ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.04.2020
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 15.04.10
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
JUL-2008
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Parisul văzut din turnul Eiffel

TIPĂREȘTE URM de aici

Am avut de ales dacă să ajungem la turnul Eiffel coborând de la Palatul Chaillot prin grădina Trocadero sau urcând de la l´Ecole Militaire, străbătând astfel les Champs de Mars. Din cauza perspectivei cu mult mai frumoase am ales prima variantă.

Palatul Chaillot situat în vârful dealului Chaillot a fost construit pentru Expoziţia Internaţională din 1937 prin demolarea parţială a vechiului palat Trocadero (1878) Este format din două pavilioane prelungite cu două aripi curbe construit în stilul architectonic al anilor 30 dezvoltat mai mult în Italia fascistă. Faţadele, terasa şi scările cu decoraţiunile aferente sunt monumente istorice din 1980. Sala mare centrală și turnurile vechiului palat au fost demolate, lăsând doar subsolul, cu un amplu gol creat deasupra, care deschide o perspectivă superbă asupra grădinilor Trocadéro şi mai departe turnul Eiffel. În palatul Chaillot sunt muzee şi expoziţii permanente (Musee de l´homme, Musee des Monuments Francais (pe care le-am văzut la prima noastră vizită din anii 90 la Paris, când nu le-am fotografiat), Musee de la Marine, Teatrul Chaillot şi Instit. Francez de Arhitectură.

Grădinile Trocadero cu o suprafaţă de 94000 mp se află sub palatul Chaillot şi fac trecerea spre Turnul Eiffel. Fântâna Varşoviei este un bazin cu apă înconjurat de 12 fântâni arteziene care se ridică până la 12m, alte 24 cu coloana de 4 m şi 20 de tunuri de apă pe care o aruncă la 50 m înălţime. Cum ele funţionează după un orar précis, merită să aştepţi câteva minute pentru a le vedea în toată splendoarea lor. Noi le-am vizitat în 1991 şi în 2008 dar în 2011a fost instalat un sistem modern de pompare şi-mi închipui că e mai spectaculos.

Turnul Eiffel este o construcţie concepută exclusiv pe schelet de oţel înaltă de 300m, cu antena de radio ajungând la 324m. Este simbolul Parisului şi al Franţei. La momentul construcţiei în 1889 şi până în 1931 când a fost depăşit de Empire State Buliding din New York (381m) a fost cea mai înaltă lucrare din lume. Este vizitat anual de 5-6 mil turişti în 2002 înregistrându-se 200 mil vizitatori de la deschiderea sa oficială. Turnul a fost proiectat şi construit efectiv de Gustave Eiffel între 1887-1889, inaugurarea oficială fiind cu ocazia Expoziţiei universală organizată la 100 de ani de la Revoluţia franceză. Turnul Eiffel are o greutate de 10000t, fiind construit din 18000 piese fixate cu 2.5 mil nituri. Perfecţiunea construcţiei reiese şi din faptul că la cele mai puternice vânturi turnul se înclină cu max. 7 cm iar vara dilatarea nu e mai mare de 15cm în zilele toride. La şapte ani turnul se renovează revopsindu-se până la ultimul bulon, cantitatea de vopsea consumată fiind de 40t.

Cu tot patriotismul local de care dispun, legenda că oţelul din care a fost construit turnul şi buloanele ar fi fost făcute la Reşita nu este probată. Este adevărat că ing. Gh. Pănculescu după ce a absolvit studiile de Stiinţă şi Tehnologie de la Zurich s-a angajat la Societe des Etablissements Eiffel unde a fost recomandat de Vasile Alecsandri. V. aici. ro.wikipedia.org/wiki/Ghe ... lescu_(inginer). El a avut o idee inovatoare de îmbinare a grinzilor de metal în faza de preasamblare care a făcut posibilă realizarea căii ferate Bucureşti -Predeal doar într-un an, faţă de cinci ani cât era prevăzut. În caietele lui Eiffel ˝Communication sur les travaux de la tour de 300 m˝, acesta dă credit inovației făcută de Pănculescu și recunoaște rolul său crucial pentru finalizarea turnului. Materialul din care au fost confecţionate traversele au fost furnizate conform plăcii de pe turn (v. foto) de compania Forges et Usines Fould-Dupont din minereu de fier din Alger. Rezultă că în termenii folosiţi astăzi, ing. Gh. Panculescu deţine proprietatea intelectuală a turnului dar execuţia aparţine lui Eiffel care s-a folosit de materialul unor firme franţuzeşti. Inginerul francez l-a vizitat pe Pănculescu la Valenii de Munte unde românul i-a arătat tehnologia folosită de el. Relaţia dintre Eiffel şi Pănculescu a rămas de prietenie şi apreciere reciprocă

În timpul construcţiei şi chiar după inaugurare, parizienii şi multe personalităţi ca Guy de Maupassant, Charles Garnier, Charles Gounod, Dumas fils au protestat violent împotriva acestui monstru de oţel. Mai târziu Apollinaire, Jean Cocteau au devenit înfocaţi susţinători ai turnului iar Pissaro, Utrillo, Seurat l-au imortalizat în picturile lor. Concesiunea terenului pe care era amplasat dura numai 20 ani aşa că în 1909 s-a pus problema demolării lui. Numai existenţa antenei pe atunci numai de radio l-a salvat. Astăzi prin antena de pe turn se realizează comunicaţii transoceanice, telefonie fără fir şi din 1957 televiziune.

Turnul are trei etaje. Până la etajul doi poţi urca treptele scărilor sau lua liftul. De la etajul doi la trei se ajunge numai cu un lift mic, din care cauză se aşteaptă între jumătate şi o oră. Pentru cei care preferă să urce pe scară, trebuie ştiut că până la etajul I situat la 57 m sunt 360 trepte iar până la etajul doi adică la 115m încă 700 trepte. Noi am urcat cu liftul numai la etajul doi pentru că timpul era înnorat (dimineaţa plouase) şi nu am fi văzut de sus cu mult mai mult. La etajul trei situat la 274m de la sol se poate vedea biroul lui Eiffel. Pe timp frumos s-ar fi văzut până la 65 km dar asta se întâmplă foarte rar din cauza poluării oraşului. La etajul I este un mic muzeu Cineiffel în care poţi vedea un film despre istoria turnului şi fotografii célèbre de la Charlie Chaplin până la Adolf Hitler. Tot aici funcţionează restaurantul Altitude 95. La etajul II, este deasemeni un restaurant numit Jules Verne cu preţuri ˝la înălţime˝. Noaptea, turnul este iluminat 10 min la fiecare oră. La unul din hotelurile în care am stat am văzut de la fereastră întreaga feerie. Turnul Eiffel face parte din Patrimoniul mondial UNESCO din anul 1991

Champs de Mars este un spaţiu mare verde între Tour Eiffel şi Ecole Militaire în care francezii, în zilele însorite vin la un picnic. Numele este luat din mitologia romană ca omagiu adus zeului Marte. Iniţial prin sec XV-XVI terenul era folosit pentru grădinărit. Jacques Charles și frații Robert au lansat pe Champ-de-Mars pe 27 august 1783 primul balon umplut cu hidrogen din lume. Cu timpul Champs de Mars a fost folosit pentru adunări şi spectacole populare dar şi pentru ghilotinarea unor personalităţi în timpul Revoluţiei Franceze în 1793. În 1794 pictorul David a construit pe Champ de Mars un Altar al Naţiunii. Ulterior aici au fost ţinute Expoziţiile Universale din 1867,1889,1900 şi 1937. Pentru vara acestui an era programat să se ţină un concurs al paraolimpicilor care probabil va fi amânat iar în 2024 concursurile de volei din cadrul olimpiadei de vară. În 2012 a avut loc o expoziţie în care au fost expuşi 140 urşi înalţi de peste 2m aduşi din toată lumea şi care simbolizau pacea internaţională.

Ecole Militaire a apărut din necesitatea francezilor de a avea o şcoală superioară militară. În 1750 Ludovic al XV-lea a hotărât la iniţiativa unui bancher şi a Mme de Pompadour să înfiinţeze o academie în care tinerii săraci dar merituoşi îşi puteau face o carieră militară. Construcţia a fost terminată în 1765 şi a fost proiectată de arhitectul Ange Jaques Gabriel cel care a mai construit Micul Trianon şi piaţa Concorde. Finanţarea a fost asigurată prin perceperea unui impozit devenit definitiv la jocurile de cărţi. Faţada corpului principal ornat cu 8 coloane închide Champs de Mars în care se făceau manevre militare. Capacitatea şcolii era de 5oo locuri de cadeţi care intrau prin concurs pentru o durată a cursurilor de trei ani. În 1784 aici a învăţat Napoleon Bonaparte care, la vârsta de 15 ani, după un an de studii a absolvit şcoala şi a ieşit sublocotenent de artilerie cu caracterizarea ˝va ajunge departe dacă circumstanţele îi vor permite˝.


[fb]
---
Trimis de Michi in 12.04.20 16:59:12
Validat / Publicat: 12.04.20 18:17:28
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în FRANȚA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 529 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Michi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P17 Vremea a fost versatilă ca o franţuzoaică
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 22700 PMA (din 23 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

Dan&EmaPHONE
[12.04.20 18:46:05]
»

Turnul Eiffel este un simbol al Frantei si al Parisului. Oricine viziteaza sau ajunge la Paris doreste sa ajunga langa Turnul Eiffel si sa urce in el. ​​

​​Turnul este inpresionant si vazut din apropiere si de la baza lui, iar pentru cine urca pe platformele acestuia nu nai spun. ​​​​

Eu mi-am dorit sa urc in Tour Eiffel desi nu imi plac inaltimile ametitoare dar si pentru ca nu imi propun sa mai revin la Paris. Nu dezvolt. ​​

Vreau insa sa cred ca macar o bucata de structura este produsa la Resita. Chiar daca

  legenda că oţelul din care a fost construit turnul şi buloanele ar fi fost făcute la Reşita nu este probată.

MichiAUTOR REVIEW
[12.04.20 19:43:58]
»

@Dan& Ema:  Si eu aş fi vrut Dane dar pe placuţa pe care am fotografiat-o la P19 scrie clar furnizorul fierului. Că ideia a fost a lui Penculescu rezultă clar din memoriile lui Eiffel, altfel ce ar fi căutat în vizită la Vălenii de Munte?   Ni s-a întâmplat probabil şi aici ca doctorului Paulescu care a descoperit insulina dar premiul Nobel l-au luat alţii. În ce albume franţuzeşti am, nicăieri nu se scrie de el.

tata123 🔱
[13.04.20 09:43:35]
»

@Michi:  Parisul e... Paris. Turnul Eiffel e... un simbol. Legenda oțelului de la Reșița e... o legendă. Se pare că doar preluarea ideilor inginerului Gheorghe Pănculescu (metoda subansamblelor - preuzinare) ar avea ceva substanță, dar nici aici nu există dovezi clare care să lege numele românului de creația lui Gustave Eiffel. Constructorul francez nu suflă (nu scrie) o vorbă (un cuvânt) despre românul Pănculescu (ion.bocioaca.com/wp-conte ... -Panculescu.pdf). Chiar și întâlnirea din 1879 de la Vălenii de Munte stă sub semnul întrebării!

În revista „Natura” din 1924 cunoscutul matematician Gheorghe Țițeica scria referitor la Gustave Eiffel și creația sa: Această operă inginerească nu poate și nu trebuie judecată după criteriile obișnuite ale esteticei clasice. Pentru construcțiile moderne de metal - poduri, gări, hale, turnuri - meșteșugul e să se găsească cea mai potrivită formă față cu materialul care înlătură înfățișerile masive ale zidăriei. În găsirea acestei forme și în realizarea ei  în turnul care-i poartă numele, inginerul Eiffel a fost un adevărat artist. Nici în acest articol nu se pomenește nimic despre vreo contribuție românească la construcția turnului de metal din Paris.

MichiAUTOR REVIEW
[13.04.20 10:26:58]
»

@tata123:Cu părere de rău, nici eu n-am găsit vreo referire serioasă asupra Reşiţei. În câteva locuri se spune că Pănculescu, după ce şi-a terminat studiile la  Zurich s-a angajat la compania Eiffel& comp dar s-a întors destul de repede în ţară.   Şcoala din Vălenii de Munte ii poartă numele pentru că este incontestabil că a fost un inginer de valoare judecând măcar numai după timpul scurt de realizare a liniei ferate Buc- Predeal.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Dan&Ema, Michi, tata123 🔱
Alte impresii din această RUBRICĂTurnul Eiffel:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.062602043151855 sec
    ecranul dvs: 1 x 1