ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 10.07.2019
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 08.10.12
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
JUN-2019
DURATA: 2 zile
familie cu copii
2 AD. + 2 COPII -- v: 1-8

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 14 MIN

In Marmaris cu masina - iunie / iulie 2019

TIPĂREȘTE

E a treia oara cand mergem in Marmaris - de 2 ori cu masina si o data cu avionul - si va spun cu mana pe inima ca si maine ne-am intoarce. Marmaris este statiunea noastra de suflet. Poate doar Bellagio sa concureze cu Marmarisul (din ce am vazut noi pana acum, fireste) dar e vorba de alt tip de turism acolo, alta clima si diferenta lac/mare.

Cum avionul pentru cei 4 serpi ne ducea undeva la 850 de euro, plus vreo 150 de euro transferul, si cum vroiam sa stam 10 nopti, am induplecat serpoaica sa mergem, si de data aceasta, cu masina.

De fel, sunt un sofer cat se poate de prudent, in mod cert varsta si experienta isi spun cuvantul, asa ca, premergator drumului, am facut o verificare generala a masinii (frane, directie, suspensii, lumini si semnalizare, AC, stare stergatoare parbriz, lichide, verificat presiunea in pneuri - inclusiv in roata de rezerva temporara), am verificat sa am toate documentele noastre si ale masinii (pasapoarte si CI sofer, talon, RCA si cartea verde cu TR nebarata, polita CASCO, documentul international pentru ITP, vigneta pentru RO, voucherele de cazare). Cu ocazia asta am constatat ca AC-ul cam mirosea iar filtrul de polen era negru, desi nu avea decat 8000 km de la schimb, asa ca am luat un spray de curatare AC si am schimbat filtrul colmatat.

Am updatat hartile de la navigatia masinii la zi, mi-am notat coordonatele GPS si adresele hotelurilor pentru noptile intermediare si destinatia finala, am urmarit pe AFA si pe [***] noutatile in ceea ce priveste traseul ales si conditiile de trafic din Bulgaria si Turcia.

Nu in ultimul rand, am cumparat on-line vigneta pentru BG (30 de leva, pe o luna, platiti cu un card in euro si cursul a fost foarte apropiat de cel BNR) si am listat confirmarea pentru a o avea cu mine. Am facut asigurari de calatorie la Euroins - 2 adulti si 2 copii, suma sigurata 10000 de euro/persoana, pret total 70 de lei. Desi mai aveam cam 15 litri, am alimentat 30 de litri de motorina de la Mol - 5,7 lei/litru, calculati la un consum maxim de 7 litri / 100km, pentru cei 415 km pana la Shell-ul din Edirne. In realitate, consumul stiam ca este undeva la 6.3%, astfel ca motorina imi ajungea aproape 700 km, dar am luat in considerare si cazurile neprevazute.

Acestea fiind zise, intr-o sambata dimineata, la orele 3.30 am pornit la drum. Bine, eu am vrut la 3.00, dar e greu sa urnesti 3 fete dimineata. Am ales sa plecam dimineata, deoarece serpoaica cea mai mica are rau de masina si, in plus, am vrut sa doarma cat mai mult, evitand astfel chitaiala inerenta unui drum lung.

Traseul ales a fost impartit in 2 parti si a fost urmatorul: Bucuresti - Giurgiu - Ruse - Pisanet - Razgrad - Targoviste - Prolaz - Omurtag - pasul Ticea - Kotel - Yambol - Okop - Elhovo - Lesovo - Hamzabeyli - Edirne - Havsa - Uzunkopru - Kesan - Kilitbahir - Canakkale - Guzelyali (prima zi, 660 km, cu o intrare scurta in Edirne). A doua zi: Guzelyali - Ayvacik - Kucukkuyu - Ayvalik - Aliaga - Menemen - centura Izmir - autostrada - Aydin - Yatagan - Mugla - Gokova - Marmaris (560 km). In total, la dus, exact 1200 km.

Traseul de intoarcere a fost cat de cat asemanator, diferenta fiind un ocol de aproximativ 60 km Yatagan - Milas - Soke (pentru o raita in outlet) - Germencik si trecerea pe la Cardak - Gelibolu. In total - 1260 km pana in fata blocului.

Sa o luam pe rand: am ales ies din Bucuresti pe sos. Magurele, deoarece stiam ca sos. Giurgiului este in lucru. La orele 3,30 am prins toate semafoarele pe rosu, in conditiile in care erau 2-3 masini pe strada. Am intrat pe centura la Magurele si am iesit spre Jilava - atentie ca nu sunt indicatoare de presemnalizare, ci doar in intersectie iar breteaua de iesire este denivelata. Am intrat pe eternul drumul in lucru spre Giurgiu; de la ultima iesire, de la Revelion, s-au sters inclusiv marcajele temporare, acum chiar ca noaptea mergi ca orbetele. Avand in vedere faptul ca banda 1 nici acum nu e adusa la nivel cu gurile de canal, eu va sfatuiesc sa mergeti pe banda 2, dar sa aveti grija la alveolele dintre sensuri, de la trecerile de pietoni. Podul peste Sabar este terminat insa podul peste Arges este de-a dreptul criminal, in continuare. Dupa acesta, intrati pe partea modernizata a DN5 / E 85 si pana la Giurgiu trebuie sa aveti grija doar la sensurile giratorii cam stramte, mai ales daca intrati simultan cu o masina de tonaj, si la radare.

Eu am optat mereu sa intru in oras si sa fac stanga la sensul giratoriu de la Mol spre vama iar anul asta, la sfatul lui @Yoda, in capatul Sos. Prieteniei am facut dreapta, peste calea ferata, satul fiind de gropile din varianta de pe partea stanga. Drumul e mai bun, clar, insa @Yoda n-a amintit si de cocoasa de la trecerea de pietoni si chiar am luat-o cu ceva viteza...

Am ajuns in vama dupa aproximativ o ora de la plecare, am asteptat vreo 5 minute la plata taxei de pod (14 lei) iar in vama BG am trecut imediat, deoarece chiar in fata noastra s-a deschis o poarta suplimentara (mi s-au solicitat pasapoartele si am lasat gemul din spate sa vada serprisorii).

In continuare, avand vigneta platita deja pe web.bgtoll.bg/Evignette/C ... VehicleTypeID=1, am mers direct pe centura Ruse pana la nodul rutier spre Varna si apoi mai departe, pana la Razgrad. Drumul este bun si foarte bun, cu putine localitati si trafic redus, cel putin la 5 dimineata. Totusi, pe sensul de dus, marginea din dreapta este din ce in ce mai deteriorata si chiar daca pe alocuri este peticita, si peticele s-au cam deteriorat, de asemenea. Eu va sfatuiesc sa mergeti mai aproape de axul drumului, insa aveti grija, ca si cei de pe sensul celalalt o sa faca la fel, mai ales acolo unde este banda suplimentare in rampa. Nu va bagati in depasiri inutile, mai ales pe linie continua, deoarece la fiecare deal sunt 2 benzi / sens la urcare. Si sunt lungi, nu gluma. Facand drumul asta de cateva ori bune, am ignorat navigatia care ma baga prin oras si am intrat in Razgrad pe varianta, adica am facut dreapta chiar la ultima iesire, urmand indicatorul de Targoviste. Dupa inca vreo cateva sute de metri am facut stanga, am trecut pe langa baza sportiva a echipei Ludogorets si tot inainte, spre Targoviste.

Drumul este nou, modernizat de 2 ani, foarte bine marcat si semnalizat, inclusiv noaptea putand fi strabatut in deplina siguranta. Deja incep sa-si faca aparitia denivelarile in asfalt, de la trecerile de pietoni, insa aproape toate sunt semnalizate si marcate (chiar daca marcajele s-au mai sters intre timp) asa ca in localitati mergeti regulamentar.

Dupa Omurtag, la urcare pe pasul Ticea, sunt segmente de drum proaspat asfaltate dar si 14km de drum decopertat, in lucru. Se merge bine, insa cand intri pe portiunile proaspat asfaltate, diferentele de nivel te zguduie bine, mai ales ca nu poti sa mergi nici ca mortul. Unde sunt parcate utilajele de asfaltat, se circula alternant, semaforizat. In Kotel. drumul este foarte prost, cocoasele de-abia se vad si mai mult trebuie sa circuli pe contrasens, pentru a ocoli gropile. Apoi nu mai sunt probleme, drumul este bun si foarte bun, partea proasta e ca drumul asta bun are cateodata o groapa, de-ti clantane dintii cand dai in ea. Exact ca la noi.

Dupa centura Yambol, urmeaza vreo 10 poate chiar 15 km de drum valurit, pana la Elhovo. Cu vreo 2 km inainte, cine doreste poate face un popas bun la o benzinarie no name (Terminal) dar nu pentru a alimenta, neparat, ci pentru a lua masa. Este vorba de o autoservire cu terasa, foarte curata, mancare proaspata si variata, bauturi alcoolice si racoritoare, cafea. Se poate plati si cu cardul.

Sper sa nu gresesc, dar "cocoasele" sunt: 1 în Manastirsko, 1 în Trapiste, 3 in Ticha, 3 in Kotel (cele mai rupte), 1 in Mokren, 1 în Zimnitsa si 2 pe centura Elhovo, una inainte si una dupa intersectia cu DN79. Pe traseu, am vazut doar o masina de control al vignetei aproape de Lesovo dar era si foarte dimineata.

Cu tot cu pauzele de rigoare, in principal pentru bebe, am ajuns la Lesovo la orele 10. La vama bulgareasca am trecut imediat (doar am prezentat pasapoartele si talonul masinii) insa coada a inceput deja din no mans land. Cativa ucrainieni s-au bagat in fata, dar politistii de frontiera bulgari i-au intors in rand. Timp de 3 ore am stat degeaba in soare, la 30 de grade Celsius, pentru ca la ultimul ghiseu din vama TR (cel la care te intreaba numele soferului) nu se intampla absolut nimic. Initial au fost deschise 2 linii de control, ulterior s-au suplimentat la 3 - intai controlul pasapoartelor si pasagerilor, apoi controlul vamal, ghiseul de control carte verde + talon + pasaport sofer si, ultimul, ghiseul de iesire din vama. Dupa 3 ore am inceput sa vociferam, din ce in ce mai multi, si in 10 minute s-a golit vama, la propriu.

Turcii construiesc o vama noua, peste tot sunt devieri si foarte mult praf. Nu am intrat in duty free decat pentru toaleta.

In continuare, am parcurs fara probleme cei 35 km pana la Edirne, apoi, la podul peste autostrada, am facut a doua varianta la dreapta pentru a intra pe autostrada spre Istanbul; mai departe, la nodul rutier am facut iar la dreapta, ocolind orasul si apoi la intersectia cu drumul expres D100 iar la dreapta, pentru a intra in oras. Am mers pana la mall-ul din centru - Erasta, am parcat la subsol, ne-am dezmortit un pic, am intrat in Migros pentru ape reci si sucuri - cateva bucati la 0.5 litri, pentru a le pastra reci in torpedo, am luat cate o cafea de la Starbucks - 9 lire un espresso, am schimbat bani la casa de schimb valutar - 6,45 lire / euro, am mers la toaleta si cam atat.

In jur de 14.30 ne-am pus la drum spre cazarea intermediara, pe drumul expres D100 si, mai apoi, de la Havsa, unde am facut dreapta, pe D550 / E87.

Drumurile in TR sunt foarte bine marcate si semnalizate; practic, chiar si fara navigatie, nu ai cum sa te pierzi, daca urmaresti atent indicatoarele. Spre deosebire de partea asiatica, unde gasesti benzinarii peste tot, pe partea europeana benzinariile sunt mai rare, cu atat mai mult cele cunoscute (Shell, Opet, Petrol Ofisi, Total, BP, Lukoil). Primele statii sunt la Edirne.

Am ocolit Uzunkopru, apoi Kesan, fara nicio problema, doar semafoare si atentie la radare, prin localitati. De la Kavakkoy am inceput sa vedem marea, in sfarsit, si am mers pe coasta trecand de Gelibolu (unde se poate traversa stramtoarea Dardanele spre Cardak sau Lapseki). Dupa Burhanli, drumul se restrange la o banda pe sens spre Eceabat (unde se poate lua ferryboat-ul spre Cannakale) si apoi se ingusta bine chiar in unele locuri, spre Kilitbahir (unde, de asemenea, se poate lua ferryboat spre Cannakale).

Oricum, la Gelibolu deja se vad insulele artificiale create pentru pilonii viitorului pod precum si utilajele si macaralele folosite. In mod similar, se construieste si langa Lapseki, asa ca in cativa ani vom traversa Dardanelele pe un pod nou nout.

Programul ferryboat-ului il studiasem anterior aici https://www.gdu.com.tr/ucret-tarifeleri si am trecut pe la Kilitbahir (tarif 51 TL). Cum am ajuns in port, a ajuns si ferry la cheu, asa ca in circa 25 minute am ajuns in Cannakale (10 minute imbarcarea plus vreo 15 minute traversarea propriu zisa). Aici am mers pe drumul principal de iesire din oras (pe la sensul giratoriu mare) si am alimentat la Shell: 6,40 lire / litru motorina V-Power.

Am trecut imediat de Kepez si dupa inca cativa kilometri, am intrat in Guzelyali, pentru a ne odihni la Troia Tusan Hotel****.

In dimineata urmatoare, pe la 10.30 ne-am urcat in masina, am intrat din nou pe drumul expres E87. Atentie la intersectiile semaforizate sau nu si in localitati. la radare. Pe partea asiatica controalele in trafic sunt mult mai dese si sunt efectuate atat de Politie (Polis) cat si de Jandarmerie (Jandarma). Sunt portiuni in care, de pe 2 benzi pe sens, te deviaza cu jaloane pana in parcare, pentru control. In cei 1500 km rulati in TR, am fost oprit doar o singura data de Politie, la intoarcere, insa cand au vazut ca am numar de inmatriculare strain, mi-au facut semn sa plec.

Revin, dupa Ayvacik urmeaza cei 14 km de drum prin munti, cu o banda pe sens, unde nu prea ai cum sa depasesti. Aici ajuta cat de cat navigatia, in sensul in care vezi dinainte cand urmeaza o portiune dreapta in care te poti baga in depasirea unui tir, de exemplu. Oricum, se lucreaza la un tunel, de fapt la 2 tuneluri - cate unul pe fiecare sens de mers - asa ca si aici in ceva timp vom merge tot pe drum expres.

Odata ce coboram in Kucukkuyu, o destinatie aleasa de multi conationali pentru noaptea intermediara ar care mie mi se pare cam indepartata, vom strabate cateva localitati de coasta foarte aglomerate, pentru ca pe marginea dreapta a drumului este plaja, sunt terase, beach-bar-uri, hoteluri, etc., cu trecerile de pietoni si aglomeratia de rigoare, in ciuda faptului ca se circula pe 3 benzi / sens.

La Tepekoy, pana la intrarea in Bergama, se face dreapta, urmandu-se indicatorul de Izmir si deja, dupa Aliaga, intram in zona metropolitana Izmir, cu aglomeratia de rigoare, chiar si duminica. Drumul este plin mai ales de vehicule de tonaj mare, dat fiind faptul ca in zona matropolitana se afla tot felul de uzine si combinate. Se transporta pe trailere inclusiv pale pentru turbinele eoliene...

Am oprit sa mancam in Buruncuk, pana in Menemen, la Novada Shopping Outlet. Am urcat la ultimul etaj, la Yusuf Kofteci si a fost mai greu pana ne-am prins ce si cum. Ne-a ajutat o clienta care vorbea limba engleza si care ne-a intermediat legatura cu ospatarita. Chestia este in felul urmator: ti se da o fisa cu toate felurile de mancare, apoi tu comanzi si ospatarita bifeaza pe fisa ce ai comandat si cate portii doresti. Ulterior, mancarea iti este adusa la masa si, mai mult, atunci cand pe langa tine trec ospatarii cu carucioarele cu deserturi, sa spunem, sau bauturi, te servesti direct si ei iti bifeaza pe fisa. La sfarsit, de duci cu fisa la casa si platesti. Pe noi ne-a costat masa de pranz 80 de lire si chiar am mancat bine.

Dupa Menemen, la noul nod rutier, se intra pe centura Izmir (free of charge) care, treptat-treptat, se aglomereaza pe toate cele 3 benzi pe sens. La penultimul nod rutier intensitatea traficului mai scade pentru ca, la ultimul nod, sa se circule normal, in regim de autostrada.

Eu va sfatuiesc sa circulati pe cat posibil pe banda 1, pentru ca este mai libera (turcii prefera sa circule pe benzile 2 si 3) si se merge mult mai bine chiar si fata de banda 3.

Dupa poarta de taxare, intram pe autostrada O31 Izmir - Aydin, unde viteza maxima legala este de 120 km / h. Cam la jumatatea autostrazii sunt benzinarii Shell, pe ambele sensuri, precum si un restaurant suspendat.

La iesirea de pe autostrada am oprit la PTT si am incarcat cardul HGS cu 20 de lire. Segmentul de autostrada Izmir - Aydin a costat 5 lire.

La nodul rutier de la Aydin am iesit prin dreapta si apoi am continuat pe D550 spre Cine - Yatagan - Mugla - apoi cei 8 km de coborare cu 10% panta si serpentine - si mai apoi am virat dreapta la Gokova. De aici, vazand indicatorul de Marmaris, nerabdarea este si mai mare si te astepti sa cobori dar... intai urci sa traversezi muntii si doar apoi cobori.

* * *

Dupa 10 nopti la Grand Tazici Club Turban*****, la orele 11.00 am iesit din parcarea hotelului, am reluat traseul descris mai sus pana la Yatagan pe D330, cand am facut stanga spre Bodrum, apoi dreapta spre si prin Milas pe D525, apoi am ocolit Didim, spre Soke. Drum expres, 2 benzi / sens si banda de urgenta, ceva criblura pusa proaspat.

Dupa cele 3 ore de probat prin outlet, luat masa si plimbat, am reintrat pe D525 pana la Gemenik unde am intrat din nou pe autostrada. Inainte am alimentat la Shell - 6.60 lire / litrul de motorina V-Power (in 10 zile s-a scumpit).

De aici, traseul a fost similar, deosebirea fiind la Cannakale, unde navigatia nu ne-a bagat prin oras ci ne-a indrumat inainte spre Lapseki. Spre deosebirea de coasta europeana, coasta asiatica are drum expres, cu 2 benzi pe sens. La Lapseki, am dat de 3-4 km coada de tiruri; mergem mai departe, inca 9 km pana la Cardak - aici numai 2 km de coada. Am stat 1 ora si probabil ca am fi stat si mai mult, daca pe cele 3 tursime nu ne scoteau din rand, pentru ca sa ocupe locurile din ferryboat (traversarea a costat 60 TL si a durat 20 minute). La orele 1.30 ne-am cazat la Hampton by Hilton Gallipoli****, in Gelibolu.

La 10.00 dimineata am plecat, am alimentat in Edirne, chiar inainte de intrarea pe centura / autostrada de la BP - 6,50 lire / litrul motorina premium, dar nu cred ca a fost cea mai buna alegere, pentru ca am avut consum cam mare.

Am stat 5 minute in vama TR si 25 minute in vama BG (pasapoarte + talon, control politie de frontiera, control vama, platit taxa dezinfectie 3 euro), apoi am facut popas la Terminal, unde am mancat (3 feluri 2 cu garnituri, 2 salate grecesti, 2 prajituri - 26,5 leva, platiti cu cardul), n-am avut probleme pe drum in BG in afara de diferentele alea la stratul de asfalt, pe unde se lucreaza, am mai luat cateva gropi si. in jur de ora 18.00, ni se lasa bariera in fata, pentru vreo 15 min., pentru ca se schimba tura la incasatul taxei de 2 euro la vama BG (am platit 4 leva).

Pe drumul de intoarcere am intalnit 6 echipaje mobile pentru verificare vignetei dar niciunul nu mi-a facut semnal de oprire.

La Giurgiu am stat 5 minute, apoi am evitat 2 radare pe DN si la ora 20.00 parcam in fata blocului, dupa aproape 2500 km si 13 zile.

 

Drum bun va ureaza black_mamba!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de black_mamba in 10.07.19 00:52:33
Validat / Publicat: 10.07.19 10:16:08

VIZUALIZĂRI: 8708 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

24 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (black_mamba); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 34400 PMA (din 37 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

24 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[10.07.19 10:16:01]
»

Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_addnew ... 04&ridAnt=94620

crismis
[10.07.19 10:55:55]
»

@black_mamba: Excelent articol, foarte util pentru noi, care vom face același traseu (aproximativ). Cu diferența că vom trece Dunărea pe la Călărași și destinația finală va fi Oludeniz, apoi ne vom întoarce prin Kutahya spre Istanbul.

black_mambaAUTOR REVIEW
[10.07.19 11:09:57]
»

@crismis:

Acum 2 ani am fost in Oludeniz. Aveti multe de vizitat, mai ales ca plecati cu masina.

Vacanta frumoasa!

Yoda
[10.07.19 11:26:10]
»

@black_mamba:

iar anul asta, la sfatul lui @Yoda, in capatul Sos. Prieteniei am facut dreapta, peste calea ferata, satul fiind de gropile din varianta de pe partea stanga. Drumul e mai bun, clar, insa @Yoda n-a amintit si de cocoasa de la trecerea de pietoni si chiar am luat-o cu ceva viteza...

Imi pare rau si imi cer scuze ca nu am mentionat cocoasa, dar am uitat. Acuma, ca ai pomenit-o mi-am adus si eu aminte de existenta ei. Nu cred ca te incalzeste cu ceva, dar si eu am luat-o de cateva ori.

Ca o mentiune, Erdogan vrea ca podul de la Canakkale sa fie gata in 2022 si va fi cel mai lung pod suspendat din lume. Nu stiu ce va face in continuarea lui, ca sa fie o legatura cu drumul spre Antalya. Vom vedea...

black_mambaAUTOR REVIEW
[10.07.19 11:28:41]
»

@Yoda:

Din punctul asta de vedere, si nu numai asta, jos palaria pentru turci.

Infrastructura este o prioritate pentru ei si de la an la an se modernizeaza caile de comunicatie. Sa nu uitam de noul aeroport din Istanbul, construit in 3 ani si un pic.

eug
[10.07.19 15:29:35]
»

Cat a fost prețul la turban

micutzu
[10.07.19 15:32:19]
»

Salut sarpe negru. Nu ne cunoastem personal dar asta nu ma impiedicat sa iti citesc articolele si sa le votez. Nu stiu cate din articolele mele ai citit. bine asta nu prea are importanta important este faptul ca doi oameni care nu se cunosc au facut o pasiune pentru o destinatie de vacanta...

Iti scriu acest ecou pentru a iti spune ca ma bucur sa aud ca cineva iubeste atat de mult Marmarisul ca si mine. Este locul unde rasaritul si apusul au un farmec aparte. locul unde muntele saruta marea iar Egeea imbratiseaza Mediterana. Aici cred ca e cel mai frumos loc in care sa iti petreci ultina parte a vietii.

Si ideea principala viziteaza Icmelerul si Turunc cu masina sau intr-o croaziera de o zi cu vaporasul. Si nu uita de Fetyie. un loc mirific desprins din rai. Si ca treaba sa fie buna si frumoasa la plecare da o fuga pe la cascadele de calcar din Pammukale. O sa fii incantat cu siguranta.

Vacante si calatorii frumoase iti doresc.

black_mambaAUTOR REVIEW
[10.07.19 15:32:33]
»

@eug:

Tariful a fost 1480 euro, DBL superioara ROH. O sa scriu review separat.

black_mambaAUTOR REVIEW
[10.07.19 15:34:53]
»

@micutzu:

Salutare! Cu exceptia Turunc, am fost in toate destinatiile amintite si chiar mai mult.

Imi propun ca data viitoare sa fac toata peninsula, pana la Datca.

irinad CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
[10.07.19 20:45:30]
»

@black_mamba: M-ai făcut să retrăiesc propria mea vacanţă în Marmaris petrecută anul trecut de care îmi amintesc cu mare plăcere. Nu vei greşi cu

toata peninsula, pana la Datca

, eu îţi recomand cu căldură şi Datça, dar chiar şi zona dincolo de oraş, chiar dacă e o destinaţie despre care nu se prea ştie pe la noi. Este, însă, minunată.

petre-bv*
[11.07.19 09:51:34]
»

Salutare, imi poti spune cum a fost cazarea la TUSAN TROIA, avem si noi rezervare (10 camere) la sfarsit de august.

multumesc.

black_mambaAUTOR REVIEW
[11.07.19 10:01:26]
»

@petre-bv: Bunicica. O sa pun review separat.

petre-bv*
[11.07.19 17:20:46]
»

@black_mamba: multumesc,

ani anteriori am stat la Helen si am vrut sa vedem cum este si in alta parte.

black_mambaAUTOR REVIEW
[17.07.19 21:57:41]
»

@Yoda:

Greseala recunoscuta este pe jumatate iertata... ))

Yoda
[18.07.19 09:12:40]
»

@black_mamba: Deci nu sunt iertat de tot?

michaela_1961
[04.12.19 10:31:42]
»

Anul viitor mergem Marmaris cu masina. Am mai fost acolo dar cu ani in urma si acum simtim nevoia sa-l revedem pentru ca si noua ne a ramas sufletul acolo.

Articolul tau este extraordinar de complet si detaliat asa ca noi clar il vom folosi ca ghid, ba mai mult, cred ca voi merge cu el in parbriz - -. Felicitari si vacante minunate!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
garburm
[23.02.20 17:47:41]
»

Salut. Frumos articol bv. Am si eu o intrebare. Cam cat v a costat drumul cu masina dus intors. Sunt curios cat ar fi diferenta fata de avion. multumesc.

black_mambaAUTOR REVIEW
[23.02.20 19:23:43]
»

Cred ca undeva sub 300 de euro, combustibilul si taxele de drum. Plus 2 nopti de cazare si alte cheltuieli mici. Deci, in total, spre 500 euro.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
mfdunhill
[21.03.21 14:27:15]
»

@black_mamba:  salut, foarte detaliata si clara experienta ta si multumesc. Imi poti spune care a fost costul variantei cu masina, combustibil, taxe, cazare intermediara vs varianta cu avionul de 850 euro? multam

Yoda
[21.03.21 14:51:08]
»

@mfdunhill:  Cred ca a raspuns in postul de deasupra.

nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
[21.03.21 14:52:04]
»

@mfdunhill:  

Imi poti spune care a fost costul variantei cu masina, combustibil, taxe, cazare intermediara vs varianta cu avionul de 850 euro?

Răspunsul autorului articolului la o întrebare similară îl găseai în ecoul anterior:​​

Cred ca undeva sub 300 de euro, combustibilul si taxele de drum. Plus 2 nopti de cazare si alte cheltuieli mici. Deci, in total, spre 500 euro.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
mfdunhill
[21.03.21 14:56:54]
»

@nicole33:  pfff scuze, m-am uitat si nu am vazut ca fix ultimul era cu informatia cautata. scuze de spam!

multam​​

nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / TURCIA
[21.03.21 15:18:03]
»

@mfdunhill:  

Se mai întâmplă, nu-i bai

Chiar dacă este mai lung şi mai obositor, drumul cu maşina este mai avantajos din punct de vedere financiar şi nu numai, mai ales în cazul familiilor cu copii.

Costurile legate de drum sunt reduse, dar există variaţii legate de tipul de combustibil folosit, este mai ieftin dacă ai maşină pe motorină, de consumul maşinii, de stilul de condus şi de trafic.

Cazările intermediare pot creşte sau chiar dubla costurile, în funcţie de locaţiile alese, de numărul de stele, de mesele incluse, dar şi de numărul şi vârsta copiilor, o cameră family fiind mai scumpă ca o dublă standard. ​

Pentru Marmaris mie mi se pare dezavantajos să mergi cu avionul, deoarece charterele din România aterizează pe Bodrum şi te aşteaptă un transfer lung de aproximativ două ore şi jumătate, plus serpentinele dinainte de Marmaris. Cererea este redusă, cursele sunt puţine şi este mai complicat dacă doreşti un sejur mai lung de 7 nopţi. Mai apropiat este aeroportul din Dalaman, dar implică un zbor cu escală la Istanbul şi te descurci pe cont propriu cu transferul la hotel. ​

black_mambaAUTOR REVIEW
[06.07.23 19:55:52]
»

Am refacut anul acesta drumul, tot din Bucuresti

Pe scurt:

- spre Giurgiu se lucreaza, mereu si mereu si mereu;

- portiunea Ruse-Razgrad a fost peticita si se circula in conditii normale;

- portiunea Razgrad-Targoviste a fost asfaltata (din nou) si se circula in conditii foarte bune;

- de la Yambol incolo, este prapad, cu exceptia unei mici portiuni refacute. Pasul Ticha este foarte prost, mai ales la intoarcere.

- portiunea valurita dinspre Hamza nu a disparut, mai mult au aparut gropi periculoase pe ambele sensuri de mers;

- la vama cu TR toti pasagerii trebuie debarcati pentru a li se confirma fizionomia la camera (dus/intors);

- foarte multe radare pitite in boscheti in BG (7 echipaje de politie, din care 5 cu radar pitit)

- foarte multe echipaje cu radar mobil in TR, pe partea asiatica. In plus, pe drumurile D si O s-au implementat multe sisteme automate de masurare a vitezei medii (de la 700m la 40km lungime);

- fostul PTTde la benzinaria TP s-a mutat la benzinaria Petrol Ofisi, la 13-14km pe stanga de Hamza; nu se plateste cu cardul;

- amenzile se platesc in vama, la iesire (TR si BG);

- motorina foarte ieftina in TR (25 lire/litru, adblue 15-18 lire/litru la pompa, de la 25 lire/litru la bidon);

- nu se poate intra cu un bidon de 10 litri adblue in UE (asa a spus vamesul bulgar);

- atentie la sensurile giratorii din TR si la cocoasele de la trecerile de pietoni/intersectii importante din BG.

Drum bun!

P. S. tigarile in TR sunt mai ieftine decat in duty free (38 lire/pachet vs 1,6 euro/pachet);

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
10 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
black_mamba, crismis, eug, garburm, irinad, mfdunhill, michaela_1961, micutzu, petre-bv*, Yoda
Alte impresii din această RUBRICĂDrumul spre Marmaris:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.053730010986328 sec
    ecranul dvs: 1 x 1