ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.09.2022
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 12.11.15
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
JUL-2022
DURATA: 1 zile
Raport PREȚ/CALITATE:
BUN

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 8 MIN

„Micul” hotel plutitor - „STENA SPIRIT”

TIPĂREȘTE URM de aici

La finalul celei de-a treia zi a circuitului nostru spre Țările Nordice, am ajuns în celebrul Port Maritim Gdansk, din nordul Poloniei, unde a trebuit să oprim pentru a lăsa să fie îmbarcați, de aici, pe o altă navă, patru colegi de-ai noștri, toți bărbați. De ce?! Pentru că nu mai aveau locuri de dormit pe vasul nostru. A trebuit să traverseze marea cu un vas ce pleca din Gdansk și să doarmă pe scaune, sau pe unde puteau. Agenția de turism vinovată de asta, le-a promis că pentru acest disconfort vor primi înapoi câte 50 de euro și intrarea la două muzee gratis. Nu știu dacă le-a fost onorată, sau nu, această promisiune. :-?? (Când am revenit la autocar, l-am întrebat pe unul dintre ei dacă și cum au dormit. Mi-a răspuns că a fost „vai de mama lor” , că doi au dormit pe jos, iar el nu a dormit deloc pe un scaun! :(()

De la Gdansk am plecat mai departe spre

Portul Maritim Gdynia, de unde urmează să ne îmbarcăm pe un ferry-boat ca să traversăm Marea Baltică și să ajungem în Suedia, în mica localitate Karlskrona.

Pentru cei ce vor să ajungă în portul Gdynia cu autoturismul propriu, coordonatele GPS sunt:

Latitudine: 52°, 24' , 13" – N

Longitudine: 13°, 2' , 60" - E

Portul este foarte mare, iar pentru dana de îmbarcare cred că trebuie să căutați informații la fața locului, sau în altă parte, eu nu le știu. Pe drum am avut „noroc” de un ambuteiaj, care ne-a ținut în loc cca o oră și ceva. Trebuie să fiți la timp în Port, pentru că – altfel – pierdeți îmbarcarea programată!

Pentru traversare a trebuit să așteptăm - mai întâi - un timp pentru îmbarcarea autocarului în „burta” lui ferry. Ghidul nostru, care nu știa de capul lui, ne-a dat iar o informație greșită: ne-a spus să ne luăm doar strictul necesar din autocar, adică o pijama și periuța de dinți, eventual o îmbrăcăminte ceva mai groasă, pentru că spațiul cabinei unde vom dormi, este foarte strâmt, că bagajele noastre – trolerele – nu au loc în interiorul ei. După ce ne-am îmbarcat, am văzut că iar a greșit! ☹Cred că făcea pentru prima dată acest traseu, pentru că de câte ori avea nevoie de o informație, apela pe cineva la telefon.

Ne-am luat cu noi în rucsac și câte ceva de mâncare din ce aveam în „cool-bag” , pentru că nu am mai avut timp să mâncăm undeva pe traseu, blocajul ne-a împiedicat s-o facem. Ajunși în Portul Gdynia, am mers la un ghișeu de unde am ridicat biletele de acces pe navă – plătite în avans. La ghișeu am văzut pe un ecran fotografia vasului cu care vom traversa. Linia maritimă căreia-i aparține vasul se numește Stena Line, iar ferry-boatul „nostru” este Stena Spirit.

Până când a venit ora de îmbarcare, adică 20.30, noi am stat într-un fel de „sală de așteptare” și am mâncat câte ceva din ce-am luat în rucsac, pentru că ne era foame. :) Despre costul biletelor nu știu să spun cât a costat, pentru că prețul lor a fost inclus în cel al excursiei. Îmbarcarea pe vas este asemănătoare, într-o oarecare măsură, cu cea într-un avion. Am mers, apoi, pe la ora 20.30, la un etaj superior și am arătat cardul de îmbarcare și pașaportul (sau buletinul) persoanei care supraveghea trecerea înspre pasarela lungă și întortocheată, ce ne ducea la ferry.

Cardul de acces pe vapor era ȘI cheia cabinei. Repartiția pe cabine s-a făcut întâmplător, nu știu de către cine, fără să țină cont de familie, de cupluri sau de afinitățile create între noi, cum ar fi fost normal. De aici a ieșit o întreagă harababură cu accesul în cabine, pierzându-se mult timp cu schimbul între cartelele ce nu deschideau ușa care trebuia. Noi, după ce am dat câteva rateuri, schimbând cartele cu alți colegi de excursie, am avut mai mult noroc să reușim să deschidem și să alegem o cabină liberă. Pe la ora 21.00 ferry pornise, deja. A doua zi, la micul dejun, am aflat că o colegă a noastră, tot încercând să-și găsească un loc de dormit, fiind singură, a pierdut timp prețios de odihnă și că, abia, pe la ora 23,00 a reușit să găsească un pat liber, în altă cabină decât cea la care primise cartela de acces. :((Noi toți am fost cazați pe puntea nr. 7.

Când ne-am înscris la excursie, ni s-a spus că vom dormi în cabină cu alte două persoane, dar aici am avut plăcuta surpriză să vedem că în cabină sunt numai două locuri. Este adevărat că, ajunși în ea, am observat că s-a renunțat la alte două paturi suprapuse. Din start spun că n-am mai avut ocazia să dorm într-o cabină de ferry. Am dormit „pe apă” anul trecut, când am fost în Egipt, într-o croazieră pe Nil, dar acolo era altceva. Cabina de atunci era chiar mai mare decât o cameră dintr-un hotel de 3* de pe uscat, de exemplu. :))

Cabina nr. 7148

Cu bucurie am constatat că aici locul este suficient de bun, că ar fi încăput și cele două trolere ale noastre, rămase în autocar. La intrare, pe stânga este ușa de la baie, iar în față sunt cele două paturi, de-o parte și de alta a cabinei. Acestea sunt îmbrăcate cu lenjerie impecabilă, cu saltele, pilote și perne de calitate. Între ele este o oglindă și o măsuță semirotundă. Deasupra măsuței, încorporat într-un spațiu mic era un radio care, după câteva minute de la intrarea în cabină, s-a deschis automat și ne-a făcut un mic instructaj, ca la avioane, despre „ce” și „cum” să facem în caz de nevoie. După care, s-a închis, tot automat! :) În dreapta intrării, suspendat într-un suport reglabil – ca să poată fi privit din pat – este un TV cu ecran plat, cu diagonala de 82 cm. Unul din programele TV indica traseul și locul în care se afla vasul. Sub el este o măsuță încastrată, pentru suport bagaje și, deasupra ei o oglindă. Mai sunt și câteva umerașe, pe care le-am folosit. Ca și în cușetele de la vagoanele de dormit din trenuri, și aici sunt lumini la capătul paturilor, pentru călătorii dornici de lectură, înainte de-a adormi. Ce mai încolo-încoace, ai tot ce trebuie ca să dormi bine! :), și eu am dormit ca un bebeluș, fără să simt tangajul vasului, care n-a prea fost, din punctul meu de vedere. Sau, poate, pentru că n-am auzit zgomotul motoarelor, cabina noastră fiind departe de ele. :))

Pe vas, în orice cabină de pe oricare punte este interzis fumatul. Ghidul ne-a spus că amenda pentru încălcarea acestei interdicții este foarte mare. Mi-a plăcut că, lângă senzorul de fum montat în tavan, este o avertizare care interzice agățarea umerașelor de senzor. :)

Baia

Chiar dacă este mică, este dotată cu tot ce este necesar. Are lavoar, duș, recipient cu săpun lichid, prosoape, vas WC, hârtie igienică și coș de gunoi. Apă caldă am avut atât seara, cât și dimineața.

Micul dejun

Restaurantul este pe puntea nr. 9, și-am fost nevoiți să urcăm până acolo. Așa am văzut că erau montate aparate de „păcănele” și alte dotări pentru petrecerea timpului. Prețul M. D. a fost inclus în prețul excursiei, de aceea nu pot să știu cam cât a costat. Cert este că oferta de pe ferry m-a surprins, și ea, în mod plăcut. A fost destul de generoasă și cred că a acoperit toate dorințele turiștilor. Pozele, chiar dacă n-am făcut mai multe pentru a justifica ce-am spus mai sus, vor arăta că am dreptate. Mi-a plăcut un dozator de unt, pe care nu l-am mai văzut în alte părți. Totul a fost proaspăt și bun, daaaaar, cârcotașă cum sunt – când e vorba de cafea – spun că asta era destul de „subțire” , și nici calitativă, la fel ca și sucurile de la dozatoarele restaurantului. (Acum mno, nu poți să le ai chiar pe toate bune! :()

După micul dejun ne-am rezervat câteva minute să vedem și ce este mai sus, și-am urcat pe scările metalice din inox. Am văzut că și aici, într-un spațiu parțial deschis, este un loc de relaxare, un fel de Discotecă și Bar, pentru cei interesați. De aici se iese direct pe puntea superioară Mi-a plăcut curățenia de aici și am admirat, de sus de tot, siajul ei frumos lăsat de navă, dar și dotările tehnice, pe care nu le-am mai văzut până aici: bărcile de salvare - cu mecanismele lor de susținere și coborâre, în caz de nevoie, coșul de fum și radarul, băncile din metal vopsite în alb, pe care poți să stai și să admiri marea, făcând - în același timp - și „baie de aer” .

De aici am văzut mai bine cum ne apropiam de țărmul Suediei, care – la început abia se zărea – iar apoi, cum devenea din ce în ce mai vizibil!

Despre Wi-Fi și internet

În afara apelor teritoriale nu se aplică regulamentul Uniunii Europene privind tarifele pentru convorbiri și acces la internet. Ca urmare, prețurile sunt mult mai mari și este bine să închideți telefoanele mobile în aceste momente, dar dacă vreți, folosiți-le și veți plătiți mai mult! :))

Durata traversării cu ferry a fost de aprox. 9.5 ore, cu mult mai puțin decât a făcut Mihai în 2012, circa 17 ore, dar pe un alt traseu. Atunci a plecat de la Gdansk (probabil că nava a urmat traseul pe care l-au parcurs cei patru „oropsiți” colegi ai noștri) și a debarcat în localitatea Nynäshamn.

Pentru coborâre ne-am adunat toți turiștii într-un loc prestabilit de cu seară, și-am urmat traseul de la urcare, dar în sens invers, bineînțeles! :)) Pe la 7,30 eram debarcați și așteptam autocarul să iasă din „burta” lui ferry, ca să ne continuăm drumul spre mica localitate Karlskrona.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de doinafil in 13.09.22 14:27:49
Validat / Publicat: 13.09.22 17:11:01
INFO ADIȚIONALE
  • A fost prima sa vizită/vacanță în CIRCUITE MULTI-ȚARĂ

VIZUALIZĂRI: 604 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

10 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (doinafil); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 1. Navă în Portul Gdansk.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 32600 PMA (din 34 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

10 ecouri scrise, până acum

webmaster26 [13.09.22 17:10:55] »

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Circuit în Țările Nordice, EUROPA - CIRCUITE DIVERSE" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CAZARE]

mishu [13.09.22 20:48:58] »

@doinafil: Las de o parte ghidul ghidus pe care l-ati avut, si ma gandeam oare ce se intampla cu cele 4 persoane care au fost nevoite sa mearga vai mama lor daca refuzau. A fost putina presiune din partea ghidului, insa nu prea trebuia acceptat, chiar cu cei 50 de euro oferiti, nu mi-ar placea sa dorm pe scaun sau pe jos.

Cat despre loteria camerelor, alt moment jenant, oare acel ghid o mai lucra acolo?

In rest, nu pot sa spun decat ca mi-am adus aminte de croaziera facuta de noi in 2019 si de dorinta de a pleca din nou in croaziera. Am vazut ca in general spatiul din cabine este foarte bine impartit si te gandesti de multe ori oare acasa de ce nu poti imparti spatiul la fel de eficient? .

Foarte frumos, felicitari, votat cu mare drag.

doinafil [13.09.22 21:21:10] »

@mishu:

... chiar cu cei 50 de euro oferiti, nu mi-ar placea sa dorm pe scaun sau pe jos.

Nici mie, și cred că nimănui! Odihna pentru trup este foarte importantă și nu trebuie să renunțăm la ea. Dacă noi n-am reușit nici acum să obținem cei 180 euro datorați de agenția de la care am luat excursia (pentru că nu s-au punctat atoate obiectivele pentru care am plătit), cine știe când vor obține acești patru bărbați cei 50 euro promiși?! Mihai spune că din țară, de la cumpărarea excursiei, acești oameni au consimțit, împreună cu agenția, pentru acest aranjament. Dacă și-au asumat disconfortul, este problema lor!

Cat despre loteria camerelor, alt moment jenant, oare acel ghid o mai lucra acolo?

Aranjanjamentul pentru camere nu știu cine l-a făcut, și nici dacă este ghidul vinovat, sau altcineva. Cert este că a fost ceva de alergat pe puntea aia mare, ca să nimerești să intri cu cardul într-o cameră și să o găsești goală. Mai nimereai să deschizi cu cardul și alte camere, dar le găseai ocupate. De aceea am spus că noi am fost norocoși, cam în tr-un sfert de oră am găsit o cameră goală.

Cred că ghidul mai lucrează acolo și că era nou angajat, de aceea nu cunoștea traseul. La final ne-a rugat să scriem „de bine” despre el și despre agenția lui. Chiar dacă aș fi vrut să fiu mai indulgentă și să-i dau o notă de „trecere” , tot n-aș fi putut, pentru că agenția de la care am cumpărat noi biletele, este subcontractoare a celei la care lucrează ghidul.

Mulțumesc frumos pentru ecou și vot!... și mulți

⭐ValentinB_88⭐ [16.09.22 11:53:49] »

Felicitari pentru recenzie, votata cu drag si felicitari pentru noua titulatura (Pretor) !

doinafil [16.09.22 12:57:43] »

@⭐ValentinB_88⭐: Mulțumesc mult de tot pentru cuvintele frumoase!

Și eu sunt mândră pentru noua titulatură, mai ales că l-am ajuns din urmă pe Mihai, care are mai multă vechime pe sit!

Aștept alte ponturi de „mâncătorii”, din Edirne!

⭐ValentinB_88⭐ [16.09.22 13:14:24] »

@doinafil: Mai am de scris 1-2 părți despre păpică și apoi încă câteva despre Edirne și ceva muzee și moschei vizitate. Sunt în curs de facere. Mulțumesc și eu pentru interesul acordat. Zi frumoasă.

nicole33 [20.09.22 12:28:20] »

@doinafil:

Cred că a fost o experienţă interesantă traversarea cu acest vapor, cumva asemănătoare cu o scurtă croazieră

am ajuns în celebrul Port Maritim Gdansk, din nordul Poloniei, unde a trebuit să oprim pentru a lăsa să fie îmbarcați, de aici, pe o altă navă, patru colegi de-ai noștri, toți bărbați. De ce?! Pentru că nu mai aveau locuri de dormit pe vasul nostru. A trebuit să traverseze marea cu un vas ce pleca din Gdansk și să doarmă pe scaune, sau pe unde puteau. Agenția de turism vinovată de asta, le-a promis că pentru acest disconfort vor primi înapoi câte 50 de euro și intrarea la două muzee gratis.

Povestea cu cei patru turişti "oropsiţi" mi se pare de noaptea minţii, o chinuială suplimentară deloc de neglijat, de parcă nu ar fi fost şi aşa suficient de solicitant acest circuit. Oricum denotă o proastă organizare din partea celor de la agenţie şi încă o bilă neagră . Eu nu cred că aş fi acceptat aşa ceva nici pentru o sumă mai mare decât acei 50 euro amărâţi.

Durata traversării cu ferry a fost de aprox. 9.5 ore, cu mult mai puțin decât a făcut Mihai în 2012, circa 17 ore, dar pe un alt traseu. Atunci a plecat de la Gdansk (probabil că nava a urmat traseul pe care l-au parcurs cei patru „oropsiți” colegi ai noștri) și a debarcat în localitatea Nynäshamn.

WoW!

Mie şi nouă ore şi jumătate mi se pare foarte mult. Dacă ai fi resimţit tangajul şi ai fi avut şi rău de mare cred că ar fi fost cumplit.

M-a amuzat degringolada de la repartizarea cabinelor. Poate unii au profitat de situaţia haotică pentru a face un nevinovat schimb de parteneri

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
doinafil [20.09.22 22:21:50] »

@nicole33:

Povestea cu cei patru turişti "oropsiţi" mi se pare de noaptea minţii, o chinuială suplimentară deloc de neglijat, de parcă nu ar fi fost şi aşa suficient de solicitant acest circuit.

Așa este, a fost tare obositor pentru noi, atât statul în fund ore în șir în autocar, cât - mai ales - „alergatul” după ghidul mult mai tânăr decât noi, care trebuia să-și facă traseul scris în contract. Cât despre cei patru „oropsiți” a fost acceptarea lor din start, de comun acord cu agenția, deci, și-au asumat disconfortul. Cred că dacă ar fi analizat mai bine la ce se înhamă, n-ar mai ales varianta asta „umilitoare” , după părerea mea.

Mie şi nouă ore şi jumătate mi se pare foarte mult. Dacă ai fi resimţit tangajul şi ai fi avut şi rău de mare cred că ar fi fost cumplit.

Mulțumesc Domnului că nu am probleme nici „pe apă” nici „în aer” și nici în tren. Dorm foarte bine, chiar îmi place când sunt puțin legănată!

M-a amuzat degringolada de la repartizarea cabinelor. Poate unii au profitat de situaţia haotică pentru a face un nevinovat schimb de parteneri

Ne-am amuzat teribil la această posibilitate! Mihai spune că n-a avut curaj să profite de harababură, altfel...

Mulțumesc pentru ecou și vot!

nicole33 [20.09.22 22:41:42] »

@doinafil:

Ne-am amuzat teribil la această posibilitate! Mihai spune că n-a avut curaj să profite de harababură, altfel...

A ratat momentul şi cine ştie când i se mai iveşte o asemenea ocazie

Glumesc, desigur

Cât despre cei patru „oropsiți” a fost acceptarea lor din start, de comun acord cu agenția, deci, și-au asumat disconfortul. Cred că dacă ar fi analizat mai bine la ce se înhamă, n-ar mai ales varianta asta „umilitoare” , după părerea mea.

Ciudată "acceptare". Atunci de ce au mai plătit preţul întreg ca voi ceilalţi dacă au fost informaţi de la bun început că nu vor beneficia de aceleaşi condiţii?

Mulțumesc Domnului că nu am probleme nici „pe apă” nici „în aer” și nici în tren. Dorm foarte bine, chiar îmi place când sunt puțin legănată!

Eşti o fericită! Eu nu am norocul tău şi abia de doi trei ani am reuşit să găsesc ceva care să-mi facă mai suportabil răul de mişcare. Dacă reuşesc să adorm înainte de a-mi fi rău, mai scap şi eu

Așa este, a fost tare obositor pentru noi, atât statul în fund ore în șir în autocar, cât - mai ales - „alergatul” după ghidul mult mai tânăr decât noi, care trebuia să-și facă traseul scris în contract.

Ăsta este riscul circuitelor de acest gen. Avantajul este că vezi foarte multe şi la costuri mai mici decât pe cont propriu. Cred că mi-ar fi util să mă "fugărească" un ghid ca al vostru decât să vizitez eu în ritmul meu, cu pauze lungi şi dese

Felicitări pentru articol!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
doinafil [20.09.22 23:36:40] »

@nicole33 :

Ăsta este riscul circuitelor de acest gen. Avantajul este că vezi foarte multe şi la costuri mai mici decât pe cont propriu. Cred că mi-ar fi util să mă "fugărească" un ghid ca al vostru decât să vizitez eu în ritmul meu, cu pauze lungi şi dese

Să știi că tot acest „maraton” a avut și o parte bună: am slăbit cam 1,5 kg, și... bucuroasă ca am dat ceva jos, acasă am continuat, fără să mai consum dulciuri, și-am mai dat jos 1 kg. , lucru pentru care sunt mândră și mă pup singură

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
doinafil, mishu, ⭐ValentinB_88⭐
Alte impresii din această RUBRICĂCircuit în Țările Nordice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.06879997253418 sec
    ecranul dvs: 1 x 1