GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Sfarsit de sezon pe litoral! Dupa o vara tumultoasa in care era o adevarata aventura sa "te misti" precum melcul cu masina... bara la bara... pentru o "ieseala", simteam nevoia unei escapade de data asta cu motorul. Liber, hai-hui... pe undeva! Nu singur, ci cu prietenii mei motociclisti!
Da, stiu, nu este suficient sa ai o casca si un motor pentru a te numi motociclist... dar noi chiar suntem! Respectam colegii de trafic, ne alegem trasee, stabilim locurile de popas si ne alegem locatia unde ne vom caza, primordial cu parcare in curte.
Asa am procedat si de data aceasta dupa ce am ales destinatia: Sighisoara!
Cei aproximativ 500 km din Eforie pana la destinatie puteau fi parcursi pe traseul clasic, adica pe Valea Prahovei... dar am ales ceva mai sinuos... unul din top 10... Eforie - Buzau - Siriu... Brasov...
Un drum bun, liber, spectaculos si cu multe... serpentine...
Dupa mai multe cautari pe site-urile turistice, am rezervat pentru o noapte, telefonic si fara avans camere la Vila Mara.
Asa cum am mai spus, criteriul de baza era ca locatia sa aiba curte... si avea. Altfel m-ar fi incantat o cazare si in Cetate...
Vila, situata pe str. Codrului, nu este mare! Cred ca nu avea mai mult de 10 cmere, insa era primitoare inca de la prima vedere!
Curtea ingrijita, pavaj, multe flori la balcoane ceea ce-ti conferea un placut impact vizual.
Camera in care am fost cazat, diferit de alte locatii pe unde am mai fost, avea un plus de comfort datorita dimensiunii... cred ca avea 15-16 mp.
Mobilier nout, modern, camera twin. Paturi confortabile cu lenjeria impecabila... poate doar pernele cam mici...
Masuta cu o oglinda deasupra, un fotoliu si un LCD de dimensiuni normale... pe jos gresie, inchisa la culoare, la fel cum era si intreg mobilierul... la camera mea... fiindca la alte camere am vazut si mobilier de culoare deschisa! Cert este faptul ca erau camere primitoare...
Dulap cu doua usi si cateva umerase...
Baia
Eeei, aici o alta poveste... la fel ca si camera, baia era imensa... sau mare in comparatie cu baile multor hoteluri...
Prosoape albe, de buna calitate, cate doua de persoana pe suportul adecvat! Cabina de dus, oglinda, suport pt cele necesare igienii personale, plus un covor de cauciuc util mai ales cand ies ud din cabina... evitand micile accidente...
Barul,
pentru ca exista unul... era mai mult cu autoservire. Proprietara, o doamna draguta si discreta, inca de la sosire ne-a spus ca daca dorim ceva din bar si nu-i numeni de-al casei prin preajma, putem sa ne servim singuri, iar de achitat vom achita cand o intalnim sau la plecare!
Cata incredere... invatatura pt. cei de pe litoral :))
Era o lista de preturi, iar in cele doua vitrine frigorifice, bere si racoritoare. Am fost insa cu totii incantati de cat de permisiva era doamna... si am purces la a pune in aplicare asta, imediat ce am parcat si ne-am cazat... care cu o bere, care cu un suc... la sueta in foisor!
Foisorul,
cu o masa lunga cu bancute confortabile si cu vedere spre cerdacul plin cu flori, flori pe care nu aveam posibilitatea sa le vad din camera, eu fiind cazat la parter! Nu acelas lucru a fost pt ceilalti colegi, care au avut camera la etaj si privelistea era alta...
Pretul
A fost un pret de bun simt raportat la conditii si servicii, adica 120/ron/cam fara mic dejun.
Distanta fata de centrul orasului era de max 5 min., iar pt. un drum in Cetate de 10 min pe jos.
Daca as mai alege, sau daca as recomanda aceasta vila, o spun cu tarie: da!
Si mai spun ceva: intr-un ecou, la primul meu review aici pe site, am fost indemnat de @iulian68 sa mai scriu... iar eu m-am conformat! :))
Trimis de Marinus2010 in 01.02.16 01:14:53
20 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Marinus2010); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 46.21956700 N, 24.80022400 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
20 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Marinus2010 - Nu prea obijuiesc sa acord voturi - pe al tau totusi l-am votat. De ce? In primul rand pentru ca ma trag din Sighisoara iar in al doilea rand imi amintesc cum, prin anii 80 - lucram sezonier in Eforie - niste prieteni din Sighisoara, au venit si ei pe tot pe motoare, sa ne viziteze la vila Sputnic unde eram cazati cu mai multi colegi. Daca am spus ca au venit pe motoare... oare ghicesti ce fel de motoare au fost? Exact : MOBRA!! -
@Michaell: multumesc ptr incredere.
Nu aveam ce ghicii... in anii 80... daca nu era mobra, ar fi fost minsk.
@Marinus2010: Chiar îți dai "drumul " la mana! ???? Vezi, era păcat sa ții doar pentru tine acest loc... Nu exista decât o recenzie de aici, și e păcat sa nu poți citi mai multe păreri despre un loc când îți planifici o "ieșire"!
Foarte bun articolul. Am fost si noi anul trecut cazati la aceasta pensiune (vezi impresii) si este exact asa cum ati descris-o dumneavoastra, camera mare, baia la fel.
Despre doamna de la pensiune pot sa zic ca am vazit-o cand ne-am cazat si cand am plecat, ne-a zis si noua ca ne putem autoservi cu tot ce dorim si plata la plecare.
Va doresc calatorii placute.
@zlatna: Asa sa tot mergi acolo! Când oamenii sunt sinceri în opinii și nu se cramponează de nimicuri, sau dimpotrivă, când problemele sunt majore, toate impresiile îl duc pe "terț " la o concluzie corecta dacă sa facă sau o călătorie pana acolo...
Eu cred ca am sa renunt la a citi postari care cuprind poze "compromitatoare". Mai devreme am citit postarea userului @Michi (mama Michi m-a torturat adevarat cu niste prajituri) acum tu cu pizza asta bestiala, sau am sa rog webmasterul sa puna avertizari, "Lecturarea acestui review nu este recomandata persoanelor cu imaginatie si apetit sanatos". In rest ce sa spun, foarte bine ai facut ca ne impartasesti impresiile, iar acest loc chiar merita bagat in seama. Cinste gazdelor si cui a scris despre locurile astea.
Va raspund tuturor intr-un singur ecou, ptr a nu umple pagina prea mult...
In primul rand va multumesc ptr aprecieri, dar chiar a fost o vila in care ne-am simtit foarte bine... si asta mai ales "din cauza" gazdei.
Ne-a acordat o incredere de neconceput, cu care eu, fiind de pe litoral, nu eram obisnuit.
Ne-a parut rau ca nu am putut sta macar inca o noapte, dar asa era programat traseul moto.
Vila foarte draguta si primitoare in care ne-am odihnit perfect.
Am stat in foisor pana tarziu la povesti.
@mishu : pizza aia a fost perfecta, cum de altfel si limonada servita.
Aaaa... si ieftina (poate obisnuinta litoralului si-a spus cuvantul).
Cu alte cuvinte... daca mai ajung in Sighisoara, cu certitudine acolo ma voi caza.
P. S. : ca sa va dati seama cat de curat a fost si cat de intretinuta este vila si curtea... va dau un exemplu :
Dupa atata "forja" la motoare, se pare ca peste noapte unul a inceput sa piarda / prelinga cateva picaturi de ulei pe pavajul ornamental din curte unde erau parcate.
Dimineata am gasit pusa de proprietara o carpa sub motocicleta respectiva sa absoarba eventualele picaturi ulterioare.
Nici un fel de repros, nici o suparare din partea dumneaei, cu toate ca a trebuit sa spele pata de 2/2 cm cu apa calda si detergent sa nu ramana urat.
Apreciem si multumim!
@Marinus2010 - Bine ai venit pe acest sit, mă bucur și să ști că din seara aceasta te-am inclus în rubrica „urmăriți” Am citit și votat review-urile tale care mi-au plăcut. Fiind motociclist împătimat, înseamnă că îți plac călătoriile, în consecință aștept noi review-uri.
Acum scriu o completare la ecoul tău pt. @Michaell.
A fost o vreme când eu am trăit în lumea motocicletelor. Eu am avut o motocicletă marca MZ fabricată în fosta RDG, cumpărată de nouă și chiar am mai multe fotografii cu ea.
Și acum să fac completarea pentru care scriu acest ecou. La vremea lor, a motocicletelor, în magazine găsei următoarele mărci. MZ capacitate 125, 175, 250 c. c. cât și Simson cu motor în 4 timpi cap. 250 c. c. fabricate în RDG, apoi Panonia și Danvia fabricate în Ungaria. Jawa 125, 175, 250 și 350 c. c. ultima cu doi cilindri, toate fabricate în fosta Rep. Cehoslovacia şi motocicletele IJ 350 c. c, K şi Minsk fabricate în URSS.
Cât despre Mobra, ea nu a fost nicodată motocicletă, era o motoretă de 49 c. c pentru care nici nu îţi trebuia permis de conducere. Apropos de permisul de conducere, indiferent ce capacitate avea motocicleta ta, era obligatoriu ca examenul pentru permisul de conducere să îl susţi pe o motocicletă de cel puţin 350 c. c.
Perioada de vârf a celor împătimiți de mersul pe 2 roți a fost din 1958, 1959 până au apărut mașinile marca Fiat pe piața noastră, aproximativ 1963-1964 şi a devenit obligatorie casca pentru motociclişti. De atunci a început declinul motocicletelor iar câțiva ani mai târziu, când au apărut Daciile 1100, motocicletelor erau foarte rare pe șosele și cred că nici nu se mai găseau noi, în magazine.
Mă bucur că eşti motociclist, cum am fost şi eu la anii tăi şi nu uita, spunei şi Cameliei19 că ai intrat în clubul nostru. Ştie mama ta cine este Camelia19. Vacanţe frumoase pe 2 roţi.
@Mihai18: multumesc pentru aprecieri si completare.
Iar @camelia19... nu e greu sa ma gandesc ca ar fi motociclista
Pt. @ Marinus 2010.
Și uite așa ne întindem la vorbă. Review-ul tău nefiind off-topic, trebuie să-mi număr cuvintele altfel îl supăr pe Admin.
Pe scurt.
Camelia 19 nu conduce motocicleta, ea ocupă locul din spate dar și ea trebuie să fie motociclistă. Nu îți spun o noutate, motocicleta se mai conduce, mai ales în viraje, mai mult din corp și mai puțin din ghidon. Dacă persoana din spate nu se pliază pe înclinarea motocicletei, afectează ținuta ei de drum și face viața grea celui de la ghidon. Cu alte cuvinte, trebuie să ști să stai pe șaua din spate.
Erau cândva curse de viteză motociclete, pe circuit și la categoria ataș, în viraje, persoana din ataș părăsea cu jumătate din corp atașul, și numai cu mâna stângă se ținea de ataș. Făcea această manevră extrem de periculuosă pentru diminuarea forței centrifuge și meținrea ținutei de drum în viraje a motocicletei. O eroare a celui de la ghidon i-ar fi zdrobit capul de bordură. Aceste manevre făceau deliciul curselor moto de altădată.
Încă ceva și închei.
1. Mersul de motocicletă nu se uită.
2. Este mai greu să parcurgi un traseu cu motocicleta de cît la volan (eu am mâncat pâinea aceasta).
Mersi Webmaster pentru toleranță, dar m-am răcorit puțin.
Drumuri frumoase @ Marinus 2010, fiu al unei turiste împătimată și apreciată pe AFA.
@Mihai18 - Spui undeva in text ca pentru motoreta Mombra nu era nevoie de permis. Inainte sa te contrazic as dori sa te intreb daca te-am inteles corect?
@Mihai18 - multumesc in numele fiului meu, atat pt ecou cat si pt. ceea ce transmiti prin acesta...
Trebuie sa stii insa, ca "turista impatimita" sta cu sufletul la gura, ori de cate ori pleaca intr-o cursa... Ai sa spui probabil, ca daca nu-mi este teama sa plec la Istanbul unde se intampla niste... lucruri, atunci de ce-mi este teama cand pleaca el pe motor!! E diferit... si un parinte intelege... sau ma intelege!
PS Urmatoarul lui traseu, ar fi Cincis!
@mihai 18
Mai completez ceva... sa ma laud putin...
In toamna trecuta , locul 2 , pe circuitul din Varna, Bg.
@Michaell - Da, ai înțeles corect. La vremea când eu circulam cu motocicleta, permisul de conducere era necesar pentru vehicule pe 2 roți care se deplasau prin mijloace proprii (motor cu ardere internă) și care aveau capacitatea cilindrică mai mare de 50 cm. cubi iar motoretele românești aveau capacitatea de 49 cm. c. La început a fost motoreta Carpați, capacitate 49 cm. c. (despre care povestește și Carmen Ion în ecoul de la review-ul meu „Plăcerea de a călători” iar soțul său poate confirma) Sigur, la vremurile acelea motoretele erau exceptate de la obligativitatea posedării permisului de conducere. Sunt sigur pe ce scriu. Și nemții din RDG aveau motorete marca Simson, la aceiași capacitate cilindrică și aveau și pedale. Astfel de motoretă a avut și un vecin de-al meu și nu-i trebuia permis de conducere. Mai târziu, motoreta Carpați a fost modernizată, stilizată, se numea Mobra, așa cum o cunoști tu dar păstra aceiași capacitate cilindrică.
Bine ar fi dacă acest ecou l-ar mai citi și alți useri iar eu cred că vor confirma ce am scris.
De atunci au trecut foarte mulți ani, însă iarăși îmi amintesc că doar în urmă cu câțiva ani în București se îmulțiseră accidentele provocate de tineri care conduceau mopede, cred că erau tot un fel de motorete, dar sigur nu le trebuia permis de conducere și exista ca propunere de „lege ferena” ca acesti conducători auto, măcar să fie testați de poliție. Nu m-a interesat și nu am urmărit evoluția situației. Posibil acum să fie obligatoriu permisul de conducere pentru mopede, dar repet, pe mine nu mă interesează, copiii mei n-au motorete.
Dacă dorești un răspuns de actualitate, am în bibliotecă Noul cod rutier în vigoare de la 28 sept. 2014 și îți pot da un răspuns sau poți intra pe internet si afli și mai rapid răspunsul. Cu bine.
@Marinus2010 - Mai consum un ecou, dar se merită. Dacă faci sport pe motocicletă, ai toată admirația mea. Regret că am scris despre poziția în șa, pe motocicletă. Uite domnule tocmai cui dădeam sfaturi. Scuze. Despre riscurile mersului pe motocicletă, mamei tale nu-i răspund, o panichez mai rău.
În acest sport, pe lângă talent, curaj îți trebuie și un pic de noroc. Cu bine.
@Mihai18 - N-as dori neaparat sa adincim subiectul, mai ales ca este cu totul off-topic dar daca-mi este permis, doresc totusi sa-ti spun ca, sunt (aproape) sigur ca, TE INSELI.
In anii 80 - pentru ca la aceasta perioada ma refer - locuiam, respectiv treceam zilnic pe linga locul unde aveau loc aceste examene, mai exact de unde avea loc pornirea pe traseu. Cu toate ca au trecut vre-o 35 de ani de atunci, am inca in fata ochilor faza cum ne opream si urmaream cum militianul se aseza pe bancheta Mobrei in spatele celuia care urma sa fie examinat si plecau pe traseu - asta nu inainte sa faca slalom-ul in poligon.
Atentie: ma refer la cum era atunci si NU cum este sau o fi in ziua de azi. Spun asta pentru ca si aici conducatorul unei motorete cu capacitatea cilindrica sub 50 - nu necesita permis, ci doar cel de autoturism. Posibil ca in ziua de azi sa fie si in Romania asa. De mirat nu m-ar mira, De ce? Pai pentru ca, cu citva ani in urma, se obijnuia preluarea multe lucruri, bune dar si mai mult, rele, unu la unu de la occidentali. Asta pentru ca se spera ca asa ,,intram mai repede in NATO si in UE,, Dar asta-i alta poveste...
@Michaell - Dragă coleg de sit, eu caut cartonașul galben cu lumânarea. Fi atent, dacă pățesc ceva, de la tine mi se trage. Până la urmă, fie ce-o fi.
Și acum răspunsul, care este ultimul la acest subiect.
Amândoi avem dreptate.
În anul 1962 când eu am dat examen pentru permis de conducere, categoria A - motociclete, pentru motorete în mod sigur nu era necesar. Din anul 1972, când mi-am cumpărat autoturism și am dat un nou examen pentru categoria B - autoturisme, chiar nu m-a mai interesat problema aceasta.
Dacă în anii... 8o, lucrurile s-au schimbat pentru cei care conduceau motorete, foarte bine pentru că și ei erau participanți la trafic. În prezent chiar și pietonul care travsează strada este participant la trafic. Cu bine.
@Michaell & Mihai18 - că tot nu mai știți nici cum era pe vremea aia, nici acum, încerc să aduc unele lămuriri:
- Mobra, deși nu avea modele cu motor mai mare de 50 cc, avea două modele ce aveau fix valoarea asta minimă a cilindreei, iar modelul Hoinar avea motorul ceva mai mic, de 49,6 cc (la fel cu MiniMobra, dar asta era moped - bicicletă cu motor, adică). La fel, versiunile mai vechi de motorete românești, Carpați (50 cc) și Carpați Super (68 cc). Așadar, era nevoie de carnet. Aveam prieteni care au avut Mobră și toți, fără excepție, aveau carnet; categoria era A sau AM. Legea spunea că nu e nevoie de carnet pentru motoarele mai mici (nu ȘI egale) cu 50 cc. Au fost produse între 1971 și 1994 la Brașov / Tohan. Portul căștilor de protecție era opțional.
Dar mie mi-a salvat viața de vreo două ori, pentru că m-am încăpățânat s-o port mereu.
- acum, pentru motociclete cu capacitatea cilindrică sub 125 cc și puterea motorului mai mică de 11 kW, e obligatoriu carnetul de conducere (categoria A1 sau B) și purtarea căștii de protecție.
Scuze de off.
Pt. @ Michaell.
Pe firul discuției a intrat Dragoș cu o urzică în mînă și ai citit ce-a scris de noi. Îți mai spun eu o dată „... că tot nu știți nimic de pe vremea aia, nici acum” Cu alte cuvine, vai, mama noastră. Na, să ne învățăm minte, să mai depănăm amintiri, așa ne trebuie. Noi ne-am bazat pe memorie, el pe internet, tot de acolo a cules și urzica pentru noi. Chiar și așa, eu pe Dragoș nu mă supăr pentru ca are „stofă”
Webmaster, iarăși te rog, ști ce. Mulțumesc mult.
@Mihai18 - Pai da, asta e, cu Dragos (a se citi cu net-ul) nu te pui, el le stie ca un om batrin, ce mai... -
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Sep.2016 Vila Mara, liniste in inima orasului — scris în 30.09.16 de adialexe din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Feb.2015 Liniste — scris în 20.02.15 de zlatna din RâMNICU VâLCEA - RECOMANDĂ