EXCELENT
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cazare excelentă în inima Madridului: Hotel Francisco I
Voi începe articolul acesta cu o paranteză mai largă, de fapt o poveste despre oameni și caracterul lor.
Când am plănuit vacanța madrilenă, concomitent mi-am aruncat privirea pe booking.com pentru a vedea cum se prezintă cazările din centrul orașului. Țin minte că la vremea aceea (e vorba de decembrie 2019), mi s-a părut că nu e deloc ieftin să te cazezi cât mai în inima Madridului. Până la urmă, după ceva cercetări și analize, am ajuns la concluzia că un hostel (Hostal Centro Sol) ar fi întrunit cerințele mele de a fi cât mai în centru, de a avea frigider, atât de necesar în zilele noastre, dar şi recenzii bune. Nu era nici exagerat de scump (aprox. 60 €/noapte fără MD, fiindcă nu pregăteau așa ceva), însă avea marele dezavantaj că la rezervare trebuia achitată suma de 60 €, adică pe loc, iar anularea nu era gratuită, în sensul că acești bani nu-i mai vedeam înapoi dacă renunțam pe parcurs. Nici nu aveam de gând, eram mulțumită că găsisem ceva cât de cât pe gustul meu, aşa că am plătit cât ai clipi.
În trei luni, virusul a făcut ca nimic să nu se mai miște, Madridul a fost greu încercat, turismul aproape inexistent. Cum zborul nostru era reprogramat de acum din mai 2020 în septembrie 2020, am modificat pe booking fără costuri și cazarea. Doar că zborul nematerializându-se nici în septembrie, am fost nevoită să anulez cazarea, știind că era posibil să pierd acei 60 € achitați inițial. Fiind o situație mai specială, booking.com mi-a sprijinit acțiunea în a solicita proprietății să-mi ramburseze banii, însă mi-a dat mesaj până la urmă că proprietatea nu răspunde.
Din acel moment am încercat ceva pe cont propriu. Căutând hostelul pe internet și văzând că deține website propriu, i-am trimis un email în care am povestit cine sunt şi ce vreau şi că nu mi se pare normal să nu-mi înapoieze banii fiindcă nimeni nu avea vreo vină: nici eu, nici hostelul, dar nu era în regulă să se folosească de banii mei în condiţiile în care am anulat obligată de factori externi, independenți de voința mea.
Nu mai ştiu exact cum m-oi fi exprimat, cert este că mi-a răspuns destul de repede cerându-mi un IBAN în care să-mi pună banii. I-am trimis nu unul, ci chiar două, împreună cu multe mulţumiri şi cu promisiunea fermă că, dacă ajung vreodată în Madrid, la el mă voi caza. Dar, n-a fost să fie, fiindcă atunci când i-am căutat hostelul atât pe booking, cât şi pe website-ul său, pentru perioada stabilită din septembrie 2021, nu avea camere libere. Prin urmare, trebuia să mă orientez la altceva şi am găsit ceva foarte convenabil pentru noi: Hotel Francisco I.
Câteva cuvinte despre Hotel Francisco I
Adresă: Calle del Arenal 15,28013 Madrid Website: https://www.hotelfrancisco.com/en/ mail: info@hotelfrancisco.com Tel. : +34 91 548 02 04
Hotelul are o poziţie foarte centrală, fiind situat între Puerta del Sol şi Ópera, cam pe la jumătatea distanţei dintre acestea, pe Calle Arenal, o arteră pietonală foarte animată, uneori chiar aglomerată. Ocupă o clădire de cinci etaje, veche, stil palat, renovată, modernizată, aşa încât se prezintă foarte bine, atât la exterior, cât şi la interior. Se autointitulează drept boutique hotel, ceea ce înseamnă că respectă conceptul de camere diferite ca mărime, confort, decorațiuni, cert este că, deși acesta apare pe booking ca fiind de patru stele (?), știu sigur că ce am rezervat eu era de vreo două, maximum trei, fiind cel mai basic tip de cameră dintre toate. Însă, nu mi se părea nimic în neordine, fiindcă oferea cam tot ce am fi vrut noi: amplasare ultracentrală pe o stradă foarte circulată, recenzii bune, notă mare, peste 9, mic-dejun bun, cameră ok, dar fără balcon.
Nefiind fumători, lipsa balconului nu mă împiedică niciodată să refuz o cameră de acest tip, în special una care prezintă alte avantaje. De fapt, pentru fumători nu este chiar de recomandat fiindcă nu se fumează pe nicăieri în incinta hotelului, din ce am văzut în fața hotelului, în aer liber, era un spațiu destinat unde aceștia puteau sta cu țigările aprinse.
Altfel, hotelul deține 79 camere de mai multe feluri: duble standard sau duble superioare, triple, de luxe, suite, cu balcon ori terasă, sau fără, așa cum sunt cele de la etajul al cincilea, unde am stat și noi.
Accesul către camere se face cel mai ușor cu cele două lifturi care deservesc foarte bine clădirea, eventual pe scări dacă te nimerești în timpul unei scurte revizii la ascensoare cum am văzut într-o zi un afiș într-o cabină.
Parterul este ocupat cu recepția și sala de mese care era aranjată într-un anume fel la micul-dejun, pentru ca la prânz și seara să se transforme cu eleganță într-un restaurant și bar foarte șic. De altfel, la fiecare etaj, am sesizat tot felul de aranjamente decorative, semn că la capitolul design interior stăteau bine.
Din ce am mai citit, mai dispune de o sală de ședințe și o terasă foarte frumoasă (din poze), sus, nu le-am văzut pe niciuna.
Oferă mai multe servicii pentru clienții săi, inclusiv transferul de la aeroport.
Are și o poveste frumoasă pe care vă invit să o citiți aici: hotelfrancisco.com/en/our-history.
Experienţa proprie
Așa cum spuneam, negăsind vreo cameră liberă la Hostal Centro Sol, am apelat imediat la prietenul booking care, în urma aplicării câtorva filtre de selecție, mi-a avansat și acest hotel care mie mi s-a părut o soluție minunată pentru pretențiile noastre. Prețul, după discountul de genius aplicat, era de 368 €/cinci nopți cu MD pentru o cameră standard, adică excelent pentru centrul Madridului. Am rezervat imediat, plata urma să o fac la proprietate și puteam anula gratuit până cu două zile înainte de sosire. Am comunicat și ora foarte târzie la care știam că vom ajunge, adică spre miezul nopții, dar n-a fost nicio problemă deoarece recepția are program non-stop. Cu o zi înainte de venire, hotelul mi-a tras de pe card 68€, aproximativ contravaloarea primei nopți de cazare, restul prețului l-am achitat cu numerar, la check-out.
Drumul de la aeroport la cazare l-am făcut cam în 45 minute numai cu metroul, schimbând nu mai puțin de trei linii: linia 8 (roz), linia Circular (gri) și linia roșie până la Ópera unde am ieșit la suprafață. Apoi am luat-o pe Calle Arenal vreo 200 m și am ajuns.
Formalitățile de check-in au durat foarte puțin, anunţasem ora estimativă a sosirii, aşa că n-a fost o surpriză faptul că am apărut târziu. Am primit cartela camerei 511, informații legate de micul-dejun care se lua în cascadă, spre a se evita întâlnirea mai multor turiști deodată. Pentru acest lucru, se făcea o rezervare prealabilă pe intervale de câte 15 minute, iar pentru ziua următoare rămăsese disponibil cel mai devreme, de la orele 07,30, un mare avantaj pentru noi, matinali din fire cum suntem. Așadar, micul-dejun se servește zilnic oaspeților săi între 07,30-11,00.
Camera arăta exact ca în fotografiile de prezentare: în față un hol lunguț din care la dreapta se făcea ușa de la baie, iar frontal incinta, normală ca dimensiune în care trona pe mijloc patul matrimonial, uriaş şi foarte confortabil. De o parte și de alta erau niște policioare pe post de noptiere, iar pe perete deasupra, o rezemătoare înaltă, foarte șic, luminată cu led-uri cu rol de lămpi de citit. La capetele patului, aveam tot felul de întrerupătoare, dar și prize pentru telefon, ba chiar și un telefon fix. De la prima privire, se remarcă faptul că mobilierul este modern, neuzat, predominând tonurile deschise: alb, bej și gri. Ca piese de mobilier am mai găsit un scaun gen fotoliu. Exista chiar şi o masă pliantă de bagaje.
Fereastra camerei nu era mare, lumina naturală ceva mai slabă, însă compensau luminile artificiale. La fereastră aveam un taburet, iar pe pervaz aveam o tavă pe care erau așezate cești de cafea, pliculețe de zahăr și espressorul pentru care am găsit pastile, dar și primeam zilnic altele.
Pe peretele opus ferestrei, aveam dulapul de haine foarte încăpător, cu uși de sticlă, culisante, într-o parte a acestuia aflând-se minibarul care conținea ceva produse: sucuri, apă, bere, spirtoase, ciocolată, alune prăjite. Prețurile le-am găsit pe o listă pe pervaz, alături de alte hârtii legate de hotel. Pe un raft, deasupra minibarului, se afla seiful.
Vis-á-vis de pat, pe perete, era televizorul LCD cu ecran destul de mare, la care atunci aproape toate știrile erau despre vulcanul din insula La Palma care erupsese și lava distrusese totul în calea sa. În direct am urmărit chiar şi vizita familiei regale spaniole la locul catastrofei.
Aerul condiţionat era oferit în sistem centralizat, dar temperatura putea fi fixată şi controlată prin telecomandă.
Baia era foarte spațioasă și foarte modernă, cu obiecte sanitare și instalații bine puse la punct, totul sclipind de curat. Dușul nu era cu cabină, ci cu perete despărțitor, de sticlă groasă. Am găsit pahare, consumabile de calitate la flaconașe: gel de duș, loțiune de corp, șampon, balsam, dar și dischete demachiante, șervețele, hârtie igienică din belșug. Acestea se completau zilnic de către femeile de serviciu.
Chiuveta se continua cu un blat generos pe care se puteau așeza mai multe obiecte, iar deaspura sa, la oglindă era montată și o oglindă cosmetică foarte necesară.
Prosoapele, imaculate, ne-au fost schimbate zilnic, iar lenjeria de pat la mijlocul sejurului. Tot în fiecare zi se făcea curățenie temeinic, cu simț de răspundere, aşa încât aspectul curat, îngrijit era regăsit atât în cameră, cât şi peste tot în hotel.
Wifi-ul a funcționat perfect, cu semnal foarte bun, dar era parolat, la check-in primiserăm deja parola.
Despre micul-dejun, am spus că se putea lua la intervale de un sfert de oră pe baza rezevării prealabile făcute din ziua precedentă pentru a doua zi. A fost în sistem mixt, adică atât bufet, cât și cu posibilitatea de a comanda la masă preparate calde gen omletă, ochiuri, kaiser prăjit, crenvurști, etc. În sistem bufet exista o paletă largă de produse care să poată satisface pe oricine. Cred că şi cei pretenţioşi din cale afară ar fi găsit ceva pe placul lor. Am văzut de toate: legume (roşii, castraveţi), unt, murături, măsline, brânzeturi, mezeluri, dintre care jamonul era vedeta, fiind căutat de toată lumea. O gamă largă de fructe, iaurturi, cereale, pâine, sucuri, că nu prea ştiai la ce să te opreşti, şi desigur, multe produse dulci, de patiserie, prăjituri, miere, dulceaţă, gemuri felurite, şi altele.
Ca să rezum, pot spune că am avut parte de un mic-dejun bogat zilnic, iar servirea a fost ireproşabilă: la fiecare masă venea o doamnă şi lua comanda pentru preparatele calde.
De altfel, se cuvine să zic câteva cuvinte şi despre personalul hotelului, în tot cazul numai de bine. Pentru absolut toţi cu care am interacţionat, am cuvinte de laudă, de la recepţioneri, cei de la restaurant la femeile de serviciu: amabili, zâmbitori, politicoşi, eficienţi.
Hotelul nu dispune de parcare şi lipsa acesteia ar putea constitui un dezavantaj, însă nu şi pentru noi, care aveam în vedere deplasarea pe jos sau cu mijloacele de transport în comun.
Concluzie
Am avut o şedere minunată în Madrid şi pot afirma că acest lucru s-a datorat în bună parte acestui hotel care ne-a oferit cazare, amplasare, mic-dejun, trataţie dintre cele mai bune. Îl recomand fără nicio reţinere!
 
Vă rog, ataşaţi următorul videoclip: youtube.
Trimis de irinad in 18.02.22 07:35:26
- A fost prima sa vizită/vacanță în SPANIA
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (irinad); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 40.41736392 N, -3.70768413 W - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Excelentă recomandarea
Mutat în rubrica "Francisco I Hotel, MADRID" (nou-creată pe sait)
-
Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.
Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).
Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ”
— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii recente (din anul curent sau anul trecut!) ;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
Excelenta cazarea, modern si frumos hotelul, ca si articolul! ????????????
@webmasterX: Da, poziţionare corectă! Mulţumesc pentru ataşarea videoclipului!
@irinad: La Hostal Centro Sol am stat eu și pot să-ți spun că n-ai pierdut nimic: hotelul ales de tine e categoric mult mai luxos iar prețul pe care l-ai obținut, inclusiv micul dejun, este excelent. Chiar surprinzător!
De asemenea, poziția e bună pentru explorarea Madridului, centrală și situată în apropierea metroului. Singurul inconvenient este deplasarea anevoioasă de la aeroport, cu schimbarea pe alte linii de metrou, dar asta ai fi pățit și dacă te cazai la Centro Sol.
Am citit povestea hotelului pe linkul atașat de tine și m-am amuzat la menționarea râușorului: cum o fi arătat, mă întreb, atâta timp cât” mărețul” Manzannares care traversează Madridul nu e decât un firicel de apă...
@elenaadina: Mă bucur că ţi-a plăcut şi ţie cazarea pe care am găsit-o şi care a contribuit substanţial la reuşita vacanţei noastre! Mulţumesc frumos pentru vorbele tale, ca-ntotdeauna foarte frumoase!
@Carmen Ion: Ce coincidenţă să rezervăm amândouă la acelaşi hostel, fără să fi ştiut una de cealaltă! Mă bucur că, în acest caz, am ales ceva mai bun, deşi eram foarte încântată atunci când am rezervat la hostel. Ba chiar eram hotărâtă tot acolo să rezerv şi anul trecut, dar nu era disponibilă nicio cameră.
Şi eu m-am mirat că am găsit acest hotel la un preţ bun, dar am dat întâmplarea tot pe seama pandemiei. E drept că ulterior am mai făcut nişte simulări şi preţul rezultat era considerabil mai mare faţă de ceea ce am obţinut eu. Am avut noroc.
Amplasarea hotelului asigură o bună deplasare cu metroul peste tot în Madrid. Trebuie doar să găseşti cea mai bună cale folosind cele douăsprezece linii de metrou chiar dacă e nevoie de mai multe schimbări.
Cât priveşte povestea, ştii cum e cu prezentarea propriei unităţi de cazare: mai umfli un pic, mai scoţi în evidenţă aspectele dorite, mai pui o poză bună, etc.
Mulţumesc pentru vizită, ecou, comentariu!
O zi frumoasă îţi doresc!
Draga mea, păi știi cum se spune? Tot răul a fost spre bine! Nu-i așa? Am citit și povestea hotelului, foarte interesantă abordare, îți dă ție, turist, trecător pe la ei, senzația că ești foarte important, de fapt ești totul pentru ei. Minunat! Dacă toți ar face la fel, cu siguranță lumea ar fi mai bună, iar noi ca plimbăreți prin lume am fi mereu super mulțumiți.
Mi-a plăcut tot, este aparte într-adevăr, iar faptul că voi v-ați simțit bine, vezi, a contribuit din plin la reușita vacanței. Cu siguranță de-oi ajunge pe acolo, voi apela tot la ei, pe mine m-au cucerit!
Bravo, felicitări! Te pup cu drag!
@maryka: Se pare că da, până la urmă, cu ceva noroc, am avut parte de o cazare mai bună faţă de ceea ce rezervasem eu iniţial. Am apreciat în primul rând poziţia centrală a hotelului, însă nici celelalte aspecte nu ne-au dezamăgit. Adevărul este că a fi hotelier bun, pe placul multora dintre clienţi, este un lucru dificil pe care nu-l reuşeşte oricine. Urmăream adesea recenziile şi notele cele mai recente acordate pe booking.com hotelului. Uneori rămâneam profund uimită să văd cum unii dintre musafiri dădeau note slabe pentru aspecte pe care nu le cunoşteau exact sau nu le stăpâneau, dar asta este o altă problemă. Cert este că hotelului n-am avut ce-i reproşa, aşa că îl poţi alege dacă vei merge la Madrid.
Mulţumesc mult pentru ecou, vizită, aprecieri! Te îmbrăţişez, seară bună!
Arata bine de tot, felicitari pentru alegerea facuta, votat cu mare drag.
@mishu: Oh, bine ai revenit! Mulţumesc foarte mult, mă bucur că ţi-a plăcut şi ţie!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)