ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.12.2015
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 17.04.11
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
SEP-2015
DURATA: 8 zile
single

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 12 MIN

    Florența - alte bijuterii ale orașului

    Ilustrație video-muzicală
    TIPĂREȘTE URM de aici

    Ziua de duminica o aveam integral “amanetata” pentru vizitarea Florentei. Bineinteles ca ziua a debutat cu ploaie toata saptamana fiind astfel marcata asa incat mi-am propus sa vizitez o parte a orasului mai”aglomerata” cu obiective pe care sa le descopar mai ales pe interior, din categoria palate, muzee, biserici. Am luat harta si m-am concentrat pe un anumit traseu pe care l-am parcurs de-a lungul intregii zile pana tarziu spre seara. Bineinteles distantele le-am parcurs per pedes pentru ca nici nu se punea problema altfel toate obiectivele aflandu-se concentrat in aceeasi zona. Fiind in prima zi de duminica a lunii nu am platit biletul de intrare in cateva palate, muzee, gradinile Boboli.

    Partea de vest a Florentei se intinde de la Gara Centrala a orasului situata spre bucuria turistilor dar si a localnicilor in inima orasului si pana la celebrul Ponte Vecchio, cel mai vechi pod al orasului pe care se afla de sute de ani magazinele si atelierele de bijuterii si este deosebit de complexa, cu puncte de interes incepand cu frescele renumite ale Basilicii Santa Maria Novella si Santa Trinita pana la impunatorul Palazzo Strozzi.

    Pe o ploaie consistenta am ajuns in PIAZZA DELLA REPUBLICA locul marcat de scurta perioada in care orasul a fost capitala Italiei. A fost locul forului antic roman. Strazile inguste care merg rectiliniu in acest perimetru amintesc cel mai bine de configuratia pastrata a zonei antice romane. Mult timp zona a fost cea mai mare piata alimentara a orasului care in timp a fost sistematizata. Pe strazile adiacente precum Via de Tornabuonni sau Via della Vigna Nuova se gasesc magazine ale mestesugarilor locali de pielarie si marochinarie dar si multe restaurante si baruri frecventate de turisti si localnici. Arcul de Triumf ce domina piateta a fost ridicat pentru a glorifica alegerea Florentei ca si capitala intre anii 1865-1871. Piateta este frumoasa, decorativa iar cladirile care o strajuiesc o innobileaza.

    In zona la numai cativa pasi puteti vizita MERCATO NUOVO construita inca din 1547 ca o zona comerciala acoperita.

    Pe Via della Vigna Nuova, colt cu Via dei Palchetti exista o cladire speciala pe care o puteti admira. Este vorba de PALAZZO RUCELLAI construit la mijlocul sec. XV la comanda unui aristocrat bogat al orasului Giovanni Rucellai cu o avere fabuloasa si cu o istorie de familie pe masura.

    Familia respectiva a facut avere din importul unei vopseli special obtinuta dintr-un lichen de Majorca. Vopseaua se numea “oricello” iar familia s-a inspirit din acest nume pentru a lua identitatea Rucellai. Giovanni Rucellai a comandat mai multe cladiri unui mare arhitect al timpului pe numele sau Leon Baptista Alberti care a scris si un tratat de arhitectura foarte apreciat chiar si in zilele noastre.

    Fatada grila a palatului a consfintit despartirea de stilul medieval si abordarea stilului renascentist al arhitecturii florentine. Conform acestui stil traditional fatada este impartita pe 3 nivele baza, toscan, primul nivel ionic si cel de al treilea corintic. Sunt elemente structurale ale Romei antice in arcade si coloane dar si in blocurile mari de la parter care dau o senzatie ampla de stabilitate si putere. Cele doua usi de la parter sunt flancate de banci de piatra lungi o caracteristica a secolului XV in arhitectura cladirilor toscane care servesc pentru odihna trecatorilor. In toate orasele din Toscana am apreciat acest stil de respire instalat la baza cladirilor impozante. Palatul a avut la baza 8 cladiri unice dispuse in jurul unei curti centrale. O zona importanta, parterul a fost renovat cu ocazia nuntii lui Giuseppe Rucellai cu Tereza de Pazzi o reprezentanta de seama a unei alte familii aristocrate a Florentei anilor 1700. Frescele de pe tavane sunt cu figuri si motive mitologice.

    Pe diagonala cu palatul se afla LOGGIA RUCELLAI cu deschidere spre Via della Vigna Nuova. Este o constructie cu 3 arcade rotunjite. Acolo se desfasurau ceremoniile publice si cele private ale familiei Rucellai. Simbolul heraldic al familiei se afla montat pe fatada Loggiei. Simbolul a fost descifrat ca reprezentat de cele 3 pene care ar denumi credinta, speranta si dragostea.

    Giovanni Rucellai l-a angajat pe celebrul architect Alberti sa finalizeze fatada Bisericii Santa Maria Novella in marmura alba si neagra. Familia Rucellai are in Basilica Santa Maria Novella pe mana dreapta a transeptului propria capela dedicata sf. Caterina de Alexandria, decorata cu fresce deosebit de frumoase. Nu am vizitat pe interior palatul.

    Cel mai mare palat al Florentei PALAZZO STROZZI aflat in Piazza degli Strozzi se remarca de departe prin grandoare. Pentru constructia sa au fost distruse 15 cladiri. Un opozant al familiei de Medici, Filippo Strozzi negustor si bancher foarte bogat a comandat arh. Benedetto de Magiano o constructie masiva, trainica care sa rivalizeze cu palatul familiei de Medici. Familia Strozzi a fost exilata la jumatatea sec. XV in Napoli dar marindu-si averea a avut posibilitatea reintoarcerii in oras. A primit acordul ridicarii acestui palat de la Lorenzo Magnificul numai cu conditia de a incepe constructia intr-un an si a lucra fara intrerupere. Arhitectul era cel agreat de familia Medici si pentru ca bani pentru constructie erau suficienti totul s-a planificat in amanunt chiar si astronomii si-au dat cu parerea pentru a decide ziua cea mai potrivita pentru a se pune temelia palatului. Filippo Strozzi a murit doi ani mai tarziu dar constructia a continuat cu eforturi din partea familiei. La un moment dat palatul a fost confiscate de Marele Duce Cosimo de Medici si abia dupa 30 de ani a fost redat familiei.

    Forma constructiei a fost inspirata din Palazzo Medici, pe 3 etaje in jurul unei elegante curti centrale. Fatada da senzatia unei fortarete, parterul are ferestre dreptunghiulare iar ferestrele de la etaje sunt marcate de cornise zimtate. Pe cele 3 laturi cu vedere la strada sunt portaluri arcuite. Cel mai renumit fierar al Florentei din sec. XV Niccolo Grosso a lucrat pentru palat colturile palatului cu felinare cu forma unor mici temple, dragoni si sfincsi. O adevarata bijuterie in fier.

    Palatul a fost in proprietatea familiei pana in 1937 cand a intrat in posesia Institutului National de Asigurari. Astazi adaposteste o fundatie, Institutul de stiinte sociale, Institutul national de studii renascentiste si fundatia Palazzo Strozzi. Am vizitat acolo o expozitie temporara “de la Van Gogh la Chagal” bilet de intrare 11 eur, o expozitie ampla denumita Divina Belleza care chiar si-a meritat banii.

    In PIAZZA STROSSI am remarcat pe un lateral o placa din 1762 pe care scria ca se interzice comercializarea pepenilor verzi, fructelor si a fierului vechi, pedepsele fiind cu amenzi severe pe care le dadeau politistii cu capison denumiti “roz invizibil”celor care nu respectau legea. Era masura de prevedere practicata de municipalitate impotriva celor care aruncau gunoaie in piateta despre care am povestit.

    PALLAZZO DAVANZATI constructie din sec. XIV a fost initial al familiei Davizzi iar apoi a intrat in posesia familiei Davanzati pana in 1838. A fost apoi restaurat ca si muzeu al casei vechiului florentin intrand din 1956 in posesia statului. Stilul reprezinta trecerea de la cladirea tip turn medieval la casa in stil renascentis. Are o sala de bal decorata cu fresce reprezentand pasari exotice. M-a impresionat in mod placuitmpalatul.

    PALAZZO DI PARTE GUELFA a fost sediul guelfilor, partidul politic cel mai puternic al Florentei medievale.

    Pe PONTE SANTA TRINITA am remarcat la capetele acestuia cele patru statui reprezentand Anotimpurile ridicate in 1608 pentru a sarbatori caderea lui Cosimo I de Medici. Podul a fost construit in a doua jumatate a secolului al XVI-lea si reconstruit dupa bombardamentele masive din cel de al II-lea razboi mondial.

    In PIAZZA DI SANTA TRINITA usor ciudata avand forma triunghiulara sunt cateva cladiri deosebite precum PALLAZZO SPINI FERRONI, palat medieval care apare si in frescele lui Ghirlandaio din Santa Trinita adapostind azi Muzeul Ferragamo si casa de moda cu acelasi nume. Mai sunt aici doua palate BARTOLLINI si BUENDELMONTE cu arhitectura renascentista dar si elemente manieriste. In centru se afla o Coloana a Justitiei ca un semn al confruntarilor dintre Familia de Medici si papalitate dar si a celebrei familii si artistii florentini pe de alta parte.

    SANTA TRINITA, in biserica intrarea este gratuita. Constructia a inceput in sec. XI si aceasta s-a situat initial in afara zidurilor istorice ale orasului. Stilul romanic simplu si auster a prins viata prin extinderile si restaurarile in stil gotic incepute din 1300. Fatada este in stil manierist. A apartinut familiei Strozzi si apoi preluata de familia de Medici. Exista mai multe capele ale familiilor bogate florentine decorate de mari artisti toscani dar si un altar de o frumusete deosebita. In capela Sassetii pictura a fost facuta de Ghirlandaio si scena cu Nasterea lui Isus si Adoratia Magilor mi s-a parut a fi punctul forte al bisericii. Mai sunt aici cateva fresce reprezentand viata Sf. Francisc, picturi de o mare frumusete. Mi-a mai placut de asemenea o capela deosebita, cea a lui Bartolini cu fresce din viata Fecioarei Maria si Buna Vestire. ale lui Lorenzo Monaco.

    PONTE VECCHIO este celebrul pod pe care orice turist care ajunge in Florenta doreste sa-l strabata.Podul traverseaza zona cea mai ingusta a raului Arno. Este un pod de lemn si piatra datand din epoca romana si a suferit numeroase consolidari in urma inundatiilor din diverse perioade ale lungii sale existente. A fost sustinut cu arcade segmentare si astfel consolidate. Podul a fost dealungul istoriei lui nu numai un loc de trecere peste Arno dar si zona comerciala prospera. Inca din 1345 au fost aici ridicate peste 43 de magazine spre a fi inchiriate de comercianti si manufacturieri. Mai tarziu la sfarsitul sec. XV, magazinele au fost vandute proprietarilor care le-au consolidat extinzandu-le peste rau prin sustinerea cu pari din lemn dand impresia ca sunt suspendate in aer. Podul asaltat de negustori, bacani, macelari, pescari a devenit prea aglomerat si rau mirositor in timp asa incat Marele Duce Ferdinand I i-a evacuat pe acestia autorizand functionarea magazinelor numai pentru aurari si argintari. Aceasta schimbare a adus lumea buna a aristocratiei pe pod in cautare de bijuterii si de ce nu de arta in domeniu.

    Pe pod exista 2 terase ceva mai largi care au vedere spectaculoasa asupra raului. In 1900 in semn de omagiu pentru sculptorul nativ al orasului, Benvenuto Cellini s-a ridicat o fantana cu o statuie a acestuia. Bineinteles ca nu lipsesc lacatele cuplurilor care isi declara iubire vesnica plasate pe monument. Procesul aruncarii cheilor in apa raului este la mare cautare si prilej de comentarii hazlii pentru turistii mai putin increzatori in aceste trucuri ale iubirii. Podul a fost singurul nebombardat in timpul celui de al II-lea razboi mondial.

    CORIDORUL VASARI din partea stanga a podului care poarta numele proiectantului sau Giorgio Vasari a fost comandat de Cosimo I de Medici pentru a infrumuseta zona din jurul Palazzo della Signoria si a lega Galeria Uffizi cu Palatul Pitti din zona istorica Ortrarno a orasului.

    Cu SANTA MARIA NOVELLA a fost o adevarata aventura frustranta, dar rasplitata pe deplin dupa vizitarea ei. Am fost de trei ori in fata intrarii in speranta ca o voi vizita. Nu intrebati dupa care criterii nu am gasit-o deschisa desi programul este clar de luni-sambata de la 9 - 17,30 si duminica dupa pranz pana spre seara. Biletul de intrare a costat 5 eur si am reusit sa o vizitez in ultima zi inaintea plecarii. Se afla in PIAZZA SANTA MARIA NOVELLA existenta inca de la 1287 conform unui decret al Republicii Florentine. Dominicanii au ridicat aici biserica, piateta devenind locul de desfasurare a diverselor festivaluri si manifestari culturale si civice ale orasului. Doua obeliscuri de marmura decoreaza piata cu patru testoase din bronz acoperite cu un crin florentin. In partea opusa a bisericii se afla Loggia Spitalului San Paolo construit in sec. XIII, renovat si marit in sec. XV pentru a acoperi nevoia de cazare a bolnavilor si pelerinilor. Acum in locul spitalului se afla Museo Novecento care adaposteste opere de arta din secolul XIX. Piateta are o forma relativ patrata si cladirile din jurul ei adapostesc acum in mare parte hoteluri, magazine si restaurante.

    Biserica este construita in stil gotic. Exteriorul este conceput de Fra Jacomo Talenti si Leon Battista Alberti. Interiorul adaposteste o adevarata galerie de arta , impresionantul Crucifix a lui Giotto iar fresca capelei Tornabuoni lucrata de Ghirlandaio este de o rara frumusete.

    Constructia bisericii a fost facuta de calugarii dominicani intre 1279 pana in 1357 alaturi de o biserica veche din sec. VII situata pe atunci in afara zidurilor istorice ale orasului.Fatada in partea inferioara este in stil romanic lucrata de un architect dominican iar partea superioara a fost terminata 100 de ani mai tarziu de Alberti, acelasi constructor si architect al marilor palate ale Florentei.

    In interior biserica este mare, inalta si eleganta , cu arcade generoase. Intrarea se face in biserica nu pe usa principala care corespunde piatetei ci pe usa laterala care are vedere spre Piazza del’Unita. Pe peretele din dreapta custodele care este foarte atent la vizitatori pentru ca este interzis fotografiatul cu blitz m-a indemnat sa fac un popas in fata unei capodopere una dintre cele mai vechi picturi de la 1425 a lui Masaccio reprezentand Trinitatea. Este una dintre putinele picturi in care Fecioara Maria este reprezentata ca o femeie matura, trecuta de prima tinerete, intruchipand o mama in adevaratul sens al cuvantului. Toata biserica a fost initial lucrata in fresce insa in sec. XVI cand la comanda lui Cosimo de Medici, Vasari a efectuat mari lucrari le-a acoperit. Lucrarea lui Masaccio s-a descoperit tarziu in 1860 si din fericire s-a pastrat intacta deoarece fusese acoperit de un tablou masiv.

    Crucifixul lui Giotto amplasat in centrul navei principale este o alta capodeopera reprezentand Rastignirea lui Hristos. Aceasta amplasare se datoreaza faptului ca initial biserica a fost impartita in doua, in partea superioara spre altar intrau calugarii iar in partea de jos pe o usa laterala intrau credinciosii. Acest zid a fost demolat in sec. XVI de Vasari asa incat biserica este acum un tot unitar iar Crucifixul lui Giotto se afla suspendat la jumatatea bisericii.

    Capela Strozzi aflata la dreapta altarului este dedicata sf. Ioan Evanghelistul si a fost decorata cu scene din viata acestuia lucrate de Fiippino Lippi. Capela principala este Capela Tornabuoni si se afla in spatele altarului principal al bisericii. M-am intalnit aici cu frumusetea remarcabila a picturii lui Ghirlandaio si a ucenicilor sai. Se pare ca o pictura care ilustreaza intalnirea biblica dintre Maria si ruda sa Elisabeta in culori vii si puternice inca este opera lui Michelangelo. Mai este o capela remarcabila in stanga altarului principal, Capela Gondi, o piesa de rezistenta. Este un crucifix din lemn a lui Brunelleschi acolo. Acesta a lucrat crucifixul dupa ce l-a vazut pe cel al lui Donatello din biserica Santa Croce si ar fi spus ca Isus a lui Donatello ar arata ca “un fermier pe o cruce” si a afirmat ca “eu voi arata cum ar trebui sa fie Isus”.Amvonul bisericii este de asemenea remarcabil avand patru basoreliefuri foarte frumoase.

    MUSEUL SANTA MARIA NOVELLA este alcatuit din primele doua corpuri ale vechii manastiri. Capela Spaniola numita asa pentru ca era folosita de oamenii de la curtea Eleonorei de Toledo, sotia lui Cosimo I are fresce deosebit de frumoase reprezentand moartea lui Isus si Inviera lui dar si triumful credintei catolice si povestiri cu sf. Petru. In vechea sala de mese se afla un muzeu cu obiecte de cult pretioase, vesminte si fresce recuperate din capela Tornabuoni. Manastirea are 56 de arcade in jurul coridorului curtii interioare. Construite intre 1340-1360 pe trei dintre cele patru laturi se aflau chiliile calugarilor care locuiau aici. Familia de Medici a finantat decorarea peretilor cu fresce reprezentand scene din viata sf. Dominic si a altor sfinti dominicani si scene din viata lui Isus. Aici au lucrat in comun peste 15 artisti membri ai Academiei de belle arte din Florenta. Dintre multitudinea de obiective culturale ale Florentei am cuprins aici numai cateva dintre ele din zona vestica a orasului pe care le-am vizitat si admirat.

    Va doresc tuturor calatorii frumoase.

    surse: www.discovertuscany.com

    Ps. Il rog pe web daca poate introduce o melodie din albumul Toscana a lui Andrea Bocelli, multumesc

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de amero in 16.12.15 09:07:54
    Validat / Publicat: 16.12.15 11:55:02
    INFO ADIȚIONALE
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA.

    VIZUALIZĂRI: 4837 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (amero); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P05 O alta vedere a Florentei luata din Piazalle Michelangelo
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 75550 PMA (din 60 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
    Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

    ECOURI la acest articol

    4 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [16.12.15 09:59:01]
    »

    Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

    ameroAUTOR REVIEW
    [16.12.15 10:30:46]
    »

    @webmasterX - multumesc

    venu din milo
    [01.10.16 16:11:11]
    »

    Buna ziua! In sfarsit, vacanta mea la Florenta incepe sa prinda contur. Mi-am luat biletul de avion si voi pleca in perioada 04.11-11.11. Voi ajunge in data de 04.11, pe la orele 10,00, ma voi caza, iar dupa amiaza voi incepe explorarea orasului. Inca n-am luat cazare, dar rezolv saptamana viitoare, oricum voi opta pentru o cazare in centrul istoric. Tot saptamana viitoare voi face si rezervarea on-line la Uffizzi si Galeria Academia. Vreau sa va rog sa ma ajutati cu incropirea unui program de vizitare pe zile si obiective. Sau ar fi mai bine intai sa fac rezervarea on-line la cele 2 obiective mentionate mai sus, si functie de asta sa fac planificarea celorlalte obiective? Stiti vreun link anume pe care l-as putea accesa pentru a vedea orarul de vizitare al obiectivelor, este prea devreme acum pentru acest lucru?

    In luna noiembrie, oare se mai pot vizita gradinile Boboli? Merita, tinand cont de anotimp?

    As mai vrea sa va intreb cum este mai bine sa procedez cu banii? Cash sau/si card? Am auzit ca acolo sunt hoti de buzunare.

    Va rog sa-mi iertati avalansa de intrebari, daca ati sti cate mai am...

    Va multumesc mult!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    webmasterX
    [08.11.17 12:27:29]
    »

    am primit o sesizare la fotografia P06

    La foto 06, nu cumva este Palazzo Medici Ricardi, în loc de Palazzo Strozzi?

    O transmitem și noi mai departe — autoarei și/sau celorlalți turiști care aufostacolo (”mai cunoscători”, evident, decât noi, echipa tehnică)

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    amero, venu din milo
    Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Florența şi împrejurimile:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.62534499168396 sec
    ecranul dvs: 1 x 1