ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.11.2010
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Târgu Mureș
ÎNSCRIS: 28.03.10
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
OCT-2010
DURATA: 1 zile
prieteni
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

Prin Elvetia, spre Tirol

TIPĂREȘTE

"Hai! , gata cu filozofeala, ai intrecut masura baiete, treci la lucruri concrete! ", “e usor a scrie versuri… hai coboara adanc in beciul memoriei tale si adu-ne de acolo un ulcior cu amintiri din drumetiile tale si scrie-ne ceva frumos, ca doar erai primul in clasa-ntaia la caligrafie! "

Elvetia si prelungirea ei muntoasa numita Austria sunt ca doua bucati mari de cascaval de granit perforate de zeci de tuneluri mai lungi sau mai scurte, asa precum sunt si notele muzicale ale lui Mozart, doua scweitzere gaurite de zeci de tuneluri prin care oamenii alearga ca nebunii urmarind o linie continua pe asfalt, ce-i indeamna sa intre pe-o parte si sa iasa pe cealalta in loc sa admire minunatiile ce se afla deasupra cascavalului. Nu exagerez prea mult daca afirm ca Elvetia si Austria sunt doua tari formate din asfalt, beton si granit iar in locul in care, constructorul, fie el Omul sau Natura, a mai uitat cate un petec de iarba verde, vacile Milka, pasc impasibile la goana nebuneasca a trenurilor de mare viteaza ce le persifleaza din mers, la trecerea inexorabila a timpului care nu stie nimic altceva sa faca decat sa treaca si iar sa treaca fara sa se opreasca niciodata sau la grijilor si nevoilor noastre cotidiene. Ce bine e sa fii vaca! N-ai treaba nici cu impozitele, nici cu TVA-ul, nici cu cateii care latra pe coridor, nici cu teava care s-a spart in perete tocmai cand pleci tu la servici, dar nu-i nimic…In alta viata, fac cerere ca sa nu ma mai nasc om! Vreau sa fiu vaca si singura mea grija sa fie pascutul. Imi convine si-n Romania.

Parasim Germania si la granita elventiana, Feri scoate pe geam pasapoartele, Elvetia nu e in UE, ne asteptam la un contrtrol mai serios, dar tanarul granicer priveste mai intai Jeep-ul BMW inmatriculat in Germania, nici nu deschide pasapoartele, ne face un semn discret cu privirea si…asta a fost tot. “Auf viedersehen Deutchland! ”Cred ca daca eram eu pe-acolo cu masina mea cu numar de RO, ma tragea automat pe dreapta si-mi spunea ca am un riz de la un cauciuc cam tocit si-mi lipseste o aspirina din trusa medicala… Ne indreptam spre St. Gallen si Boden See sau mai pe romaneste l"acul Constanta", loc ce se afla pe harta la “ingemanarea a trei tari prospere” si vorbitoare cam a aceleiasi limbi germane, Gemania, Elvetia si Austria. Acum in extrasezon, e suficient frig doar prin hoteluri dar e insuficient prin muntii gri ce-i vad in fata mea fara zapada, nu ca pe frumoasele carti postale inzapezite cu Elvetia, care cred ca-s trucate toate cu calculatorul! Patrundem prin tunele, o droaie de tunele, pot zice c-am traversat Elvetia “pe sub ea”, sau “prin ea”. Dar in nici un caz "peste ea"…autostrada nu se construieste pe creasta muntilor. E de-abia inceputul lunii octombrie, iar aici sezonul e mort, ziarele nu scriu decat despre apropiata strapungere a muntelui Gotthard, si apropiata realizare a „tunelului lumii”.

In maximum, o saptamana, va fi perforata şi ultima foita A4 de stanca, care va da omenirii cel mai lung tunel din lume prin Alpii elveţieni. , depasind cu 3 Km tunelul din Hokkaido de sub Muntii Japoniei... (cred ca japonezii se gandesc deja la unul si mai lung decat Gotthard)... Timp de 14 ani foreza „Sissi”, a lucrat „non-stop” realizand, cel mai lung tunel de cale ferata si auto din lume, de 57 de kilometri, dar finalizare lui se va realiza doar in 2016. Trenurile vor circula cu o viteza de 250 de km/h, o calatorie intre Zurich si Milano va dura o ora si jumatate. Momentul incheierii lucrarilor de „strapungere” va fi transmis „live” de catre televiziunea elvetiana in intreaga lume, de fata cu toti ministri transporturilor de pe intreg continentul.

Feri goneste cu 160 Km la ora, asta e viteza la care el se simte in siguranta si eu imi simt inima prin pantaloni... Pe banda opusa zarim doua ambuteiaje datorate unor accidente, masinile asunt oprite pe zeci de kilometri, un helicopter soseste sa degajeze masinile contorsionate. „Ti--ai facut gimnastica de dimineata? ... il intreb eu pe Feri, azi ai de condus vreo 1500 de km”... „Fii fara grije Doki, niciodata nu uit de gimnastica, mai uit eu sa pun cate o frana cand trebuie, dar de gimnastica nu uit niciodata”. Ma bucur totusi cand in fata noastra mai apare cate o poarta de taxare ce juguleaza circulatia si mie-mi mai da ragaz sa respir. Ajungem repde la Boden See, privim lacul glaciar in fuga, iluziile de pe copertile ciocolatei Milka cu vacute pascand fericite intr-un decor idilic desprins parca din filmul „Heidi” nu prea am vazut in Elvetia, ... Feri insa ma consoleaza... ”Ei, sa vezi tu Dolomitii, sunt de o mie de ori mai frumosi decat Alpii din aceasta zona”... Realitatea e ca atunci cand mergi pe autostrada nu vezi nimic din frumusetile unei tari, localitatile sunt departe, crestele inzapezite de-abia daca le zaresti... Ici colo cate o manastire cocotata pe-o stanca iti arata ca tara asta cu o autostrada atat de moderna, si cu masini ce circula pe ea, e totusi o tara populata. Tunelurile ma innebunesc, intri intr-un tunel pe soare si iesi pe partea cealalta pe ceata, intria apoi in altul pe ceata si iesi pe dincolo pe plaoie... si tot asa... intram in tunelul Alberg, care mi se pare foarte lung... aici daca ramai fara benzina, ai incurcat-o rau... ai blocat toata circulatia... in interior exista numeroase refugii si telefoane de SOS, dar daca telefonezi la Politie dup-o canistra de benzina, Politia va veni, fara-ndoiala, dar pretul benzinei va fi usturator. Ti se poate si ridica permisul de conducere.

Trecem in Austria fara sa simtim, intram in Tirol, peisajul e altul. Mai salbatic, mai umanizat, parca si Alpii au mai multa zapada. Mai vezi si cate o pensiune sau un cate un popas la margine de drum. Ne oprim intr-un mega-parking in care suntem invaluitii din trei parti de verdele brazilor, din fata de albastrul rece al unui lac glaciar iar pe deasupra simtim un nor alb dar rautacios care se-aseaza in fata soarelui precum un voal peste ochii frumosi ai unei tinere musulmance. Unde esti tu Sarkozy, ca sa rezolvi c-un decret celest, problema? Ei da, Tirolul e superb, case elegante, vile si pensiuni cu culori ce se simpatizeaza unele cu altele, se pare ca-n Austria nici o vila, pensiune sau hotel nu se construieste fara aviziul unui designer de la primarie, care-si da girul daca constructia se incadreaza sau nu in peisaj. Iarna, tara devine un vis pentru impatimitii schiului si-n ultimii ani, aici, se pare ca se vorbeste mai mult romaneste decat in…Carpati…. Ajungem langa trambulina olimpica de la Innsbruck, locul de desfasurare a doua Olimpiade de iarna. Nu e deloc usor sa organizezi o olimpiada, ai nevoie de “enspe mii” de chestii pentru a face fata afluxului de turisti si specatatori si-n primul rand ai nevoie de… zapada. Dar aici, in Tirol, regiune situata intre 1600 si 3200 de metri, dupa Craciun, e zapada suficienta. In fata trambulinri olimpice cobor din masina ca sa fac o fotografie, dar brusc, o pala de vand e gata-gata sa ma ia de pe sosea…E “Foenul”, zice Feri, nu-i a buna…Se-apropie seara si decidem s-o “taiem” pe “drumul maurilor”, prin pasul Brenner, decidem sa traversam Alpii intr-o ora la fel ca Hanibal in doua luni si sa innoptam undeva in Italia. Drumul maurilor e-o insiruire de vreo 50 de “ace de par” pe care nu poti nici sa le “lalai” nici sa le “valsezi” ci trebuie sa mentii o viteza constanta (160 de Km la ora, in cazul lui Feri), drumul e ingust, un rau care adapa soldatii cartaginezi, elefantii si vitele lor in urma cu doua milenii, ne tine de companie, in dreapta e padure deasa, in stanga e tot padure deasa, deasupra, avem nori de futuna. Putine masini se incumeta sa strabata acest drum, intr-o ora de mers, dac-am vazut vreo 12. Alti nebuni ca noi. La fiecare curba e-un concert de scartait la 4 roti. Stomacul meu e cand in portiera din stanga, cand in cea din dreapta. Dar…dup-o ora tot calvarul ia sfarsit, soarele apare din nou pe cer si Dolomitii italieni se inalta in toata splendoarea lor. Am trecut in mai putin de o jumatate de zi de la muntii Alpi la muntii Albi, caci culoarea Dolomitilor italieni e galbui-albiciasa. Oprim la o farmacie ca sa-mi reinprospatez rezerva de Paracetamol si Emetiral, epuizata din cauza lui Hanibal si a drumul lui, si constat ca asistenta nu intelege nimic din ce-i zic in italiana pana cand nu pronunt numele medicamentelor, dar dupa aceea totul se rezolva in favoarea mea si ies din farmacie c-un aer trimfator…de-acum, daca am trecut Alpii si nici capul nu ma mai doare, pana la Roma, nimic nu ne mai sta in cale!

Innoptam la Gesthof Hotel Brunico, intr-un orasel dragut, linistit, cu un centru medieval, cu o cetate gen Sighisoara cocotata in varf de deal …dar acum, in octombrie, in extrasezon alpin, totul e pustiu pe-aici. Receptionera ne da cele mai bune camere, camerele imperiale, stam fiecare singur in cate o camera cu 3 paturi, avem si reducere, intreg hotelul ne apartine. Pana la Craciun, aproape intreaga statiune de ski, Brunico, e in “stand-by”. La fel si hotelul nostru, care acum e gol-golut. Exceptie face pizzeria de la parter, care e intesata cu cei 20- 25 de “rataciti” ca noi. Brunico, statiune cu 6 partii, pe timp de iarna are 30.000 de clienti.

Si ca de obicei pana a doua zi, (adica maine), cand va voi descrie mai pe larg hotelul si orasul Brunico, caloriferele din hotel vor fi reci.

Dorgo


[fb]
---
Trimis de dorgo in 12.11.10 15:09:12
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 4585 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dorgo); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P22 O biserica si-o manastire-n varf de munte
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 6800 PMA (din 10 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

Alina Morar
[12.11.10 15:39:51]
»

O parte din acest traseu l-am parcurs si eu. E splendid.

Noi, la vama in Elvetia, nu am fost controlati. Bine, ca era o vama mica, intr-o localitate mica, nu mai stiu cum se numeste. Si mie unele localitati din Elvetia mi s-au parut foarte pustii.

Eu... pasare mi-as dori sa fiu... le consider cele mai fericite si cele mai libere vietati.

La fel, mi-a placut prin Dolomiti, desi i-am parcurs in mare viteza.

webmaster77
[12.11.10 16:22:36]
»

Mutat la rubrica "Excursie Elvetia" (deja existenta pe site); sters rubrica dublura introdusa de autor

magdalena
[12.11.10 21:58:41]
»

Daca masina mea nu are numar de Germania, dar e nemteasca, merge??

ninaa
[12.11.10 22:13:39]
»

Nu stiu cum nu-ti plac tie Alpii ca eu mor dupa ei. Apropo de masina de RO, ne-a povestit o prietena ca prima oara cand s-a dus in Germania cu masina proprie i-a oprit un politist si le-a spus ca le curge ulei, lucru nepermis la ei. Ea a bodoganit: Fir-ai sa fii de natzi, ne-ai vazut romani si de-aia ne-ai oprit! La care politistul raspunde intr-o romana stalcita: Aveam de gand sa va las sa plecati dar pt ca m-ati facut nazist, platiti amenda 150 marci. Dupa care a venit si replica sotului: Ia-ti adio de la rochia ce ti-am promis-o!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
saxonul
[12.11.10 22:56:24]
»

Mai dorgo, sa zici ca "Elvetia si Austria sunt doua tari formate din asfalt, beton si granit... " mi se pare exagerat. Adica sa pui in primele planuri betonul si asfaltul in doua tari care tocmai ca sunt vizitate pentru natura lor superba...

Daca nu ma insel, Austria are una din cele mai mari suprafete de padure din Europa, raportat la intreaga ei suprafata.

Poate ai vrut sa zici altceva, dar asa se intelege din afirmatia ta.

In rest mi-a placut articolul tau

anadragusin
[13.11.10 00:46:39]
»

Superbe toate pozele, dar cel mai mult mi-a placut cea cu nr. 16. De review nu mai vorbesc...

vioricapetrescu*
[13.11.10 06:49:02]
»

Nu pot sa cred ca cineva care a vazut Elvetia poate vorbi astfel despre ea. Eu cred ca, fie nu a ales momentul potrivit pentru o excursie, fie nu a avut timp sa vada frumusetile acestei tari. Nicaieri in Europa nu simti natura mai mult decit aici. Te sfatuiesc sa citesti rewiew-urile celorlati, sa privesti pozele si sa vad daca poti sa mai declari inca o data ca Elvetia este tara betoanelor.

dorgoAUTOR REVIEW
[14.11.10 12:41:57]
»

@ saxonul

Asa-i precum zici... dar cand te plimbi pe autostrada si nu vezi o zi intreaga decat tunele de beton, parcari de beton, sosele de beton si in zare apar doar muntii de granit... asta e senzatia, esti doar tu si betonul si-ai trecut din Elvetia in Austia si-apoi din Austria in Ungaria pe-un sarpe lung de beton si n-ai vazut mai mult culoarea gri decat verde... cand treci cu trenul, e altceva... vezi numai verde...

Ca sa ajungi la verdeata de pe autostrada... trebuie sa iesi bine de pe ea si sa patrunzi intr-una din superbele lor localitati sau statiuni de ski, in care, intr-adevar, daca nu sunt acoperite integral de zapada... gasesti si pajisti si paduri, de toate...

Elvetia si Austria au prea multe autostrazi, noi prea putine, in natura domneste legea compensatiei...

Mersi pentru aprecieri si numa' bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[14.11.10 13:05:22]
»

@ viorica... poate ca n-am scris eu bine titlul... era mai bine sa scriu... "5 ore prin Elvetia, spre Tirol"... asadar a fost doar o traversare rapida a Elvetiei... si am descris mai mult infrastructura tarii... autostrazi, tunele... si cam ce vezi din goana masinii... am trecut si cu trenul prin aceasta tara, prin cateva cantoane, ... tara e superba acolo sus in creierul muntilor... dar nu pe autostrada si mai ales prin tunele...

In rest, numa' bine!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alina Morar, anadragusin, dorgo, magdalena, saxonul, vioricapetrescu*
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Elveția:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.054003000259399 sec
    ecranul dvs: 1 x 1