ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 26.04.2016
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 10.07.09
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
MAR-2016
DURATA: 2 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 4 MIN

Descoperind Sinaia la pas

TIPĂREȘTE URM de aici

Asadar trecand de la articolele despre Castelul Cantacuzino ne intoarcem in Sinaia desi aici a fost prima oprire. Despre Sinaia se pot spune multe incat daca ai vrea sa incluzi intr-un singur articol tot ai reusi cu brio sa plictisesti si cel mai vioi personaj care s-ar incumeta ca deschida acel articol pentru a-l citi. Despre cateva dintre obiectivele pe care le-am vizitat voi povesti mai pe larg separat, aici doar voi face cateva referiri la modul general.

Prin Sinaia am tot trecut fie spre o alta destinatie fie ca am petrecut ceva vreme acolo, dar de cele mai multe ori am privit orasul Sinaia ca pe un loc unde te duci la munte. Acum insa am vrut sa descopar si cateva dintre frumusetile pe care le ofera.

Prima oprire a fost la Garile Regale. Plini de incredere pe o vreme care nu prea iti inspira incredere am pornit in marea descoperire si ne-am dezumflat instantaneu. Mai tot ce reprezenta istorie era inchis, nu gaseai pe nimeni care sa iti spuna cate ceva, poate doar doamna care dadea “bilete” la toaleta ne-a lamurit ca anumite spatii sunt inchise si se deschid pentru personalitati sau eventuale ocazii. Asa ca nu-mi ramane decat sa va ofer cateva cuvinte privind acest loc care adaposteste 2 gari regale, lucru cu care locuitorii orasului Sinaia (sau sinaieni asa cum sunt numiti) se mandresc.

Prima Gara Regala a fost construita in 1886 si era un loc in care oprea Orient Expresul pentru cateva ore astfel incat calatorii puteau admira locurile. Aici se gaseste si o placuta memoriala in cinstea lui Ion Gheorghe Duca, prim ministru roman si care a fost una dintre persoanele careia i se datoreaza aceasta gara.

A doua Gara Regala a fost construita intre anii 1938-1940 din ordinal regelui Carol II pe baza planurilor arhitectului Duiliu Marcu, aici fiind adapostit trenul regal. Cateva alte elemente mai pastreaza legatura cu trecutul insa nu am putut decat sa facem doar niste poze si sa plecam mai departe.

Am urcat in masina si am mers mai departe, nu pentru multa vreme deoarece la prima curba la stanga un indicator aflat pe partea dreapta ne poftea sa vedem Casa Memoriala "George Enescu". De fapt si in gara exista un afis care iti facea aceasta invitatie. Acum trebuie sa recunosc cinstit, ceea ce am vazut aceste 2 zile nu s-a datorat intamplarii, ci a fost planificat de acasa, si asta deoarece cu ceva vreme in urma urmarisem la Televiziunea Romana un reportaj care povestea despre Sinaia si cateva dintre obiective si mi s-a parut minunat ce am vazut, un reportaj profesionist cum intalnesti destul de rar.

Despre Casa Memoriala George Enescu insa episodul urmator, acum pornim mai departe si cum despre Castelul Cantacuzino am povestit deja (vezi impresii), ramanem tot in Sinaia si in drum spre Cazinoul Sinaia poposim putin in Parcul “Dimitrie Ghica” care a fost infiintat si amenajat in 1881 de arhitectul peisagist elvetian Eder. Putem considera acest parc ca un loc de relaxare placut unde putem admira busturile lui Mihai Eminescu, Ion Creanga, Dimitrie Ghica (apropiat al regelui Carol I), actorul Iancu Brezeanu (cetatean de onoare al orasului Sinaia) sau Nicolae Balcescu. In acest parc veti regasi arbori batrani care pastreaza in ei istoria unui oras si care in continuare sunt martorii evenimentelor actuale. Tot aici pe o scena amenajata au loc diferite festivaluri si tot aici se gaseste si Muzeul rezervatiei Naturale Bucegi.

In acest parc regasim si o banca construita de Carol I, datand din 1905 si pe langa care am fi trecut fara sa o vedem daca nu ar fi fost o placuta care sa marcheze acest loc.

Tot aici am admirat Hotelul Palace (in zona exista si hotelul Caraiman), care a fost construit in 1911 in doar 8 luni (26 noiembrie – 15 iulie) dupa planurile arhitectului Petre Antonescu, fiind foarte util jucatorilor de la Cazinou. Despre el voi mai povesti in articolul despre Cazinou.

Ne-am plimbat putin si prin oras si am descoperit un oras infrumusetat, modernizat, un oras pe care turistii romani dar si cei straini se pare ca il apreciaza. In zonele prin care ne-am plimbat noi am sesizat si un grad de curatenie ridicat pe care nu am avut cum sa nu-l sesizez. Ce am mai remarcat a fost faptul ca se incearca destul de mult promovarea orasului prin orice fel de mijloace, astfel incat am intalnit tot felul de pliante care propun inclusiv trasee la pas (o sa vedeti in poze despre ce vorbesc).

Datorita acestor harti am vazut si un alt obiectiv, modest mediatizat dupa mine, si pe langa care era sa trecem si noi fara sa ne dam seama. Este vorba de Crucea Molomot, si din poza o sa vedeti despre ce este vorba, in doua cuvinte doar, prima atestare a schitului Sf Nicolae la 1581, schit ridicat pe Muntele Molomot cum se numeau aceste locuri inainte.

Mi-a mai placut ca in statiile de autobuz exista harta traseului afisata si frecventa de rulare a masinilor, astfel incat sa te poti orienta. In concluzie am vazut o noua infatisare a orasului mult mai prietenoasa si modernizata.

In continuare am sa va si povestesc cam ce am facut noi pe acolo (nu am avut un program in forta, am vrut sa vedem lucrurile in tihna si cel mai mult m-am bucurat de ziua de vineri cand a fost mai multa liniste).

Si daca tot v-am spus deja despre Casa Enescu, hai sa incepem cu ea.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de mishu in 26.04.16 09:46:01
Validat / Publicat: 26.04.16 11:01:53
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în SINAIA.

VIZUALIZĂRI: 3271 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

7 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mishu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P02 Popas in Garile Regale Sinaia
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 30800 PMA (din 36 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

7 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[26.04.16 11:01:39]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descoperă Sinaia și împrejurimile, SINAIA" (deja existentă pe sait)

tata123 🔱
[26.04.16 11:24:37]
»

@mishu - Deși starea vremii nu a fost chiar cea mai prielnică se pare că ai avut parte de o plimbare reconfortantă prin ceea ce mulți numesc Perla Carpaților - Sinaia. În ultimii ani stațiunea montană de pe Valea Prahovei s-a transformat destul de mult: în bine. Am fost surprins vara trecută de aceste schimbări.

Vreau să acord un punct în plus și activității de informare și promovare ce se adresează turiștilor: panouri cu hărți, plăcuțe informative, descrieri istorice în locurile importante. O experiență plăcută am avut la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Sinaia de lângă Primăria orașului: pliante, hărți de buzunar, informare corectă și amabilitate.

P.S. Plăcuța din Gara Sinaia este așezată în memoria prim-ministrului Ion Gh. Duca, asasinat la sfârșitul lunii decembrie 1933 pe peronul gării. Legătura cu Gara Sinaia (despre care scrii în articol) se datorează faptului că tatăl său, inginerul Gheorghe Duca, a ocupat o funcție de conducere importantă în CFR și a fost director al Școlii de Poduri și Șosele din București? Am găsit: inginerul Duca a fost director la Direcția Centrală a Antreprizei Guilloux, în perioada ridicării primei gări din Sinaia, pe linia ferată Ploiești-Predeal.

Amănunte interesante despre cele trei gări ale orașului Sinaia puteți citi aici: historia.ro/exclusiv_web/ ... ra-ul-trei-g-ri.

mishuAUTOR REVIEW
[26.04.16 11:30:20]
»

@tata123 - Corect, exact asta m-a surprins, sa vad un oras care vrea sa fie vazut si oameni care se straduiesc sa il arate.

Pliantele erau minunate si erau pentru vara, pentru iarna, pentru plimbari pe jos sau cu bicicleta, oricum numai sa-l vezi.

Sigur ma va tenta sa mai merg la Sinaia pentru a vizita.

Multumesc pentru vizita si vot.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[26.04.16 11:41:34]
»

Mașina din pozele P09 și P10 este un vestigiu al erei staliniste din secolul trecut - a fost mașina-drezină blindată a Anei Pauker. Sau cel puțin, așa se spune.

Floryn81 CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[26.04.16 12:04:14]
»

@mishu - În urmă cu aproape un an am mers și noi la Sinaia pentru o zi vezi impresii și am vizitat unele dintre obiectivele menționate de tine. Ne-a plăcut în mod deosebit o expoziție de trenulețe din Gara Sinaia, amenajată lângă cafeneaua Gara Regală.

Deasemenea, Muzeul Rezervației Naturale Bucegi din Parcul ”Dimitrie Ghica” a fost un obiectiv de care ne amintim cu plăcere. Ne-a plăcut expoziția de la subsol.

Ca o noutate, din articolul tău am aflat pentru prima dată despre Crucea Molomot.

mishuAUTOR REVIEW
[26.04.16 12:48:25]
»

@Dragos - Multumesc frumos pentru lamuriri, sa fiu cinstita ma asteptam sa pot intalni pe cineva acolo mai "prietenos" cu turistii care ar fi vrut sa afle cate ceva. Multumesc frumos si pentru vizita.

mishuAUTOR REVIEW
[26.04.16 12:52:34]
»

@Crazy_Mouse - Expozitia de trenulete era inchisa si nu aveam nici o sansa sa o vizitam iar Muzeul Rezervatiei Naturale a ramas cu o alta ocazie. Recunosc cinstit ca a fost un weekend minunat si care ma face sa-mi mai doresc sa mai merg inca o data acolo.

In ceea ce priveste Crucea Molomot am aflat din pliantele despre care am vorbit. Si erau atatea locuri frumoase prezentate acolo incat intr-adevar trebuie sa iei orasul la pas pentru a-l descoperi.

Multumesc frumos pentru vizita.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
mishu, tata123 🔱
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Sinaia și împrejurimile:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.059307098388672 sec
    ecranul dvs: 1 x 1