ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.04.2024
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 17.07.14
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
APR-2024
DURATA: 3 nopți
Cuplu
2 ADULȚI
PREȚ SEJUR 191
FĂRĂ transport
CAZARE ÎN DblStd
REGIM MASĂ MD
Raport PREȚ/CALITATE:
BUN

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
la PMM* = 42 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 17 MIN

    B&B Ornato - o alegere potrivită pentru un City-Break în Milano

    TIPĂREȘTE URM de aici

     

    Adresa: Via Luigi Ornato 64, 20162 Milan Italy

    Adresa web: Click aici

    Email: mi.ornato@hotelbb.com

    Telefon: 00 39 02 647 3512

    Locația pe Google Maps: Click aici

    6 - 9 aprilie 2024

    Se pare că această impresie este și una cu titlu inaugural, sărbătorind a 250-a recenzie a mea pe site-ul AmFostAcolo. De asemenea, a doua din scurta dar condensata noastră călătorie din Italia. Să purcedem... căci călătorului îi șade bine la drum! Sau mă rog... la cazare după atâta drum.

    Despre cum am ajuns aici în Italia/Bergamo, am scris deja aici.

    Intro / Premeditarea

    Așa cum am scris și în impresia despre zborul spre Italia, această ieșire, acest City-Break a prezentat multe necunoscute pentru mine, în calitate de organizator. Am încercat să planific totul cât de bine am putut, de la zbor, transferuri, cazare, obiective, etc, încercând să limitez la maxim orice fel de problemă sau impediment ce ar fi putut să apară.

    Căutările au început în luna ianuarie și au durat mai bine de 2 săptămâni. Mi-a fost destul de greu să găsesc o cazare care să îndeplinească condițiile minime pe care le voiam și cu care eram obișnuit de la multele cazări de dinainte...

    -aproape de o stație de transport în comun (preferabil metrou)  

    -timp scurt de deplasare de la cazare spre zonele principale de interes, adică Domul din Milano / Castelul Sforzesco / Gara Centrală unde aveam multe conexiuni și stații inter-conectate de unde ajungeam mai departe, rapid spre alte obiective din alte cartiere

    -o notă decentă

    -mic dejun (nu era musai dar era frumos să avem)

    -toate la un cost decent... inițial am zis undeva la maxim 250-300 de euro ținând cont că erau 3 nopți iar cazările din această regiune a Europei nu mai erau așa de accesibile precum eram eu obișnuit de exemplu cu cele din România sau... Turcia.

    Am scăpat totuși de o chestiune importantă. Nemergând cu mașina, nu a mai trebuit să-mi mai bat capul cu identificarea unui loc de parcare în proximitatea hotelului. Ăsta a fost un mare plus și un avantaj care cumva a venit la pachet cu alte dezavantaje. Mă rog, plusuri și minusuri... dar aici mă axam pe plusuri.

    Am folosit în principiu platforma Booking cu care eram obișnuit și familiarizat. Mulți mi-au recomandat o altă platformă cunoscută care oferă camere în regim hotelier dar nu mi-a plăcut modul lor de abordare unde aveam defalcate cheltuielile cu curățenia de exemplu, lucru care sincer nu mă interesa. Plus că prețul era la fel sau chiar mai mare vs Booking iar conceptul lor dar și site-ul, mie personal nu-mi inspirau suficientă încredere.

    Așadar am căutat și căutat. Când găseam ceva ok, fie era prea departe de punctele de interes, fie era prea scump. Cu foarte mare greutate am găsit într-un final acest B&B care nu doar că se bazează pe modelul de cazare Bed and Breakfast, ci chiar face parte din lanțul internațional B&B Hotels.

    Nota de pe Google Maps nu era foarte încurajatoare, iar pe Booking avea un modest 7,6. Dar ofereau și mic dejun, toate la un preț de aproximativ 1300-1400 RON pe Booking. După ce am mai cugetat, mi-am dat seama că aș putea căuta cazarea cu pricina, direct pe site-ul oficial. Zis și făcut. Am intrat pe www.hotel-bb.com, mi-am creat cont și am găsit exact aceeași cameră, cu același mic dejun, la un preț de 191 euro, la momentul rezervării adică undeva la puțin peste 900 RON.

    Camera putea fi rezervată și fără mic dejun dar diferența dintre fără și cu mic dejun, era una nesemnificativă. Undeva la 20 de euro pentru cele 3 nopți. Am considerat că 100 de lei merită din PLIN pentru 3 dimineți cu mic dejun pentru 2 adulți și bine am făcut! Vei citi puțin mai departe despre micul dejun.

    Prețul imbatabil din punctul meu de vedere, a venit cu un inconvenient... nu se putea anula, nu se putea modifica nimic, datele fiind fixe și bătute în cuie și a trebuit să și plătesc toată suma odată cu rezervarea propiu-zisă.

    Deși foarte rar accept acest stil de rezervare, mai ales când rezervarea este făcută cu multe luni înainte de data sejurului, am acceptat oferta, prețul mic de nici 200 de euro având câștig de cauză.

    Așadar am rezervat și plătit atât zborul cât și cazarea, la finalul lunii Ianuarie, cu mai bine de 2 luni înainte. Într-un fel ne-a prins bine pentru că în momentul plecării am avut achitat atât drumul (zborul) cât și cazarea, o cheltuială în minus care ne-a permis o organizare foarte bună a bugetului ce avea să fie cheltuit mai departe.

    Despre lanțul B&B Hotels

    B&B HOTELS este un lanț hotelier value-for-money (de buget) care a fost fondat în Brest, Bretania, Franța în 1990, și de atunci s-a extins în 14 țări europene. În iulie 2022, lanțul gestiona deja peste 650 de hoteluri.

    În prezent administrează 405 de hoteluri în Franța, 184 în Germania, 72 în Italia și 47 în Spania. De asemenea, are locații în Polonia, Portugalia, Elveția și alte țări.

    B&B Hotels este poziționat în sectorul hotelier de buget, concurând cu lanțuri precum Ibis Budget, Premier Inn, EasyHotel sau altele cu care nu sunt familiarizat și nu vreau sa scriu vreo prostie. Modelul include un mic dejun tip bufet suedez, Wi-Fi gratuit, check-in și check-out de la distanță (în unele locații). Lanțul nu deține toate hotelurile sale și funcționează în principal pe sub-închiriere, un aranjament în care proprietarul unui hotel (sau lanț hotelier) angajează o companie de management hotelier pentru a opera și gestiona proprietatea în numele său.  

    În acest aranjament, proprietarul deține încă proprietatea, dar îi încredințează gestionarea și operațiunile unei companii specializate în managementul hotelier. Evident că propietarul primește o sumă de bani în schimbul “deranjului” .

    În Milano, căci despre acest oraș este vorba, cei de la B&B dețin/manageriază 11 hoteluri. Unele poziționate ultra-central, altele mai la marginea orașului sau la periferia acestuia. Hotelul unde am fost noi cazați a fost preluat prin 2021-2022 de cei de la B&B, până atunci putând fi identificat ca 64 Ornato/ Hotel Ornato MiniHotel.

    Hotelul dispune de camere single, duble, triple dar și camere duble cu un total de 133 spații de cazare.

    B&B-ul nostru avea să fie cel mai ieftin din întregul lanț hotelier B&B din Milano, conform căutărilor și filtrărilor mele, frățiorii lui mai centrali, costând de 2-3 ori mai mult. Am acceptat micul inconvenient de a pierde o oră... o oră și 10-20 de minute dus-întors în mica navetă de la cazare spre obiective având să plătim un preț competitiv, imbatabil. Cum nu aveam de gând să facem cale bătută de 3-4 ori / zi de la hotel, câteva stații cu tramvaiul nu au prezentat un impediment, plus că zona unde se afla era foarte liniștită, aproape de capătul liniei tramvaiului 4.

    Am identificat cu ușurință și celelalte locații operate de cei de la B&B, unele aflate chiar în buza orașului, aproape de Teatrul Scala sau Muzeul de Tehnologie Leonardo DaVinci, altele chiar mai departe decât hotelul ales de noi. Per total alegerea fiind una echilibrată și respectând aproape în totalitate cerințele personale impuse.

    Locația

    Din păcate nu am reușit să găsesc o cazare aflată în proximitatea unei guri de metrou, cum mi-ar fi convenit mult mai mult dar aveam stații de tramvai și autobuz aproape, stații de la care ajungeam în 30-35 de minute în centru ori în 15-20 de minute la stații de metrou. Ca și cu prețul unei locuințe și aici prețul cazării explodează dacă hotelul se află în proximitatea unei stații de metrou. Însă știam deja că transportul în comun din Milano, este bine pus la punct, curat și nu ar trebui să prezinte probleme.  

    Hotelul unde avea să stăm se afla în zona 9 a orașului, mai exact în districtul Niguarda. Poziționat în partea de nord a orașului și cunoscut pentru spitalul său mare, Spitalul Metropolitan Niguarda, care este unul dintre cele mai mari spitale din Milano și din întreaga regiune. Niguarda este, de asemenea, o zonă rezidențială și comercială, care găzduiește o varietate de facilități și servicii pentru locuitori.

    Micul mare hotel...

    Așa cum am precizat în recenzia despre zbor, am lăsat ghiozdanele în gară unde am găsit spații de depozitare. Așadar ne-am întors la gară, ne-am recuperat bagajele și de aici am luat autobuzul 42 spre cazare. Am ajuns chiar pe la ora 14:00 în fața hotelului și mai departe la recepție.

    Tipul de la recepție vorbea engleză perfect, la fel cum toate persoanele cu care am interacționau pe teritoriul Italiei. Pur și simplu nu a fost necesară scoaterea telefonului și setarea pe RO>IT și invers. Lucru pe care l-am făcut des în Turcia unde am interacționat foarte rar cu vorbitori de engleză. Așadar în cazul de față, italienii vorbitori de limba engleză au reprezentat un lucru care mi-a plăcut foarte mult.

    Am înmânat pașapoartele și ne-au confirmat rezervarea, plata, nr de persoane și perioada. Am primit cartela de acces, datele de logare pentru internetul wi-fi și ni s-au comunicat orele pentru servirea micului dejun, acestea fiind în intervalul 07-10. De menționat că hotelul în cauză avea 3 stele.

    Deși rezervarea era achitată în întregime cu mai bine de 2 luni înainte, am mai avut ceva de plată, taxa turistică sau de oraș sau cum vreți să-i spuneți. Pe bonul fiscal primit, era notată cu "Milano City Tax" și costa 4,5 euro/noapte/persoană. Așadar am avut de plată 27 de euro... Dacă mai stăteam o noapte sau eram 3-4 adulți, achitam cât o noapte de cazare în România. Cam mulți bani pentru taxa asta dar nu prea ai ce să faci. Știam de dinainte că o avem de plătit, fiind afișat un mesaj informativ în rezervarea ce o făcusem și fiind menționat clar că taxa de oraș NU este inclusă în prețul cazării.

    Am plătit cash, taxa de 27 de euro, pentru care am primit și un bon fiscal.

    Camera 135

    Am primit camera 135, aflată la etajul 1, undeva spre capătul holului, pe partea dreapta a clădirii adică cu vedere spre spate. Am descuiat și deschis ușa folosind cartela primită anterior și am intrat în cameră. Primele impresii nu au fost wow. Știam că nu va fi o cameră super spațioasă sau luxuriantă. Ce-i drept semăna cu pozele de pe site doar că pozele probabil fusese făcute cu ceva ani în urmă când toate amenajările erau noi.

    Cum trecuseră deja 2-3 ani de la preluare hotelului de către lanțul B&B, uzura morală dar și fizică își spuneau cuvântul pe alocuri.

    Camera era una foarte simplistă, minimalistă cu cele mai uzuale și importante dotări. Cred că a fost prima noastră cazare de acest fel și am încercat să judec tot ce vedeam luând în calcul conceptul B&B care pune accentul pe pat și mic dejun sau mai bine zis pe faptul că ai unde să dormi iar dimineața poți servi un mic dejun pentru a avea energia suficientă de a călători, explora sau pur și simplu merge mai departe spre o altă destinație. B&B-urile sunt adesea preferate pentru că oferă o experiență mai intimă și personalizată, de obicei într-o atmosferă mai relaxată decât hotelurile mari.

    Camera primită nu era nici mică dar nici mare, suficient de potrivită pentru 2 adulți. Patul mare, cu 2 polițe la margine, pe post de casetiere iar salteaua decentă, nu wow. Un dulap mare fără uși, poziționat în colț, cu doar 2 umerașe plus un seif pentru care bănuiesc că plăteam separat. Nu am întrebat pentru că nu am avut nevoie de acest serviciu.

    Camera mai avea și 2 scaune și o masă pe care stătea un televizor inteligent MARE. Spun mare pentru că avea o diagonală destul de mare ținând cont că era o cameră de hotel, mult mai mare decât alte televizoare de pe la alte cazări frecventate.

    Spun inteligent pentru că era conectat la internet și aveai acces la Youtube sau... Netflix (dacă puneai contul tău). Lângă masa cu televizorul, în colț era și un calorifer... vechi, de pe vremea când probabil a fost construită clădirea. Voi reveni și la asta cu un detaliu...

    Pe peretele cu fereastra era și o oglindă mare, de mare folos mai ales doamnelor. 😁

    Fereastra și implicit priveliștea au reprezentat un mare minus. Fereastra a fost tipică unei camere de la arest-preventiv. O fereastră mare cu grilaje pe măsură, ce arunca privirea spre un acoperiș al clădirii, acoperiș unde se aflau mai multe agreagate frigorifice. Singurul beneficiu a fost că fiind pe spate, a fost liniște mai mereu. Totuși fereastra era foarte murdară, iar în colț avea și pânze de păianjen, lucru de neacceptat indiferent de numărul de stele sau de prețul plătit.  

    A doua problemă cu fereastra a fost că era la fel de veche cu caloriferul. O tâmplărie de aluminiu după calculele mele, cu UN SINGUR geam (adică nu avea termopan) plus că nici nu se închidea corect/etanș și nici nu aveam plasă de insecte.

    Camera avea vedere spre SUD, drept urmare cam toată ziua bătea soarele🔆, noroc cu draperiile groase care mai temperau gradele din interior. Că tot vorbeam de grade... era foarte cald când am ajuns noi. În colțul opus ferestrei, era o unitate de climatizare interioară, evident veche și ea... am zis să o pornim. Telecomandă clasică nu am identificat prin cameră dar pe peretele dinspre baie am găsit poziționat un termostat. L-am pornit și am l-am dat pe rece... nimic. L-am dat apoi spre cald și AC-ul pornea dar... pe cald. Ciudat...

    Am simțit și lipsa unor pahare... nu erau deloc. Cred că se puteau pune măcar 2 pahare ordinare de hârtie, să bei ceva acolo... o apă, un suc...  

    Am mai simțit și lipsa unei perechi de papuci... dinăia ordinari dar buni când nu ai deloc... cum bagajul a fost făcut cu minimul necesar, evident nu ne-am luat papuci la noi iar nici pe jos nu sclipea podeaua de curățenie. Mă așteptam ca la ditai lanțul hotelier să avem papucii ăia dar uite că nu erau.

    Încă ceva ciudat care nu mi-a plăcut, a fost corpul de iluminat al camerei... un corp mare cu 2 neoane, total nepotrivit din punctul meu de vedere pentru o cameră de hotel... potrivit mai degrabă pentru un hol.

    Ce mi-a plăcut a fost că am avut întrerupătoare cap-scară. Pentru cine nu este familiarizat cu acest termen, întrerupătorul cap-scară te lasă să aprinzi de exemplu lumina când stai în picioare folosind întrerupătorul de lângă ușă, apoi te pui în pat și poți opri lumina de la tavan, folosind întrerupătorul de lângă pat. La marginea patului pe lângă cele 2 polițe am avut și 2 aplice/corpuri de iluminat care aveau o lumină mai scăzută dar potrivită pentru noapte. Lumina mare de la tavan cu cele 2 neoane nu prea am folosit-o pentru că era prea puternică.

    Baia

    Am mers mai departe în călătoria identificării tuturor spațiilor din camera primită. Baia mare, spațioasă, fără mirosuri neplăcute.  

    Culmea, aveam și bideu... ei hai că la asta nu mă așteptam. Dușul era compus dintr-o cădiță măricică brăzdată de 2 uși culisante. Ce nu mi-a plăcut la duș a fost faptul că nu aveam furtun cu pară. Singurul loc pe unde curgea apa era de sus de la para fixată care se presupune că o folosești când faci baie cu totul... pentru mine nu a prezentat o problemă dar pentru o doamnă care nu vrea să se ude mereu la părul lung atunci când face duș, poate prezenta. Mi-a confirmat soția care cu greu a putut folosi dușul ce avea para fixată de sus. Tare prost sistem, tare ciudat, nu am înțeles logica deși am încercat. A fost la zeci de cazări și nu am mai văzut așa ceva până acum.

    Baia era dotată cu 3 recipiente cu șampon/săpun lichid. Unul la cabina de duș, unul lângă bideu și unul lângă chiuvetă. De asemenea mai avea și uscător de păr, un accesoriu binevenit pentru oricine ar fi avut nevoie de el. La fel ca și în cameră, nici aici nu era vreun pahar sau suport pentru cele necesare... o periuță de dinți sau o pastă. Erau niște suporți de pahare dar aceștia erau rupți și goi... nu era nimic pus în ei.

    Am avut la dispoziție și 2 prosoape mari, 2 mici și unul pentru picioare = pentru ieșirea de la cabina de duș. Deasupra cabinei era și un ventilator menit să scoată aburii din zona dușului, acesta fiind acționat de o sfoară. Din păcate nu funcționa.

    Apa de la duș avea fluctuații mari de temperatură, o setai la temperatura dorită, apoi după 2-3 minute ba era prea fiartă, ba era prea rece. Probabil din cauza distribuției centralei și a faptului că și alte persoane foloseau dușul pe “coloana” noastră.

    Cam atât despre baie... mai avea și un coș de gunoi, o oglindă mare și o chiuvetă la fel de mare. Mi-a plăcut că era mare, spațioasă, foarte decentă pentru 2 adulți.

    Mai departe...

    Cum am scris, în cameră era foarte cald. Am mers la recepție să întreb de 2 chestiuni... AC-ul care nu funcționa și dacă au totuși papuci.

    Domnul de la recepție mi-a spus că AC-ul sau funcția lui de a răci este oprită pentru că la ei este încă iarnă! (iarnă în aprilie? Serios?) Vezi domne, nu au voie/nu pot să le lase să funcționeze pe rece, abia din luna mai ele fiind deblocate și pe funcția de răcire. 🤨

    Mi-a mai spus că ei încă mențin centrala pornită pentru a distribui căldură dar doar pe timpul nopții și mă întreba cum este caloriferul dacă este pornit sau nu iar eu i-am zis... ce pornit sau oprit? Că nici nu are termostat, lipșeste! Aia mai trebuia, la cât de cald era, să duduie și mini-caloriferul acela.

    O chestiune care pe mine m-a uimit și pe care nu am înțeles-o, la fel precum nu am înțeles para fixă de la duș, despre care mi-au spus că așa e la ei... și că este o clădire veche și așa este bateria respectivă. Oare era greu să monteze o baterie de duș care să aibă și pară cu furtun? Nu cred...

    Am întrebat dacă au altă cameră, poate pe partea opusă, mai la umbră. A zis că nu, căci sunt ocupați 100%. Eu nu am crezut asta dar mă rog... ce să fac? Stau să mă cert cu el pentru cameră? Oricum ziua nu prea am stat deloc prin cameră, fiind plecați pe la obiectivele din Milano.

    Apoi am întrebat de papuci și el mi-a arătat coșurile cu diverse articole, din spatele meu printre care erau și papuci la... 2.5 euro perechea😒. Păi zic eu nu vreau cu bani, vreau gratuit. El nu... doar cu bani avem.

    Apoi m-a lăsat să iau o pereche de papuci gratuită, vezi domne pentru faza cu problema AC-ului și a faptului că este cald în cameră. Ce gest frumos... m-am impresionat tot 😏! Cum noi eram 2 iar perechea era doar 1 și nu aveam cum să o împărțim, am mai cumpărat una. Aveau și umbrele brănduite cu B&B, dar și sucuri, chipsuri și alte bagadele la prețuri ok, cam cu 20-40% mai mult vs supermarket dar cum erau la botul calului, na... în caz de nevoie aveai de unde lua un suc, o apă, o bere.

    După ce am spus nemulțumirea cu lipsa AC-ului, recepționerul a zis că trimite totuși pe cineva să verifice caloriferul. După 5-10 minute chiar a venit un meșter. A confirmat și el lipsa robinetului termostat și a pus el unul nou, dintr-o cutie. Însă deși nenea de la recepție ne-a spus că după ora 7 seara pleacă centrala, caloriferul a rămas rece pe toată perioada șederii însă afară nefiind foarte frig (erau 10-12 grade) nu am simțit nevoia de căldură suplimentară. Chiar și așa dacă doream, puteam porni AC-ul care funcționa pe cald.

    Ce mi s-a părut ciudat a fost că era fierbinte seara, caloriferul de pe hol... nu am înțeles structura instalației de încălzire dar cum în cameră era foarte bine, nu mi-am mai bătut capul.  

    Recepția sau lobby-ul era mare, spațioasă cu mai multe scaune și mese unde te puteai relaxa. Nu am stat deloc aici, fiind plecați mai toată ziua și revenind în cameră noaptea, preferam să mergem direct în camera noastră.

    Micul-dejun - campionul șederii 🥐

    Cum camera nu mă dăduse pe spate, am sperat din adâncul sufletului meu, că micul dejun (promovat și la recepție cu un mare afiș, dar și prin lift, că vezi domne ar fi un NOU mic dejun, un nou concept) să fie la cote mai ridicate.

    S-a făcut și ziua 2 și aveam să servim primul mic dejun din acest mini-sejur. Am coborât în zona special desemnată servirii micului dejun. Primele impresii au fost plăcute... ne-a plăcut amândurora ce am văzut.

    Micul dejun a fost tip bufet suedez, mai bine nici că se putea! Imaginați-vă cum au beculit simțurile mele olfactive și vizuale când am văzut ce era pe acolo, eu fiind fan mâncare și mic dejun. Doar este cea mai importantă masă a zilei, nu?

    Zona asta de servire a micului dejun părea să fie cu câteva clase peste cameră, adică cu o atenție mult mai sporită, mult mai curată, mult mai bine organizată. Multe mese, multe scaune, loc pentru toată lumea. Deși nenea de la recepție zicea că sunt ocupați la maxim, numărul redus de persoane de la micul dejun, părea să-l contrazică, saaaaau poate că nu toți au rezervat cu mic dejun. Exista și varianta doar cu cazare, fără mic dejun, așa cum am notat anterior.

    Așadar să detaliez ce a conținut micul dejun, sau mai bine zis, ce puteai să mănânci și ce aveai la dispoziție.

    Două aparate pentru sucuri 🥛... cu portocale🍊, măr🍏, mix fructe sau apă caldă/rece, evident cu refill nelimitat. Prăjitor pentru pâine, varianta aceea unde pui tu feliile sus, ele circulă încet prin aparat și cad la un moment dat în partea inferioară, gata prăjite. Un espressor profesional de cafea pe care l-aș fi luat acasă... nu avea el multe variante de cafele dar pentru noi au fost suficiente.

    ☕Espresso, cafea lungă, cafea cu lapte, cappuccino, cafea americană ori doar apă fiartă sau dacă voiai... doar lapte.

    Mai departe... două recipiente de sticlă cu un mic robinet, recipiente ce aveau limonadă, mentă sau chiar ghimbir. Apoi plicuri cu... muștar, ketchup, zahăr, sare, etc.

    Un frigider mic găzduia și el iaurturi de fructe, brânză Philadelphia dar și mini-pachețele de unt. Cine dorea avea la dispoziție lapte, cereale de 3 feluri, apoi mici recipiente cu dulceață, ciocolată, miere. De asemenea felii de pâine prăjită, ambalate, sau felii de orez.  

    Apoi prăjituri sau torturi... tort Melina, ceva prăjitură vegetală dar și tort Mele plus brioșe și alte croissante. În zona cu mâncăruri erau și roșii, castraveți apoi mini baghete proaspete, omletă, crenvuști de porc, foccacia, șuncă de curcan, prosciutto, brânză Brie (brânză moale, cremoasă, cu coajă albă, originară din regiunea Brie din Franța), dar și brânză Edam (tradițională din Olanda, numită după orașul Edam. Este o brânză semi-tare, cu coajă roșie sau portocalie, și este fabricată din lapte de vacă).

    Apoi aveam și multe fructe la alegere... banane, kiwi, mere și portocale.  

    În concluzie, micul dejun nu a fost mic deloc, chiar ne-a impresionat și am avut o varietate de preparate la alegere. A fost foarte consistent și suficient pentru a ne stăvili foamea până la orele prânzului. Pot spune că a fost la fel de bun precum micul dejun de la multe cazări din Turcia, singurele ingrediente ce ar mai fi lipsit pentru ca el să fie mai oriental, fiind măslinele, brânzeturile lor tradiționale, cartofii prăjiți sau poate ouăle fierte. Dar nu le-am simțit lipsa, micul dejun de tip bufet suedez dar italienesc fiind îndestulător și mai mult decât perfect din punctul meu de vedere.

    În cadrul zonei de service a micului dejun erau mai mulți angajați care completau rapid fiecare preparat ce se consuma, fiind foarte discreți din acest punct de vedere. De asemenea am avut la dispoziție tăvi cu hârtie pentru a putea pune 2-3 farfurii, pahare, căni cu cafea și a le transporta mai ușor spre masă. Toată lumea folosea tăvile, fiind și mult mai ușor de dus la final în cărucioarele speciale cu farfurii murdare (similare cu cele de la Ikea).

    Generalități/ Concluzii 🧐

    Pe durata șederii noastre, am lăsat zilnic pliantul care se agăța de ușă și avea pe o parte fie Nu deranjați, fie aranjați-mi camere. Așadar l-am lăsat zilnic după ce plecam dimineața, pe partea cu “Aranjați-mi camera” . Nu eram sigur că doleanța mea va fi și onorată dar spre surprinderea mea, zilnic menajera a venit, a făcut patul, a schimbat așternuturile, a luat gunoiul și ne-a lăsat și prosoape curate. Un mare bonus care a săltat camera modestă.

    Interacțiunile cu personalul au fost minime, mai mult prima zi la check-in și ultima zi la check-out. Am mai avut parte și de vecini gălăgioși, culmea, italieni... care pe la 12 noaptea țineau morțiș să vorbească cu glas tare pe hol sau să-și lase copiii să alerge pe hol.

    Pe hol erau afișe în care oaspeții erau rugați să respecte liniștea celorlalți cazați dar...

    Nici ușa de la intrare nu era cea mai fericită alegere. Jos la bază era un gol pe unde se și vedea lumina de pe hol iar izolarea fonică era... zero. Se auzeau toate zgomotele de pe hol, lucru care a prezentat un impediment mai ales pe timpul nopții sau dimineața când începea forfoteala pe hol. Dar am reușit să dormim bine și ne-am și odihnit.  

    La plecarea noastră am ținut să menționez că micul dejun a salvat șederea, camera fiind mediocră, chiar și pentru 3 stele, parcă îi lipsea acea sclipire... Ca și scuză, domnul de la recepția mi-a menționat că este un hotel vechi, are doar 3 stele și ei se axează mai mult pe micul dejun. Știam asta, am înțeles conceptul și ținând cont de prețul plătit, comentariile și nemuțumirile mele nu ar fi fost totalmente justificate. Avea dreptate, micul dejun a fost top, s-a văzut asta și știind ce prețuri sunt practicate “4-5 stații” mai încolo, raportul calitate-preț a fost chiar perfect echilibrat. Una peste alta nu aveam de gând să mă mut acolo, pentru cele 3 nopți petrecute acolo, cazarea onorându-și responabilitățile cu brio.

    M-am felicitat încă o dată pentru faptul că am ales pachetul complet, cu mic dejun inclus. Dacă aș fi avut parte doar de cazare, probabil experiența nu ar mai fi fost una atât de pozitivă, cumva incompletă fără acel mic-mare dejun.

    Hotelul ar avea nevoie de ceva modernizări dar fiind în linia a doua de hoteluri față de cele centrala și ultra-centrale, își menține un grad de ocupare ridicat, având și un preț competitiv. Accesul se face destul de rapid folosind mijloacele de transport în comun iar prima stație de metrou se află doar la câteva stații de mers cu tramvaiul, așadar nu-i chiar departe de centru.

    Așadar ținând cont de ce am primit dar și de prețul plătit de doar 60 de euro/noapte cu mic dejun inclus, cazarea și-a atins scopul și am rămas per total cu o experiență frumoasă și memorabilă.

    Uneori ca să privești lucrurile altfel, trebuie să vezi pădurea de după copaci... asta am încercam să facem și a fost bine! Era mai rău dacă ar fi fost camera mai curată/ordonată/frumoasă iar micul dejun mai sărac, dar a fost bine căci a fost invers...

    Ținând cont de toate cele scrise mai sus, de prețul plătit și de micul dejun copios, da, aș recomanda cazarea pentru cei mai puțini pretențioși când vine vorba de condițiile de cazare.P

    Pentru majoritatea aspectelor relatate mai sus, am urcat și fotografii concludente pe care vă invit să le vizionați.

    Mulțumesc pentru atenție și pentru timpul acordat.

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de ⭐ValentinB_88⭐ in 16.04.24 10:12:50
    Validat / Publicat: 16.04.24 11:54:59
    INFO ADIȚIONALE
    • A fost prima sa vizită/vacanță în ITALIA
    • Alte destinații turistice prin care a fost: -

    VIZUALIZĂRI: 734 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    7 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (⭐ValentinB_88⭐); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P11 Closetul, bideul, dușul.
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 31900 PMA (din 23 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
  • AŢI PUTEA rezerva o cameră aici, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 42.00 EUR pe cameră

  • ECOURI la acest review

    7 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [16.04.24 11:49:20]
    »

    Foarte bun, remarcabil review-ul...

    --

    Mutat în rubrica "B&B Milano Ornato Hotel, MILANO" (nou-creată pe sait)

    [Rubrica inițială: BUFFER CAZARE]

    -

    Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

    tata123 🔱
    [16.04.24 13:34:08]
    »

    @⭐ValentinB_88⭐: Mulțumim pentru informațiile detaliate oferite despre acest hotel în sistem B&B din Milano. Într-adevăr cu cât te apropii de o stație de metrou sau de zona centrală a orașului prețurile cresc amețitor, chiar dacă este vorba despre un apartament privat. Taxa de oraș am plătit-o și noi separat la proprietara apartamentului din cartierul Brera (vezi impresii), prin serviciul PayPal (4,5 euro/persoană/noapte).

    În ceea ce privește papucii noi am fost prevăzători și am luat de acasă câte o pereche din aceia albi de „unică folosință” (rezistă 2-3 zile). Se găsesc de vânzare pe diverse site-uri seturi de mai multe perechi, astfel că poți ajunge undeva pe la 2 lei/perechea. Sunt ușori, nu ocupă spațiu în bagaje și îi arunci la plecare.

    Numai bine!

    webmasterPHONE
    [16.04.24 14:00:47]
    »

    Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

    — (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent (2024) sau anul trecut (2023) ;
    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

    Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

    (Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

    doinafil
    [16.04.24 20:32:20]
    »

    @⭐ValentinB_88⭐ :

    Culmea, aveam și bideu... ei hai că la asta nu mă așteptam

    În Italia, în orice zonă a ei - nord/centru/sud/insule - că este hotel sau casă particulară în orașe, sau chiar și în cele mai mici comune, vei vedea că băile au - pe lângă vasul de toaletă - și bideu.

    În ceea ce privește micul dejun, să știi că ați fost chiar norocoși! 👍De ce spun asta?! pentru că am fost și noi cazați la un B&B în Roma. La micul dejun am primit

    doar, un bol cu fulgi de porumb, lapte la cutie, două tipuri de gem la borcan, nutella, croissante (din cele din pungă, la kg.), nu prea proaspete, un fel de tartă-plăcintă, cu gem (un blat subţire, copt, deasupra căruia era întins un strat de gem de caise) şi, ... cam atât

    (am copiat din articolul scris de mine în iunie 2017)

    Desigur, am mai avut cafea sau ceai - la alegere - pregătită de proprietara apartamentului. Toți turiștii care eram cazați acolo strâmbam din nas, dar niciunul din noi n-am reclamat puținătatea a ceea ce ni s-a oferit. Noi nu mâncăm dulce dimineața, suntem obișnuiți cu produse mai consistente, cu proteine! De aceea ne-am cumpărat de la un magazin produse pentru micul dejun, pe care le-am pus în frigiderul bucătăriei comune. Dimineața mâncam mai consistent în cameră, apoi mergeam să bem cafeaua și să luăm ceva dulce („pour la bonne bouche” 😋)

    Italienii - de obicei - mănâncă dimineața doar „due biscotti e un cafe”, de-aceea patroana a crezut că este mult prea mult ce ne-a oferit.

    Voi ați avut parte de un mic dejun suedez așa cum este normal în majoritatea țărilor europene (și nu numai!)

    Felicitări pentru articol! Are multe informații prețioase pentru cei care vor alege să meargă acolo! 👋

    irinad
    [16.04.24 21:45:09]
    »

    @⭐ValentinB_88⭐: Am avut şi eu o cazare la un B&B, recent (ianuarie) în Malaga, însă mi se pare ciudat să spui că

    Prețul imbatabil din punctul meu de vedere, a venit cu un inconvenient... nu se putea anula, nu se putea modifica nimic, datele fiind fixe și bătute în cuie și a trebuit să și plătesc toată suma odată cu rezervarea propiu-zisă.

    . La fel ca tine, şi eu mi-am făcut cont, dar am putut rezerva cu anulare gratuită şi plata la proprietar. E drept, în cazul ăsta preţul a fost unul mai mărişor la care a contribuit şi faptul că au fost două nopţi de weekend, lucru pe care l-am remarcat şi la tine, însă hotelul a fost modern, relativ nou, foarte curat şi cu destule facilităţi, deşi conceptul este de ceva mai basic.

    Într-adevăr, micul-dejun a fost punctul forte al hotelului, la fel, nu am găsit papuci, dar n-a fost bai că aveam de acasă! 😃 În plus, hotelul oferea serviciu de cafenea/ceainărie non-stop! Ah, şi puteam beneficia de o reducere foarte mică dacă renunţam la serviciul de curăţenie pe perioada şederii.

    Felicitări pentru review şi vacanţă!

    ⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
    [16.04.24 22:06:47]
    »

    @irinad: În varianta mea de rezervare, anularea nu era posibilă, fiind o rezervare cu un preț mai mic. Aveau și varianta cu posibilitate de a schimba datele sau de a anula dar costa mai mult cu... câteva zeci de euro.

    Din dorința de a minimiza costurile, am ales varianta "riscantă", fără posibilitatea de a mai modifica ceva. 😁

    Mulțumesc pentru vizită, vot și completarea care mi-a dat posibilitatea de a mai reveni cu această informație pe care nu o detaliasem.

    ⭐ValentinB_88⭐AUTOR REVIEW
    [17.04.24 08:53:44]
    »

    @doinafil: Deci chiar am avut noroc cu micul-dejun. 😁Mi-au mai povestit anumite persoane care au mers prin Spania, Italia, Franța că micul dejun de pe la cazările de acolo era chiar... mic! Un croissant, o cafeluță, ceva suuuuper light cum ai spus tu și nu că ar fi ei zgârciți ci pentru că asta mănâncă ei.

    Pentru mine ar fi prezentat o problemă, eu dimineața basculez serios mâncare, mai ales în concediu când știu că am de umblat spre diferite destinații/ obiective.

    Mulțumesc pentru vizită, vot și ecoul de completare.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    doinafil, irinad, tata123 🔱, Yoda

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.075080871582031 sec
    ecranul dvs: 1 x 1