ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.08.2022
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 29.12.11
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
MAY-2022
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

O rută de excepție

TIPĂREȘTE URM de aici

Chilas-Three Mountains Junction Point- Gilgit- Old Silk Road - Karimabad

Călătorului îi stă bine cu drumul, așa că după ce ne-am băut cafeaua de dimineață și am luat micul dejun am purces la drum. Am plecat pe ruta Chilas-Gilgit- Karimabad un drum prin munți de numai 220 kilometri pe care l-am parcurs în vreo opt ore.

Evident pe parcursul drumului am și oprit de câteva ori pentru a admira punctele de interes. Primia noastră oprire a fost la podul Raikot situat în regiunea autonomă Gilgit. Acest pod de pe autostrada Karakorum traversează tumultosul râu Indus, la o altitudine de 1100 metri. De aici autostrada Karakorum continuă pe teritoriul Pakistanului până la pasul Punjerab la cea mai înaltă graniță terestră cu China.

Evident că și acest pod spectaculos a fost construit tot de chinezi și reprezintă poarta de intrare către tabăra de bază a masivului Nanga Parbat. Am făcut ceva poze de pe acest pod spectaculos și apoi ne-am continuat călătoria.

Următoarea oprire a fost la un așa numit view point, adică un loc de unde se vede cel mai bine celebrul munte Nanga Parbat. Fiind o zi înnorată l-am zărit, dar nu foarte clar. La acest punct am interacționat cu localnicii. Ne-am cumpărat cireșe super bune. Da cine se aștepta să mănânce așa ceva într-o țară exotică? Prețul era destul de mare pentru Pakistan, dar ieftine pentru România cam 10 lei kilogramul. Am luat două tipuri unele mici normale ca la noi și altele mari și cărnoase.

Apoi am fost asatați de vânzători de pietre semiprețioase. Nu toate erau de valoare, dar am cumpărat câte ceva datorită prețurilor modice. Eu am luat o piatră mare albastră nu pentru valoare ei, ci doar ca amintire din Pakistan.

Ați auzit de Jaglot? Nu cred! Nici io nu auzisem vreodată de acest mic sătuc. Dar a devenit celebru datorită poziționării acestuia. Acesta este situat la confluența râului Indus cu râul Gilgit din regiunea Gilgit Baltistan. Ei bine tocmai confluența acestor două râuri este specială deoarece aici descoperim un fenomen unic în lume. Chiar în acest loc se întâlnesc trei lanțuri muntoase, considerate cele mai puternice din lume Himalaya cu ale sale nouă dintre cele mai înalte zece vârfuri din lume în frunte cu Everestul, Karakorum cu al său K2 și la nord vest Hindu Kush cu cel mai înalt vârf de doar 7700 metri

Unic din multe puncte de vedere, lanțul Karakoram cu o lungime de aproximativ 500 km acoperă granițele dintre Pakistan, India și China, în regiunile Gilgit-Baltistan (Pakistan), Ladakh (India) și regiunea Xinjiang (China). Acesta găzduiește cea mai mare concentrație de vârfuri pe o rază de 160 km, care sunt mai mari de 5.500 m și peste 100 în număr, inclusiv al doilea cel mai înalt vârf din lume, K-2 (la 8.611 m). Lanțul muntos Karakoram este cea mai puternică parte glaciară a lumii în afara regiunilor polare, locul unde sunt unii dintre cei mai lungi ghețari din lume, cum ar fi Siachen, Batura, Baltoro, Biafo, Hisper, Gondogoro, Chogolisa!!!

În schimb lanțul Himalaya găzduiește al doilea cel mai înalt vârf din Pakistan - Nanga Parbat de 8126 metri, cunoscut ca muntele ucigaș. Pakistanul alcătuiește ancora vestică a Marelui Himalaya și acoperă districtul Astor dominat de masivul Nanga Parbat și părți din Kashmir. Marele lanț al Himalaya se întinde pe 2400 km în Pakistan, Nepal și India. Muntele Everest (8.848 m), cel mai înalt vârf muntos din lume, se află situat în Nepal.

Lanțul muntos Hindu Kush acoperă aproape 9600 km lungime și se profilează cu propriile sale minuni. În mare parte, găzduiește vârfuri mai mici, majoritatea cu o înălțime mai mică (doar pentru ei mai mică, pentru noi care suntem învățați cu vârfuri de 2500 metri sunt imenși) de 7.500 m. Acest interval cuprinde vârfurile văilor Ghizer, Yasin și Ishkoman din Pakistan și ajunge la Regina Chitral, Terich Mir, la 7.708 metri în districtul Khyber Pakhtunkhwa. Lanțul muntos se întinde în continuare de la Pamir până tocmai în Iran!!!

Acest loc unic oferă o panoramă superbă asupra întregii zone, la confluența râurilor Indus și Gilgit și la intersecția celor mai puternice lanțuri muntoase, Karakorum, Himalaya și Hindu Kush!

Povestea spune că aici este un loc al zânelor unde beau apă, dar se și îmbăiază;) Nu am verificat, dar e cam penurie de zâne pe străzi pe la ei sunt ascunse bine în casă!

Ei bine autoritățile au sesizat foarte bine importanța acestui loc magnific astfel la marginea autostrăzii Karakorum a fost ridicată o platformă proeminentă, accesibilă prin scări, care oferă o vedere de 360 ​​de grade a întregii regiuni și informații picturale despre coordonatele muntelui. Există suficient spațiu de parcare creat pentru vehicule și au fost afișate panouri informative care oferă detalii importante despre locație.

Cu greu ne-am desprins de acest loc magic unic în lume. Eram pur și simplu fascinați de vârfurile maiestoase care ne înconjurau. Numai și pentru acest lucru merită cu prisosință o vizită în Pakistan.

Următoarea noastră oprire a fost în orașul Gilgit. Gilgit Baltistan mai este cunoscut și ca zona de nord. Este o regiune autonomă administrată de Pakistan și reprezintă porțiunea de nord a Kashmirului, regiune care a făcut obiectul unei dispute teritoriale între India și Pakistan și între India și China mai târziu. O zonă fierbinte a globului disputată de aceste trei mari puteri China, India și Pakistan. O regiune greu de controlat din acest motiv i s-a acordat această autonomie în interiorul statului Pakistan.

Gilgit este capitala zonei Gilgit Baltistan. Gilgit a fost cândva un centru major pentru budism. A fost o oprire importantă pe străvechiul Drum al Mătăsii și astăzi servește ca o intersecție majoră de-a lungul autostrăzii Karakoram, cu legături rutiere cu China, precum și cu orașele pakistaneze Skardu, Chitral, Peshawar și Islamabad. În prezent, servește drept stație de frontieră pentru zonele tribale locale.

Gilgit este un oraș efervescent. Am oprit aici pentru a ne lua ceva de băut și de mâncare. Am interacționat cu localnicii și ne-am pierdut pe străduțe. Am consumat produse locale foarte gustoase preparate în fața noastră. Dar lovitura zilea a dat-o un tip din Constanța, care a venit cu o mulțime de lipii arăbești aburinde. O adevărată delicatesă.

Ei bine aici în Gilgit am avut si un mic incident. La un moment dat am pierdut din privire o fată di grup. Am căutat-o și eu și ghidul îngrijorați. Dacă o lua vreunul și o băga într-o dubă, naiba o mai găsea. După vreun sfert de oră de căutări am găsit-o! Se întorsese singură la mașină. Este o fată foarte umblată prin lume. dar câteodată siguranța asta afișată denotă și o lipsă de precauție. Am fost atâta plecată prin lume și nu mi s-a întâmplat nimic... Doar spun și io!

Celebrul Drum al Mătăsii a legat și leagă și acum China de Orientul Mijlociu, Europa și Asia. După cum îi spune și numele era un drum comercial pe care se trasporta mătasea din China și nu doar mătasea. La întrebarea când s-a născut această rută nu vom putea avea un răspuns concret. Prima menţionare în secolul II î. Hr. este doar o atestare a unui fapt existent probabil cu sute de ani înainte şi anume o rută comercială între Extremul Orient şi lumea mediteraneeană. Probabil drumul era mai scurt iniţial şi lega China de imperiile din Orientul Apropiat. Dezvoltarea drumului mătăsii a fost favorizată şi de drumul regal din Imperiul Persan, dar şi de cuceririle lui Alexandru Macedon. Imperiile au murit, însă nu şi Drumul Mătăsii. Chinezii şi-au dat seama că stăpânirea unei bune părţi din această rută ar aduce venituri considerabile statului lor şi împăraţii au căutat să cucerească zone importante din Asia Centrală special pentru a controla drumul şi a încuraja comerţul. În acest context întâlnim pentru întâia oară menţionat Drumul Mătăsii. Dincolo de produsul principal, mătasea, deosebit de bine apreciat în lumea greco-romană, ulterior şi bizantină, numeroase alte bunuri erau transportate pe aceleași cale :pietre prețioase și semi-prețioase, porțelanuri, stofe de lână sau de in, ambră, fildeș, mirodenii, sticlă, coral, metale prețioase și arme.

Trebuie spus că „Drumul Mătăsii” este de fapt o împletitură de drumuri de caravană, ruta principală legând bazinul Mării Mediterane cu estul Asiei, dar încrengăturile purtau mărfurile către peninsula arabică, către India sau chiar Africa.

De-a lungul vremii ruta a fost un punct de atracţie pentru mulţi cuceritori, iar oraşele care se găseau pe rutele principale au înflorit chiar şi în cele mai aride zone. Dacă în vest punctul terminus al drumului s-a modificat de multe ori în funcţie de realităţile politice (Roma, Constantinopol, Veneţia etc), la est lucrurile au rămas aceleaşi pentru sute de ani, Imperiul Chinez.

Ei bine am fost tare mândri că am reușit, doar parțial să ajungem pe o mică porțiune a acestui Drum al Mătăsii, drum pe care a înflorit comerțul și care a ajutat la dezvoltarea rapidă a lumii.

Următoarea noastră oprire a fost la Rakaposhi Viewpoint, un vârf de doar 7788 metri, dar de pe care se poate admira un ghețar. Excursia către tabăra de bază Rakaposhi este considerată una dintre cele mai frumoase drumeții din lume.

Punctul final al călătoriei noastre din această zi a fost orașul Karimabad din celebra Humza Valley, locul celor mai longevivi oameni de pe Terra. Am ajuns după amiaza în acest oraș, dar asta este deja o altă poveste.


LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

un loc de excepție, niște peisaje superbe.


despre DISTRACȚIE & RELAXARE

Ne-am îmbătat cu frumusețea munților din jurul nostru.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de robert in 03.08.22 09:15:11
Validat / Publicat: 03.08.22 17:59:43
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ASIA - ALTE LOCURI.

VIZUALIZĂRI: 407 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (robert); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P06 ne mai dezmorțim si noi
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 37550 PMA (din 40 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

Carmen IonPHONE
[03.08.22 19:05:38]
»

@robert: Foarte interesant și spectaculos!

robertPHONEAUTOR REVIEW
[03.08.22 19:30:29]
»

@Carmen Ion: mulțumesc frumos pentru vizita și comentariu!

mishu
[03.08.22 20:06:42]
»

@robert: Am savurat articolul, chiar ma intrebam cand ne mai povestesti, daca ar fi dupa mine, ar trebui sa pui cate un articol la maxim 2 zile si sa fie cat mai multe. Sunt locuri unde in mod sigur nu voi ajunge, asta este clar si de aceea ma bucur sa citesc si sa vad poze. Mi-au placut si filmuletele, dar stiu ca v-a batut vantul nu gluma, cred ca daca era si Laura pe acolo trebuia sa o tii legata de tine sa nu o ia vantul .

Povestea spune că aici este un loc al zânelor unde beau apă, dar se și îmbăiază

si ati identificat locul? sau ramane doar poveste?

Cat despre

Ei bine autoritățile au sesizat foarte bine importanța acestui loc magnific astfel la marginea autostrăzii Karakoram a fost ridicată o platformă proeminentă, accesibilă prin scări, care oferă o vedere de 360 ​​de grade a întregii regiuni și informații picturale despre coordonatele muntelui. Există suficient spațiu de parcare creat pentru vehicule și au fost afișate panouri informative care oferă detalii importante despre locație.

autoritatile noastre ar putea lua lectii ca doar avem si noi o multime de locuri de vazut, insa... no comment!

Ei bine am fost tare mândri că am reușit, doar parțial să ajungem pe o mică porțiune a acestui Drum al Mătăsii

si ai de ce sa fii mandru, a fost o excursie pe cinste, felicitari, votat cu mare drag.

maryka
[03.08.22 21:13:41]
»

Spectaculos tot! Ce bine că avem un temerar care ne aduce atâtea informații și poze minunate cu locuri în care noi știm bine că nu vom ajunge vreodată! Felicitări încă o dată!

robertAUTOR REVIEW
[04.08.22 08:46:09]
»

@mishu:

Mi-au placut si filmuletele, dar stiu ca v-a batut vantul nu gluma, cred ca daca era si Laura pe acolo trebuia sa o tii legata de tine sa nu o ia vantul

.

cu siguranță asta!

si ati identificat locul? sau ramane doar poveste?

am completat câte ceva la articol!

autoritatile noastre ar putea lua lectii ca doar avem si noi o multime de locuri de vazut, insa... no comment!

-așa e. Mai mult Pakistanul nu se poate mândri că este o țară turistică. turism mai mult local este pe-acolo. Străinii pot fi numărați pe degete.

Mulțumesc frumos pentru vizită și comentariu!

robertAUTOR REVIEW
[04.08.22 08:48:58]
»

@maryka: mulțumesc frumos pentru cuvintele frumoase. Nu am eu timp ori bani pentru cât aș vrea să călătoresc prin lumea asta. dar trebuie să mă mulțumesc și cu atât.

Dacă mă ajută Dumnezeu voi mai ajunge și prin alte locuri noi! Toate bune și mulțumesc încă o dată pentru vizită și comentariu!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
maryka, mishu, robert
Alte impresii din această RUBRICĂVacanța în Pakistan:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.082463026046753 sec
    ecranul dvs: 1 x 1