GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
RTA, transportul în comun din Dubai — surprinzător de accesibil

Mă grăbesc cu acest articol, peste câteva zile se va scrie doar despre întâlnirea AFA 2025 o vreme. Astfel dau și eu o pauză la articolele mele despre Dubai, probabil vreo 2-3 săptămâni voi scrie și eu doar despre întâlnirea AFA :)
Dar consider că utilitatea acestui articol este ridicată, iar cei care vor păși în Dubai în următoarea perioadă își vor da seama că transportul în comun este pur și simplu accesibil și pentru noi.
Cât despre transportul individual (a se înțelege taxi) este mai ieftin decât în România, în concluzie cu ocazia sejurului nostru din Dubai — vezi impresii, vezi impresii, vezi impresii — cu asta am umblat cel mai mult, mai exact de 9 ori.
În concluzie în Dubai sînt multe lucruri mult mai scumpe decât oriunde pe lumea asta dar transportul în comun este pur și simplu ieftin.
RTA mai exact Roads and Transport Autority, societatea de transport în comun s-a înființat în 2005. Destul de târziu zic eu, dar și Dubaiul așa cum îl vedem în prezent s-a făcut în ultimii 10-15 ani :) în concluzie este un oraș tânăr de tot :) dar mai ales foarte modern. Mie mi-a plăcut, întineresc și eu când ajung pe acolo :)
Transportul în comun mai exact RTA pentru publicul larg înseamnă circulația în metrou, autobuze, tramvaie, feriboturi și taxiuri. Dar hai să vedem ce înseamnă fiecare mijloc de transport fie pentru localnici, fie pentru turiști. Siteul RTA aici :rta.ae/wps/portal/rta/ae/home
Ideea s-a născut în 1997, edilii Dubaiului au decis în 2000, dar șantierul s-a deschis în 2005 iar constructorii au fost japonezi. În 2009 s-a putut circula prima dată pe linia roșie și din 2011 pe linia verde. Ceea ce am înțeles că în 2030 ar fi gata și linia albastră.
Cea mai importantă linie este cea roșie, străbate tot Dubaiul. Orașul este construit pe malul golfului Persic și este mai mult lung decât lat apropiindu-se la vreo 80 de km. În mare parte pe toată această lungime se poate circula cu Red Line, un mare ajutor. Pentru diferite conexiuni cu alte părți ale orașului unde nu ajunge metroul se vor folosi autobuzele, tramvaiul, taxiul.
Linia roșie are cca 68 km lungime, în cea mai mare parte este un tren suspendat (circulă pe o linie montată deasupra carosabilului cu cca 15 m înălțime pe piloni de beton) și cca 8 km circulă pe sub pământ, pe sub canalul de apă Dubai Creek. Site metro aici rta.ae/wps/portal/rta/ae/ ... tro/about-metro
Autobuzele sub sigla RTA circulă din 2005, dar au existat și până atunci probabil diferite firme mai mici. În prezent autobuzele RTA ajung peste tot unde nu se poate ajunge cu Dubai Metro sau cu Dubai Tram. Dacă la metrouri este mai simplu (2 linii roșie sau verde) la autobuzele numerotate trebuie să știm care număr unde ajunge. Din fericire saitul RTA ne ajută — s:/www.rta.ae — iar prețurile față de metro nu diferă, este cam același preț / distanță parcursă. Site autobuze aici: rta.ae/wps/portal/rta/ae/ ... nsport/dubaibus
Tramvaiele din Dubai s-au construit din nevoia de a extinde posibilitatea de a călători în zone unde nu ajunge metroul. Dar liniile de tramvai s-au construit într-un loc intens vizitat de turiști și mai exact face legătura între stațiie de metrou din zonă și zona Dubai Marina, insula palmier, și plaja celebră acolo unde se află și singurul hotel de 7 stele din lume.
Site tramvaie aici: rta.ae/wps/portal/rta/ae/ ... tram/about-tram
Pe toate taxiurile din Dubai se poate observa sigla RTA. Sînt foarte multe în Dubai nu aștepți mai mult de un minut și te poți urca într-unul. Asta nu însemnă că în Dubai nu există uber/bolt&co care sînt și mai ieftine ca taxi și accesibile cu aplicațiile potrivite. Dar mie mi s-a părut mult mai simplu și romantic să stau la marginea străzii și să opresc primul taxiu din cale. Niciodată nu a durat mai mult de 45 de secunde :) Siteuri despre taxi aici: dubaitaxi.ae/en, rta.ae/wps/portal/rta/ae/ ... /taxi/dubaitaxi
Este aproape ca o croazieră dar tot transport în comun este. Circulă pe mare între Dubai Marina (ocolește insula palmier) Dubai Creek (intră și în canal oprește în stații undeva în zona vechiului Dubai și în Sharjah (o suburbie la 20 km de Dubai) Dubai ferry oferă și ceva servicii turistice, un traseu turistic în canalul de la Dubai Marina, un pic mai scump dar merită.
Site feriboturi aici: dubai-ferry.com
La metrou se pot cumpăra și bilete simple dar costă mai mult decât achiziția unui card. Cardul NOL în sine (fără încărcare de valoare) costă 6 aed (7,5 lei) introducingdubai.com/nol-card
După încărcarea cardului NOL (prin intermediul unor automate sau la ghișeu cu angajat fizic) o călătorie costă mult mai puțin decât un bilet individual. De obicei și cele mai lungi călătorii ale mele (11-12 stații de metro cca 30-35 km) au costat 5 aed (6,5 lei) iar o călătorie mai scurtă (5-6 stații de metrou sau 3-4 de tramvai) au costat 3 aed (cca 4 lei) La autobuz la o călătorie de cca 25 km s-au consumat 5 aed/de persoană 6,5 lei.
În afară de cardul NOL ar mai fi biletul de o zi (day pass) care asigură călătorii nelimitate la număr și distanță pentru o singură zi. Costă 22 aed.
Gratuitățile la RTA sînt pentru elevi, studenți, copii până la vârsta de 5 ani inclusiv și pentru persoane cu handicap.
Ca și idee în prima zi am călătorit cu bilete individuale. Prima călătorie a costat 6 aed/pers (aproape 8 lei) aceeași distanță cu cardul NOL a fost de 3 aed. A doua călătorie cu bilet individual a fost de 8 aed/pers (cca 11 lei) cu cardul NOL a fost de 5 aed (6,5 lei). După asta am zis pas la biletele individuale și am cumpărat 3 carduri NOL.
Prețurile folosind tramvaiele din Dubai Marina sînt cam la fel. Din punct de vedere distanță și la autobuze este la fel. Cardurile se scanează atât la intrare cât și la ieșire astfel aflâm cât am consumat în călătorie și câți bani au mai rămas.
În ultima zi am dăruit cardurile unui angajat al hotelului, în ideea să le dea și el cuiva dacă nu le folosește. Aveam câte 4 aed pe carduri. La 3 săptămâni după sejur acasă tocmai am verificat pe saitul RTA cardurile noastre (introducând nr de pe card) și mi-am dat seama că acestea nu au fost folosite, apare tot 4 aed pe ele și nici o mișcare/încărcare nouă în ultimele 2 săptămâni :)
Din punct de vedere taxi am fost și eu surprins de prețuri. În unele condiții la anumite distanțe pur și simplu am renunțat la metro și autobuz în favoarea taxiului. Este mult mai comod, mai ieftin și la îndemână. Taxiurile standard ale RTA -ului au următoarele prețuri: pornire 5 aed (6,5 lei) și taxa pe km de 2,14 aed (2,67 lei). Din cele 9 curse de taxi folosite de mine în Dubai cea mai ieftină a fost de 15 lei și cea mai scumpă 30 lei, a contat și traficul bineînțeles în funcție de cât de aglomerate au fost străzile.
În prima zi uitându-mă pe hartă am zis să mergem pe jos până la prima stație de metrou. Nu știam încă cât de ieftine sînt taxiurile. Am mers 1,8 km, bineînțeles că am și căscat ochii la magazine, restaurante, prețuri, localnici și trafic. Din fericire în prima zi era un val de frig în Dubai (cca 25-26 grC în loc de 32-35 cât trebuia să fie, astfel ne-am acomodat mai ușor că acasă era frig)
Ajungând în prima stație de metrou am început să învăț. Primele două bilete cumpărate au fost individuale după care am folosit doar NOL card. Biletele/cardurile/reîncărcările se pot face atât cash cât și cu card (card visa clasic în lei de România sau card de cumpărături (de ex mastercard forte)
Din punct de vedere călătorie, stațiile sînt ultramoderne, curate, răcite cu aer condiționat, cu scări sau trotuare rulante, toalete, săli de așteptare, prize și internet gratuit. Da, gratuit o singură dată m-am conectat la RTA și ulterior aveam internet atât în stații cât și în vagoane.
O mică observație, metrourile au de obicei un vagon pentru femei și copii, marcat corespunzător. O singură dată am urcat în acest vagon (atunci când am făcut video atașat articolului) și doar pt scopul de filmare (metrourile circulă fără mecanic). În altă ordine de idei în metrou este afișat tot traseul, punctul unde se află, stația care urmează și alte informații (în limbile arabă și egleză)
Trenurile vin la 3,5 minute la ore de vârf. La orele mai puțin aglomerate (weekend anumite ore sau noaptea) la 7 minute vine o garnitură de tren. De câteva ori am găsit loc pe scaune, dar de cele mai multe ori nu. Deh este destul de aglomerat și Dubaiul ăsta :)
În fiecare vagon scrie ce avem voie și ce nu în metrou. Nu avem voie să bem sau să mâncăm, sau să mestecăm/aruncăm gumă de mestecat. Amenda este fix 100 aed (125-130 lei). În consecință am văzut cele mai curate vagoane de metrou în viața mea.
În autobuze nu se pot cumpăra bilete individuale, se acceptă doar NOL card. În tramvaie este la fel. Dacă la metrou există acele bariere pietonale care se ridică scanând biletul/cardul NOL la stațiile de tramvai există doar aparatele de scanare (se scanează atât la intrare cât și la ieșire) În autobuze scanerele se află lângă șofer. La fel se scanează atât la urcare cât și la coborâre.
Un eveniment memorabil am avut când am urcat în primul taxi de Dubai. Ne-am epuizat fizic în prima zi plimbându-ne în centrul Dubaiului. mi-am zis fie ce o fi mă urc în taxi nu mai vreau să merg nici un metru pe jos, atât de obosit eram. Zis și făcut iar tariful a fost mai mult decât spectaculos echivalent 19 lei de la Burj Khalifa până la hotel :)
Un alt eveniment memorabil a fost plimbarea cu tramvaiul. În ultima zi destinația noastră a fost vizitarea Dubai-Marina și insula palmier. Prima dată am dorit să ajung la Marina Mall atât pentru prânz cât și pentru cumpărături. Dar nici o stație de metrou nu era în proximitatea mallului (o stație era Sobha cealaltă DMCC, iar mallul era între aceste două stații, trebuia mers pe jos câte 1,5-2 km la 36 gr C cât era atunci) Noroc cu tramvaiele, dar ca să ajung la mall datorită traseului am făcut turul de onoare din cartierul exclusivist Marina și chiar nu mi-a părut rău.
Mi-ar fi plăcut să experimentez Dubai Ferry, nu s-a reușit. Costurile sînt un pic mai mari în funcție de distanța parcursă. Dacă în canalul Dubai (Dubai Creek) între stații se plătesc doar 2 dirhami (2,6 lei) între cele 2 canale de la mare sau în canalul Marina se plătesc câte 25 dirhami (cca 33 lei) dar experiența care seamănă cu o minicroazieră merită acești bani.
Dacă comparăm prețurile din țara noastră ne dăm seama că metroul este un pic mai scump în Dubai, autobuzul tramvaiul este un pic mai scump, dar nu cu mult în orice caz nu conform așteptărilor având în vedere că este Dubai. Dar taxiul este mai ieftin.
Urmăriți ceea ce am scris mai sus, urmăriți cu atenție siteurile atașate, și la o primă vizită în Dubai aveți ghidul meu: cum se face, cum se procedează pentru a avea un transport în comun confortabil și ieftin. În Dubai se poate, vacanțe plăcute vă doresc.
Trimis de AZE in 24.03.25 18:51:45
- Alte destinații turistice prin care a fost: Europa
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
6 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Sfaturi utile pentru vacanța în Dubai, DUBAI" (deja existentă pe sait)
Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.
@AZE:
”Dar consider că utilitatea acestui articol este ridicată, iar cei care vor păși în Dubai în următoarea perioadă își vor da seama că transportul în comun este pur și simplu accesibil și pentru noi.
&
”În concluzie în Dubai sînt multe lucruri mult mai scumpe decât oriunde pe lumea asta dar transportul în comun este pur și simplu ieftin.
Am citit articolul tău şi, cel mai adesea, am zâmbit, pentru că şi eu amfostacolo, ce-i drept mai demult, însă amintirile mele referitoare la acest subiect sunt diferite sau mult diferite.
Ulterior am vizionat filmele şi pozele şi te-am înţeles mai bine. Asta ai văzut, asta ai povestit şi ai dovedit, însă cititorii ar trebui să ştie că nu mereu sunt toate aşa roz.
Eu nu am călătorit decât cu metroul şi cu taxiul. La metrou am folosit nişte carduri RED, care este posibil să nu mai existe în prezent. Dacă mergi multe staţii cu metroul, aşa cum am mers eu, şi treci dintr-o zonă în alta, preţul călătoriei nu mai este aşa avantajos, plătind de câteva ori mai mult decât plăteşti pe o călătorie cu metroul bucureştean. Nu am circulat cu vagonul pentru femei, nevrând să ne despărţim. Vagoanele mixte erau curate, totuşi nu ceva impresionant, însă aglomeraţia din acestea era mare, iar mirosurile erau adesea greu de suportat. Am circulat mai mult în picioare, muulte staţii, scaunele fiind ocupate majoritar de muncitorii asiatici, transpiraţi, posibil la fel de obosiţi ca turiştii plimbăreţi, oricum indiferenţi.
@AZE:
Nici cu taxiul nu este atât de ieftin dacă prinzi trafic şi dacă mai ai şi distanţe lungi de parcurs, chiar dacă preţul per kilometru este aproximativ ca în Bucureşti.
”Sînt foarte multe în Dubai nu aștepți mai mult de un minut și te poți urca într-unul..... Dar mie mi s-a părut mult mai simplu și romantic să stau la marginea străzii și să opresc primul taxiu din cale. Niciodată nu a durat mai mult de 45 de secunde
Din nou am zâmbit
Nu am luat taxiul de pe stradă, dar îmi amintesc că MEREU am stat la coadă pentru a prinde un taxi la ieşirea din mall-uri, chiar şi o jumătate de oră. Veneau taxiuri, este drept, dar şi cererea era mare.
Seara strada sau autostrada aia din primul tău video, cea cu ŞASE benzi pe sens, era plină ochi, iar maşinile circulau bară la bară. Nu credeam că este posibil aşa ceva, dar am şi eu poze. Automat, timpul pierdut în trafic creştea exponenţial, proporţional cu costul cursei.
Altă dată am pierdut peste zece minute doar pentru a ieşi dintr-un sens giratoriu.
Când ai de parcurs 60 kilometri şi mai prinzi şi trafic aglomerat, constaţi că preţul cursei îţi scoate bani mulţi din buzunar. În România eu nu aş merge cu taxiul de la Bucureşti la Ploieşti pentru că nu-mi permit şi aş găsi variante mai ieftine, însă în Dubai am mers de câteva ori pentru că nu am avut încotro, ne-am combinat şi câte două trei cupluri la un taxi doar pentru a împărţi cheltuielile. Deh... amintiri.
@nicole33: Bună seara și mulțumesc pentru răbdarea cu care citești articolele mele și pentru comentariile aferente.
Ceea ce am înțeles din ecourile tale că nu totdeauna este situația atât de ok cu transporturile. Metroul din Dubai mi s-a părut pur și simplu modern și curat, circulă bine, punctual, de mai mult nu aveam nevoie. De cele mai multe ori nu am prins loc pe scaun, dar am făcut rost de un scaun pentru dna AZE pentru că plimbările erau obositoare pentru ea.
Am observat că dacă iau bilete individuale în funcție de distanță costă tot mai mult. Primul bilet individual a fost între World Trade Center și Dubai Mall 6 aed de căciulă. Al doilea bilet simplu a fost între stațiile Dubai Mall și Mall of Emirates, 8 aed/căciulă. După care am zis pas și am cumpărat Nol Card. Cu Nol Card în primul caz s-au scăzut 3 aed și nu 6, iar de la Marina până la WTC (deci un traseu foarte lung s-au scăzut 5 aed, niciodată mai mult) Deci cu NOL card se economisesc bani fără glumă.
Bineînțeles că informația despre NOL Card a trebuit să învăț, să mă documentez, și am fost ajutat de vânzătorii de bilete de la ghișeurile metroului.
Cât despre taxi, prima cursă a avut loc între Dubai Mall și hotel și taxi am luat din stradă undeva în dreptul intrării principale la Burj Khalifa(acolo jos unde sînt și ceva vegetație și fântâni arteziene)Știam că există un stație taxi dar eram atât de obosiți și am văzut taxiul pe drum,am făcut semn și a oprit imediat. De atunci am păstrat acest obicei de a lua de pe stradă și am așteptat cred maxim 45 sec-1 min să zicem, tot timpul veneau, făceam semn la toți, nu vedeam totdeauna dacă au clienți sau nu ,mai opream fără să știu și cele dedicate pt aeroport(Airport Taxi)
Pur și simplu mi s-a părut mai comod să iau din stradă, sincer nici nu știu exact unde sînt stațiile de taxi dedicate, parcă am văzut în fața la Muzeul Viitorului ceva, iar o dată în drum spre Mall taxiul ne-a dus până acolo la stația dedicată din mall.
De cele mai multe ori am avut traficul care se vede în filmuleț, într-o seară a fost ceva mai mult trafic iar taximetristul a luat-o pe alte căi a ocolit puțin, acea cursă datorită distanței a fost un pic mai mult 30 aed. Acuma prețurile per km sînt cam pe acolo ca în RO mai mult ori mai puțin, în Sibiu de la mine la aeroport sînt 6,5 km și nu am plătit până acum mai puțin de 30-35 lei)) dar problema reală așa cum scrii tu sînt ambuteiajele și acolo se duc banii pe curse.
În Dubai mi-am făcut o regulă: pe distanțe nu prea mari până în 6-7 km am mers cu taxi iar drumurile lungi (de peste 20-25 km am mers cu metro sau autobuz) Dar taxi am folosit și de nevoie, de la locul de cazare și până la prima stație de metrou erau 1,8 km.
Să nu uiți că am tot povestit în articolele anterioare că de ramadan sînt mai puține ambuteiaje în Dubai și asta au povestit atât ghidul de Abu Dhabi cât și taximetriștii. Dacă nu povesteau eu probabil credeam că așa este circulația întotdeauna
Mulțumesc pentru ecou și vot. În ce an ai fost în Dubai?
@AZE:
”Cât despre taxi, prima cursă a avut loc între Dubai Mall și hotel și taxi am luat din stradă undeva în dreptul intrării principale la Burj Khalifa (acolo jos unde sînt și ceva vegetație și fântâni arteziene)
Ai avut două avantaje în plus faţă de mine: hotelul bine poziţionat în Dubai şi traficul redus din cauza Ramadanului.
Eu am alergat după doi iepuri şi nu a ieşit chiar cum am vrut, deşi per total a fost OK. Conştientă de dezavantajul alegerii unui hotel în Abu Dhabi când noi bântuiam prin Dubai, am căutat să optimizez activităţile şi drumurile. În aceeaşi zi am căscat gura prin Dubai Mall, am vizitat Acvariul, am urcat în Burj Khalifa până la etajul 124+125 puţin înainte de apus, atât am avut bani şi seara am stat la primele două spectacole, diferite, la fântâni. Am plecat spre metrou, prin culoarele alea am prins şi un al treilea spectacol, ne-am speriat de aglomeraţia pe multe benzi şi am luat metroul până la Ibn Battuta, undeva spre capătul liniei de metrou cu care am mers de m-am plictisit. Am mai pierdut ceva vreme şi prin acel mall tematic, apoi am stat la coadă să prindem un taxi care să ne ducă la hotel, de acolo fiind varianta cea mai scurtă, un traseu de doar 58-60 km, deci ne costa mai puţin taxiul.
”În ce an ai fost în Dubai?
Am fost în Abu Dhabi şi Dubai la sfârşit de noiembrie 2015, acum aproape zece ani.
Am revenit în ianuarie 2025 într-un alt emirat, dar nu am mai vizitat Dubaiul, apreciind că niciunul din obiectivele apărute ulterior vizitei mele nu merită efortul drumului lung până acolo. Ochisem eu şi un alt obiectiv care mă tenta mult, în emiratul vecin, dar cei 120 kilometri pe sens m-au făcut să renunţ.
Anul acesta am mers cu taxiul doar până la cel mai apropiat mall, însă şi la dus şi la întors am dat peste şmecheraşi. La dus mi-a cerut 20 AED pentru o distanţă de 5 maxim 10 kilometri fără să pună ceasul. La întoarcere mi-a cerut doar 15 AED, am acceptat şi atât am plătit, chiar dacă pe ceas arăta doar 12,5 dirhami. Ambele curse le-am plătit cu card bancar. Nu am putut folosi telefonul, dădea eroare, ci doar cardul fizic.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Apr.2023 Inchiriat masina in Dubai — scris în 23.04.23 de Alfacorleone din ARAD - RECOMANDĂ
- Jan.2020 Și iar Dubai — scris în 12.01.20 de Aniram din BRAșOV - RECOMANDĂ
- Nov.2019 Dubai vacanta de familie 6 zile — scris în 08.11.19 de FlorinLeh din CONSTANţA - RECOMANDĂ
- Feb.2019 Vacanta in DO BUY! — scris în 02.03.19 de eduardvl din OTOPENI - RECOMANDĂ
- Sep.2018 Din nou... Dubai — scris în 18.09.18 de Ilie OLIVIA din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Sep.2018 Septembrie 2018 — scris în 04.09.18 de cosmin1975 din ALEXANDRIA - RECOMANDĂ
- Mar.2018 30 de atractii accesibile in Dubai — scris în 19.10.20 de Camita din BUZAU - RECOMANDĂ