ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 07.04.2017
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Arad
ÎNSCRIS: 15.12.09
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
OCT-2016
DURATA: 21 zile
familie cu copii
2 AD. + 1 COPII -- v: 16

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 14 MIN

Haideţi la Miami - #11.3. Sfaturi pentru şoferii care conduc maşina prin Miami - Part 3.

TIPĂREȘTE URM de aici

Partea a 3-a

Oraşul Miami este "brăzdat" şase autostrăzi, trei de la nord la sud şi trei de la est la vest. Pe unele se circulă gratuit iar pe unele pentru a circula este nevoie a se plăti o taxă. Taxa de autostradă nu poate fi plătită în avans, fiecare maşină fiind taxată în momentul când intră pe autostrada respectivă. Taxele de acces pe autostradă pot fi de valoare fixă (0,35 până la 1,50 dolari) sau în funcţie de distanţa parcursă pe autostradă. Există două metode de taxare: cu transponder şi după plăcuţa de înmatriculare a maşinii.

Metoda de taxare cu transponder. Această metodă presupune achiziţionarea, de la orice benzinărie, a unui mic dispozitiv, tip abţibild, care se lipeşte pe parbrizul maşinii. Dispozitivului îi corespunde un cod şi un cont. În cont există, la achiziţionarea lui, o anumită sumă, depinde câţi bani doriţi să puneţi pe cont la achiziţionare, 10,20,50 de dolari, etc. Ca să vă verificaţi contul trebuie să vă înregistraţi, pe internet, la adresa de pe net pe care o primiţi odată cu micul transponder. Astfel veţi avea posibilitatea de a vă verifica suma pe care o mai aveţi în contul transponderului şi aveţi şi posibilitatea să vă alimentaţi contul, de pe un card de credit, atunci când suma din cont scade sub o anumită valoare. Cu acest mod de taxare veţi fi taxat în funcţie de distanţa pe care o parcurgeţi pe autostradă, echipamentele de citire efectuând citirea atât la intrarea cât şi la ieşirea dumneavoastră de pe autostradă.

Metoda de taxare după plăcuţa de înmatriculare. În Florida, maşinile au doar o singură plăcuţă de înmatriculare, amplasată în spatele autoturismului. Când intraţi pe o autostradă, unde se plăteşte funcţie de plăcuţa de înmatriculare, o cameră foto vă va fotografia plăcuţa de înmatriculare a maşinii iar suma de plată aferentă va fi ataşată firmei care v-a închiriat maşina. Când, la sfârşitul sejurului, veţi returna maşina vi se va prezenta şi nota de plată cu toate taxele aferente autostrăzilor pe care aţi circulat.

Atenţie! Sunt autostrăzi unde taxarea se efectuează doar pe bază de transponder iar dacă nu aveţi aşa ceva montat pe maşină sunteţi pasibili de o amendă de 25 de dolari per intrare plus taxa de autostradă. Veţi şti care sunt aceste autostrăzi pentru că există mai multe indicatoare de avertizare amplasate cu mult timp înainte de a intra pe respectiva autostradă. Soluţia cea mai simplă este să solicitaţi de la firma de închirieri, atunci când închiriaţi o maşină, să vă dea o maşină care are montat transponder pentru plata taxelor de autostradă şi atunci puteţi circula fără griji peste tot - doar valoarea bugetului personal va fi limita. Eu aşa am procedat.

Nu pe toate autostrăzile trebuie plătite taxe de circulaţie. Sunt destule autostrăzi pe care se circulă gratuit dar acestea, aşa cum bine bănuiţi, sunt foarte aglomerate şi pierdeţi foarte mult timp cu deplasarea dintr-un punct în altul al oraşului iar dacă mai ţineţi cont şi de faptul că distanţele sunt foarte mari... Aproape pe toate autostrăzile pe care se circulă gratuit s-au construit una, maxim două benzi speciale, intitulate "Fast lanes" sau "Express lanes" , pe care dacă intraţi trebuie plătită o taxă iar pe ele se circulă foarte bine şi foarte repede deoarece traficului greu îi este interzis accesul. Intrarea pe aceste benzi se poate efectua doar de maşinile care au amplasat acel transponder pentru plată.

Întâmplare.

Eram în prima mea deplasare la Miami. Conduceam maşina pentru prima dată pe continent american şi eram foarte fericit. Ne urcăm, patru colegi, în maşină să mergem la plajă în cartierul Hollywood, amplasat în nordul oraşului. Distanţă mare, mon cher, deci ochim o autostradă, Turnpike, care ni s-a părut că ne va duce foarte repede şi direct acolo. Stăteam undeva în Kendall.

Intru pe autostradă şi mă apropii de centrele de taxare - mai demult aveai posibilitatea să plăteşti taxa de autostradă cash la nişte gherete cu barieră amplasate la intrarea pe autostradă. Când mă apropii mai bine văd că nu sunt gherete de taxare, în schimb citesc pe tablele de informare că respectiva intrare pe autostradă este prevăzută doar cu sistem de taxare "Sun Pass" adică cu transponder. "Băgami-aş... !!! " "Ce facem acum? " îi întreb pe ceilalţi. Înapoi, să dau cu spatele, nici vorbă! Să trec pe banda cealaltă, de întors, era imposibil deoarece erau montaţi parapeţi de beton.

Opresc maşina, cam la 100 de metri de trecere, şi stăm să ne gândim. În spatele nostru se formează coloană. Unii ne ocolesc, alţii aşteaptă liniştiţi să ne mişcăm din loc. Ni se face jenă. Stăm deja de 5 minute. Citim toate tablele cu informaţii atârnate deasupra punctului de intrare. Amenda este de 25 de dolari plus taxa de autostradă - asta dacă treci şi nu ai transponder. "Asta e! " "O plătim pe din-patru? " îi întreb pe compatrioţi. "Da! " primesc un răspuns unanim. Am trecut prin poarta de taxare cu o grămadă de strigăte gen: "Iiiiihaaa!!! Geronimoooo!!! ". La plecarea din Miami, când am predat maşina, am avut de plătit, ca sumă suplimentară, 28 de dolari, cu tot cu taxe.

Sfârşit întâmplare.

Sistematizarea oraşului. Înainte de a vorbi despre acest subiect, pentru a-l înţelege, ar trebui să aveţi în faţă harta oraşului. Miami este un oraş foarte bine sistematizat. Străzile, în majoritatea lor, sunt orientate nor-sud şi est vest, existând şi câteva, foarte puţine ce-i drept, care taie de-a curmezişul porţiuni din oraş. Pentru a te orienta uşor prin Miami trebuie să cunoşti punctele cardinale şi implicit roza vânturilor. Astfel, oraşul este împărţit în patru mari careuri de două străzi principale dispuse în cruce. Este vorba de Flagler Street, amplasată la jumătatea oraşului şi care-l "taie" de la est la vest, în două părţi, nord şi sud şi de Miami Avenue care "taie" oraşul de la nord la sud, în două părţi, est şi vest. Se formează prin urmare patru careuri, Nord Vest (NW), Nord Est (NE), Sud Est (SE) şi Sud Vest (SW). Numele străzilor din fiecare careu va fi precedat de cele două litere care identifică respectivul careu.

Fiecare stradă se identifică printr-o cifră, începând cu cifra 1, numărătoarea începând de lângă una din cele două străzi de referinţă, numerele crescând pe cum te îndepărtezi de acestea. Unele străzi, mai importante şi mai mari dar şi majoritatea autostrăzilor, au şi nume proprii. Şi ca să fie puţin mai complicat unele străzi pot fi identificate după un cod format din trei cifre, probabil denumirea lor veche. Autostrăzile interstatale, care se continuă şi în alte state americane, au litera "I" în faţă şi o cifră - de exemplu 95, cea mai cunoscută în Miami fiind I-95.

Tot pentru o mai uşoară orientare, străzile care au orientarea nord-sud au denumirea de "Avenue" sau "Court" iar străzile care au orientarea est-vest au denumirea de "Street" sau "Terrace". Pare complicat dar hai să vedeţi un exemplu: unde este NW 8th Street? Este la 8 străzi nord de Flagler Street, are orientarea est-vest şi este în stânga faţă de Miami Avenue. Trebuie doar să ştiţi unde este Flagler Street şi Miami Avenue. Dacă aveţi şi un strop de imaginaţie orientarea pe teren este floare la ureche. Dacă nu, tot GPS-ul ştie tot. Dar sunt sigur că după câteva zile de plimbări pe străzile oraşului o veţi dibui foarte bine cu orientarea.

Fără glumă, la orientare vă va ajuta foarte mult şi poziţia soarelui de pe cer, asta în zilele senine. Personal, de multe ori am sesizat că mă deplasez într-o direcţie greşită doar uitându-mă după soare. Şi dacă suntem la orientare să vă spun câte ceva şi despre indicatoarele de orientare şi de informare. Ca şi la cam toate capitolele, şoselele din Miami excelează şi la numărul de indicatoare rutiere de orientare amplasate. Fiecare stradă este marcată şi semnalizată cu un indicator corespunzător, de regulă amplasat lângă luminile semaforului. Multe din străzi sunt presemnalizate cu mult înainte de a se ajunge la ele iar ieşirile de pe autostrăzi sunt semnalizate, cu table indicatoare, din aproape milă în milă iar pe cum te apropii de ieşire chiar şi din sfert în sfert de milă. Atenţie, toate distanţele de pe indicatoare sunt exprimate în mile - 1 milă este 1,6 kilometri.

Dacă aţi "ratat" o ieşire de pe autostradă atunci înseamnă clar că nu aţi fost atent pentru că altfel este imposibil. În acest caz nu vă faceţi probleme, continuaţi-vă drumul şi ieşiţi la următoarea ieşire pentru că acolo sigur veţi avea posibilitatea să urcaţi înapoi pe autostradă şi să vă întoarceţi la ieşirea dorită - pe autostradă este o regulă: unde este o ieşire este şi o intrare.

Întâmplare

Era spre înserate, soarele mijea spre apus şi eu mă grăbeam spre hotel. Veneam de la mall-ul Sawgrass Mill şi mergeam spre sud pe autostrada I75. Urma să intru pe o altă autostradă şi la joncţiunea respectivă am avut impresia că am virat greşit pe o altă ieşire decât cea pe care trebuia să ies. Bănuiala mi s-a confirmat imediat pentru că pe drum erau foarte puţine maşini şi mai mult, aveam soarele în faţă, deci mergeam spre vest când eu trebuia să-mi continui drumul spre sud, spre oraş. Văd un indicator cu o ieşire dar, din cauza vitezei şi neatenţiei, o ratez.

Următoarea tablă mă informează: "Next exit on 35 miles". Uau!!! Reduc viteza şi trag uşor pe dreapta. Nicidecum nu aveam de gând să mai merg 50 de kilometri şi să mă întorc înapoi. Şoseaua era liberă, puţine maşini iar sensul celălalt de mers era cam la 50 de metri, în stânga. Nu erau balustrade separatoare între sensuri iar ca să ajung pe sensul celălalt trebuia să trec printr-o mică vale, cu iarbă înaltă unde era posibil să fie apă sau teren mlăştinos. Gândesc rapid: dacă mă împotmolesc, acolo rămân şi plătesc şi o amendă de mă ustură pielea. Mai aveam o soluţie: să dau cu spatele pe autostradă până la ieşirea pe care am ratat-o. Asta însemna cam 2 kilometri. Optez pentru această variantă, mai sănătoasă. Ies pe banda de avarie şi..., a fost cea mai mare distanţă pe care am mers vreodată cu maşina cu spatele. A doua zi am stat toată ziua cu comprese reci pe gât.

Sfârşit întâmplare.

Dacă aveţi neşansa să suferiţi un accident de circulaţie fie că este din vina dumneavoastră fie că nu, sub nici o formă să nu vă duceţi spre maşina celui cu care aţi avut accident. Nu vă angajaţi în dispute, explicaţii sau scuze cu celălalt şofer. Nu uitaţi ce v-am spus despre arme. Staţi cât mai departe de el până vine poliţia.

Ieşiţi afară din maşina dumneavoastră doar dacă este în siguranţă să ieşiţi şi este neapărat nevoie. Dacă sunteţi pe autostradă aveţi mare grijă pentru că puteţi fi acroşat, mult mai uşor decât la noi, de alte maşini care trec pe lângă dumneavoastră. Părăsiţi cât de repede posibil partea carosabilă şi sunaţi imediat la 911. În maximum trei minute va veni o maşină de poliţie la faţa locului. De fapt vor veni mai multe.

Răspundeţi scurt şi concis la toate întrebările ofiţerilor de poliţie. Nu vorbiţi în plus, nu acuzaţi pe nimeni. Spuneţi doar ce aţi făcut dumneavoastră şi nu ce vi se pare că ar fi făcut celălalt sau "ce ar părea că s-ar fi fost... ". Toate astea pot fi, pe bune, folosite împotriva dumneavoastră.

Dacă vi se opreşte maşina undeva pe o şosea din oraş sau pe autostradă şi sunteţi pe o bandă de circulaţie din mijloc, nu ieşiţi din maşină sub nici o formă pentru că riscaţi să fiţi loviţi de alte maşini. Rămâneţi în maşină, aprindeţi avariile, sunaţi la 911, la poliţie şi explicaţi ce vi s-a întâmplat. Foarte repede vor veni mai multe maşini de poliţie care vor opri circulaţia şi vă vor ajuta să mutaţi maşina de pe partea carosabilă. Personal am asistat la o astfel de întâmplare, deci este pe bune!

Despre "coabitarea" alcool-condus maşina pot doar să vă spun ce sfat mi s-a dat de către localnici: "Don't drink and drive! ". Personal am evitat să mă urc la volan după ce am băut chiar şi o bere, deşi am aflat, dar nu ştiu dacă este legal, că poţi bea o bere, doar o singură bere şi după aceea să conduci maşina. Sfatul meu este să nu beţi deloc alcool până ajungeţi la destinaţie, pentru că nu se ştie niciodată.

Întâmplare

Eram la sfârşit de curs iar orice curs se termină cu un chef de pomină, evident. Stăteam într-un apartament cu 2 dormitoare, 2 băi, un living şi o bucătărie destul de mică, construit în stil Samantha, cu încă trei colegi, într-o zonă liniştită, în Kendall. Cumpărasem, pentru tot grupul, 12 persoane, cam 120 de doze de bere, 10 sticle de vin, 4 sticle de şampanie, whiski şi multe altele, hotărâţi să o ţinem până dimineaţă.

Am început cheful, cu spor, cam pe la ora 16.00 iar pe la 21.00 ni s-au terminat berile, căldură mare la Miami, şi am trimis un "comando" după provizii. S-au întors victorioşi şi am continuat petrecerea. Fiind foarte multe doze de bere goale, am renunţat să le mai aruncăm la gunoi, ne-am plictisit să tot cărăm gunoiul la tomberoane. Am răsturnat o masă, am pus-o în uşa de la bucătărie şi am aruncat pe jos în bucătărie toate dozele şi sticlele goale - de apă, suc, şampanie, vin şi ce-o mai fi fost.

Pe la ora 01.00 se formase în bucătărie un "covor" de jumătate de metru grosime de doze goale şi "alte cele". Când, bate cineva la uşă. Deschidem, cu inimele cât un purice să nu fie poliţia şi când colo ce să vezi? Două fete, tinere, drăguţe... "Can we drink a beer with you? " ne adresează o jună întrebarea, zămbind. "But of course you can! " le spunem, şi le invităm înăuntru. Intră fetele, se aşează pe fotolii şi le servim cu câte o bere, pe alese.

Legăm o conversaţie, atmosfera se destinde şi la un momemnt dat una din fete ne spune: "Ştiţi, eu sunt alcoolică! " "Uau" Serios? " le întrebăm miraţi. "Dar cât bei pe zi, de ai această etichetă? " "Cel mai mult beau trei beri pe zi" Rămânem toţi interzişi. Le luăm de mână, pe amândouă şi le ducem în bucătărie. Fetele văd muntele de doze goale din bucătărie şi nu înţeleg ce se întâmplă. "Vedeţi dozele şi sticlele goale de pe jos? " "Atâta am băut noi în 7 ore şi nu suntem consideraţi alcoolici". Fetele s-au întors cu spatele şi au plecat în pas alergător. "Nu v-aţi băut berile! " a încercat un coleg de-al meu dar i-a răspuns doar o uşă trântită în grabă.

Sfârşit întâmplare.

Despre parcarea maşinii prin Miami. Peste tot unde mergeţi, la cumpărături, atracţii sau la parcuri de distracţie există parcări amenajate în care intră suficiente maşini astfel încât parcarea bolidului să nu fie o problemă. Cel puţin în jurul mall-urilor parcările sunt imense şi de aceea vă recomand să memoraţi foarte bine locul unde aţi parcat maşina precum şi uşa de acces pe unde aţi intrat în mall.

Întâmplare

Mergem la cumpărături dar şi să „omorâm” ceva vreme la mall-ul Sawgrass Mill, cel mai mare şi cel mai ieftin mall din Miami. Eram prin perioada primelor deplasări în Miami. Parcăm maşina şi intrăm în mall.

Parcarea de la Sawgrass Mill este de jur împrejurul mall-ului iar accesul în mall se efectuează pe opt intrări separate, fiecare intrare permiţând accesul într-o secţiune a mall-ului, fiecare secţiune fiind de dimensiunea celui mai mare mall din România. Deci, într-un cuvânt, mall-ul Sawgrass Mill este mare cât 8 mall-uri din România.

Evident că distraţi fiind nu ne-am uitat pe unde am intrat în mall şi nici unde am lăsat maşina, deşi în parcare, există, montate pe stâlpii de iluminat, plăcuţe cu identificarea fiecaărei secţiuni şi a fiecărui loc de parcare.

Ne plimbăm noi ce ne plimbăm prin mall şi la un moment dat ne plictisim şi vrem să plecăm la hotel. Ghinion! Realizăm că nu avem nici cea mai mică idee unde am parcat maşina. Începem să facem pe detectivii, pe lângă ce magazine am trecut, cât am mers, în ce direcţii, toate astea ca să aflăm, cel puţin, pe unde am intrat în mall.

Evident că nu descoperim unde am parcat maşina aşa că hotărâm că cel mai înţelept lucru este să mergem la zona de mâncare – food court – şi să stăm „proptiţi” la o masă până la ora închiderii după care să dăm o tură în jurul mall-ului pentru a ne găsi maşina. Am prosedat întocmai iar la o oră după ce mall-ul şi-a închis uşile ne-am găsit, într-un final, şi noi maşina.

Să ne fie învăţătură de minte!

Sfârşit întâmplare.

Parcarea la magazine sau la mall-uri nu se plăteşte dar dacă mergeţi în Miami Beach, zona turistică a oraşului, atunci acolo, indiferent unde opreşti, la magazine sau la plajă, va trebui să plăteşti parcarea, preţul fiind de la 1 dolar până la 3 dolari pe ora de parcare, în uncţie de zonă. De regulă, în toate zonele de interes turistic se plăteşte parcarea chiar şi la obiectivele turistice aflate în afara acestor zone.

Plata parcării se poate efectua fie cu card bancar fie cash. La multe din obiectivele turistice parcarea se plăteşte odată cu achiziţionarea biletului de intrare iar al unele trebuie să te deplasezi la gherete special amenajate pentru a efectua plata.

Nu încercaţi să fiţi şmecher şi să găsiţi un loc unde vi se pare că aveţi voie, pentru că în acest sens autorităţile din Miami au întâlnit deja cam toate situaţiile posibile şi toţi şmecherii posibili. Dacă aţi parcat ilegal vi se va ridica maşina şi va fi dusă într-un loc special amenajat. Pe locul unde aţi avut parcată maşina veţi găsi, în cel mai fericit caz, o hârtie cu numărul de telefon unde trebuie să sunaţi pentru a vă recupera maşina dar şi cu locul unde a fost transportată. În cel mai rău caz vă va aştepta un agent de poliţie pentru a vă înmâna amenda. Iar amenda şi taxele, în această situaţie, sunt „nesimţite”.

Cam asta ar fi despre condusul maşinii prin Miami. Dacă mi-a scăpat ceva şi nu am povestit înseamnă că nu mi s-a întâmplat. Vă doresc drumuri bune, pe oriunde aţi merge!

Sfârşit articol!

## end review sc

[fb]
---
Trimis de Utube in 07.04.17 19:11:07
Validat / Publicat: 08.04.17 05:27:39
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AMERICA DE NORD.

VIZUALIZĂRI: 2992 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

3 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Utube); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P08 La fel, trei indicatoare iar deasupra celui din mijloc sunteţi informat că pe partea stângă autostrada se continuă cu "linii expres". Pentru a intra pe astfel de benzi vă trebuie transponder de taxare.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 13950 PMA (din 16 voturi)

ECOURI la acest articol

3 ecouri scrise, până acum

elviramvio [08.04.17 07:15:42] »

@Utube:

Cine se scoala dimineata, ajunge primul si la... Miami! Am inceput bine ziua. Ca de obicei, bun articol.

mishu [08.04.17 21:44:41] »

@Utube: Eu ce sa spun daca e sa ma refer la Elvira? sunt invidioasa ca a putut citi mult mai devreme decat mine acest articol.

Insa ma bucur ca ai mai postat ceva, pentru ca si din acesta le-am spicuit mamei si sotului fragmente asa pentru amuzament.

Cred ca intre timp te-ai obisnuit cu americanii, insa mie mi se pare ca au multe lucruri ciudate si probabil ca asa gandesc si ei despre noi .

Felicitari, votat cu mare placere.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
kaka747 [25.07.21 18:03:39] »

Sal

Am condus prin arizona pe i 10 nu am avut de platit nimic.

Vad ca florida e mai complicat, intentionez sa merg la key west.

Am oprit linga o masina de politie sa intreb ceva, asa ofiter speriat nu am mai vazut, a stat la 10 m cu mina pe pistol, am zis ca sunt rus nu am navi pina la urma pe hirtia mea harta o scris ceva indicatii.

Zic ca sunt rus ca nu stiu de romania.

Nu incercati sa dormiti in masina iarna se opreste motoru din ora in ora, claxoneaza si se aprind si luminile.

Ce am mai vazut ciudat in usa pe autostrada, daca iesi din benzinarie dupa un camion rosu de ex apoi sute de mile tot dupa ala stai si el merge cu vit max de 75, nu se apropie alte masini sa te depaseasca.

Sanatate multa

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
elviramvio, kaka747, mishu
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Miami și împrejurimile:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.093134164810181 sec
    ecranul dvs: 1 x 1