ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 05.10.2010
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Câmpina
ÎNSCRIS: 21.09.10
STATUS: PARTENER
TIMP CITIRE: 4 MIN

Serviciile turistice - filozofari de fost inspector OPC

TIPĂREȘTE

Am citit si am tot citit.

Si am citit din nou cam tot ce s-a scris aici la - filozofari turistice -

Si cat am putut din ecouri pe diverse teme. Si cat am putut din discutiile de pe forum.

Am si scris.

Ma gandeam ca vacantele de anul acesta le-am povestit, am intrat si in anul trecut iar din cele mai vechi nu-mi mai amintesc multe amanunte. Si nici nu am voie sa va povestesc de atunci aici pe site. Si nu mai am ce scrie. Imi era necaz... am atatea de spus.

Ma gandeam... am lucrat ani buni ca inspector la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor. Asa se numea atunci. La inceputuri. Am prins o perioada grea cand incercam cu totii sa ne transformam, iar OPC era un organism nou care functiona in baza unei legi incomplete, ambigue. Dar noi eram pe teren. Si controlam de la branza si salamul din vitrinele frigorifice pana la serviciile de salubritate, electronice, electrocasnice. Si serviciile turistice.

Ne doream a fi "inspectori de calitate" din toate punctele de vedere.

Calitatea are o definitie clara si nu are rost sa intram in amanunte. Legat de asta, am invatat ca, ca sa poti sa spui despre "ceva", orice, ca este - de calitate - fara a fi SUBIECTIV, trebuie sa ai niste CRITERII.

In cazul nostru, vorbim despre servicii turistice. Si despre TURISTI - care sunt beneficiarii acestor servicii. Sau CLIENTI. Si in calitate de CLIENTI trebuie sa fim INFORMATI. Altfel ajungem usor la replica "pe banii mei fac ce vreau", jignind de multe ori prin necunoastere oameni care chiar se straduiesc.

Ei bine, aici avem cateva criterii la care, referindu-ne putem spune despre serviciul respectiv ca a fost nu BUN sau PROST ci doar conform sau nu criteriilor respective.

Ma refer la categoriile turistice ale obiectivelor. Adica simplu spus stele, margarete, lacramioare si ce ar mai fi ele.

Dar mai este ceva important. Ca sa poti face aceste comentarii, trebuie sa CUNOSTI aceste criterii.

Adica, mult mai simplu spus, ar fi tare bine daca am cunoaste in mare ce inseamna 3*, ce trebuie sa astepti de la o unitate de cazare care a fost clasificata de persoane specializate cu cele 3*. Adica, suprafata camerelor, ce anume trebuie sa fie in baie, cat de mare parcarea, cate pahare sa ai pe masa si... altele.

Si legat de asta, chiar am propunere pentru webmaster si ai sai, sa faca un locsor in site-ul acesta atat de bine facut si administrat unde sa ne putem dumiri, in linii generale de aceste criterii.

Ce ziceti?

Aceeasi propunere am avut-o si pentru "mai marii" nostri din sistem. Pentru Asociatia de Protectie a consumatorilor care primea bani europeni. Sa-i informam pe turisti. Sa stie CE SA CEARA documentat. Raspunsul lor il gasiti in paragrafele urmatoare...

Am plecat din acest - organ de control al Guvernului - de ani buni.

Unul din motivele principale a fost ca, mergand in atatea sute de controale si specializandu-ne in servicii, impreuna cu colegul meu de echipa (e mai destepti ca noi si umbla cate doi!) am inceput sa scriem propuneri pentru imbunatatirea procedurilor de control in servicii si a legii dupa care functionam atunci. Toata experienta acumulata am strans-o intr-o carticica careia i-am dat titlul sugestiv "Calitatea relatiei-servicii". O carte in care spuneam ca daca nu se vor stabili criterii clare de "masurare" a serviciilor, vom ramane la impresii subiective de genul "in pensiunea Lacramioara, pe hol mirosea a gunoi".

Si in care vorbeam mult, despre calitatea relatiei interumane in servicii, adaugand-o, pe langa criteriile clare, masurabile, cuantificabile, ca pe un criteriu de evaluare.

De aici oameni buni pleaca si controversele de pe site.

De aici, de la ideea aproape geniala a celor care l-au infiintat - de a posta impresii personale despre locurile vizitate pentru a-i ajuta pe ceilalti sa se orienteze mai usor - s-a ajuns la comentarii diverse. Pentru ca suntem DIFERITI. Pentru ca, culoarea perdelelor care imi place mie, nu iti place si tie.

Sunt multe de povestit pe tema asta.

Va mai spun doar ca, am muncit din greu sa strangem totul pentru carticica noastra. Am consultat psihologi, am citit luni in sir, ne-am documentat.

Am ajuns, dupa lupte indelungate, la Secretarul de Stat care la vremea aceea se ocupa de noi. Dupa ce am asteptat cateva ore bune sa ne primeasca, un domn numit politic pe acea functie de cateva luni, ne-a intrebat: dar dumneavoastra domnilor inspectori, daca sunteti scriitori, cand ati mai avut timp sa va faceti controalele si sa dati amenzi?

In urmatoarele doua luni mi-am dat demisia. Dupa 7 ani si numirea intr-o functie invidiata de multi.

Sunt atatea de spus despre servicii si modul cum sunt prestate.

Mai ales depre cele turistice.

Dar haideti sa incercam mai intai sa ne documentam. Sa vedem si sa stim, sa putem face raportul calitate-pret cat mai corect. Si apoi sa vorbim.


[fb]
---
Trimis de TEOANCA in 05.10.10 18:08:23
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 1353 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

19 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2400 PMA (din 1 vot)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

19 ecouri scrise, până acum

kokobaurus
[05.10.10 18:26:53]
»

Monitorul Oficial nr. 582 bis din 6 august 2002, Ordin de ministru nr. 510/2002 privind aprobarea normelor metodologice privind clasificarea structurilor de primire turistice, semnat de Matei Agathon. Aveti acolo ce inseamna x stele, y margarete, ce inseamna un hostel. Nu aveati abonament la M. O. la O. P. C. ? Sunt niste norme destul de detaliate... nu stiu cum sa mai comentez. Orice observatie e binevenita... dar cadru legal exista.

kokobaurus
[05.10.10 18:39:12]
»

Am mai citit odata observatiile dumneavoastra... si tot nu inteleg cum reuseati sa mergeti in control daca:

"Adica, mult mai simplu spus, ar fi tare bine daca am cunoaste in mare ce inseamna 3*, ce trebuie sa astepti de la o unitate de cazare care a fost clasificata de persoane specializate cu cele 3*. Adica, suprafata camerelor, ce anume trebuie sa fie in baie, cat de mare parcarea, cate pahare sa ai pe masa si... altele. "

Daca aveati ordinul respectiv, vedeati la pag. 7 ca exista un punctaj minim cerut unitatilor de 3 stele, ca la pag 8 se pomeneste cat la suta din camere trebuie sa aiba loc de parcare, intrari, suprafata camerei cu 1 pat, cu 2 paturi, suprafata holurilor, ca de exemplu la un hotel de 3* e nevoie de portar daca sunt mai mult de 50 de camere... etc etc. Ar fi fost visul dvs. Trebuia sa mergeti cu ordinul in mana... doar atat. Aveati tot ce va trebuie... pana si daca trebuie covoras la baie, savoniera, papuci de unica folosinta... Pahare de apa in ambalaj/1 buc. /persoana sunt obligatorii inclusiv la unitatile de 1*. Sa continui?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[05.10.10 18:49:34]
»

Cred ca reglementarile oficiale sunt prea stufoase / complicate pentru a fi practice -- sau macar usor verificabile de catre organele de control, dar'mi'te de catre un turist obisnuit;

Mai cred de asemenea ca va mai trece mult timp pana va exista macar in Uniunea Europeana un set standardizat si uniform de criterii folosite la clasificare - cel putin unul care sa asigure un client ca o clasificare de X stele / margarete ii asigura 100% conditiile/serviciile care il intereseaza pe el (unele pot sa-i fie particulare)

Aveti mai jos un link catre un document oficial (destul de recent, din iunie 2009) al unui organism mandatat de Comisia Europeana sa realizeze un studiu privind criteriile ce stau la baza acordarii clasificarii oficiale ale unitatilor tiuristice intr-un numar de 29 de tari europene. Consultandu-l veti vedea ca nici macar in "Europa civilizata" (occidentala) nu exista unanimitatea in aceasta privinta, iar in Romania (pagina 32/33) si mai ales in Bulgaria (pag. 11/13) reglementarile sunt inca departe de "cutuma" europeana, cel putin in practica.

Bottom line - personal ma indoiesc ca in viitorul apropiat sa putem judeca un obiectiv turistic doar dupa clasificarea oficiala in stele/margarete/etc.

De altfel, una dintre concluziile studiului de mai sus a fost ca

[...]the Report shows that the current labyrinth of 29 classification systems is not transparent either for consumers or for hotel companies.

sic!

In opinia mea, pretul - mai precis raportarea lui la pretul practicat de alte obiective turistice din aceeasi zona - este si va ramane cel mai important criteriu - pentru ca este un indicator dat de piata, de mecanismul cererii si ofertei - cu altecuvinte un indicator VIU si REAL, imposibil de manipulat cu spaga sau prin "sistemul PCR" (pile-cunostinte-relatii)

Admin
[05.10.10 18:59:11]
»

daca mai aveti linkuri spre astfel de documente (inclusiv linkuri catre reglementarile oficiale in domeniu, de la noi sau din alte tari), rog postati-le aici, poate reusim sa realizam o "baza de date" utila pentru dezvoltarea discutiilor si - de ce nu? - pentru viitoare referinte

sandu.53
[05.10.10 19:27:08]
»

interesant review si esenta lui este cred in ultima fraza postata respectiv:

Dar haideti sa incercam mai intai sa ne documentam. Sa vedem si sa stim, sa putem face raportul calitate-pret cat mai corect. Si apoi sa vorbim.

Perfect de acord!

TEOANCAAUTOR REVIEW
[05.10.10 20:43:53]
»

@kokobaurus

Multumesc pentru modul de adresare - dumneavoastra - Nu este cazul, nu mai sunt organ de control de cativa ani buni . Iar intervalul de varsta 40-50 poate sa insemne 41,42,43... Si daca a venit vorba, sunt total de acord cu unul din userii de la "filozofari"care l-a rugat pe webmaster sa ne lase varsta din 5 in 5.

Parca asa se scrie ca rad. LOL.

Acum am inteles de ce ai acest username.

Parca ma si vad mergand in control cu hartiuta cu clasificarile in mana razand de fericire. Nu asta era ideea. Nu ce faceam noi atunci. Aveam proceduri separat de cei de la Min. turismului. Nu aveam voie sa ne depasim atributiunile. E vorba de ACUM si de faptul ca ne-ar folosi tuturor aici, ceva date concrete despre stelute si margarete. Si de principiu.

"Ca sa combati ceva trebuie mai intai sa cunosti".

Poti sa continui... prin a citi inca o data.

Probabil ca avand atatea de spus le-am "concentrat" prea tare

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
hlli
[05.10.10 20:50:29]
»

Salutara ideea lui TEOANCA.

Da, ar fi util sa putem consulta o baza de date in care sa vedem ce inseamna o anumita categorie de hotel dintr-o tara, comparativ cu aceeasi categorie de hotel din alta tara.

Iar pentru Kokobaurus as face precizarea ca TEOANCA, nu se referea strict la unitatile de cazare din RO, ci in general... Si nu cred ca este in necunostinta de cauza privitor la M. O. 582...

Sa auzim de bine!!!

romanitzaa
[05.10.10 21:02:16]
»

Felicitari!

Gandesc la fel cu tine, cu atat mai mult ca am studii de specialitate in turism.

TEOANCAAUTOR REVIEW
[05.10.10 21:12:20]
»

webmaster

Asta am cerut si noi atunci. Inca de atunci. Reglementari clare, armonizate cu cele europene in domeniu, iar la controlul calitatii SERVICIULUI sa se adauge si calitatea relatiei dintre client si prestator. Care implica multe.

A fost.

Am plecat, am renuntat la lupta atunci. Acum e cam tarziu. Viata tradeaza asa cum bine spunea @balasavioleta intr-un ecou grozav.

Dar postarile de pe site mi-au amintit de asta si m-am gandit ca daca avem cat de cat ceva concret la care sa ne raportam cu totii, ar fi mai putine controverse si mai multe lucruri chiar utile. Iar voua v-ar fi mai usor.

Iar la lucrurile concrete la care ne-am raporta, am adauga desigur emotii, trairi, senzatii.

Si apoi preturi.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
magdalena
[05.10.10 21:24:38]
»

Un review destul de util.

Din pacate nu suntem toti familiarizati cu astfel de criterii si caracterizarea pe care o facem unei unitati de cazare sau de alimentatie o facem prin comparatie cu altele similare si prin prisma experientei noastre.

Vizavi de criteriile in sine, stelele, margaretele acordate, din cate stiu eu si asta pentru ca m-a interesat la un moment dat, exista niste legi in acest sens.

Subscriu insa la un articol oficial pe aceasta tema, insa la ceva simplist, pe intelesul tuturor, desi, indiferent de ce categorie este o unitate hoteliera sau de alimentatie, nu mai conteaza daca serviciile sunt proaste, daca praful este la el acasa, prosoapele rupte si ingalbenite, fetele de masa patate sau tacamurile soioase.

Si aici nu mai conteaza culoarea perdelelor...

Din cate impresii am citit, am vazut ca stim pana la urma sa extragem din context ceea ce tine de realitate cu ceea ce tine de subiectivismul persoanei care le-a scris.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
valimi
[06.10.10 10:02:20]
»

@TEOANCA, imediat cupa citirea review-lui m-am dus la user card-ul tau si am vazut ca ai multe review-uri despre sejururile eale in strainatate. Sunt convins ca ai multe si din tara si sunt extrem de curios cum ai vazut lucrurile din perspectiva turistului in cei 7 ani de serviciu in slujba consumatorului.

Imi exprim regretul ca nu mai activezi inca in acest organism al statului, pentru a ne transmite din experientele tale preofesionale in legatura cu turismul romanesc.

Asta daca ti-ar fi permis deontologia profesionala, se intelege.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
TORA INGRID
[06.10.10 11:03:15]
»

Eu am inteles ca referirile erau la adresa turistilor nu la OPC. Binevenita filozofarea ta si si mai binevenita infiintarea unei rubrici ca cea pe care ai propus-o.

@kokobaurus, de ce Dzeu sari la gatul persoanei fara a parcurge si intelege ideea pana la capat? teoanca a facut un demers extrem de util si sunt convinsa ca stia cadrul legal despre care faci vorbire si la care faci trimitere. O incursiune in experienta personala in beneficiul turistului n-ar trebui taxata la modul acesta neelegant.

@teoanca, acea carticica la care ati muncit, a vazut lumina tiparului pana la urma? Turistul roman este inca destul de neformat si needucat turistic vorbind, asa incat orice ajutor in lamurirea pretentiilor lui trebuie salutat.

Am sa povestesc si eu o experienta recenta, care m-a pus pe ganduri: cu foarte putine zile in urma am fost contactata de "reprezentantul managerului hotelului X" despre care am postat impresii nefavorabile. Acesta mi s-a adresat cu numele real si-mi cunostea numarul de telefon. Mi-a spus ca mi-a citit comentariul de pe AFA si ca o sa-mi scrie un mail de raspuns. Imi solicita adresa de mail. Inca n-am primit nimic, dar sunt curioasa. In "asteptarea" acestui raspuns am recitit tot ce-am scris ca sa fiu sigura de afirmatiile mele. DAR... nu pot sa nu ma intreb: de unde imi cunostea numele real linkat pe ToraIngrid, si mai ales nr de telefon? La plecarea de la hotel am completat un formular de satisfactie in care detaliam toate nemultumirile mele si in care erau trecute adresa de mail si nr de telefon. Ceea ce i-a deranjat a fost insa review-ul, cu impact si ecouri. Ma repet si ma intreb daca nu cumva legatura nu s-a facut tot pe site, unde cativa, putini, imi cunosc identitatea. Si ma mai intreb daca impresiile negative se lasa mai mereu cu telefoane de la mangerii hotelurilor. Si ma mai intreb daca referirile subiective desigur la serviciile unei unitati atrag dupa ele "sanctiuni" sau premii??

Cu atat mai buna este interventia ta, in lumina celor ce povestesc. In intentia mea este sa postez mail-ul pe care, poate, il voi primi, ca sa stie tot poporul...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Admin
[06.10.10 11:06:15]
»

@TORA INGRID: Te asigur ca de pe acest site nu "transpira" nici cea mai mica informatie - nu fara un ordin judecatoresc, in orice caz

Am primit MULTE asemenea cereri, NICIUNA nu a fost vreodata satisfacuta. Toate au fost refuzate la modul cel mai categoric, indicand in acelasi timp sa se adreseze instantei daca se considera nemultumiti

Admin
[06.10.10 11:13:32]
»

In acelasi timp, ma bucur de fiecare data cand citesc despre asemenea "intamplari" (inca) - acest lucru dovedeste ca a nostra comunitate are puterea de a forta lucrurile sa intre pe o normalitate indelung asteptata - aceea prin care un proprietar sau administrator al unei unitati turistice sa fie FOARTE atent la gradul de multumire cu care pleaca un client, pentru ca un client nemultumit - unul singur, cateodata! - ii poate afecta serios "biznisul"!

TORA INGRID
[06.10.10 11:22:21]
»

Sa vezi numai cand voi scrie, inca n-am avut timp, despre cea mai dezastruoasa experienta a mea la un hotel, ARO Palace in Brasov, nu mai departe decat acum doua saptamani, unde la 212 euro o camera, ptr 2 nopti BB, mai aveam putin si chiar faceam reclamatie la OPC. Banuiesc ca atunci chiar voi avea un feed-back cu managerul, ca intamplare ca aceea nici n-am mai avut. La un hotel de 5 (cinci) * stele!!!

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA
[06.10.10 11:27:44]
»

@TORA INGRID > eu cred ca managerul a dedus pur si simplu, din foaia completata de catre tine (mai mult ca sigur datata) si din datele postate aici (data sejurului, nr. de persoane, posibil si pret si "felicitarile" de rigoare) si a facut legatura, conectand acest user (TORA INGRID) cu acea adresa de email/# telefon.

Eu cel putin asa as fi facut in locul lui...

TEOANCAAUTOR REVIEW
[06.10.10 11:27:45]
»

@magdalena

Asa este, exista legislatie in domeniu, exista criterii care se imbunatatesc cu timpul tocmai datorita celor care "fac teren" si aduna date de acolo care apoi sunt centralizate. Dar se misca atat de greu...

Sigur ca putem gasi pe net oricand acele criterii, dar cati dintre noi le-au cautat? Asa m-am gandit, ca ar fi de folos, chiar asa cum spui, un minim de informatii pe care sa le gasim postate undeva in site. Un minim.

Imi amintesc de zecile (chiar sutele) de reclamatii pe care le aveam de rezolvat, care ne consumau timp si resurse, reclamatii total nefondate, nedocumentate tocmai pentru ca turistii nu aveau de unde sa stie ce anume sa ceara. Si atunci, i se parea unuia dintre ei ca un receptioner i-a vorbit "de sus" si venea reclamatia. Sau "i-a zambit fals"... si solicita restituirea contravalorii sejurului...

Oameni buni, sunt nervii nostri. Putem INVATA sa facem diferenta intre amanunte si lucrurile importante, evidente (asa cum spuneai de praf si prosoape rupte). Sunt evidente.

E clar ca am ramas cu "deformare" profesionala, e clar ca vad o multime de lucruri pe unde merg acum in calitate de turist, e clar ca nu-mi mai amintesc multe alte criterii si cu cele noi nu mai sunt la curent.

Povestioarele mele de pe site au fost catalogate drept"spumoase", " dulci-amare ", tocmai pentru ca am facut haz de necaz.

Si va impartasesc si voua ceea ce, un prieten de familie, medic psihiatru ne-a spus" la ritmul in care muncim si traim noi, avem nevoie de concediu cam la 4-5 luni ". Si nu stiu de ce... de atunci daca trec 4-5 luni si nu am plecat undeva incepe sa ma arda scaunul de la birou.

@valimi

Mie nu-mi pare rau ca am plecat de acolo nici o secunda. Nu era pentru mine. Am asteptat atatia ani sperand intr-o schimbare care nu s-a petrecut. Si, chiar nu mai sunt la curent, am plecat de ani buni.

Sigur ca sunt multe de povestit si din tara, citind insa ce scrieti voi am ajuns la concluzia- egoista recunosc- ca e mai comod sa citesc si sa notez pentru urmatoarea data cand arde scaunul...

Intr-adevar nu aveam voie sa vorbim despre controalele efectuate. Pentru ca se incheiau procese-verbale, se dadeau amenzi iar unele procese-verbale erau contestate si se ajungea la judecata.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA
[06.10.10 11:40:27]
»

@TEOANCA, apropo de ce spui tu cu informarea consumatorului, imi amintesc de faptul ca, prin 1990 in fata (fostului) magazin bucurestean Eva (acum Diverta) oprea odata pe saptamana un bibliobuz care venea cu ziare si reviste 'proaspete' din Franta, la niste preturi care sfidau orice concurenta (cam de 20 de ori mai ieftine decat la rarele chioscuri de ziare care vindeau asa ceva, atunci; in plus de sute de ori mai multe titluri). printre altele, mi-au atras atunci atentia niste reviste care se adresau consumatorilor, cu teste de produse, comparatii, raspunsuri la scrisori (era inca epoca in care doar o mica parte a corespondentei nu era pe suport de hartie), articole despre legislatia in domeniu... intre timp, am gasit si pe internet saituri cu aceeasi structura. din pacate, niciunul in .ro!!!

pentru ca datorita situatiei economice precare, nimeni NU este interesat sa "destepte" consumatorul. altfel, prea multi (producatori si ofertanti de servicii deopotriva) ar intra de nevoie in faliment...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
TEOANCAAUTOR REVIEW
[06.10.10 12:08:34]
»

@TORA INGRID, @ Dragos

Carticica noastra a vazut lumina tiparului, sponsorizata de cativa prieteni si de noi cam in vreo... 30 de exemplare. Atat am avut bani... Si a ajuns pe la prieteni si cunostinte, asa ca sa nu zicem ca am muncit chiar degeaba.

Eu tot sper ca vom prinde vremea cand ne vor veni acasa gratuit reviste si ziare specializate pe informarea consumatorului in toate domeniile. Este posibil chiar sa existe dar... n-au ajuns inca la noi.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
chelie_d, hlli, kokobaurus, magdalena, romanitzaa, sandu.53, TEOANCA, TORA INGRID, valimi
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.059518098831177 sec
    ecranul dvs: 1 x 1