ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 17.04.2016
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 24.05.11
STATUS: APOLLO
DATE SEJUR
APR-2016
DURATA: 1 zile
single
1 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Clădiri emblematice în capitală - III

TIPĂREȘTE URM de aici

Subiectul pare inepuizabil și pentru că nu cunosc în amănunt chiar toate construcțiile vechi sau mai interesante, demne de a fi admirate de turiști măcar la exterior, după cel de-al doilea articol hotărâsem să mă opresc. Dar iată că o plimbare și mai ales câteva noutăți pe care le-am aflat cu acest prilej, îmi dau ghes să completez capitolul rămas deschis privind clădirile emblematice din capitală.

Cele două edificii la care voi face referire în cele ce urmează nu se aseamănă prin nimic cu altele. Ele au povestea lor, poveste interesantă și tristă totodată care se vrea spusă și cunoscută de toți.

Sediul Uniunii Arhitecţilor din România - o clădire care ar merita inclusă în topul celor mai ciudate clădiri din Europa.

În apropiere de Piaţa Revoluţiei, la intersecția străzilor Boteanu și Dem I. Dobrescu, o clădire ciudată mi-a atras adeseori privirile. Mă opream și cercetam atent paralelipipedul de sticlă și oțel care irumpe din dosul unor ziduri ruinate, dominându-le. Până de curând n-am știut că acolo se află Sediul Uniunii Arhitecţilor din România chiar dacă, vag, bănuiam ce-i cu pereții aceia din cărămidă și beton, cu deschiderile arcuite ale unor foste ferestre prin care acum - în vădită contradicție - se vede noua geometrie din sticlă și oțel.

Am observat și alte persoane contrariate - la fel ca și mine - privind îmbinarea neașteptată dintre vechi și nou. Pe rămășițele zidului de cărămidă, o plăcuță informează că ne aflăm în fața unui monument istoric datând din sec. XIX și rezumă - în cinci rânduri (în română, engleză și franceză) - întreaga lui poveste. Am vrut să știu mai mult decât atât și iată ce am aflat!

În a doua jumătate a sec. XIX, avocatul Grigore Păucescu, politician și ministru, și-a construit în apropiere de Palatul Regal, în stilul renașterii franceze, o frumoasă reședință. Multă vreme centru al vieții mondene și politice bucureștene, Casa Păucescu a cunoscut o mare popularitate și în lumea culturală. Se spune că aici Mihai Eminescu a dat citire pentru întâia oară capodoperei sale "Scrisoarea a III-a".

Amenajările din 1914 de la Fundația Universitară "Carol I" - actuala Bibliotecă Centrală Universitară - aflată în imediata apropiere, au implicat demolarea unei părți din reședința Păucescu. Înainte de primul război mondial clădirea a fost sediu al Ambasadei Austro-Ungare, iar în timpul regimului comunist a găzduit Direcția a V-a a Securității Statului. La Revoluția din decembrie 1989, bănuindu-se că acest cuib de securiști ascundea teroriști, clădirea-monument istoric a fost incendiată și distrusă. Rămasă ani întregi în ruină, o rană deschisă amintind de istoria ultimului deceniu, Casa Păucescu a intrat în vizorul Uniunii Arhitecților care - în ideea de a păstra ruina ca atare - a făcut să răsară din dosul celor două fațade năruite, singurele care mai aminteau de monumentul inițial, un ultramodern edificiu de sticlă și oțel.

Turiștii și simplii trecători sunt atrași de nemaivăzuta construcție datorită stilului nonconformist care îmbină în același ansamblu duritatea de sticlă şi oţel caracteristică arhitecturii contemporane cu eleganţa renaşterii franceze de la jumătatea sec. XIX. Sediul Uniunii Arhitecţilor din România trece drept una dintre cele mai ciudate clădiri din România.

Poate că ar trebui să mai adaug faptul că - scrijelite pe zidul monumentului - am citit următoarele cuvinte: "Dacă am brevetat ceva nu este treaba voastră". Să fie un răspuns mai neoficial al celor din interior?

Casa Păucescu din care a mai rămas doar un colț, tocmai prin aceasta a devenit emblematică pentru capitala noastră. Cine știe dacă în forma ei inițială ar fi stârnit tot atâta curiozitate și s-ar fi bucurat de tot atâta popularitate în rândul turiștilor?

Hotel Novotel

Nu, nu despre Hotel Novotel vreau să vorbesc în cele ce urmează. N-am fost cazată acolo și nu cred că voi avea vreodată această șansă pentru simplul fapt că locuiesc în București.

Pe Calea Victoriei, pe locul în care astăzi se află Hotel Novotel, mărginit de străzile Matei Millo şi Ion Câmpineanu, în perioada 1848-1852 s-a construit Teatrul Naţional.

Nu voi insista pe amănunte. Cei interesați pot afla istoricul teatrului din diverse surse. Subliniez totuși că cel de-al Doilea Război Mondial, mai exact ziua de 24 august 1944, a însemnat sfârșitul acestui important lăcaș de cultură. Executând o misiune de distrugere a Palatului Telefoanelor aflat în vecinătate, aviația germană și-a lansat bombele alături de țintă, adică chiar pe clădirea teatrului. Ce și cum s-a mai întâmplat în viața artistică a capitalei nu face subiectul prezentului articol. Important este de menționat că după război teatrul nu a mai fost reconstruit pe același amplasament. Terenul fostului Teatru Național a rămas viran vreme de vreo 60 de ani, când - în 2005 - a apărut o nouă clădire - Hotel Novotel.

Fațada clădirii înalte, cu un perete uriaș de sticlă, amintește cui mai poate de clădirea Teatrului Național năruită la bombardamentele din 1944. Intrarea principală a teatrului a fost reconstruită simbolic, devenind - în vădită contradicție cu masivitatea și stilul noii construcții - intrarea în Hotel Novotel.

Cum este percepută de bucureșteni și de vizitatorii orașului această alăturare de stiluri este greu de presupus.

În final…

Oare ce ar zice Santiago Calatrava dacă ar vedea aceste îmbinări? Dar voi, ce ziceți? Dacă ați mai văzut ceva asemănător, dacă în locurile în care trăiți există așa ceva, vă rog să ne arătați și nouă.

Eu mai cunosc doar clădirea Ateneului Nicolae Bălănescu din Giurgiu (vezi Din nou la Giurgiu imaginile P44-P46). Ateneul Nicolae Bălănescu, simbolul cultural al oraşului Giurgiu, a fost construit în anul 1940 după modelul unui templu grec, în urma deciziei avocatului Nicolae Bălănescu de a-şi demola casa, iar cu materialele rezultate să ridice acest lăcaş de cultură. Refăcut în perioada 2007-2009, Ateneul păstrează faţada iniţială cu aspect de templu grec, dar etalează noi adăugiri din sticlă și metal. Privit în ansamblu, Ateneul este un amestec de stiluri ce ar putea părea unora bizar.

Menționez că am atașat prezentului articol, pe lângă cele care îmi aparțin, trei imagini care prezintă Casa Păucescu distrusă la revoluție, precum și Casa Păucescu și Teatrul Național așa cum arătau în anii lor de glorie. Imaginile sunt preluate de pe internet.


[fb]
---
Trimis de iulianic in 17.04.16 17:16:15
Validat / Publicat: 17.04.16 18:52:10
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BUCUREȘTI.

VIZUALIZĂRI: 3463 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

12 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (iulianic); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P03 București - Hotel Novotel cu portalul vechiului Teatru Național.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 31700 PMA (din 34 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

12 ecouri scrise, până acum

Michi
[17.04.16 19:50:43]
»

Sediul Uniunii Arhitecţilor, fostă Direcţia a V-a a securităţii avea ca obiectiv paza şi protecţia membrilor C. C. al PCR şi în special a cuplului Ceauşescu. În zilele revoluţiei întreaga arhivă cu dosarele celor urmăriţi a fost încărcată în nişte camioane ale armatei care au zăcut vreo două zile fără pază în faţa clădirii. Presa vremii a scris că de acolo au fost extrase dosare care au reprezentat piese de şantaj pentru unii politicieni care au profitat să se caţere ulterior în posturi înalte. O parte din dosare au fost duse de ofiţeri de securitate la Berevoieşti unde parţial au fost arse.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Radu Tudoran
[17.04.16 20:10:31]
»

Am vazut de multe ori cladiri vechi alipite de imobile noi, trecerea intre generatii, chiar secole facandu-se fara nici o agresiune asupra retinei. Totusi, vazand aceste alaturari mi se pare ca o trasura eleganta este remorcata de un Porsche, ultimul tip. Trasura este eleganta, Porsche-ul este modern, dar cine doreste aceasta combinatie? Sau poate nu sunt eu destul de destupat la gust.

abancor CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[18.04.16 00:02:04]
»

În țară, probabil cel mai cunoscut exemplu de îmbîrligare de stiluri arhitecturale e clădirea operei din Timișoara. Altceva mai evident și mai notoriu nu îmi vine în minte.

Există și rateuri, cum ar fi gara din Iași, monument de arhitectură, renovată catastrofal (cele 2 aripi laterale îmbrăcate în sticlă, fără nici o noimă). Culmea e că aici nu a fost nevoie să se construiască ceva nou, ca în cazul Timișoara. Nu i-a pus nimeni să inventeze altceva, trebuia doar să refacă tencuiala. Cine a desenat soluția aia nu cred că se poate numi arhitect.

În București sînt mai multe cazuri gen Uniunea Arhitecților, probabil soluții de compromis la păstrarea fațadelor istorice dar mărirea spațiului construit. La repezeală îmi vin în minte cîteva clădiri de pe lîngă Hanul lui Manuc, un hotel de pe Maria Rosetti colț cu Vasile Lascăr (Hotel Sarroglia) și fostul Volksbank de pe Colței, care a imitat la parter fațada unei clădiri vechi care se afla înainte acolo (prin anii 2000 încă exista).

Și la clădirea de pe Bălcescu colț cu Cîmpineanu s-a adoptat soluția de a se demola tot în afară de fațadă și construi din nou, dar nu s-a ieșit din volumul fațadei și deci rezultatul nu e un hibrid vizibil.

Și palatul BNR e compus din 2 aripi din epoci și stiluri diferite, dar alăturarea nu e deloc vizibilă, nici deranjantă, nici surprinzătoare, sînt practic 2 clădiri diferite.

Muzeul mănăstirii Putna e alt caz de includere în perimetrul unor construcții vechi a uneia noi.

N-am o părere generală. Dacă rezultatul este reușit, nu văd de ce nu s-ar valorifica astfel unele „ruine”, sau nu s-ar face trimiteri la trecut (ca în cazul Novotel). Din exemplele de mai sus, ateneul ăla din Giurgiu îmi pare crîncen, pentru că partea „modernă” e din stilul „clădiri publice din anii 90”, în care se combină, cu rezultate odioase, produsele uzinelor rămase în funcțiune - pereți cortină cu cornier de la Faur, balustrade sudate de la Republica, vopsea auto de la Autobuzul, betoane etc.

tata123 🔱
[18.04.16 09:31:30]
»

@iulianic - După ridicarea Hotelului Novotel pe Calea Victoriei, de fiecare dată când trec pe lângă fațada din sticlă, îmi place să privesc câteva secunde reflexia Hotelului Continental de vis-à-vis. Îmi aduc aminte vag de existența unei mici terase parcă și a unei statui pe locul vechiului teatru.

Un alt exemplu de îmbinare între „clasic” și „modern” în arhitectură este Casa memorială a lui Spiru Haret, personalitate a culturii și școlii românești (cel care a elaborat pentru prima dată chiar Lista monumentelor istorice, cum se spune într-o știre), a cărui casă-muzeu (la un moment dat) a fost „transformată” într-un bloc cu 7 etaje. Scandalul a ținut prima pagină a presei bucureștene anii trecuți - mai multe amănunte și imagini găsiți aici: hotnews.ro/stiri-administ ... t-finalizat.htm și pe postul tv național stiri.tvr.ro/casa-memoria ... taje_63812.html.

iulianicAUTOR REVIEW
[18.04.16 10:52:53]
»

@Michi - Da, Direcţia a V-a a securităţii, inclusiv sediul ei, au fost multă vreme în central atenției și al urii revoluționarilor de la 1989. E de mirare totuși că a scăpat așa cum a scăpat.

@Radu Tudoran - Mi-a plăcut comparația cu trăsura elegantă remorcată de un Porsche ultimul tip. Am zâmbit ca și cum aș fi văzut în realitate, la o serbare publică, această inedită alăturare. Văzând clădirea Asociației Arhitecților din România - fosta Casă Păucescu - nu am zâmbit deloc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
iulianicAUTOR REVIEW
[18.04.16 11:08:06]
»

@abancor - Nu știu dacă m-ar deranja amplasarea unei construcții noi alături de una veche atâta timp cât alăturarea de stiluri nu mă lovește în retină. O extindere a unor construcții vechi atunci când situația o cere, ar trebui făcută în ton cu ceea ce există deja. Or, a pune sticla și oțelul alături de ziduri cu ornamente de acum două secole…

În viitoarele mele plimbări voi căuta să mai descopăr și alte situații de acest gen. Cel puțin pentru cele din București nu cred că va fi o problemă. Mulțumesc pentru că mi le-ai semnalat!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
iulianicAUTOR REVIEW
[18.04.16 11:12:57]
»

@tata123 - Blocul care a răsărit din interiorul Casei Spiru Haret și a crescut peste ea aduce - în linii mari - cu clădirea Asociației Arhitecților. Paradoxal, chiar casa celui care a întocmit prima Listă a monumentelor istorice împărtășește soarta atâtor altora.

Se pare că sunt încă destule clădiri vechi, declarate monument istoric, care vor avea aceeși soartă. Ruina, abandonul și lipsa de bani pentru renovarea și întreținerea lor le-au făcut o pradă ușoară pentru investitorii avizi de tenuri centrale. Și - cum nu le pot demola în totalitate pentru că sunt declarate monument - le sufocă înălțând peste ele ceva fără nici o legătură cu vechiul stil.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Michi
[18.04.16 11:58:53]
»

Prima clădire crescută peste alta şi care nu mi-a plăcut deloc se află în centrul Manhattanului. Este un zgârie-nori peste o casă. O a doua am văzut-o în Berlin unde peste o casă de la începutul sec. trecut se înalţă un cilindru de sticlă (v. foto stânga). Cele două poze nu m-am priceput să le ataşez alături de cele ale Iuliei, ci le-am postat la un review de-al meu, Calea Victoriei V (febr.2015).

Pentru că ai vorbit de monumente istorice din Bucureşti, tu, tata123, Abancor şi alte autorităţi în materie nu vă gândiţi să prezentaţi câteva?

Fără să am informaţie precisă, cred că la noi e o densitate a monumentelor istorice mai mare decât la Paris. De ex. cinema Patria construit în anii ´30 este monument istoric.Tare mi-e teamă că şi aici este un substrat comercial.

liviu49
[18.04.16 18:22:27]
»

@iulianic - Un articol interesant despre un subiect contrversat : imbinarea intre nou si vechi in arhitectura. Nu am mai fost prin zona de multi ani si nu am vazut aceasta constructie. Ca om care am mai facut ceva studii de arhitectura in STACO, pana nu vad cu ochii mei mi-e greu sa am un punct de vedere. Nu stiu la ce s-au gandit autorii, sau autorul cu aceasta imbinare intre Directia a V-a a Securitatii si sediul Uniunii Arhitectilor. Imi aduc aminte de o controversa intre mai multi arhitecti in legatura cu cladirea Institutului de Arhitectura. Cladirea se compune din trei corpuri, aparent distincte (cel vechi din str. Biserica Enei, cel nou din str. Edgar Quinet si cel mai nou din str. Academiei.). Controversa a durat mult si nu a dus la nici-o concluzie.

Despre Ateneul de la Giurgiu, pe care nu l-am vazut terminat, mi-e greu sa fiu obiectiv, pentru ca sunt giurgiuvean si am copilarit in zona.

Am descoperit cele doua articole despre Giurgiu, maine le voi tipari pentru a le putea citi in liniste si nu cred ca nu voi avea ecouri despre locurile copilariei si adolescentei mele.

Pana atunci numai bine si calatorii placute!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
iulianicAUTOR REVIEW
[19.04.16 14:38:49]
»

@liviu49 - Dacă ești giurgiuvean și ai copilărit în zonă, poate îți amintești și ne spui și nouă cum arăta Ateneul Nicolae Bălănescu înainte de 2007-2009, perioada în care edificiul a fost refăcut și modernizat.

Iar dacă ai descoperit cele două articole scrise de mine despre Giurgiu, dacă vei avea bunăvoința să le dai citire, sper că ele vor fi o frumoasă aducere aminte pentru tine. Aștept completări, corecții, orice crezi că este potrivit! Eu am fost la Giurgiu doar ca vizitator, deci am văzut orașul prin ochii unui vizitator. Cineva care a locuit acolo și i-a respirat aerul poate spune mai multe.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
liviu49
[19.04.16 16:05:22]
»

@iulianic - Am tiparit cele doua articole si de abia astept sa vad cum arata Giurgiu prin ochii unui vizitator bucurestean aflat in vizita prin oras si sa compar impresiile dvs. cu amintirile mele.

Revenind la Ateneul Nicola Balanescu, nu pot sa nu imi aduc aminte cum arata inainte cu mai multi ani de aceasta renovare. Repet nu l-am vazut acul, nu stiu cum arata si o parere legata de actualul lacas de cultura ar fi neavenita. Pana in 1989, in acea cladire a functionat Casa de Cultura Ghe. Vasilichi, de fapt era o sala de spectacole. La intrare era un hol din care plecau doua scari in lateral catre un balcon care avea circa 60-80 de locuri. Tot in holul de la intrare era o garderoba pentru spectatori, folosita mai ales pe timp de iarna. Drept inainte era intrarea in sala de spectacole. In dreapta si stanga intrarii erau doua loje cu circa 10-12 locuri, fiecare. In sala erau circa 20 de randuri de scaune, cu un culoar pe mijloc si cam 16-20 de scaune pe rand. Scena nu era de dimensiuni prea mari, eu aducandu-mi aminte ca orchestra (circa 30 de instrumentisti) si corul scolii (cam 60-70 de coristi, maximum), incapeam destul de greu pe scena. Culisele salii dadeau in partea stanga la cateva cabine pentru artisti, iar in dreapta la cateva grupuri sanitare. Pentru spectatori, grupurile sanitare erau in exteriorul salii, intr-o cladire separata, in spate, in partea dreapta a cladirii, in apropierea scolii. Pe usile de iesire, in pauza, se iesea la o tigara, in curtea in care erau si grupurile sanitare si pe unde mai intram si noi fara bilet, dupa ce saream gardul.

De sala aceasta ma leaga multe amintiri le gate de concursurile artistice intre scolile orasului, 9 la numar, pana in 1962, iar dupa acel an au ramas doar sapte, pri comasarea a trei scoli intr-o cladire noua cu 16 sali de clasa. Tot aici, prin rotatie, formatiile artistice ale scolilor din oras ofereau spectacole de muzica, cor, recitari, teatru, gimnastica acrobatica.

Tot pe scena Vasilichi (o voi numi asa pentru ca asa se numea in copilaria mea) mai concerta orchestra de camera si cea simfonica a medicilor, Trupa de opereta a amatorilor, condusa de marele profesor Victor Karpis, o trupa de teatru de amatori condusa de profesorul Bratiloveanu, trupa de balet condusa de doamna Cafi (scuze, dar am uitat numele de familie al doamnei profesoare).

Dupa inaugurarea Casei de Cultura din centru, in 1968, activitatea culturala s-a mutat in noua cladire, mai mare si mai bine dotata. La un moment dat sala a fost transformata in cinematograf, dupa demolarea cinematografului Lumina (fost Europa in perioada antebelica).

Cam asa ar arata pe scurt amintirile despre sala Vasilichi din Giurgiu.

Va doresc numai bine si calatorii placute

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
calatorul
[21.04.16 16:32:20]
»

@iulianic - Subiectul este interesant si merita atentia cuvenita, dovada si ecourile produse. Nu sunt arhitect si nu stiu in ce masura aceasta imbinare este sau nu fericita, moderna sau apreciata, dar intre cele mai vizibile exemple din oras prezentate se afla tocmai Casa Arhitectilor, alaturi de Hotelul Novotel si Sarroglia mentionat de @abancor.

La Viena si Madrid am vazut o metoda inversa, si anume pastrarea vechilor fatade de la strada si construirea in spatele lor a noilor cladiri moderne, care sa nu deranjeze stilul de epoca al ansamblurilor din jur. Din pacate Bucurestiul nu mai are foarte multe cladiri de patrimoniu si, asa cum bine observa @Michi, uneori printre ele gasim si constructii noi sau obisnuite.

IN realitate datorita constructiilor perisabile si zonei seismice, la care adaugam neintretinerea cladirilor, mai ales in perioada comunista care le-a lasat fara proprietari si le-a degradat, orasele romaesti nu prea au arhitectura traditionala. Cu exceptia fostelor capitale Bucuresti si Iasi si a baniei Craiovei, chiar si in orasele mari din fostul Regat abia gasesti cate o cladire monumentala veche si bine pastrata, doar in Ardeal orasele mai au norocul catorva cladiri pre/moderne ca sa nu spun chiar medievale, prezente si in localitati mici.

Si, colac peste pupaza, desi nu prea mai avem adevarate imobile de patrimoniu, si putinele ramase sunt tratate cu dusmanie, caci ele ocupa terenuri din zona centrala a oraselor, unde marii rechini imobiliari vor sa le darame si ridice cladiri noi de birouri multietajate. De ce sa le pese de trecut, cand pentru ei viitorul poate suna bine?

Poate aici si noi ar trebui sa fim mai activi si sa determinam autoritatile responsabile sa se implice si sa impuna respectarea legislatiei, care este doar pe hartie. Felicitari pentru subiectul propus in discutie, sa speram ca va fi mai mult decat o simpla relatare turistica.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
calatorul, iulianic, liviu49, Michi, Radu Tudoran, tata123 🔱
Alte impresii din această RUBRICĂLa pas prin Bucureşti:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.085948944091797 sec
    ecranul dvs: 1 x 1