Solicitare CMR / AUSTRIA

Prevedere nouă, 'ciudată', referitoare la circulaţia pe autostradă

Trimisă în 26.10.12 11:29
autor tm67bruPA [Timișoara]
» VIZUALIZĂRI: 4296

Nu e o solicitare propriu-zisă, ci mai mult o înştiinţare, o noutate ce poate fi utilă celor care călătoresc în sau prin Austria. Nu ştiu dacă am ales cel mai potrivit spaţiu pentru această "noutate"; la urma urmei poate fi totuşi o recomandare importantă.

O prevedere nouă a fost adoptată recent, din câte înţeleg, referitor la circulaţia pe autostradă - atunci când viteza de deplasare scade semnificativ', este obligatoriu ca participanţii la trafic să asigure un "coridor", pe mijlocul autostrăzii, prin care maşinile de intervenţie (salvare, poliţie, pompieri-descarcerare etc) să se poată deplasa nestingherite.

Am întâlnit asemenea situaţii cel puţin de 3 ori în ultimele două zile. Nu înţelegeam ce se întâmplă şi de ce nimeni nu foloseşte banda din mijloc. Eu am intrat, însă m-am trezit claxonat, multiplu. Apoi, ajuns la hotel, am aflat de ce

Super disciplinaţi, austriecii. Pe culoarul din mijloc se putea deplasa şi-un tanc, atât de larg era...

--

*) Nu am reuşit să aflu, până acum, dacă termenul "semnificativ" e reglementat precis, strict, însă probabil că e bine/clar definit - nu fac austriecii / nemţii legi scrise sau intrepretabile "după ureche"...



Răspunsuri

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]14r[26.10.12 11:41]

@tm67bru: urma să scriu despre asta (și o voi face, curând, chiar cu poze).

Există chiar și semne, pe marginea autostrăzii, care impun această regulă! Pe semnele alea, e un înscris, cu un text de genul: "În caz de deplasare îngreunată sau de staționare, se va lăsa liberă o cale de acces pentru vehiculele de intervenție".

Editare ulterioară: am găsit această pagină care spune clar - e vorba de o obligativitate legală!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

tm67bru[autor]PA[Timișoara][26.10.12 23:49]

@Dragos: în pagina referită de tine se menţionează expicit că regula se aplică doar în situaţia în care traficul este "stopat" (oprit), caz în care respectiva lege ar avea simţitor mai mult sens.

Cu toate acestea, cei de aici din Austria mi-au spus, repetat, că ea se aplică şi în cazul în care "viteza de deplasare scade", însă nu au fost în măsură să-mi explice ce înţelege legiuitorul (ori Poliţia, ca aplicant/"verificant" al ei) prin "viteza scade" - la "cât" trebuie să scadă viteza ca această regulă să fie necesar a fi aplicată?

În orice caz, în cele 3 situaţii "trăite" de mine, traficul nu era "stopat", ci doar încetinit la viteze de 40-60 km/oră (chiar 10-20 pe alocuri, pe distanţe şi întinderi în timp f. scurte)). Cu toate acestea, banda de urgenţă de pe mijloc era clar formată de către (aproape) toţi participanţii la trafic. Mai erau şi alţii, ca mine, la prima experienţă, care nu realizau ce se întâmplă - în primele momente de formare, când banda de urgenţă de pe mijloc nu era încă clar delimitată; la semnalele - sonore - ale celorlalţi, şi după ce devenea clar că se formează o bandă de siguranţă unanim respectată, toată lumea se conforma.

--

ps: M-am uitat şi astăzi, în cei 10 km de autostradă (de fapt 20, dus-întors) şi nu am văzut niciunde acele "semnalizări" amintite de Dragoş mai sus (cele ce anunţă respecrtiva prevedere, (doar) în germană, zice Dragoş). Asta nu înseamnă însă că le neg existenţa; mai degrabă cred că dată fiind noutatea legii, probabil nu au apucat să le monteze încă peste tot.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]14r[27.10.12 00:29]

@tm67bru: confirm observaţia de mai sus - cu faptul că nu sunt indicatoarele astea peste tot. Eu am intrat în Austria şi la doar câţiva km de la frontieră (pe la Parndorf), am ieşit pe naţionale, apoi pe nişte S-uri (Schnellstraßen). Cred că pe aceste „S” am văzut primele semne. Aşa cum zisei, când o să am timp (aici intră ceva semne de întrebare), voi detalia traseul - a fost deosebit de frumos.

Aşa, să revenim la regula noastră: am mai săpat şi am dat de paginile "originale" din Austria:

help.gv.at/Portal.Node/hl ... te.0650001.html (în engleză)

asfinag.at/was-ist-die-rettungsgasse (doar în germană)

plus pagina de FB (din păcate, tot pe nemţeşte).

Poze utile din pagina de FB: asta, cu sugestia scrisă pe pod "Pe aici trebuie să se formeze banda de urgenţă"; asta, cu semnul despre care am povestit mai sus; asta, cu regula de formare a benzii de urgenţă la intersecţiile de acces / ieşire din autostradă; asta cu broşura / flyer-ul de introducere a noii reguli (în engleză şi franceză).

Sper că acum lucrurile să fie mult mai clare.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

tm67bru[autor]PA[Timișoara][27.10.12 00:34]

@Dragos: şi pentru cineva care nu are timp (sau chef, sau nu ştie engleză, germană etc) -- ca mine ), să citească/vizualizeze/traducă toooate paginile şi linkurile de mai sus: e inclusă undeva pe-acolo vreo prevedere referitoare la vreo viteza minimă la care trebuie să se "formeze" (respecte) acea bandă de urgenţă, pe mijlocul drumului?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

Dragoș_MDAU[Frumuşani [CL]]14r[27.10.12 00:58]

@tm67bru: nu, nu e dată o cifră exactă. Se spune însă pe acolo "... când formarea unui blocaj e iminentă" De aici eu aş trage două concluzii: 1. viteza de deplasare trebuie să fie mai mică decât viteza minimă de deplasare pe autostradă (nu mai ştiu exact cât e la ei, prea puţină lume caută informaţia asta, toţi vor să ştie viteza maximă!) - parcă 60 km/h; 2. viteza de deplasare scade constant şi vehiculele se "adună" ciorchine. Cum au supraveghere video cam pe toată lungimea autostrăzilor, nu e greu de văzut când şi unde apare un "Stau" (de către autorităţi).

Cum îţi dai seama ca şofer? păi... după cele 2 reguli de mai sus. Şi după purtarea localnicilor.

PS am mai găsit 2 pdf-uri în engleză: aici şi aici.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

claudiu 71SE[Wiener Neustadt]ConsAFA26r[27.10.12 11:26]

Buna. Legea aceasta este in vigoare de la 1ianuarie 2012 cu titlul de "proba" a fost pana la 1 aprilie de atunci este intrata in drepturi (kraft). Daca isi va dovedi utilitatea va ramane activa. Amanunte pe site- ul asfinag.at dat de colegul.

N.B.: claudiu 71 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația AUSTRIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

NasshuSE[Bascov [AG]]3r[27.10.12 15:21]

O informatie utila pentru cei care calatoresc pe autostrazile din Austria. In martie 2012 cand am trecut pe acolo, nu am observat nici semne, nici situatii de genul celor prezentate.

Oricum am bagat la cap in eventualitatea unei deplasari in zona.

Multumesc.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

abancorSE[Bucureşti]12r[27.10.12 22:23]

Foarte bună măsura, nu e deloc ciudată, în Germania se practică de multă vreme, nu ştiu dacă e legiferată sau e doar un obicei, dar e respectată. Culmea (pentru noi) e că motocicliştii nu prea profită de culoar ca să ajungă în faţă, stau la locul lor. Era şi cazul să copieze şi alţii măsurile nemţeşti de organizare a traficului pe autostrăzi. Pe lîngă asta, merită copiată şi numerotarea ocolirilor, ca să te orientezi uşor dacă vrei să părăseşti preventiv autostrada pentru că ai auzit la radio că e un blocaj în faţă, sau din alte motive.

Nu vă faceţi probleme legate de situaţiile cînd trebuie aplicată manevra, vă luaţi după localnici şi totul e OK. În mare, cînd traficul încetineşte spre oprire completă, te cîrmeşti spre dreapta sau stînga, în funcţie de banda pe care circuli şi gata. Atenţie să nu blocaţi intrările sau ieşirile. Bine, cazul cel mai fericit ar fi să vă prindă blocajul lîngă o ieşire, puteţi să părăsiţi autostrada şi să ocoliţi blocajul (sigur, dacă există străzi înspre destinaţia voastră).

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

tm67bru[autor]PA[Timișoara][27.10.12 22:59]

@abancor: te contrazic, abancor - referitor la aplicarea şi, prin consecinţă, "ciudăţenia" acestei măsuri.

1) Nu ştiu în Germania cum e, însă în Austria culoarul nu se formează atunci cand "traficul încetineşte spre oprire completă", ci la viteze de 40-60 km pe oră. Într-adevăr, este un posibil semnal că oprirea ar putea fi iminentă, însă - necunoscând, în plus, regula - mi s-a părut "ciudată" opţiunea. Sper c-ai observat, totuşi, ghilimele, puse încă de la iniţierea firului de discuţie.

În plus, odată ce traficul este cvasi-oprit, e evident o măsură ce "bate" spre bun-simţ; dar la 60 km pe oră, chiar mi s-a părut "ciudată" (din nou, rog observaţi ghilimelele). Cine stabileşte care este viteza de la care această regulă devine aplicabilă? Şi cine stabileşte "contravenţia", în caz că un şofer nu o respectă (considerând că viteza NU va scădea şi mai mult / traficul NU se va opri)?. În două dintre cele trei cazuri (persoanle), traficul nu s-a oprit (ulterior) deloc; totuşi banda de siguranţă s-a format şi respectat.

2) poate fi un pic "ciudată" şi pentru că existând deja o astfel de bandă de siguranţă - cea de pe lateralul autostrăzii, delimitată evident cu linie continuă, nu vedeam de nu ce se iau măsuri, concertate, pentru *respectarea* acestei bezi de siguranţă, în locul introducerii uneia noi. În mod evident, însă, *practica* (nerespectarea acestei prime benzi de siguranţă, din diverse motive, primordial din bizonism - prostie) a făcut probabil utilă introducerea unei a doua astfel de benzi, pe principiul "doar două bătăi strică, nu şi două 'siguranţe' [absolut de acord cu acest principiu]

Nu sunt, însă, omul care să nu respect o regulă, oricât de ciudată (cu sau fără ghilimele) mi sar părea. Odată ce o cunosc - o respect, chiar dacă nu aş fi de acord cu ea (în acest caz, încerc eventual să fac ceva, orice, ce-mi stă putinţă, pentru a o schimba, însă nu prin nerespectarea ei). Sună "ciudat", probabil, dar e adevărat

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

abancorSE[Bucureşti]12r[27.10.12 23:37]

Cred că banda de urgenţă nu este luată în calcul deoarece 1. poate fi blocată de o maşină oprită (deşi e un caz rarisim, la nemţi se evită pe cît posibil opririle pe banda de urgenţă) şi 2. sînt situaţii cînd nu există. Or fi şi alte motive, dar momentan doar astea 2 îmi vin în minte.

Despre modul practic în care se aplică în Austria nu ştiu (deşi am prins un blocaj chiar anul ăsta, în iarnă, dar nu s-a lăsat niciun culoar), dar în Germania nu am văzut să se formeze culoarul la 60, ci numai cînd traficul se opreşte. Nu te amendează nimeni dacă nu laşi culoar la o anumită viteză, esenţial e să fie culoarul format cînd traficul e oprit. Treaba cu viteza e ca o indicaţie suplimentară pentru şoferi, să fie pregătiţi, dacă cumva traficul se opreşte, să nu îi surprindă într-o poziţie pe care nu o mai pot corecta.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

tm67bru[autor]PA[Timișoara][27.10.12 23:41]

@abancor: cu tot respectul, te contrazic din nou: banda de urgenţă "clasică" ESTE luată în calcul, în opinia mea (dovadă şi amenzile date pentru staţionarea acolo); se preferă însă existenţa (în cazul autostrăzilor, unde nu "se egzistă" să nu fie banda de siguranţă "clasică") a DOUĂ astfel de benzi, din motive de "practicitate".

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

abancorSE[Bucureşti]12r[27.10.12 23:55]

Dimpotrivă, unde se lasă un asemenea culoar, banda de urgenţă nu mai este practicabilă, fiind ocupată de cei de pe banda 1. Caută "retungsgasse" pe google şi vezi imaginile.

Ideea e următoarea: dacă avem bandă de urgenţă, de ce nu e ea folosită pentru intervenţii? La asta am răspuns mai sus, pentru că 1. poate fi blocată şi 2. poate să nu existe. Da, şi la nemţi sau austrieci, se poate ca banda de urgenţă să nu existe. Un exemplu sigur cunoscut de mulţi români este A8 Salzburg - Munchen, care nu are bandă de urgenţă pe destui km. Alte exemple sînt cazuri, inclusiv în Austria sau Ungaria, în care s-a renunţat la banda de urgenţă pentru o bandă suplimentară la urcare.

Prin urmare, ca să fie sigur un culoar accesibil pentru intervenţii, banda de urgenţă nefiind o certitudine, s-a născocit ideea acestui culoar.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

AlbinoiumSR[București][05.08.13 08:38]

Lasand la o parte polemicile inerente intre noi, romanii, ideea chiar mi se pare super din punct de vedere tehnic/soferesc.

Ma doare inima cand vad salvare sau pompieri "rugandu-se" de cate un conational sa il lase spre locul unde poate moare un om.

Pacat ca nu se poate aplica la noi regula amintita aici, macar ca sugestie pentru un mod unitar de a face loc salvatorilor.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

claudiu 71SE[Wiener Neustadt]ConsAFA26r[05.08.13 22:49]

@Albinoium: Buna - Am privit precum multi altii legea cu neincredere si chiar nu vedeam avantajele la inceput. Dar am avut de cateva ori sa ma confrunt cu situatii de blocaje, accidente in care initiativa a functionat si si-a dovedit pe deplin utilitatea.

Oamenii sunt constienti iar cand se circula in coloana iar viteza scade sub cca. 50 km. deja se formeaza culoarul de urgenta automat fara sa stii daca e un accident sau doar ambuteiaj.

Statisticile arata un procentaj de 40% reusita in cazul ranitilor grav fata de perioade cand initiativa nu era pusa in aplicare.

Alte state precum Cehia, Slovenia, Elvetia si Germania au introdus sistemul deocamdata experimental.

La cald as spune ca legea de circulatie este una dintre cele mai populare de acest gen din Austria

N.B.: claudiu 71 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația AUSTRIA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

  • [14] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.12384295463562 sec
    ecranul dvs: 1 x 1