GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Regulile AmFostAcolo ne interzic folosirea referirile la agenții și alte entități din România care funcționează pe principii comerciale, astfel că astăzi vă voi vorbi despre nişte autocare private roşii, intrate de astă primăvară pe piaţa transportului românesc şi aparţinând unei cunoscute agenţii de turism, ce a decis să se extindă. Nici măcar nu ne interesează numele, căci toată România a aflat deja despre acest tip de transport, iar dacă – cumva – cineva nu s-a prins despre ce vorbesc, poate să Îmi dea un mesaj privat, iar eu Îi voi indica numele complet, fără probleme.
Aşadar, În primăvara acestui an, pe piaţa transportului românesc a apărut această firmă, emblematică prin culoarea sa roşie. Cum a apărut? Sincer, cred că pe marea reţea de socializarea, Facebook. Adică eu, om care În nebunia lui mă abonez la toate agenţiile de turism, am primit un mail de la agenţia-mamă, ce mă anunţa cu surle şi trâmbiţe noul copil ce s-a născut. Foarte entuziasmată eu am spus la toţi prietenii mei, aceştia având În unanimitate aceeaşi reacţie: du-te mă, că e ţeapă, eu nu am auzit nimic şi stau toată ziua pe net!
Sosind ziua lansării site-ului şi a punerii În vânzare a biletelor eu am decis că mă voi risca şi voi cumpăra bilete la 1 euro/sens, astfel cum era oferta atunci. Nici nu Îmi amintesc exact câte mii, zeci de mii, sute de mii de bilete au fost puse În vânzare la acest preţ promoţional, dar ştiu că ele nu s-au epuizat În primele 2 zile – se pare că reticenţa prietenilor mei era extinsă la nivel naţional.
Aşadar, firma cu autocare roşii vine pe piaţă şi zice aşa: bilete de autocar de la 1 euro/sens/persoană Între marile oraşe ale ţării. Ok! Să vedem Încotro. Am luat bilete Bucureşti – Braşov, Bucureşti – Constanţa, dus-Întors, pentru 4 persoane, total 16 euro.
Încotro merg aceste autocare?
Iniţial ele făceau curse doar Între marile oraşe ale României, precum Bucureşti, Braşov, Cluj, Constanţa, Sibiu etc., Însă ulterior acesta s-a extins, astfel că acum au destinaţii diverse, precum Albena, Budapesta, Cap Aurora, Corfu, Eforie Nord, Eforie Sud, Halkidiki, Iasi, Kusadasi, Lefkada, Limenas Thassos, Mamaia, Mangalia, Nei Pori, Neptun, Nisipurile de Aur, Olympic Beach, Otopeni Aeroport, Paralia Katerini, Parga, Salonic, Skiathos, Vama Veche, Zakynthos şi multe altele. Pe scurt, În prezent, pe timp de vară, acoperă toate staţiunile de pe litoralul românesc şi aproape toate de pe litoralul bulgăresc. Uimitor, au curse şi către staţiuni exotice din Grecia. De ce fac asta? Cred că pentru că se bazează pe pachetele turistice vândute de agenţia-mamă, cu transport cu autocarul inclus. Astfel, chiar dacă eu doresc să merg Bucureşti-Salonic, căci lucrez În Grecia de nord, colegii mei de autocar vor fi În mare parte turişti ce au pachete complete cumpărate din ţară.
Plata
Aceasta se poate face doar cu un card Maestro, Visa şi Visa Electron nefiind acceptate (nota bene, nu erau acceptate În primăvară, astfel că este posibil să vă induc În eroare dacă lucrurile s-au schimbat... evident, În bine!).
Biletele
După ce am făcut plata, am primit mail prin care bla-bla-bla, mi se mulţumea că am folosit serviciile lor. Ok, boss, şi biletele mele mi le dai? M-am tot uitat după vreun ataşament, după ceva ce nu văd eu. Zic eh, sunt primele lor zile, măi, fii mai Îngăduitoare. A doua zi, neprimind nimic, dau mail la contact center. Foarte prompţi, Îmi răspund că biletele au fost trimise deja. După acest mail, am primit şi mailul buclucaş cu biletele ataşate. Că a fost sau nu eroare, nu ştiu, nu m-a mai interesat din moment ce m-am văzut cu sacii În căruţă.
Astfel, biletele sunt primite În format pdf, fiind sub formă de vouchere, nominale. Acest ultim detaliu m-a speriat, Întrucât, aşa cum v-am spus eu am luat 4 bilete, toate pe numele meu, neştiind cine va fi disponibil să meargă cu mine peste 3 luni la mare ori la munte. Temerile au fost nefondate, deoarece nimeni nu Îţi cere buletinul, iar ei sunt Înţelegători, ştiind că majoritatea cumpără mai multe bilete pe acelaşi nume nu pentru a merge pe 3 locuri, ci pentru a mai lua pe cineva cu el.
Ziua de graţie... a plecării
Biletele pentru Braşov au rămas neutilizate, pentru că nu m-am gândit că În aceeaşi minunată zi am cumpărat şi bilete la concertul Larei Fabian şi Întrucât acestea din urmă au costat de vreo 30 de ori mai mult decât biletele de autocar, am renunţat la acestea din urmă.
Au rămas cele pentru Constanţa. Pe acestea le-am luat dus-Întors, plecare şi sosire În aceeaşi zi. De ce? Pentru că nu ştiam că vom fi În concediu În această perioadă şi am zis aşa: la 1 euro merită şi doar să facem o baie şi să ne Întoarcem acasă. Plecarea era cu primul autocar de dimineaţă, la ora 6, cu sosire În Constanţa la ora 10, iar Întoarcerea la ora 18, cu sosire la ora 22:30 În Bucureşti. Cu câteva zile Înainte de plecare am primit un e-mail prin care am fost anunţată că orele s-au modificat, În sensul că plecarea era la ora 7, cu sosire În Constanţă la ora 10:30, iar Întoarcerea la ora 19:30, cu sosire În Bucureşti la ora 23:15. Am fost de acord cu modificarea. Nu mi s-a oferit alternativa de a nu fi de acord, de fapt, dar ştiu de la prietena mea care a folosit serviciile firmei că – Întrucât schimbarea orelor a avut loc atât de aproape de ziua plecării, ea având treabă În oraşul respectiv la o anumită oră –a primit propunerea de a renunţa la acele bilete şi a lua altele În orice altă zi, spre orice destinaţie naţională, fără vreo altă taxă.
Autogara din Bucureşti
Fiind de acord cu modificările, am purces la drum. La ora 7 fără 20 am fost la Basarab, lângă pasaj, pe Calea Griviţei, acolo unde se află parcarea autocarelor roşii, vis-a-vis situându-se şi autogara propriu-zisă, adică biroul de informaţii, toalete, sala de aşteptare. Neştiind care dintre autocare/microbuze este al nostru, m-am dus să Întreb. Poate ora matinală este de vină, Însă au fost foarte expeditivi de la unul la altul, iar cel căruia i s-a făcut milă şi mi-a spus numărul maşinii vorbea În sictir profund. BineÎnţeles că numărul maşinii nu mă ajuta prea mult, căci nu ştiam dacă acea maşină e pe partea cu autogara ori vis-a-vis În parcare, ele fiind parcate peste tot, de fapt. Am Întrebat un şofer şi acesta, drăguţ, m-a ajutat.
La urcare am realizat că lumea e mult mai matinală decât mine, astfel că autocarul era aproape plin. Am spus numele, am fost găsiţi pe o listă şi invitaţi să luăm loc. Am găsit locuri, evident, Însă mai În spate, alături de copiii zburdalnici, ce voiau să ajungă În Costineşti, cu multă energie şi chef de vorbă la ora 7 dimineaţa.
Prima impresie: autocarul este curat, nu vreo noutate, Însă retapiţat şi cu scaune destul de confortabile. Avem lumină pentru cine doreşte să citească ori să repereze ceva prin geantă la o oră târzie şi aer condiţionat reglabil.
Am plecat cu o Întârziere de 10 minute, ce a fost Însă recuperată pe drum. S-a făcut o oprire la o benzinărie pe autostrada soarelui, timp de 15 minute, care s-a prelungit Însă la 25 din cauza călătorilor ce nu ştiu ce e punctualitatea. Am fost număraţi la fiecare plecare, ca să nu pierdem vreun rătăcit pe drum.
Cu ocazia acestei pauze am discutat cu şoferii şi am aflat că aceştia fac de fapt cursa de Constanţa – Mamaia – toate staţiunile româneşti – Vama Veche – toate staţiunile bulgăreşti şi că tot cu ei ne vom Întoarce şi diseară. BineÎnţeles că au fost uimiţi că batem atâta drum doar pentru câteva ore, Însă au Înţeles the business. =)) Aflând că au drum şi În Mamaia i-am Întrebat dacă ar putea să ne lase acolo, În caz că nu e vreo problemă. Au fost de acord fără vreo ezitare şi ne-au propus să ne ia tot de acolo la Întoarcere. Super pentru noi!
Staţia din Constanţa este undeva la capătul tramvaiului 48, destul de departe de plajă şi de centru, Într-o zonă mai mult industrială. Când ne-am oprit şi a fost anunţată staţia Constanţa, oamenii ce trebuiau să coboare acolo erau mai dezolaţi decât noi, nevenindu-le să coboare. Noroc că noi mergeam În Mamaia... mai nou!
Staţia din Mamaia este În spatele hotelului Iaki, de acolo având loc şi plecarea seara. Am luat numărul de telefon al şoferului cu care am comunicat pe drum, astfel că ne-a rugat să venim la 19, nu la 19:30, Întrucât au mers foarte bine pe drumul de Întoarcere din Bulgaria şi nu avea sens ca un autocar cu 50 de inşi să aştepte după două muşte, ce eram. Am Înţeles perfect situaţia, mai ales că am fost anunţaţi din timp.
La Întoarcere s-au făcut două pauze, una la ieşire din Constanţa, Întrucât oamenii plecaţi din staţiunile bulgăreşti nu beneficiaseră de o toaletă (oprirea la Iaki nu includea şi aşa ceva...), iar o alta la o benzinărie de la mijlocul drumului.
Alte detalii utile:
Aerul condiţionat funcţionează bine, făcând rece cum trebuie, Însă şoferii Îl oferă cu porţia. Probabil consumul sare destul de mult la o asemenea maşină atunci când este pornit, iar ei au indicaţii clare.
Loc de bagaje este ca la orice autocar, la cală. Am observat că nu există vreo verificare prealabilă În sensul că un pasager ce avea două bagaje ar fi fost taxat suplimentar (aşa cum este menţionat pe site), mai ales că poate o persoană avea două bagaje mici, care nu făceau cât unul mare aparţinând altei persoane. Neexistând o limită de kilograme/persoană este greu de ţinut o evidenţă. Ca regulă, totuşi, fiecare persoană are dreptul la un bagaj de cală gratuit. Bagajele mici, de tipul ghiozdanelor, pot fi ţinute deasupra scaunelor, unde Încap fără probleme.
Concluzii
Mie mi-a plăcut! La 1 euro/sens, deci 2 euro/dus-Întors, ce să nu Îmi placă? Totuşi, chiar de aş fi plătit preţ Întreg, nu aş fi fost dezamăgită. Autocarele sunt curate, şoferii se schimbă şi sunt foarte de treabă, am beneficiat şi de un Însoţitor de bord deschis la solicitări, aer condiţionat avem... ce să mai? Ne plăcu, domne! Mai mergem!
Trimis de cloverina in 20.08.16 22:46:43
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (cloverina); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descoperă România!, PRIN şi PENTRU ROMÂNIA" (deja existentă pe sait)
Sunt foarte de acord cu tine cu aceste autocare rosii si ma gandesc sa le folosesc si eu. Felicitari, votat cu placere.
Am fost cu acest autocar - de fapt microbuz in cazul nostru - la Brasov si am fost foarte multumiti. Am avut si wi-fi foarte bun, l-am verificat. sa vad daca este asa cum e laudat pe site. La noi a venit soferul in sala de asteptare si ne-a anuntat care-i masina. Si eu am luat biletele pe un singur nume dar cand am intrebat daca e o. k., mi-au zis ca mai bine dau mail cu celalalt nume si-mi trimit alte vouchere. Am fost multumiti de ei si cred ca-i vom mai folosi.
Şi mie mi-a plăcut ce ai scris, dar conceptul este cumva în zona gri a legislaţiei şi face cumva concurenţă neloială transportatorilor clasici, deoarece ocoleşte sistemul clasic de licenţiere, pe care-l parcurg toţi transportatorii şi astfel, au cheltuieli MULT mai mici, de unde şi preţurile mai mici la bilete.
Sunt supranumiţi "piraţii din transporturi".
Aşa că... cine ştie cât va dura...
Mai multe detalii pe Ziua de Cluj.
@all (filizofie) Eu nu cred in minuni! Totul va tine o saptamana, o luna, dar nu ani de zile. Nu se acopera nici pretul benzinei. orice firma doreste profit nu facea ea acte de caritate. E anti-economie de piata. Va veni concurenta si va zice "Stimati calatori, noi va ducem gratis la mare", apoi, concurenta concurentei si va zice si ea "Noi va dam si-un euro in plus, daca veniti cu noi". Dar, ce mai! Suntem o tara bogata, turismul zbarniaie, suntem pe primul loc in UE, ne permitem (daca am citi clasamentul de-andoaselea). (mai cunoasteti voi vreo tara din UE care sa aiba si mare si munte si delta, la un loc?). Nu stiu ce sa zic, dar noi romanii, suntem tare incapatanati, nu vrem sa dam altcuiva acest ultim loc, nu numai in turism, ci si la autostrazi, salarii, defrisari de paduri, curatemie, etc). Avem si noi ceva specific si nu-l dam nimanui. Bine zicea Acad. Paleologu "Romanii au fost sute de ani dominati de turci si o vrme de fanarioti, plus ca ne tragem din romani" Popoare carora nu le-a placut munca. Plus ca "peschesul, "da mie ce-mi iese" si coruptia, sunt deja scrise in codul nostru genetic, greu le mai scoatem de-acolo, ele s-au manifestat mai ales in Regat, apoi s-au raspandit in toata tara.
@all - vă mulțumesc că v-ați făcut timp să citiți!
În legătură cu rezistența pe piață și prețurile de dumping, sunt mai multe lucruri de discutat. În primul rând, oamenii merg pe cantitate, cantitate care, așa cum am spus în articol, este dată în principal de persoanele care își cumpără sejururi - pachet întreg de la agenția-mamă. Bineînțeles că niciun autocar nu își scoate combustibilul de la 1 euro*50 persoane, adică din suma de 50 de euro. Însă nu toate cele 50 persoane își iau bilet de 1 euro, ca mine, care am cumpărat cu multe luni înainte (și cu ocazia lansării). Unii plătesc preț de 5,8 sau 10 euro. Iar alții plătesc sejurul, care degeaba are motto-ul "transport cu autocarul inclus și gratuit", căci știm cu toții că prețul acestuia este mascat în prețul sejurului.
În ceea ce privește legalitatea în care funcționează, din păcate, nu mă pot pronunța. Sunt convinsă că autoritățile își fac sau își vor face treaba în mod corect și vom vedea cu timpul dacă le vor mai permite funcționarea pe piața transportului românesc.
Corespondentul său, Flexibus din Italia (posibil și din alte țări) supraviețuiește încă.
@bogumil -
Eu am avut bilete mai scumpe - 2 persoane dus/intors Brasov/Bucuresti a costat 90 lei si am fost foarte multumiti de conditii. Nu cred ca nu au autorizatii pentru asa ceva cand au si curse internationale, Nu-i laud din alte motive dar am ajuns la acest tansport pentru ca trenul privat era prea devreme, CFR-ul nu era de ales din multe, foarte multe motive si nu doream sa mergem cu masina noastra. Eu sper sa functioneze caci din cand in cand sa pot apela la ei, daca-si pastreaza macar conditiile oferite acum. Vom vedea.
Au si variante de a te lua de acasa, la cererea ta, pentru distante foarte scurte este gratis serviciul, pentru distante mai lungi se plateste.
Stewardesa unui zbor TAROM întreabă un pasager:
- Doriți să serviți cina, domnule?
- Mmm, ce am de ales?
- DA sau NU .
Înțeleg că aceste autocare roșii nu ar fi chiar curse TAROM
@Yersinia pestis: Te pricepi la faze bune
Nu sunt Tarom și nimic cu ROM din păcate... ori fericire
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2024 Descoperind România - Drumuri pitorești — scris în 26.07.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Mar.2024 Excursie în județul Sibiu — scris în 28.03.24 de cosmin09 din CLUJ NAPOCA - RECOMANDĂ
- Sep.2023 O cu totul altfel de excursie în judeţul Arges — scris în 28.09.23 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Un traseu de excepție: Gura Humorului-Praid — scris în 14.09.23 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Brăila-Ploiești și retur cu trenul. Amintiri din tinerețe, sau o călătorie în timp — scris în 15.08.23 de Zoazore din BRăILA - RECOMANDĂ
- Jul.2023 Cu trenul prin Romania – spre Ploiești și retur — scris în 13.07.23 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- May.2022 Veșnicia de la sat — scris în 19.03.23 de Daniela H din ARAD - RECOMANDĂ