ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.10.2012
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 03.03.11
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
APR-2012
DURATA: 1 zile
familie cu copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Calatorie cu Maglev-ul sau... trenul ,,glont''.

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Sfarsitul vacantei noastre in Shanghai s-a terminat cu o calatorie in mare viteza spre Beijing!

Beneficiind de serviciul concierge al hotelului Mandarin 4 * (vezi impresii), am fost treziti la o ora matinala ceruta de noi si anuntati ca intr-o jumatate de ora in fata cladirii, ne va astepta un taxi ce ne va deplasa spre gara Hongqiao.

Rezervasem biletele pentru aceasta calatorie cu trenul de mare viteza, inca din orasul Yiwu pentru doua persoane la pretul de 935 de RMB, plus un comision de 5% pentru retinerea locurilor dintr-o alta localitate!...

Taxiul din Shanghai arata ca cel din filmele americane! Este dotat cu mini-televizor incorporat la fiecare scaun din fata, nu se fumeaza, iar soferul este protejat de un plexiglas rezistent la socuri (vezi foto). Pretul pentru un kilometru este de 2 RMB, iar drumul parcurs de la hotel la gara m-a costat 44 de RMB.

Gara Hongqaio se afla in cartierul Minhang, in partea vestica a metropolei si dispune de... 16 platforme! La intrare, ca in orice obiectiv turistic sau strategic, esti scanat si monitorizat.

Sala de asteptare este fabuloasa, luminoasa si luceste de curatenie; are mai mult de 10000 de metri patrati si cuprinde 4 niveluri.

In subteran se afla o parcare imensa cu multe restaurante si tot aici se fac conexiuni cu metroul (liniile 2 si 10), taxiuri si dispune de o multitudine de mijloace de transport in comun.

De asemenea, se face jonctiunea cu Terminalul numarul 2 al aeroportului international cu acelasi nume, dar unde ajung si cele mai multe zboruri interne din China.

La urmatorul nivel, aflat tot in subteran, se gasesc 30 de linii de cale ferata de mare interes ce folosesc aceasta sustentatie magnetica, magistrale importante pentru mai multe noduri feroviare: Jinghu, Huhang si Huning.

Nivelul ce precede sala de asteptare are in dotare mai multe mega -plasme ce informeaza calatorii despre mersul trenurilor, ora cand se face checkin-ul si linia de calatorie. Se poate intra pe doua cai de acces (atat in partea de vest, cat si prin cea din est) iar in mijlocul lor se afla sala de odihna pentru vip-uri.

Ultimul nivel contine magazine, saloane de asteptare, fast-food-uri (KFC, Gongfu, Dongfang), case de bilete, automate pentru diverse bauturi, puncte de informare (majoritatea pe display), sali pentru bagaje, rampe pentru persoanele cu handicap...

Trenul Maglev a fost construit cu ajutor tehnologic din Germania (Siemens si Thyszen Grupp), dupa o castigare a licitatiei in detrimentul altor doua puteri care stapanesc aceasta stiinta de ,,levitatie magnetica '', Japonia (New Trunk) si Franta (TGV-ul).

In Asia, levitatia a fost considerata o arta, care in religiile orientale diferentia zeii de oameni, iar muritorii care au invatat aceasta tehnica unica (brahmani, samani, yoghini, tibetani sau fachiri) au impresionat prin sfidarea gravitatiei.

De la paranormal, trecem la magnetismul din prezent, care nu contrazice legile fizicii!

Tehnologia functionarii celui mai rapid si mai economic tren din lume, are la baza energia magnetilor permanenti care creeaza un camp ce permite atingerea unor viteze uluitoare.

In consecinta, Maglevul nu foloseste vreun combustibil, fiind propulsat de campul magnetic creat de bobinele de curent. Acestea resping magnetii, facand ca trenul sa ,,leviteze'' la distante de pana la 10 centimetri fata de sinele de ghidare. Curentul electric aplicat bobinelor alterneaza pentru a schimba polaritatea lor. Alternanta aceasta face ca campul magnetic din fata sa traga trenul inainte, in timp ce campul magnetic din spate il impinge in fata (ca doi magneti care se resping), astfel ca acest tip de tren, poate ajunge la viteze ametitoare (aproape 600 km/ora), avand si avantajul ca sunt mult mai sigure, neexistand riscul de deraiere.

Totusi, ma-ntreb: cum este posibil ca o energie care nu costa aproape nimic, sa nu fie folosita?!

Linia Shanghai - Beijing, lunga de 1320 de kilometri, a fost predata traficului de calatori in iunie 2011, fiind calea ferata de mare viteza, cea mai lunga din lume!

Trece prin 4 provincii (Jiangsu, Anhuj, Shandong, Hebei) si opreste in numai 6 statii (Nanjing, Bengbu, Xuzhou, Jining, Jinan, Tianjin, Zhenjiang Sud), pana ajunge in Beijing.

Inginerii au avut parte de foarte multe provocari dificile, deoarece linia traverseaza terenul moale a Deltei Yangtze, linii muntoase si deluroase, fiind construite mai multe poduri si viaducte. (vezi foto).

Dar asta nu-i afecteaza pe proiectantii sau constructorii din... ,,Tovarasia Sa "! Pe chinezi nu-i mai afecteaza nimic!

Pentru evitarea aglomeratiei se folosesc mai multe departajari de imbarcare. Calatorii pot folosi caile de acces pentru first class, second class sau vip channel. Totul este foarte organizat, astfel ca biletul iti este verificat doar cu 15 minute inainte de plecare, iar stewarzii te indruma spre locul de pe bilet!

Cobori intr-o alta sala de asteptare, unde in fata unor usi glisante cu geamuri fumurii, astepti intrarea pe peron, (se deschide checkin-ul cu 15 minute inainte ca trenul sa plece si se inchide cu 3 minute inainte! - vezi foto).

Usor panicat, atunci cand s-au deschis acele usi, am realizat ca ma aflam chiar in fata vagonului meu. Peronul se afla la acelasi nivel cu rampa trenului, astfel ca si persoanele cu handicap sa nu simta aceasta deficienta.

Am fost intampinati de o stewardeza amabila, care ne-a indreptat spre locurile rezervate.

Am avut bilete la first class, unde numarul locurilor ultraconfortabile se dispun doua cate doua. Fotoliile sunt imbracate dintr-un material de plus moale de culoare rosie, iar in partea dreapta a manerului ai atasat un panou ce-ti ofera diferite facilitati (radio cu castile aferente, conexiune la internet). Ai inclus in pretul biletului bauturi racoritoare, apa plata si o mica gustare... la plic cu produse conservate, pe care le poti servi pe o masa rabatabila ce se gaseste atasata in stanga fotoliului.

La clasa a doua, locurile pasagerilor sunt dispuse trei cate trei si sunt acoperite dintr-un material de catifea de culoare verde.

La business-class se gasesc fotolii din piele de culoare rosie, dispuse doua cate unu' pe culoar, monopol intalnit la compania Airways Lufthansa.

Aceasta tendinta de orientare a fost copiata din interiorul acestor avioane jet business, iar proiectul fiind unul de parteneriat, este benefic, deoarece consolideaza confortul destinat exclusiv circulatiei pe acest mijloc de transport terestru. La aceasta clasa beneficiezi de papuci de unica folosinta, o mini bucatarie, restaurant si mini - bar.

Nici nu am simtit cand trenul a pornit, atat este de silentios, si-n mai putin de doua minute am atins viteza de 302 kilometri la ora! Viteza iti este tot timpul afisata pe un panou (vezi foto), astfel am observat ca se mentine o rapiditate in deplasare constanta (300 - 310 / km / ora).

Pe parcursul calatoriei se pot viziona filme chinezesti sau internationale (cu sub titrare in engleza), pe plasmele atasate din 5 in 5 metri de pe culoarul vagonului. De asemenea, se afiseaza traseul trenului si locul unde se afla, dar si cu mare mandrie nationala din cand in cand ti se ofera un documentar cu istoricul acestui proiect.

Filmuletul invoca prototipul acestuia cu toate testele la care a fost supus, tehnologia sa, dar si constructia de poduri, pe care le traverseaza.

Spectacol este si afara! Am observat de-a lungul drumului, cum tara asta este intr-o continua crestere! Se construiesc orase la foc continuu, iar macaralele cu ,,siluete'' gigantice, nu dispar din peisaj.

Personalul este exclusiv dedicat pasagerilor! Cu foarte mult bun simt si cu o fizionomie radioasa te incanta sa servesti un ceai (care se servea la... liber) sau o cafea binefacatoare la pretul de 5 RMB.

Nu stiu daca este o performanta omologata, faptul ca am parcurs cu acest tren, 1320 de kilometri in 5 ore si 12 minute, dar aceasta experienta mi-a mijlocit realitatea cruda in care noi ne aflam!

Resursele de dezvoltare sunt imense in aceasta tara! Au o capacitate de adaptare in dezvoltare, au creativitate si folosesc cu eficienta toate conjucturile.

Sunt modesti si fiecare isi cunoaste limitele!...

Toate cele bune! Pe curand!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Marian Preda in 14.10.12 11:43:57
Validat / Publicat: 14.10.12 14:25:10
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în CHINA. A mai fost în/la: Hangzshou, Yiwu, Wuzhen, Suzhou, Shanghai, Beijing
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 4388 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Marian Preda); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 ,,Depoul'' din... Shanghai, din apropierea garii Hongquaio.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 35750 PMA (din 39 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

webmaster15
[14.10.12 14:24:51]
»

Mutat la rubrica "Descoperind China - o lume aparte" (deja existenta pe site); sters rubrica dublura introdusa de autor.

amero
[14.10.12 14:43:56]
»

oare cum o fi sa calatoresti intr-un tren cu viteza de peste 300 de km???

felicitari pentru excursie si pentru toate rew. despre aceasta

crima
[14.10.12 15:09:11]
»

@Marian Preda

N-am fost in viata mea cu trenul pe perna magnetica si nici cu cel de mare viteza, nici in China si nici pe altundeva, insa am urmarit, cu destul interes, niste documentare pe Discovery...

Sincer, cred ca la mijloc e o confuzie. Ai descris, in textul review-ului, trenul Maglev (en.wikipedia.org/wiki/Sha ... ai_Maglev_Train), insa, in pozele tale, nu am vazut decat trenuri de mare viteza (en.wikipedia.org/wiki/Bei ... h-Speed_Railway) pe care le-ai descris ca fiind Maglev-uri (de exemplu, in P03, acel Maglev nu-i decat un tren de mare -ce-i drept- viteza...).

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
webmaster13
[14.10.12 15:34:41]
»

Articolul a "primit" o ilustratie muzicala sau video-muzicala - vezi mai sus, imediat sub titlu.

Daca autorul prefera o alta melodie, este rugat sa ne scrie (aci, ca ecou, ori pe PM)

mariana.olaru
[14.10.12 15:50:38]
»

Mă alătur felicitărilor pe care ți le-a adresat @amero! După acest ultim review despre China, înțeleg că merită să faci o călătorie în țara supranumită ”fabrica lumii”, fie și doar pentru a descoperi altfel de gări, altfel de trenuri, altfel de oameni, altfel de cultură. Vorbind despre China, cineva o numea pe o altă pagină de Internet, ”țara contrastelor”, exemplificând asta cu multe paradoxuri existențiale șocante întâlnite acolo. Despre ele ne-ai vorbit cu mult meșteșug și tu, în acest serial despre China. Și pentru că puțini dintre noi o vom putea cunoaște în fapt, îți mulțumesc pentru că ai adus această țară mai aproape de noi, prin cuvinte și imagini deosebite!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Marian PredaAUTOR REVIEW
[14.10.12 16:12:50]
»

@crima:

Sincer, nu ma intereseaza doamna... Wilkipedia!

Am scris impresii pe care am contrazis-o sau i-am imbogatit evaluarile...

Ce-i drept, eu am descris un tren de mare viteza, pe care ei (probabil, in necunostiinta de cauza) il numesc... Maglev!

Marian PredaAUTOR REVIEW
[14.10.12 16:21:30]
»

@amero:

Ma onoreaza ca ma cititi!

Credeti-ma, ca nici n-am simtit! Este atat de silentios incat nu mi-a produs nici cel mai mic disconfort!

Nu-nteleg nici acum; cum in doua minute ajungea la 300 de km, fara sa ma dea pe... spate?!

Marian PredaAUTOR REVIEW
[14.10.12 16:40:06]
»

@mariana. olaru:

Am atatea sa va impartasesc!...

Recunosc smerit, ca nu am talent narativ! Dar prin recenziile mele doresc, doar sa imbogatesc cunostiintele turistice asupra acestei tari ,,fabricanta a lumii''.

Sigur ca este si o ,,tara a contrastelor'', despre care am ,,vorbit'' si voi mai ,,vorbi '' (in mediocritatea mea!), dar doresc sa o evidentiez!

Este probabil tara cu cea mai veche si vasta istorie, traditie si cultura. Si ce mi se pare interesant, cu toate acestea, nimic nu s-a pierdut, ba mai mult, s-a transmis in timp.

,,Oamenii sunt mostenitorii faptelor lor! ", spunea Buddha...

Marian PredaAUTOR REVIEW
[14.10.12 16:46:18]
»

@webmaster13:

Multumesc pentru divina melodie!

La naiba, parca se revarsa peste tot!...

balasa violeta
[14.10.12 17:45:20]
»

@Marian Preda: am citit cu interes cele douasprezece review-uri, am admirat toate pozele si pot spune cu mana pe inima ca este adevarata concluzia"o calatorie este echivalentul citirii unei biblioteci cu conditia sa vrei sa cunosti"! Ati fructificat din plin acest lucru si ne-ati transmis si noua importanta acestei calatorii printr-o mare munca, v-ati rupt enorm de multe ore din timpul dumneavoastra liber, drept pentru care eu va multumesc! Sunt fascinata si-mi pare rau ca am ajuns la sfarsit!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Marian PredaAUTOR REVIEW
[14.10.12 18:02:23]
»

@balasa violeta:

Stimata colega, nu am terminat cu impresiile despre aceasta tara!

Urmeaza minunatiile din jurul capitalei, Beijing!

Orasele Yiwu si Suzhou, cu scolile lor de masaj si nu in ultimul rand, ceremonia ceaiului sau diversitatea gastronomica a ,,tarii de mijloc ''!

O sa va mai... ,,plictisesc''!

Pe curand!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
balasa violeta
[14.10.12 18:48:55]
»

@Marian Preda: bucuria este de partea mea! Nu stiu multe lucruri si sunt convinsa ca am mult de invatat! Astept cu nerabdare!

Andox
[14.10.12 19:55:15]
»

No asta da ghezes!

Marian PredaAUTOR REVIEW
[14.10.12 20:01:39]
»

@Andox:

cmlrd
[22.03.17 21:10:41]
»

@Marian Preda: Foarte utile articolele dvs. Le-am citit cu mare interes.

Am cumparat bilet de avion Buc. - Beijing 19 iunie, Hong Kong - Buc. 11 iulie.

Va rog sa imi spuneti cate zile ati alocat dvs. acestei excursii, cate zile/nopti ati stat in fiecare loc vizitat!

M-am orientat la un traseu, dar tare ma tem ca este prea strans: Beijing (20 - 24 iunie), Xi'an (25,26 seara plec), Shanghai (27 - 30 iunie seara plec), Zhangjiajie (1 -3 iulie seara plec), Guilin - Yangshuo (4 -6 iulie), 7 iulie pe drum spre HK (8 - 11 iulie dim). Mi se pare prea strans traseul. Cred ca ar trebui sa renunt la ceva. La ce? Parca as sta mai mult in Shanghai ca sa pot vizita si imprejurimile. Si Beijingul parca ar merita mai multe zile.

Va doresc multe calatorii si astept cu nerabdare raspunsul dvs,

Camelia R. Ploiesti.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
webmaster39
[22.03.17 21:21:47]
»

@cmlrd: Pe AmFostAcolo nu acceptăm postarea în clar a informaţiilor cu caracter personal (nume, numere de telefon, adrese de mail, etc). Aceste info se pot trimite/primi însă prin mesaje private, destinatarul primind aceste mesaje în aceeaşi căsuţă de mail în care primeşte şi înştinţările despre ecouri.

Pentru a transmite un mesaj personal: click pe linkul "mesaj pers" afişat la fiecare ecou, lângă username (ori click pe username, apoi - în fereastra nou-deschisă - pe linkul "trimite mesaj pers").

Notă: Este necesar ca destinatarul să aibă bifată opţiunea ACCEPT PRIMIRE MESAJE DE LA CEILALŢI UTILIZATORI. Opțiunea se poate seta/deseta din secțiunea CONTUL MEU.

cmlrd
[22.03.17 21:26:22]
»

@cmlrd: Multumesc!

Am intentionat sa-i scriu d-lui Preda un mesaj privat.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
amero, balasa violeta, cmlrd, crima, Marian Preda, mariana.olaru
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperind China - o lume aparte:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.05912709236145 sec
    ecranul dvs: 1 x 1