ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.11.2018
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 19.06.11
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
NOV-2017
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

Muzeul Automobilelor Regale din Amman

TIPĂREȘTE URM de aici

În excursia pe care am făcut-o în noiembrie 2017 în Iordania, vezi impresii, am stat în Amman două zile, la Jabal Amman Hotel, vezi impresii, timp în care am văzut o parte din oraș și unele din principalele lui obiective turistice, unul dintre acestea fiind Muzeul Automobilelor Regale, despre care voi vorbi acum, despre celelalte, altă poveste, poate altă dată...

Am luat de la Citadela un piețar care să ne ducă mai întâi la Moscheea Regele Abdullah, una din cele mai mari din Amman, și apoi la Parcul Regele Hussein, unde voiam să văd în primul rând Muzeul Automobilelor Regale, dar și Moscheea Regelui Hussein și Muzeul Copiilor din Iordania, aflate în parc. Am negociat cu șoferul 15 JOD, dar pe drum oprindu-ne la un mall, ne-a mai cerut 3 JOD, de fapt mai mult, dar atât i-am mai dat, a stat cu noi permanent cât timp am vizitat obiectivele și ne-am despărțit în fața hotelui unde eram cazați.

Nu fac parte din fanii automobilelor, am mers la muzeu pentru că în urmă cu câteva luni văzusem Muzeul Peugeot din Sochaux, Franța, vezi impresii. Sunt muzee total diferite, primul este muzeul unei mărci, al doilea este un muzeu colecție, una dintre cele mai bune colecții private de mașini, cu multe modele istorice, rare și mitice ce prezintă pasiunea și domnia regelui Hussein, care pot spune că a depășit cu mult așteptările mele. Amândouă expun nu doar automobile ci și motociclete, ale firmei Peugeot la Sochaux, motociclete din întreaga lume la Amman.

Muzeul Automobilelor Regale se află la circa 13 kilometri vest de hotelul în care am fost cazați, are coordonatele GPS 31.9842°N și 35.8257°E. Este închis marțea, se deschide zilnic la ora 10:00, mai puțin vinerea când se deschide la ora 11:00, în toate zilele se închide la ora 19:00, taxa de acces, 3 JOD, include și un audioghid.

A fost inaugurat în anul 2003 de Abdullah al II-lea, actualul rege al Iordaniei, în onoarea tatălui său, regele Hussein, un pasionat de motoare, automobilist, motociclist, pilot de curse, Regele participând la mai multe raliuri, pilot de avioane și elicoptere, și cuprinde circa șaptezeci de automobile și peste cincizeci de motociclete, cele mai multe aparținând regelui Hussein sau casei regale iordaniene, dar și mărci importante din industria autovehiculelor.

La intrarea în parc, în jurul orei 14, am fost întâmpinați de o aeronavă De Havilland Dove construită în 1947 pe care Regele a pilotat-o de mai multe ori, care părea că așteaptă să decoleze cu noi. Mi-ar fi plăcut o plimbare în care să admir Ammanul de sus, dar avionul a rămas pe loc iar noi am mers la intrarea în muzeu, unde am fost întâmpinați de o frumoasă limuzină albă. Am cumpărat biletele de intrare, am fost scanați împreună cu bagajele noastre și am intrat în frumoasa clădire placată cu piatră a muzeului.

În dreapta se află o sală de proiecții și de seminarii, care nu prezenta interes, așa că m-am îndreptat spre cele patru showroomuri unde sunt expuse, pe lângă diferite autovehicule, imagini, diorame, fotografii istorice, prezentări multimedia și panouri ce oferă informații despre rege, muzeu și exponatele sale... Foarte interesante îmi par panourile amplasate lângă fiecare exponat sau grup de exponate care prezintă informații, atât în limba arabă și cât și în limba engleză, referitoare la autovehiculul expus, la compania producătoare, la modul în care Regele sau alt membru al familiei regale l-a folosit.

Mi-am început plimbarea în lumea automobilului regal iordanian…

Primul automobil pe care l-am văzut a fost un Benz Patent Motor, model nr. 1, primul automobil brevetat în lume, mai corect spus o copie a acestuia, un autovehicul cu trei roți, fabricat în 1885 de Karl Benz, părintele cunoscutei companii Mercedes Benz. Privind acest triciclu mi-o imaginam pe Bertha, soția lui, la volan, încadrată de Eugen și Richard, copii lor, în călătoria lor de aproape 200 de kilometri, și mă întrebam care a fost reacția fabricantului când nu și-a mai găsit mașina, cei trei plecaseră fără știrea lui, și ce ar fi făcut poliția dacă primea reclamația de furt și găsea trei pasageri în loc de doi cum era înmatriculat automobilul

Au urmat un Land Rover, Seria 1 fabricat în 1952 pe care Regele îl folosea atât ca militar cât și ca civil, concurență puternică pentru cămilele deșertului, restaurat mai apoi conform specificațiilor originale, un Cadillac, Tip 53 fabricat în 1916 și mai multe motociclete, două din ele expuse împreună, Vincent Black Shadow din 1952 și Brough Superior din 1936, lăsau în urmă renumiții călăreți arabi cu frumoșii lor cai..., altele, Harley-Davidson din 1916, Excelsior din 1920, dar și moderna Harley-Davidson din 1995 străluceau în deșertul iordanian, acolo unde l-au plimbat pe rege, deseori însoțit de Regina Noor.

Mi-au atras atenția trei autovehicule de război: o motocicletă Zundap cu Ataș fabricată în anul 1940 în Germania și mult utilizată de armata germană, un Rolls Royce Blindat fabricat în Anglia în 1915 și o Tatra cehoslovacă din 1937, care au făcut parte din dotarea armatei iordaniene.

Am trecut pe lângă alte automobile, Humber Super Snipe din 1946, Aston Martin DB 2 din 1952, Rover P4-75 din 1952, primul autoturism al tânărului prinț Hussein și m-am oprit la elegantul albastru Lincoln Capri Decapotabil din 1952 pe care tânărul Hussein l-a condus la încoronarea sa din același an, avea doar 17 ani! , expus lângă o poză de la acel eveniment. M-a impresionat entuziasmul mulțimii ce-l aclama pe tânărul rege.

A urmat o serie de diverse automobile decapotabile, Bristol 401 din 1952, Buick Cupeu din 1949, Mercedes Benz 300 D din 1960, Buick Skylark 100 din 1954, Lincoln Continental din 1961. Au urmat, și mai multe limuzine Rolls Royce și Mercedes Benz pe care le-am văzut, le-am pozat, văzut acasă ce-am pozat, dar m-am oprit la Mercedes Benz 600 LWB Pullman din 1975, ultima mașină pe care a condus-o Regele, cu două săptămâni înainte de 7 februarie 1999, când a părăsit Iordania pentru odihna veșnică. Ca omagiu al celui ce a fost „Regele Automobiliștilor Regali” acest automobil nu a mai fost și nu va mai fi condus niciodată.

M-au impresionat un Land Rover V8 Defender din 1994 echipat pentru vizita Papei Francisc în Iordania din 2014 și un autoturism de teren Mercedes Benz 280 GE din 1987 care a transportat cascheta Regelui pe ultimul lui drum, mi-au plăcut eleganta și luxoasa Cord 810 Westchester din 1936 și sportiva Alvis Speed 20 din 1936.

Au urmat alte și alte autovehicule, cele mai multe Rolls Royce și Mercedes Benz, dar și alte mărci, Packard din 1938, Ford din 1977, BMW M1 din 1979, BMW K100 din 1989, multe motociclete, mai ales diferite Harley-Davidson. Trebuie menționate două motociclete deosebite, Bajzath Bike, fabricate în 2013 în Ungaria, concepută să arate ca Lamborghini, și Xenon, o motocicletă electrică americană din 2012 și un autoturism Mercedes Benz SLR McLaren serie limitată din 2009. Mai sunt expuse autoturisme ale cunoscutelor companii Porsche, Chrysler, Ferrari, Lamborghini, Jaguar sau Opel. Sunt expuse și câteva carturi precum și o autoamfibie.

Spuneam și la început că nu sunt pasionată de automobile, dar exponatele mi-au plăcut mult, așa că după vreo oră de plimbare, am mai făcut un tur, de circa 15 minute, în care am revăzut și repozat câteva din frumoasele mașini. Spațiul de expunere este generos, foarte modern utilat, mi-au plăcut însemnele regale de pe unele mașini, coroana regală era la loc de cinste… Cred că pozele postate vă vor prezenta muzeul mai bine ca mine…

În parc, la ieșirea din muzeu se află The Martian Rover, vehiculul care a mers în 2015 prin Deșertul Wadi Rum, la filmările pentru filmul s. f. american „Marțianul”. Dacă știam, când Am Fost Acolo, îi căutam urmele în deșert…

Am renunțat să mai văd Muzeul copiilor din Iordania, aflat la vreo 200 de metri, acum îmi pare rău, și am mers la Moscheea Regelui Hussein aflată, tot în parc, la câteva sute de metri, dar am găsit-o închisă, așa că ne-am întors la hotel.

Acum, când povestesc despre muzeu, cred că merita să-i aloc mai mult timp, este foarte interesantă îmbinarea dintre istoria regalității iordaniene și cea a industriei de automobile, este interesant prin diversitatea modelelor expuse. Mi-a plăcut și m-a impresionat modul cum și acum, după aproape 20 de ani, pasionatul Rege Automobilist este prezent în memoria iordanienilor, modul cum urmașii lui mențin și dezvoltă muzeul... Pe aeroportul din Amman este la loc de cinste poza celor trei: Regele Hussein, Regele actual Abdullah al II-lea și prințul moștenitor Hussein, trei generații, bunic, fiu și nepot...

Prin ceea ce prezintă și cum prezintă muzeul se recomandă, și îl recomand și eu, tuturor celor ce ajung în Amman, în Iordania, nu veți regreta...

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de mprofeanu in 20.11.18 10:55:54
Validat / Publicat: 20.11.18 15:55:53
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ORIENTUL MIJLOCIU.

VIZUALIZĂRI: 1026 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mprofeanu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P05 Amman, Muzeul Automobilelor Regale, Benz Patent Motor, model nr. 1, autovehicul cu trei roți, 1885, fabricat de Karl Benz (copie)
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 63100 PMA (din 47 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

webmaster
[20.11.18 19:28:56]
»

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă SAU (1A) ar fi meritat rubrică nouă, dar crearea ei nu a fost considerată oportună (în acel moment);

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ impus unei astfel de selecții.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

mprofeanuAUTOR REVIEW
[20.11.18 20:24:57]
»

@webmaster: Mulțumesc frumos!

Yolanda
[21.11.18 14:00:21]
»

@mprofeanu: în acest muzeu vedem evolutia automobilului (si a motocicletelor) în general, piese pretioase, a fost o reala placere sa le privesc în poze. Iar ca mare fan de filme SF am fost de-a dreptul încântata sa vad "roverul martian"...

mprofeanuAUTOR REVIEW
[22.11.18 11:41:48]
»

@Yolanda: Mulțumesc frumos pentru că m-ai citit și pentru ecou!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
mprofeanu, Yolanda
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Amman:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.062997102737427 sec
    ecranul dvs: 1 x 1