GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Din nou la Phoenicia... pentru ca merita!
Moleșit, după o vacanță în care m-am simțit foarte bine, și mulțumit până peste poate, mai că nu-mi mai venea să scriu acest review. După ce am bifat, cam fără chef, recunosc, o trecere în revistă oarecum spartană a hotelului Orfeu vezi impresii, m-am mulțumit să savurez impresiile postate de alți colegi de pe AFA. Este foarte adevărat, turistul mulțumit se-ndeamnă mult mai greu la scris. Recunosc, m-am complăcut, din egoism, în situația de a vedea hoteluri din Mamaia mult mai proaste decât Phoenicia ocupând un loc nemeritat în partea superioară a clasamentului întocmit … de către noi. Pentru că-mi place resortul din ce în ce mai mult și aș vrea să am o bucățică cât mai mare din el când mă voi mai duce acolo. Totuși, să dăm Cezarului….
Întrucât am scris foarte mult despre resort anul trecut vezi impresii, voi relata în special diferențele, în bine sau în rău, pe care le-am sesizat în acest an. Am rezervat din timp sejurul, din decembrie 2012, datorită unei oferte foarte timpurii pe care n-am putut-o refuza, 40% reducere. Ofertă care mi-a permis să achiziționez sejurul din acest an chiar un pic mai ieftin decât cel de anul trecut, în ciuda scumpirii cu aproape 10% a sejururilor la Phoenicia. Se justifică această scumpire? Poate vom reuși să tragem o concluzie la sfârșitul review-ului!
Check-in-ul a fost mult mai civilizat decât anul trecut. S-a renunțat la ”peronul” din fața parcării, acum te prezinți civilizat la recepție, care are și aer condiționat, cafea filtru și dozatoare cu apă. Fiind deja cazat la alt hotel din Mamaia, am plecat imediat dupa micul dejun la Phoenicia, pentru a sonda un pic terenul. La ora 09 dimineața eram acolo. Recepționera a fost foarte drăguță, mi-a comunicat că există un apartament de trei camere liber, pe care-l pot ocupa imediat. Întrucât aveam alte cerințe, mi s-au oferit două opțiuni, după ora 16, exact așa cum doream. În condițiile în care resortul era aproape plin. După ce mi-am exprimat opțiunea, mi s-au oferit taloanele pentru prosoapele de plajă și mi s-a precizat că pot folosi piscinele/facilitățile din complex până când va fi pregătit apartamentul. De apreciat, o familie ajunsă după un drum lung, din celălat capăt al țării, poate trage un pui de somn de câteva ore la umbră, pe marginea piscinei ori poate pierde timpul la unul din barurile din complex.
La ora 15 am ajuns cu toată echipa la complex. Am întrebat la recepție și apartamentul era gata. După cum ați observat, este foarte important ca check-in-ul să fie eficient, rapid, și, pe cât posibil, să respecte preferințele de cazare (etaj, vedere, cazare cât mai rapidă, locație curată și îngrijită). Din punctul meu de vedere, totul a fost perfect. Nota 10. Menționez că nici măcar nu am încercat să dau ”o mică atenție”, dar am beneficiat de toată atenția la care consideram că am dreptul după ce achitasem integral sejurul cu peste 6 luni înainte.
Condițiile de cazare au fost cel puțin la fel de bune ca anul trecut. Am primit apartamentul într-o stare impecabilă, curat lună. În plus, la chichinetă exista detergent lichid în dozator, iar la baie există două dozatoare Dove, unul cu săpun lichid, celălalt cu gel de duș/șampon, de foarte bună calitate, care au fost reumplute în fiecare zi. Curățenia a fost impecabilă. Prosoapele au fost schimbate zilnic, cred că așternuturile la fel, sau la cel mult două zile, paturile arătau impecabil la fiecare reîntoarcere în cameră. Plecam pe la 8 dimineața din apartament și ne întorceam pe la 11:30, când totul deja strălucea. Am întâlnit personalul care asigura întreținerea doar pe scări. La plecare, am simțit nevoia de a o recompensa pe domnișoara care s-a ocupat de confortul nostru acolo, a meritat cu vârf și îndesat.
Micul dejun la fel ca anul trecut, chiar mai spartan, aș zice. Aminteam de niște lipii cu cașcaval, pe care cineva le făcea când avea chef. Anul ăsta a avut mai mai puțin chef, cred totuși că mai făcea din când în când, dar se ferea de mine atât de bine, încât nu l-am mai observat. Atât de lăudata anul trecut selecție de ceaiuri Lipton a fost reprezentată doar de două sortimente în acest an. Din fericire am avut noul meu preferat cu mine, Earl Grey, așa că i-am mai scutit de câțiva bani. În două zile, automatele de cafea pur și simplu nu au mai fost pornite. Dacă vă puteți imagina, nu mai aveau ness. Eu îmi făceam cafeaua în cameră și nu am suferit prea mult, dar băutorii de latte/capuccino/ciocolată caldă au fost aprig dezamăgiți. Dacă restaurantul mi-ar fi aparținut, l-aș fi dat afară pe cel responsabil cu aprovizionarea fără să clipesc. Existau zeci de soluții, au preferat să scoată automatele din priză. Rău!
În schimb am descoperit labnehul. Bun! Pâinici calde + labneh, delicios.
Prânzul foarte bun. Mai bun decât anul trecut, mai multă grijă pentru aranjarea restaurantului și dimensionarea capacităților de servire. Au fost reorganizate liniile de servire, astfel încât accesul este mai ușor, a fost mărită capacitatea cuptoarelor pentru pâinici calde, așa încât ajungeau pentru toată lumea, chiar în condițiile în care nemâncații luau mai mult decât aveau nevoie, a fost mărită capacitatea grătarelor, au existat tot timpul pui/purceluși/ciolan rotisați/la tavă în cantități suficiente. Se fabrica pe loc șaorma ”originală” pentru doritori. Feluri de mâncare delicioase, pot recomanda gulașul de vită, puiul cu alune, vita în sos alb, codul pane și creveții cu orez (cel din urmă fel pentru cei care apreciază mâncarea foarte condimentată). Multe alte feluri de mâncare, cred că orice pretențios putea găsi cel puțin unul care să-i placă foarte mult.
La fiecare prânz era prezent bucătarul șef al complexului, care pregătea pe loc, în regim de reality-show, un fel de mâncare mai deosebit. Doritorii puteau asista îndeaproape la procesul tehnologic și puteau testa rezultatele.
Din nefericire, deși au mai fost aduse mese și scaune, la anumite ore restaurantul se aglomera excesiv, în special în week-end. Încă un efort ar fi necesar…
În acest an, prăjiturile au fost ceva mai puține, dar mai bune. Deși acasă nu mănânc decât ocazional, am bifat zilnic tiramisu și o chestie din cremă albă cu fulgi de cocos deasupra. Exista deasemenea pepene roșu, delicios, nectarine, prune și înghețata foarte apreciată de partea feminină a familiei.
Cafeaua a rămas la fel, mediocră, dar la bar se putea comanda, cu plată, un expresso acceptabil, la un preț inacceptabil (9 lei). Măcar s-au făcut eforturi ca expresso-ul cu plată să depășească condiția de mediocru. La prânz erau asigurate doar apa și sucuri proaste, se putea cumpăra bere draft, bună, 400 ml/ 5 ron, dar se putea deasemenea comanda ceva de la bar. O singură dată am luat un Heineken mic, dar prețul de 9 ron făcea notă distonantă cu ambientul care striga “deja 6 ron ar fi mult! ”. Prețurile erau mari la toate barurile, te simțeai într-un hotel de 5 stele din perspectiva asta. Am cotizat regulat pentru frappe-uri (15 ron), limonade (12 ron) și fresh-uri de portocale la barurile de la piscine.
Plaja și marea au fost extraordinare. În acest an a revenit starea de normalitate iar șezlongurile, salteluțele și umbrelele erau incluse în preț, preț care, după cum am subliniat deja, a fost cu cca 10% mai mare decât anul trecut.
Plaja era foarte îngrijită, arată și nivelată, am văzut tot timpul angajații resortului adunând gunoaiele scăpate pe acolo, umbrelele erau plasate la o distanță confortabilă unele de altele. Până pe la ora 09:30, se puteau găsi umbrele libere pe plajă, după, mai greu, dar șezlonguri se puteau găsi până pe la 10-10:30. Tot românul mai “șmecher” vorbea cu băieții de la plajă, care rezervau discret, contra unor sume modice, șezlonguri și umbrele. Erau dotați cu colace, jucării și prosoape, așa că mimau rezervări făcute de turiști. Întrucât ajungeam pe la 08:30 la plajă, am găsit tot timpul locuri libere. Disperarea asta cu rezevatul șezlongurilor n-am înțeles-o, pe la 11, când mă retrăgeam spre piscine, multe șezlonguri rezervate cu prosoape nu erau încă ocupate. La ora 17, când mă întorceam la plajă, existau șezlonguri libere, nici o problemă. Încă un șir-două de umbrele sau niște copertine cu șezlongurile aferente ar rezolva problema. În spatele plajei se plimbau doi cai superbi, niște friesieni, negri, voinici și calmi, care consimțeau să plimbe turiștii doritori în mers agale, trap sau galop, după dorința și priceperea fiecăruia. Nu știu cât costa, m-am mulțumit să-i admir, gândindu-mă că au un trai mai bun decât strămoșii lor îndepărtați, care probabil au purtat cruciați în spinare.
Pe plajă, printre șezlonguri, defilau și niște ponei, proastă idee. Îi simțeam imediat după miros. Într-o dimineață, unul s-a oprit chiar în fața șezlongului pe care moțăiam liniștit. S-a desumflat cu poftă chiar lângă mine, „parfumând” aerul, am ridicat capul și doar ce-am rostit “oh shit! ” când, prin grija animalului, cuvântul s-a materializat. Bine, fata care-l plimba a scos imediat o pungă și a ascuns dovezile, dar...
Câteva cuvinte despre restaurant seara. În acest an au avut o încercare de bufet suedez, 40 ron/adult, 20 ron/ copil, anunțată pentru tot week-end-ul. Vineri aveam alte planuri, dar sâmbătă aș fi vrut să încerc, eram curios. Fără nici o explicație au sistat experimentul, probabil câștigă mult mai bine cu a la carte. Prețurile de seara sunt prea mari, iarăși, contrazise de felul în care arată restaurantul și de training-ul personalului. “Spectacolele” organizate sunt încă un motiv pentru a-l evita. Este strict punctul meu de vedere. În schimb restaurantul “italian” mi-a plăcut foarte mult. În ciuda zăpăcelii personalului de la servire, locația, ambianța și mâncarea gustoasă fac toți banii. Folosiți însă îmbrăcăminte adaptată hoardelor de țânțari din zonă.
În încheiere puțin despre Phoenicia Luxury, noul hotel înălțat în timp record, un an, în zonă. Este situat între restaurantul Kastanne și cel Italian, imediat lângă plajă. Finisajele nu m-au impresionat, totul părea ieftin și construit la normă, cel puțin pe exterior. Cineva, care a stat un week-end acolo, mi-a spus că interiorul este plăcut, confortabil, dar nu este bine izolat fonic, se aud vecinii și zgomotele de pe plajă și de la restaurant.
Am constatat o îmbunătățire a condițiilor oferite de complex, cred că, la ora actuală, nimic de pe litoralul românesc nu se poate compara cu Phoenicia.
Sănătate și vacanțe frumoase vă urez!
Trimis de DoreD in 14.08.13 22:29:48
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în MAMAIA.
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (DoreD); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 44.27856300 N, 28.61871800 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
O nota maxima de la mine ptr review cu o mica observatie, moneda noastra e leul nu ron-ul .
Foarte frumos review. Pe mine nu mai mai incanta demult litoralul romanesc, insa aici chiar m-ar tenta sa petrec cateva zile, dupa cele scrise de tine...
@Remicade, mulțam excelență, cred că de vină este cursul valuar, pe care-l urmăresc zilnic
@adynutza26, mulțumesc scumpă domnișoară. Adevărul este că Phoenicia nu este perfect, Anthony Melchiorri l-ar face praf, rău de tot, dar este peste tot ce se poate întâlni pe litoralul românesc. Iar o plimbare pe malul mării din nordul Mamaiei are multiple virtuți binefăcătoare, îți spală creierul și te aruncă într-o minunată stare de bine.
Se pare ca a decazut mult de atunci cand ai fost. Puteti citi parerile mele de la ultima vizita in 2014.
Se pare ca sucurile proaste erau demult si nu s-au schimbat, in rest mult mai putina mancare fata de cand ai fost, desi in afara sezonului dar totusi nici bataie de joc nu se face.
Per total nu i-si merita stelele doar pentru curatenie si aspect. Daca ar fi in alta tara sigur ar avea 3 stele cu indulgenta.
Buna ziua!
Va suntem recunoscatori pentru ca ati impartasit parerea dumneavoastra despre resort prin intermediul amfostacolo.ro! Am citit cu mare atentie review-ul foarte detaliat si complet, si dorim sa va raspundem in aceiasi maniera.
Dorim sa aflam si sa rezolvam eventualele sesizari ale oaspetilor nostrii, de aceea suntem recunoscatori tuturor celor care impartasesc experientele lor prin intermediul site-urilor specializate si celor care completeaza comment-card-urile pe care le impartim vara de vara tuturor celor care ne trec pragul.
Ati spus dumneavoastra un mare adevar, si anume ca, de obicei, cei care sunt nemultumiti isi exprima parerea. Cei multumiti sunt prea preocupati cu starea de bine pe care o au ca sa isi rezerve timp sa-si exprime gandurile. Intreaga noastra chipa se afla in slujba clientului, si asta se vede zi de zi. Incepand cu personalul din receptie, care este amabil, si incearca sa multumeasca si sa rezolve fiecare cerere a fiecarui oaspete, si terminand cu personalul de la curatenie care isi face treaba fara sa fie nevoie sa-i fie inmanat un “stimul” banesc.
Deoarece stim ca in plin sezon este mai aglomerat, anul acesta am pregatit o receptie pre-check-in pentru a facilita procesul de cazare.
Numarul locurilor din restaurant a fost suplimentat pentru a nu se mai produce aglomeratie in timpul orelor de masa. Si anul acesta veti gasi aceleasi feluri gustoase si variate de mancare, precum si renumita zona cu deserturi minunate, pe toate gusturile. Spectacolul Master Chef by Phoenicia va fi gazduit si anul acesta de catre bucatarul sef Salman, care promite multe retete delicioase! In cazul in care cafeaua pe care noi o pregatim nu este pe gustul dumneavoastra aveti posibilitatea sa va preparati singuri cafeaua, alegand din sortimentele pe care noi le punem la dispozitia oaspetilor. Sortimentele de ceai Lipton sunt prezente in restaurantul Kasttane, oferindu-va o gama variata de unde puteti alege ceva pe gustul dumneavoastra.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de nefunctionalitatea aparatelor de cafea. Pe viitor vom incerca sa eliminam asemenea probleme.
Referitor la programul artistic ce are loc la scena de la restaurantul Kasttane putem spune ca este o chestiune care tine strict de gusturi, el fiind apreciat de catre majoritatea oaspetilor.
Plaja are o intindere de aproximativ 500 de metri, 1000 de sezlonguri si 400 de umbrele, ce ofera locuri suficiente tuturor turistilor phoenicieni.
Plimbarea poneilor pe plaja este facuta cu scopul de a le oferi celor mici un moment haios. Vom revizui aceasta actiune, daca ea creeaza disconfort oaspetilor nostrii. Caii din rasa friesian sunt prezenti si in aceasta vara pe plaja Phoencia, si puteti sa ii calariti. Detalii gasiti la jocheii care ii insotesc.
Va mai asteptam alaturi de noi!
Cu stima,
NB PhoeniciaHR este (sau a fost) reprezentant al unității
Cititi si alte pareri vedeti si experienta mea, intotdeauna nu va lasati pacaliti de raspunsurile celor de la Marketing vorbe frumoase peste o realitate dezamagitoare.
Revin si spun acest Hotel nu merita 4 stele au probleme cu Mancarea sucurile artificiale, caldura din camere aere conditionate montate inoportun, plaja plina de scoici, melci si alge desi este curatata.
Cititi mai mult cand va hotarati unde sa va faceti concediul.
Nu merita bani ceruti pentru acest resort.
@stefanb77: Domnule Stefan, deoarece nu toata lumea va impartaseste opinia, ar fi de bun augur, atat pentru dumneavoastra cat si pentru restul oamenilor care si-au lasat impresiile printr-un review aici, si pentru cei care, dorind sa isi faca o idee, consulta parerile impartasite pe amfostacolo, sa discutam opinia dumneavoastra la review-ul detaliat pe care l-ati oferit resort-ului nostru.
Cu stima,
A. Damian, Referent Marketing Phoenicia Holiday Resort
NB PhoeniciaHR este (sau a fost) reprezentant al unității
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2024 Am fost, am văzut, mi-a plăcut! — scris în 16.07.24 de lulu 90 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jun.2022 Vacanta reusita! — scris în 30.06.22 de Bobonete1980 din PITESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Revenim si la anul — scris în 14.09.21 de Evellyna din REşIţA - RECOMANDĂ
- Jul.2021 Nu mergeți la Phoenicia Holiday Resort! — scris în 16.08.21 de MonicaArx din BOTOşANI - nu recomandă
- Sep.2020 Phoenicia Holiday: AI cu bani! — scris în 11.09.20 de iustin_79 din PIATRA NEAMț - RECOMANDĂ
- Sep.2020 Nasol — scris în 06.09.20 de yky silviu din PLOIEşTI - nu recomandă
- Aug.2020 Cu siguranta nu am sa mai revin la acest hotel ! — scris în 20.08.20 de george78* din BâRLAD [VS] - nu recomandă