Poze Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE — by badge®

elimină filtrul FILTRU ACTIV: doar poze atașate articolului Poduri din lumea întreagă
P01 [JAN-2011] Akashi Kaikyō Bridge (明石海峡大橋, Akashi Kaikyō Ō-hashi), Kobe, Japonia, cunoscut şi ca Marcus Bridge. Cel mai lung pod suspendat din lume, măsurat după distanţa dintre pilonii principali, de 1991 metri. Cele două turnuri de susţinere se ridică la 298 metri deasupra nivelului mării. Cablurile de oţel au peste un metru în diametru şi conţin aproape 40.000 de mănunchiuri de fire, totalizând 300.000 de km.
[50 PMA, +BONUS]
P02 [JAN-2011] Ponte Vecchio, Firenze, Italia, este simbolic pentru acest important oraş italian şi unul din podurile celebre ale lumii. Odată ocupat de măcelari, podul peste râul Arno este astăzi plin de magazine de bijuterii, opere de artă şi souveniruri.
[50 PMA, +BONUS]
P03 [JAN-2011] Brooklyn Bridge, New York City, este unul din cele mai vechi poduri suspendate din SUA. Terminat în 1883, leagă suburbiile de Manhattan şi Brooklyn, peste East River. Manhattan Bridge (spate) a fost deschis traficului la 31 Decembrie 1909. A fost proiectat de Leon Moisseiff, cel care mai târziu a construit celebrul Tacoma Narrows Bridge, care avea să se prăbuşească în anul 1940, la scurt timp după inaugurare.
[50 PMA, +BONUS]
P04 [JAN-2011] Puente de la Barqueta, Sevilla, Spania, străbate râul Guadalquivir pe o lungime de 214m. Are forma unui arc de cerc în lungime de 168m, cu o înălţime maximă de 21,4m. A fost terminat în anul 1992.
[50 PMA, +BONUS]
P05 [JAN-2011] Chalcis' Bridge este un pod suspendat ce leagă insula Evia (a doua ca mărime din Grecia, după Creta) de continent prin strâmtoarea Euripus, în dreptul localităţii Halkida. A fost deschis în anul 1993.
[50 PMA, +BONUS]
P06 [JAN-2011] Tsing Ma Bridge, Hong Kong, este al şaselea pod suspendat ca lungime din lume, şi totodată cel mai lung pod suspendat cu dublu tablier (pe tablierul inferior este o cale ferată). A fost terminat în 1997, cu puţin timp înainte de retrocedarea Hong Kong către China. Are o lungime de 1377m şi o înălţime a pilonilor de 206m. Leagă oraşul de aeroportul Chek Lap Kok (aflat pe o insulă artificială) prin autostrada North Lantau.
[50 PMA, +BONUS]
P07 [JAN-2011] Nový Most, Bratislava, Slovacia, este cel mai lung pod din lume cu cabluri şi un singur pilon. De asemenea este singurul pod membru în Federaţia Internaţională a Marilor Turnuri. Are o lungime de 430,8m, traversează Dunărea şi principala atracţie este platforma în formă de OZN în care se află un restaurant (numit dealtfel UFO).
[50 PMA, +BONUS]
P08 [JAN-2011] Millenium Bridge, Londra, Anglia, este un pod suspendat pietonal ce leagă City of London de Bankside. A fost inaugurat la 10 Iunie 2000, pentru a celebra trecerea în noul mileniu. Podul are doi piloni şi constă din trei secţiuni de 81, 144 respectiv 108m. Cele 8 cabluri sunt tensionate faţă de piloni cu o forţă de 2000 tone, astfel încât podul poate suporta o încărcătură de 5000 de oameni în acelaşi timp.
[50 PMA, +BONUS]
P09 [JAN-2011] Poduri peste Yantra, Veliko Târnovo, Bulgaria. La 4km se află satul Arbănaşi.
[50 PMA, +BONUS]
P10 [JAN-2011] Waibaidu Bridge (Chinese: 外白渡桥; Wàibáidù Qiáo) sau Garden Bridge, Shanghai, China, este al doilea pod construit la confluenţa canalului Suzhou cu afluentul lui Yangtze, Huangpu, în dreptul promenadei Bund. Are o structură de oţel, lungimea totală de 105 metri şi a fost finalizat la începutul lui 1908, când a înlocuit vechiul pod din lemn.
[50 PMA, +BONUS]
P11 [JAN-2011] Ponte D'Arrábida, Porto, Portugalia este un pod cu arcuri peste râul Douro ce leagă Vila Nova de Gaia de oraş. Lungimea totală este de 615 metri. Platforma se înalţă la 70 metri deasupra apei. La vremea construcţiei sale, în 1963, avea cea mai mare deschidere de beton din lume.
[50 PMA, +BONUS]
P12 [JAN-2011] Adolphe Bridge, Luxembourg City, Luxemburg, denumit după un duce care a domnit din 1890 până în 1905. A fost construit între 1900-1903 şi, deşi are mai mult de 100 de ani este de asemenea cunoscut ca "New Bridge". Renovat în 1961, 1976 şi 2004, cu o lungime totală este de 153 metri, podul a devenit una din principalele atracţii ale Luxemburgului.
[50 PMA, +BONUS]
P13 [JAN-2011] Ponte Vasco da Gama, Lisabona, Portugalia este actualmente cel mai lung pod din Europa cu cei 17,2 km. Poate rezista unor cutremure de peste 8 grade Richter sau vânturilor de peste 250 km/h. A fost inaugurat în 1998, chiar înainte de Expoziţia Mondială. Numele său este un omagiu adus celebrului navigator, la 500 de ani de la descoperirea Indiilor.
[50 PMA, +BONUS]
P14 [JAN-2011] Lupu Bridge (traditional Chinese: 盧浦大橋; Lúpǔ Dàqiáo), Shanghai, China este al doilea pod arcuit din lume. Numele său vine de la abrevierea celor două cartiere ce le uneşte peste râul Huangpu - Luwan şi Pudong New. Are o lungime totală de 3900 metri şi a fost inaugurat la 28 iunie 2003.
[50 PMA, +BONUS]
P15 [JAN-2011] Most Grunwaldzki, Krakow, Polonia a fost proiectat de o echipă condusă de un muzician şi construit între 1968 şi 1972. Are 153 metri lungime şi 31,4 în lăţime. Străbate Vistula şi datorită distanţei mici dintre apă şi partea inferioră prezintă un permanent risc de inundaţii.
[50 PMA, +BONUS]
P16 [JAN-2011] Konohana Bridge (此花大橋, Konohana Ō-hashi), un pod suspendat în Osaka, Japonia. Lungimea deschiderii principale este de 300 metri. A fost deschis în 1990 şi la acea vreme a fost cel mai lung pod autosuspendat din lume. Designul său neobişnuit îl constituie cablul principal.
[50 PMA, +BONUS]
P17 [JAN-2011] Szabadsaghid sau Liberty Bridge, Budapesta, Ungaria este un pod ce leagă Pesta de Buda peste Dunăre. Cu o lungime de 333,6 metri, a fost construit între 1894-1896 şi inaugurat în prezenţa Regelui Franz Josef. În vârful celor 4 piloni se află câte o statuie din bronz reprezentând şoimul, pasărea prezentă în mitologia maghiară.
[50 PMA, +BONUS]
P18 [JAN-2011] Ponte Maria Pia, Porto, Portugalia, cunoscut şi ca Ponte Dona Maria, este un pod de cale ferată construit de Gustave Eiffel în 1877. Atunci, deschiderea arcului de 160 metri îi aducea titlul de cel mai lung pod arcuit din lume. Lungimea totală este de 353 metri iar platforma de cale ferată se ridică deasupra râului Douro la o înălţime de 60 metri.
[50 PMA, +BONUS]
P19 [JAN-2011] Ponte de Sai Van (traditional Chinese: 西灣大橋), Macau, China a fost inaugurat la 19 decembrie 2004. Măsoară 2,2 km în lungime şi este unul din cele trei poduri ce leagă insula Taipa de peninsula Macao.
[50 PMA, +BONUS]
P20 [JAN-2011] Atatürk Bridge (Atatürk Köprüsü), Istanbul, Turcia leagă Cornul de Aur între Unkapani şi Galata. A fost construit în 1939.
[50 PMA, +BONUS]
P21 [JAN-2011] Puente de S.Telmo, Sevilla, Spania traversează canalul Alfonso XIII peste Guadalquivir. Construit în 1925, a fost cel de-al treilea pod ridicat în oraş. În timpul lucrărilor din 1992, ocazionate de Expoziţia Mondială, a suferit modificări prin pierderea felinarelor originale.
[0 PMA, fără bonus]
P22 [JAN-2011] Zeleznicni Most, Praha, Republica Cehă este un pod de cale ferată ce leagă Vysehrad de Smichov peste râul Vltava. Originalul a fost construit în 1872, iar la începutul secolului XX a fost terminat actualul pod. Are o lungime de 196,3 metri.
[0 PMA, fără bonus]
P23 [JAN-2011] Bosphorus Bridge (Boğaziçi Köprüsü), Istanbul, Turcia este unul din cele două poduri care taie strâmtoarea Bosfor, unind Europa de Asia. Are o lungime de 1510m, înălţimea platformei de 64m, iar distanţa dintre piloni de 1074m. Pilonii se ridică la 105m. La momentul inaugurării, în 1973, era cel mai lung pod suspendat din afara Statelor Unite. În prezent este al 16-lea pod suspendat din lume.
[0 PMA, fără bonus]
P24 [JAN-2011] Harbour Bridge, Sydney, Australia a fost inaugurat la 1932, iar până în 1967 a fost cea mai înaltă construcţie din oraş. Figurează in Cartea Recordurilor ca fiind podul cu cel mai mare arc din lume. Totodată este şi cel mai înalt pod din categoria sa, măsurând 134m din vârf până la nivelul apei.
[0 PMA, fără bonus]
P25 [JAN-2011] Podul cu Lanţuri (Szechenyi Lanchid), Budapesta, Ungaria este primul pod permanent construit peste Dunăre în oraş, fiind deschis în 1849. A fost privit la data finalizării ca fiind una din minunile lumii. Lungimea sa de 202 metri îl făcea la data inaugurării unul dintre cele mai lungi din lume. Leii sculptaţi de pe contraforţi au fost adăugaţi în 1852.
[0 PMA, fără bonus]
P26 [JAN-2011] Eitaibashi Bridge, Tokyo, Japonia traversează râul Sumida aproape de Golful Tokyo şi insula artificială Odaiba. În vechea perioadă a oraşului Edo, a fost un pod cu arce din lemn, construit în 1698 pentru a aniversa 50 de ani de la naşterea shogunului Tokugawa Tsunayoshi.
[0 PMA, fără bonus]
P27 [JAN-2011] Puente Alamillo, Sevilla, Spania. A fost proiectat special pentru Expoziţia Mondială din 1992 de către celebrul Santiago Calatrava. Structura este asigurată de un singur pilon susţinut de 13 cabluri, asigurând accesul pe insula La Cartuja. Iniţial proiectul prevedea construcţia a două poduri simetrice. În final, doar Alamillo a fost acceptat.
[0 PMA, fără bonus]
P28 [JAN-2011] Ponte Dom Luis I, Porto, Portugalia este o uluitoare creaţie a marelui Gustave Eiffel. Construcţia podului arcuit din metal a început în 1881, în urma unui concurs de proiecte şi a fost inaugurat la 1886. Lungimea totală a podului este de 385,25 metri, greutatea 3045 tone iar arcul măsoară 172 metri în lungime şi 44,6 înălţime. Tablierul superior deserveşte linia de metrou, iar cel inferior traficul auto.
[0 PMA, fără bonus]
P29 [JAN-2011] Fatih Sultan Mehmet Bridge (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü), Istanbul, Turcia este cel de-al doilea pod peste Bosfor. Denumit după cuceritorul Constantinopolelui, este foarte apropiat ca dimensiuni de Bosphorus Bridge, aproape identic ca design (ambele au fost proiectate de acelaşi arhitect). A fost terminat la 3 iulie 1988, cu un cost estimat la 130 mil.USD. Zilnic este traversat de aprox.150.000 de vehicule.
[0 PMA, fără bonus]
P30 [JAN-2011] Erzsebet (Elisabeta) hid, Budapesta, Ungaria se află situat în zona cea mai îngustă a Dunării în oraş, cu o lăţime de 290 metri. Lungimea totală a podului este de 379 metri. Denumit după regina Elisabeta a Austro-Ungariei, a fost construit iniţial între anii 1897 şi 1903 dar distrus în bombardamentele celui de-al doilea război mondial.
[0 PMA, fără bonus]
P31 [JAN-2011] Ōnaruto Bridge (大鳴門橋, Ōnaruto-kyō), Kobe, Japonia, asigură conexiunea dintre Naruto Tokushima şi Kobe. Deşi este unul din marile poduri ale lumii, stă în umbra mult mai celebrului Akashi Kaikyo, aflat în vecinătatea sa. Terminat în 1985, are o lungime de 876 metri între piloni.
[0 PMA, fără bonus]
P32 [JAN-2011] Podul Carol (Karlův most), Praga, Republica Cehă este cu siguranţă unul din cele mai faimoase poduri ale lumii. Construcţia a început în 1357 şi s-a terminat la începutul secolului 15. Este decorat cu 30 de statui, stil baroc, ce au fost ridicate în jurul anului 1700. A suportat cu stoicism toate marile inundaţii ce au lovit Praga de-a lungul secolelor. Este probabil cel mai vizitat pod din lume.
[0 PMA, fără bonus]
P33 [JAN-2011] Stambolov Most, Veliko Târnovo, Bulgaria, ce traversează râul Yantra, este numit după un fost politicial şi prim ministru, născut în oraşul ţarilor.
[0 PMA, fără bonus]
P34 [JAN-2011] Ponte do Pinhão, Portugalia. Nu se pot spune prea multe despre el decât că trece peste râul Douro în amonte de Porto, legând micul oraş Pinhão de principalele podgorii şi Quintas ale marilor producători de vin de Porto.
[0 PMA, fără bonus]
P35 [JAN-2011] Podul Galata (Galata Köprüsü), Istanbul, Turcia. Au fost, de-a lungul timpului, cinci etape de construcţie a podului ce se întinde peste Cornul de Aur. Varianta de astăzi a fost terminată în 1994. Are o lungime de 490m şi o lăţime de 42m. Liniile de tramvai au fost recent adăugate.
[0 PMA, fără bonus]
P36 [JAN-2011] Anderson Bridge, Singapore, este un pod deschis traficului, situat lângă gura de vărsare a râului Singapore în centrul oraşului. A fost terminat în 1910 şi denumit după Sir John Anderson, guvernator şi comisionar britanic al Federaţiei Statelor Malay şi Ceylon.
[0 PMA, fără bonus]
P37 [JAN-2011] Puente del V Centenario, Sevilla, Spania. Construit cu ocazia Expoziţiei Universale din 1992, traversează Guadalquivirul pe o lungime de 2016m, la o înălţime de 45m faţă de râu. Pilonii se înalţă la aproximativ 120m.
[0 PMA, fără bonus]
P38 [JAN-2011] Podul Minciunilor, Sibiu, România este primul pod de fier turnat din România; a fost construit la Sibiu în anul 1859 peste strada care uneşte oraşul de jos cu oraşul de sus. A fost numit "podul mincinoşilor" din cauza legendei care spune că podul se va prăbuşi dacă cineva va sta pe el şi va spune o minciună. În tradiţia orală locală circulă diferite legende despre acest pod, legate de minciunile îndrăgostiţilor ori cele ale precupeţelor.
[0 PMA, fără bonus]
P39 [JAN-2011] Tower Bridge, Londra, Anglia, (peste Tamisa) este principalul simbol al oraşului. Cei doi piloni masivi conţin peste 70.000 tone de ciment, iar partea metalică are o greutate aproximativă de 11.000 tone. Podul a fost inaugurat oficial la 30 iunie 1894 de către Prinţul de Wales. La acea vreme, podul a costat 1.184.000 £, o valoare care azi se ridică la peste 100 milioane £.
[0 PMA, fără bonus]
P40 [JAN-2011] Puente Romano, Cordoba, Spania. Romanii au construit acest pod pe vremea lui Augustus. A suferit mai multe renovări, prima fiind în timpul maurilor, ultima în 2006, pregătindu-l pentru anul 2016, când Cordoba va fi capitala culturală a Europei. Are o lungime de 225m şi 16 arce.
[0 PMA, fără bonus]
P41 [JAN-2011] Ponte Infante, Porto, Portugalia, unul din spectaculoasele poduri ale oraşului vinurilor, ce taie râul Douro. Are o lungime de 371m. A fost finalizat în anul 2002, iar în structura sa au intrat 22.500 m³ de beton şi peste 3.800 tone de oţel.
[0 PMA, fără bonus]
P42 [JAN-2011] Rainbow Bridge (レインボーブリッジ, Reinbō Burijji), Tokyo, Japonia este un spectaculos pod suspendat ce traversează nordul golfului Tokyo, legând oraşul de insula artificială Odaiba. A fost terminat în 1993 și măsoară 570 metri în lungime.
[0 PMA, fără bonus]
P43 [JAN-2011] Podul Triplu, Ljubljana, Slovenia, este unul din simbolurile oraşului. În trecut se vorbeşte de un pod din lemn care, în urma unui incendiu a fost reconstruit de un arhitect italian. În 1929 podul a fost extins prin adăugarea altor două, de o parte şi de alta celui vechi, devenind astfel triplu. Un model la scară redusă poate fi văzut la Mini Europe din Bruxelles.
[0 PMA, fără bonus]
P44 [JAN-2011] Ponte 25 Abril, Lisabona, Portugalia, leagă capitala de Almada, peste râul Tejo. Cu o lungime de 2277m, este al 20-lea pod suspendat al lumii. A fost inagurat la 6 august 1966, iar în 1999 a fost adăugată o platformă de tren. Datorită culorii sale, este des comparat cu Golden Gate din San Francisco. Ca fapt divers, a fost construit de o companie tot din San Francisco, ceea ce explică şi designul similar.
[0 PMA, fără bonus]
P45 [JAN-2011] Svatopluk Čech Bridge sau Čech Bridge (Most Svatopluka Čecha sau Čechův most în cehă), Praga, Cehia, leagă peste Vltava cartierele Holešovice şi Staré Město (Oraşul Vechi). Terminat în 1908, podul are 169 metri lungime, iar până în 1961 a avut şoseaua dintr-un lemn special adus din Australia. Fiind singurul pod în stil Art Nouveau din oraş, beneficiază de protecţia statului.
[0 PMA, fără bonus]
P46 [JAN-2011] Podul celor 17 Arce, Beijing, China, este cel mai mare pod peste lacul Kunming de pe domeniul Palatului de Vară. Cu o lungime de 150 metri, podul are balustrade de marmură şi 544 de lei sculptaţi în diverse posturi. A fost construit în secolul XVIII în timpul dinastiei Qing.
[0 PMA, fără bonus]
P47 [JAN-2011] Cobblers' Bridge, Ljubljana, Slovenia (Čevljarski most) sau Podul Pantofarilor este unul din cele mai vechi poduri din Ljubljana, datând din secolul 13. De-a lungul existenţei sale a suferit multe transformări, fiind pe rând pod din lemn, din fier, iar după numeroase incendii şi inundaţii a fost reconstruit în cele din urmă din piatră.
[0 PMA, fără bonus]
 
  • MO=

  • AiFostAcolo? »» Încarcă fotoAfișate [1 - 47] din total 47 FOTOGRAFII Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE — by badge®doar poze atașate articolului Poduri din lumea întreagă
  • NOU! Toate pozele încărcate de badge® pe AFA

    • SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre
  • AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

  • [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.037029981613159 sec