ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.09.2010
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Alexandria
ÎNSCRIS: 06.05.10
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
AUG-2010
DURATA: 7 nopți
familie cu copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
70.00%
Satisfăcător
CAZARE [camere etc]:
70.00%
Satisfăcător
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
37.50%
Mai degraba nemulțumit
PLAJA şi MAREA:
70.00%
Satisfăcător
DISTRACŢ. / RELAXARE:
60.00%
Către satisfăcător

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
61.50%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
la PMM* = 43 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

TIMP CITIRE: 13 MIN

Hotel EUROPA - sau mai bine 'ASA NU!'

TIPĂREȘTE

Am fost la hotel Europa in Eforie Nord printr-o succesiune de intamplari si o serie de circumstante pe care nu are rost sa le detaliez aici. Esential ar fi sa spun ca decizia cu 7 zile pe litoralul romanesc (pe care ma jurasem ca nu mai calc!) am luat-o foarte in scurt, ca dorinta mamei, care are 73 de ani, de a revedea statiunea ei de suflet si de tinerete a atarnat greu, ca perechea mama -fiica nu aspira la dans in cluburi prin Mamaia, asa ca in perioada 17-24 august am petrecut o saptamana in Eforie, la vestitul hotel Europa.

De pe cand eram copil si mergeam cu ai mei parinti cu bilete sindicaliste la mare, imi amintesc cu cata invidie ii priveam pe nemtisorii Neckerman de la Europa, cum imi imaginam eu ca acolo merg doar premiantii. Asa ca am invatat bine si am luat premiul intai la scoala si in viata si am ajuns, in decada a 5-a a varstei mele, sa-mi implinesc visul. Scriam intr-un alt review despre un vis implinit. Aici n-a fost chiar asa...

Initial agentia imi gasise cazare la Astoria, tot in lantul Ana Hotels, dar ptr ca o scurta cercetare mi-a dezvaluit ca n-au aer conditionat in camera si nici cine stie ce priveliste la marea cea albastra, m-am razgandit exact cu o zi inainte. Faza e ca platisem banii inainte si nu mai puteam sa renunt (nici nu voiam sa renunt la mare), si atunci am optat ptr Europa. Unde n-aveau apartament, asa ca am luat o dubla cu paturi twin. Daca eram inspirata sa citesc macar pe amfostacolo. ro impresiile despre hotel, probabil ca oscilatiile intre pareri impartite si multumiri excesive m-ar fi pus pe ganduri si mi-ar fi dat o idee despre ce voi gasi. Dar asa, am plecat cu amintirile mele de copil ca ce mare lucru e la Europa, si cu un ghimpe mic in inima infipt acolo de sejurul la un alt hotel al lui Copos, din Poiana Brasov, cand am realizat ca zgarcenia e un lucru mare.

Dar sa relatez. Am ajuns in jurul orei 3 p. m. , o caldura sufocanta, am intrat in parcarea mare, cu bariera de acces pe baza de fisa, am patruns prin usile glisante si automate intr-un hol spatios, frumos decorat, cu cateva magazine in stanga si receptia in dreapta. Tablourile (de vanzare) ale unui artist plastic local infrumusetau cativa pereti, in coloana centrala a hotelului se afla patru ascensoare cu adevarat moderne, in momentul cand tastai etajul la care doresti sa ajungi, pe tastatura aflata in exteriorul ascensoarelor, un panou iti indica la care dintre ele (A, B, C, D) sa te duci, astfel ca timpul de asteptare era foarte scurt si nici nu era inghesuiala. Hotelul are un subsol unde se afla in afara de calea de acces catre centrul SPA si baza de tratament, si salonul de coafura -manichiura-pedichiura, un magazin cu produse Ana Aslan si alte cabinete (de epilare cu laser? !) inchise. Parterul este cu receptia, sala de mese a restaurantului, magazinele de articole sportive si de plaja, de firma, de argintarie si un lounge-bar. pe partea dinspre mare, canapele si fotolii, spatiu de repaus. Prin geamurile mari, vezi parcul hotelului si un pic de mare. Daca le-ar sterge mai des ai vedea toate astea mai bine... Unsprezece etaje dau inaltime si prestanta celui mai vestit hotel din Eforie Nord. Toate camerele precum si apartamentele sunt dispuse spre rasarit, adica spre mare si din punctul acesta de vedere, intinderea de apa a marii, Techirghiolul si lacul mic dintre cele doua ofera priveliste si perspectiva.

Formalitatile de cazare au decurs repede, boy-ul ne-a luat bagajele din masina le-a urcat in camera (am stat la etajul 8), personalul de la receptie mi s-a parut amabil dar rece. Nu ca asteptam efuziuni sentimentale. Personal n-am sesizat diferente de atitudine fata de nationalitatea turistilor, cum s-a descris in alte relatari, dar privind retrospectiv ar fi fost si greu dupa atacurile pe care le-am dat cu managementul hotelului. Parcarea are si un spatiu acoperit, este larga si suficienta, dar de cate ori plecam trebuia sa cer fisa la receptie.

Camera: nici prea -prea, nici foarte-foarte. Adica o camera normala, mobilier de buna calitate dar nu prea nou, culori pasnice, discrete, un televizor nici el prea tanar, un minibar saracut si modest, masuta de cafea cu fotolii, aer conditionat centralizat dar cu posibilitati de reglare a temperaturii. Unul din paturi avea acoperamantul rupt zdravan intr-un colt, dar cu grija aranjat, sa nu se vada. Lenjerie alba, curata si obosita. Noptiere, veioze, corpuri de iluminat dragute. O carte de intaminare unde in 4 limbi ni se spune ce minunate servicii ofera Europa. In holul de acces un dulap cu usi glisante, cu umerase sistem antifurt, seif, cuier si accesorii de curatat hainele. Plus pungi de laundry. Tamplarie alba, geamuri termopan. Perdele si draperii groase.

Baia mare, cu cada, cu oglinda pe un perete si jumatate, cu sapunele, samponele, casti de dus si toate alea. Sistem de alarma la cada in cazul in care lesini pe acolo. (la segmentul de varsta care se balada prin hotel cred ca au avut si incidente la baie). Halate de baie si papuci... IOC!! Poftim?? Sun la receptie si mi se spune ca numai apartamentele au halate si papuci. Deci aprtamentele sunt de 4* cu halat, camerele duble de 4* fara halat. Ma uit mai bine in baie si constat ca prosoapele, albe si curate sunt si cam zdrentuite pe margini si mai sun o data la receptie ca sa ma asigur ca asta e politica hotelului. De altfel, intrebarea " e in politica hotelului sa... asa si pe dincolo... ? . " avea sa revina de multe ori in dialogul cu managerul si o sa vedeti de ce. Dupa al doilea telefon, la 10 minute a venit o camerista si a schimbat prosoapele cu altele mai putin zdrentuite (dar la fel de obosite de timp) si a adus si halate. Tot ea a trebuit sa raspunda dificilei intrebari de ce e praf pe noptiere si masa, de ce nu e gresia balconului stearsa, de ce geamul exterior al balconului poarta urmele ultimelor furtuni, sticle de bautura desfacute precum si vrabiute care au lasat in urma ce lasa vrabiutele de obicei (zice-se semn de noroc!).

Balconul e ingust peste masura, doua scaune de plastic (!!) si o masuta, precum si uscatorul de rufe ocupand tot spatiul pana in usa. De altfel se vede si in fotografii. O persoama mai corpolenta, cum e mama, abia se strecoara intre balustrada si scaun, ca sa ia loc. Nici turistii, mai ales unii rusi, de prin hotel, nu pareau anemici, asa ca eu cred ca aici chiar au o problema.

Lenjeria s-a schimbat la trei zile, prosoapele cam la doua, depinde cat de mototolite le lasai pe jos.

Curatenia in camera? Dezastru: sapte zile nu s-a sters praful pe nici o mobila, sapte zile nu s-a dat cu mopul pe balconas (ca nu e balcon), doi paienjeni si un tantar au ramas netulburati in cotlonul lor. Ce s-a rupt ramane rupt, ce s-a zgariat la fel.

Pretul platit ptr sapte nopti cu MD inclus a fost de 3300 lei (chiar asa!!). Aveam sa aflu ulterior, de la personalul centrului de spa si tratament, ca multi turisti se plang de aceleasi probleme, dar ca majoritatea inghit neplacerea unui pret nesimtit in raport cu calitatea datorita tratamentului pentru care vin de la mare distanta (englezi, francezi, nemti, rusi, evrei, etc), a namolului din ghiol care nu le este accesibil decat aici.

Micul dejun era de tip bufet suedez, rezonabil, n-am ce sa reprosez, chiar erau de toate. Se servea atat in interiorul restaurantului cat si pe terasa dinspre parc, atata doar ca desi era anuntat ca incepe de la 7a. m. pana la 10a. m. , uneori la ora 8 inca nu erau toate mesele aranjate. Aveau rampa ptr persoane cu dizabilitati, scaunele de copii si alte facilitati. Un MD bogat si proaspat, repet, fara repros. Nu stiu cum era la cei de la all inclusive, dar ptr noi ceilalti, restaurantul a la carte a fost... n-am cuvinte sa calific impresia negativa. Trebuia sa-mi dau seama de pe cand am comandat o limonada si o inghetata si a venit ospatarul si s-a impiedicat si ni le-a pus direct in poala. De pe cand am deschis meniul si am constatat ca au vreo 10 feluri mari si late si doua (2) garnituri - orez si legume, cartofi prajiti - la niste preturi de Ritz. Singura data cand am mancat acolo, in prima zi, am comandat 1 supa crema de pui, 2 portii de piept de pui la gratar cu cartofi prajiti, o apa tonica si o limonada. Daca crede cineva ca 88 de lei e mult sau putin, atunci trebuia sa vada cum aratau portiile la felul doi: o jumatate de piept de pui pus pe gratar pur si simplu, fara condimente, fara bait, fara culoare, fara nimic; cca 150 gr cartofi prajiti pusi gramada langa pui. Si gata!! nu tu decor, nu tu design, nu tu montare (ca asa se numeste pe la ei pe la bucatarie) - cartofi cu pui! Am avut un interviu cu seful de sala si cu bucatarul vis-a-vis de chestia asta, ceva rar intalnit. Scuzele si vinul din partea casei nu m-au determinat sa mai incerc a doua oara. Culmea e ca seara aveau o treaba care se numea live barbecue, adica aduceau o vitrina frigorifica cu tot feluri de carnuri in ea si doua gratare direct pe terasa si un mare chef cu manusi chirurgicale pregatea niste gratare si niste cartofi (tot prajiti) si niste salate in direct, ca la OTV. Ca fumul de la ele se ridica drept in sus spre balcoanele turistilor, n-ar fi nimic. Ca urme groase de grasime si pete latarete marcau locul in care in fiecare seara se desfasura sarbatoarea asta, tot n-ar fi nimic. Dar bucatele erau servite le fel de nemontate cum constatasem si eu in prima zi. Ca vedeam de la balcon si ma amuzam. L-am vazut pe acelasi ospatar zburdalnic asezand cu schepsis fripturile pe camasa unui domn. Toata povestea asta live avea si muzica live. Dar aici pot sa dau primul 10 - trei fete tinere cantau live si foarte bine un repertoriu pe cat de divers, pe atat de dificil, de la disco la jazz, de la pop la rock. Era o placere sa le asculti.

Hotelul are un parc propriu, in aceleasi limite ca odinioara, cu gazon, arbusti si flori, bine intretinut, desi as putea sa fiu rautacioasa si sa zic ca si aici faceau economie la apa. Seara, lumini discrete se aprindeau si era foarte placut sa stai pe banci sa asculti muzica de la Europa, sa privesti cerul cu stele, sa te relaxezi. Parta dinspre plaja a hotelului era cu cartele de acces, aceeasi cartele pe care o foloseam sa intram in camera.

Are si piscina hotelul, de forma ovala, foarte curata, cu terasa pavata cu lemn intr-un joc de traverse si patrate, cu umbrele sezlonguri, bar si prosoape curate. Dar... iar incep cu dar, saltelutele de pe sezlonguri erau super obosite si super jegoase. Multe rupte, cu buretul iesind nerusinat din camasa. Mobilierul piscinei era din plastic, din primele modele care s-au lansat in Romania. Mesele nesterse, cu meniul uscat pe ele. Se puteau servi pe piscina atat bauturi, cafele si racoritoare, cat si niste sandwich-uri (club sandwich se numeau) foarte bune, foarte mari, foarte ingenios montate, cu garnitura si salata (deci se poate!!). Preturile erau in trendul hotelului, adica nesimtite. Piscina era cu program , de la 8.00 -18.00 ( dar de fapt pe la 19.00 pleca ultimul turist), n-am inteles de ce nu se putea sta seara mai tarziu la piscina iar sambata a fost o petrecere privata la piscina - o nunta - si au evacuat lumea pe la orele 16.00.

Pentru ca tot am ajuns la mare, pentru ca tot nu puteam sa stam toata ziua pe plaja si posibilitatile de program alternativ erau reduse, am decis sa achizitionam si un program welness ptr mine si tratament fizioterapic ptr mama, la centrul SPA. Dupa un consult la unul din cei doi medici ai centrului, am ales pachetele. Vreau sa spun de la bun inceput ca intre hotel si centrul SPA e o mare diferenta: de calitate, de servicii, de atitudine. Nu si de preturi. Pachetul mamei, ptr 6 zile, cu 4 proceduri a costat 990 lei, al meu, welness tot cu 4 proceduri, 1100. lei. In baza unui pachet achizitionat, accesul la piscina intens salina, unde faceam si gimnastica in apa, era gratuit. In acest pachet am avut: masaj cu namol/ masaj uscat, bai de namol, dus subacval, hidromasaj, bai galvanice, baie salina de plante, aromoterapie (la baie). Am primit halate si papuci, prosoape curate de la centru, . La fiecare procedura primeam prosoape curate, nu ne plimbam cu acelasi prosop dintr-un cabinet in altul. Personal foarte amabil si afabil, de la care am aflat o multime de lucruri, dar invariabi toti tineau sa precizeze ca sunt separati de hotel (stiau ei ce stiau).

Patru receptioneri la Centru asamblau de asa maniera procedurile si doleantele turistilor-pacienti, ca a fost posibil sa punem procedurile la orele la care am dorit. Totul informatizat. Tot la receptie se vand si foarte multe produse Gerovital si Ana Aslan, precum si namol, sterilizat si filtrat, in pungi ermetice, de 400 si respectiv 600 gr... Muzica ambientala de relaxare, pe holuri si in salile de proceduri. Chiar daca pare scump, nu mi-a parut rau nici o secunda, ptr ca mi-am recuperat genunchiul zmintit la ski, umerii care ma dureau si nu-mi mai permiteau miscari elementare, tonusul si vigoarea. Mama a fost si ea extrem de multumita, asa cum erau multi dintre varstnicii care veneau acolo, asa cum am mai spus, sa-si recapete sanatatea. Am vazut chiar si o persoana de 96 de ani, ptr care nepotii n-au precupetit efortul de a o aduce de la mii de km ptr proprietatile terapeutice ale namolului.

Sa spun cateva cuvinte despre plaja " privata" a hotelului. Este situata imediat langa digurile care definesc Yaht-Clubul, astfel ca golfuletul creat de plaja si dig face ca apa sa fie mai curata, mai putin adanca, valurile mai putin puternice. Se gasesc umbrele cu trestie, sezlonguri de plastic cu saltele, mese si cosuri de gunoi. Ptr clientii hoteleului accesul liber, ptr restul lumii, 20 lei. Cu restul lumii incepe baiul. Cand ajungeam la plaja, ptr ca dimineata stateam 1-2 ore pe plaja si apoi ne mutam la piscina), foarte multe sezlonguri, in special cele de langa apa erau deja ocupate. printre ele, langa ele, numeroase cearsafuri si prosoape. Am sugerat baietilor care gestionau povestea asta ca ar fi bine sa aiba niste rezervari ptr clientii hotelului asa cum se procedeaza in strainatate si au fost de acord ca e o idee buna, poate de la anul. Asa se face, ca desi in hotel erau putini copii, la plaja erau puzderie. Dar nu asta era problema. daca voiai sa te duci in apa, faceai un slalom obositor si de-a dreptul penibil printre toate asezarile temporare ale altor turisti. Nu mai spun ca du-te - vino-ul vanzatorilor ambulanti de orice, vocali peste poate, strigand niste versuri de-a dreptul obscene despre porumbi fierti si virgine, cei cu bilete la spectacole care aveau si portavoce, a fost de-a dreptul un calvar. In perioada aceea apa a fost foarte curata, nici-o alga, nici-o molusca, foarte calda. Pe plaja erau cosuri de gunoi speciale ptr tipuri de deseuri - bravo lor- si toti ne straduiam sa selectam gunoiul sa-l punem unde trebuie, ca sa fim si noi ca in... Europa, pana a venit o fatuca neexpulzata din Franta si intr-un sac mare a golit de-a valma toate cele trei cosuri de gunoi selectat. Rasu'-plansu'.

Ca posibilitati de distractie ar mai fi mini-golful , pe un teren amenajat in spatele centrului SPA , tir cu arcul , dar n-am vazut pe nimeni , doua hamace imense la intrarea la piscina , dar cat sa te distrezi in ele.

Ar mai fi multe de povestit, ca sa trag o concluzie ar trebui sa spun ca:

- raportul calitate a serviciilor /pret este cat se poate de prost. Curatenia, starea deplorabila a multor obiecte si dotari, restaurantul sub asteptari, serviciile scumpe si putine ma fac sa spun ca am platit exagerat de mult ptr mai numic, si aici ma refer doar la cazare+masa in hotel. Cu aceiasi bani sunt convinsa ca puteam sa aleg ceva mult mai bun in strainatate, cu sau fara transport. Argumentele alegerii au fost emotionale, iar ulterior satisfactia unei stari de sanatate imbunatatite au ameliorat impresia extrem de negativa.

- Cele 4* sunt cam 3, poate ca dl. C. mai scoate ceva bani si ridica hotelul la standardele la care aspira, e pacat de locatie, de parc si de adresabilitatea turistilor straini care vin ptr tratamentul cu namol.

- daca in statiune, ca pe tot litoralul romanesc n-ar mai racni manele din toate partile, pana la orele diminetii si cu numar maxim de decibeli, ca sa poata dormi tot turistul, ar mai fi un punct castigat, dar refrenul " primarul ia spaga si putin ii pasa " l-am auzit de vreo 10 ori.

Deci... AmFostAcolo si m-as mai duce cu conditia fie sa scada preturile, fie sa upgradeze cazarea si serviciile. Am zis.


[fb]
---
Trimis de TORA INGRID in 12.09.10 15:25:12
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 9922 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

24 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (TORA INGRID); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Asa arata o camera dubla la hotel Europa
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 11899 PMA (din 21 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 43.20 EUR pe cameră

  • ECOURI la acest review

    24 ecouri scrise, până acum

    pepsi70ro [12.09.10 15:38:05] »

    Fain review-ul tau, de mult n-am mai citit impresii atat de bine cladite si structurate pe experienta proprie de acolo, regret faptul ca acel raport calitate/pret, nici de aceasta data nu a fost in favoarea turistului. Felicitari pentru impresii!

    Flaviu [12.09.10 16:02:31] »

    @Tora Ingrid

    Foarte detaliat review (ca de obicei). Felicitari!

    Pretul de 3300 lei a inclus si tratamentele sau doar cazarea cu MD?

    Preturile de la restaurant par mari dar, avand in vedere ca am fost (si tu ai fost) de curand in Grecia, nu sunt chiar de Ritz. In fond tu ai dat 8 euro pe un pahar de vin in Grecia (daca retin bine).

    E obligatoriu ca la un hotel de 4* sa primesti halat si papuci? Eu n-am primit nici in Bulgaria (hotel mult laudat de 4*) si nici in Grecia (hotel de 5*ziceau ei).

    Toate cele bune!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    TORA INGRID [12.09.10 16:30:51] »

    Pretul de 3300/sejur a fost FARA spa si tratamente, de aceea am si comentat ca e exagerat vis-a-vis de ce ofera.

    Halat si papuci am primit si in Romania la hoteluri sau pensiuni de trei stele.

    8 euro ptr un pahar de vin in Santorini e ptr ca asa e. si cafeaua tot vreo 6 euro costa, si poate ca nu ma deranja pretul, ptr ca poate sa varieze functie de foarte multi factori, nu numai de stelele de pe hotel cat m-a contrariat felul in care au fost aruncate in farfurie, si nu era special ptr mine, asa era la toata lumea.

    Dealtfel am trecut pe langa o multime de localuri sistem "impinge tava " si crede-ma ca am vazut mancarea asezata cu mai mult gust decat la Europa.

    Am constatat din experienta mea ca frecvent pretul ce-l platesti il raportezi strict la satisfactia pe care o resimti fata de acel produs/serviciu, dincolo de cantitate /utilitate/costuri de productie (acum parca citez din cursul de marketing!). Mai pe romaneste, daca dai un ban si stai in fata, ca asa ne place sa spunem, e totul o. k.

    Si nu e totul firma sau renumele... nici macar n-am stat la Ritz , dar stiu pe cineva foarte apropiat care a plecat de acolo nemultumit , asa ca relativitatea si subiectivismul, din perspectiva de client, sunt la ele acasa.

    Multumesc de aprecieri.

    Flaviu [12.09.10 16:50:14] »

    @Tora Ingrid

    Multumesc pentru raspuns.

    any* [12.09.10 18:08:53] »

    @Tora draga, te felicit pentru acest review atit de util si de complet, cu mult drag ai un vot si de la mine...

    Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [12.09.10 18:12:09] »

    of, Doamne! parcă mi-e şi jenă să vin şi să spun că tocmai am revenit din Bulgaria unde am fost ca un paşă la hotel de 4 stele, la mai puţin de juma' din suma de mai sus...

    totuşi o spun, dar nu atât ca să mă laud (în fond, nu e meritul meu, ci o curioasă întorsătură a sorţii) cât pentru a puncta încă odată pentru 'disputa' Ro vs. Bg.

    (preţul real la locaţia unde am fost ar fi fost oricum inferior, cam 560 EUR!)

    Admin [12.09.10 18:20:18] »

    @Flaviu:

    E obligatoriu ca la un hotel de 4* sa primesti halat si papuci? Eu n-am primit nici in Bulgaria (hotel mult laudat de 4*) si nici in Grecia (hotel de 5*ziceau ei).

    Normele si cerintele difera functie de clasificarile nationale; in Romania, normele impun halate si papuci incepand de la 4 stele; in Bulgaria nici macar la 5 stele nu sunt obligatorii. Nici in Grecia (daca retin bine) aceste dotari nu sunt impuse in normativul national.

    TORA INGRID [12.09.10 18:22:06] »

    @Dragos, pai asta zic si eu si ma plang, ca ne miram de ce una lume prefera orice alta plaja, mai putin cea romaneasca. Uite asa litoralul romanesc isi da cu firma in cap, sau mai exact, ca sa nu lovesc in tot ce inseamna unitate de cazare, hotelul asta care avea un renume. Am convingerea ferma ca puteam gasi o pensiune la sfert de pret si cu conditii mult mai bune. Dar am plecat de la o idee preconceputa si cu o mentalitate paguboasa (nu detaliez) si s-au vazut rezultatele. In Bulgaria nu ma duc tot pe baza de idei deja formate, probabil ca e pierderea mea, dar apreciez observatia ta.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Flaviu [12.09.10 21:00:42] »

    @Webmaster

    Multumesc pentru informatii.

    Observ ca la normative stam foarte bine. Daca s-ar si respecta... dar n-ar fi Romania, nu?

    romanitzaa [12.09.10 21:10:39] »

    Din pacate, legislatia din Romania nu permite, chiar daca ai inchiriat o bucata de plaja, sa conditionezi clientul sa stea doar pe sezlong; are dreptul sa stea pe prosop unde doreste.

    Imi povestea cineva in luna august (nu vreau sa comentez despre persoana) ca s-a dus pe plaja hotelului Europa si si-a pus prosopul sub o umbrela si intre 2 sezlonguri.

    Reprezentantii hotelului l-au rugat sa se mute de acolo, insa el a refuzat (stiind bine ca nu puteau sa-l forteze) si i-a amenintat ca daca il mai streseaza suna la 112 si spune ca a fost agresat.

    In concluzie: bunul simt nu-l au toti, iar romanul mai are mult pana se cizeleaza.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    motaneata [12.09.10 22:05:42] »

    He, he, he! Dupa vacanta din Santorini ai simtit nevoia unui dus rece, asa-i?

    Citeste ecoul meu la rw. lui Pepsi "De ce Bulgaria si nu Romania? " si spune-mi, te rog, daca este valabil!

    TORA INGRID [12.09.10 23:32:18] »

    @motaneata, fii atent aici:

    Nu-mi place pe litoralul romanesc! Nu-mi plac galagia si chiraiala continua si fara motiv, vorbitul cu glas tare, mizeria, delasarea, lucrul inceput si neterminat, serviciile facute in scarba, scandalul, suficienta, superficialitatea agresivitatea si lipsa de respect. Nu-mi place aspectul prafuit si invechit, nu-mi plac turistii in maieu si sort la micul dejun (sau chiar la bustul gol!), nici cei care sparg seminte in fata hotelului, nu-mi plac kitsch-ul si prostul gust. Nu-mi place hotia! Nu-mi place nesimtirea!

    am reprodus de aici: click aici

    cam asta voiam eu sa scriu in seara asta, ca o continuare la Europa... , gandisem un titlu gen ce mi-a placut si ce nu mi-a placut... pe litoralul romanesc...

    Am fost la Eforie INAINTE de Santorini!!! ptr ca sa ma duc dupa ar fi fost masochism, si m-am dus ptr ca fetele mele erau plecate in Turcia 7 zile, sotul ocupat peste cap cu firma si eu trebuia sa-mi umplu timpul cu ceva si-atunci, ptr ca mama tot ofta cand venea vorba de litoral, am decis foarte in scurt... cam asta a fost povestea. Ce-a iesit, ce senzatii si ce gust mi-a ramas la final, nici nu mai trebuie sa scriu inca un review. Am citit la recomandarea ta si-ti multumesc ptr asta analiza foarte pertinenta a lui @pepsi si tot ce s-a spus acolo de rau despre ce e la noi as putea sa repet si eu, dar fragmentul din ecoul tau pe care mi-am permis sa-l reproduc copy-paste spune esentialul. Deci, da, iti dau dreptate!! Am sa spun aici de ce nu ma duc la bulgari: ptr ca ma enerveaza, ca au fost mai nepregatiti ca noi si-am intrat odata in UE! ptr ca politistii lor sunt mai spagari de multe ori ca ai nostri, pentru ca hotii lor sunt mai vrednici ca ai nostri, ptr ca daca vecinul tau prospera te racaie mai mult decat cine stie cine altcineva care ti-e indiferent; ptr ca au limba bolovanoasa si a trebuit pe vremea lui C. sa-i vad si sa-i aud in lipsa de altceva.

    Ce spun eu aici sunt tot argumente emotionale, grav-subiective si care intre oameni seriosi nici n-ar trebui luate in seama, dar ce sa fac, asa simt, si oricat de rationala ma pretind, cand e vorba de simtiri d-astea care mai ating si coarda nationala, imi pierd capul.

    Da, ai dreptate, inca o data. Cred ca daca ajungeam DUPA Santorini, imi faceam sepuku.

    creivean [12.09.10 23:34:47] »

    Şi când te gândeşti că a fost pe lista scurtă pentru litoral. Dar, m-am răzgândit şi bine am făcut.

    dorgo [14.09.10 06:09:43] »

    @ Tora, te inteleg, cand ai gustat deja din luxul serviciilor bulgarilor, grecilor, turcilor (care si ei sunt in criza!) sau Europei Ocidentale, incepi sa compari, (comparatia, paralela si metafora am invatat-o inca in clasa a V-a la literatura) parca orice statiune de a noi ti se pare "second hand". S-ar putea in 2 saptamani sa dau o fuga intr-o statiune termala din Alpii austrieci pentru documentare pt. cartea mea (Bad Gaisten). Si am sa va povestesc cum e pe-acolo. Eu as introduce inca din liceu cursuri de turism, pragmatice si la obiect, suntem o tara turistica cu 130 statiuni si localitati balneare, cu munte, cu mare, cu pesteri cu saline, cu trasee turistice cu partii de ski, manastiri, ceteti fortificate, delta, etc si noi n-avem personalul calificat ce-ar putea sa le puna in valoare.

    Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [14.09.10 08:16:17] »

    @dorgo, noi n-avem nici macar turisti "calificati"!!!

    [a se citi "civilizati"]

    motaneata [14.09.10 10:21:56] »

    @dorgo,

    1. Cum e corect: Bad Gaisten sau Bad Gastein?

    2. De ce simti nevoia sa scrii o carte despre o statiune austriaca si nu scrii despre statiunile din Romania?

    Tu spui:

    noi n-avem personalul calificat ce-ar putea sa le puna in valoare.

    Avem, dar ce folos daca nu stim sa-l atragem in promovarea frumusetilor noastre? Chiar tu, in loc sa scrii despre Romania, scrii despre Austria! Despre statiunile din Austria s-a tot scris, sunt arhicunoscute peste tot in Europa. Strainii (si nu numai) nu stiu insa mai nimic despre statiunile noastre si poate ca talentul si cunostintele tale ar fi mai utile aici, la noi acasa.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [14.09.10 11:48:35] »

    Chiar tu, in loc sa scrii despre Romania, scrii despre Austria!

    @motaneata, esti sigur/a ca nu a scris despre Romania? ! uite numai cat a publicat aici, pe AFA!!!

    motaneata [14.09.10 12:23:22] »

    @dragos,

    Discutia era despre o carte.

    Rog a nu se interpreta ecoul meu ca un repros la adresa celor care scriu carti, ci la adresa celor care nu-i atrag in promovarea Romaniei. De ce Ministerul Turismului nu suporta o parte din cheltuielile cu editarea cartilor/albumelor turistice in loc sa cheltuiasca banii pe prostii?

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    RobertCodescu [09.10.10 08:20:00] »

    @ dorgo aştept un semn NEAPĂRAT dinspre tine când îţi iese cartea despre Gaisten!!! Cred că eşti PRIMUL pe AFA care are o astfel de iniţiativă!!! FELICITĂRI!!!

    webmasterXY* [09.10.10 10:59:09] »

    @RobertCodescu, exact pentru astfel de mesaje există sistemul de p. m. !

    Pe viitor te rog să-l foloseşti!

    RobertCodescu [09.10.10 12:59:46] »

    @ webmasterXY dacă toţi userii ar folosi sistemul de punctare cu PMA ca mine ar fi membrii cu milioane de PMA! CREDE-MĂ folosesc punctarea cu PMA din plin la reviewuri şi ecouri, dacă există "baza legală" a acelei punctări NU doar aşa să mai dau un click!!!

    webmasterXY* [09.10.10 15:05:01] »

    Am impresia că ai probleme în a citi şi înţelege un mesaj. Unde vezi tu vreo referire la sistemul PMA în ceea ce te rugasem mai sus? Era vorba despre p. m. (private message = mesaj privat). Mai pe româneşte: dacă nu ai ceva de spus la obiect (despre impresiile în cauză), scrie un mesaj privat utilizatorului căruia vrei să îi comunici (alt) ceva!

    C.Todi [24.10.10 10:14:04] »

    Foarte bun si util... frumos scris. Felicitari pentru impresii.

    k [16.01.11 21:04:46] »

    La Marea Neagra am fost de doua ori: odata in tabara studenteasca la Costinesti, a doua oara (ca boierii), prin bilet de sindicat, prin 2001, la hotel Europa. La cit i-am blestemat, am sperat sa fi dat faliment. Din cite citesc insa pe aici, se pare ca nu. Partea proasta in turismul nostru e ca mereu se vor mai gasi citiva turisti care nu cunosc ce si cum, devenind noi victime ale acestor patroni, ceea ce propaga fenomenul "merge si asa". De aceea este util un astfel de site...

    PS. Google maps localizeaza hotelul citiva km buni in mare. O fi rezultatul blestemelor colective? !

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    9 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    any*, C.Todi, chelie_d, dorgo, Flaviu, k, motaneata, romanitzaa, TORA INGRID
    Alte impresii din această RUBRICĂEuropa Hotel:

    INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.077306985855103 sec
    ecranul dvs: 1 x 1