GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Haideţi la Miami - #11.2. Sfaturi pentru şoferii care conduc maşina prin Miami - Part 2.
Partea a doua.
Pe autostradă, oricare ar fi ea, orice bandă este independentă de celelalte, asta din punct de vedere al vitezei de circulat. Nu există bandă de viteză. Asta înseamnă că pe banda pe care circuli poţi merge cu orice viteză - de preferat cea legală, indiferent de viteza cu care se deplasează maşinile de pe benzile adiacente. Ce doresc să subliniez este că poţi depăşi celelalte maşini şi prin dreapta şi prin stânga lor, spre deosebire de Europa unde, pe autostrăzi, ai voie să depăşeşti decât pe banda din partea stângă.
TIR-urile, autocarele, autobuzele, traficul greu dar şi autovehicolele care au mai mult de doi pasageri se deplasează pe banda cea mai din stânga, bandă care în Europa este banda de viteză. "Asta este o prostie! " am spus când am văzut prima dată acest lucru. Dar, după aceea, am înţeles de ce este astfel: deoarece toate benzile de circulat, de pe autostradă, au acelaşi regim de viteză, ieşirea de pe autostradă se efectuează în viteză foarte mare iar dacă traficul greu ar circula pe banda cea mai din dreapta, acesta ar împiedica în mod evident ieşirea fluentă a maşinilor mici de pe autostradă. Astfel, în mod logic, traficul greu circulă pe banda cea mai din stânga, neincomodând deloc maşinile mici care ies şi intră pe autostradă. Evident că trecerea unui TIR de pe banda cea mai din drepata pe banda cea mai din stânga este o manevră destul de periculoasă dar aşa este la ei şi tot poporul se conformează cu atenţie şi cu băgare de seamă.
Şi încă ceva: tir-urile circulă cu aceeaşi viteză ca şi cea cu care circulă maşinile mici, de fapt toate maşinile, indiferent de gabarit, au dreptul să circule cu viteza maximă admisă. Vă spun, senzaţia este destul de ciudată când circuli cu 120 de km la oră iar în paralel cu tine rulează o betonieră de 16 tone cu aceeaşi viteză - sunetul scos de anvelopele care rulează pe asfalt este înfiorător. Tot la acest alineat aş dori să vă spun o chestie foarte inteligentă pe care am citit-o pe uşile din spate ale unui TIR. Spunea aşa: „Dacă nu-mi vezi oglinzile înseamnă că eu nu te văd în spatele meu! ” – şoferii, care citesc acest articol, ştiu foarte bine cât adevăr este în această afirmaţie. De atunci, când mă deplasez în spatele unui TIR, stau la aşa o distanţă de el astfel încât să-i văd oglinzile retrovizoare.
Dacă întâlniţi pe şosea tronsoane de drum unde se efectuează lucrări trebuie să aveţi mare grijă la informaţiile care sunt afişate pe marginea drumului. Respectaţi cu stricteţe viteza permisă pe tronsonul respectiv pentru că de multe ori amenda este dublă în cazul în care sunt muncitori pe carosabil - de fapt veţi fi informat despre acest fapt printr-o tăbliţă amplasată pe marginea drumului. Am întâlnit situaţii unde, deşi se efectuau lucrări la carosabil, nu exista nici o restricţie de viteză. Am continuat cu viteza citită pe ultima tăbliţă dar a fost foarte periculos. Vă sfătuiesc ca, ori de câte ori întâlniţi indicatoare cu devieri sau lucrări la carosabil, să reduceţi viteza cel puţin la jumătate faţă de cât este permis pe tronsonul respectiv.
O recomandare: dacă sunteţi cu maşina şi mai sunt cu dumneavoastră mai mulţi prieteni cu maşinile, dacă pe vreunul din ei îi opreşte poliţia dumneavoastră continuaţi-vă drumul şi opriţi-vă doar acolo unde este regulamentar şi în plus sunteţi sigur că nu vă vede poliţistul care l-a oprit prietenul dumneavoastră. Vă recomand acest fapt din cel puţin două motive.
În primul rând, poliţiştii ştiu că sunt expuşi la foarte multe pericole atunci când opresc o maşină în trafic de la riscul de a fi acroşaţi de un alt autovehicol care trece pe lângă ei până la fsptul că nu ştiu peste ce şofer dau în maşina oprită – drogat, beat, infractor, fugar, etc. – care şofer poate reacţiona foarte violent şi mortal mai ales că regimul de port-armă la ei este destul de lejer. Faptul că, pe lângă maşina oprită de poliţist, mai opreşte încă una este de natură să-i trezească suspiciuni poliţistului şi există posibilitatea ca situaţia să devină destul de tensionată şi pentru dumneavoastră.
În al doilea rând, citiţi următoarea întâmplare:
Întâmplare.
Era pe la începuturile peregrinărilor prin Miami. Mai mulţi colegi au fost plecaţi la shopping şi se întorceau la hotel. Erau opt inşi în două maşini, câte patru în fiecare maşină. Seară, întuneric, oamenii grăbiţi să ajungă acasă au uitat de viteză.
La un moment dat se aude un sunet de sirene în spatele lor. Se uită în oglindă şi văd o maşină de poliţie care depăşeşte maşina din spate şi o opreşte pe cea din faţă. A doua maşină cu români, trece de cele două oprite, poliţia şi colegii lor, şi trage pe dreapta, la cam 10 metri în faţă.
Urmează o pauză de cam 5 minute în care nu se întâmplă nimica. Probabil că ofiţerul de poliţie a cerut informaţii despre maşini şi suport aerian pentru că odată cu coborârea ofiţerului de poliţie din maşină a şi apărut un elicopter care a pus o lumină pe maşina care s-a oprit suplimentar.
Se apropie, de prima maşină, o poliţistă. Îi face semn şoferului să lase jos geamul şi se prezintă: „Oficer Santos! Driving license and registration! ”. „Ştiţi ce aţi făcut? ” îi întreabă poliţista. „Nu!!! ” răspunde mirat şoferul. „Aţi depăşit viteza legală iar amenda este de 200 de dolari” îi spune poliţista. Pe şofer îl trec căldurile, 200 de dolari era diurna pe 10 zile.
Ce se gândeşte al nostru, „încercarea moarte n-are”, ci numai urmări aş completa eu, şi încearcă tactica mioritică de adresare şi căciulire: „Păi ştiţi, noi suntem studenţi români, suntem la studii, avem bani puţini... bla, bla, bla! ” „Ah, spune poliţista, nu înţelegeţi limba engleză? ” Şi ia o hârtie şi un pix, scrie cifra 200 şi le arată hârtia spunând clar şi răspicat: „Two... hundred... dollars! ”
„Aoleu, asta e proastă rău! ” zice şoferul, eu vroiam să mă ierte de amendă şi ea crede că n-am înţeles. Şi începe iarăşi cu ploconeala, doară, doară. La un moment dat poliţista se prinde, ridică mâna cu palma înainte şi-l opreşte pe şofer din vorbit: „Am înţeles, spune ea, voi vreţi să mă mituiţi? ” şi face o faţă de „Vă mănânc cu chiloţi cu tot! ”. „Nu, nu, nu, nu, nu!!! ” spune şoferul speriat. „Foarte bine, atunci plătiţi amenda” „Unde? ”, întreabă al nostru. „Aici, la mine” le spune poliţista.
Pleacă poliţista spre maşină, trece pe lângă maşina ei de poliţie şi se duce aţă la cealaltă maşină, cu ai noştrii, care aştepta la 10 metri mai în faţă. „Voi de ce aţi oprit? ” îi întreabă poliţista. „Noi suntem cu ei, împreună. Am fost exact în spatele lor când i-aţi oprit. ” „200 de dolari amendă şi voi! ”
Sfârşit întâmplare.
Despre semafoare. Aproape orice intersecţie este semaforizată. Semafoarele sunt amplasate pe partea opusă a intersecţiei, DUPĂ intersecţie, indiferent de pe ce drum te apropii de intersecţie, şi trebuie să te opreşti cu maşina înainte de colţul din dreapta al intersecţiei, înaintea unui marcaj transversal de culoare albă, foarte vizibil, desenat pe carosabil. Acest amplasament, al semafoarelor, oferă avantajul că poţi vedea culoarea semaforului foarte bine, clar şi uşor deoarece este în faţa ta, oferind un unghi de vedere foarte bun, în comparaţie cu semaforizarea din România, unde semafoarele sunt amplasate ÎNAINTE de intersecţie iar când opreşti la culoarea roşie nu ai voie să treci de semafor şi unde de multe ori, pentru a vedea culoarea luminii semaforului trebuie efectiv să-ţi suceşti gâtul.
Luminile semaforului sunt trei la număr, exact ca peste tot în lume: roşu, galben şi verde. Luminile sunt de două feluri, ca şi construcţie: rotunde, aşa cum este orice lumină a unui semafor şi sub formă de săgeţi indicatoare care la rândul lor pot fi pentru viraj la dreapta, înainte sau pentu viraj la stânga. Pe culoarea verde, de formă rotundă a semaforului, se poate vira în orice direcţie. Dacă drumul permite să virezi la stânga şi trebuie să dai prioritate celor care vin din faţă şi care merg înainte, atunci acest lucru va fi scris în clar pe o tăbliţă amplasată lângă lumina verde a semaforului.
Pe culoarea roşie, de formă rotundă a semaforului, este permis doar virajul la dreapta, chiar dacă nu există nici o altă lumină specială pentru acest fapt - vezi verdele intermitent de la noi. Totuşi, în unele situaţii, chiar pe lumina verde, este interzis virajul la dreapta, sub orice formă şi aceasta se întâmplă atunci când semaforul are aprinsă şi o lumină roşie, sub formă de săgeată, îndreptată spre dreapta. Este la fel şi pentru virajul la stânga. Virajul la stânga este permis pe culoarea verde, de formă rotundă a semaforului, dar este interzis când mai există aprinsă o lumină de culoare roşie sub formă de săgeată îndreptată spre stânga.
Despre lumina galbenă a semaforului. Lumina galbenă ţine foarte mult, eu am aproximat undeva la 10 secunde, aproape dublu ca la noi. Întrebarea ar fi, de ce aşa? Am să vă explic altceva şi veţi înţelege de ce ţine atât de mult. Am explicat mai sus că semafoarele sunt amplasate pe partea cealaltă a intersecţiei. Când opreşti la lumina roşie nu ai voie să depăşeşti colţul intersecţiei sau marcajul de pe asfalt sub formă de linie albă, destul de lat, desenat perpendicular pe axul şoselei, amplasat înainte de a intra în intersecţie. Ai dreptul să pătrunzi în intersecţie pe culoarea galbenă a semaforului atâta timp cât ai trecut de marcajul respectiv pe lumina galbenă, chiar dacă atunci când treci pe sub semafor, acesta şi-a schimbat lumina în roşu.
Dacă ai apreciat greşit viteza maşinii precum şi timpul de schimbare a culorii semaforului şi ai intrat în intersecţie, trecând peste marcajul transversal, pe lumina roşie a semaforului atunci ai o mare problemă pentru că majoritatea intersecţiilor sunt prevăzute cu camere de fotografiat/filmat şi vei fi fotografiat, adică îţi va fi fotografiată maşina din spate unde ai numărul de înmatriculare, urmând ca atunci când returnezi maşina la centrul de închirieri să ai de plătit şi o amendă frumuşică.
Eu am văzut multe astfel de faze, fotografiatul contravenienţilor, cel mai bine văzându-se fotografiatul seara, când fotografiile sunt efectuate cu blitz. Ar mai fi de spus că la unele intersecţii mai stă şi poliţia, dar nu sunt ascunşi prin boscheţi să prindă "infractorii" ca pe la noi ci stau cu maşinile parcate pe trotuare, la vedere, şi chiar şi aşa prind destui contravenienţi.
Niciodată poliţia nu vă va opri pentru a vă verifica actele sau documentele maşinii, aşa "de fentă" sau din lipsă de ocupaţie, decât dacă aţi săvârşit vreo contravenţie sau infracţiune sau dacă maşina cu care circulaţi este suspectă că s-ar fi comis cu ea vreo infracţiune. Dacă v-a oprit poliţia înseamnă că sigur aţi făcut ceva chiar dacă, pe moment, nu realizaţi nici în ruptul capului cu ce aţi greşit.
Întâmplare.
Eram în Miami, în concediu, cu încă o familie, 6 persoane, patru adulţi şi doi copii, două fete. Am închiriat un mini-van cu 7 locuri pentru a fi, în primul rând mai ieftin şi în al doilea rând pentru ca fetele, soţiile şi copii, să fie tot timpul împreună. Copii, cele două fete, erau de aceeaşi vârstă, de 7 ani per bucată, fiecare familie având câte o progenitură per căciulă.
Voiam să vizităm "Parrot Jungle", un fel Zoo cu papagali. Eu ştiam cam pe unde era amplasat respectivul obiect, îl mai vizitasem cu câţiva ani înainte dar atunci fusesem singur iar acum voiam să le duc şi pe fete. Trec pe lângă locul respectiv dar nu văd decât nişte case de locuit. Ne aflam într-n cartier. Pe îngusta străduţă, pe care mă strecurasem cu maşina, văd o maşină de poliţie în care stătea un ofiţer care-şi făcea ceva de treabă. Trec pe lângă el şi mai dau un ocol pe câteva străduţe. În final ajung tot pe strada cu maşina de poliţie şi mai trec odată pe lângă ea.
Încăpăţânat din fire, nu mă dau bătut şi continui căutarea, spre disperarea nevestelor şi nerăbdarea tot mai gălăgioasă a fetelor. Ajung, inevitabil, tot pe străduţa cu maşina de poliţie şi îmi vine "geniala" idee să-l întreb pe poliţist unde se află "Parrot Jungle". Opresc în drept cu el, deschid geamul şi-l întreb dacă nu ştie cumva unde este respectivul obiectiv. Geamul de la maşina de poliţie era lăsat în jos. Din mini-van îl priveam pe ofiţer de undeva de sus şi vedeam şi scaunul din dreapta din maşina de poliţie, unde, de bordul maşinii erau prinse, cu nişte braţe mobile, două laptop-uri.
Se uită poliţistul la mine după care aruncă o privire spre unul din laptop-uri şi se întoarce iar spre mine. Mă uit instictiv şi eu spre laptop-urile din maşina de poliţie iar pe unul din ele, mare cât tot ecranul era fotografia mea din paşaport. "Parrot Jungle s-a mutat în port" îmi spune, şi-şi vede mai departe de treabă. Îi mulţumesc, îl salut şi plec spre port.
Fără să-mi ceară nici măcar un act de identitate, poliţistul a aflat totul despre mine după numărul de înmatriculare al maşinii închiriate. Ce simplu!
Sfârşit întâmplare.
Majoritatea semafoarelor funcţionează în regim dinamic în sensul în care, timpul cât este aprinsă lumina verde este şi în funcţie de numărul de maşini oprite la el şi care aşteaptă să treacă. Am observat acest fapt la unul din semafoarele pe sub care treceam zilnic, amplasat într-o intersecţie cu un bulevard. Noaptea, când erau puţine maşini, lumina verde a semaforului ţinea foarte puţin, treceau doar trei maşini pe un verde, lăsând timpul mai mare de verde pentru semafoarele de pe strada principală iar ziua, când de pe străduţa laterală ieşeau multe maşini, timpul pentru lumina verde era foarte mare, ajungând până la 30 de secunde.
Evitaţi, pe cât posibil să rămâneţi blocat cu maşina în intersecţie pentru că sunt intersecţii unde este specificat acest fapt în mod expres. Care sunt acestea? Simplu, veţi vedea, lângă luminile semaforului o tăbliţă pe care scrie "Do not block intersection". Unde nu există o astfel de tăbliţă nu este nici o problemă dacă rămâneţi blocat în intersecţie dar veţi "primi", în cel mai rău caz, câteva priviri mustrătoare sau poate şi câte un "claxon" de la vreun şofer de sorginte latină. Şi nu uitaţi: sunteţi în ţara unde ce nu este interzis, este permis.
Atenţie la stilul de condus: evitaţi să treceţi alternativ şi rapid de pe o bandă pe cealaltă sau să faceţi "slalom printre maşini" pentru a-i depăşi pe ceilalţi participanţi la trafic pentru că veţi fi considerat un "Reckless driver" - (şofer nesăbuit, inconştient) existând şi un număr de telefon unde poate fi raportat, de către oricine, un conducător cu o astfel de atitudine - #347. După un apel făcut la acest număr de telefon, de către un şofer cu spirit civic, în câteva minute veţi fi interceptat de cel puţin o maşină de poliţie şi veţi primi ca escortă şi un elicopter care vă va filma din aer, pentru orice eventualitate. "Distracţia" vă va tăia elanul dar şi dreptul de a mai conduce pe continent american.
Va urma.
Trimis de Utube in 05.04.17 14:13:42
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în AMERICA DE NORD.
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Utube); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Unii au prea multe laptopuri! Ai noștri nici măcar bocanci.
Instructive și distractive scrieri pui pe aici!
@elviramvio: Super-tare, cititorule.
Eu nici n-am reuşit să revăd cum arată articolul şi deja m-ai gratulat cu un ecou. Mulţumesc mult de tot!
O zi superbă vă doresc!
@Utube: Cred ca deja ma repet insa sper sa nu te deranjeze, mai omule, povestesti atat de haios totul incat nu poti trece neobservat. Foarte interesant tot ce povestesti tu si chiar daca nu voi ajunge prin America si nu voi inchiria masina acolo tot imi place sa lecturez aceste sfaturi.
Felicitari, votat cu foarte mare drag si astept sa vad ce peripetii ne mai povestesti aici.
O rugaminte, daca printre cititorii acestor articole se gaseste vreun editor sau cineva in legatura cu o editura, ar scoate sigur un best-seller cu aceste povesti, asa ca prindeti-l oamenilor acum cat inca nu stie lumea prea bine ce scrie aici , eu as cumpara cartea sigur, si as cere si autograf
@Utube: Uffff, am citit de doua ori review-ul pentru a-l intelege (prima oara l-am lecturat pe repede-inainte fiind la serviciu si nu l-am inteles prea bine la partea cu semafoarele, deh sunt blonda)
Doamneeee... cate intamplari... cati bani "lasati" cadou politiei americane . Vezi de ce este bine sa plece altul inaintea ta sa-ti povesteasca si tu sa te feresti de rele hihihi
Superbe povestioarele adica scrise ca traite n-as zice
Acordat votul cu mare drag si vorba lui Mishu daca ai scrie o carte ar fi cu siguranta una de succes (sau succesuri cum a zis un contemporan in viata hahaha )
@mishu: Bună să-ți fie inima, cititorule!
Mulțumesc foarte mult pentru ecou și pentru aprecieri.
Îmi face o deosebită plăcere să vă povestesc vouă, prietenilor mei de pe AFA, întâmplările mele și ale prietenilor mei pe tărâm american așa cum le povestesc prietenilor cu care mă întâlnesc în viața de zi cu zi ori de câte ori mă întorc de acolo.
Îți mulțumesc încă odată pentru aprecieri și îți doresc o seară deosebită!
@diana2015: Mulțumesc foarte mult pentru lecturare, apreciere, vot și ecou.
Culoarea părului nu are nimic comun cu gradul de inteligență al unei persoane cum nu are nici prezența sau absenţa acestuia. Câți oameni sunt cu păr cărunt, care ar fi in simbol al înțelepciunii, dar sunt proști sadea?
Câți nu au păr și sunt minți strălucite și câți bruneți cu claie de păr pe cap sunt proști de bubuie.
Vreau să spun că poți fi inteligentă și frumoasă indiferent de culoarea părului iar faptul că cineva este blondă nu înseamnă absolut nimic - cea mai "slabă intelectual" femeie, pe care am întâlnit-o în viața mea, a fost o brunetă "originală" iar cea mai sexi a fost o blondă.
Îți mulțumesc mult, încă odată.
O seară deosebită!
@Utube: Ceva asemanator am pățit și noi în Bulgaria, țara pe care o traversam noaptea pentru a ajunge mai repede în Grecia sau în Turcia.
Ne-au oprit polițiștii bulgari într-un sat, circulam cu viteza legală. Normal că doreau șpagă. În spatele nostru încă trei mașini, prietenii noștri, au oprit după noi. A coborât din mașină unul dintre ei, a arătat legitimația și astfel am scăpat nespaguiți
Cât privește inteligența blondelor, ai perfectă dreptate, nu se poate generaliza, însă așa-s glumele mai savuroase.
Eu nu am avut curajul să conduc în Statele Unite, deși mi-ar fi prins tare bine (poate, data viitoare îmi voi face curaj). Și, până atunci, poate se mai întâmplă ceva de bine și în România. Aici nu poți să te faci nici măcar înțeles de ceilalți șoferi (amici, oameni cu studii superioare) când le explici că mersul șerpuit pe benzi nu este normal, nici sănătos, și nici eficient (nici măcar pentru ei, că nu câștigă decât o lungime de mașină până la următorul dop de circulație)...
@krisstinna: Mulțumesc mult pentru ecou!
Am mai auzit astfel de întâmplări povestite de prieteni de-ai mei dar care s-au terminat cu 20 de euro.
O zi deosebită!
@diacrys: Mulțumesc pentru ecou!
La noi, toată lumea se grăbește până la... următorul semafor.
Dacă toți am conduce mașinile mai liniștiți traficul s-ar desfășura mult mai fluent, mai bine și fără accidente grave. Probabil că acesta este stilul balcanic de condus care ne consumă nervi și bani pe reparaţii de mașini, spre bucuria tinichigiilor și a mecanicilor auto.
O zi deosebită!
@Utube: Articolele tale despre Miami sunt citite, în ordinea apariției lor și DUPĂ ce le lecturez eu, de prietena mea, foarte bună, care locuiește... ai ghicit! ÎN MIAMI!
M-a rugat să-ți transmit că-s niște informații foarte utile, pe lângă că-s haioase!
Deci, și de la prietena mea, un F. Util și-un mare THX!
@Zoazore: Mulțumesc mult pentru lecturare și pentru ecou!
Mă bucură faptul că cineva din Miami îmi citește articolele. Am și un bonus de credibilitate.
All the best, to your friend in Miami and a big hand of thank you!
O zi deosebită!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Feb.2020 Scump, dar bun — scris în 27.03.20 de robert din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- May.2017 Miami, oraşul spectacol — scris în 28.06.17 de câinele roşu din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Apr.2017 Miami Beach — scris în 21.05.17 de ascarlat din DUBLIN - RECOMANDĂ
- Apr.2017 Wynwood Walls Miami — scris în 19.05.17 de ascarlat din DUBLIN - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #11.3. Sfaturi pentru şoferii care conduc maşina prin Miami - Part 3. — scris în 07.04.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #11.1. Sfaturi pentru şoferii care conduc maşina prin Miami - Part 1. — scris în 03.04.17 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Haideţi la Miami - #6. Maşina. — scris în 17.12.16 de Utube din ARAD - RECOMANDĂ