GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
– Cine este mirele? îl întreabă pe un francez, care stătea alături.
– Je ne sais pas, îi răspunde francezul.
Jumătate de oră mai târziu, americanul intră în catedrală pentru a o vizită şi vede câţiva oameni care tocmai puneau un coşciug pe catafalc.
– Cine este mortul – îl întreabă pe preot.
– Je ne sais pas – vine răspunsul acestuia.
– Pe toţi sfinţii! – exclamă soldatul. Sărmanul, nu a rezistat nici măcar o oră!
Continuarea articolului despre podurile de pe Sena începe tot cu un banc, lăsând la o parte distracția voi continua cu descrierea podurilor istorice și mai puțin istorice din Paris la aval de insula Ile de Cite. Inevitabil am circulat pe jos și pe aceste poduri, le-am admirat, dar hai să le descriu puțin.
Pont des Arts
Podul pietonal Pont des Arts a fost construit în 1804, un pod cu 9 arce din metal, premieră în perioada respectivă (arhitect Louis Alexandre de Cessart) în care se construiau poduri doar din piatră sau lemn. Puțin timp după ce a fost declarat monument istoric (în 1975) podul s-a prăbușit (a se traduce ruginit și prăbușit deoarece pe vremuri nu exista o soluție eficientă contra coroziunii plus a suferit în urma bombardamentelor din războaiele mondiale)
Așa că în prezent am pășit pe un pod construit în 1984 cu mult timp după anul nașterii personale. Este la fel de frumos ca podul vechi iar pericolul iminent pentru o nouă prăbușire o reprezentau tonele de lacăte prinse de balustrade (bineînțeles că este o glumă, se pot prăbuși cel mult balustradele) Din fericire edilii orașului au observat acest lucru și cu puțină matematică și-au dat seama ce înseamnă această greutate pentru pod, așa că la momentul vizitei n-am mai văzut nici un lacăt prins. Simplu și eficient, între grilajul baustradei și interiorul podului s-au montat panouri de plexiglas suficient de transparente și necasante pentru a evita un viitor pericol cauzat de greutate. Suprafața carosabilă este din scânduri de lemn pentru autenticitatea podului, iar obiectivele turistice cele mai apropiate sînt Palatul Luvru cu muzeul pe o parte și Academie des Beaux Arts de cealaltă parte, o clădire superbă înzestrată cu o cupolă.
Pont du Carrousel
Podul rutier face legătura între piața Carousel pe de o parte al râului Sena și bulevardul Voltaire pe malul celălalt. Pont de Louvre pentru că așa s-a numit la momentul construcției 1834 a fost demolat și reconstruit după 100 de ani în 1935. Motivul? Poate sună banal dar traficul de atunci compus parțial din autoturisme de epocă, parțial din vehicule trase de cai au dus la vibrații excesive ale podului din metal care deranja populația. Așa că eu în prezent m-am plimbat pe un pod din beton din 1939 cu o lungime de 168 m și 33 m lățime, carosabilul este compus din piatră cubică, trotuarul asfalt. Mai bine suportam vibrațiile doar să văd podul vechi, în fotografiile de epocă arată foarte bine. Obiectivele turistice din apropiere sînt palatul și muzeul Luvru, micul arc de triumf Carooussel, grădinile Tuileries.
Pont Royal
Podul regal de piatră în 5 arce a fost construit în 1685, are o lungime de 110 m cu o lățime mai mică de 17 m. Pierre Piedou se numește arhitectul primului pod din lemn înaintea celui din piatră la care au constribuit cunoscuții Jules Mansart, Jacques Gabriel și Francois Romain. Obiectivele turistice cele mai importante sînt grădinile Tuileries pe de o parte și muzeul d, Orsay pe cealaltă parte.
Pasarelle Leopold Sedar Senghor
Este un pod pietonal din 1997 de 106 m lungime și doar 11 m lățime în memoria lui Leopold Sedar Senghor un poet și politician senegalez. Face legătura între grădinile Tuileries și muzeul d, Orsay. N-a scăpat de lacăte nici acest pod.
Pont de la Concorde
Podul de la Concorde este un pod istoric construit în 1791. Cu 153 m lungime și 18 m lățime face legătura între malurile Senei pe de o parte cu piața Concorde iar pe de cealaltă parte cu palatul Bourbon. Jean Rodolphe Perronet a fost arhitectul acestui pod de piatră arătos în 5 arce. În 1932 și-a dublat lățimea motivul fiind bănuiesc traficul rutier care necesită chiar și în perioada respectivă o infrastructură adecvată. Practic m-am plimbat pe un pod din 1932.
Pont Alexandre III
Este cel mai frumos pod din Paris, Alexandre III a fost construit în 1900. Nu sînt singurul care afirmă acest lucru. Podul de piatră în arce are numeroase elemente decorative de la statui până la lămpile stradale în formă de candelabre. Are o lungime de 160 m și o lățime de 40 m. De remarcat sînt stema orașului Paris pe de o parte al podului și stema Rusiei pe cealaltă parte, dar nici leii care păzesc intrarea pe pod nu sînt de neglijat. Obiectivele turistice cele mai importante sînt Grand Palais și Petit Palais pe de o parte și Esplanade Invalides (piața Invalides) pus complexul Invalides (compus din domul Invalides și muzeele aferente)
Pont des Invalides
Podul invalizilor se află puțin mai în aval de complexul cu același nume, este construit în 1855, și are o lungime de 152 m cu 18 m lățime. Obiective apropiate sînt complexul invalizilor, Grand Palais și Piața Franklin D Roosevelt de pe Champs Elysees.
Pont de l, Alma
Următorul pod este d, Alma, un pod rutier din 1856 cu o lungime de 142 m și lățime de 42 m. Ceea ce vedem astăzi este un pod construit în 1960, vechiul pod fiind demolat.
Pasarelle Debily
O pasarelă pietonală urmează se numește Debily, are o lungime de 125 m și o lățime de 8m. Face legătura între Avenue New York și muzeul Quai Branly un muzeu al artelor și civilizațiilor din Africa, Asia și Oceania.
Pont d, Iena
Este podul din imediata apropiere al turnului Eifel. Podul de piatră în 5 arce are o lungime de 155m și 35 m lățime. 1814 a fost anul construcției. Podul este deosebit datorită apropierii de turnul Eifel și palatul Chailot de la piața Trocadero.
Pont de Bir Hakeim
Podul Bir Hakeim este un pod deosebit și diferă față de alte poduri datorită arhitecturii. Am remarcat prima dată acest pod (arhitect Jean Camile Formige) în timpul așteptării trenul RER către Versailles în stația cu numele de Bir Hakeim. Anul 1905 a fost anul construcției, are 237 m lungime și 24 m lâțime. Obiective din apropiere sînt turnul Eifel și Maison de la culture du Japon a Paris.
Ile aux Cygnes
Nu, nu este pod este o insulă artificială istorică lungă și îngustă, destinația este parc și aici se află statuia libertății din Paris la o scară mai mică decât cel din New York. Insula am văzut-o doar de pe turnul Eifel de asemenea și podurile care se află această direcție.
Pont de Grenelle
După insula Cygnes urmează podul Grenelle un pod metalic din 1966. Primul pod aici datează din 1873 datorită deteriorării fiind necesară o reconstrucție.
Pont Mirabou
Este un pod istoric din 1896 173 m lungime, 20 m lățime. Obiective în apropiere sînt parcurile SaintePerine și Andre Citroen. În parcul Andre Citroen se află o atracție de nerefuzat, o urcare cu balonul cu aer cald, am văzut din turnul Eifel aceste baloane. După podul Mirabou nu prea mai găsim alte poduri istorice așa că descrierea mea se termină aici. Rog Wm să atașeze, mulțumesc
https://www.youtube.com/watch?v=N6nlOvEf4Ng
Trimis de AZE in 26.09.17 23:13:23
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
9 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
9 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).
Articolul va fi publicat „hors-concours” (fără PMA) - cf Regulamentului, este intrepretat drept fragmentare excesivă.
@AZE:
Podurile vechi au un farmec aparte, Alexandre III e superb.
@AZE: Ce ar însemna Sena fără podurile ei, aceste brațe întinse reciproc de la un mal la celălalt? Podul meu preferat e desigur Alexandru III, o adevărată bijuterie la gâtul fluviului, care poartă numele unui țar... felinarele lui superbe sunt puse acolo ca să strălucească toată ziua... am stat seara în amurg pe pod, admirand peisajul... aș reveni pe el oricând... podurile au desigur farmecul lor și unele chiar reusesc să-ti subjuge inima.
@AZE: Cred ca daca facem un concurs al voturilo, normal ca Alexandre III iese in top. Fiecare pod are farmecul lui insa cu cat sunt mai vechi cu atat au o arhitectura mai frumoasa.
La articolul meu despre podurile din Budapesta am remarcat acelasi lucru cu cat sunt mai vechi au o arhitectura mai aparte, mai noi deja sunt mai simple chiar daca si acea simplitate are farmecul ei.
Felicitari, votat cu mare placere.
@webmaster: Inițial am dorit să scriu un singur articol, și abia când am ajuns la jumătatea podurilor din Paris prezentate mi-am dat seama că este prea mult și am luat hotărârea să scriu și partea a doua, dar ambele împreună se pot considera un singur articol.
Oricum sînt foarte multe poduri acolo, foarte frumoase, sau interesante și după caz s-ar putea scrie un singur articol despre un singur pod, deoarece fiecare își are istoria și povestea lui.
@elviramvio: Mulțumesc
Mă bucur că ți-a plăcut podul Alexandru III, este o operă de artă, totuși pentru mine este la fel de interesant este și Pont Neuf, acel pod care străbate insula Ile de la Cite.
@mireille: Mulțumesc
Podurile istorice sînt chiar frumoase, iar așa cum am precizat în ecoul anterior Alexandru III este o operă de artă.
La una din vizitele mele era oră de vârf din punct de vedere circulație pe pod șoferii grăbiți claxonau în prostie, în acel moment nu era chiar fermecător acolo. Dar am prins și o altă perioadă a zilei chiar în weekend când nu era nici circulația atât de mare întradevăr atmosfera este alta.
@mishu: Mulțumesc
Și turiștilor le place podul Alexandre III. Iar lacăte pe aici pe acolo am văzut și pe acest pod într-un număr mic bineînțeles. Recordul la numărul de lacăte este la podul Pont Neuf. Și podurile din celelalte țări își au farmecul lor, și podurile din țara noastră. Pentru mine singurul pod istoric din orașul natal are un mare preț. Ca și comparație și având în vedere călătoria mea în China, în Shanghai am observat foarte puține poduri, iar în zona Bundului erau mai multe tunele rutiere decât poduri.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Apr.2024 O vacanță « coquette » (Sau nu prea…) - Paris — scris în 19.06.24 de Sclemby din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Apr.2024 Mirobolantul Paris — scris în 15.04.24 de Opelantara din FOCşANI - RECOMANDĂ
- Oct.2023 Paris, un vis împlinit — scris în 25.12.23 de Dida2017 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jul.2020 Informaţii practice despre Paris — scris în 31.07.20 de DanSta din BRAşOV - RECOMANDĂ
- Jun.2019 Vacanta la Paris III - Aventura continua — scris în 23.02.20 de baron din IAşI - RECOMANDĂ
- Jun.2019 Vacanta la Paris II - Fugariti de Paris Museum Pass — scris în 08.02.20 de baron din IAşI - RECOMANDĂ
- Jan.2019 Paris - minivacanta de iarna — scris în 11.02.19 de Mihaela 27 din TIMIşOARA - RECOMANDĂ