În data de 12.06.2013 la ora 07.30 am plecat spre Side/Turcia două maşini echipate cu hărţi (pe care nu le-am folosit), GPS şi staţii radio pe următorul traseu:
Bucureşti –Giurgiu - Ruse - Tsar Kaloyan – Razgrad –Targoviste –Omurtag –Kotel –Yambol- Elhovo- Lesovo- Hamzabeyli- Edirne- Istanbul- Adapazari- Osmaneli- Bilecik-Bozuyuk- Kutahya- Afyon- Sandikli- Isparta-Side. Traseu ce are 1440 km şi parcurs în două zile astfel:
Prima zi Bucureşti – Kutahya, 1008 km, ora de plecare 07.30 ora de sosire la Grand Hotel Cinar 20.45 timp efectiv de condus 12 ore şi 20min diferenţa de timp fiind pentru alimentat carburant, vamă, menţionez că noi având copii mai măricei şi nefiind fumători nu am făcut pauze decât pentru alimentat şi o singură dată in Turcia pentru sucuri şi îngheţată.
Despre traseu şi formalităţi vamale:
Bucureşti – Giurgiu traseul clasic, drum cu două benzi parcurs fără probleme. Dacă în vamă este coadă datorită numărului mare de camioane (aşa cum am prins noi), le ocoliţi şi intraţi pe banda specială de autoturisme. Formalităţile în vamă sunt următoarele:
-adulţii prezintă spre control C. I. ;
-copii obligatoriu paşaportul;
-se achită taxa de trecere a podului „Prieteniei” în valoare de 26 lei.
Dupa ce aţi trecut de vama nu opriti la primul « peco » din Ruse să luati vigneta pentru ca este aglomerat şi cer mai mulţi bani decât costă în realitate. Intraţi pe pod (nu ieşiţi pe prima la dreapta) iar la aproximativ 100metri este indicator (spre dreapta) către Varna pe care trebuie sa îl urmati iar dupa ce aţi intrat pe strada principala din Ruse la aproximativ 200 metri ve-ţi găsi o benzinarie „ Mol” de unde puteti procura vigneta care va costa 10 leva. Achitarea acesteia se face cu leva sau card, nu accepta euro la un ghişeu special amenajat în partea dreaptă (cum intraţi în benzinărie). Menţionez că nu am avut la mine decât euro şi cardul, nu m-am complicat cu schimbatul leilor în leva sau lire.
Pentru traseul Tsar Kaloyan – Razgrad –Targoviste nu trebuie decât să urmati indicatoarele. Atentie insa ca pe aproximativ 20 km din zona Targoviste drumul este în lucru dar fără să influenţeze traficul în zonă.
Urmeaza traseul Targoviste –Omurtag –Kotel la fel, fara probleme trebuie sa urmati doar indicatoarele însa atentie, că in Kotel sunt nişte limitatoare de viteza (4 bucăţi), mari de tot se trece cu maxim 5km peste ele.
Atentie acest traseu este prin munţi cu, curbe destul de strânse dar nu de speriat, în schimb daca plecati pe timp de ploaie (asa cum am nimerit noi anul acesta şi anul trecut) carosabilul este alunecos, recomand sa conduceţi prudent.
Traseul Kotel – Yambol – Elhovo – Lesovo. Singura problema este drumul dintre Yambol si Elhovo, nu avea gropi mari dar este destul de denivelat. Undeva prin zona Yambol se lucrează şi există un indicator de ocolire dar este de luat în seamă doar dacă se doreşte intrarea prin oraş dacă nu, pentru a castiga timp, să nu intrati in orasele Omurtag – Kotel - Yambol – Elhovo acestea avand centura ocolitoare. Este suficient să urmaţi indicatoarele spre urmatorul oraş (sau GPS setat pe drumul cel mai scurt).
Înainte de intrarea în vamă este o benzinărie Lukoil de unde vă recomand să alimentaţi cu încredere (preţul este 2,64leva/litru de motorină) mai ieftin decât în Turcia unde preţ este de 4,17lire/litru în benzinăriile Shell (nu recomand benzinăriile locale). Tot în benzinăria dinainte de vamă găsiţi o cafea foarte bună la aparat (70 stutinki/pahar), apropo de cafea în Turcia la benzinării nu o să găsiţi decât ness.
Formalităţi în vama turcă:
-intri pe culoarul destinat autoturismelor ţi la primul ghişeu se prezintă toţi pasagerii din autoturism cu paşaportul pentru a fi vazuţi si pentru viza de intrare;
-la al doilea ghişeu se prezintă şoferul cu paşaportul, talonul maşinii şi asigurarea obligatorie unde se aplica viza de intrare şi pentru maşina;
-la al treilea ghiseu (si ultimul) sunt verificate toate actele şi in funcţie de noroc vă urează drum bun sau verifică bagajele din maşină.
Înainte de intrarea pe autostrada Edirne – Istanbul in zona portilor de acces HGS opriţi pe partea dreaptă şi traversaţi pe sensul opus unde se găseşte clădirea PTT (poşta lor bănuiesc) de unde achiziţionaţi sticherul HGS. Eu am avut şi card KGS l-am dat în schimb şi nu a vrut să turcul să plătesc mai puţin de 20 Euro pe acest sticher care este format din două părţi una autocolantă care se lipeşte la 5 cm sub oglinda retrovizoare şi altul care se păstrează în maşina (probabil pentru codul de reîncărcare). De aici treceţi prin porţile HGS pentru validarea intrării şi aşteptaţi până semaforul indică culoarea verde (maxim 10 secunde) şi de aici (autostrada 3 benzi) la Istanbul drum super bun la apropierea de Istanbul trebuie ocolit pe autostrada O2 (centura ocolitoare a oraşului – sunt indicatoare), dar aici foarte aglomerat, am traversat centura oraşului aprox. 20km în 40 minute. După iar fir întins până la ieşirea de pe autostradă în zona Adapazari unde trebuie să intraţi prin sectorul destinat HGS pentru taxare. De aici până în Kutahya drum naţional pe două benzi sau cum spunea un coleg, autostradă fără plată.
A doua zi Kutahya – Side, 332 km, ora de plecare 08.00 ora de sosire la Asteria Elita Hotel 12.15. Traseul Kutahya – Isparta, două benzi pe sens iar, Isparta – centura Antalyei o singură banda drum relativ greu, prin munţi dar deosebit de frumos peisajul.
Pentru o călătorie fără probleme vă recomand ca autoturismul dvs. să fie 100% funcţional, să vă informaţi foarte bine despre traseul pe care doriţi să ajungeţi in zona dorită.
Drumuri bune şi vacanţe frumoase vă urez.
P. S. Având în vedere că noaptea dinaintea plecării (cel puţin eu) nu prea dormim nu va recomand să plecaţi prea de dimineaţă pentru că ve-ţi fi obosiţi şi oricum dacă ajungeţi devreme în zona de tranzit nu o să aveţi chef de plimbare prea mult după un drum de 1000km.
Trimis de bobyrodin in 27.06.13 17:33:58
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în TURCIA. A mai fost în/la: Kusadasi, Kemer
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (bobyrodin); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
18 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
@ bobyrodin, te asteptam si cu impresii despre Asteria Elita amfostacolo.ro/hotel.php? ... ch--side&id=159
@bobyrodin:
Pe drumul asta mergem și noi an de an. Ai scos timpi foarte buni în ambele zile, cu atât mai mult cu cât ai plecat relativ târziu din București și a mai și plouat pe Bulgaria.
La întoarcere unde ai oprit?
@nicole33: tin sa iti multumesc foarte mult pentru informatiile pe care mi le-ai oferit ori de cate ori am avut nevoie iar, la intoarcere am oprit (tot datorita informatiilor oferite de tine) in Izmit la hotel Seka ParK 2 stele, dar conditiile sunt sub Grand Cinar destul de mult (voi scrie un rev cat de curand posibil).
Timpii daca spui ca sunt buni, se datoreaza in mare masura faptului ca nu am facut prea multe pauze, am avut un GPS super bun si am stat relativ putin in vama de la turci (maxim 15 minute).
@bobyrodin:
Mă bucur că informațiile respective chiar ți-au folosit, astfel acest site atingându-și scopul.
Aștept cu nerăbdare impresiile tale de la Seka, deoarece la același hotel am și eu rezervare anul acesta la întoarcere. Nu știam câte stele are, însă am fost atrasă de poziționarea acestuia în Izmit și de prețul mult mai mic decât al celorlate două hoteluri la care am înnoptat anul trecut și acum doi ani. Am văzut doar că sunt camerele foarte mici, ceea ce nu m-ar deranja prea mult pentru o singură noapte, dar dacă sunt și alte minusuri voi încerca să mă reorientez.
@nicole33: sa-mi spui cand pleci ca sa ma incadrez cu rev-ul si pozele, oricum nu este chiar asa de slabut incat sa nu poti sta o noapte dar dupa Antalya este cam brusca scaderea si de aici pleaca si nemultumirile.
@bobyrodin:
14 sept, mai sunt două luni și jumătate, dar, dacă e așa nasol hotelul, vreau să am timp să rezerv altceva și să anulez la Seka.
Comparația trebuie făcută cu Grand Cinar 3* (30 euro) și Seka 2* (50 euro) ambele rezervate pe booking. Ar fi aiurea să compar cu 5* UAI în Antalya pentru că sigur îmi dă cu minus.
Mulțumesc mult.
Un review foarte util care merita superbonusul.
Daca ai fi ales sa mergi prin Burdur in loc de Isparta drumul ti s-ar fi parut mai usor. Dar aveai de traversat orasul Antalya. Nici nu stii cum este mai bine. Ca distanta e tot pe acolo.
@Maricica40: Initial ne-am gandit ca la intoarcere sa venim prin Burdur dar, datorita faptului ca am plecat cam tarziu, ora 13.30 si ca am fost multumiti de traseul prin Isparta (destul de liber) nu am mai experimentat si varianta a doua prin Burdur. Poate la anul si ajutat de colegii nostrii care au folosit (s-au vor folosi) ambele variante si ne pot ajuta in alegerea celei mai bune variante.
@bobyrodin: multumim pentru informatiile calde despre acest traseu.
Ai spus ceva despre cardul KGS ca ai vrut sa-l dai si nu l-a primit. (Eu am avut şi card KGS l-am dat în schimb şi nu a vrut să turcul să plătesc mai puţin de 20 Euro) Nu am inteles exact ce ai vrut sa spui.
Intreb ca am si eu un card pe care mai am cateva lire.
Multumesc
@danalix: poate ca nu m-am facut inteles, deci cand am achizitionat sticherul HGS am dat si vechiul card KGS in ideea de a-mi transfera si restul de bani dupa acesta pe noul sticher, cu toate acestea turcul nu a vrut sa platesc mai putin de 20 de euro (taxa de sticher+ incarcarea) motivand ca aceasta este suma minima de plata.
Oricum in final mi-a dat o chitanta de 45 de lire iar de banii care ii mai aveam pe vechiul card nu stiu daca i-a transferat sau nu pentru ca nici atunci si nici acum nu stiu cum pot verifica contul.
Concluzia este ca esti la mana lui si efectiv nu ai alta varianta.
@bobyrodin: multumesc frumos pentru explicatie. Acum am inteles ca practic platim 20 de euro care ajung pentru doi ani si anul viitor gasim alte carduri cu alti 20 de euro si tot asa. Acum doi ani vorbeam cu un turc (mai mult prin semne ca nu stia decat turca) si imi spunea ca autostrada nu este buna si trebuie sa merg pe nationale ca sunt fara bani. Incep sa-i dau dreptate, pentru ca atunci am zis ca este el cu arici pe portofel. Cu timpul poate fi o varianta si D 100 pana unde intri pe D-650.
Despre ce varianta este mai buna ISPARTA sau BURDUR parerea mea este ca Isparta este mult mai indicata pt. cei care merg in Lara, Belek, Side, Alanya, etc si spun asta dupa 4-5 drumuri prin Burdur unde intradevar drumul este mult mai bun insa anul trecut cand am mers pe Isparta am ajuns cu circa 45 min. mai repede decat ajungeam de obicei.
Atat iti ia Antalya cand este aglomerata. Km asa cum au spus si altii sunt aproximativ aceiasi. Inca odata multimesc pt. informatii.
@danalix: oricand, cu placere. Iti multumesc si eu pentru informatia despre care traseu este mai bun, Isparta sau Burdur.
andreeapreda01 Va multumesc pt comentariile dvs. si cred ca merg si eu pe Isparta spre Alanya. Plec pe 22.08. din Bucuresti. Am tot citit ce s-a scris pe aici si inca odata multumesc la toti pt. treseele comentate, cazare. Inca nu sunt lamurit la bulgari care este varianta cea mai buna ca drum, timp, aglomeratie si toate cele. Astep alte sugestii.
@andreeapreda01: din punct de vedere al timpului de traversare a Bulgariei, a traficului auto foarte lejer, a punctului de trecere a frontierei Bulgaria/Turcia destul de liber, cred ca aceasta este ce-a mai buna varianta. De discutat ar fi traseul prin munti, un pic cam dificil dar care cel putin pe noi nu ne-a deranjat si calitatea soselei pe unele portiuni de drum.
O mica intrebare?? De ce cei care merg in Turcia opteaza pentru acest traseu prin Bulgaria, iar cei care merg in grecia opteaza pentru traseul Buc - giurgiu - veliko tarnovo - gurkovo - Tulovo - Stara Zagora - Simeonovgrad - harmanli - Svilengrad (zona de autostrada) si intrare in turcia?
Mentionez ca acest traseu are cu 10 km mai mult decat cel prezentat in acest review.
si eu vreau sa plec in primavara in Turcia si nu stiu exact pe unde sa o iau. mai mult de atat unii recomanda evitarea totala a Istanbulului si trecerea cu bacul prin Canakkale.
Astept un raspuns daca il are cineva. ms
@catalyno: daca destinatia este Antalya nu cred ca bacul este o idee buna pentru ca drumul este mult mai lung si dificil pe acolo. Traversare Istanbul in maxim o ora daca ajungi in jurul pranzului. Punct forte pentru traseul din Bulgaria este asa cum a spus si bobyrodin vama libera, drum liber, politie mai deloc, si timp scurt de tranzit de circa trei ore. Acum depinde din ce zona a tarii pleci ca sa fie acesta cel mai scurt traseu.
de aproape o luna ma uit pe AFA cautand hoteluri si mai ales rute pana in Antalya. pana la urma CRED ca m-am decis asupra drumului cu masina: Bucuresti - Istanbul (cazare intermediara 3 nopti); Istanbul - Belek (7 nopti); Belek - Bergama (cu o oripre prin Pamukale de cateva ore pt vizitare) si apoi Bergama- Bucuresti.
Prima portiune de 640 de km consider ca e accesibila, drumul prin Bulgaria putandu-se compensa cu autostrada dintre edirne si Istanbul.
Totusi va rog de imi puteti spune cum e drumul de la Istanbul - Antalya avand in vedere ca ar fi de 750 de km?! Viteza de deplasare e una buna sau sunt multe localitati, politie etc? Si apoi ultima portiune dintre Bergama (in apropiere de Izmir) si Bucuresti este de 890 de km.
Credeti ca e posibil sa o fac fara oprire?
Drumurile nationale turcesti au vreun corespondent in Romania (ex poate DN1?) Poti atinge viteze de croaziera? (sa mergi 30-50 de km cu 100-110km/h) sau sunt ca la noi cu localitati din 5 in 3 km fiind mereu obligat sa franezi si apoi sa acceerezi?
Multumesc si astept cu interes raspunsul vostru!
@catalyno: banuiesc că doreşti să te cazezi in Istanbul pentru a vizita oraşul altfel nu îți recomand cazarea intermediară la dus aici pentru că vei fi destul de departe de Belek şi ori mai alegi o cazare intermediară ori vei ajunge după ora 17.00 în Belek. Referitor la drumul dintre Istanbul-Antalya acesta este foarte bun, autostradă încă vro 150-180km, iar după drum național cu două benzi pe sens sau să citez un coleg" autostradă fară plată ". Viteza legală pe acest tip de DN 110 km. Traficul este fluent având în vedere că trece prin puține localități dar se este f. Aglomerată centura Istanbulului şi traversarea podului în partea asiatică precum şi oraşul Antalya.
Despre poliție, in general eşti avertizat de ceilalți participanți la trafic, apropo de ceilalti ai grijă că nu prea semnalizează la schimbarea directie de mers de pe o bandă pe alta.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Nov.2022 Traseul meu spre Antalya — scris în 27.11.22 de MIHAITZA2022 din BUCUREșTI
- Aug.2022 Drumul cu masina pana in Alanya, Turcia — scris în 05.09.22 de cristimicle din BUCUREșTI -
- Jun.2022 Drumul lung spre Antalya — scris în 17.08.22 de iancusabin din BUCUREşTI
- Oct.2021 Drumul cu maşina de la Side la Bucureşti — scris în 22.02.22 de Yoda din BUCURESTI
- Sep.2021 Drumul cu maşina de la Bucureşti la Side in septembrie 2021 — scris în 21.02.22 de Yoda din BUCURESTI
- Aug.2020 Chiar se poate merge în vacanta în Turcia — scris în 07.08.20 de Iuliana7 din PLOIESTI -
- Sep.2019 Drumul cu masina Bucuresti - Avsallar (Alanya) si retur — scris în 09.10.19 de Yoda din BUCURESTI -