[2918] Fotografii din sejur ori vacanță — Descoperă Budapesta și împrejurimile
[P25] Pe insula sunt interzise mijloacele auto, astfel ca este amenajata cu piste pentru jogging si pentru biciclete, fiind una dintre locatiile principale alese de companiile care organizeaza tururi pe bicicleta in Budapesta.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P23] Pe insula exista si un frumos Turn de apa, construit in stil arhitectonic Art Nouveau, care furnizeaza apa hotelurilor si restaurantelor de aici.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P21] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P22] Gradina zoologica de pe insula Margareta
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P20] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P19] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P18] In Evul Mediu insula se numea Insula Iepurilor si reprezenta un domeniu de vanatoare pentru nobilime. Actualul nume provine de la numele fiicei Regelui Bela al IV-lea, care a jurat ca daca Ungaria reuseste sa supravietuiasca invaziei mongole, fiica sa se va calugari, ceea ce s-a si intamplat.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P17] Podurile Margareta si Arpad delimiteaza insula Margareta, oaza de verdeata a orasului, un fel de Hyde Park, unde copiii pot vizita gradina zoologica, iar parintii se pot relaxa plimbandu-se prin gradina japoneza sau prin cea cu trandafiri ori se pot odihni si asculta muzica ambientala a fantanii monumentale (despre care se spune ca este cea mai mare dintre toate fantanile din Budapesta).
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P16] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P15] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P13] Desi toate podurile Budapestei au fost distruse in cel de-al doilea razboi mondial, Podul Margareta a fost avariat inca din 1944, in urma unei explozii accidentale, iar pentru reconstructie a fost utilizata o mare parte din materialul original recuperat din apa.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P14] Podul Arpad este cel mai lung, avand aproape 1 km lungime, cu pasaje pietonale, piste de biciclete, tramvai si cate 3 benzi pentru circulatia rutiera, pe ambele sensuri. Desi proiectul a fost demarat inca din 1939, a fost finalizat in 1950, iar autoritatile comuniste au decis sa-l numeasca Podul Stalin, revenind la numele initial in 1958.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P12] Urmatorul pod permanent construit dupa Podul cu lanturi este Podul Margareta, impartit in doua segmente ce fac intre ele un unghi de 165°, prima latura a unghiului unind intre ele Buda cu insula Margareta, iar cea de-a doua porneste de pe insula ajungand pe celalalt mal al Dunarii, Pesta.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P11] Podul este strajuit la ambele capete de statuile uriase ale ,,leilor fara limba”. Legenda spune ca sculptorul acestora a uitat sa le ciopleasca limbile si cand cineva i-a atras atentia, artistul s-a sinucis de rusine.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P10] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P09] Cel mai vechi pod permanent, peste Dunare, din Budapesta este Podul cu lanturi, care alaturi de Parlament reprezinta un simbol al orasului. Pe cat de frumos este ziua, pe atat de spectaculos e noaptea, generand o priveliste fenomenala cand este iluminat, in special din zona Dealului funicularului de pe Buda.
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P08] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P06] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P07] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
[P05] -- // FĂRĂ DESCRIERE
foto by geani anto [înc. în 29.09.22]
Afișate [121 - 140] din total 2918 FOTOGRAFII Descoperă Budapesta și împrejurimile / BUDAPESTA [UNGARIA]