ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.09.2011
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 18.01.11
STATUS: SENIOR
DATE SEJUR
JUL-2011
DURATA: 1 zile
single

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

'Cel ce asculta pe sub ferestrele altora' sau Biserica Mantuleasa, strada si legendele lor

TIPĂREȘTE

Am avut treaba in oras si la intoarcere, ca sa scurtez drumul, o iau pe strada Mantuleasa, sa ies pe Calea Calarasi, la tramvai.

Dupa amiaza de vara toropitoare in Bucuresti, merg pe strada si ma uit la cladirile vechi din jurul meu. Nu ma mai grabesc (e si greu pe caldura asta), arhitectura caselor ma captiveaza. A durat mult mai mult decat ma asteptam ca sa ajung la tramvai, dar pot sa spun ca am fost intr-o mica excursie, in timp si in spatiu.

Ajunsa acasa am cautat mai multe informatii despre aceasta zona si iata ce am aflat. Mie mi s-a parut interesant, poate o sa vi se para si voua.

Strada Mantuleasca face parte din patrimonial national, cu casele ei vechi si arhitectura aparte, dar mai ales cu biserica Mantuleasa.

Biserica Mantuleasa, cu hramul Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril si Sfantul Ierarh Nicolae, este atestata documentar din anul 1734.

Biserica Mântuleasa este singura biserică de epocă brancovenească din Bucuresti.

Legenda spune si documentele o atesta ca la inceputul secolului al XVIII lea, boierul Manta se casatoreste cu jupaneasa Stanca, ce aduce ca zestre pamantul pe care se intinde si azi strada Mantuleasa. Ei sunt cei ce au dat nume mahalalei si strazii din vechiul Bucuresti.

De la 1707 este atestata documentar, mahalaua Mantulesei.

Om credincios si cu frica lui Dumnezeu, conform traditiilor vremii, boierul Manta hotaraste sa ridice o biserica pe pamanturile sale, pentru a netezi drumul sufletului sau, spre cele vesnice. Nu se stie de ce, dar curand cupetul Manta se stinge din viata si biserica este construita de catre vaduva sa, Stanca si sora boierului Manta, Maria. Ele sunt trecute in pisania bisericii ca au fost ctitore ale sfantului lacas.

Biserica, una dintre cele mai vechi lacasuri de cult din Bucuresti, este construita in stil architectonic brancovenesc, in forma de cruce, cu altar, naos unit cu pronaosul.

La intrare te intampina un pridvor cu patru stalpi cilindrici de piatra.

Turla bisericii serveste drept clopotnita si este situata deasupra zidului despartitor dintre pronaos si pridvor.

Pe langa vechimea sa deosebita, biserica mai are cateva particularitati ce merita a fi amintite.

Nu sunt specialista in domeniu, dar vizita la aceasta biserica m-a facut curioasa si am dorit sa aflu mai multe. Am gasit o carte tare interesanta “ Cele doua Mantulese” scrisa de Andreea Rasuceanu, in care, prin multa documentare, reuseste sa prezinte istoria atat a bisericii cat si a nasterii mahalelei Mantuleasa, toate impletite cu viata Mantilor, ce au dat nume locului si bisericii.

In lipsa unui ghid turistic al zonei, aceasta carte a fost o sursa de informatii pretioase.

Deosebit la aceasta biserica, este pictura originala, atat interioara cat si exterioara.

In ziua cand am trecut eu pe acolo se lucra la restaurarea picturii.

Biserica a mai fost restaurata in perioada 1924 – 1930. Cu aceasta ocazie au descoperit ca pictura initiala fusese acoperita si s-a hotarat curatarea stratului superior si scoaterea la lumina a picturii originale.

Pictura originala este executata in fresca bizantina si are mai multe particularitati, mai rar intalnite in alte picturi bisericesti.

Pe peretii exteriori se mai pastreaza infloriturile decorative, in culori de rosu, albastru si galben auriu, in forma de vrejuri de acant, palmete si motive florale, ornamente, care prin preluarea lor in pictarea mai multor biserici romanesti, a dus la creearea unui stil national.

O particularitate rara de ordin iconografic este pictarea Mantuitorului la dreapta “bunului talhar” in Paradis.

In pridvorul bisericii, pe partea stanga, este o pictura rar intalnita "hora de doamne si domnite". Este o ilustrare a Psalmului 149, care vorbeste despre slavirea lui Dumnezeu cu tobe si arfe.

Exista si o fresca animaliera, un bestiar complex ce reuneste o serie de animale, unele specifice Fiziologicului romanesc, fantastice sau reale: inorogul, vulpea, maimuta, melcul, paunul, ursul, etc.

Cele doua carti populare Fiziologicul si Esopia (cuprinde viata, pildele si invataturile fabulistului Esop), servesc drept inspiratie pictorilor iconografi. Alegoria animaliera din pictura murala valaha are un subliniat caracter moralizator, servind de indreptar pentru bunul crestin care poate deprinde, decriptand istoriile ce i se infatiseaza, un cod comportamental, o conduita crestina.

Poate ca nu e locul pentru aceste descrieri, dar, mie cel putin, mi s-a intamplat sa merg sa vizitez diverse biserici, monument istoric si sa ma uit la picturi ca la niste tablouri, mai reusite sau nu, fara sa le patrund sensul. Cu aceasta ocazie am aflat ca picturile ascund o multime de talcuri si numai de tine depinde sa le descoperi mai mult sau mai putin.

Se spune ca pictura murala in biserici a aparut ca o modalitate a raspandirii religiei, avand in vedere ca la aparitia ei putina lume era stiutoare de carte.

Si va mai povestesc doar despre una ca mi s-a parut interesanta si pe undeva hazlie.

In reprezentarea Judecatii de Apoi, in Raul de Foc vesnic, acolo unde se ispasesc pacatele de moarte, aflam despre o noua categorie de pacatosi, categorie ce nu a mai fost infatisata in nici o alta Judecata de Apoi, pacatul “celui ce asculta pe sub ferestrele altora”. Este unica reprezentare romaneasca a pacatului clevetirii si defaimarii. Cei ce ascultau pe furis la vecinul lor, sunt spanzurati de urechi ispasindu-si astfel pacatul clevetirii.

Poate ar trebui sa se mai picteze si in alte locuri, ca, din pacate, este un pacat larg raspandit.

S-a nimerit sa fac si o a doua vizita la aceasta biserica deosebita. Lucrarile de restaurare in exteriorul bisericii au fost terminate.

Doamna ce ingrijeste de treburile administrative ale bisericii, se plange ca nu vine lumea la biserica, nici la slujbe, dar nici sa o viziteze. Vin doar turisti straini, ce au aflat despre vechimea acestei biserici si vor sa o vada cu ochii lor.

Biserica se inalta semeata vis a vis de parculet. Aici, in parc ne intampina statuia celebrului filozof si istoric al religiilor Mircea Eliade.

Care este legatura lui cu zona?!

A facut clasele primare la scoala de pe strada Mantuleasa.

Scoala, un exemplu tipic de construcţie de şcoală primară de secol XIX, nu mai exista. Din exces de zel si alte interese, autoritatile ce guverneaza aceasta zona au decis ca trebuie daramata in urma cu cativa ani.

Dar aportul major al lui Eliade este altul: el a facut celebra strada Mantuleasa cu fantasticele sale nuvele.

" Strada Mantuleasa" nuvela in care cei alesi stiu sa desluseasca semnele tainice, ce-i pot conduce spre o alta lume secreta, prin intermediul zecilor de pivniţe.

Pivnitele au existat, sunt atestate documentar, povestile …sunt povesti.

Si mai sunt si alte nuvele ale lui Eliade care fac cunoscuta aceasta strada: "La tiganci" "Uniforme de general".

Strada toata e plina de istorie si istorii. Sunt mai multe case construite la inceputul secolului al XIX lea si case admirabile cu arhitectură interbelică.

Din dorinta de a conserva si lasa mostenire generatiilor viitoare, a apărut proiectul "Fundaţiei Pro Patrimoniu" care incearca prin actiunile sale sa salveze Bucureştiul vechi. Eliade vorbeste la un moment dat despre "un triunghi alcatuit din strazile Mantuleasa, Popa Soare si Bulevardul Pache Protopopescu, numai bun pentru a alcatui un traseu cultural, incarcat de istoria locului, povestea caselor si a oamenilor, precum si de cea a cautatorilor de semne eliadesti". (internet)

"Se incearca transformarea străzii Mântuleasa dintr-un spaţiu aflat la voia întîmplării, pe unde se mai plimbă doar nostalgicii incurabili sau cititorii lui Eliade, într-o zonă vie, unde se întîmplă lucruri, care să trezească interesul deopotrivă turiştilor străini, cît şi bucureştenilor care vor să cunoască istoria oraşului, viaţa lui adevărată".(internet)

Poate fi o destinatie turistica: e o strada pe care merita sa zaboviti macar o data, sa admirati casele cu arhitectura deosebita, sa va odihniti in parc la "umbra" lui Eliade (poate va da niste indicii), sau sa va bucurati privirea si sufletul in lacasul de cult Biserica Mantuleasa.


[fb]
---
Trimis de nicoletass in 27.09.11 13:52:15
Validat / Publicat: 27.09.11 16:12:15
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 5473 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicoletass); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P23 detaliu "Vila Elvira" - o vila cu o arhitectura deosebita
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
[1 PMA]
PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 0 PMA (din 4 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

webmaster0 [27.09.11 15:07:39] »

Tare fericit m-ai face sa delimitezi clar citatele si sa spui care le este sursa. Multumesc mult,

nicoletass [27.09.11 15:45:24] »

Am revizuit review-ul si acolo unde a fost cazul am punctat citatul si sursa sa.

webmaster [27.09.11 16:16:19] »

@nicoeltass: te rugam ca data viitoare sa indici exact sursa pasajelor care nu-ti apartin (site-uri, carti, etc). "internet" este putin cam superficial, e ca si cum ai spune acest pasaj a fost copiat dintr-o... biblioteca

magdalena [27.09.11 17:36:16] »

Cele doua carti populare Fiziologicul si Esopia (cuprinde viata, pildele si invataturile fabulistului Esop), servesc drept inspiratie pictorilor iconografi

Cred ca este vorba de "Fiziologul" - manualul popular de zoologie si morala (vezi aici click aici).

In orice caz, laudabil ca cineva a avut initiativa de a povesti despre acest lacas de cult si strada pe care se afla! Adolescenta fiind, am citit cu nesat cartea lui Eliade Strada Mantuleasa si m-a fascinat.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
santana* [27.09.11 21:56:21] »

Cred ca este vorba de "Fiziologul" - manualul popular de zoologie si morala

Mamă ce-mi place asta cu zoologie şi morală! La noi, în armată, această letală combinaţie se chema G. A. Z.

motaneata [27.09.11 23:19:31] »

Am incercat sa intru si eu aici, dar mi-am prins urechile. Va promit ca mi le voi desprinde.

Ce n-am inteles eu: sunt doua carti populare, Fiziologicul si Esopia, care cuprinde viata, pildele si invataturile fabulistului (era sa zic "fotbalistului") Esop, sau este una singura? Ca dupa acord...

magdalena [28.09.11 08:45:18] »

@motaneata, te ajut eu, explicatia era in paranteza la Esopia si numai pentru aceasta.

Si dincolo de precizarea celor doua carti, am aflat lucruri interesante din review, zic eu.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
nicoletass [28.09.11 10:41:18] »

@magdalena,

da, am gresit cu Fiziologicul, este Fiziologul.

Vizita pe Strada Mantuleasa mi-a dezvaluit o multime de lucruri noi. Cautand mai multe informatii, am fost coplesita de ele si multe au fost total noi pentru mine. Asa cum ar fi interpretarea si simbolistica picturilor bisericesti.

De multe ori trecem nepasatori si nestiutori pe langa adevarate comori, asa cum este biserica si strada Mantuleasa. Nu stiu cat am reusit sa exprim din informatiile gasite, dar cu certitudine este un loc in care merita sa poposesti.

In tarile civilizate se fac eforturi deosebite pentru conservarea si popularizarea locurilor istorice, locurilor in care s-au nascut, trait sau macar au lasat o urma, personalitati ai culturii nationale sau universale. Exista ghiduri care te indruma spre acele locuri si iti dau explicatii despre insemnatatea locului respectiv.

La noi… nu prea exista nimic, doar o frunza. Avem o multime de locuri cu care sa ne mandrim si care ar putea sa atraga turistii.

Asa este aceasta biserica foarte veche, cu pictura originala si deosebita.

Asa este aceasta strada care, prin cladirile inca existente, cuprinde o parte din istoria Bucurestiului de odinioara.

Si nu in ultimul rand, e un loc pe unde au trecut pasii lui Eliade si i-a fost sursa de inspiratie. Eliade este o personalitate universala, nu numai nationala. Este un roman cu care ne mandrim si lumea ar trebui sa stie unde este izvorul unor nuvele ce ne-au inflacarat imaginatia atunci cand le-am citit.

Poate actiunile celor ce si-au propus salvarea Bucurestiului vechi, vor avea sorti de izbanda si noi sa ne bucuram cat mai mult timp de mostenirile istorice.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
mecut [28.09.11 11:52:50] »

nicoletass

Mi-a facut mare placere sa citesc rw!

nicoletass [28.09.11 13:12:54] »

@mecut,

ma bucur ca ti-a placut si cine stie, poate cand ai drum prin Bucuresti, faci o plimbare si pe strada Mantuleasa.

motaneata [29.09.11 13:36:46] »

Asa cum am promis in ecoul anterior, am revenit:

Acum doua seri am incercat sa citesc niste impresii turistice despre Bucurestiul nostru, cel iubit si hulit, deopotriva. Am fost consternat si contrariat ca, in locul unui review turistic despre Mântuleasa, sa mi se ofere o recenzie a unei carti: "Cele două Mântulese” de Andreea Răsuceanu.

Cartea, bazata pe lucrarea de doctorat a autoarei, sunt convins ca este buna. Nu inteleg insa de ce a fost nevoie sa ni se serveasca un melanj spicuit dintr-o carte ca fiind review turistic original.

S-a spus de mai ulte ori ca acest sait nu este revista culturala si nici “Almanahul Viata Satului” in care sa scriem vrute si nevrute. Si totusi, exista colegi care extrag pasaje din carti, reviste, magazine, sau alte publicatii, tiparite sau aparute in format electronic, postandu-le la ceas de seara, numai bine pentru a-l pacali pe un cititor credul ca mine si a-l buimaci cu o multime de informatii stiintifice sau istorice, dar prea putin turistice. Ce-mi ramane mie de facut? Probabil ca ar trebui sa cad in extaz si sa spun: “extraordinar review, bravo, felicitari, 900 de puncte nu sunt de ajuns, etc., etc. ” Si uite-asa, cu punctele facute din colaje incepem sa ne impartim bilete, premii si clasamente. In final, vom avea un clasament mincinos, ca Liga lui Mitica.

Sa nu-mi spuneti ca este doar o coincidenta faptul ca multe fraze din review-ul de mai sus seamana, pana la identificare, cu pasaje similare din cartea recenzata, sau cu cele din articolele aparute in presa pe marginea cartii. Ar fi imposibil.

Dar iata despre ce similitudini vorbim:

Biserica Mântuleasa este singura biserică de epocă brancovenească din Bucuresti.

este la fel cu: “Biserica Mântuleasa este singura biserică de epocă brâncovenească din Bucureşti. ”, formulare pe care o gasim si in carte dar si in click aici

Biserica … este construita in stil architectonic brancovenesc, in forma de cruce, cu altar, naos unit cu pronaosul.

La intrare te intampina un pridvor cu patru stalpi cilindrici de piatra.

Turla bisericii serveste drept clopotnita si este situata deasupra zidului despartitor dintre pronaos si pridvor.

seamana izbitor cu: Biserica este zidită în stilul arhitectonic Brâncovenesc, în formă de cruce, cu altar, naos unit cu pronaosul, pridvor sprijinit pe patru stâlpi cilindrici de piatra şi turlă care serveşte drept clopotniţă, situată deasupra zidului despărţitor dintre pronaos şi pridvor. click aici

click aici

Pictura originala este executata in fresca bizantina si are mai multe particularitati, mai rar intalnite in alte picturi bisericesti.

seamana cu: Pictura bisericii a fost executata în fresca bizantina …, prezentând o particularitate rara de ordin iconografic. click aici

Pe peretii exteriori se mai pastreaza infloriturile decorative, in culori de rosu, albastru si galben auriu, in forma de vrejuri de acant, palmete si motive florale, ornamente, care prin preluarea lor in pictarea mai multor biserici romanesti, a dus la creearea unui stil national.

seamana cu: Biserica a păstrat puţin din pictura ei exterioara – înflorituri decorative executate în roşu, albastru şi galben auriu – şi anume vreji de acant, palmete şi motive florale care o apropie de Mânăstirea Horezu a lui Constantin Brâncoveanu, al cărei model, preluat de numeroase mânăstiri din Oltenia, a creat un stil naţional. click aici

O particularitate rara de ordin iconografic este pictarea Mantuitorului la dreapta “bunului talhar” in Paradis.

identic cu: O particularitate rară de ordin iconografic este pictarea Mântuitorului la dreapta ,,bunului tâlhar” în Paradis click aici

In pridvorul bisericii, pe partea stanga, este o pictura rar intalnita "hora de doamne si domnite". Este o ilustrare a Psalmului 149, care vorbeste despre slavirea lui Dumnezeu cu tobe si arfe.

seamana cu: Tot la capitolul particularităţi se remarcă şi pictarea în pridvor a unei „hore de doamne şi domniţe”, motiv rar întâlnit în pictura bisericească. click aici

Hora in care sunt prinse domnitele este o ilustrare a Psalmului 149, care vorbeste despre slavirea lui Dumnezeu cu "tobe si arfe". click aici

Exista si o fresca animaliera, un bestiar complex ce reuneste o serie de animale, unele specifice Fiziologicului romanesc, fantastice sau reale: inorogul, vulpea, maimuta, melcul, paunul, ursul, etc.

seamana cu: Fresca animaliera de la Biserica Mantuleasa este un bestiar complex ce reuneste o serie de animale, unele specifice Fiziologului romanesc, fantastice sau reale (diferenta dintre acestea e precara, cum stim): inorogul (cu varianta sa din Alexandrie, calul Ducipal), vulpea, maimuta, melcul, paunul, manticora, broasca testoasa, sarpele, boul, centaurul (aici, impreuna cu varianta sa feminina), ursul, pilul etc. click aici

si cu: Tot de un interes major mai este la Biserica Mântuleasa fresca animalieră, un bestiar complex ce reuneşte o serie de animale, unele specifice Fiziologului românesc, fantastice sau reale: inorogul (cu varianta sa din Alexăndrie, calul Ducipal), vulpea, maimuţa, melcul, păunul, manticora, broasca ţestoasă, şarpele, boul, centaurul (aici, împreună cu varianta sa feminină), ursul, pilul etc. click aici

Cele doua carti populare Fiziologicul si Esopia (cuprinde viata, pildele si invataturile fabulistului Esop), servesc drept inspiratie pictorilor iconografi.

seamana cu: Cele două cărţi populare, Fiziologul şi Esopia servesc îndeobşte drept inspiraţie pictorilor români,

click aici

…Esopia (cuprinde viata, pildele si invataturile fabulistului Esop)

seamana cu: Esopia cuprinde viata, pildele si invataturile lui Esop, click aici

Alegoria animaliera din pictura murala valaha are un subliniat caracter moralizator, servind de indreptar pentru bunul crestin care poate deprinde, decriptand istoriile ce i se infatiseaza, un cod comportamental, o conduita crestina.

seamana cu: Alegoria animaliera din pictura murala valaha are un subliniat caracter moralizator, servind de indreptar pentru bunul crestin care poate deprinde, decriptand, "talcuind" istoriile ce i se infatiseaza, un cod comportamental, o conduita crestina. click aici

si cu Alegoria animalieră din pictura murală valahă are deci un subliniat caracter moralizator, servind de îndreptar pentru bunul creştin care poate deprinde, decriptând, „tâlcuind” istoriile ce i se înfăţişează, un cod comportamental, o conduită creştină. click aici

In reprezentarea Judecatii de Apoi, in Raul de Foc vesnic, acolo unde se ispasesc pacatele de moarte, aflam despre o noua categorie de pacatosi, categorie ce nu a mai fost infatisata in nici o alta Judecata de Apoi, pacatul “celui ce asculta pe sub ferestrele altora”. Este unica reprezentare romaneasca a pacatului clevetirii si defaimarii.

seamana cu: Reprezentarea de la Biserica Mântuleasa, a celor care-și ispășesc păcatul de a fi ascultat pe sub ferestrele altora, constituie o excepție de la inventarul obișnuit al fărădelegilor imortalizate în frescele Judecății de Apoi. Fiind vorba despre unica reprezentare românească a păcatului clevetirii și defăimării [... ] " click aici

Probabil ca mai sunt si alte similitudini, dar continuarea identificarii lor nu mai are rost. Ce era de demonstrat, s-a demonstrat: ne copiem unii pe altii, de dimineata pana seara. Ce este mai trist este ca si autorii publicatiilor citate se copiaza unii pe altii intr-o veselie. Dar “a copia” inseamna “a fura”.

Probabil ca @nicoletass se va apara spunand ca a specificat sursa. Nimic mai fals: a spune ca sursa este “internetul”, fara precizarea linkului, este ca si cum ai spune ca “acul este in univers”, sau “in carul cu fan”. Cautati-l!

Nu simt nici o bucurie ca am descoperit pe AFA inca o incercare de plagiere. Nu este nici prima, nu va fi nici ultima. Ba chiar sunt trist si mahnit pentru ca cineva a incercat sa ma desconsidere, servindu-mi un colaj ca review original.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
webmaster0 [29.09.11 14:12:11] »

Aici trebuie să-mi fac mea culpa - o bună parte din vină îmi aparţine, pentru că nu am mai urmărit încă odată textul după "revizuirea" autoarei. Am acordat prezumţia de nevinovăţie şi am mers pe încredere că a făcut ceea ce îi cerusem, conform declaraţiei domniei sale...

Ce mai poţi adăuga la o pledoarie precum aceasta a colegului de mai sus, decât că nici mie nu-mi face absolut nicio plăcere când trebuie să intervin şi să judec astfel de cazuri, să caut cea mai potrivită sancţiune, şi mai ales s-o aplic?

Asta e... riscurile meseriei. Aşadar:

- se retrag toate punctele acordate acestui articol;

- autoarea primeşte un avertisment şi promisiunea că, dacă nu trage din această păţanie învăţăturile cuvenite, pe viitor vom fi mult mai aspri.

Cei ce consideră totuşi util acest text (şi l-au votat anterior) îl pot (re)vota doar cu voturi simbolice.

magdalena [29.09.11 14:20:48] »

@motaneata, sunt consternata, ca sa nu zic siderata..., desi autoarea precizeaza:

In lipsa unui ghid turistic al zonei, aceasta carte a fost o sursa de informatii pretioase

Probabil ca trebuiau delimitate clar, la solicitarea webmaster-ului.

Cred ca ar trebui sa citesc si eu cartea cu pricina, se dovedeste a fi interesanta...

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [29.09.11 14:25:19] »

@magdalena,

sunt consternata, ca sa nu zic siderata...

Am văzut aseară, la "Cârcotaşi", care e mai nou expresia corectă pentru astfel de cazuri: "E tumefiat... "

nicoletass [29.09.11 14:29:39] »

Am vrut doar sa punctez un obiectiv turistic din Bucuresti, care mi-a placut, dar despre care nu stiam aproape nimic.

M-am informat, de pe internet, am descoperit cartea, am citit-o si informatiile aflate am vrut sa le transmit si altora, care nestiutori ca mine, ar fi dorit sa afle mai multe.

Doar acesta mi-a fost scopul!

Inca de la inceputul review-ului am punctat faptul ca marea majoritate a informatiilor provin de pe internet si din carte, asta in lipsa unui ghid care ar fi putut sa transmita aceste informatii.

Imi cer scuze celor deranjati de acest review, dar sper ca o sa foloseasca unora, pe post de informare turistica.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
motaneata [29.09.11 19:25:06] »

@webmaster0, ce vina sa ai tu? N-are rost sa-ti pui cenusa-n cap, ca doar nu tu ai inventat copy-paste-ul! Tu esti doar moderator, nu gardian public. Crezi ca devenim mai cinstiti daca suntem mai bine supravegheati?

Erusu [07.08.19 18:56:49] »

@nicoletass: Bună ziua! Mă interezează extrem de mult fotografia cu scena „hora domnițelor” atașată articolului. Mă puteți ajuta în acest sens? Vă mulțumesc!

Eduard Rusu

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Erusu, magdalena, mecut, motaneata, nicoletass, santana*
Alte impresii din această RUBRICĂ[Alte] Biserici, mânăstiri în București și împrejurimi:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.075051069259644 sec
    ecranul dvs: 1 x 1