ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.01.2011
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 18.11.10
STATUS: PREMIUM
TIMP CITIRE: 2 MIN

Poduri din lumea întreagă

Ilustrație video-muzicală
Where The Hell Is Matt - 2008

TIPĂREȘTE

Salutare, dragi prieteni călători şi La Mulţi Ani!

Am terminat un 2010 în forţă cu o selecţie de oraşe (Citylights sau luminile de noapte ale oraşelor). Aş dori ca primul review din 2011 să urmeze aceeaşi linie, pentru a vă stârni apetitul turistic cu o selecţie de poduri din lumea întreagă. Unele le-aţi parcurs cu siguranţă, altele sunt înscrise poate în lista pentru "mai târziu". Deci:

Din cele mai vechi timpuri, oamenii au construit poduri. Fie că treceau peste o vale sau un curs de apă, ele au înlesnit accesul, au legat teritorii, au schimbat destine, au contribuit la scrierea istoriei.

Odată cu dezvoltarea tehnicii au apărut poduri din ce în ce mai mari şi sofisticate, arhitecturi îndrăzneţe, proiecte gigant. Poduri din piatră, beton, oţel sau lemn. Poduri rutiere, de cale ferată, navigabile sau pietonale. Poduri suspendate, în arc, pe grinzi sau în consolă. De la cele mai simple la marile minuni arhitecturale. Constructorii sunt într-o permanentă goană de doborâre a recordurilor, pentru că podul lor trebuie sa fie cel mai mare, cel mai lung, cel mai original etc. , iar aceste recorduri de obicei nu rezistă mult. Multe au devenit adevărate simboluri ale locurilor unde se află, obiective ce nu trebuie ratate într-o călătorie. Le vedem la televizor şi visăm să le călcăm în realitate.

În călătoriile noastre în lumea largă am trecut pe sub ori peste multe poduri, unele mai cunoscute, altele mai puţin, fiecare cu povestea şi detaliile sale. Vă prezint în continuare o parte din podurile văzute de travelbadge®s, cu fotografii de la faţa locului, însoţite de date şi detalii, cu ajutorul Wikipedia:

## end review sc

[fb]
---
Trimis de badge® in 03.01.11 17:53:00
Validat / Publicat: 03.01.11 19:26:33
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 5296 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

17 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Akashi Kaikyō Bridge (明石海峡大橋, Akashi Kaikyō Ō-hashi), Kobe, Japonia, cunoscut şi ca Marcus Bridge. Cel mai lung pod suspendat din lume, măsurat după distanţa dintre pilonii principali, de 1991 metri. Cele două turnuri de susţinere se ridică la 298 metri deasupra nivelului mării. Cablurile de oţel au peste un metru în diametru şi conţin aproape 40.000 de mănunchiuri de fire, totalizând 300.000 de km.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
[1 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 19551 PMA (din 21 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

webmaster13 [03.01.11 18:34:02] »

Am atasat melodia de mai sus este preferinta autorului acestor impresii!

Auditie placuta!

ninaa [03.01.11 19:48:19] »

Felicitari! Esti sigur ca n-ai uitat nici un pod? E imposibil sa nu fi trecut macar o data peste el, cel de la Cernavoda.

Cristian_h* [03.01.11 20:17:46] »

Ca de obicei pozele tale @badger sunt splendide, nu incetezi sa ma surprinzi placut cu postarile tale, am sa-mi permit sa atasez o fotografie cu podul din Arta (poarta aceasta denumire din anul 1082, in timpul romanilor era cunoscut sub numele de Ambracia) un important oras din Epir-Grecia prima capitala a Despotatului Epir un loc cu multe obiective turistice in special din epoca bizantina, insa podul ce trece peste raul Arachthos este cel mai faimos poate si pentru legenda sa conform careia 1300 de zidari, 60 de ucenici si 45 de pietrari au incercat zi de zi sa-l construiasca insa noaptea tot ce construisera era distrus de ape, asta pana cand o pasare cu glas uman i-a spus capeteniei zidarilor ca trebuie sa faca o jertfa umana adica sa o zideasca pe sotia sa in temelia podului, lucru care s-a si intamplat. Poate de aici vine si legenda lui Manole al nostru .

Cert este ca exista un pod in vremea romanilor care a fost refacut intre ani 1230-1271, iar forma finala dateaza din anii 1602-1606.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA [03.01.11 21:18:54] »

În Luxembourg mai sunt încă 2 poduri ce merită arătate aici... Pont G D Charlotte, Schloss Erbaut Bruecke...

badge® [04.01.11 00:12:56] »

@ ninaa, @ Dragos - sunt multe poduri pe lângă care am trecut (peste unele poate că am și trecut fără să pozez). La Constanța nu am mai fost de multă vreme (bucureștean fiind) iar în Luxemburg am prins o vreme de toată jena, nu prea ne-a mai ars de plimbare... Podul lui Saligny cu siguranță merită un loc în colecție și multe altele din România, dar... poate cu alte ocazii

cosminp [04.01.11 09:01:55] »

podul de la Cernavoda este intradevar o capodopera.

numele initial a fost "Podul Regele Carol I", dat de primul rege al Romaniei care a comandat executarea primului pod peste Dunare, nume schimbat ulterior de comunisti in "Anghel Saligny", care au dat jos chiar si stema casei regale de pe captele podului.

la acea vreme, podul a fost cel mai mare din Romania si al treilea ca marime din Europa.

un alt pod deosebit este cel de la Oresund, dintre Danemarca si Suedia, o megastructura deosebita, despre am scris aici, unde puteti vedeea si cateva foto.

@badge®, un excelent rw si extrem de interesant

in special prin fotografiile atasate cu explicatiile date.

daca imi permiti, voi cauta si voi atasa si eu cateva foto cu poduri.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
badge® [04.01.11 09:11:57] »

@ cosminp - am trecut pe podul Oresund cu trenul, din păcate calea ferată era pe tablierul inferior şi se întunecase. Dar podul este deosebit, la un moment dat "dispare" sub apă. Sigur că poţi ataşa, chiar invit pe toţi userii care au fotografiat poduri în călătorii să le posteze (cu detaliile de rigoare) şi să dezvoltăm colecţia.

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA [04.01.11 09:34:34] »

@badge® & cosminp, din pacate, la locatiile "generice" nu se pot atasa poze de catre alti utilizatori la un articol anume. ele vor apare ca poze postate de alti utilizatori care au fost... la "Filozofari turistice"... practic la oricare dintre articolele postate aici (sau la oricare alta locatie generica, de altfel).

asta este unul dintre dezavantajele majore ale acestor locatii care aduna laolalta articole foarte diverse sau dintr-o arie geografica deosebit de larga...

cosminp [04.01.11 10:04:13] »

pentru podul de la Oresund, partea daneza si-a marit teritoriul de uscat prin materiale aduse special in acest sens, pentru a putea sa faca racordarea autostrazii cu viitorul pod.

lucrarea de arta incepe printr-un tunel care incepe pe partea continentala (marita ca suprafata) si continua printr-un tunel imersat, care are calea rutiera pe o parte si calea ferata pe cealalta parte.

iesirea din tunel la suprafata se face pe o insula artificiala, de unde calea ferata trece sub podul rutier.

pentru pasionati, vizionati aceasta pagina: click aici.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
mariana.olaru CONS. ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA [05.01.11 17:11:56] »

Tema pusă în discuție de tine este foarte interesantă și deși review-ul îmi pare altfel decât ne-ai obișnuit, adică sărac în informații utile, consimt că este un subiect atât de vast încât nu ți-ar ajunge un singur review pentru a ne vorbi de podurile celebre sau mai puțin cunoscute ale lumii. În schimb, tot după cum ne-ai obișnuit, fotografiile sunt copleșitoare, iar faptul că ai atașat fiecăreia câteva rânduri destinate documentării e de natură să substituie cu succes, cred eu, abordarea extrem de concisă a review-ului. De-ar fi numai aceste fotografii și tot ai merita votul nostru!

Și pentru că e o temă deschisă, nu-i așa, permite-mi să adaug și eu la panoplia podurilor, încă trei imagini ale unor poduri foarte cunoscute: Ponte Rialto din Veneția, Ponte San Angelo din Roma și Donaustadtbrὓcke din Viena. Sper că nu e cu supărare, chiar dacă fotografiile mele nu au calitatea celor prezentate de tine.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
adryana [11.01.11 18:54:25] »

pacat ca majoritatea suntem mult prea ,,saraci'' ca sa vedem si noi astfel de locuri, bine ca sunt si printre noi persoane precum @badge, care sa ne priveasca de sus pe multi si sa ne dea drept la replica... felicitari.

costin1968 [11.01.11 21:11:49] »

Unul din cele mai mari poduri din Romania (probabil cel mai mare), si unul din podurile moderne, as indrazni sa spun, ale lumii, este Marele Pod peste Dunare de la Giurgeni-Vadu Oii, pacat ca a fost uitat (nu in acest Review, ci in general), caci a fost construit in 1977 de parintii nostri, e adevarat, la initiativa si ordinul liderului comunist Nicolae Ceausescu.

cosminp [12.01.11 08:48:25] »

@costin1968, ai dreptate. si podul de la Giurgeni este o lucrare de arta importanta, dar noi vorbeam de opere de arta in constructii, de megastructuri, de poduri istorice, de structuri deosebite.

vreau sa corectez anul 'nasterii' podului de la Giurgeni: podul a fost terminat si dat in exploatare in anul 1970, nu in anul 1977.

cel putin in tara noastra sunt mai multe poduri care merita vazute, aratate si discutate, dar in cadru restrans de specialisti, pentru ca altfel nu prea prezinta interes.

daca ne gandim la poduri deosebite, dar pentru Romania, nu pentru interes turistic sau international, este podul rutier peste bratul Borcea si Cernavoda (bratul principal al Dunarii) de la Fetesti-Cernavoda (an constructie: 1984), podul de la Medgidia peste canal (an constructie: 1983), podul hobanat de la Agigea (un pod deosebit, an constructie: 1983), podul mixt (rutier si cale ferata) peste Dunare de la Giurgiu, podul peste Siret de la Galati (an constructie: 1985), podul mixt (rutier si cale ferata) de la Cozmesti, podul Grant din Bucuresti (impropriu numit pod, pentru ca de fapt este pasaj, an constructie: 1982), podurile peste Siret de la Galati, Oancea, Albita, peste Olt de la Slatina, peste un brat al Dunarii la Portile de Fier II, podul peste canal de la Cernavoda (in oras, peste care veti trece in 2011 in drumul catre litoralul romanesc, pana se reface podul peste ecluza) si alte sute sau mii de poduri.

sigur ca se poate face un articol (rw) cu podurile, pasajele si viaductele din Romania, dar numai cateva sunt demne de luat in seama din punct de vedere al structurii. si aici nu ma refer la o structura deosebita a unui inginer constructor, ci o structura deosebita in contextul general al structurilor de pod.

dar cate poduri de exceptie s-au construit in Romania dupa '89? cati podari de exceptie mai are Romania? seniorii incep sa se duca iar juniorii inca nu se vad.

later edit: sa nu uitam de Canalul Dunare Marea-Neagra, chiar daca amintirile sunt triste.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
costin1968 [12.01.11 14:41:58] »

Sigur ca da, cu ocazia citirii review-ului tau mi-am amintit de podurile noastre romanesti, iti dau perfecta dreptate in tot ce ai scris, si te-as intreba, pt ca te vad bine informat, poate stii daca s-a gatat si chinuitul pod romano-bulgar de la Calafat-Vidin, peste Dunare, evident... ?

P.S. Fostul fotbalist Gica Popescu isi facuse un ditamai Hotelul in Calafatul natal in speranta noului pod, cred ca a dat faliment saracu...

motaneata [12.01.11 22:52:08] »

Pentru cei care nu stiu: @badge® s-a retras din AFA in urma unui flame cu @adryana. Am pierdut astfel pe unul dintre cei mai valorosi membri ai familiei noastre.

Review-rile de exceptie si pozele lui incredibile ne-au incalzit inimile, facandu-ne sa visam cu ochii deschisi. Ne-a plimbat pe patru continente, in zeci de orase si locuri de o frumusete nebanuita! Ne-a aratat luminile noaptea, asa cum nu le-am vazut niciodata! Ne-a aratat cele mai frumoase poduri din lume, vrand parca sa spuna ca podurile sunt niste punti intre oameni!

[...] atac la persoana, flame sters de webmaster

P. S. Ii rog pe cei care au adresa de mail a lui @badge®, sau numarul sau de telefon, sa mi le spuna.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Admin [13.01.11 08:57:06] »

Despre cat de exagerat a prezentat motaneata "flame"-ul amintit mai sus va puteti face o idee facand click aici

Motivele REALE ale anuntului de retragerre a lui badge le puteti citi in ecoul lui urmator din acel thread si prefer sa nu le comentez, din consideratie pentru badge.

--

@motaneata: activitatea ta din ultimele zile s-a rezumat la a crea sau intretine artificial flame-uri si atacuri la persoana.

Te anunt ca o asemenea de atitudine nu are ce cauta in aceasta comunitate si te sfatuiesc sa te concentrezi pe subiecte turistice sau macar constructive; altfel vei suporta consecintele care se impun.

TORA INGRID [13.01.11 12:55:40] »

Saracia e de multe ori circumstantiala sau chiar o stare de spirit. Ca sa nu mai vorbesc de saracia de spirit si intelect. Pana la urma dincolo de banii din cont suntem atat de saraci sau bogati pe cat dorim sa fim, am vazut prea multi "bogatasi" trecand indiferenti si imuni la frumusetea unor... poduri, lumini sau gradini, si destui "saraci" a caror zestre de simtire curge direct prin iris. Ca sa vezi si sa simti nu-ti trebuie tot aurul din lume, ca sa ataci un user din perspectiva mediocritatii si a frustrarilor de tot felul iti trebuie doar ceva tupeu...

Ca sa urmaresti pe cineva din rew in rew tintindu-l cu ironii ieftine si sarcasme ce se doresc replici trebuie sa ai multa determinare si mult zatz in suflet. Flame-urile intre producatori de City-lights si reporteri de chermeze vor fi mereu, ca asa se intampla cand bagi un Lcd 3D intr-o priza la dugheana din colt, se uita cumparatorii crucis...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adryana, badge®, cosminp, costin1968, mariana.olaru, motaneata, TORA INGRID
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.09682297706604 sec
    ecranul dvs: 1 x 1