Solicitare CMR / BOSNIA-HERZEGOVINA

Traseu prin Bosnia

Trimisă în 20.04.13 22:08
autor carmen alexiaUC [cluj]
» VIZUALIZĂRI: 44983

Buna. Am si eu o intrebare si sper sa fie cineva care sa imi raspunda. Voi merge in vacanta in Croatia si as vrea sa trec direct din Timisoara prin Bosnia catre Orebic, Croatia caci scurtez foarte mult drumul.

Doar ca am retineri cu privinta la traversarea Bosniei. Mai trebuie viza de tranzit sau de intrare sau ceva taxa se plateste? E o tara sigura de tranzitat? Care ar fi cel mai indicat traseu?

Intreb toate aceste lucruri caci pe internet gasesc tot felul de pareri contradictorii si nu mai stiu ce sa cred.

Va multumesc anticipat si vacanta frumoasa tututror


  • PERIOADA: 0
  • BUGET: 0

Răspunsuri — pag 1 / 2

CostiCO5r[20.04.13 22:45]

@carmen alexia:

Salut.

La toate întrebările tale, răspunsul este acesta: traseul de urmat, în lungime de aproximativ 1000 km, este acesta.

Pentru Bosnia nu ai nevoie de paşaport (cu atât mai puţin de viză), doar carte de identitate, la fel ca în Croaţia şi în toate celelalte foste republici iugoslave. Eu îţi recomand totuşi să vă luaţi la voi şi paşaportul, indiferent unde mergeţi. Este foarte bine în cazul nefericit când pierzi un act de identitate, îl ai pe celălalt.

În Bosnia, ca şi în Serbia şi Croaţia, nu trebuie să plăteşti taxe de drum, se plătesc doar autostrăzile. La intrare iei un tichet şi plăteşti la ieşire, cash, în moneda locală sau euro, sau cu cardul.

Bosnia este la fel de sigură ca oricare altă ţară europeană, războiul s-a terminat demult şi aproape că l-au uitat şi bosniecii.

Merită să mergi pe-acolo, veţi vedea nişte peisaje formidabile, în plus, poate vă rezervaţi ceva extra-timp, să vă opriţi la Sarajevo şi la Mostar, cu siguranţă nu veţi regreta.

De altfel, dată fiind distanţa destul de mare, mai ales dacă e un singur şofer, va fi necesară o pauză intermediară, cel mai potrivit este în Belgrad, prilej cu care vizitaţi şi acest frumos oraş.

Nu ştiu ce păreri contradictorii ai găsit pe internet, dar probabil erau vechi.

Eu am fost anul trecut, am vizitat şi Sarajevo şi Mostar şi am stat şi la mare la Neum (este mult mai ieftin decât la croaţi) şi nu am avut niciun fel de probleme, dimpotrivă, am întâlnit oameni foarte amabili şi deschişi.

Singura grijă pe care trebuie să o aveţi este cea a respectării regulilor de circulaţie şi mai ales a vitezei limită. De la Vişegrad, la intrarea în Bosnia, până la Sarajevo este o zonă splendidă, cu multe tuneluri, iar eu am întâlnit pe această porţiune nu mai puţin de şapte echipaje de poliţie, dotate cu radare. Majoritatea aşteptau la ieşirea dintr-un tunel, pentru că în tunel viteza limită este de 60 km/h. Dar drumul este foarte bun şi foarte bine semnalizat şi nu este aglomerat.

În concluzie, ascultă-mi sfatul, mergi pe traseul indicat, nu-ţi va părea rău.

A, să nu uit. Moneda în Bosnia este marca convertibilă, egală cu jumătate de euro. Pentru benzină (care e mai ieftină decât în Croaţia, e cam ca la noi) şi alte cheltuieli folosiţi un card şi când aveţi nevoie de cash scoateţi direct de la bancomat, nu merită să vă duceţi cu euro după voi. Acest lucru e valabil şi în Croaţia. Singura regulă este să faceţi cât mai puţine extrageri, adică scoateţi de la început suma estimată de care aveţi nevoie.

Călătorie plăcută şi vacanţă frumoasă!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[21.04.13 08:04]

@Costi: iti multumesc foarte mult. imi doream sa primesc un astfel de raspuns caci mi se pare interesanta aceasta tara.

Iti multumesc si ptr celelalte detalii si informatii. sigur vom trece prin Bosnia.

O vara minunata

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

coltalbSV1r[21.04.13 20:49]

@carmen alexia: Am vizitat si eu Bosnia anul trecut cand ne-am intors din Croatia. Sincera sa fiu, nu m-am asteptat ca aceasta tara sa aiba o infrastructura atat de bine pusa la punct.

Am vizitat Mostarul si am innoptat pe malul lacului Jablanica. Ne-am simtit excelent: am mancat miel la protap, am baut bere muuuulta si am facut baie. Ospitalitate, amabilitate, respect. Ceea ce la noi nu gasesti.

Sa aveti un GPS cu hartile Bosniei innoite, ca eu nu am prea avut... In rest multe smochine pe marginea drumului si caldura mare.

Merita vazuta.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[21.04.13 20:59]

Si din Bosnia pana in Romania ati trecut prin Serbia nu? cum e Serbia de tranzitat?


coltalbSV1r[21.04.13 21:22]

Fiind din Oradea am mers pe la Debrecen si pe autostrada prin toata Croatia pana la Split.

Noi calatorim la dus noaptea si e mai bine pe autostrada.

E mai lung cam cu 120 km, dar mergand cu viteza constanta consumul e cam acelasi. E al treilea an de Croatia si la dus intotdeauna mergem pe autostrada de care am amintit cu iesire pe la Nagykanisza spre Croatia.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[22.04.13 13:41]

Si la intoarcere ati trecut prin Bosnia si apoi Serbia si Romania, nu?


coltalbSV1r[22.04.13 20:59]

Da. Am iesit din Croatia pe la Metkovics, am fost la Mostar, am innoptat aproape de Sarajevo, apoi prin Croatia, Serbia si Ungaria pe la Szeged.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[23.04.13 08:08]

Am inteles acuma si iti multumesc mult pentru detalii. Sper sa nu deranjez cu atatea intrebari. Deci doar o parte mica a Serbiei ai tranzitat-o nu ai mers prin Beograd. Si cum ti s-a parut Serbia?


CostiCO5r[23.04.13 09:37]

@carmen alexia:

Înţeleg că ai încă ezitări cu privire la Serbia. Nu este cazul.

Pentru o lămurire mai clară, citeşte şi impresiile altui user de pe afa, nils1, de aici şi ecourile, care te vor lămuri, cred, pe deplin. Poţi citi şi alte review-uri despre Serbia sau alte ţări ex-iugoslave pe saitul AFA, alegând ce doreşti din lista obţinută la căutarea după numele ţării (fereastra "Caută hotel, destinaţie, utilizator").

Nu ai ce căuta prin Ungaria, nici pe la Szeged şi cu atât mai puţin prin Budapesta, ar fi un ocol inutil. Cel mai direct traseu este cel pe care ţi l-am indicat eu. Prin Szeged ar merita dacă ai merge în nordul Croaţiei (Istria, Opatija, Rjeka), dar Orebić este în sud, foarte aproape de Dubrovnik, care, în altă ordine de idei, nu trebuie ratat.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[23.04.13 09:42]

Iti multumesc mult pentru tot. O vacanta frumoasa!!!


coltalbSV1r[23.04.13 21:58]

@carmen alexia: Nu ma deranjezi deloc. Asa am invatat si eu. Ceea ce am vazut eu in Serbia a fost putin ca sa pot sa ma pronunt. Dar mai bine ca la noi...


ovidiu.mihaliCH[08.05.13 17:01]

@carmen alexia: Buna Carmen. Eu am plecat marti 30.04.2013, din Mures spre Medjugorie (BOSNIA), la 40km de M. Adriatica, 100 km de Dubrovnik (CROATIA), deci f. aproape de locul unde vrei sa mergi tu. Din pacate as putea scrie un roman (si cred ca ar avea si succes). NU stiu cel ce-a scris mai sus pe unde si cu ce a umblat, dar NU-TI RECOMAND sa mergi, mai ales cu masina. Eu am ra mas fara ea (si nu era decat un vw vechi de 12ani), dar asta este doar finalul aventurii mele cu sotia, copilul si 2prieteni. Am ajuns acasa sambata dimineata (inaintea noptii de inviere), asa cum preconizam, dar nu cu auto ci cu avionul. Drumul pe care am mers, Timisoara, dupa granita 7-10km oprit de politie (ca cei din spate nu au centuri) si cica 100EU de persoana amenda dar numai dimineata la ora 7 cand se deschide nu stiu ce tribunal, dar eu (sofer) si cel din dreapta si masina putem sa plecam iar ceilalti 3 sa ramana pe loc. Apoi mam descurcat cu20EU. Aventura este abia la inceput. Urmeaza Belgrad, drumul inainte si dupa granita cu inapoiatii aia de bosnieci (dupa ce am ajuns acasa am aflat ca in zona au fost atacate masini si furate), punct de trecere a frontierei pe la Visegrad (cred ca este traseul pe care te indruma mai sus acel Costi), directia Sarajevo, apoi Mostar si Medjgorie. Am trecut a 2a zi si la croati la o baie (inca aveam masina) si mam intors in Bosnia iar ziua urmatoare am apelat la proprietarul vilei unde am stat (10 Eu /noapte/persoana) sa ne duca la aeroport la Dubrovnik (Croatia), de unde fratele meu din Cluj cu mare noroc a mai gasit bilete la cursa Dubr-Munchen-Sibiu (Munchen-Cluj nu mai erau, noi locuim in Mures, dar la 60km de Cluj-Napoca). Politia total dezinteresata, dar ai grija ca sunt f. multi pe drum (ca si la sarbi si la bosnieci am platit taxa de 20EU, ca de, noi romanii avem bani). Peisaje f. frumoase, iar Medjgorie este un loc intr_adevar deosebit, merita mers, dar poate cu autocarul. NU TE DU CU MASINA. Aceasta este f. f. f. pe scurt aventura.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[09.05.13 08:53]

@ovidiu. mihali: Imi pare fff rau!!! De asta imi era frica si mie: politia si hotii de masini. Dar nu inteleg unde a ramas masina ta? Ti-a fost furata? Ai trecut printr-o experienta foarte urata si sigur nu vreau sa trec si eu prin asa ceva cand merg in vacanta. Iti multumesc mult pentru mesajul tau.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

NasshuSE[09.05.13 09:13]

@ovidiu. mihali@all:

100EU de persoana amenda dar numai dimineata la ora 7 cand se deschide nu stiu ce tribunal, dar eu (sofer) si cel din dreapta si masina putem sa plecam iar ceilalti 3 sa ramana pe loc.

Tatal meu a patit ceva asemanator in Serbia pentru o amenda de viteza (60 Euro). A pierdut cca 4-5 ore pina a reusit sa plece de la politie. In tot acest timp a fost pazit ca cel mai mare infractor. Asta e legea la ei - pentru straini, nu ca era mai fioros sau periculos ca altii.

Acest lucru se intampla datorita faptului ca Serbia nu este in UE si nu poti plati amenda direct la vreo banca/posta etc.

Pentru a putea plati amenda ai nevoie de un fel de sentinta definitiva data de un judecator de la ei. Acest lucru insemana timp, pentru ca pina se gaseste unul disponibil dureaza mult.

Deci recomand pe cat posibil respectarea regulilor de circulatie, si in caz de doamne fere mai bine ii dai spaga toata valoarea amenzii decat sa pierzi vremea 4-5 ore pe la postul de politie.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

ovidiu.mihaliCH[09.05.13 10:53]

@carmen alexia: Da a fost furata. Ne-am trezit la 6-7 dimineata fara ea.


gabigogheJR[14.05.13 14:54]

@carmen alexia: Buna. Ma numesc Gabi. Si eu intentionez sa merg in vacanta in Croatia la sfarsitul lui Iunie si as vrea sa innoptez la Mostar deci implicit sa tranzitez Bosnia-Herzegovina. Am citit postarea ta si toate comentariile despre acest subiect. Intrebarea mea este daca ai mai fost/tranzitat Bosnia si daca da ce fel de experiente ai intampinat? As fi recunoscator daca ai impartasi si celorlalti implicit si mie cele traite de tine. Toate detaliile si informatiile sunt binevenite.

Multumesc mult. Gabi Gheorghe.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[14.05.13 16:37]

@gabigoghe: Buna Gabi. Tocmai asta e ca eu nu am fost prin Bosnia niciodata. Eu voi merge in vacanta la inceputul lunii august si nu stiu pe unde sa o iau. Adica merg pe drumul scurt prin Bosnia (Timisoara - Orebic cam 650 km) sau o iau pe cel lung prin Ungaria (cam 1000 km). De aceea am deschis aceasta discutie, dar sincer inca nu m-am hotarat. Asa ca te rog sa imi spui experienta ta din iunie. Poate asa ma hotarasc si eu.

O vacanta minunata va dorim!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[14.05.13 16:40]

@ovidiu. mihali: Imi pare rau!!!


gabigogheJR[15.05.13 11:49]

Binenteles ca am sa postez aici cele mai importante detalii si informatii. Eu am fost foarte surprins de episodul cu masina furata este primul de care aud si face o impresie puternic negativa. Personal am mai tranzitat Serbia de 4 ori, e adevarat mergand spre Istria/Croatia deci pe ruta Dr. Tr. Severin-Pozarevac-Belgrad-Zagreb-Rijeka dar nu am avut nici o experienta rea fie ziua sau noaptea ca sa nu spun ca in afara zonelor de autostrada nu am vazut decat de 2 ori Politia fara a avea sentimentul ca "vaneaza"turisti straini... Atat in Croatia, Slovenia si Serbia oamenii si autoritatile mi s-au parut mult mai civilizati, corecti si binevoitori decat la noi in tara... De aceea nu cred ca Bosnia va face exceptie radicala de la impresia asta... acum depinde mult de atittudinea, comportamentul si limbajul fiecaruia care pot modifica dramatic abordarea persoanelor cu care intri in contact. Astea fiind spuse cred si imi place sa cred ca intreg spatiul ex-iugoslav este safe si in acelasi timp merita vizitat in integraliatea lui fara prejudecati ba chiar cu un plus de bunavointa avand in vedere istoria recenta prin care a trecut si felul cum renaste din propria cenusa spre deosebire de Romania cre nu a avut nici razboi sau vreo calamitate si arata exact asa...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[15.05.13 12:19]

@gabigoghe: Abia astept impresiile si experienta ta. Sincer! Sper sa fie una pozitiva si sa ai o vacanta minunata. Numai bine!!!


gabigogheJR[15.05.13 12:34]

@carmen alexia: Merci mult. Sa fie. Keep in touch.


CostiCO5r[15.05.13 13:19]

@gabigoghe:

Foarte pertinente poziţia şi părerile exprimate de tine.

Ai dreptate în privinţa spaţiului ex-iugoslav, sunt mult mai civilizaţi decât noi. Am avut ocazia să mă conving de acest lucru în toate ţările din această zonă, cu excepţia Kosovo, unde nu am ajuns încă până acum.

Ai dreptate şi în privinţa faptului că totul depinde şi de atitudinea fiecăruia.

Îţi urez să ai parte numai de vacanţe reuşite, împreună cu familia şi prietenii tăi!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

ovidiu.mihaliCH[15.05.13 13:29]

@gabigoghe: Limbajul pe care l-am folosit, a fost mai mult decat civilizat. Ceea ce mi sa intamplat mie nu inseamna ca vi se va intampla si voua (nici nu va doresc). Intinerarul folosit de tine, este cu totul diferit, de cel pe care vrea sa mearga C. A... Am fost si eu in Slovenia si am fost deosebit de impresionat (in bine). Vis-a-vis de autoritatile bosniece, a mai aparut un episod nou. Am fost la Politie in Romania (vineri, 10 mai), pt. a ma interesa daca a fost data masina in urmarire (vineri pe la ora 13-14) pt. ca numai vineri am primit traducerea actului emis de politia Mostar. Mi sa comunicat (de la furturi auto), ca da, masina a fost data in urmarire cu data de azi, adica 10 mai, LA EXACT 1 SAPTAMANA DE LA FURT. Si nu mai comparati Slovenia si Croatia cu Bosnia si Serbia. Eu vam povestit prin ce am trecut eu, voi faceti cum va ajuta cel de sus.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + -1 PMA (1 voturi)

carmen alexiaUCAUTOR SOL[15.05.13 13:47]

@ovidiu. mihali: Ai dreptate Ovidiu si sincer iti doresc sa iti gaseasca masina. Nu depinde de nimic faptul ca niste hoti au "pus mana " pe masina ta. A fost pus si simplu un ghinion. Numai bine!!!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

ovidiu.mihaliCH[15.05.13 15:28]

@carmen alexia: Multumesc de gandul bun, dar mi-am luat gandul de la ea, dupa ce am vazut atitudinea politistilor de acolo. Oricum, ai grija sa mergi ziua, conducere regulamentara (este f. f. adevarata chestia cu trimiterea la tribunal pt. oricat de mica incalcare a regulilor de circulatie in Serbia, pt. cs judecatorul sa-ti stabileasca sanctiunea), veste in masina (pt. fiecare persoana!!!), trusa medicala si instinctor (in TERMEN DE VALABILITAYE).

O cunostinta de a mea a patit-o cu termenul de valabilitate. Iar daca politistii bosnieci iti capseaza banii dati (eu am dat 20 EU pt. radar), cu capsatorul bineinteles, sa nu faci ochi mari de mirare, ca asa au facut si cu mine, asta apropos de civilizatia laudata de altii, . Am fost in multe tari din Europa dar asa ceva nu am intalnit si nici macar auzit. Oricum, vacanta faina!!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + -1 PMA (1 voturi)

gabigogheJR[16.05.13 00:35]

Draga Ovidiu sunt 100% solidar cu tine si in asentimentul tau. Cand m-am referit la limbaj, atitudine s. a. m. d. nu am facut-o aluziv la tine, in nici un caz, ci doar in termen general intrucat sunt convins ca TOTII am intalnit in calatoriile nostre, indiferent de tarlle vizitate, concetateni de ai nostri cu care nu ne mandream deloc... care ieseau in evidenta in mod nefericit...

La tine a fost ghinion cred si / sau a jucat un rol si marca masinii tale pentru ca parca nu ai specificat-o deloc... Sa inteleg ca in Mostar sa intamplat nefericitul eveniment nu? Locul unde erai cazat avea parcare proprie sau era parcata pe strada? Pana la urma i se poate intampla oricui dar sunt foarte putine lucruri pe care le-am putea face in fata unor potentiale situatii de acest gen iar a NU mai calatori cu masina personala nu cred ca ar fi o optiune pe care sa o luam in seama ori de cate ori ne-am plnifica un concediu... sunt convins ca tu Ovidiu trecut prin asa experienta ai sa

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

gabigogheJR[16.05.13 00:51]

Scuze... din greseala am dat send... ce voiam sa spun este ca cei trecuti prin asa ceva vor cantari foarte bine optiunea de se deplasa cu masina personala iar cei care nu au avut o asemenea experienta vor folosi fara retinere varianta masinii personale... mi se pare si firesc. In definitiv fiecare este liber sa se deplaseze cu mijlocul de transport ce i se pare mai comod, rapid sau care ii confera o mai mare libertate de miscare asumandu-si atat potentialele riscuri cat si avantajele... De exemplu eu prefer masina in locul avionului... nu pot fi relaxat deloc cand zbor... si nu neaparat cand am zburat direct din New York la Bucuresti timp de aproape 12 ore... ci si unul de doar 2 ore, sa nu mai pomenesc de limitarile de tot felul: timp, greutatea bagajelor, deplasarea de la aeroport la locatia de cazare... Deci avantaje si dezavantaje... toate trebuiesc asumate la un moment dat de fiecare. Parerea mea...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

ovidiu.mihaliCH[16.05.13 10:27]

@gabigoghe: Stimate gabigoghe; si eu prefer autoturismul in locul avionului tocmai pt. motivele enumerate de tine anterior, plus ca-mi place sa fac opriri de cate ori vad ceva frumos sau interesant, sa servim o mancare intr-un peisaj frumos, ... etc., ca de: esti in vacanta! Am vrut doar sa-i atrag atentia lui C. A., pt. si mie inaintea excursiei (aventurii) mi s-au dat lamuriri linistitoare. Masina pe care am avut-o, era un VW Bora, fabricat in 2001!!! Intr-adevar masina era cu toate dotarile posibile la vremea ei, inclusiv 7 trepte de viteze (mai rar la Bora) si f. bine intretinuta, tocmai pt. faptul ca-mi place sa calatoresc cu autoturismul. Dar totusi, nu era o masina dupa care "sa intorci capul", in Romania. Masina mi-a fost furata de langa Mostar, din Medjugorje (loc de pelerinaj-culmea), dar in Mostar mi sa eliberat dovada anuntarii furtului. Da, peste tot in Europa (mai putin tarile scandinave-pt. ca pe acolo nu am ajuns, deocamdata), am intalnit concetateni ce nu m-au facut (nici pe mine) sa fiu f. mandru ca sunt roman, insa am incercat (si sunt convins ca nu sunt singurul) pe cat mi-a fost posibil, sa arat, prin comportament, bunavointa, toleranta in trafic etc., ca nu toti romanii sunt asa cum ne percep strainii si ca "derapajele" sunt accidentale; insa este tot mai greu, al naibii de greu sa schimbi pareri formate.

Iti doresc numai bine, oriunde te-ai afla si drumuri bune oriunde vei calatori!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

gabigogheJR[16.05.13 16:50]

@ovidiu. mihali: Ovidiu sunt de acord cu tot ce ai scris si se pare ca avem multe puncte comune privind modalitatea de a calatorii. Este aproape incredibil ca o masina nu foarte noua sa aduca pe cineva in postura de a o fura... asta e apanajul celor care fura masini scumpe care "merita" efortul, dar asa chiar nu mai intelegi nimic. In mod total justificat tu impartasesti experienta ta altora astfel tragand un semnal de alarm ca orice este posibil. Trebuie sa recunosc ca si eu voi fi mult mai atent chiar daca pana acum ma linistea gandul ca nu am o masina scumpa care sa tenteze... Si eu iti doresc numai bine si poate se va intampla o minune care iti va aduce masina inapoi...

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

CostiCO5r[16.05.13 20:22]

@ovidiu. mihali:

Eu sunt "acel Costi", despre care te exprimai mai sus fără să mă cunoşti, cu o uşurinţă şi o superficialitate demne de o cauză mai bună.

Că se poate întâmpla să ţi se fure maşina, chiar şi una "dupa care sa nu intorci capul, in Romania", nu mă miră (parcul de maşini în ţările ex-iugoslave este mult mai învechit decât cel de la noi, dar asta se întâmplă şi la "case mai mari").

Dar de aici până la a da sfaturi de genul "NU TE DU CU MASINA" (scris aşa, cu majuscule, adică strigat) este cale lungă.

Pentru că, urmând acest "sfat", ar trebui să nu mai circulăm deloc.

Maşini se fură peste tot, inclusiv în România. Asta nu înseamnă că bosniecii sunt "înapoiaţi".

În sejurul din februarie, pe care l-am petrecut în Sicilia, ghidul ne povestea cum un autocar nou-nouţ al agenţiei române la care lucrează şi cu care era într-un circuit a fost furat dintr-o parcare păzită, în Italia. Tot el ne povestea că agenţiei i s-a mai furat un autocar la Praga. Niciunul dintre acestea nu a mai fost găsit.

Asta înseamnă că trebuie să-i considerăm pe italieni şi pe cehi înapoiaţi?

Eu cred că soluţia este alta, una mult mai simplă.

Îţi cumperi maşină (vorbesc la modul general, nu mă refer la cineva anume), îţi faci şi o asigurare casco (la o firmă serioasă, nu la una de doi bani, unde e mai ieftin). În acest fel dormi liniştit. În plus, îţi poţi pune şi o alarmă (iarăşi, una serioasă, nu una ieftină). Şi asta e valabil şi dacă ai o maşină mai ieftină (cum am eu, un Logan), sau una mai scumpă, un camion, un autocar, sau orice bun de valoare. La noi încă acest obicei nu este unul încetăţenit, dar la alţii mai civilizaţi aşa se procedează. Asta explică de ce nemţii nu se grăbesc să recupereze maşinile furate, nici măcar atunci când ele sunt găsite... trebuie să trăiască şi firmele de asigurări, nu?

În legătură cu locurile pe unde am fost eu, pot să spun că am bătut Balcanii în lung şi-n lat, inclusiv prin Albania (şi asta încă de acum vreo 24 de ani) şi în acest context mi-am permis să-i recomand lui carmen alexia un traseu şi să-i spun că nu are motive să-şi facă grji mai multe decât îşi face în mod obinuit privind circulaţia în România.

Maşina ta era asigurată? Dacă da, n-ai de ce să-ţi faci probleme, firma de asigurări te va despăgubi. E drept, lucrurile nu merg foarte repede...

Dacă nu, atunci nu ai de ce să te plângi şi mai ales nu ai dreptul să descurajezi pe alţii să plece cu maşina personală.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

  • AFIȘATE rsp [1-30] — din total 43 răspunsuri la această solicitare
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.066558122634888 sec
    ecranul dvs: 1 x 1