ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.10.2020
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Ploieşti
ÎNSCRIS: 06.08.17
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
SEP-2017
DURATA: 4 zile
Prieteni
4 ADULȚI -- v: -
Raport PREȚ/CALITATE:
EXCELENT

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

O jumătate de zi în Malmo, Suedia

TIPĂREȘTE

Mult timp de acum în colo, vom numi anul pandemic 2020, an al amintirilor. Cel puțin eu, care nu am ieșit nici măcar din județ și care la această oră trebuia să-mi strâng bagajele pentru reîntoarcerea de la Paris. Singura călătorie pe anul ăsta și care nu a fost să fie. Nu-i bai! Parisul îl mai văzusem, biletul nu a costat decât 100 euro, hotelul nu apucasem să-l plătesc. Sănătoși să fim!

O călătorie este ca un lucru bine făcut, din care poți extrage oricând firicele de amintiri. Ba, uneori vin chiar singure. Așa se face că-mi veni în minte ziua de 23 septembrie 2017, ultima zi a călătoriei mele la Copenhaga. Și cum ora de plecare spre București era târzie și Aeroportul aflat la câțiva Km de oraș, ne-am hotărât să luăm trenul spre Malmo, cu plecare din stația Kastrup, aflată sub clădirea aeroportului.

Biletul de călătorie, dus/întors în aceiași zi, nu mai rețin câte Koroane Daneze a fost, dar nu se lua decât de la un automat foarte complicat, din pricina căruia era gata să renunțăm. Ne-a descurcat totuși un lucrător special pus acolo, pentru ajutorarea celor nepricepuți, ca noi.

Linia ferată din Kastrup, Copenhaga - Malmo, Suedia traversează strâmtoarea Oresund pe podul cu același nume, minune a tehnicii moderne. Denumirea oficială este Oresundsbron, o combinație între limba suedeză și cea daneză

Este cel mai lung pod feroviar și rutier din Europa. El face legătura între Suedia și Danemarca, între Scandinavia și Europa. Construcția podului a început în anul 1995 și a fost inaugurat în iunie 2000 în prezența Reginei Margareta a II-a a Danemarcei și a Regelui Gustav al XVI-lea al Suediei.

Am validat biletele și cu multă bucurie ne-am urcat în tren. Nu era aglomerat, dar până ne-am învârtit noi, trenul a și pornit, a străbătut în câteva minute partea continentală și a intrat în tunelul construit pe sub apă, numit Drogden, care face legătura între Insula Amager pe care se află Copenhaga și insula creată artificial, prin extinderea unei insule naturală, dar mult prea mică, aflată chiar la mijlocul strâmtorii. Aici trenul iese din tunel și continuă încă 8 Km pe pod până la țărmul suedez.

Podul, ca de altfel și tunelul, are două linii ferate și patru benzi de circulație auto, câte două de fiecare sens. Prima stație pe teren suedez a fost Hyllie, unde s-a făcut controlul la acte (C. I.) a doua, Malmo. Totul a durat mai puțin de jumătate de oră de la plecarea din Kastrup.

Podul este o minune a tehnicii moderne. Tunelul pe sub apă, de aprox. 4 Km lungime a fost creat din considerente marine, pentru a permite navelor mari să treacă strâmtoarea, dar și din considerente meteo, astfel că, prin spațiul lăsat liber, iarna se evită blocarea strâmtorii de sloiurile de gheață.

Gara din Malmo. Alt aer, altă lume! A fost ridicată la 1856 și deservea orașul Lund. De-a lungul anilor a suferit diverse transformări, dar odată cu deschiderea liniei ferate Oresundtrain, a fost nevoie de extindere și modernizare, astfel noua clădire din beton și sticlă se integrează perfect alături de „bătrâna” gară, întregind aspectul general.

Era o zi de Duminecă când am sosit în Malmo, al treilea oraș ca mărime, din Suedia. Timpul sub aspect meteo a fost excepțional. Sub aspect orar, foarte scurt, motiv pentru care nu ne-am îndepărtat prea mult de gară.

Ca o primă impresie, orașul era parcă pustiu. Era totuși, Duminică! Spațiul larg din fața celor două gări, are deschidere spre port și este de o curățenie exemplară. O cafenea cu scaunele de culoare mov-lila era goală. Autobuzele de oraș, toate de culoare verde, veneau/plecau la orele afișate, dar aproape goale. Parcările pentru biciclete erau full. Aerul, ce să spun, am inspirat adânc la fiecare inspirație. Lejer (bagajul era lăsat la aeroport), am luat-o la pas prin împrejurimi.

Clădirea Poștei, excepțional întreținută, a fost ridicată la 1900 în stil romantic național, în apropierea gării și a docurilor din port. Este declarată monument istoric încă din 1935 Culoarea sa roșie frapează la fel ca ornamentele fațadei, din care nu lipsește Stema Mică a Suediei cu cele trei coroane regale. Dar ce să însemne aceste trei coroane din aur? Pe un vechi sigiliu al unui rege de prin sec. al XIV-lea, erau întipărite aceste trei coroane. Adevărul încă nu e cunoscut. O versiune se referă la cultul celor Trei Magi aducători de daruri pruncului Isus, cult răspândit după ce Regele Frederik Barbarossa a transferat în 1164, relicvele Magilor de la Milano la Koln, unde se află și azi. O altă versiune se referă la simbolul Sfintei Treimi. Rămâne de văzut...

Am stat mult în spațiul larg, pietonal din fața Poștei, Posthusplatsen cu deschidere la port și la mare. Cheiul este mărginit de multe clădiri ultramoderne, din loc în loc sunt montate lucrări artistice, toalete ecologice, spații largi, bine aerisite și luminate.

Ne-am oglindit și fotografiat în apa ce curgea din preaplinul unei fântâni circulare sau în „fereastra spre mare” , lucrare plastică ca o jucărie pentru copii dar și pentru adulți. Am admirat o țeavă de pistol făcută nod, lucrare ce aparține artistului plastic Carl Fredrik Reutersward făcută în 1985 și intitulată Non violence.

Am traversat un canal și ne-am afundat puțin într-un hățiș de străduțe ce duceau probabil spre centrul orașului, dar nu am riscat, aveam o anumită oră de decolare a avionului din Kastrup-Copenhaga, așa că ne-am întors spre gară de unde am luat același Oresundtrain spre Copenhaga. După 8 Km de pod, am intrat în tunel și am ieșit la aeroport. La intrare în Danemarca nu s-a mai făcut control la documente, respectiv C. I. Atât de simplu și rapid am circulat, încât am avut o mulțime de timp până la plecare. Deh, români speriați de pierderea timpului și de birocrație!

Ieșirea la Malmo a fost o adevărată încântare, o experiență fantastică și un mod de a cunoaște o lume „altfel” pentru noi. Atenție, amândouă statele sunt Regat!

Sperăm într-un viitor mai bun :)


LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Un loc în care cunoști civilizația, în adevăratul sens al cuvântului.


despre DISTRACȚIE & RELAXARE

O plimbare de agrement și o maximă oxigenare a creierului.

## end review sc

[fb]
---
Trimis de mihaelavoicu in 11.10.20 22:29:34
Validat / Publicat: 12.10.20 06:26:00
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ȚĂRILE SCANDINAVE. A mai fost în/la: Șările Scandinave în vara lui 2008

VIZUALIZĂRI: 1936 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

8 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (mihaelavoicu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P20 Legătura Oresund între Suedia (în partea de sus a fotografiei) și Danemarca (în partea de jos). Podul de 8 Km, insula artificială și tunelul pe sub apă. Nevotabilă.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 31700 PMA (din 33 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

8 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[12.10.20 06:25:31]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "O zi în Malmo, MALMO" (deja existentă pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

maryka
[12.10.20 09:30:16]
»

Frumos scris, am citit cu plăcere. Într-adevăr, este altceva... alt mod de viață, altă gândire, alte realități... nu degeaba este unul din popoarele cu cel mai înalt nivel de trai. De fericire.

Noi cred că mai avem mult până departe...din păcate.

În speranța unor călătorii cât mai apropiate, vă îmbrățișez cu drag!

mihaelavoicuAUTOR REVIEW
[12.10.20 10:35:26]
»

@maryka:  Mulțumesc, Maryka! Eu am făcut Țările Nordice în vara lui 2008 și crede-mă, când am ajuns acasă după 2 săptămâni de „nord” , am avut un șoc de mizeria ce era peste tot, de pacă nu aș fi plecat exact de acolo. Avem un părculeț lângă noi, unde se ținea un fel de târg ambulant și unde mizeria lăsată era de neimaginat. Am fost atunci în audiență la Primar (fără să-i spun de unde venisem) și cum am deschis subiectul, știa tot, a recunoscut tot, dar a luat și măsuri. Nu s-a mai ținut târg de atunci, i-au dus la Obor unde era deja amenajat pentru așa ceva.

Să citim, să ne infornăm​ că asta e bogăția pe care nimeni nu ne o va lua vreodată.

Te îmbrățișez! ​

Michi
[12.10.20 17:27:30]
»

@mihaelavoicu:Am votat reviewul nu pentru prezentarea oraşului Malmo pe care nici nu l-ai fi putut vedea în totalitate în timpul scurt avut la dispoziţie ci pentru încrâncenarea, dăruirea, pasiunea, voinţa, cu care foloseşti şi ultima jumătate de oră liberă dintr-o excursie. Reţin că tot aşa, în câteva ore înainte de a lua avionul ai făcut un tur ghidat al Primăriei din Bruxelles. Or mai fi fost şi altele. Deasemeni pentru ordinea pe care o ai în fotografii, notând scriptic tot ce ţi se pare demn de reţinut, căci nu pot crede că printre minunatele detalii ale unor obiective din Ravenna, Florenţa, Pisa, Berlin, muzee din România, etc., etc, dacă nu ar fi o cronologie perfectă ai putea descrie cu amănunte  de ex. gara unui oraş oarecare. Încă de când te-am cunoscut mi-am dat seama de disciplina pe care o ai şi extraordinarul talent de a scoate în evidenţă detaliile. Printre alte multe ghinioane privind zecile de excursii făcute din 1990  şi până am intrat în AFA în 2010 au fost şi Tările Nordice pe care le-am văzut în 2006. Am putut copia de pe hârtie numai fotografiile din Oslo şi fiorduri despre care am scris un review destul de complet, după aprecierile primite. Restul, Danemarca, Suedia au rămas în memoria pozelor pe hârtie care aveau ca subiect principal omul şi oama lui. Zic şi eu ˝Non, je ne regrette rien˝, au rămas amintiri frumoase ale unor vieţi  deja apuse. Felicitări pentru tot.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mihaelavoicuAUTOR REVIEW
[12.10.20 21:40:09]
»

Nu știu cu ce să încep! M-am bucurat și chiar m-am distrat. În fotografii nu se poate să nu fie ordine, atâta timp cât aparatul le face în ordine. Toate fotografiile făcute de exemplu la Pisa, le-am descărcat în folderul de Pisa și apoi pe subfoldere pe zile. Menționez pe el data și chiar obiectivele ca apoi să mă duc exact la el.

Ce să mai spun și eu de alte excursii făcute înainte de a avea un aparet foto ca lumea și mai ales de când am laptopul (din 2014​). 20-30 de fotografii și alea proaste. Dar mai am ceva. Am Jurnalele de călătorie, cu amănunte, obiective, impresii și fotografii. Singurele care nu l-am făcut și regret, sunt cele din Leningrad, Moscova și Asia Centrală. Dar cele mai complete și făcute cu pasiune, sunt cele două jurnale din Locurile Sfinte și din Țările Nordice. Dacă o fi să am drum la București după ce s-o termina cu restricțiile astea sau altă ocazie, v-aș da pe cel din Țările Nordice și ați retrăi excursia citindu-l. Am atașate și biletele de intrare la muzee. Asta am învățat de la proful de Istorie al băiatului meu.

Mulțumesc pentru cele scrise și vă doresc Sănătate și numai bine! ​

Michi
[12.10.20 22:54:46]
»

@mihaelavoicu:  Ti-am scris de mai multe ori că tu ţi-ai făcut o pasiune din documentarea excursiilor cât şi a altor domenii. Noi am preferat să vedem cât mai mult pentru a recupera cei aproape 60 de ani pe care i-am trăit în puşcărie doar în perimetrul României (cu o singură excepţie URSS în 1984 unde am făcut diapozitive). Cei tineri care n-au trăit acele vremuri nu înţeleg despre ce a fost vorba şi cum a fost posibil. După 1990 am trăit cu mare intensitate fiecare excursie căutând să simţim culoarea locală şi să vedem ce era mai important, dacă s-ar fi putut chiar tot ce era interesant la o destinaţie. Ne mâna din urmă vârsta,   durerile şi operaţiile mele de articulaţii dar în special boala soţului al cărei final îl ştiam amândoi. Până să intru în Afa în 2010, pusesem piciorul pe mai toate continentele. Aveam un simplu aparat foto rusesc Smena şi mergeam la fotograf să-mi scoată poze pe hârtie color sau sepia.  Calculator am avut târziu după 2000.   Despre unele din acele excursii am scris într-un forum în care eram colegă cu Dragoş care, plăcându-i ce am scris m-a adus în AFA.  Am fost foarte bine primită de Cornel şi de ceilalţi useri.  Aşa au început cei mai frumoşi ani trăiţi la senectute în a doua mea familie. De vreo doi ani nemaiputând circula îmi face plăcere să fac ˝săpături arheologice˝ şi ˝investigaţii documentaree˝ despre excursiile pe care le-am făcut în antichitate.   Acum, cât m-or mai ţine ochii şi sănătatea precară pe care o am, scriu despre vechituri pe baza principiului că pietroaiele, muzeele, catedralele, oraşele, ţările, rămân în actualitate oricât timp ar trece de când le-am văzut.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
mishu
[13.10.20 21:29:29]
»

@mihaelavoicu:  Acestea sunt amintirile noastre si asa ne revedem viata noastra si momentele frumoase.

Minunat, felicitari, votat cu mare drag. ​

mihaelavoicuAUTOR REVIEW
[13.10.20 21:59:00]
»

@mishu:  Corect! Numai bine!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
maryka, Michi, mihaelavoicu, mishu
Alte impresii din această RUBRICĂO zi în Malmo:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.076195955276489 sec
    ecranul dvs: 1 x 1