ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.12.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Râmnicu Sărat
ÎNSCRIS: 09.05.11
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
AUG-2019
DURATA: 1 zile
familie cu copii
PREȚ 20 de lei ?
FĂRĂ transport
"ECHIPA" A INCLUS:
2 AD. + 1 COPII -- v: 9 ani

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTA MEDIE REZULTATĂ
100.00%
OBS: Spre deosebire de GRADUL de SATISFACŢIE (care se selectează de autor si se exprimă in procente, 0 - 100 %), MEDIA se calculeaza AUTOMAT, ca notă de la 1 (foarte slab) la 10 (excelent)

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut

Descoperă Câmpulung Muscel și împrejurimile

În vizită la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung

TIPĂREȘTE

În vara acestui an am ajuns la Câmpulung, municipiul aflat pe meleaguri argeșene. A fost o vizită pe care nu am planificat-o cu multe zile înainte, pur și simplu am stabilit că la întoarcerea dintr-un concediu de tip circuit prin țara noastră vom trece pe acolo. Întrucât am sosit la Câmpulung în jurul prânzului, ne-am hotărât să vizităm câte ceva prin zonă; dintre obiectivele despre care citisem înainte câte ceva, am făcut o alegere, convinși fiind mai ales de opțiunea băiatului nostru - urma să mergem la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung.

Adresa exactă a acestui muzeu este: DN 73, numărul 69 B (la intrarea în oraș dinspre Pitești), la câțiva kilometri de centrul administrativ al urbei. Venind dinspre Pitești, muzeul se află pe partea dreaptă a șoselei și poate fi observat destul de ușor.

Căutând unele informații, putem afla că muzeul a fost înființat dintr-o inițiativă particulară, fiind inaugurat în data de 19 iulie 2014. ”Părintele” acestui muzeu este inginerul Emil Hagi, omul din a cărui pasiune pentru automobile a apărut acest interesant obiectiv. De altfel, domnul inginer a fost la muzeu pe parcursul vizitei noastre și ne-a prezentat câteva detalii despre unele dintre exponate.

Exponatele din patrimoniul muzeului pot fi grupate în două categorii (după locul de prezentare): colecția exterioară (cuprinde automobile aflate în curtea muzeului) și colecția interioară (diferite obiecte, cărți, piese de schimb și alte exponate aflate în clădirea din vecinătate).

Pentru început, noi am vizitat automobilele expuse în curtea muzeului. În stânga curții sunt aliniate peste 20 de mașini, protejate de ploaie sau de zăpadă cu ajutorul unui acoperiș. Există acolo diferite modele Dacia, dar și alte mărci auto precum Aro, Oltcit, IMS ori chiar Ford. Mașinile reprezintă, de fapt, modele de autovehicole construite de-a lungul timpului în țara noastră. Un exemplu interesant în acest sens este mașina Ford Romana (Ford V8) , automobil produs în România între anii 1936 și 1939, în aproximativ 5500 de exemplare. Această mașină a fost exportată în mai multe țări din regiune, printre care Bulgaria sau Albania. Conform specificațiilor prezentate, această mașină consuma în medie 25 de litri la 100 de kilometri parcurși, având o putere maximă de 85 de cai.

Un alt exponat interesant este modelul Aro M 461C (TransAfrica) . Mașina a fost fabricată până în anul 1975, avea o putere maximă de 77 de cai, o capacitate de 8 locuri și un consum mediu de 14 litri la 100 de kilometri parcurși. Atingând viteza maximă de 100 de kilometri/oră, mașina expusă în curtea muzeului de la Câmpulung reprezintă o replică a celei care a participat la Expediția Românească Transafricană din anii 1970 - 1971. În timpul respectivei expediții au fost parcurși circa 18000 de kilometri pe continentul african.

Un exponat care nu poate trece neobservat este mașina Dacia 1100, acesta fiind primul model de autoturism produs de marca românească de automobile Dacia. Comercializată în perioada 1968 - 1971, mașina a reprezentat un model intermediar care a pregătit intrarea în producție a modelului Dacia 1300 (aflat și el printre exponatele muzeului).

Într-un colț se află și un exemplar de Dacia Lăstun (Dacia 500) ; acest model auto a fost produs în perioada 1988 - 1991 la Timișoara. Mașină de mici dimensiuni, Lăstunul a fost fabricat în trei serii, fiind produse doar câteva mii de unități.

Printre exponatele din curtea Muzeului Automobilului Românesc din Câmpulung există două mașini considerate unicat. Una dintre ele este autospeciala de pompieri fabricată în perioada 1959 - 1963, iar cealaltă este mașina Aro 16. Aceasta din urmă reprezintă un prototip (modelul nefiind realizat în serie); mașina este un model Oltcit asamblat pe platforma de Aro 10. Judecând după felul cum arată, Aro 16 poate fi considerată strămoșul SUV-urilor din zilele noastre.

Tot în curtea muzeului este expusă macheta originală la scară naturală a mașinii Aro-CN. Acest concept a fost fabricat doar în două sau trei exemplare. Macheta a fost recuperată de la un centru de fier vechi, fiind ulterior recondiționată.

Un alt exponat la fel de interesant precum celelalte este mașina de transport valori marca Aro. Acest automobil a fost fabricat într-un număr foarte redus (de numai 8 exemplare).

Ne-a plăcut mult această colecție exterioară a muzeului, motiv pentru care am făcut mai multe fotografii, am citit cu atenție informațiile afișate la unele dintre modelele expuse, iar la plecare ne-am mai plimbat încă o dată prin dreptul acelor exponate. Mai trebuie adăugat faptul că multe dintre modelele de autovehicole expuse acolo se află încă în stare de funcționare.

Nu puteam pleca de acolo fără a vizita și exponatele din clădirea muzeului. Pe un perete din prima încăpere vizitată am văzut mai multe diplome obținute în urma participării la anumite competiții sau parade. Există vitrine unde sunt expuse anumite documente folosite în fosta uzină Aro (precum Regulamentul intern sau Contractul colectiv de muncă), dar și fotografii care pun în valoare anumite modele de autovehicole produse în țara noastră. Printre exponate mai există câteva trofee, o uniformă de pilot de curse, machete, piese de schimb, numere de înmatriculare, câteva biciclete sau motociclete, dar și un panou cuprinzând imagini cu autoturisme grupate sub denumirea de ”Mașinile președintelui”.

Am ieșit iarăși în curtea muzeului și am făcut poze lângă o mașină militară decapotabilă, apoi ne-am îndreptat către ieșire.

Programul de vizitare a acestui muzeu era afișat în apropiere: zilnic, între orele 10.00 și 18.00. În ceea ce privește tariful de intrare, accesul este gratuit (se pot face totuși donații, în interiorul muzeului existând o cutie în acest sens). Am contribuit și noi cu o mică sumă la întreținerea muzeului și recomandăm tuturor celor care ajung în zonă vizitarea Muzeului Automobilului Românesc din Câmpulung, județul Argeș.

Nu voi încheia acest articol fără a enumera alte câteva posibilități de distracție și de relaxare existente în zonă. Cei care vor să plece în drumeție pot merge la Cabana Voina, iar de acolo pot alege unul dintre traseele turistice marcate; noi am făcut în această vară o drumeție ușoară între cabanele Voina și Cuca. Un alt obiectiv interesant este Mănăstirea Nămăiești, iar peste drum de lăcașul de cult se află Casa Memorială George Topîrceanu. Nici Mausoleul de la Mateiaș nu trebuie omis, iar în apropiere de muzeu se mai află Castrul roman Jidova. Așadar, există suficiente opțiuni pentru a vizita orașul Câmpulung și împrejurimile sale.

Alte informații despre Muzeul Automobilului Românesc de la Câmpulung Muscel puteți afla urmărind acest material.

Toate cele bune!


---
Trimis de Crazy_Mouse in 11.12.19 14:27:18
Validat / Publicat: 11.12.19 20:23:57
VIZUALIZĂRI: 663INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în CÂMPULUNG-MUSCEL.
SESIZEAZĂ
greșeală / conținut, limbaj
Adn. FAVORIT
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Crazy_Mouse); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.

Puteți VOTA acest articol:

PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 35300 PMA (din 37 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

tata123 [11.12.19 21:22:31] »

@Crazy_Mouse: Un loc în care istoria automobilului românesc este la loc de cinste. În minivacanțele petrecute la Câmpulung Muscel în ultimii doi ani am avut în vedere vizitarea acestui muzeu privat însă timpul nu a fost suficient. Mă bucur că asemenea colecționari pasionați pun în valoare realizări ale industriei românești (fie și cu puțin ajutor din străinătate).

Înainte de 1989 am mers de câteva ori cu modelul Dacia 1100 (vezi P15), o deținea o rubedenie. Îmi aduc aminte că eram fascinat de mașinuță, copil fiind, și uimit că motorul nu se află în față

Mulțumim pentru articol și mulțimea de fotografii.

Crazy_Mouse CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [11.12.19 21:34:24] »

@tata123: Am avut și noi o ”bătrânică” Dacia 1100 în familie. Eram uimit de mașina respectivă, eu fiind foarte mic pe atunci. După aceea, am trecut la modelele Dacia 1310 și apoi Dacia 1410. Ultima încă funcționează și împlinește la vară venerabila vârstă de 23 de ani.

Atunci când mai treci pe la Câmpulung merită să faci un popas, fie el și mai scurt, pentru a vizita acest muzeu. Chiar dacă am încercat să acord importanță detaliilor, fotografiile pe care le-am făcut nu surprind chiar foarte bine farmecul exponatelor.

Mulțumesc pentru lectură și pentru ecou! Numai bine!

AZE [12.12.19 22:23:10] »

@Crazy_Mouse: Mulțumim pentru acest articol.

Mă interesează în mod deosebit istoria oricărui autoturism dar și de utilitare.

Dar cel mai mult mă interesează cele produse în țara noastră. Așa cum erau pentru că nu se puteau compara cu cele produse în alte țări românii erau obișnuiți cu ele, le reparau mulți le foloseau o viață întreagă. Dacia este o legendă un brand mai ales că cele produse în prezent sînt mult mai fiabile.

Personal am început să folosesc un autovehicul cu nume dacic mai demult să zicem că la vârsta de 4 ani atunci când un unchi deținător de Dacia 1100 m-a luat în brațe în fața volanului iar eu învârteam de acel covrig care se numea volan. Pe urmă proaspăt deținător de permis de conducere cândva prin 1990 am condus Dacia 1310 după care ce-i drept am folosit o mașină fabricată în vestul europei.

După ce a apărut golanul (adică Loganul) am optat pentru acesta mai reticent la început dar după 14 ani fără incidente și defecțiuni mașina românească m-a cam convins,astfel și în prezent folosesc un autovehicul cu nume dacic.

Am reținut unde este muzeul și la prima ocazie posibila voi efectua o vizită

Crazy_Mouse CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [12.12.19 22:49:19] »

@AZE: Vizitează acest muzeu cu încredere! Îți vor plăcea ”exponatele”! Noi utilizăm de aproape 12 ani un autoturism Dacia Logan, mașină care nu a avut până în prezent vreo defecțiune majoră. Am ajuns prin multe locuri mai puțin umblate cu mașinuța noastră, gândindu-mă mai ales la drumurile forestiere pe care le-am atacat cu destul de mult succes în ultimii ani! Iar ”rodajul” meu ca șofer l-am făcut pe Dacia 1410 a părinților mei. Așadar, marca Dacia nu este deloc străină familiei mele, ba din contră!

Mulțumesc pentru lectură și pentru ecou! Numai bine!

Yolanda [13.12.19 12:06:39] »

@Crazy_Mouse: Doamne, ce ma mai bucura comentariile voastre!!

Ca salariat la Automobile Dacia de când am terminat facultatea si pâna acum când mai am un pic si ies la pensie!!

Spre regretul meu, ca argeseanca, nu am vizitat înca acest muzeu...

Felicitari pentru articol.

Crazy_Mouse CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [13.12.19 13:21:22] »

@Yolanda: Mă bucur mult că v-au plăcut atât comentariile noastre, cât și articolul! Nu este nicio problemă că nu ați ajuns până acum la acest muzeu, important este că ați aflat de el. Muzeul promovează cu succes istoria automobilului românesc, ceea ce nu poate decât să ne bucure pe toți. Mașinile din incinta muzeului (multe aflate încă în stare de funcționare), dar și multe dintre cele aflate în circulație în zilele noastre demonstrează că și noi românii am avut și avem un cuvânt de spus în acest important sector, unde concurența este una acerbă.

Eu am fost mulțumit de-a lungul timpului de mașinile Dacia, astfel că modelele acestei uzine rămân în continuare o opțiune serioasă pentru momentul în care ne vom despărți de mașinuța noastră actuală.

Mulțumesc pentru lectură și pentru ecou! Numai bine!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul articolului (review-ului) de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine linkul ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
AZE, tata123, Yolanda
Alte impresii din această RUBRICĂ:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

[C] Copyright 2008-2020 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
pagină generată în 0.113650083542 sec
ecranul dvs: 1 x 1