Variante auto Bucuresti - Constanta
Incepe sezonul estival si odata cu el si afluxul de masini pline cu turisti catre litoralul romanesc. De venit este clar ca vin, nu stiu daca intr-o mai mare sau mai mica masura fata de anul trecut. Pai de ce? In primul rand din cauza dezinteresului fata de litoralul romanesc unde din pacate lucrurile nu stau foarte bine, din n motive, din cauza crizei care si-a aratat deja coltii in minivacanta de Paste si in ceea ce priveste rezervarile de 1 mai, din cauza descoperirii mirajului bulgar si nu in ultimul rand, din cauza drumurilor catre litoral care sunt pe cat de aglomerate pe atat de insuficiente, iar variantele ajutatoare foarte proaste.
Mi-am propus in acest review sa va vorbesc despre principalele cai auto de acces pe litoralul romanesc si de variantele adoptate pentru fluidizarea traficului sufocant din timpul verii. Sunt convins multi dintre voi stiu doar cele trei rute clasice de acces, insa odata cu inchiderea podului de la ecluza din Cernavoda si devierea traficului prin oras s-au deschis si alte rute ocolitoare care au fost incercate cu succes anul trecut.
Punctul de plecare va fi Bucuresti pentru ca marea majoritate vin din acea directie iar cel de sosire Constanta ca punct terminus, chiar daca se continua drumul catre bulgari prin Durankulak, poate fi un minighid excelent si pentru cei care merg pe litoralul nordic al Bulgariei.
Exista 5 variante principale pentru a ajunge pe litoral din care deriva alte cateva:
1. Bucuresti – Fundulea - Lehliu – Drajna – Fetesti (DN3) – Cernavoda (A2) – Medgidia – Constanta (DN22C/E81)
Este un traseu totalizand 242 km pana la intrarea in Constanta, in general foarte bun in ceea ce priveste carosabilul. Ceva probleme sunt intre Drajna si Fetesti si in localitatea Cernavoda.
Principala calitate a acestui traseu este data de faptul ca in mare parte este situata paralel cu autostrada iar marea majoritate a autoturismelor si camioanelor aleg autostrada, deci drumul este mult mai liber.
Din Bucuresti se iese prin Pantelimon, trecem prin padurea si localitatea Branesti (unde se gasesc cei mai buni carnati de casa pe care i-am mancat vreodata), dupa aproximativ 60 km ajungem in Lehliu, este o sosea buna destul de libera, drum drept si vizibilitate excelenta.
Din Lehliu gara facem stanga catre Dor Marunt, daca pastram directia drumul ne poarta catre intersectia cu A2 si apoi catre Calarasi.
De aici apar cateva curbe periculoase (90 grd) in localitati, nu intalnim multe radare sau echipaje de poitie, ele stau de obicei la panda la iesirea din Lehliu si spre Drajna, dar si in Fetesti sau pe soseaua de centura.
Ce incetineste foarte mult deplasarea sunt carutele si tractoarele, DN3 fiind cu o singura banda pe sens in marea majoritate a lungimii sale, dupa cum spuneam exista foarte multe sate si comune iar satenii aleg sa mearga la camp pe drum national, astfel incetinindu-se foarte mult deplasarea.
Portiunea dintre Drajna si Fetesti este una cu multe curbe periculoase, unde intalnim tractoare si carute, deci foarte mare atentie. Copacii sunt chiar pe marginea drumului iar soseaua este foarte ingusta.
Din Fetesti intram pe autostrada A2 fie pe soseaua de centura (reparata de curand) sau prin oras, unde la fiecare colt de strada exista treceri pentru pietoni.
Problemele apar la iesirea de pe portiunea de autostrada, unde traficul este deviat catre orasul Cernavoda datorita lucrarilor care se executa la podul care traverseaza canalul. Lucrarea se va termina catre finalul acestui an; din 1986 de cand s-a dat in folosinta acest pod nu a fost niciodata reparat capital desi pe el circula atat garnituri de tren cat si autovehicule de diverse tonaje.
De la sensul giratoriu de pe iesirea din autostrada se poate face la stanga catre Rasova (DJ233) sau catre centrul orasului Cernavoda pe podul Sf. Maria. Alegem prin Cernavoda, circulatia devine obositoare, sunt foarte multe gropi, denivelari, treceri de pietoni si... politie. Atentie la radare, este o zona unde exista doua benzi pe sens si unde se accelereaza uitandu-se ca ne aflam inca in localitate.
In aceasta primavara au demarat lucrari de reparatie a drumului care trece prin Cernavoda, daca nu vor termina la timp va fi un obstacol suplimentar pentru soferii care doresc sa ajunga la mare.
Dupa iesirea din Cernavoda soseaua revine la o banda pe sens pana la iesirea din Valul Traian unde drumul se largeste la doua benzi. Tot de la iesirea din Cernavoda soseaua se aglomereaza foarte mult, iar coada formata tine pana dupa Medgidia cand exista cateva portiuni de drum cu doua benzi pe sens unde se pot depasi camioanele. Oricum si pe aceasta portiune in apropiere de Constanta se va merge destul de greu datorita constructiei soselei de centura la intrarea in oras.
Atat pentru cei care merg in statiunile din sud cat si cei care doresc sa ajunga in nord, recomand soseaua de centura (veche) a Constantei care va scoate mult mai repede din oras, chiar daca si ea devine sufocanta in timpul pranzului, insa este cea mai buna solutie pentru a evita traficul de cosmar din oras.
Primaria a montat foarte multe indicatoare catre statiuni si catre principalele obiective turistice, deci este foarte usor sa va orientati.
Pana la vara se termina de scos si liniile de tramvai din zona industriala (pe unde se ajunge catre partea de sud), se asfalteaza soseaua si va fi cu doua benzi, in unele locuri chiar cu 3, insa din pacate se va ingusta pe langa Dorally Mall cand se intra pe soseaua Mangaliei care la iesirea din Constanta devine DN39. De aici si pana in loc 2Mai, soseaua este cu 2 benzi pe sens si este impecabila.
S-au facut cateva sensuri giratorii care au darul de a fluidiza circulatia, soseaua de centura din Eforie s-a marit la 2 benzi, nu cred ca in acest an sa existe problemele de blocaj din anii precedenti.
Sensurile giratorii sunt amplasate la iesirea din Constanta la intersectia cu loc. Cumpana (DN39E), la iesirea din Agigea cu DN38 spre Negru Voda, la intrarea in Eforie Nord, la iesirea din Eforie Nord si in loc 23 August.
La iesirea din Constanta, in loc Lazu sensurile de mers au fost delimitate prin montarea de borduri, iar pe langa podul de la Agigea se executa lucrari la noua soseaua de centura, deci acolo traficul se desfasoara cu restrictii de circulatie pe o singura banda de mers. In Eforie Nord recomand cu caldura soseaua de centura daca doriti sa va deplasati mai spre sud, prin centru statiunii este sufocant, multe masini, treceri de pietoni, autobuze si microbuze oprite peste tot, este un calvar.
Din Constanta pana in Vama veche sunt exact 54 de km, atentie la iesirea din Mangalia catre 2 Mai unde mai tot timpul exista un radar in apropierea unitatilor militare.
2. Bucuresti – Cernavoda (A2) – Medgidia – Constanta (E81)
Este practic varianta cea mai rapida si cea mai solicitata in timpul verii. In lungime totala de 235 km, portiunea de autostrada este cel mai scurt traseu pentru litoral, din pacate ce se castiga pe autostrada se pierde prin Cernavoda si apoi pe E81 catre mare.
Chiar daca pe unele portiuni asfaltul a luat-o la fuga (se vad plombele din carosabil) autostrada este in general buna si se merge foarte bine. Se formeaza o coada imensa la statia de taxare (taxa de pod este 11 lei – este bine sa aveti bani potriviti, pregatiti din timp pentru a nu pierde mult timp la coada) si o alta la intrarea in Cernavoda la iesirea de pe podul Sf. Maria si intrarea in sensul giratoriu. Din aceasta primavara politia din Cernavoda a schimbat prioritatea in favoarea celor care intra si ies pe pod, un lucru bun care mai elimina din timpul pierdut in intersectie.
Apoi din Cernavoda este acelasi drum catre Vama Veche ca la punctul 1.
3. Bucuresti – Urziceni (DN2/E60) – Slobozia – Giurgeni – Vadu Oii – Harsova - Constanta (DN2A/E60)
A treia varianta pentru calatoria spre litoral, totalizeaza apropape 277 km, este ceva mai lunga insa mai lejera in ceea ce priveste traficul catre mare.
Din Bucuresti se iese spre Afumati apoi drumul continua in jur de 60 km pana la un sens giratoriu de unde iesim pe dreapta catre Urziceni. De aici se paraseste DN2 care continua spre Buzau... Soseaua este destul de buna, in urma cu un an pe o portiune destul de mare s-a refacut covorul asfaltic. Doar la intrarea in Urziceni sunt cateva gropi si canalizari putin adancite in asfalt, insa nu pun probleme deosebite. Soseaua prin oras a fost asfaltata de curand si se merge bine, atentie la trecerile de pietoni din centru, care sunt numeroase.
Iesim din Urziceni pe E60 (drumul prin oras este cu prioritate) si dupa aproximativ o ora se ajunge in Slobozia. Intre Urziceni si Slobozia sunt foarte multe localitati si echipaje de politie cu radar. Limitarea de viteza mareste foarte mult timpul de ajungere pe litoral, insa este o sosea buna, iar vizibilitatea este excelenta la iesirea din localitati unde se poate depasi fara probleme. Exista cateva curbe periculoase (cu vizibilitate) atentie insa, sunt inselatoare si foarte dificil de abordat in viteza. De altfel si crucile de pe margine confirma acest lucru.
In Slobozia se ajunge dupa aproximativ o ora, de aici avem posibilitatea de a opta catre centura orasului sau direct prin centru. Multi (printre care si eu) aleg soseaua de centura, mai libera si pe doua benzi, insa si aici descoperim nelipsitul radar. Trecem de intersectia care face legatura cu A2 si Calarasi, noi pastram directia catre Tandarei, unde se ajunge in aproximativ jumatate de ora. Drumul bun si liber nu pune probleme de trafic, insa de asemenea foarte multe localitati cu limitari de viteza, curbe periculoase in localitate foarte aproape de case. In Tandarei exista un politist care de multe ori face exces de zel, se spune ca este finul unui fost ministru de interne, purtand acelasi nume. (Va las sa-l descoperiti J)
Din Tandarei ne continuam drumul catre Giurgeni – Vadu Oii, dupa intersectia cu DJ212 care face legatura cu Braila/Galati, localitatile se raresc iar soseaua trece printr-o foarte frumoasa padure din apropierea Dunarii, loc excellent pentru un minipopas. Atentie insa, soseaua este pe o singura banda si in unele locuri chiar foarte ingusta, adica nu prea ai loc sa iesi de pe carosabil.
Ajungem la podul Giurgeni-Vadu Oii, taxa de pod este de 9 lei pe autoturism (se va mari si ea cat de curand), putem stationa dupa ce achitam taxa sa negociem cu pescarii care vand peste proaspat din Dunare la preturi excelente.
De aici ne continuam drumul spre Harsova (localitate unde vom intampina ceva probleme datorita gropilor din carosabil) si dupa aproximativ o ora si un pic intram in Constanta pe E60 (prin partea de nord) dupa ce ne bucuram de o bucata de 20 km de drum pe doua benzi pe sens impecabil, din apropierea localitatii Mihail Kogalniceanu. La intrarea in oras se poate face stanga pentru Mamaia sau dreapta pe soseaua de centura veche pentru a ajunge in sud. Exista indicatoare foarte bine amplasate.
4. Bucuresti – Urziceni (DN2A) - Slobozia - Drajna (DN21) - Calarasi - Trecerea cu bacul (Chiciu) - Ostrov – Ion Corvin (DN3) – Adamclisi – Cobadin – Topraisar (DJ391) – Techirghiol (DN38) – Eforie Nord (DJ383) – Mangalia (DN39)
De aproximativ doi ani aceasta ruta de 297 km devine din ce in ce mai cunoscuta, intalnim la bac din ce in ce mai multe masini care asteapta uneori mai bine de o ora.
Drumul pana la Chiciu este unul destul de bun, cu o singura banda pe sens ingusta, insa privelistea este deosebit de frumoasa cu Dunarea pe o parte si multe dealuri cu vita de vie, dar si o foarte frumoasa padure.
Trecerea cu bacul dureaza in jur de 50-60 minute si costa in jur de 35 de lei/masina. Dupa ce masinile sunt debarcate drumul se bifurca, spre dreapta catre punctul de trecere catre bulgari de la Silistra (ruta aleasa de foarte multi pentru a ajunge pe litoralul bulgaresc) iar spre stanga pe DN3 catre Ostrov, Adamclisi si apoi litoralul romanesc.
Pana ajungem pe litoral se pot face popasuri la manastirea Dervent si manastirea Sf. Apostol Andrei sau la mausoleul Tropaeum Traiani de la Adamclisi.
Soseaua este pe o singura banda pe sens, insa buna chiar daca in multe locuri apar denivelari si uneori gropi in carosabil pe langa Ion Corvin, insa se merge foarte bine, vizibilitatea este buna si nu prea intalnim radare. Drumul este deosebit de frumos prin multe vai si paduri.
Din Topraisar putem alege DN38 catre Techirghiol cu iesire in Eforie Nord, DJ 391 catre Tuzla cu iesire catre statiunile din sud sau DN38 pana in Amzacea si apoi DJ 392 catre Pecineaga cu iesire in Mangalia. Toate cele trei variante sunt bune, pe o singura banda pe sens, prima este ceva mai aglomerata insa si mai scurta. Ultima pana in Pecineaga este cam bombardata, am inteles ca in primavara incep lucrarile de asfaltare.
O alta varianta a acestui drum este cea din Drajna catre Fetesti pe A2 cu iesire spre Cernavoda si de aici la alegere catre Medgidia sau Rasova, sau din Drajna catre Fetesti pe DN3 si apoi catre Cernavoda sau Ion Corvin prin Rasova.
5. Bucuresti (A2) – Fetesti – Cernavoda – Rasova (DJ223) – Pestera (DJ223B) - Pietreni (DJ222) – Cobadin (DJ391) – Topraisar
Este un drum de aproximativ 270 km avand punct terminus Eforie Nord.
De la iesirea de pe autostrada, la sensul giratoriu de la Cernavoda intalnim un indicator catre Constanta prin Rasova si Ion Corvin. In opinia mea traseul catre mare prin Rasova si apoi Pietreni este mai scurt decat cel cu bacul prin Calarasi, se circula ceva mai prost din cauza drumurilor judetene ceva mai proaste, insa din cate am inteles, pe multe dintre ele au inceput lucrarile de refacere, intre Pietreni si Cobadin se va turna covor asfaltic. Din Topraisar putem alege cele trei variante de la punctul precedent pentru a ajunge pe litoral.
Este o varianta demna de luat in seama, nu este deloc aglomerata si asigura un acces fara bataie de cap pe litoral.
O alta varianta prin Rasova, unde putem alege sa ne continuam drumul catre Ion Corvin prin Aliman, este un drum mult mai bun si frumos, in mare parte se circula paralel cu Dunarea iar peisajele sunt foarte placute. Atentie in Rasova unde de trei ori am intalnit copii traversand strada in fuga catre Dunare, sunt multi localnici care stau la pescuit sau pur si simplu pe marginea drumului privind masinile care trec.
De la Ion Corvin am descris in capitolul 4 cum se ajunge pe litoral.
Am condus pe toate cele cinci variante, fiecare are avantajul si dezavantajul ei, insa cel mai bine m-am simtit pe a doua varianta, cand aglomeratia de pe portiunea Cernavoda – Constanta a fost mereu compensata de posibilitatea punerii cu adevarat in valoare a masinii pe autostrada. Atentie la viteza pe autostrada, peste 135 km/h veti fi opriti de radare
Acestea sunt cele cinci rute principale de acces pe litoral si variantele lor, nu putem spera decat la terminarea autostrazii A2 cat mai repede, moment in care acest rw. Isi va pierde scopul.
Trimis de pepsi70ro in 02.05.11 18:59:48
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (pepsi70ro); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Ai uitat una: Bucureşti - Giurgiu - Ruse -Şumen - Varna - Vama Veche - Mangalia etc...
Are şi asta autostradă, avem şi drum pe 4 benzi până la Giurgiu. În week-end-uri e mult mai rapidă decât cele 5 ale tale... E bine să aveţi mărunt la taxa de pod şi vinieta lor.
@ Dragos eu le-am pus la socoteala pe astea de la noi...
Bun si acum ce fac cu GPS-ul din dotare?
Constat ca nu stie biata IOANA mai nimic.
Am decis, ... printez si rog sotul sa citeasca (traseul ales) utilele sfaturi date de tine poate asa, fac drumul mai placut.
Foarte bun, complet - complex - util.
Review-uul a fost bineinteles selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru destinatia Romania.
@all... ei, ati vazut, ca bulgarii, ne-au luat nu doar Balcic-ul, acum ne iau si turistii pe litoralele lor si automobilistii cu taxele lor cu tot...
Ne-au stapanit romanii, turcii, austro-ungarii, rusii, nemtii, fanariotii, acum urmeaza bulgarii...
Un rw complex despre o tara saraca la capitolul drumuri... In Germania, pana ai scris tu impresiile, nemtii asfaltau 1 km de autostrada, la noi se daca iti citeste cineva ideile spune ca avem destule variante pana la Mare... cea mai buna varianta e sa ocolim litoralul romanesc vreo cativa ani buni de acum incolo (cam 20 de ani) si sa mergem linistiti unde vedem cu ochii...
Culmea e ca sun la o agentie din Sibiu, acum cateva zile, inainte de inchiderea perioadei de reducere si cer un sejur in Bulgaria: * Ne pare rau dar in Bulgaria nu mai avem locuri!!! Daca vreti in Romania la greu!!! *.
Daca macar pentru o clipa cineva din turism ar sta sa perceapa aceste cuvinte ar realiza catastrofa la care s-a ajuns...
Pe viitor sper sa postezi si un ghid de mini supravietuire pe litoralul romanesc, dupa ce alegi unul din drumurile gasite de tine, si, probabil, esti franjuri cand ajungi pe litoral de oboseala...
Ar trebui sa se instituie puncte de prim ajutor, din loc in loc, pe drumul catre litoral, sau chiar centre SMURD, pentru resuscitarea turistilor romani care aleg sa isi piarda timpul si banii pe litoralul nostru...
denumirea rubricii introdusa de autor a suferit o mica modificare. am redenumit-o in "Bucuresti - Litoral cu auto" si am adus aici si review-ul scris de catre valimi cu ceva timp in urma.
pe viitor, intentionam sa avem si alte rubrici, care sa contina review-uri pentru trasee spre litoral din alte colturi ale tarii.
@pepsi70ro
După cum am mai discutat, eu din păcate, până nu se termina A3 (Braşov - Borş), A4 (poate asta i-o fi numele Ploiesti - Braşov) şi A2 (până la marea cea mare), nu mai am de gând să merg pe litoralul românesc (pe banii mei), dar găsesc review-ul tău extrem de util.
Asta chiar dacă, atunci când voi mai veni eu pe acolo, variantele expuse de tine n-or mai fi de actualitate
Sincer, nici nu ştiam că sunt atâtea variante de a ajunge la mare (prin ţară şi Bulgaria).
Eu, ca românu, dacă mi-a plăcut/convenit o variantă, am mers tot pe ea. Am fost de foarte multe ori, doar pe varianta a 3 - a, acesta fiind după mine cea mai puţin aglomerată şi mai puţin agitată (doar mergeam în concediu, nu la concurs), cu precizarea că nu am ajuns la Bucureşti, ci înainte de Ploieşti am intrat pe centură şi mai apoi prin Urziceni, pe centura Sloboziei cu alimentare (auto şi pasageri), la staţia de carburanţi Petrom de la ieşirea din oraş, etc.
Sper Ovidiu, ca atunci când mai vin io la mare, să fac cei 800 Km. , de la Oradea, pe autostrăzi, în 6 ore şi nu în două zile ca până acum.
P. S. : Excelent mi se pare demersul tău de a ajuta userii/non-userii să cunoască toate elementele de interes din zona ta.
Eu sincer, aş propune ca userii vechi pe sait, să încerce (în limita timpului pe care-l au la dispoziţie), să scrie mai mult/des despre locurile din jurul domiciliului, demers care eu cred că ar fi de bun augur, deoarece mai bine decât localnicii, nimeni nu va putea scoate în evidenţă locurile de văzut/evitat din ţara asta.
Chiar şi fără PMA. Eu chiar am de gând să fac asta (în continuarea demersurilor pe care deja le-am făcut în acest sens).
@Iohann_25... la TV, priveam ce mizerie au lasat romanii pe litoral dupa sarbatorile de Pasti, iar la bulgari plaja si statiunile erau curate, caci dupa "valul" de romani, acestia astepatu un val de polonezi si de alte nationalitati din Eruopa de Est, "pro-extrasezon"... chiar dac-o s-avem autostrada si plaje mai moderne la un moment dat, acestea vor disparea sub mormanelede "resturi" lasate in urma de turisti... civilizatia unui popr se observa in primul rand cand privesti o pubela... parca s-au introdus prin licee cursuri de Educatie civica si ecologie, vad ca nu dau rezultat, la festivalul de tineret de la Vama Veche, e la fel de murdar... nu autostrazile ci curatenia mai ales, va salva Romania turistica
@a propos, unde a disparut @valimi, mi-e dor de o cearta in public cu el...
@roth, Gps-ul din dotare daca n-are cel putin IGO8 basic n-o sa vada unele dintre localitatile de la pct. 4 si 5, insa indicatoare se gasesc, deci nu vor fi probleme.
@dorgo, calitatea soselelor de la ei nu este atat de ridicata, deci aici stam mai bine decat ei (cel putin la drumurile ce duc la mare), deci suntem inaintea lor.
@Iohann 25, iti respect punctul de vedere insa nu este obligatoriu sa-l impartasesc. Sunt nascut si crescut pe litoralul romanesc si nimeni, niciodata nu imi va schimba dragostea de litoralul romanesc, chiar daca sunt indragostit si de alte tarmuri mai primitoare; chiar si la ei sunt probleme, ai vazut in ultimele zile impresiile din Bg.
Voi tine cont de sfatul tau si voi scrie un minighid de supravietuire pentru litoralul romanesc va fi alegerea ta (si a oricui altcineva) daca veti veni la mare in Romania sau oriunde in alta parte, dar tare ma tem ca in anii urmatori vei veni si te vei simti excelent acasa, la mare, pentru ca este o bucatica din patria ta, nu-i asa?
@creivean, un domn ca intotdeuna, si eu am o problema cu autostrazile si mi-e ciuda ca pierd o zi in Romania daca vreau sa ajung de ex. la Budapesta.
De fapt actualul guvern a promis finalizarea soselei de centura (tip autostrada) a orasului Constanta catre sfarsitul sezonului estival, insa intr-adevar nu a precizat anul.
In ceea ce priveste bucatica de autostrada Cernavoda -Constanta, interesele sunt foarte mari, nu s-au vandut suficiente terenuri pentru a fi despagubiti de catre stat, nu exista interes si nu vad o rezolvare a situatiei in urmatorii 3-4 ani.
Ceausescu concepuse intreg proiectul autostrazii A2, pana la Cernavoda a fost respectat intocmai, insa asa cum spuneam interesele si mai ales faptul de a nu fi criticati ca se construieste dupa un proiect de-al lui Ceausescu a condus la actuala situatie.
Proiectul prevedea ca autostrada sa fie paralela cu canalul Dunare - M. Neagra cu iesire la Agigea. Pe ambele parti ale canalului se afla cate un sens de mers, astfel sofatul era foarte placut putandu-se admira si canalul in timpul deplasarii catre mare.
Nu stiu ce s-a intamplat cu acest proiect, insa cred ca este cel mai bun la ora actuala, mai ales ca o mare parte din terenurile paralele cu canalul sunt in posesia statului roman, fiind strategice. Dar cine ar mai avea de castigat?
@creivean... ziceai...
”Eu sincer, aş propune ca userii vechi pe sait, să încerce (în limita timpului pe care-l au la dispoziţie), să scrie mai mult/des despre locurile din jurul domiciliului, demers care eu cred că ar fi de bun augur, deoarece mai bine decât localnicii, nimeni nu va putea scoate în evidenţă locurile de văzut/evitat din ţara asta.
Corect!... "aprob pozitiv"... mai ales cand apare in orasul tau ceva nou... la noi s-a inaugurat al 6-lea bazin cu apa dulce (e-n plus si olimpic) in complexul de agrement Muresul, astept ca sa se faca vreme buna si am sa trimit un review cu multe poze... nu prea am scris pana acum mare lucru tocmai despre orasul meu pentru ca @biancuta a fost mult mai eficienta...
@ pepsi70ro...
Anul trecut, cand am venit de la bulgari, am strabatut orasul tau de la un capat la altul, intr-o aglomeratie infernala si, sincer, a fost groaznic... sper sa aveti noroc sa va termine o sosea de centura accesibila, asa cum avem la Sibiu de cateva luni, e de nota 20 pentru oras si nu numai...
Anul acesta voi merge tot la bulgari, nu am gasit nicaieri in Romania un sejur complet de 7 nopti la 350 de euro, pt. 3 persoane... Voi merge pe litoralul nostru, probabil, peste multi ani... si atunci doar in trecere...
Ai dreptate, e tara mea dar prefer sa-mi cheltui banii intr-un mod mai linistit si mai placut in acele locuri in care ma simt bine...
O zi cat mai faina iti doresc...
La sensul giratoriu din Tuzla au pus un avion usor in intersectie, daca Cta are nave, Tuzla are avioane. Sa nu va speriati cand dati ochii cu el pe sosea
Incepand de weekend-ul trecut, se poate circula catre statiunile din sudul litoralului si pe portiunea de autostrada de la Murfatlar pana la Agigea, in mare parte doar pe un singur fir, insa traficul se desfasoara excelent.
Cum ajungeti pe aceasta portiune?
Din centrul localitati Murfatlar, daca venit dinspre Bucuresti pe A2, faceti dreapta catre Cobadin, treceti podul peste canal si mai mergeti aproximativ 3 km, apoi intrati in sensul giratoriu si alegeti autostrada.
La iesire, in Agigea, descoperiti un nou sens giratoriu unde puteti alege directia dorita. Exista indicatoare la tot pasul.
Aceasta portiune de autostrada este utila celor care doresc sa ajunga in sud evitand orasul Constanta, pentru Mamaia este recomandat vechiul drum.
Amice, la varianta nr. 4 după Topraisar, DJ 391 e doar până la Biruinţa, de la Biruinţa la Tuzla e doar proiect în acest moment. Adică nu e asfalt.
Urma sa fie inaugurat la inceputul verii, insa daca primarii n-au culoare politica corespunzatoare, noi toti mai asteptam (ne) rabdatori... din pacate.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2014 Noutati pe A2 — scris în 12.09.14 de bartaiomu din BUCURESTI
- Jun.2012 Spatiile de servicii de pe autostrada soarelui (A2) — scris în 13.06.12 de DanCld din DUBLIN
- Aug.2010 Drumul catre litoral - Cum ardem gazul sa ne frigem pielea [Slobozia - Constanta - Mangalia] — scris în 15.09.10 de valimi din SLOBOZIA