ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 24.08.2011
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 03.03.11
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
JUN-2011
DURATA: 1 zile
familie cu copii
2 AD. + 2 COPII -- v: 18 & 3 [ani]

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 4 MIN

”Drumul Regelui''- cea mai tare sosea de munte din Romania!

TIPĂREȘTE

Prin acest rw, intentionez sa mijlocesc si cu informatiile mele, spre orientarea dumneavoastra si sa contribui la imbogatirea clipelor petrecute pe acest drum pitoresc.

Se pare ca Transalpina, are o putere de atractie deosebita in ultimul timp, dovada fiind multitudinea de rw-uri deosebite, de a descrie cu foarte multe detalii, peripetiile sau impresiile.

Nu am cum sa ma raportez, in fata unui rw ca al colegei Mariana Olaru sau al lui Dragos, pentru asta iti trebuie talent nativ... , dar am sa ma mobilizez in realizarea de a va convinge ca este o experienta ce se apropie de misticism.

O ,,tura'' pe aceasta sosea, este o EVADARE in timp!

Drumul este vechi de peste 2000 de ani, construit atunci de romani spre cucerirea Daciei.

In anul 1930, impresionat de frumusetile locului, dar si pentru a uni 4 judete (astfel se face legatura dintre Oltenia si Transilvania), regele Carol al II lea, l-a pietruit.

In cel de-al doilea razboi mondial, nemtii l-au reabilitat, dupa care... a fost uitat!

Acum, construit cu fonduri europene, soseaua naste inca controverse, datorita costului foarte ridicat: 4 milioane de euro/ 1 km de asfalt!

Intr-adevar, s-au facut studii geotehnice, s-au ,,calculat comisioanele'', s-au dinamitat stanci, s-a calculat ,,gradul de sustragere a materialelor'', si chiar s-a deviat portiuni din carosabil si s-a sapat in munte... concluzia este, ca numai construit cu roci metalo-aurifere, justifica pretul!

In acest plan vast, de mare anvergura nu se poate face comparatie de cost, intre 1 km de sosea la ses, cu unul de drum la munte, dar totusi a luat amploare, diferenta fiind astronomica...

Poate pana anul viitor - cand se preconizeaza ca va fi oficial, inaugurat - drumul nu v-a mai avea stangacii tehnice, va dispune si de parapeti de protectie, iar scurgerile de ape de pe versanti, se vor face prin acele sleauri de deversare naturala.

Mi-am inceput acest periplu, fiind cazat in Ranca ( vezi rw), unde vanturile se isca din senin iar norii dau tarcoale tot timpul - la Pensiunea Valea Mariei (vezi rw), acolo unde comunitatea AFA isi are ,,casa''.

Mi-am programat cu familia aceasta calatorie, dis-de-dimineata, chiar daca cel mic era ,,carpit de somn''. Stiam ca pe drumul DN 67 C, nu exista parapeti, marcaje sau indicatoare, facand conducerea masini anevoiasa si chiar nu m-as aventura in aceasta incursiune, pe timp de noapte.

Am inceput urcusul chiar de la pensiune spre drumul sinuos, lasand tot mai mult in urma, panorama statiunii montane, inca la ,,maturatie''.

Din departare, copacii deveneau ,,zgarietori '' de nori, dar apropiindu-ma luau forma unor ,,odihnitori'' ai ochilor si ai sufletului, alaturi de privelistea Masivului Parang (Carpatii Meridionali), formau o ,,fortareata a ingerilor''.

,,Pasesti'' treptat spre alta lume, iar aici timpul, sta pe loc! Totul e incremenit, doar vantul tainic, fosneste printre omniprezentii brazi. E limpede! Aici strajuieste Doamna Vesnicie!

Ma aflam in cel mai inalt loc (2188 de m), langa Pasul Izvorul Urdele, aici a fost invins Transfagarasanul (2042 de m, la Balea Lac), cu 146 de m. Asta da record romanesc!

Astfel, Transalpina este cel mai inalt drum rutier din intregul lant muntos al Carpatilor!

Cadrul cu imagini de poveste, mirifice si aerul ozonat, te ajuta sa uiti de problemele zilnice, te confunzi cu muntele - fiind cel mai bun ,,acumulator de baterii ''.

Cu greu revin la realitate si-mi continui calatoria, care pe langa emotiile serpentinelor, ofera si multe puncte turistice, cu paduri, lacuri sau baraje.

Autoturismul are o conduita fara repros si in mod justificat, va avea parte de mult... ulei siliconic parfumat! De fapt, traversarea nu ridica probleme nici unei masini sau motociclete, deoarece este foarte bine asfaltata.

Dupa traversarea Muntilor Parang (Transalpina, fiind si o alternativa de la Valea Oltului spre Valea Jiului), am facut un popas de trecere, la Obarsia Lotrului, mai exact la Pensiunea Bradul, standardizata la 3*.

Fiului cel mare, i se facuse, de-o ciorba de burta (17 ron/portia), subsemnatului de o bere fara alcool (7 ron), ,,piticului'' de-un suc (6 ron), iar ,,colegei de camera'' de-o cafea (5 ron).

Mda, cam trebuie sa fii bazat pe portofel, in aceasta locatie! Probabil s-au pus la socoteala si ionii negativi cu esente volatile de brad, element esential, in aceasta statiune de trecere intre judetele Valcea si Hunedoara!

Obarsia Lotrului, pare mai degraba un loc de tranzit, monoton si... sincer, cam plictisitor. Din spusele chelneritei, am inteles ca ar dispune de rezervatii naturale la Cristesti, Miru si Calcescu -unde se poate pescui pastravii autohtoni.

Am plecat cotind spre dreapta, spre Valea Sebesului, sau cum a alintat-o M. Sadoveanu, ,,Valea Frumoasei''. Vroiam sa ajung la barajul Oasa, un lac artificial inca neexploatat si valorificat turistic sau la Susag, Luncile Prigoanei, dar din pacate stihiile naturii s-au revarsat asupra locului, facandu-ma sa renunt la aceasta incursiune.

Consider totusi, ca portiunea cea mai frumoasa se afla intre Ranca si Obarsia Lotrului! Sau poate asa vreau sa ma consolez, nu?

In incheiere, recomand acest drum de 148 de km (incepand de la Bengesti -jud. Gorj, pana in Sebes, Alba), veti fi intr-o stare de spirit revigorant, care te ,,aduna'' psihic si fizic in fata splendorilor naturii, este un potential turistic natural, ce-ti ofera panorame superbe si unde cazi in acea admiratie profunda, si ne bucura in momentele libere.

VACANTE FRUMOASE!


[fb]
---
Trimis de Marian Preda in 24.08.11 15:09:57
Validat / Publicat: 24.08.11 16:43:14
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2540 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Marian Preda); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Obarsia Lotrului ,o ,,statiune'' amortita de susurul Lotrului.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 11900 PMA (din 14 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

mariana.olaru CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[24.08.11 18:35:12]
»

Mulțumesc pentru nominalizare! Și chiar dacă pretinzi că nu ai talent narativ precum alții, să știi că există foarte multe criterii de apreciere a ”calității” unui review. Iată de ce eu apreciez în ce te privește ușurința cu care treci de la lucrurile serioase la stilul glumeț, presărat cu ironii fine, modul cum împletești cât se poate de firesc comparațiile poetice cu detaliile tehnice. Îmi place că ai puterea de a face haz de necaz și de a accepta călătoria cu tot ceea ce-ți poate oferi ea: și bune, dar și mai puțin bune, ca să nu zic chiar rele.

Ai dreptate, zona cea mai pitorească și mai spectaculoasă de pe Transalpina mi s-a părut și mie a fi cea dintre Rânca și Obârșia Lotrului.

Și pentru că am văzut această adevărată avalanșă de impresii postate pe site cu și despre Transalpina, cred că o caravană ”amfostacolo” ar fi foarte potrivită în anul viitor, după inaugurarea oficială. La vremea când m-am întors de pe Transalpina, am descoperit pe net o convocare a travel bloggerilor din toată țara, care erau invitați la o incursiune de grup pe cea mai înaltă șosea alpină din Romania, cu reuniunea generală la Sibiu. Fotografiile, filmările și... impresiile urmau să fie premiate cu... diplome, dar totul nu era de fapt decât pretextul unei întâlniri a celor ce împărtășesc aceeași pasiune: turismul.

Sunt încântată că Transalpina se bucură de o astfel de popularitate și sper ca drumul să nu se schimbe în rău pe parcursul următorilor ani, că-și va păstra aerul pur și curat, necontaminat de trecerea... civilizaților turiști de pretutindeni.

Marian PredaAUTOR REVIEW
[24.08.11 19:26:25]
»

Buna Mariana!

Vanitatea mea masculina, este satisfacuta!

Aprecierile facute de tine, sunt magulitoare si ma simt flatat ca-mi citesti randurile!

De asemenea subscriu la initiativa ta, de a se organiza o caravana AFA, pe acest itinerariu cu trecut istoric si peisaje demne de cartile postale.

,,Dar ca sa crezi, trebuie sa vezi! ''

VACANTE FRUMOASE!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ninel*
[24.08.11 22:59:20]
»

Este pacat ca nu ai vizitat superba manastire oasa, chiar daca drumul este cel spre Luncile Prigoanei, un drum forestier destul de bun, mie personal mi-a lasat o impresie deosebita, va rog sa nu o ratati

Marian PredaAUTOR REVIEW
[25.08.11 09:55:36]
»

Salut @ninel!

De ce imi sporesti suferinta?

Sigur imi doresc sa vizitez, atat Manastirea Oasa (Fetita), cat si Manastirile Tetu si Magura.

De asemenea, renumita prin frumusetile sale naturale, in ceea ce priveste varietatea florala si fauna, Valea Frumoasei, v-a deveni in curand -datorita Transalpinei - o zona mare de atractie turistica.

Dispune de acest potential, prin atractii turistice de genul: Poarta Raiului, cum am scris si -n rw, Luncile Prigoanei, Varful Sureanu, Cetatea dacica Capalna si alte oportunitati.

O sa-mi aloc un weekend prelungit, pentru aceste cadre mirifice dinspre versantul nordic al Carpatilor Meridionali, mai ales ca acum ofera mai multe pensiuni, unde poti ,,parca'' (Vraja Vacantei, Sureanu, Susag, chiar si Cabana Curmaturii etc...).

Urmeaza -cu ajutorul comunitatii AFA -sa ma decid in care din ele, sa-mi petrec semi-sejurul!

VACANTE FRUMOASE!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Marian Preda, mariana.olaru, ninel*
Alte impresii din această RUBRICĂTransalpina - cel mai înalt drum din România:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.049360036849976 sec
    ecranul dvs: 1 x 1