ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.03.2022
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 17.07.14
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
MAR-2022
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 12 MIN

În vizită la Muzeul Naţional Tehnic ' Profesor (Ing.) Dimitrie Leonida'

TIPĂREȘTE

Vad ca nu s-a mai scris despre acest muzeu de mai bine de 6-7 ani asadar ma bucur ca pot scrie cateva cuvinte pentru a aduce obiectivul "la zi".

Nu suntem straini acestui loc, am mai fost in vizita si in trecut de cateva ori insa nu am reusit niciodata sa revin cu o recenzie. Asa cum am promis, incerc sa fiu la zi cu toate iesirile si cum in ultima vreme nu prea am mai iesit din diferite cauze, ar fi pacat sa nu enumar putinele iesiri efectuate.

___

LOCATIE

Muzeul se afla in Parcul Carol 1, pe partea stanga cum veniti pe intrarea de la "farfurie", adica pe Strada General Candiano Popescu 2.

Daca veniti cu masina este bine sa stiti ca in timpul saptamanii parcarea este cu plata dar in weekend nu se taxeaza. Puteti parca in zona Fantanii (farfuriei cum i se mai spune in zona) sau pe strada paralela cu parcul.

De-asemenea daca veniti cu mijloacele de transport in comun, puteti ajunge aici cu tramvaiele 7,23,27,47 sau autobuzul 232, coborand la statia Parcul Carol 1.

Sau daca veniti din capatul celalalt al parcului, puteti merge cu tramvaiul 1 ori autobuzele116 sau 323 coborand la statia Cutitul de Argint.

___

TARIFE

Intrare în expoziţia de bază sau în cea temporară: 6 Lei/persoană

Intrare în ambele expoziţii: 10 Lei/persoană

Servicii de ghidaj: 50 Lei/grup

Foto/video amatori (fără stativ şi bliţ): 10 Lei/persoană

Beneficiază de reducere cu 50% a tarifului de intrare:

• elevii şi studenţii;

• persoanele cu handicap mediu şi uşor;

• veteranii de război şi văduvele de război.

Edit: uitasem sa scriu, locatia NU are POS! Sa va asigurati ca aveti banii cash.

___

PROGRAM VIZITARE

Program de vară (aprilie - octombrie):

Miercuri-Duminică

Luni, marţi 10:30 - 18:00

Închis

Accesul în muzeu este permis până la 17:30.

Program de iarnă (noiembrie - martie):

Miercuri-Duminică

Luni, marţi 9:30 - 17.00

Închis

Accesul în muzeu este permis până la 16:30.

___

DIMITRIE LEONIDA (1883-1965)

Cine este Dimitrie Leonida? ... al caruit nume il poarta muzeul?

Nascut in 23 mai 1883, in orasul Falticeni, fiul ofiterului de cavalerie Atanase Leonida, participant la razboiul Independentei din 1877 si al Matildei Leonida.

Isi incepe studille (clasa 1) in 1890 la Galati, ca mai apoi sa termine clasa a 3-a in orasul Buzau de unde merge mai departe spre Bucuresti la scoala Clementa ca mai apoi sa se transfere la o alta scoala primara din Bucuresti.

Urmeaza liceul Sfantul Sava din Bucuresti unde parcurge primii 2 ani de studii. Urmatorii 2 ani de liceu (3 si 4) ii studiaza in Constanta, apoi din a 5-a inapoi in Bucuresti la liceul Mihai Viteazul, iar in ultimul an de studii se retrage din scoala si se pregateste in particular si isi sustine toate examenele pe care le trece cu bine.

Isi doreste sa devina inginer, avand o atractie pentru acest domeniu. Studiaza mai departe electricitatea la Politehnica din Charlottenburg (1903-1908). In perioada de sedere din Berlin, viziteaza muzeul tehnic de la acea vreme din Munchen.

In anul 4 va concepe proiectul "Metropolitanului din București", cu linia principală Gara de Nord-Sf. Gheorghe-Calea Mosilor și ramificația Sf. Gheorghe-Filaret, fiind printre cei dintai care propun construirea unei retele de metrou in Bucuresti, iar proiectul de diploma va avea ca tema „Complexul hidrotehnic și hidroenergetic al Bistriței din regiunea Bicaz.”

Primeste o oferta de la Siemens pe 5 ani dar si un post de asistent la Politehnica din Charlottenburg dar le refuza si se intoarce in Romania, undeva in anul 1908. Se angajeaza la primaria capitalei unde este responsabil cu verificarea instalatiilor ce aveau sa fie puse in functiune. In acelasi an infiinteaza prima scoala de electricieni si mecanici din Romania, ce avea sa reziste aproape 50 ani si unde au fost pregatiti mii de specialisti din domeniul electric si mecanic.

Un an mai tarziu infiinteaza primul Muzeu Tehnic din Romania, actualul Muzeu Tehnic ce ii poarta numele. Il doneaza mai apoi, in 1951 statului roman, mai exact Ministerului Energiei Electrice si Industriei Electrotehnice de la acea vreme, in prezent Muzeul se afla in posesia companiei Electrica.

___

SCURT ISTORIC MUZEU

Muzeul a functionat la inceput in aceeasi cladire cu Scoala de Electricieni si mecanici, mentionata anterior, din strada Primaverii (actuala Mendeleev). La etaj era scoala iar la parter si subsol era muzeul. Dupa trei ani primaria a dat o alta destinatie cladirii iar muzeul este mutat intr-o cladire nu tocmai potrivita aflata pe Bd. Magheru.

In anul 1928 se organizeaza prima expozitie de electricitate din Romania, in Parcul Carol 1, unde muzeului i se aloca unul din pavilioane. Aici spatiul este mult mai generos iar Leonida poate crea atat muzeul tehnic dar si un Muzeu Romanesc.

In 1935 muzeul tehnic primeste o noua cladira aflata tot in Parcul Carol, mult mai spatioasa comparativ cu cea din urma, avand o suprafata de 3000mp. Aceasta este cladirea care gazduieste Muzeul, inclusiv in zilele noastre.

LA PAS PRIN EXPOZITIA TEMPORARA...

Cum intram pe holul principal suntem "intampinati" de celebrul CADILLAC decapotabil din anul 1924! Va dati seama? Are aproape 100 de ani masina asta! Si arata genial de bine. Vorba aia... "nu le mai construiesc ca pe timpuri". Pai ce masina din zilele de azi rezista 100 de ani? Masina are un motor de 8 cilindri in V cu o viteza maxima de 80 km/h.

In dreapta masinii regasim un aparat de zbor individual sau rucsac zburator, fabricat in anul 1958. A fost conceput si construit de Justin Capra si Ion Munteanu. Proiectat pentru a atinge 120 km/h la o inaltime de 80 de metri.

Justin Capra a conceput, proiectat si realizat 7 aparate de zbor, 15 motorete si peste 70 de automobile care functioneaza cu propulsie neconventionala, primind brevete pentru aproape 40 de inventii şi inovatii. A colaborat cu savantul Henri Coanda in proiecte privind studiul antigravitatiei, dar si in ceea ce priveste rucsacul-zburator, care a ajuns sa fie folosit inclusiv la deplasarile astronautilor in spatiul cosmic pe distante mici.

Iesim din holul principal si vizitam intai expozitia temporara despre care am aflat ca nu are o perioada stabilita cu exactitate. Aceasta ramane deschisa in functie de gradul de vizitare si de cum hotaresc administratorii muzeului. Este vorba oricum de o mica sala, aflata chiar vis a vis de intrarea principala.

In aceasta expozitie intalnim obiecte foarte interesante, printre care:

-un felinar din fier forjat de la finalul secolului 19

-o bicicleta cu roti din lemn din 1870

-un velociped TIP 1903 D. C. ARMASU

-o bicicleta "Opel" din 1941

-o motocicleta cu atas din răchită de fabricatie engleza "VILLIERS" cu motor de origine franceza "BUCHET" din anul 1920

-o bicicleta cu motor tip NSU din 1950

-o motocicleta BMW din 1950

-o lampa cu arc electric SIEMENS SCHUCKERT de la finalul secolului 19

-o alta lampa cu arc electric tot de la finalul secolului 19

-o motoreta Carpati fabricata in anul 1960 la Uzina 6 martie Zarnesti

-un aparat foto R. A. GOLDMANN

-motoreta Peugeot din 1960

-motocicleta PUCH din 1950

-bicicleta Victoria din 1949

-un electroscuter

-o superva bicicleta albastra de semicurse (semicursiera) tip PEGAS 20 TORPEDO fiind prima bicicleta romaneasca realizata in anul 1980

Pe langa acest exponate unice, regasim pe peretii galeriei, diverse tablouri cu personalitati marcante ale vremii

____

GALERIA MARE (parter)

Iesim din expozitia temporara, intorcandu-ne pe holul principal (unde se afla acel superb Cadillac. Chiar si holul este ticsit de exponate. Observam o vitrina marcata cu "Automobil Clubul Roman", ce contine diferite obiecte de colectie specifice acestui club. Mici machete, abtibilde, pliante, medalii, etc

Urmeaza apoi cea mai mica locomotiva functionala cu aburi si carbune realizata in Romania. Este realizarea inginerului Alexandru Skroban. Am inteles ca este unica chiar si in Europa, asadar avem cu ce sa ne mandrim!

Este realizata pe o scara de 1/10 si cantareste 100 kilograme. Langa locomotiva sunt si cateva poze cand era scoasa afara iar domnul Skroban plimba copiii cu ea. Cu siguranta o experienta unica.

Urmam calea expozitiei unde mai intalnim cateva replici ale unor locomotive foarte vechi pe carbune dar si a unor locomotive electrice. Imediat dupa acestea putem observa un impresionant motor IAR de avion model K14-1000A. Este un motor cu 14 cilindri in stea dubla, supraalimentat, racit cu aer. Aceste a echipat avioanele de vanatoare IAR 80, respectiv IAR 81.

Intram apoi in corpul mare al galeriei, aici se simte un miros puternic specific... de vechi. Dupa cateva minute te obisnuiesti cu el. Imi este greu sa va enumar TOATE exponatele pentru ca sunt mii. Voi incerca sa punctez cele mai importante dintre ele si va las si pe voi sa descoperiti acest loc unic.

Asadar urmam partea dreapta a muzeului si incepem sa admiram exponatele. Un alternator bifazic ganz Budapest din 1915 este pus pe partea stanga a holului de vizitare. Aici mai regasim replica unei locomotive, diferite generatoare de curent continuu, o pompa de apa cu antrenare manuala folositain mina dar si o replica a gaterului de tamplarie SERSEA de la inceputul secolui XX.

Putin mai departe gasim prima centrala electrica a muzeului tehnic formata din

-masina tehnica cu ardere interna MANSFELD

-generator de curent continuu SIEMENS

-tablou de comanda

Tot aici, in centrul salii de expozitie regasim cazanul BABCOCK-WILCOX. Este unul dintre cele mai importante exponate, mai ales din prisma dimensiunilor. Ai impresia ca te afli intr-o fabrica. Acest cazan a functionat la centrala Grozavesti, începand cu anul 1912.

Dupa acest cazan regasim cateva masini de colectie, printre care...

-Mini-electromobilul tip SARMIS EM-K realizat de Justin Capra in 1976

-automobil electric NAG din 1910 donat muzeului de Leon Furnarache.

-un automobil de curse Duesenberg Straight 8 cu care a mers celebrul pilot de curse roman Jean Calcianu. Acesta putea ajunge la viteze de 200 km/h, si a fost fabricat in 1930.

-un super automobil DKW Junior din 1962

Urmeaza apoi o serie de aparaturi de domeniul electricitatii pe care nu le mai numesc ca sa nu spun vreo prostie. Am observat apoi un frumos panou de comanda pentru control si etalonare a rezistentei izolatorilor la bobine marca Latvenerga. Ajungem in capatul holului si facem stanga (vizitam obiectivele de pe partea cealalta).

Trecem mai departe si observam un imens motor diesel Carels Freres in 2 cilindri din 1908! Acum vedem partea din fata a masinilor mentionate mai sus, dar si un sasiu de automobil IMS.

Tot de pe partea aceasta se vede mai bine automobilul PERSU, ce are forma unei picaturi, avand o culoare argintie. Nu am mentionat-o mai sus pentru ca nu se vedea panoul cu informatii. Acest PERSU a fost fabricat in 1923 si a parcurs 120.000 km. Putea circula cu o viteza de 80 km/h. Impresionat pentru acea vreme...

Pe margine mai regasim cateva motociclete de colectie:

-o D-RAD_DEUTSCHE INDUSTRIE WERKE AG cu o capacitate cilindrica de 493 cmc din 1931

-o motocicleta RUDGE de 500 cmc de la jumatatea secolului XX

Continuam cu inca 2 masini de colectie:

-un automobil cu aburi Gardner Serpolet din 1895

-un Oldsmobile din 1901 cu motor monocilindric avand aprindere prin magnetou

Urmam traseul si ajungem intr-o zona destinata transportului in comun. Aici avem o cabina de conducere a unui tramvai electric cu controler S. T. B. de la inceputul secolului XX

In dreapta macheta unui tramvai THOMSON HOUSTON introdus in exploatare in 1923 de S. T. B.

___

ETAJUL 1

Continuam vizita urcand treptele catre primul nivel. O mica expozitie cu obiete specifice epocii de piatra. Un arc dar si foarte multe unelte primivite, printre care:

-topor din corn

-topor din os

-ciocan din os

-scula din cupru cu maner din os

-o greutate din piatra, plus multe altele

Urmeaza o frumoasa vitrina cu magneti naturali si busole. Pe acest etaj sunt expuse numeroase tablouri dar si panouri in care sunt detaliate perioade importante din viata unor ingineri, cercetatori, savanti, inventatori, etc.

Aflam despre THALES din Milet, acest ilustru filosof matematician astronom si fizician grec. Unul dintre cei 7 intelepti ai Greciei antice care sustinea ca totul in lume este alcatuit din acelasi element primar si unic: apa

Urmeaza apoi mai multe exponate, printre care:

-o masa pe care se afla mai multe pendule electrostatice dar si un electrometru tip Colbert

-o bobina pentru magnetizare

-masina hawksbee cu glob de sticla

-sticlute tip Kleist

-condensatoare de diferite tipuri

-butelie de Leyda

-condensator cariabil cu aer

-condensator cilindric

-oscilator variabil

-masina aelectrostatica

Urmeaza o zona dedicata exclusiv chimiei, aici intalnim exponate specifice acestui domeniu. Dintr-o schita montata pe un perete aflam si Povestea Elementului Galvanic. Mai departe regasim o masina electrica de gatit din 1967! Mi s-a parut foarte tare... asa ceva era inventat de atatia zeci de ani, dar am folosit gazul si acum incet incet lumea revine tot la cuptorul electric. Mai departe o vitrina plina cu fiare de calcat si reseuri vechi, folosite pentru incalzirea alimentelor.

Urmeaza o zona dedicata electricitatii. Aflam de pe un panou istoria electromagnetismului. Regasim apoi mai multe planse despre Cum se produce curentul alternativ, campul magnetic produs de curentul alternativ sau cum se produce forta electromotoare secundara, acestea constituind lucrari de diploma din anii 1950.

In capatul etajului regasim si o boxa pentru manipularea surselor radioactive, impreuna cu alte echipamente specifice acestui segment.

O scurta divagare... de aici din capatului holului de la etajul 1, printre geamurile murdare, se vede curtea din spate, unde odinioara era expozitia exterioara. Din pacate este inchisa de mai bine de 10-15 ani si nu cred ca se va mai deschide vreodata. Aici erau multe alte exponate, am reusit sa vad o masina, cred ca si o locomotiva, plus multe alte lucruri interesante.

Ce mai gasim pe aici... :

-un spectometru auto-gamma

-numarator impulsuri

-aparat pentru radiologie

Continuam turul pe latura opusa si gasim un colt destinat mineritului. Aici regasim diferite obiecte si machete specifice acestui domeniu, mai exact:

-policandru cu 24 de brate folosit la iluminat in salina Tg Ocna intre anii 1780-1909

-rasnita pentru misat minereuri

-saitroc din lemn

-troc metalic

-ciocan pentru batut armaturi in galerii

-urmeaza un panou cu Profilul Geologic Ideal al Scoartei Terestre

-o macheta de la mina de minereuri DEVA

-macheta cu mina LUPENI

-macheta cu instalatie de extractie cu roata Koeppe

-macheta cu saparea unei galerii cu incarcare mecanizata

-macheta cu sustinerea mecanizata cu stalpi hidraulici si cadre

-macheta cu locomotiva electrica de mina

-vitrine cu minereuri (cuart, barita galbena de Cavnic, etc)

-macheta plug pentru taierea carbunelui in abataje

-macheta hecna cu cai

-macheta cu instalatie de foraj structural S25 pentru prospectiuni geologice cu sonda Rotary

-o vitrina cu termometre

-o macheta cu un templu egiptean

-machete cu vagoane de diferite tipuri

-macheta unei locomotive cu aburi Tender

-macheta barca cu zbaturi

-macheta locomotiva electrica realizata de grupul scolar Electroputere Craiova (1972)

-macheta locomotiva cu abur tip RESITA

Aflam ca... RUDOLPH DIESEL (1858-1913) este un inginer si inventator german, care a patentat la 23 februarie 1893, la Berlin un motor cu ardere interna, cu aprindere prin compresie... pe scurt, inventatorului motorului Diesel.

In capatul holului gasim o sectiune dedicata timpului. Aici sunt ceasuri vechi, cu... cuc. De-asemenea am zarit si obiecte specifice Egiptului antic.

Pe marginea, spre scari, o macheta de peste 2 metri inaltime, care ne arata Amenajarea Hidroenergetica OLT, cu toate barajele sale.

___

FINAL

Mai admiram cateva machete si inchidem vizita. Pentru a putea vedea absolut fiecare obiect in parte, nu mai zic de citit toate informatiile, cred ca ar fi necesare cateva ore bune. Noi am mai fost aici de cateva ori dar ne intoarcem cu drag de fiecare data.

Muzeul se afla in posesia celor de la Electrica. Din pacate constat ca nu prea le pasa de acest obiectiv de o importanta cel putin nationala. Lipsa investitiilor se vede peste tot... usi care nu se inchid bine, toalete nu tocmai curate, scari rupte, covoare rupte, geamuri murdare.

Despre galeria exterioara, inchisa de mai bine de 10 ani, ce sa mai spun... trist. Toate exponatele de acolo s-au deteriorat, s-au stricat, s-au facut praf. Cine sa aiba grija de ele? Cred ca sunt doar cativa angajati si fac si ei ce pot. Noroc ca in ultimii ani au pus tamplarie PVC si au amenajat un soi de instalatie pentru incalzire in interior.

La cati bani au cei de la Electrica, cred ca isi permit sa aloce o suma modica pentru a aduce acest muzeu intr-un grad de expunere ceva mai modern. Exceptand geamurile PVC, muzeul pare prins undeva la inceputurile sale, cand a fost inagurat in aceasta cladire din parcul Carol...


[fb]
---
Trimis de ⭐ValentinB_88⭐ in 28.03.22 20:50:32
Validat / Publicat: 29.03.22 06:51:18
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.

VIZUALIZĂRI: 1036 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

8 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (⭐ValentinB_88⭐); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P29 Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 42200 PMA (din 32 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

8 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[29.03.22 06:50:26]
»

Mutat în rubrica "Muzeul Tehnic Profesor Inginer Dimitrie Leonida, BUCUREȘTI" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: (Alte) Muzee ale Bucureştiului]

-

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

webmasterPHONE
[29.03.22 07:46:21]
»

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[29.03.22 09:45:29]
»

@webmasterX: Da, este in regula pozitionarea. Multumesc.

mishu
[29.03.22 10:12:11]
»

@⭐ValentinB_88⭐: Recunosc cinstit ca nu am vazut acest muzeu, stiu de el, insa nu imi aduc aminte sa il fi vazut, si asa cum l-ai prezentat este tentant. Ai scris

Beneficiază de reducere cu 50% a tarifului de intrare: elevii şi studenţii

pensionarii nu? ca si ei ar fi o categorie de interes. In fine, asta e, poate sunt tentati si la tarif intreg pentru ca nu este chiar o suma.

Si nu ma pot abtine sa nu comentez asta

La cati bani au cei de la Electrica, cred ca isi permit sa aloce o suma modica pentru a aduce acest muzeu intr-un grad de expunere ceva mai modern

pe cei care ar putea investi in asta nu ii intereseaza, asa ca este de prisos sa speram la asa ceva.

Felicitari, votat cu mare drag.

⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[29.03.22 10:22:36]
»

@mishu: M-am uitat inca o data pe site-ul lor dar si pe poza facuta de mine cu tarifele. Nu se pomeneste nimic de pensionari. Dar cum ati spus si dvs, nu este o suma mare, chiar fiind decenta pentru "cate ofera". Un muzeu absolut unic!

Intr-adevar Electrica pare ca a abandonat aceasta locatie, fiind cumva la limita supravietuirii. Multe dintre exponate au nevoie urgenta de restaurare, verificare, etc. Dar cine sa le ofere?

Ahhh apropo, locatia nu este dotata cu POS, sa aveti cash la voi, am editat si acum in recenzia de sus.

MarinaCoPHONE
[29.03.22 19:15:07]
»

@⭐ValentinB_88⭐: foarte tare muzeul. Si nu mă mir că cei de la Electrica nu sunt interesați să restaureze exponatele, nu produce la fel de mulți bani ca jegmaneala clienților pentru curent electric. Și statul român e la fel de vinovat, părerea mea.

Floria CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[30.03.22 10:41:19]
»

Locuiesc de peste jumătate de secol în zona Parcului Carol, unde mi-am petrecut primii ani ai copilăriei, pe vremea când Parcul Tineretului era doar un maidan mlăştinos, numit de locuitorii din apropiere, Cocioc. Nu e de mirare că prima mea vizită la Muzeul Tehnic a fost prin 1975, cu bunicul meu şi prietenii de joacă din cartier. Au urmat multe alte vizite, cu şcoala şi peste ceva vreme, cu copilul meu.

Aşa cum bine ai observat, Muzeul Tehnic din Parcul Carol deţine un patrimoniu de excepţie dar a încremenit în timp, modul de prezentare a exponatelor este neschimbat de la prima mea vizită care a avut loc acum aproape jumătate de secol. În plus, totul este mai prăfuit, zona exterioară nu se mai vizitează de zeci de ani...

Sincer, este greu de crezut că un vizitator foarte tânăr, un copil sau un adolescent, poate fi atras de Muzeul Tehnic, aşa cum se prezintă acum. Salvează situaţia câteva exponate de-a dreptul excepţionale, cum ar fi Cadillacul de la intrare care este preferatul meu, alături de o căruţă de pompieri.

De altfel, tot Parcul Carol suferă de multă vreme, deşi are statut de monument istoric şi grupează, pe teritoriul său sau în imediata sa vecinătate, o mulţime de monumente de mare însemnătate pentru istoria capitalei noastre. Ar putea fi reabilitat cu bani europeni dar Primăria Capitalei nu are ochi pentru parcurile bucureştene!

Nu departe de Muzeul Tehnic, pe cealaltă parte a străzii Gen. Candiano Popescu, se află Uzina Electrică Filaret, prima uzină electrică a capitalei, inaugurată în primul deceniu al secolului trecut. Este declarată monument istoric şi se află în patrimoniul S. C. Electrica S. A., la fel ca Muzeul Tehnic. Pare abandonată, cu toate că aici are loc un festival anual de muzică electronică. Prin anii 2000, a existat un proiect care prevedea renovarea vechii uzine şi mutarea colecţiilor Muzeului Tehnic în această clădire ce aparţine patrimoniului industrial naţional. Aşa cum se vede, proiectul n-a fost început niciodată!

O primăvară frumoasă, cu multe plimbări relaxante îţi doresc!

⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
[30.03.22 11:20:55]
»

@Floria: Wow, multumesc pentru completarea super utila!

Intr-adevar, citisem si eu pe undeva ca in vecinatate se afla Uzina Electrică Filaret. Cred ca este putin mai in fata, pe partea opusa a strazii. Stiu aceasta zona pentru ca tatal meu a lucrat la Electrica si aveau sediu chiar langa aceasta fosta uzina electrica, sediu prezent si acum. Intr-adevar se afla in paragina fosta uzina... arata groaznic, pacat.

Macar au avut buget si au reparat cladirea in care lucreaza angajatii ENEL, de la deranjamente...

Despre expozitia exterioara a muzeului, inteleg de la dvs ca este inchisa de zeci de ani, nu 8-10 ani cum credeam eu. La fel, pacat, se pare ca nu o vom mai vedea (re) deschisa vreodata.

Asa cum ati spus, exponatele nu sunt puse in valoare si inteleg ca sunt la fel ca acum 40-50 de ani.

Multumesc inca o data pentru informatiile utile si pentru urarea de final. O primavara frumoasa si plimbari relaxante si dvs.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Floria, MarinaCo, mishu, ⭐ValentinB_88⭐
Alte impresii din această RUBRICĂMuzeul Tehnic Profesor Inginer Dimitrie Leonida:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.10354089736938 sec
    ecranul dvs: 1 x 1