ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 15.08.2013
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Constanţa
ÎNSCRIS: 31.08.12
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
AUG-2013
DURATA: 2 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 4 MIN

Transalpina - investiţie neterminată în stil tipic românesc!

TIPĂREȘTE

• In august 2009 am parcurs Transalpina de la Oaşa la Novaci şi m-au surprins lucrările ample care se desfăşurau atunci;

• Pe porţiunea Oaşa - Obârşia Lotrului se refăceau în mod temeinic toate subtrecerile pe sub şosea pentru pâraiele care veneau de pe versanţi şi se scurgeau pe sub drum;

• De la Obârşia Lotrului spre Rânca se turnau ultimele porţiuni de asfalt şi la timpul respectiv mă minunam de faptul că această investiţie într-un traseu auto pe care eu îl consider mai frumos decât Transfăgăraţanul este atât de temeinic şi bine realizată;

--

• După doi ani (august 2013) am revenit pe Transalpina, de data aceasta pe ruta Voineasa-Obârşia Lotrului Novaci;

• Drumul de la Voineasa la Obârşie este OK, fără gropi, dar destul de denivelat, ceea ce nu este totuşi o problemă foarte mare. M-a mirat investiţia care se face pe partea stângă a drumului, undeva spre coada lacului Vidra, şi care conturează o cabană mare şi o pârtie de ski dotată cu un telescaun mare, modern. M-a mirat în sensul în care nu prea îmi dau seama cine ar putea veni să schieze iarna aici, având în vedere lungimea şi dificultatea drumului de acces. Cel mai apropiat oraş este Rm. Vâlcea, dar în opinia mea oltenii de acolo nu prea sunt mari amatori de sporturi de iarnă, mai ales după criza prin care trece combinatul lor chimic. Se pare că din eşecul cu staţiunea Vidra nu s-a învăţat nimic. Ori cum, investiţia era cu bani europeni, aşa că o dată aprobat acest proiect, banii trebuiau „tocaţi”, chiar dacă după terminarea lucrărilor se va constata că se alege praful de ei.

• Intrat pe Transalpina, am constatat repede că lucrurile erau exact la fel cum le lăsasem în urmă cu 2 ani. Adică asfaltul exista şi cu puţine excepţii nu se deteriorase încă, dar nici mai mult decât asfaltarea propriu-zisă nu se mai făcuse. Nu s-a marcat până la Rânca nici un km din şosea, nu s-a pus nici un parapet, nu s-au netezit îmbinările între tronsoanele de asfalt, nu s-a făcut nici un refugiu pt a putea opri maşina în siguranţă şi a admira peisajul.

• Mai mult decât atât, din postarea lui DANK (iulie 2013) înţeleg că nici pe porţiunea Oaşa-Obârşie nu s-au făcut progrese.

• O să ataşez nişte poze comparative 2009/2013 cu Transalpina pt. a vedea clar cât de păcat este ca o ostfel de investiţie să fie lăsată neterminată. Lipsa marcajului şi a parapeţilor pe anumite porţiuni ale Transalpinei mi se pare chiar un atentat la siguranţa traficului rutier, pasajele respective fiind deosebit de periculoase pe timp de noapte sau pe vizibilitate foarte redusă. Dacă aţi observat, la un moment dat după ce se trece de zona de platou de maximă altitudine şi drumul începe să coboare spre Rânca, pe partea dreaptă sunt făcute moviliţe din pietre. Cred că au fost făcute special pt ca noaptea sau când este ceaţă să existe nişte repere care să-ţi indice unde se află marginea dinspre vale a drumului şi direcţia lui;

• Mai există totuşi un lucru în plus faţă de acum 2 ani. Apariţia tarabelor şi a chioşcurilor în zonele unde turiştii se opresc în mod masiv pt a face poze şi admira peisajul. Am observat chiar că oameni întreprinzători vin special în jurul prânzului în vârful muntelui cu rulote amenajate în chioşcuri alimentare şi le parchează în zona de păşune alpină plină de turişti.

• Pentru că suntem în zona Transalpinei vreau să-l completez pe DANK referitor la drumul Sugag-Jina, care acum este splendid, asfaltat coală de hârtie, lăţit şi marcat corespunzător. Cred că am citit undeva că este drumul din Europa cu concentraţia cea mai mare de curbe/km. Făcusem acest drum acum 15 ani coborând de la Jina spre Sugag, atunci când era un drumuşor de pământ unde abia incăpeau în porţiunile cele mai late un autoturism şi o căruţă. Tin minte că după 3-4 km de la Jina a trebuit să coborâm toţi din maşină (cu excepţia şoferului) şi am alergat aproape tot drumul până în vale în faţa maşinii, având în mână beţe de alun cu care sondam adâncimea bălţilor (plouase cu o noapte înainte) pt a vedea dacă bătrâna Dacia poate să treacă prin adâncitura respectivă.

• Acum Sugag-Jina este o poezie de drum, iar vederea care se deschide când ajungi sus la Jina este de asemenea deosebit de frumoasă.


[fb]
---
Trimis de ebirsan in 15.08.13 23:10:29
Validat / Publicat: 16.08.13 07:05:03
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSALPINA.

VIZUALIZĂRI: 2081 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

2 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ebirsan); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Transalpina - august 2009
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 9900 PMA (din 13 voturi)

ECOURI la acest articol

2 ecouri scrise, până acum

traian.leuca † CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[02.09.13 09:24:06]
»

Referitor la proiectul pentru pârtia de schi de la Vidra.

banii trebuiau „tocaţi”, chiar dacă după terminarea lucrărilor se va constata că se alege praful de ei.

Ei bine zilele trecute s-a anunţat în presă şi tv, că premierul Ponta a hotărât retragerea fondurilor necesare terminării construcţiei.

Şi asta după ce proiectul era realizat în proporţie de 90 %!!?? .

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
calatorul
[17.10.14 15:11:40]
»

CA de obicei o descriere completa si lamuritoare. Multumesc. Adaug si un bonus/vot.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
calatorul
Alte impresii din această RUBRICĂTransalpina - cel mai înalt drum din România:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.057612180709839 sec
    ecranul dvs: 1 x 1