşi pe aeroportul din Sharm el Sheikh, am completat formularele care ne permiteau intrarea în ţară, din nou am refuzat plata vizei în sumă de 25 USD, aceasta nefiind neobligatorie pentru turiştii care nu intenţionează să părăsească Peninsula Sinai, apoi ne-am aşezat la coada formată pentru controlul paşapoartelor. Un funcţionar a trecut pe la noi toţi verificând să avem declaraţiile de sănătate, o noutate în contextul pandemic actual. Am pierdut mult timp la acea coadă şi nu am înţeles măcar de ce. Iniţial am suspectat că merge greu din cauza controlului riguros de care avusesem parte la vizita precedentă, cu fotografierea fiecăruia şi scanarea ambelor palme, dar nici vorbă, aparatele erau acum oprite. Cred că funcţionarii nu aveau chef de muncă şi atât. Lucrurile s-au mai accelerat abia după intervenţia reprezentantului unei agenţii de turism care a început să ţipe la vameş tot arătând spre coadă.

La ghişeul de control am prezentat doar paşaportul, înapoiat după aplicarea ştampilei de intrare, declaraţia de sănătate şi cartonaşul de intrare în Egipt, pe care le-a aruncat imediat într-un teanc pe acolo. Nimeni nu a părut interesat de testele PCR, acestea nefiindu-ne cerute nici la controlul vamal de pe aeroportul din Sharm şi nici la hotel.

Ne-am recuperat apoi bagajele de cală, intacte de această dată. Amuzant a fost că un tânăr vânjos a făcut brusc o pasiune pentru trolerul meu roşu pe care l-a tras rapid de pe bandă şi dădea să plece cu el spre ieşire, fără a verifica măcar eticheta sau a vedea autocolantele de la hotelurile turceşti vizitate de mine şi rămase lipite pe el de toamna trecută. Spre norocul sau ghinionul lui, eu am fost suficient de vigilentă şi am intervenit la timp rezolvând problema.

M-am ambiţionat apoi să stau la o altă coadă la standul Vodafone pentru cumpărarea unei cartele locale de internet, ratând vizitarea duty free-ului din aeroport de unde trebuia să-mi iau ţigări, acestea fiind la mai puţin de jumătate de preţ faţă de preţul din ţară. Mai bine luam ţigări, deoarece internet foarte bun am avut oriunde pe teritoriul resortului, inclusiv la capătul pontonului sau la hotelul vecin pe unde ne-am mai pierdut vremea. Cartela am folosit-o însă mai mult în excursii unde şi-a dovedit utilitatea.

Referitor la internet, la cartela egipteană nu am avut niciun fel de restricţii în efectuarea apelurilor de orice fel, în timp ce wireless-ul de mare viteză oferit gratuit de hotel restricţiona apelurile audio şi video iniţiate pe WhatsApp, dar nu şi pe cele iniţiate folosind Facebook şi astfel mi-am putut vedea şi m-am putut „conversa” în fiecare zi cu pisica rămasă acasă, tristă ca de fiecare dată când plecăm în vacanţă.

Aflasem deja numărul microbuzului de transfer după ce mă întâlnisem cu reprezentantul agenţiei şi, spre ruşinea mea, am ajuns penultima la microbuz.

Referitor la transferul de la aeroport la hotel şi retur, teoretic, regula în contextul pandemic actual era ca mijloacele de transport (autocare, microbuze) să fie ocupate doar pe jumătate, dar în realitate, acestea au avut un grad de ocupare de 100% :(. Precizez că am mers cu un mare touroperator, nu cu vreo agenţie no name.

A fost totuşi bine că microbuzul nostru a plecat direct spre Nabq Bay, fără a lua la rând hotelurile din alte staţiuni, astfel că am ajuns destul de repede la hotelul ales, noi fiind ultimii debarcaţi.

Întoarcerea acasă

Preluarea de la hotel s-a făcut dimineaţa devreme, înainte de micul dejun. Preventiv, am solicitat la recepţie micul dejun la pachet şi am primit două punguţe cu un conţinut surprinzător de bogat. Am selectat doar ceea ce mă interesa şi ceea ce puteam mânca mai uşor în aeroport înainte de decolare.

Microbuzul care ne-a transferat la aeroport a fost, din nou, aproape plin, cu un singur loc liber, deci nici vorbă de mult trâmbiţatul grad de ocupare de 50%.

Este obligatorie înfolierea bagajelor de cală pentru zborul de întoarcere, serviciu oferit contra cost, aproximativ 4-5 euro bucata, pe aeroport. Cei care doresc să mai economisească nişte bănuţi îşi înfoliază singuri valizele folosind role de folie alimentară, disponibile la un preţ modic în orice supermarket. Folia este mai subţire, dar nu contează, condiţia fiind considerată îndeplinită.

La intrarea în aeroport am trecut bagajele printr-un filtru preliminar şi, spre surprinderea mea, ambele trolere au scăpat nedesfăcute pentru un control suplimentar, până acum pe aeroportul din Hurghada, invariabil o valiză era desfăcută. De frica acestor controale suplimentare, eu nu am mai înfoliat valizele înainte de plecarea din hotel, apreciind că nu are rost să plătesc aiurea de două ori pentru acelaşi serviciu. Alţi turişti cazaţi cu noi în hotel au înfoliat valizele la hotel contra sumei de 10 USD bucata, din dorinţa de a evita cozile de pe aeroport. Scump, domnule, dincolo era mai ieftin. Şi chiar era: serviciul de înfoliere bagaje de pe aeroport costă doar 5 USD sau 4 euro, nu am aşteptat la coadă nici zece minute şi am primit şi chitanţă pentru banii daţi. Eu am plătit în dolari, dar cei care plăteau în euro, aveau surpriza de a nu mai primi rest, preţul fiind rotunjit forţat la 5 euro / bagaj.

Ne-am aşezat apoi la coada formată pentru check in, am predat bagajele de cală, al meu cu greu încadrându-se în greutatea maximă admisă de 20 kg, +/-0,5 :), dar nu au fost pricinoşi, oricum ne încadram per familie. Am primit locuri tot pe aripa avionului, la geam, dar fără geam :D. Cu această ocazie am constatat şi eu că există şi locuri fără hublou. Bonus, am avut toată bancheta la dispoziţia noastră :).

A urmat controlul de securitate, care, ştiam deja din experienţă, că va fi mai riguros şi mai neplăcut ca la dus. Acesta nu este „mixt” ca pe Otopeni, ci se formează cozi separate pentru bărbaţi şi pentru femei, în funcţie de sexul celor care efectuează controlul corporal. Pentru bărbaţi erau două puncte de control, pentru femei doar unul, de aici discuţii inevitabile cu „doamnele” care se aşezau împreună cu soţii la cozile mult mai scurte pentru bărbaţi şi în momentul în care erau refuzate, găseau de cuviinţă să intre peste rând în faţă la coada pentru femei pe care o „şuntaseră” cu bună ştiinţă.

Cel mai neplăcut aspect al acestui control îl constituie faptul că toţi pasagerii sunt obligaţi să se descalţe, fără a li se oferi botoşi de protecţie, neigienic în orice situaţie, dar cu atât mai mult în pandemie :(.

Controlul documentelor a durat destul de puţin de această dată. Dacă nu am fost scanaţi la intrarea în Egipt, ar fi fost culmea să ne scaneze la ieşire. Bine, nouă şi celorlalţi care au mai vizitat Sharm el Sheikh anterior le-ar fi putut regăsi pozele şi amprentele în sistem :D.

Ajunşi în zona porţilor de îmbarcare, ne-am petrecut în mod plăcut timpul de aşteptare făcând ultime cumpărături în magazinele duty free şi la o cafea/suc în cafenelele din aeroport unde fumatul era permis, mai confortabil la masă, spre deosebire de locurile speciale de fumat, utile şi acestea pentru cei vicioşi, dar de unde ieşeam cu părul şi hainele îmbâcsite de fum de ţigară.

Zborul a fost plăcut, am primit doar o sticlă de apă plată de 0,5l, nimic de mâncare, noroc cu pachetele primite de la hotel, majoritatea pasagerilor a purtat corect masca de protecţie pe tot parcursul zborului, dar au existat şi excepţii :(.

Am aterizat la timp şi am trecut lejer de controlul documentelor. Egiptul fiind pe lista verde nu au existat condiţii speciale la întoarcerea în România.

Ne-am recuperat bagajele intacte, am comandat un taxi şi am ajuns acasă, bronzată, relaxată, doar cu regretul că vacanţa a fost prea scurtă :).

Concluzii

Cu certitudine, recomand cu toată încrederea o vacanţă în Egipt, o destinaţie accesibilă pe tot parcursul anului, în care ploile sunt foarte rare şi doar vântul ar putea crea eventuale probleme în anumite perioade.

Preţurile reduse în pandemie, existând oferte pentru orice buzunar, şi condiţiile de intrare/ieşire nemodificate pe durate mari de timp au transformat Egiptul într-o destinaţie „la modă” . Cred că nu greşesc dacă afirm că Egiptul a fost destinaţia preferată a românilor în 2021.

Egiptul este o destinaţie exotică extraordinară aflată la doar trei ore şi puţin distanţă de România şi care are multe de oferit fiecărui tip de turist, de la istorie milenară la relaxare la plajă într-un resort all inclusive sau diverse alte activităţi, iar Marea Roşie, foarte sărată şi caldă, dezvăluie o lume subacvatică fabuloasă deopotrivă amatorilor şi pasionaţilor de snorkeling şi scufundări.

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de nicole33 in 21.06.21 11:33:32
Validat / Publicat: 21.06.21 12:25:18
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în EGIPT. A mai fost în/la: Tropitel Sahl Hasheesh, Sunrise Diamond Beach, Steigenberger AlDau Beach

VIZUALIZĂRI: 7512 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P02 Cu avionul în Egipt - Marea Roşie
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
[1300 PMA] [600 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 118799 PMA (din 76 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol

11 ecouri scrise, până acum

webmaster [21.06.21 17:26:55] »

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

nicole33 [21.06.21 19:42:58] »

@webmaster:

Mulţumesc mult!

nicole33 [21.06.21 19:46:58] »

Pe acestă cale doresc să-l informez pe "stimabilul" dan1954 că în articolele mele mă refer la ce doresc, sunt impresiile MELE şi nu intenţionez să-i cer cumva permisiunea .

Este liber să aibă o altă opinie. Pe mine oricum nu mă interesează!

Rodel [21.06.21 22:42:15] »

Foarte util acest review! Acum, că am descoperit Egiptul, poate voi ajunge și în Sharm El Sheik, dacă vor mai fi zboruri din Sibiu. Din câte știu, stațiunea este în primul rând pentru iubitorii de snorkelling.

nicole33 [22.06.21 06:22:30] »

@Rodel:

Acum, că am descoperit Egiptul, poate voi ajunge și în Sharm El Sheik, dacă vor mai fi zboruri din Sibiu.

Egiptul creează dependenţă . Din momentul în care farmecul lui te-a cucerit, îţi vei dori să revii, mereu având ceva nou de descoperit.

Din păcate, Sharm el Sheikh nu se bucură de aceeaşi popularitate ca Hurghada printre turiştii români şi chiar nu ştiu din ce motiv.

Din câte știu, stațiunea este în primul rând pentru iubitorii de snorkelling.

Pe lângă iubitorii de snorkeling, Sharm atrage şi iubitorii de distracţie, fiind o staţiune mai vibrantă, mai animată, cu o viaţă de noapte mai activă.

Îţi mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

elenaadinascris / TELEFON [22.06.21 08:19:15] »

Un articol complex, ca de obicei, marca Nicole! ????

Da Egiptul e fascinant, te prinde, dar eu ma bucur ca mi s-au anulat doua sejururi în Hurghada din Suceava din vara, ca am scăpat sa mai fac testul... ????...

Asa ca m-am reorientat spre Turcia, dar rămân interesata de Egipt pt. timpul când voi putea calatori doar cu vaccinul! ????

nicole33 [22.06.21 20:05:50] »

@elenaadina:

Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

Se pare că prea multe detalii pot totuşi leza sensibilitatea unora care nu cred nici în COVID, nici în pandemie, deşi vârsta de 65+ ar trebui să îi facă mai precauţi, fiind în grupă de risc.

Da Egiptul e fascinant, te prinde, dar eu ma bucur ca mi s-au anulat doua sejururi în Hurghada din Suceava din vara, ca am scăpat sa mai fac testul...

Mă mir că s-au anulat zborurile, cât timp Egiptul încă se bucură de mare succes în rândul românilor. Când am plecat noi de pe Otopeni, doar dimineaţa devreme pe lângă cursa de Sharm mai erau două-trei spre Hurghada, posibil şi altele pe tot parcursul zilei.

Şi eu am trecut deja prin două testări pentru vacanţele de anul acesta (Bulgaria şi Egipt) şi am scăpat de o a treia pe ultima sută de metri. Sper să fie şi ultimele.

Nu ştiu dacă Egiptul va elimina obligativitatea testului PCR introdus de prin septembrie anul trecut.

Situaţia este puţin paradoxală: noi românii, dar şi alţi turişti străini am intrat în Egipt şi în resorturile unde ne-am petrecut sejururile doar cu test negativ, dar am fost "invadaţi" imediat după terminarea Ramadanului de turişti egipteni pe care nu i-a mai testat nimeni şi mie nu mi s-a părut deloc corect.

Asa ca m-am reorientat spre Turcia, dar rămân interesata de Egipt pt. timpul când voi putea calatori doar cu vaccinul!

Şi eu tot Turcia am planificată în toamnă pentru ultimele săptămâni de concediu din acest an. Îmi voi verifica anticorpii să văd cum mai stau şi voi pleca liniştită doar cu adeverinţa de vaccinare.

Îţi rămăsesem datoare cu un răspuns şi o voi face aici, deoarece am fost avertizată, pe bună dreptate, pentru off topic la Bulgaria.

Nu am ales NG Phaselis Bay, deşi tare mi-aş fi dorit. Este totuşi prea scump pentru bugetul meu, iar dacă ăsta este preţul de lansare nu vreau să mă gândesc cât va fi anii viitori.

Vacanţe plăcute orice destinaţii vei alege!

Yoda [22.06.21 21:08:04] »

@nicole33:

Se pare că prea multe detalii pot totuşi leza sensibilitatea unora care nu cred nici în COVID, nici în pandemie, deşi vârsta de 65+ ar trebui să îi facă mai precauţi, fiind în grupă de risc.

Lasa-i sa creada ce vor si continua sa dai detalii, ca de obicei. ????Nu inteleg cu ce ai lezat sensibilitatea cuiva prin ce ai scris aici, pur si simplu nu vad nimic ofensator.

Foarte bun review-ul (ca de obicei). Felicitari! Astept cu nerabdare sa citesc si despre hotel.

nicole33 [22.06.21 21:38:06] »

@Yoda:

Lasa-i sa creada ce vor si continua sa dai detalii, ca de obicei.

Îţi dai seama că nu voi scrie vreodată ce şi cum îmi dictează un neica nimeni din ăsta. Mulţumesc pentru încurajare!

Eu scriu aşa cum mi-aş dori la rândul meu să citesc atunci când mă interesează un subiect anume. Dar cred că am mai spus asta pe aici.

Nu inteleg cu ce ai lezat sensibilitatea cuiva prin ce ai scris aici, pur si simplu nu vad nimic ofensator.

Tu ce ai înţelege citind argumentaţia de mai jos?

Pentru referirile exagerate la plandemie!

Las deoparte formularea agramată .

O călătorie în pandemie NU seamănă cu una în condiţii de normalitate. Asta nu reuşesc să priceapă unii. Nici sejururile nu sunt la fel, restricţiile şi măsurile de protecţie afectând într-o anumită măsură confortul obişnuit al turiştilor. Am constatat personal acest lucru şi anul trecut în Turcia, dar şi în vacanţele de anul acesta

Voi scrie şi despre hotelul care mi-a plăcut maxim.

Mulţumesc mult pentru aprecieri şi pentru ecoul încurajator!

doinafil [23.06.21 12:01:32] »

Iar mă impresionezi cu acuratețea informațiilor de care are nevoie un viitor turist, interesat nu numai de sejururi, ci și de formalitățile necesare la intrările/ieșirile dintr-o țară! Te felicit încă o dată pentru răbdarea cu care o faci, dar și pentru că ții minte totul! Dacă n-ar fi Mihai responsabil cu documentele, nu știu ce m-aș face, eu sunt aeriană când vine vorba de ținut minte ce trebuie să prezinți la controale, de prețuri, de formalități, etc., etc., (de „bucătăria” deplasărilor )

Cât despre cei care te „bruiază” , nu-i lua în seamă, mergi pe drumul tău, scrie așa cum știi, se dovedește pentru mulți dintre noi că ne place cum și ce scrii, că o faci bine!

Cei care doresc să mai economisească nişte bănuţi îşi înfoliază singuri valizele folosind role de folie alimentară, disponibile la un preţ modic în orice supermarket. Folia este mai subţire, dar nu contează, condiţia fiind considerată îndeplinită.

Când am plecat noi din Hurgada, erau turiști care își înfoliaseră singuri bagajele de cală, dar au fost întorși de la controale pentru că se vedea diferența de înfoliere, era mai „sărăcuță” . Și ei se băgau în fața rândului, întârziindu-ne pe noi, disciplinații

Eu am plătit în dolari, dar cei care plăteau în euro, aveau surpriza de a nu mai primi rest, preţul fiind rotunjit forţat la 5 euro / bagaj.

Și în excursia noastră se întâmpla la fel, ei preferau euro sau dolari și nu făceau diferența între ele. La cumpărături, de orice fel, când spuneam că vrem să facem plata în lire egiptene acceptau și așa, dar ne întrebau de la început dacă nu avem euro sau dolari.

....... în momentul în care erau refuzate, găseau de cuviinţă să intre peste rând în faţă la coada pentru femei pe care o „şuntaseră” cu bună ştiinţă.

„Șuntarea”, în majoritatea cazurilor, este rezultatul proastei educații, a lipsei bunului simț elementar, părerea mea! Sunt puține cazuri când ea este necesară, (cazuri de forță majoră - boală, pierderea avionului) și trebuie înțeleasă doar după o scuză rostită și acceptată de cei din urmă!

În ecoul tău de răspuns pentru @Rodel spui că:

Din păcate, Sharm el Sheikh nu se bucură de aceeaşi popularitate ca Hurghada printre turiştii români şi chiar nu ştiu din ce motiv.

Eu auzisem că Sharm el Sheikh este o destinație costisitoare și, văzând cât ați plătit pentru 8 zile, înclin să cred că așa este. Pe noi ne-au costat 14 zile un preț sensibil egal cu al vostru, 1771 euro, fără excursii. În același timp, însă, știu că am „prins” o ofertă.

Felicitări pentru articol și...

nicole33 [23.06.21 23:49:15] »

@doinafil:

Te felicit încă o dată pentru răbdarea cu care o faci, dar și pentru că ții minte totul! Dacă n-ar fi Mihai responsabil cu documentele, nu știu ce m-aș face, eu sunt aeriană

Mulţumesc pentru aprecieri, dar sunt mic copil în comparaţie cu Mihai, pe care l-am admirat mereu pentru memorie şi pentru precizia datelor, prezentate într-un stil mai ingineresc. Tu eşti o fire mai boemă, mai expansivă, dar poate că tocmai ăsta este farmecul tău. Important este că vă completaţi reciproc și că împărtășiți pasiuni comune.

Când am plecat noi din Hurgada, erau turiști care își înfoliaseră singuri bagajele de cală, dar au fost întorși de la controale pentru că se vedea diferența de înfoliere, era mai „sărăcuță” .

Şi pe Sharm şi pe Hurghada am văzut de fiecare dată şi valize înfoliate manual, care au trecut. Şi eu am înfoliat alte dăţi valizele la hotel, mai ieftin ca pe aeroport, negociind cu bell boys de acolo şi a fost ok. Mai puţin când a trebuit să desfac valiza înfoliată pentru filtrul suplimentar şi apoi am stat la coadă la aparat şi am plătit de două ori pentru acelaşi serviciu. Amicii cu care am fost în Sharm acum doi ani au luat cu ei un sul mare de folie alimentară, au făcut şi refăcut valizele, dar le-a fost confiscată folia la controlul de securitate

„Șuntarea” , în majoritatea cazurilor, este rezultatul proastei educații, a lipsei bunului simț elementar, părerea mea! Sunt puține cazuri când ea este necesară, (cazuri de forță majoră - boală, pierderea avionului) și trebuie înțeleasă

Crede-mă că aici nu era nicio urgenţă, nimeni nu era bolnav, nimeni nu pierdea avionul. Eram doar noi grupul de români care zburam cu acelaşi avion spre Bucureşti, timp era destul, că am avut timp suficient pentru cumpărături în duty free, pentru cafele şi ţigări chiar lângă poarta de îmbarcare.

Mă deranjează când unii se cred deştepţi desconsiderându-i pe ceilalţi.

Eu auzisem că Sharm el Sheikh este o destinație costisitoare și, văzând cât ați plătit pentru 8 zile, înclin să cred că așa este. Pe noi ne-au costat 14 zile un preț sensibil egal cu al vostru, 1771 euro, fără excursii. În același timp, însă, știu că am „prins” o ofertă.

Voi aţi prins o ofertă cu adevărat foarte bună.

La modul general, Sharm el Sheikh este mai scump decât Hurghada, dar diferenţele nu sunt atât de mari. Eu am plătit mai mult pentru că mi-am dorit neapărat un hotel mai şmecher. Şi am avut şi o reducere de EB de 20%.

Cei care s-au cazat la hotelul de alături au plătit la jumătate, dar nici condiţiile şi serviciile nu au fost la fel. Am fost într-o excursie cu tineri bieloruşi cazaţi la acel hotel şi ei erau foarte mulţumiţi, interesaţi fiind de distracţie şi mai puţin de lux, însă românii au desfiinţat hotelul respectiv. Nu este prima dată când constat că turiştii români sunt mai pretenţioşi decât cei de alte naţionalităţi.

=

Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!

=

Drum bun şi vacanţă plăcută!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
doinafil, elenaadina, Rodel, Yoda
Alte impresii din această RUBRICĂCu avionul spre Egipt:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.051254034042358 sec
    ecranul dvs: 1 x 1