[24164] Fotografii din sejur ori vacanță — zSTRATOSFERA [pg. 546 / 608]
[P41] Ponte Infante, Porto, Portugalia, unul din spectaculoasele poduri ale oraşului vinurilor, ce taie râul Douro. Are o lungime de 371m. A fost finalizat în anul 2002, iar în structura sa au intrat 22.500 m³ de beton şi peste 3.800 tone de oţel.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P40] Puente Romano, Cordoba, Spania. Romanii au construit acest pod pe vremea lui Augustus. A suferit mai multe renovări, prima fiind în timpul maurilor, ultima în 2006, pregătindu-l pentru anul 2016, când Cordoba va fi capitala culturală a Europei. Are o lungime de 225m şi 16 arce.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P39] Tower Bridge, Londra, Anglia, (peste Tamisa) este principalul simbol al oraşului. Cei doi piloni masivi conţin peste 70.000 tone de ciment, iar partea metalică are o greutate aproximativă de 11.000 tone. Podul a fost inaugurat oficial la 30 iunie 1894 de către Prinţul de Wales. La acea vreme, podul a costat 1.184.000 £, o valoare care azi se ridică la peste 100 milioane £.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P38] Podul Minciunilor, Sibiu, România este primul pod de fier turnat din România; a fost construit la Sibiu în anul 1859 peste strada care uneşte oraşul de jos cu oraşul de sus. A fost numit "podul mincinoşilor" din cauza legendei care spune că podul se va prăbuşi dacă cineva va sta pe el şi va spune o minciună. În tradiţia orală locală circulă diferite legende despre acest pod, legate de minciunile îndrăgostiţilor ori cele ale precupeţelor.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P37] Puente del V Centenario, Sevilla, Spania. Construit cu ocazia Expoziţiei Universale din 1992, traversează Guadalquivirul pe o lungime de 2016m, la o înălţime de 45m faţă de râu. Pilonii se înalţă la aproximativ 120m.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P36] Anderson Bridge, Singapore, este un pod deschis traficului, situat lângă gura de vărsare a râului Singapore în centrul oraşului. A fost terminat în 1910 şi denumit după Sir John Anderson, guvernator şi comisionar britanic al Federaţiei Statelor Malay şi Ceylon.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P35] Podul Galata (Galata Köprüsü), Istanbul, Turcia. Au fost, de-a lungul timpului, cinci etape de construcţie a podului ce se întinde peste Cornul de Aur. Varianta de astăzi a fost terminată în 1994. Are o lungime de 490m şi o lăţime de 42m. Liniile de tramvai au fost recent adăugate.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P34] Ponte do Pinhão, Portugalia. Nu se pot spune prea multe despre el decât că trece peste râul Douro în amonte de Porto, legând micul oraş Pinhão de principalele podgorii şi Quintas ale marilor producători de vin de Porto.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P33] Stambolov Most, Veliko Târnovo, Bulgaria, ce traversează râul Yantra, este numit după un fost politicial şi prim ministru, născut în oraşul ţarilor.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P32] Podul Carol (Karlův most), Praga, Republica Cehă este cu siguranţă unul din cele mai faimoase poduri ale lumii. Construcţia a început în 1357 şi s-a terminat la începutul secolului 15. Este decorat cu 30 de statui, stil baroc, ce au fost ridicate în jurul anului 1700. A suportat cu stoicism toate marile inundaţii ce au lovit Praga de-a lungul secolelor. Este probabil cel mai vizitat pod din lume.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P31] Ōnaruto Bridge (大鳴門橋, Ōnaruto-kyō), Kobe, Japonia, asigură conexiunea dintre Naruto Tokushima şi Kobe. Deşi este unul din marile poduri ale lumii, stă în umbra mult mai celebrului Akashi Kaikyo, aflat în vecinătatea sa. Terminat în 1985, are o lungime de 876 metri între piloni.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P30] Erzsebet (Elisabeta) hid, Budapesta, Ungaria se află situat în zona cea mai îngustă a Dunării în oraş, cu o lăţime de 290 metri. Lungimea totală a podului este de 379 metri. Denumit după regina Elisabeta a Austro-Ungariei, a fost construit iniţial între anii 1897 şi 1903 dar distrus în bombardamentele celui de-al doilea război mondial.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P29] Fatih Sultan Mehmet Bridge (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü), Istanbul, Turcia este cel de-al doilea pod peste Bosfor. Denumit după cuceritorul Constantinopolelui, este foarte apropiat ca dimensiuni de Bosphorus Bridge, aproape identic ca design (ambele au fost proiectate de acelaşi arhitect). A fost terminat la 3 iulie 1988, cu un cost estimat la 130 mil.USD. Zilnic este traversat de aprox.150.000 de vehicule.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P28] Ponte Dom Luis I, Porto, Portugalia este o uluitoare creaţie a marelui Gustave Eiffel. Construcţia podului arcuit din metal a început în 1881, în urma unui concurs de proiecte şi a fost inaugurat la 1886. Lungimea totală a podului este de 385,25 metri, greutatea 3045 tone iar arcul măsoară 172 metri în lungime şi 44,6 înălţime. Tablierul superior deserveşte linia de metrou, iar cel inferior traficul auto.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P27] Puente Alamillo, Sevilla, Spania. A fost proiectat special pentru Expoziţia Mondială din 1992 de către celebrul Santiago Calatrava. Structura este asigurată de un singur pilon susţinut de 13 cabluri, asigurând accesul pe insula La Cartuja. Iniţial proiectul prevedea construcţia a două poduri simetrice. În final, doar Alamillo a fost acceptat.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P26] Eitaibashi Bridge, Tokyo, Japonia traversează râul Sumida aproape de Golful Tokyo şi insula artificială Odaiba. În vechea perioadă a oraşului Edo, a fost un pod cu arce din lemn, construit în 1698 pentru a aniversa 50 de ani de la naşterea shogunului Tokugawa Tsunayoshi.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P25] Podul cu Lanţuri (Szechenyi Lanchid), Budapesta, Ungaria este primul pod permanent construit peste Dunăre în oraş, fiind deschis în 1849. A fost privit la data finalizării ca fiind una din minunile lumii. Lungimea sa de 202 metri îl făcea la data inaugurării unul dintre cele mai lungi din lume. Leii sculptaţi de pe contraforţi au fost adăugaţi în 1852.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P24] Harbour Bridge, Sydney, Australia a fost inaugurat la 1932, iar până în 1967 a fost cea mai înaltă construcţie din oraş. Figurează in Cartea Recordurilor ca fiind podul cu cel mai mare arc din lume. Totodată este şi cel mai înalt pod din categoria sa, măsurând 134m din vârf până la nivelul apei.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P23] Bosphorus Bridge (Boğaziçi Köprüsü), Istanbul, Turcia este unul din cele două poduri care taie strâmtoarea Bosfor, unind Europa de Asia. Are o lungime de 1510m, înălţimea platformei de 64m, iar distanţa dintre piloni de 1074m. Pilonii se ridică la 105m. La momentul inaugurării, în 1973, era cel mai lung pod suspendat din afara Statelor Unite. În prezent este al 16-lea pod suspendat din lume.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]
[P22] Zeleznicni Most, Praha, Republica Cehă este un pod de cale ferată ce leagă Vysehrad de Smichov peste râul Vltava. Originalul a fost construit în 1872, iar la începutul secolului XX a fost terminat actualul pod. Are o lungime de 196,3 metri.
## @Filozofări... turistice / DE LA LUME ADUNATE
foto by badge® [înc. în 03.01.11]