ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 08.05.2021
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 26.03.14
STATUS: TITAN
TIMP CITIRE: 3 MIN

AFA există și va continua să funcționeze numai dacă scriem!

TIPĂREȘTE

De multă vreme mă gândesc la asta, și chiar am vrut să îmi exprim părerea măcar într-un ecou atunci când Cornel ne-a anunțat, în ianuarie 2020, de Întâlnirea AFA de la Sâmbăta de Sus, care ar fi trebuit să aibă loc în martie. Și imediat după anunț a început să curgă un șuvoi de comentarii entuziaste.

După o perioadă destul de lungă de lâncezeală pe site, ne-a apucat pe toți o mare voioșie la gândul întâlnirii cu useri noi (sau mai timizi din fire) și revederii cu prieteni vechi. Ne-am repezit să îl felicităm pe Admin pentru alegere, să ne dăm cu părerea în privința programului, să facem planuri și glume etc. etc.

Ce bine ar fi dacă am putea menține mereu o asemenea efervescență! Ce bine ar fi dacă pe AFA am posta mai mult... și mai mulți, dacă atmosfera ar fi mai antrenantă.

Nu, nu Covidul e de vină, chiar dacă unii dintre noi am fost nevoiți să ne modificăm anul trecut planurile și să renunțăm parțial sau total la călătorii. Nu, povestea e, așa cum vă spuneam, mai veche, letargia în care ne complacem datează de ceva timp și la vremea anunțului cu întâlnirea din martie 2020 m-am abținut de la comentarii pe tema aceasta pentru a nu vă strica cheful.

Acum însă, un review despre Muzeul Bargello din Florența postat azi de @mihaelavoicu vezi impresii, mai precis ecourile la acest review, m-au convins să nu-mi mai țin gura...

Dragii mei, foarte pe scurt, deci altfel decât v-am obișnuit, iată ce vreau să vă spun: că dincolo de obligațiile și responsabilitățile pe care le avem ori de lenea sau proasta dispoziție care ne țin câteodată departe de site, dincolo de interesul de care se bucură unele rubrici în detrimentul altora, de veșnica discuție despre voturi și clasamente, de posibile nemulțumiri și frustrări legate de raportul „inechitabil” dintre efortul de documentare și aprecierile primite, dincolo de multe alte aspecte mai mult sau mai puțin controversate, o realitate rămâne de necontestat: AFA există și va continua să funcționeze NUMAI în măsura în care vom posta pe ea cât mai mult și cât mai bine.

Gândiți-vă numai cât de infinit mai săracă ar fi viața noastră fără acest site unic. Și fără întâlnirile anuale care ne aduc tuturor atâta bucurie!

Iar dacă nu avem despre ce să scriem, nimic nu ne oprește să intrăm pe site, să citim reviewurile altora și să facem astfel trafic (nu vă gândiți la prostii, știți ce vreau să zic!). Ceea ce este de asemenea important!

Și dacă tot intrăm pe site și ne place ce vedem, ce-ar fi să nu ne zgârcim cu voturile și ecourile laudative? Userii noi au nevoie de încurajări, iar veteranii de motivație.

Să nu-mi spuneți că scrieți numai pentru propria plăcere, că nu o să vă cred! Dacă ar fi așa, nu ați posta pe AFA ca să vă citească alții, ci ați ține jurnale și le-ați ascunde bine sub saltea!

Părerea mea...


[fb]
---
Trimis de Carmen Ion in 08.05.21 18:51:45
Validat / Publicat: 08.05.21 19:25:55
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2398 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

67 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Întâlnirea AFA de la Alba Iulia, 2018
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 55 PMA (din 55 voturi)

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 3

67 ecouri scrise, până acum

se afișează ecourile [1 - 30] din total 67
maryka
[08.05.21 20:05:10]
»

Din păcate, lumea pe care o cunoșteam s-a schimbat aproape în totalitate

Noi ne-am schimbat, avem poate alte priorități... sau pur și simplu nu se mai vrea a se citi despre „fericirea” unora care reușesc poate, să plece pe undeva. ​ 

Mai cred că greu vom reveni la ceea ce a fost... sau mai bine zis nu va mai fi vreodată la fel...

Dar atâta timp cât încă mai vorbim despre asta, e bine, poate avem o șansă!

Toate cele bune tuturor, să fie o vară frumoasă, să fim sănătoși, pentru a putea călători și apoi... povesti! ​​

​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][16 voturi]
Carmen IonPHONEAUTOR REVIEW
[08.05.21 20:28:05]
»

@maryka:  Mulțumesc pentru ecou, dar nu asupra schimbărilor aduse de Covid in viețile noastre am vrut să atrag atenția, ci asupra numărului tot mai mic de reviewuri postate pe site in ultima vreme, chiar dacă unii useri știu sigur că au avut despre ce să scrie... in ciuda virusului..., despre lenea, nepăsarea, poate lehamitea noastră.  

Se pare că nu​ conștientizăm că de frumoasele întâlniri anuale AFA nu ne vom putea bucura decât dacă saitul va continua să existe. Iar pentru asta trebuie să scriem.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][9 voturi]
marykaPHONE
[08.05.21 20:29:23]
»

@Carmen Ion:  

Asta e adevărat!

Trebuie să scriem în continuare și să-i încurajăm și pe ceilalți să scrie!​

nicole33
[08.05.21 23:12:36]
»

@Carmen Ion:  

o realitate rămâne de necontestat: AFA există și va continua să funcționeze NUMAI în măsura în care vom posta pe ea cât mai mult și cât mai bine.

Asta cam aşa este.

Toţi suntem trişti şi dezamăgiţi într-o oarecare măsură când deschidem saitul preferat şi nu prea avem ce citi, dar puţini fac ceva pentru a schimba acest lucru. ​

... dincolo de interesul de care se bucură unele rubrici în detrimentul altora, de veșnica discuție despre voturi și clasamente, de posibile nemulțumiri și frustrări legate de raportul „inechitabil” dintre efortul de documentare și aprecierile primite...

Discuţiile interminabile despre voturi, clasamente, bisericuţe vor continua cu siguranţă, la fel şi cele despre care tip de review este mai util şi de apreciat. Din păcate, nici măcar userii vechi şi cu experienţă adesea nu înţeleg că pe AFA este loc pentru​ oricine doreşte să-şi împărtăşească impresiile şi că indiferent despre ce alegi să scrii important este ca articolul muncit de tine să fie de folos cuiva cândva şi astfel efortul tău nu a fost în zadar.

Fiecare are propriul stil şi proprii cititori fideli, sistemul de abonamente la useri având o contribuţie importantă la numărul voturilor primite, la fel ca şi promovarea articolelor pe FB.

​Mai contează şi destinaţia despre care se scrie, anul acesta Egiptul interesând pe foarte mulţi. Anul trecut a fost România la putere, pandemia limitând multora opţiunile de deplasare peste hotare.

Nu voi aborda problema valorii, aceasta fiind o chestiune mult prea subiectivă pentru oricare din cei implicaţi. Toţi autorii de review-uri, chiar fără să vrea, sunt ca ciorile care consideră că puii lor sunt cei mai frumoşi, cei mai cei​ . Am făcut şi eu greşeala de a judeca cum un articol total neinteresant pentru mine a fost foarte apreciat de către alţi colegi.

Pe lângă letargia evidentă, sesizată şi acuzată de tine, pe mine mă mai deranjează şi scăderea vizibilă a calităţii unor articole, adesea scrise de pe telefon​, precum şi înmulţirea "articolelor-reclamaţie" .

=

Îmi doresc ca îndemnul tău de a scrie pe AFA să fie urmat de cât mai mulţi colegi​​

​​​​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][15 voturi]
adsoPHONE
[09.05.21 00:40:51]
»

@nicole33:  Dintre toate atributele unui articol, valoarea e singurul care nu este subiectiv - așa că eu voi încerca să abordez această problemă.

Un review se poate referi la un oraș pe care eu îl ador, dar dvs. il detestați. Poate face vorbire despre un restaurant în care X își visează să ajungă, în timp ce Y mănâncă mereu steet-food. Poate avea ca ob​iect un muzeu pe care eu îl consider de neratat, iar altcineva nu va înțelege niciodată cum pot da 50 de euro pe bilete, dar merg întotdeauna cu tramvaiul, în loc să iau taxiul.

Pe scurt, TEMA unui articol​ poate fi de interes pentru unul, dar complet lipsită de interes pentru altul, sau invers. (De exemplu, asta face ca eu să citesc rar review-uri de cazare, și aproape niciodată pe cele privind locurile în care luăm masa. Sau ca diverși user-i să spună pe aici că nu deschid articole despre biserici sau despre muzee.)

VALOAREA​, însă, ar trebui să fie un punct asupra căruia să cădem întotdeauna de acord. Autorul stăpânește subiectul? A înțeles ceva din ceea ce dorește să ne prezinte? Are cuvintele la el? A reușit să treacă prin propriul filtru bibligrafia pe care a parcurs-o? Poate extrage ideile principale? Poate face trecerea de la vorbirea directă la cea indirectă? Poate să se ascundă, cât de cât, în spatele textului, astfel încât acesta să aibă o notă personală, fără a deveni spovedanie publică?

E simplu: dacă răspunsurile sunt majoritar Da, articolul e valoros. În caz contrar, ​încă se mai poate salva prin sinceritate, entuziasm, de astea. Dacă nici măcar, poate vorbi oricât despre Florența, că nu mă mișcă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][10 voturi]
adsoPHONE
[09.05.21 01:31:11]
»

@Carmen Ion:  Pentru că sunt cel care a provocat rândurile dvs, mă simt obligat să spun câte ceva.

Folosesc acest site cam de când a apărut. Am cont din 2017, postez de un an.

Urmăresc activitatea de aici, de obicei, cam o dată pe săptămână. Citesc ce mi se pare interesant, sar peste ce nu mi se pare și cam asta e tot.

Am, însă, perioade în care studiez mai îndeaproape ceea ce se petrece. În primul rând, când planific vreo ieșire și caut informații. Apoi, în vacanțe sau perioade de inactivitate. (În acest an, am stat de două ori în carantină: în ianuarie a avut Covid soția, în martie am avut eu).

Pot spune că am ajuns să cunosc destul de bine materialele de pe aici, precum si user-ii mai activi.

Sunt de acord cu dvs: o astfel de comunitate nu poate rezista decât dacă membrii săi luptă activ pentru asta. Dar: destule condeie bune s-au retras în ultimii doi ani. De ce? Poate vârsta, poate oboseala, poate presiunea prea mare. (De exemplu, după aceste ultime două săptămâni în care am intrat pe site de mai multe ori pe zi, eu chiar simt nevoia unei pauze. Ce să spună cineva care a făcut asta câțiva ani?)

Ce soluții sunt? Păi, evidente: 1. atragerea de noi "scriitori" și 2. motivarea celor vechi. Ca observator parțial din interior, parțial din exterior, am să spun ce văd eu.

1. Membrii vechi, care se cunosc între ei de la întâlnirile AFA sau care se urmăresc reciproc de mult timp, sunt reticenți în a accepta voci noi. Ca să nu vorbesc de alții, mă raportez la mine. Primele mele articole au 12-14-16 voturi, multe venite după câteva luni. Repet, personal nu mă atinge treaba asta, dar destui renunță rapid. Bine, această reticență este firească și, în general, motivată de slaba calitate a articolelor noilor veniți. Au fost, însă, destule situații în care review-uri ok, încărcate de utilizatori recenți, au fost întâmpinate cu tăcere.

2. Motivarea celor vechi. Exact legat de acest aspect am intevenit, prin comentarii, la articolul dnei Voicu. După mine, trebuie creată o arhivă de aur, cu supermaterialele care au apărut aici de-a lungul anilor. Sau: acordarea, din partea Admin, a unui superpunctaj, ca pornire, pentru anumite articole. Spuneam puțin mai sus: valoarea este evidentă și indiscutabilă.

Admin spune că avem minighidurile și asta rezolvă totul. O fi, nu știu. Eu am studiat, zilele astea, cazul topicului Florența. Jumătate dintre minighiduri sunt, cum să spun... înduioșătoare. Au doar calitatea că au venit în perioada de creștere a site-ului, dar... A, mai și apar primele atunci când dai căutare, așa că nici nu mai ajungi la cele bune.

Ordinea asta nu poate fi făcută de cititori, prin voturi. După cum se spune într-un ecou mai sus, votarea se face pe fan-cluburi, nu după valoarea articolului. Care, repet, nu e nicidecum o chestie subiectivă.

O poate face doar Admin, dacă vrea. Oricum, nu vin eu acum, aici, să dau îi sfaturi, sigur știe ce e mai bine pentru proiectul său.

(Și fără prea multă generozitate, gen să fie mulțumită toată lumea. Inflația nu e bună nicăieri. Tot săpând pe aici, am sesizat că acum 7-8 ani o gramadă de review-uri, destul de mediocre, aveau câte 70-80 de voturi. Totuși!)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][11 voturi]
Dan&EmaPHONE
[09.05.21 07:22:37]
»

Carmen, adevar grait-ai! Si in textul de baza si in ecouri.

User-i foarte activi care s-au retras au existat in ultimii mai multi ani. De ce?  

In ultimii 2 ani insa cei noi nu au umplut insa golul lasat de cei retrasi.  Poate o situatie comparativa a vietii saitului acum 5-10 ani si in ultimii 2 ani este raspunsul.

Nici Secret Bunny si Secret Santa nu am mai avut.  

Dar cel mai mult lipseste Intalnirea AFA. Motivatiile de care ai scris sunt parte a raspunsului complex la aceasta situatie.

Eu subscriu la ideea ca nu trebuie aruncata lancezeala, letargia, retragerea pe seama Covid.

Trebuie solutii, nu explicatii.

Sa aveti inspiratie, voie buna si sa fiti sanatosi! ????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 08:27:00]
»

@nicole33:  Mulțumesc pentru ecou... și vot. Ha-ha!

Nu am atacat tema valorii reviewurilor, deși nu cred că este o chestiune prea subiectivă: la urma urmei, de volumul de muncă pe care cineva îl dedică unui articol eu zic că cititorul își dă seama imediat parcurgându-l. Despre utilitatea reviewului - asta e o altă chestiune​.

M-am limitat la a semnala o situație pe care n-avem cum s-o ignorăm, după părerea mea: scăderea dramatică a numărului de reviewuri postate și, probabil, și a accesărilor site-ului, sesizabilă de dinainte de izbucnirea pandemiei, fapt care presupun că i-a demotivat pe unii useri vechi să mai scrie și pe cei noi să persiste.

Și asta în condițiile în care singurele momente în care atmosfera se mai animă pe site este la anunțarea întâlnirilor AFA​, la care se înghesuie să participe colegi care în restul timpului nu sunt prea activi - ăsta e un eufemism...

Ca să mă fac mai bine înțeleasă: eu nu cred că scopul AFA e organizarea unei reuniuni anuale, asta vine ca o încoronare a muncii tuturor de peste an! Și dacă vom continua să​ tăcem..., devenind vocali numai în preajma unor evenimente, vom lăsa site-ul de izbeliște. ​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 08:47:05]
»

@gpopa:  Mulțumesc pentru ecou.

Ai pus degetul pe rană: ​” o astfel de comunitate nu poate rezista decât dacă membrii ei luptă activ pentru asta” . Într-adevăr, acesta este mesajul pe care am dorit să îl transmit. Am vrut să îmi îndemn colegii să nu se lase pe tânjală, să nu lase pe seama altora” sarcina” de a scrie, altfel riscăm să pierdem acest site, pe care am ajuns (unii din noi) să îl considerăm o parte importantă din viața noastră.

Eu, de pildă, sufăr că traversez o perioadă când efectiv nu am ce povesti​ și aștept cu nerăbdare să îmi reiau călătoriile. Între timp însă, încerc să rămân activă citind ce scriu alții, votând, trimițând câte un ecou.

Despre modalitățile de a-i încuraja pe noii useri și a-i stimula pe cei vechi: poate că” arhiva de aur” e o variantă, poate reluarea concursurilor, așa cum sugera @Michi (în măsura în care acest lucru este posibil) - nu știu, și oricum, aceste chestiuni de ordin organizatoric nu sunt de competența noastră, ci a Adminului. Noi putem, cel mult, să le semnalăm, să propunem.

Un lucru este însă cert pentru mine: dacă am fi CU TOȚII dispuși să facem un mic efort ​și să paricipăm în mai mare măsură la ceea ce ar putea fi, în opinia mea, o relansare a site-ului, aceste lucruri s-ar rezolva de la sine. ​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 08:55:15]
»

@Dan&Ema:  Mulțumesc pentru ecou.

Mă bucur că nu sunt singura care a sesizat lipsa de activitate de pe site și care nu o pune pe seama pandemiei.

Și sigur că ne lipsesc întâlnirile AFA, dar ăsta nu ar trebui să fie un motiv de lâncezeală.

Soluția cred că este totuși la îndemâna noastră: să facem toți efortul de a scrie, să rupem din timpul nostru prețios pentru a menține site-ul în viață. Dacă există și alte variante de stimulare, asta numai Cornel știe (și poate).

Și da, să fim sănătoși și să ne vedem și revedem cu bine! ​​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
webmaster
[09.05.21 09:07:57]
»

@gpopa:  Intenționam să nu mai intervin — mi se pare că ai luat-o prea personal — însă se impun unele clarificări 

VALOAREA, însă, ar trebui să fie un punct asupra căruia să cădem întotdeauna de acord. Autorul stăpânește subiectul? A înțeles ceva din ceea ce dorește să ne prezinte? Are cuvintele la el? A reușit să treacă prin propriul filtru bibligrafia pe care a parcurs-o? Poate extrage ideile principale? Poate face trecerea de la vorbirea directă la cea indirectă? Poate să se ascundă, cât de cât, în spatele textului, astfel încât acesta să aibă o notă personală, fără a deveni spovedanie publică?

E simplu: dacă răspunsurile sunt majoritar Da, articolul e valoros

Lucrurile nu sunt atât de simple.

Dacă AmFostAcolo ar fi rezervat unui cerc de intelectuali, situația ar fi într-adevăr mai simplă — însă nici aici nu am atinge unanimitatea, ba chiar consider c-am fi, deseori, în situații punctuale, departe de ea. În practică, în lumea reală, valoarea este de departe cel mai greu de stabilit riguros. Subiectivitatea este imposibil de eliminat. Ce mi se pare „mie” valoros este foarte probabil să fie ignorat de 60-70% din ceilalți (vezi mai jos) — iar unii chiar să gândească/scrie „ce-i prostia asta?” . Și viceversa :-).

Ca administrator al unui site cu 1 milion de cititori luna (în unele luni 4-5 milioane), sunt obligat să țin cont de de interesul cititorului mediu, astfel că am ales să trunchiez „valoarea” la cantitatea de informații — și abia în subsidiar de stilul de scris (de exemplu: organizarea textului)

Poate unii autori nu „au cuvintele la ei” , poate includ „detalii personale / «spovedanii publice»” , dar acoperă exhaustiv subiectul abordat, furnizând (aproape) toate detaliile care ar putea interesa cititorul care se documentează despre acel subiect, o acoperire care îi conferă  astfel „valoare”   (ca statut subiectiv AFA!), meritând să fie inclus pe acea listă.  

Teoretic, mai mult cu titlu de exemplu: alte articole sunt poate scrise exemplar literar, dar nu se consideră că acoperă „complet” subiectul tratat - nu sunt selectate.  

-

Oricum ar fi, nicio astfel de listă întocmită de o singură persoană (ori de un număr mic) nu este niciodată „perfectă” .   (și e departe de „rezolva totul” !??). Contribuțiile colectivității pot ajuta, și aici — semnificativ. V-am scris într-un alt ecou, cum puteți contribui — propunând reviews-uri care să fie incluse pe acea „listă” (altele decât cele proprii, preferabil)

adsoPHONE
[09.05.21 09:24:08]
»

@webmaster:  

Că tot citați, mă autocitez și eu:​

"​Dacă facem abstracție de ultimele două zile, când au apărut câteva impresii de călătorie interesante, de la Paști încoace am văzut doar Hurghada și pensiuni și restaurante; înseamnă că aceste probleme prezintă interes pentru cititorul standard. [... ] Dar... aceasta nu este problema mea, ci a administratorilor site-lui. [... ] A găsi echilibrul potrivit între ce se cere la un anumit moment și ce e important pe termen lung, a-i motiva pe cei care chiar au contribuții ieșite din comun - asta e o provocare la care, din fericire, nu eu trebuie să găsesc soluții. "

Dacă nu e destul de clar, detaliez:

Nu vă invidiez pentru alegerile pe care trebuie să le faceți. Cred că înțeleg destul de bine constrângerile pe care le aveți. Apreciez munca dvs.

Dar: nimic nu e perfe​ct. Și se pot căuta, cel puțin, soluții. Care nici ele nu vor fi perfecte.

Fără a vă cunoaște, îmi faceți impresia unei persoane inteligente și bine intenționate. ​Tocmai de asta am intrat în această polemică (cordală). Nu am obiceiul de a sta la discuții (mai ales în contradictoriu) cu oricine.

Și, cel care ia lucrurile prea personal nu sunt eu. ​​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
MikaPHONE
[09.05.21 09:26:39]
»

@Carmen Ion:  Adevărat ce spui, se scrie mult mai puțin iar varietatea subiectelor și destinațiilor este mult mai mica. Din când în când ma mai uit și pe review-utile noilor veniți, poate nu asa de des cât ar trebui. Știu ca au nevoie de încurajări, ca am trecut si eu prin asta.   Munceam la un review, ma documentam, îl scriam și pe urma pauza. Câteva voturi și niciun ecou. În timp ce alte review-uri despre nu știu ce restaurant adunau zeci de voturi. Din acest motiv un timp nu am mai scris, dar pe urma am revenit. Acum probabil ca va plictisesc cu articolele mele despre munte dar  cam asta fac. Va voi mai plictisi un timp. AFA exista și va exisra doar cât se va scrie pe acest site, cum bine ai spus și cum i-am spus și eu admin-ului într-o discuție avuta pe seama unui articol. Poate noii veniți ar trebui încurajați printr-un bonus ceva.  

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
webmaster
[09.05.21 09:32:44]
»

@Carmen Ion: Vremurile de azi, atât de depresive turistic, și-au pus amprenta și asupra mea — într-o vreme credeam că saitul se îndreaptă spre apus...

Am realizat însă că lipsa călătoriilor a fost, de departe, principalul factor — o mână de oameni inimoși au susținut la modul incredibil site-ul, chiar în absența vacanțelor curente, însă ceilalți... despre ce să scrie?

Sunt însă optimist — odată cu reluarea călătoriilor, oamenii vor reîncepe să scrie. Fie și majoritar impresii „de cazare” (sunt FOARTE importante — peste 95% din vizitatori ajung pe site căutând impresii despre diverse cazări!).

Utilizatori noi „de valoare” (dincolo de subiectivitatea termenului) vor apărea probabil mai puțini — cei mai mulți sunt seduși de lejeritatea și „egocentricitateaFacebook, fără să realizeze efemeritatea postărilor de acolo — dar vor fi!

Mai ales dintre cei care — la fel ca mulți dintre cei vechi — vor ști, vor reuși să treacă peste inerentele nemulțumiri gen „am scris un review perfect care nu este (suficient de) apreciat” . Sunt oameni / personalități / caractere care merită aprecierea maximă — și voi vedea cum voi putea să materializez această apreciere.

Pe viitor, însă — sper cel apropiat — pentru că acum prioritatea e să țin saitul funcțional (dpv tehnic și administrativ - cheltuieli de funcționare etc), e foarte greu să mă pot gândi la alte „modalități de motivare” .

Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 09:54:45]
»

@Mika:  Mulțumesc pentru ecou.

Ai dreptate în privința varietății mai mici a destinațiilor abordate; asta se poate pune într-adevăr pe seama pandemiei, căci în ultima vreme multe țări au interzis sau restricționat accesul turiștilor. Ceea ce nu înseamnă că AFA-iștii nu” și-au luat lumea în cap” prin România ori Egipt, de pildă, așa cum bine sublinia @Nicole33. Dar câți din ei și-au postat impresiile? Aici e aici...

Deși nu sunt genul” cățărător” , eu îți citesc cu plăcere reviewurile despre drumeții montane, așa cum le lecturez și pe cele ale altor colegi îndrăgostiți de munte. Cu timpul am ajuns să înțeleg că oamenii care formează această colectivitate sunt foarte diferiți, că văd în fel și chip plăcerea evadării de acasă.

Mai mult decât atât, am ajuns și să accept că un review de cazare sau prezentare a unui restaurant (care ambele azi sunt și mâine poate nu, sau unde condițiile și facilitățile se pot schimba de la o zi la alta) e cotat la aceeași valoare unitară a votului și de foarte, foarte multe ori primește mult mai multe aprecieri decât un altul de călătorie excelent documentat despre monumente ale naturii sau făcute de mâna omului care există de sute sau mii de ani și vor exista și după ce noi nu vom mai fi.

Or fi reviewurile astea de cazare și mâncare mai utile pentru cititorul mediu? Hmmm...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
crismisPHONE
[09.05.21 10:04:45]
»

Asemenea ție, AFA face parte din existența mea (aproape) zilnică de câțiva ani buni încoace. Una din micile mele bucurii este să-mi încep ziua (care deseori se anunță tumultuoasa și de obicei se și dovedește așa) sorbindu-mi cafeaua în compania câte unei mici sau mari povești AFA. De aceea, chiar dacă văd seara că s-a publicat un articol ce pare bun, îmi amân plăcerea de a-l citi pentru a doua zi dimineață... Au fost și dimineți sterpe în ultimul an, ceea ce era imposibil de conceput acum 3-4 ani, când nu pridideam să citesc tot ce se publica (și sigur am ratat câteva articole de excepție, mai ales când eram plecată în vacanță).

Din fericire, fac parte dintre cei norocoși/ suficient de nebuni încât să călătorească și în timpul pandemiei. Din fericire, niciodată până acum n-am ajuns cu scrisul "la zi", mereu mai am ceva de spus, chiar dacă simt uneori că există riscul de a plictisi pe moment audiența. Mă re-motivez rapid, poate peste ani și ani cineva va alege ceva util din informațiile pe care le înșir aici. Asta-i rațiunea de a fi a site-ului, cu siguranță!

Dar da, lucrurile merg la turație redusă, și eu merg la turație mai mică decât la început și nu (mai) caut scuze... Primul pas spre vindecare este însă conștientizarea bolii. ​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][11 voturi]
balasa violeta
[09.05.21 10:08:30]
»

Mi-e teama de ridicol!

Impresiile voastre sunt adevarate documente... cu un astfel de review poti da examen la facultate, chiar sa-ti iei doctoratul.

N-am mai scris, impresiile mele sunt cele "simtite". Ce puteti afla de la mine? Cazarea conteaza sa-mi ofere un anumit confort, mancarea sa aiba gust dar... florile, muntele, marea, oamenii, casele, drumurile trebuie sa ma lase sa visez.

Intotdeauna voi fi aici, va iubesc, va respect... sunteti parte din familia mea!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
webmaster
[09.05.21 10:11:37]
»

@Carmen Ion

Or fi reviewurile astea de cazare și mâncare mai utile pentru cititorul mediu? Hmmm...

Din păcat — și subliniez „din păcate” — statistic par să fie „mai utile cititorului mediu” ...

Lumea devine tot mai superficială, cu o viteză pe măsura progresului tehnologic. „Cititorul mediu” este MULT mai interesat despre „unde mă cazez” , „unde mănânc” — sunt, totuși, necesități de bază ale oricărei piramide.

​Comparativ, interesul pentru „ce muzee vizitez” este - din păcate - undeva pe la „genunchiul broaștei” ... (iar dacă îl mai găsești, la destui dintre ei e doar pentru a-și umple timpul cu ceva, nu pentru istoria culturii sau civizației... — fac poze și de multe ori nu știu ce-au pozat...)

E trist — și nu aș vrea să îndrept discuția într-aici — dar e o realitate cu care trebuie să conviețuim — cel puțin eu sunt obligat.

Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 10:13:43]
»

@webmaster:  Acest review nu ți-a fost” adresat” în primul rând ție, ci userilor” leneși” , ca îndemn să nu se lase pe tânjală și să se” reanimeze” doar cu ocazia Întâlnirilor AFA. Nu am intenționat să isc discuții despre voturi și modalități de motivare a userilor, însă mă bucură intervenția ta și-ți mulțumesc.

Sunt convinsă că ai trecut și treci prin momente destul de dificile și că faci tot ce-ți stă în putință să menții saitul funcțional. E bine că ți-ai păstrat optimismul și crezi că odată cu reluarea călătoriilor, vor apărea mai multe reviewuri. Să sperăm că așa va fi, deși situația semnalată de mine datează, din câte am observat eu, de dinaintea pandemiei. Sunt într-adevăr, așa cum ai remarcat și tu, mulți useri care au călătorit în ultimii ani prin diverse locuri și au ales să posteze fotografii pe Facebook, și nu reviewuri pe AFA. Sigur, e alegerea lor și au tot dreptul să o facă, dar parcă e păcat...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 10:20:23]
»

@crismis:  Of, doamna doctor, ce dor îmi e de tine și de alți colegi dragi de pe sait!

Tu ești dintre aceia care, și pe timp de pandemie, te-ai” strecurat” printre restricții, ai zbughit-o de acasă și ne-ai împărtășit ce ai văzut și ai simțit. Ești printre acei „oameni inimoși” , vorba lui Cornel, care au susținut în mod incredibil saitul.

Bravo ție!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 10:26:09]
»

@balasa violeta:  Mă pui în dificultate: nu pot decât să îți răspund cu niște banalități... adevărate.

​Pe saitul ăsta există zeci, chiar sute de impresii despre aceleași locuri; de ce ar fi impresiile tale mai puțin valoroase?  

Visarea ca visarea, e bună e și ea, dar nu e oare mai plăcută când o împărtășești cu alții?!! Că de harnică, știu că ești. Și că scrii bine, iarăși, nu te preface că nu știi! ​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 10:37:33]
»

@webmaster:  Of, am zis că nu mi-am propus să atac tema utilității reviewurilor, a voturilor... uite că mă dezic.

Înțeleg că pe termen scurt reviewurile de cazare și despre restaurante pot fi mai utile pentru cititorul mediu și că ești obligat să ții cont de asta. Însă pe termen lung?

Dar... poate că un punctaj diferențiat între acestea și reviewurile de călătorie​ ar aduce un plus de motivare și satisfacție celor care se documentează serios, care își consumă ore multe și zile întregi din timpul lor ca să scrie un review. Ar putea fi o recunoaștere a meritelor lor din partea saitului. Și n-ar implica” retrogadarea” articolelor de cazare și mâncare.

Zic și eu! ​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][9 voturi]
webmaster
[09.05.21 11:20:45]
»

@Carmen Ion:  Chiar nu aș fi vrut să continui, însă e o întrebare directă...  

Pe termen lung, crezi că se va îmbunătăți trendul? Dimpotrivă, estimez că se va agrava. Oamenii vor deveni și mai superficiali.  

Asta nu înseamnă însă că nu voi încerca să încurajez (promovez) reviews-urile despre „hrana sufletească” — dealtfel, lista articolelor considerate „de valoare AFA” (Lista MG) conține aproape exclusiv reviews-uri «de călătorie». E un „amănunt” important, zic eu.  

Pot analiza și alte „metode” de încurajare ori promovare.

​Este de observat că (1) „recompensa” nu poate fi aplicată automat, tuturor reviews-urilor și (2) că oricare metodă de „recompensare” individualizată aduce, implacabil, nemulțumiri („reviws-ul meu de ce nu a fost luat în calcul?” ) — și de analizat dacă merită asumate aceste inconveniente CLARE.  

robert
[09.05.21 11:22:36]
»

dragă Carmen chiar n-am vrut să intervin în discuție, dar până la urmă uite că o fac! Sunt absolut convins că această nenorocită pandemie este principalul motiv pentru care nu se mai scrie atât de mult pe-aici. Cum bine ai spus si tu, dacă nu am călătorit nu am ce scrie. Nu pot inventa povești sau nu-mi pot readuce în minte la nesfârșit excursii de demult. Astfel până și io, care am scris câte ceva pe-aici am avut lungi perioade în care n-am scris, pentru că n-am avut de ce.

Nu știu ce motivații suplimentare ne-ar trebui! Eu scriu absolut de plăcere, chiar m-am bucurat când s-au scos premiile. Evident că mă bucur când sunt votat, ăsta e un semn de apreciere al muncii mele. Sunt convins că mulți au renunțat să scrie și din acest motiv! Este greu să răzbești ca user nou, dar cu perseverență reușesti dacă scrii bine!

În concluzie părerea mea este că nu este nevoie de o motivare suplimentară și în momentul în care vor începe din cu adevărat călătoriile, va crește substanțial și traficul aici! Noi să fim sănătoși!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][10 voturi]
Michi
[09.05.21 11:40:12]
»

@robert către @ Carmen: ˝ Sunt absolut convins că această nenorocită pandemie este principalul motiv pentru care nu se mai scrie atât de mult pe-aici. Cum bine ai spus si tu, dacă nu am călătorit nu am ce scrie. Nu pot inventa povești sau nu-mi pot readuce în minte la nesfârșit excursii de demult. ˝

Şi da şi nu.

Sunteţi fericiţi cei care cu toată pandemia, -spre norocul nostru în descreştere,- aveţi viaţa şi călătoriile în faţă spre care nu peste mult timp vă veţi arunca cu pasiune. Sunt convinsă că peste câteva luni, va trebui să te grăbeşti să citeşti ce te interesează pentru că va rămâne afişat doar câteva ore spre deosebire de acum, când găseşti un review şi după 4-5 zile de la postare. Cuvintele tale ˝dacă nu am călătorit nu am ce scrie˝ mi-au dat de gândit.

@Carmen:  mi-ai luat vălul de pe ochi. Cât de puţin m-am implicat în viaţa AFA în ultimul timp, nu am putut să observ cât de rar şi uneori fără elan se scrie. Posibil ca vara asta să fie un reviriment dar nu cred că 2021 va ajunge la cotele de anii trecuţi. Ce e de făcut? ar întreba din nou Lenin. Păi, să scriem a răspuns Carmen. Aici vin şi eu cu o idee personală care răstoarnă principiile corecte pe care le-a enunţat Robert. Şi dacă nu mai circuli azi, nu poţi scrie despre ce ai văzut odată, cu condiţia ca obiectivul să reziste timpului şi să fie de interes general? Eu am făcut anul trecut pe toamnă o încercare, descriind o excursie  făcută în Cipru  în mai multe episoade, cu vreo 14 ani în urmă. Aveam doar poze şi amintiri foarte vagi. E adevărat că am muncit triplu ca să mă documentez dar mi-a umplut timpul şi mi-a dat satisfacţia că am făcut şi altceva decât să mă gândesc la boli, singurătate şi neputinţe. Deşi eram hotărâtă să stau deoparte, miniconcediul petrecut la Moeciu de Paste şi despre care am scris două reviewuri mi-a schimbat opţiunea şi m-a scos din rutina zilnică a unui pensionar ( întârziat). Să scriem pentru a susţine atât saitul care a devenit a doua noastră familie, cât şi moralul şi dorinţa de noastră de comunicre.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][10 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 12:26:50]
»

@webmaster:  Ai perfectă dreptate:” recompensa” nu ar putea fi aplicată automat tuturor reviewurilor de călătorie.

E vina mea că nu am fost mai explicită: mă gândisem exclusiv la reviewurile selectate ca mini-ghiduri: poate că acestea ar merita un punctaj standard nu de 2.000 de puncte de partea saitului, ci mai mult, iar valoarea votului să fie de 1.300 puncte, ca la cele de interes crescut. ​ E doar o părere!

Căderea în superficialitate e vizibilă cu ochiul liber și nu numai pe AFA, ci oriunde în altă parte, trendul e clar, și nu cred că e cazul să mai comentez. ​

Mulțumesc din nou pentru răspuns. ​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 12:42:32]
»

@robert:  Mulțumesc pentru ecou.

Mă bucur pentru optimismul tău, cu toate că nu-l împărtășesc: ​ar fi bine dacă pandemia ar fi unicul motiv pe care să dăm vina pentru acalmia de pe AFA.

Și tu, la fel ca și @Crismis, te numeri printre cei care​ care au susținut saitul în perioada asta grea, deci nu erai” vizat” în mod direct de reviewul meu. Dimpotrivă, te felicit pentru curajul de a hălădui în locuri atât de îndepărtate precum Etiopia!

Deși sunt o fire competitivă și nu m-am putut împiedica să nu remarc că în perioada concursurilor (de ale căror premii m-am bucurat și eu) pe sait a existat o mai mare emulație, și după ce acestea au încetat am continuat să scriu în același ritm ca înainte. Nu am avut nevoie, așadar, de motivații suplimentare.

Dar mă gândesc că nu toată lumea e la fel, că unii useri s-au retras într-un con de umbră sau ne-au părăsit definitiv nu neapărat sau doar din cauza lipsei concursurilor, ci a slabei receptări a reviewurilor lor. Ăsta este un fapt! ​

Adevărul este că e dezagreabil, chiar frustrant, să muncești mult și efortul să nu îți fie apreciat​, și - așa cum am scris în review - nu cred că este cineva care să scrie NUMAI pentru propria plăcere; altfel, de ce ar posta pe AFA? Tocmai de aceea i-am îndemnat pe userii care nu au despre ce să posteze, măcar să intre pe site și să voteze reviewurile care li se par interesante. E important, zic eu!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
webmaster
[09.05.21 12:46:55]
»

@Carmen Ion:  idee bună, voi reflecta — trebuie analizat și cât e de dificil de implementat din punct de vedere *tehnic* — al programului care gestionează saitul.  

- implementarea unei valori crescute a voturilor obținute la un MG (cel mai probabil: mai mare decât în cazul reviews-urilor „de interes editorial crescut” ) e relativ ușor de implementat

- creșterea „punctajului standard” , al „votului site-ului” — deși ar fi cea mai naturală cale de „recompensare” (la urma urmei, saitul este cel care face, primordial, acea apreciere) — este mult mai dificil de implementat (poate cvasiimposibil)

Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 12:54:13]
»

@Michi:  Mulțumesc mult pentru ecou.

Așa după cum ți-am scris și în ecoul postat în urmă cu vreo două zile, m-am bucurat foarte mult de revenirea ta pe AFA cu cele două reviewuri despre Paștele petrecut la Drumul Carului. ​ După cum mi-a făcut mare plăcere să citesc impresiile tale mai vechi din Japonia, Rhodos ori Cipru, cu atât mai mult cu cât am înțeles cât de importante au fost pentru moralul tău.

Dacă, la fel ca tine, avem amintiri mai vechi, neîncărcate aici, pe AFA, într-adevăr, de ce nu le-am aduce la cunoștința celorlalți?

Alternativa ar fi, ca să mă autocitez:” Iar dacă nu avem despre ce să scriem, nimic nu ne oprește să intrăm pe site, să citim reviewurile altora și să facem astfel trafic (nu vă gândiți la prostii, știți ce vreau să zic!). Ceea ce este de asemenea important!”

Ca să susținem saitul, dar și propriul nostru moral, așa cum bine zici! ​​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Carmen IonAUTOR REVIEW
[09.05.21 12:56:57]
»

@webmaster:  OK, mulțumesc că iei în considerare propunerea mea.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
15 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adynutza26, alinafulg, balasa violeta, Carmen Ion, crismis, Dan&Ema, k-lator, Marius 72, maryka, Michi, Mika, mprofeanu, robert, Testosu', Yersinia Pestis
Alte articole din această RUBRICĂDin viața comunității AmFostAcolo:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.083549022674561 sec
    ecranul dvs: 1 x 1