GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Știam de ceva vreme de existența acestui muzeu și mi-am promis că mă deplasez într-o zi până acolo din interes pentru tehnologie veche și din interes pentru istorie. Și pentru că așa un muzeu nu se poate amenaja într-o clădire, clar s-a amenajat lângă depoul CFR din Sibiu.
Cum ajungem la muzeul de locomotive cu aburi?
A trebuit și eu ca sibian să pornesc GPS-ul, muzeul nu este ușor de găsit. Dacă de exemplu mergem la Mallul din Sibiu de acolo se vede muzeul dar este peste liniile de cale ferată și nu recomand nimănui să treacă șinele așa pe jos. Dacă circulăm dinspre centru străzile de parcurs ar fi :Bulevardul Corneliu Coposu, strada Balanței, strada Topitorilor, strada Dorobanților. Strada Dorobanților are și o porțiune fără ieșire, pe asta trebuie să intrăm. Se va găsi o parcare neamenajată folosită de către lucrătorii depoului. Dar sînt locuri amenajate și pe strada Dorobanților. De și străduțele sînt puțin întortocheate obiectivul apare pe orice hartă și lăsați-vă ghidați de un dispozitiv GPS, telefon, navi de la mașină, etc.
Vizitare
Nu există un orar de vizitare nici tarife. De și existau zvonuri despre un orar/tarife eu nu am găsit așa ceva pe acolo. Poarta de intrare în depou este de fapt un mare panou albastru pe care scrie :Regionala CFR Brașov, Depoul de locomotive Sibiu. La intrare scrie accesul interzis, nici un paznic, eu intru, încep să fotografiez locomotivele. Trece un angajat și îl întreb de sănătate și cum este cu vizita. Zicea că în mod normal ne ghidează paznicul pe unde să mergem doar că nu era acolo.
Despre muzeul locomotivelor cu abur
Muzeul a fost înființat în 1994 într-o zi de 23 august. Colectarea s-a realizat din diferite depouri din toată țara în perioada de după revoluție. Ulterior prin 2000 exponatele au fost declarate bunuri de tezaur protejate prin lege. Sînt vreo 30 bucăți, au fost construite între anii 1885-1959. Uzinele unde s-au construit sînt atât din țară cât și din străinătate. Fabricile acestea ar fi Fabrica din Reșița, fabrica 23 August, fabrica Malaxa, Schwarzkopf din Germania, Orenstein & Koppel, fabrica Borsig tot din Germania, fabrica Mavag din Ungaria, fabrica Skoda din Cehoslovacia. Alte țări de proveniență ar mai fi Suedia, SUA, etc.
Există modele mici și modele mari atât pentru linii cu ecartament lat și cu ecartament îngust.
Vizita mea
Am parcat între mașinile muncitorilor de la depou și așa cum am povestit mai sus am început să fotografiez exponatele. Cele mai multe au o inscripție cu descrierea lor acestea le pot descrie și pentru Dvs, dar o parte de locomotive nu aveau nimic scris pe ele. De și patrimoniu național nu mi s-a părut că sînt conservate în cel mai grozav mod de exemplu mai cresc copaci prin unele locomotive dar per total este ok expunerea. În unele ne și putem urca.
Prima locomotivă văzută este produsă în Austria la Florisdorf în 1908. Voi posta și poza cu descrierea astfel se pot citi mai multe despre. O curiozitate despre această locomotivă este că a participat la filmările Dolarii și ardelenii scenele filmate în zona Sibiului.
Următoarea locomotivă a fost fabricată în Borsig Berlin Germania în 1908.
Urmează o locomotivă pentru cale ferată îngustă. A fost fabricată în Austria Wiener Neustadt în 1885.
O altă locomotivă pentru căi ferate înguste este expusă anul fabricației este 1923 de Orenstein Koppel din Germania.
O locomotivă ciudată urmează de fapt se numește plug de zăpadă cu aburi, a fost fabricată în Suedia în 1906.
Și încă o ciudățenie descrisă Macaraua cu aburi făcut în 1938 de fabrica Ardeltwerke Eberwald din Germania. Macaraua cu o capacitate de 65 tone era folosită pentru a ridica trenuri deraiate și pentru a le repune pe șine.
În afară de cele descrise mai sus mai sînt multe expuse dar fără descriere. Voi atașa toate pozele făcute pentru a vă face o idee cu ce se găsește acolo.
Mai departe se vede depoul și nu mă mai duc mai departe de și se mai vede o locomotivă mică expusă acolo. Am fost mulțumit de ceea ce am văzut.
Vizita mea a durat aproximativ 20 minute, și recomand celor interesați.
Trimis de AZE in 11.04.23 22:06:58
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în SIBIU.
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- Coordonate GPS: 45.79672848 N, 24.16673608 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest articol
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat în rubrica "Muzeul Locomotivelor cu Abur, SIBIU" (nou-creată pe sait)
-
Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.
Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)
@webmasterX: Da, acolo este.
Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ”
— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
Am fost acolo în 2020. Aceeași situație era atunci ca și cea descrisă aici de @AZE. Din păcate nu seamănă a muzeu, e o adunătură de locomotive, mare parte din ele descompletate.
Este o diferență URIAȘĂ între cum arată un astfel de muzeu în alte țări europene și cum arată la noi. Și aici mă refer inclusiv la ce vedem expus la Reșița.
Am vizitat câteva astfel de muzee din Europa (sunt pasionat, dar de trenulețe electrice mici, la scara 1:87) în Germania, Austria Italia și Elveția și știu ce vorbesc.
Mă bucur totuși că un astfel de loc stârnește oamenii să îi calce pragul.
@piti: Buna, asa este. Dar ma interseaza tehnologia veche si astfel am ajuns si acolo. Iti faci totusi o mica idee despre locomotive.Da,am vazut ca sint si unele cu lipsa componente chiar dezmembrate dar nu de tot nu.M-a suparat putin ca la o locomotiva un copac a crescut prin fiarele ei.Asta rezulta un oarecare dezinteres.
Multumim pentru comentariu, poate in viitor se vor gandi si cei de la muzeu sa mai imbunatateasca cate ceva, loc de mai bine asa cum ati spus clar este.
Vizite faine in continuare
@AZE: Interesant! De multă vreme mi-am propus să vizitez depoul de locomotive vechi din Sibiu, dar nu am avut timp în ultimele incursiuni sibiene. Îmi plac trenurile și locomotivele, cele vechi - cu abur au un farmec aparte.
Știu din lecturi de ani de zile că expoziția din Sibiu nu e organizată prea bine iar starea de conservare a exponatelor lasă de dorit, dar tot aș merge să vizitez locul. Acum am prilejul să văd fotografii recente din „muzeu” .
Plugurile de zăpadă mi se par fantastice, adevărați „monștrii” de metal!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2013 Muzeul locomotivelor cu aburi din Sibiu sau locul de care locuitorii nu au auzit — scris în 18.07.14 de cristianam din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jun.2012 Muzeu Locomotivei cu Aburi Sibiu — scris în 11.06.12 de diana-s din CONSTANţA - RECOMANDĂ