ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 15.07.2015
DE Cris
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Brașov
ÎNSCRIS: 12.04.08
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
JUL-2015
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 16 MIN

Pentru câteva ore la bordul noii MSC Opera

TIPĂREȘTE

,,Jurnaliști la bord! Descoperiți nava de croazieră MSC Opera! Crest Ceremony, sâmbătă, 11 iulie, ora 9” – așa suna un mail pe care l-am primit la începutul lunii iulie. Inițial am crezut că invitația, foarte tentantă de altfel, a ajuns la mine din greșeală. Chiar dacă, la sfârșitul lunii mai am fost jurnalist de ocazie, aflându-mă la momentul și locul potrivit, eram convinsă că a fost ceva ,,once in a life time”. Dar uite că nu a fost așa, am mai primit o ,,misiune”, de data asta direct de la organizatori, dar tot în calitate de reprezentant al site-ului AmFostAcolo. :)

Nava italiană de croazieră MSC Opera ancora pe data de 11 iulie în portul Constanța și marca, prin cadrul unui eveniment special la bord – Crest Ceremony – al treilea an consecutiv de operare a croazierelor cu îmbarcare și debarcare în portul din Constanța. Așa că nu am stat mult pe gânduri și am confirmat participarea, chiar dacă, pentru mine, drumul Brașov – Constanța și retur în aceeași zi este destul de obositor, dar mi se părea o ocazie extraordinară de a vedea o astfel de navă de croazieră pe interior, mai ales că am avut asigurat transport cu autocarul din București.

La ora 10, cu o jumătate de oră întârziere față de programul stabilit inițial, autocarul ne lăsa în fața terminalului plecări din portul Constanța, așa că nava a ajuns înaintea noastră în port și ne aștepta, albă, elegantă, impunătoare, să îi fim oaspeți pentru următoarele 6 ore. Primul sentiment pe care l-am simțit când am văzut-o a fost emoție, o emoție puternică, pentru că era peste ce îmi imaginasem privind pozele. Și este printre cele mai mici vase de croazieră aparținând MSC Cruises. :)

Chiar dacă stăteam pe navă doar câteva ore, am urmat exact aceleași proceduri ca și turiștii care pleacă în sejur. La punctul de control pașapoarte ne-au fost verificate cu mare atenție actele de către un reprezentant român al poliției de frontieră și de către un vameș străin, de pe vas. După ce ne găseau în tabelul întocmit de organizatori, primeam un ecuson pe care scria că suntem vizitatori pe MSC Opera și abia după aceea puteam trece pentru a ajunge lângă navă, unde era montată o pasarelă care ne permitea să urcăm la bord.

Am fost mulți, așa că până am trecut toți de punctul de control am avut destul de mult timp pentru a putea observa nava pe dinafară. Pe partea pe care o vedeam eu, undeva sub cabinele pasagerilor erau 8 bărci de salvare, lungi de 10 m și late de 5 m și fiecare dintre ele avea o capacitate de 150 de persoane. Deasupra lor era un rând de cabine fără balcon, după care urmau două rânduri de balcoane, amenajate cu scaune și măsuță și deja începusem să visez, gândindu-mă cât de frumos trebuie să fie să stai pe balcon, privind marea sau un răsărit/apus fabulos, cum numai pe mare poți vedea.

Noi am urcat pe vas pe la puntea 4, punte destinată personalului, la care turiștii nu au acces, ei urcând direct la puntea 5. La intrarea pe vas am urmat aceleași proceduri ca în aeroport. Toate bunurile personale, inclusiv telefoane, aparate foto etc. erau puse într-o tăviță și verificate cu ajutorul unui scaner, iar noi am trecut prin filtrul de securitate. Cu siguranță exact aceleași lucru îl fac și pasagerii. După ce am trecut toți cu bine prin filtre am urcat, însoțiți de o reprezentantă a echipajului, la puntea numărul 5, adică locul în care începe spațiul destinat turiștilor. Aici se află recepția din marmură, un spațiu deschis, frumos amenajat,

Programul nostru pe vas suna cam asa: cocktail de bun-venit, Crest Ceremony, vizită pe vas, prânzul la unul dintre restaurantele navei, iar după acesta, timp liber pentru a explora vasul pe cont propriu până la debarcare.

Crest Ceremony a fost o festivitate extrem de interesantă, pentru că am aflat, direct de la sursă, multe lucruri despre MSC Cruises, în general, despre vasele lor de croazieră, despre planurile de dezvoltare și, cel mai important, despre serviciile pe care le oferă. Prezentarea a fost făcută de către directorul executiv al MSC Cruises, un bărbat tânăr, de origine italiană, care ne-a vorbit și ne-a arătat grafice și filme de prezentare aproximativ 20 de minute. La sfârșit ne-a vorbit căpitanul navei, un om mai în vârstă, care ne-a asigurat că atât el, cât și întreg echipajul face tot posibilul ca turiștii să se simtă bine în sejurul petrecut pe vas. În rândurile ce urmează o să încerc să reproduc ceea ce am aflat, pentru că pot fi informații interesante și, de ce nu, care pot da idei celor care sunt pasionați de turism sau de nave.

Grupul MSC deține două divizii, MSC Cargo și MSC Cruises. MSC Cargo a fost înființată în în 1970, este a doua din lume, ca mărime, deține mai mult de 400 de vase care operează în 162 de țări și are 52.000 de angajați.

MSC Cruises, prima firmă privată de vase de croazieră, a patra ca mărime din lume, în 2013 este lider de piață în Mediterană, Africa de Sud și Brazilia, operează în 59 de țări și are 16.300 de angajați. Având o flotă de 12 vase de croazieră, de 3 clase diferite, compania își propune să promoveze stilul de viață mediteranean în toată lumea. Vasele care operează acum sunt MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Armonia, MSC Opera și MSC Lirica. Dar, din câte ni s-a spus, lucrurile nu se vor opri aici, pentru că 4 noi vase, mai mari, mai luxoase, vor fi lansate în 2017,2019,2021 și 2022.

În 2017 va fi lansată MSC Maravillia, un navă perfectă pentru orice anotimp, spun ei. :) Lungă de 315 m și înaltă de 43 m, cu 2250 de cabine pentru pasageri și 820 pentru membrii echipajului, având un personal format din 1536 de persoane, acest vas de croazieră va avea cabine special proiectate pentru familii, cabine duplex și un grup de cabine de lux care vor forma un club privat, MSC Private Yacht. Amplasată la prova această zonă de lux va fi dotată cu cel mai mare ecran LCD aflat vreodată la bordul unui vas de croazieră, măsurând 80 m, pe care vor putea fi proiectate filme și muzică 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Am avut privilegiul să văd un film de prezentare al proiectului Maravillia și, din cât am văzut, va fi o navă extrem de luxoasă.

MSC Opera a fost lansată la apă în anul 2004, având inițial lungimea de aproximativ 251 metri și capacitatea de 2199 persoane. Eu am vizitat acum noua MSC Opera, mai lungă, mai frumoasă și gata să primească pasageri pentru o vacanță de lux la bordul unui hotel plutitor de 5 stele. După ce a trecut, în mai 2015, alături de alte 4 nave din clasa Lirica, printr-un program de modernizare, numit Renaissance, un program în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, vasul de croazieră are acum o lungime de 275 metri și 1071 de cabine (la capacitate maximă 2679 pasageri). Au fost adăugate aproximativ 200 de cabine, cele mai multe dintre ele cu balcon și întreg vasul a fost renovat. Așa că acum noua MSC Opera are cabine mai confortabile, mai multe restaurante și cafenele, precum și mai multe posibilități de distracție și relaxare. Copiii și adolescenții au la dispoziție cinci noi mini-cluburi tematice, structurate pe grupe de vârstă. Pasagerii au la dispoziție 8 punți, amenajate cu tot ceea ce este nevoie, nu numai pentru a nu se plictisi, dar și pentru a se simți răsfățati.

MSC Opera este, după cum am spus și la început, singurul vas de croazieră care oferă românilor posibilitatea de a se îmbarca din Constanța, eliminându-se astfel zborul cu avionul, ceea ce reprezintă un mare avantaj. În 2015 croazierele din Constanța vor fi disponibile în lunile iulie, august și septembrie, iar pasagerii au disponibile trei itinerarii, cel mai spectaculos fiind cel cu durata de 14 nopți. Mai există o croazieră de 9 nopți, care are itinerariul Constanța - Soci - Istanbul - Mykonos - Santorini - Kefalonia - Dubrovnik - Veneția și una de 5 nopți, care va avea ruta Veneția - Bari - Atena - Constanța.

În jur de 60 de pasageri s-au îmbarcat sâmbătă din Constanța pe nava MSC Opera, pentru o croazieră de 14 nopți cu un itinerariu de vis: Constanța - Soci - Istanbul - Mykonos - Santorini - Kefalonia - Dubrovnik - Veneția - Bari - Atena (Pireu) – Constanța. Pe unii dintre ei i-am văzut pe holuri, plimbându-se la fel de dezorientați ca mine, încercând să se obișnuiască cu nava. I-am invidiat, pentru că ei rămâneau acolo și aveau timp să o descopere așa cum merită. Sunt convinsă că vor avea un sejur de neuitat.

La bordul MSC Opera pasagerii au la dispoziție 8 punți pe care vor găsi tot ceea ce este necesar pentru a avea un sejur reușit. Fiecare punte are un număr și un nume, iar peste tot pe vas se găsesc panouri pe care sunt trecute informații despre ceea ce se găsește la fiecare nivel. Mi-a plăcut foarte mult că toate spațiile sunt perfect luminate, chiar și cele care nu beneficiază de lumină naturală. Peste tot sunt zeci de spoturi, pereții sunt placați cu un material lucios, care reflectă lumina, pe ușile lifturilor și, în unele locuri, pe tavane sunt oglinzi, iar toate aceste lucruri fac ca spațiul să pară mult mai mare și mai luminos. În unele locuri, în zonele barurilor, pereții sunt de sticlă, pentru a exploata la maxim vederea panoramică asupra mării.

CAZARE Cabinele pentru pasageri se găsesc pe punțile, 7,8, 9 și 10 și mai sunt câteva și pe puntea 12. Am aflat că există cabine interioare, cabine exterioare cu geam, cabine exterioare cu balcon și suite cu balcon. Fiind doar în vizită nu am putut vedea cabinele pe interior, dar am făcut o plimbare pe holurile pe care sunt amplasate acestea. Holurile sunt exact ca cele de hotel, doar că sunt puțin mai înguste. Pe jos este mochetă și totul strălucea de curățenie, așa cum strălucesc, evident, toate locurile pe care le-am văzut pe vas.

RESTAURANTE ȘI BARURI Restaurantul Caravella și pub-ul Sotovento se găsesc pe puntea 5, Aida. Mai sus, pe puntea 6, Otelo, veți găsi restaurantul L’Aprodo și 3 baruri: La Caballa (Piano Bar), Cotton Club Music Hall Și Aroma Caffe Bar.

Toate acestea sunt elegante, amenajate cu mult bun gust și cred că seara este o plăcere să stai pe aceste două punți.

Cotton Club Music Hall este locul în care am servit cocktail-ul de bun-venit, așa că l-am putut studia mai în amănunt. Spațiul destinat barului este foarte generos, elegant și nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării. Fotoliile confortabile erau așezate fie pe lateral, lângă geamuri, fie în formă de semicerc în jurul ringului de dans. Pianul aflat undeva lângă ring și microfonul de lângă el, arătau clar că aici se desfășoară seara petreceri dansante, cu muzică live. De fapt erau și câteva frumoase picturi pe pereți, care nu te lăsau oricum să îți imaginezi altceva.

Aici am avut ocazia să luăm pentru prima oară contact cu personalul de la bord, care este compus din oameni, în general tineri și foarte tineri, veniți din toate colțurile lumii. Mi-a plăcut că fiecare avea în piept un mic ecuson pe care, sub nume, era trecută și țara din care provine. Toți erau extrem de amabili, zâmbitori și foarte atenți. Ca să nu mai spun că ținutele lor erau impecabile, deși muncesc multe ore pe zi. Ne-au răsfățat și ne-au făcut să ne simțim extrem de bine. Am fost serviți cu suc și șampanie dar și cu gustări, aranjate cu mare artă, care erau, evident, extrem de gustoase.

Caravella este restaurantul la care am luat prânzul și pot spune cu mâna pe inimă că a fost perfect. Elegant și încăpător, cu un personal amabil și atent, restaurantul mi-a plăcut de la prima vedere.

În mijlocul restaurantului există un bufet, de unde se pot lua fructe de nenumărate feluri, în rest totul se comandă din meniu și se aduce la masă de către ospătari. Meniul conținea 3 variante, aveam de ales dintre meniu cu pește, cu carne sau vegetarian. Fiecare dintre acestea aveau două feluri de aperitive, o supă, paste, două feluri principale și un desert. Toate acestea puteau fi combinate cum doreai, puteai alege câte un fel sau mai multe de pe oricare dintre meniuri.

Am avut mare noroc cu un ospătar român, singurul dintre angajații români de pe vas care și-a sacrificat ziua liberă și a rămas să ne ajute, care servea la grupul de mese la care am stat. Pentru că nu mă puteam hotărî ce să comand, l-am rugat să mă ajute și în câteva secunde mi-a recomandat câteva feluri, spunându-mi să merg pe mâna lui pentru că nu voi regreta. Și a avut perfectă dreptate, deși aproape imediat după ce am comandat mă întrebam ce o fi fost în capul meu, pentru că, deși mănânc fructe de mare, nu mă omor după ele și existau în meniu alte feluri de mâncare de care să fiu sigură că-mi vor plăcea. Dar părea atât de sigur pe el, încât nu am mai stat pe gânduri. Și a avut dreptate, pentru că tocănița cu fructe de mare a fost printre cele mai bune lucruri pe care le-am mâncat vreodată. Creveți, scoici, caracatiță, calamari înotând într-un sos roșu gătit cu puțin usturoi și condimente.

Somonul afumat de la aperitiv și desertul, constând într-o felie delicioasă de tort servită cu înghețată de vanilie au completat cu succes meniul.

Servirea a fost ireproșabilă, fiecare ospătar avea treaba lui și și-o făcea cu conștiinciozitate. Unul dintre ei aducea, într-un coș, pâinea și te servea după ce alegeai de care dorești. Mai era un alt ospătar care se ocupa să umple paharele cu apă și umbla mereu printre mese cu câte un bidon de apă plată și unul de apă minerală, urmărind paharele goale pentru a le umple. Un altul se ocupa de vin și trecea în permanență cu câte o sticlă de vin alb și una de vin roșu, asigurându-se că nu există pahare goale.

Cam asta a fost experiența la Caravella, un restaurant rafinat și elegant.

Dar să continuăm cu barurile și să urcăm la puntea 11, puntea piscinelor și a distracției. Dacă pe restaurantele aflate pe punțile 5 și 6 erau elegante, sofisticate, aici situația se schimbă și restaurantele sunt concepute în așa fel pentru a se potrivi cu cei aflați la relaxare la piscină. Dacă pe punțile inferioare scaunele erau tapițate și pe jos era mochetă, aici sunt doar scaune de lemn sau de ratan, iar podeaua este din lemn.

Pe acestă punte vom găsi Levele, un restaurant la care masa de prânz se poate servi în regim bufet suedez de către cei care nu doresc să mai coboare la restaurantele a la carte și să aștepte să fie serviți la masă de către ospătari. Un snack-bar, Il Patio se află undeva în apropierea piscinelor. Aici serveau pizza, paste și hamburgeri iar toate produsele arătau foarte bine.

Vitamin Bar este amplasat, de asemenea, undeva lângă piscine, aici era mai multă lume la mese și toți aveau în față farfurii pline cu fructe tăiate. De fapt, după masa copioasă pe care am luat-o la prânz aveam timp liber pentru a explora nava pe cont propriu, așa că am urcat pe puntea 11, la piscine, cu intenția de a explora vasul de sus în jos. Dar atmosfera de aici, muzica veselă și mesele așezate la umbră ne-au tăiat elanul și ne-au îndemnat să mai facem o pauză înainte să începem. Cât timp am stat acolo, erau câteva fete care se plimbau de-a lungul meselor și printre șezlonguri cu niște cărucioare pline cu caserole cu salată de legume sau de fructe și îi serveau pe doritori. Așa că, dacă te simți prea relaxat pe șezlong și îți este lene să mergi la Vitamin Bar, vine acesta la tine, prin intermediul unor fete drăguțe. :) Deși mâncasem excelent cu puțin timp înainte, salata de fructe a picat la fix și a fost bună și răcoritoare.

La Spinaker, barul de la piscină și Gelateria Italiana, completează această zonă cu tot ceea ce ai nevoie astfel încât să petreci o zi întreagă de relaxare la soare, fără a fi nevoit să te deplasezi pe alte punți.

DISTRACȚIE ȘI RELAXARE Ei, aici stau foarte bine. De fapt și directorul care ne-a vorbit la Ceremony Crest ne-a spus că acesta este un aspect care îi preocupă constant, pentru că, pe lângă afacere este vorba și de satisfacție, iar pentru ei satisfacția apare când își văd clienții relaxați și fericiți.

În eleganta sală Teatro dell’Opera se țin în fiecare seară spectacole de stil Broadway, fiecare spectacol fiind susținut de o echipă formată din aproximativ 27 de artiști. În fiecare săptămână se prezintă 6 spectacole complet diferite, astfel încât turiștii să nu se plictisească.

Pe tot parcursul zilei există animație și oameni special angajați, a căror singură grijă este să se asigure că toată lumea se simte bine.

Pe puntea 11 sunt două piscine pentru adulți, două pentru copii, iar între acestea, două jacuzzi. Doremi Spray Park, vesel și extrem de frumos colorat, întregește distracția atât pentru cei mari cât și pentru cei mici. Aici există tot felul de stropitori, care de care mai ingenioasă, pentru a-ți asigura răcoarea atât de necesară în zilele călduroase de vară.

Șezlonguri erau foarte multe, la umbră și la soare, pe punțile 11 și 12, iar toată lumea avea prosoape de plajă identice, deci acestea se oferă de pe vas.

Zonele de shopping, cu magazine duty free, pot fi găsite pe punțile 5 și 6. Magazinele elegante, cu vitrine frumos aranjate, vă așteaptă să le explorați, în timpul unei plimbări. Am văzut magazine de toate felurile, în care veți găsi de la alimente și băutură până la haine și genți, precum și unele pentru cei mici, pline cu jucării una mai frumoasă decât cealaltă.

Pe puntea 6 se află Med Pearl Casino, care este amplasat într-un spațiu generos și este plin cu tot felul de aparate și mese de joc. Acum era închis dar, cu siguranță, seara locul devine foarte animat.

Tot aici este un și un fel de sală de jocuri, Virtual Arcade, unde există și un simulator de formula 1, potrivită pentru copiii mai mari și, de ce nu, pentru adulții pasionați de așa ceva.

O discotecă frumos amenajată, Byblos, îi așteaptă în fiecare seară pe cei care doresc să danseze. Aici am observat că există amenajată o terasă și afară, pe punte, spre deosebire de celelalte baruri la care mesele sunt doar în interior.

În rest, mai există la bordul navei de croazieră internet café, bibliotecă, un magazin foto, unde lucrează un fotograf român și multe spații elegante, amenajate cu fotolii confortabile, pe care puteți să vă relaxați. Un punct de informare turistică și un birou de la care pot fi achiziționate excursiile la țărm se găsesc pe puntea 5, lângă receptie. Acum erau afișate doar excursiile pentru Constanța și Soci, dar cu siguranță, pe măsură ce nava se aproprie de alte porturi, ofertele se schimbă.

Pe puntea 11 am găsit MSC Aurea Spa, un loc în care puteți beneficia de tot felul de masaje exotice, precum și de sauna umedă și uscată. O sală de fitness foarte mare și foarte bine dotată se află, de asemenea, în zona spa-ului.

Copiii de toate vârstele sunt răsfățați, pentru că și lor li s-au dedicat locuri special amenajate, structurate pe grupe de vârstă, în care să se poată distra cât este ziua de lungă. Pe puntea 11 se află Baby Club pentru copiii sub 3 ani și Mini Club, pentru micuții între 3 și 6 ani. Pe puntea 12 veți găsi Juniors Club (7-11 ani) și Young Club (12-14 ani), iar pentru adolescenții între 15 și 17 ani există Teens Club, situat pe puntea 6. Toate aceste cluburi sunt amenajate cu jocuri specific vârstei copiilor șI, cel mai important, ei sunt supravegheați non stop de către personalul special pregătit pentru așa ceva. În acest fel copiii se distrează împreună cu alțI copii de vârsta lor, iar părinții se pot relaxa liniștiți pentru câteva ore. Am văzut aceste cluburi și arată extrem de bine. Cel pentru bebeluși avea în dotare începând de la masă pentru schimbat, pătuțuri, țarcuri, cărucioare, scăunele special până la jucării frumos colorate. Cluburile pentru copiii mai mari erau dotate conform vârstei acestora, cu lego și tot feluri de jocuri video sau interactive.

Puntea 12 este locul în care iubitorii de jogging vor găsi amenajată o pistă de alergare, iar pe puntea 13 există un frumos teren de minigolf, potrivit atât pentru cei mari cât și pentru cei mici.

CONCLUZIE Recunosc că până acum am privit navele de croazieră mai mult ca pe un mijloc de a ajunge la anumite destinații interesante și am acordat mai puțină atenție lucrurilor pe care ea însăși le oferă. Acum, chiar dacă am petrecut doar câteva ore la bordul uneia, am realizat că vasul de croazieră este, în sine, o destinație și că are toate atuurile pentru a-țI asigura o vacanță de vis. Este un adevărat resort plutitor, luxos, care oferă multiple posibilități de distracție și servicii excelente. Nu este cu nimic mai prejos decât un alt hotel de lux aflat pe uscat. Dar are multe avantaje, iar principalul este că poți ajunge, în cadrul aceleași vacanțe, în mai multe destinații, fără a împacheta și despacheta de mai multe ori. Cred că este fascinant să adormi seara în apropierea unui port și să te trezești dimineața în altul, pe care să aștepți cu nerăbdare să îl vezi și să îl descoperi. Sunt convinsă că o plimbare pe punte, la asfințit, ascultând marea, îți poate aduce mai multă liniște sufletească decât o plimbare pe o străduță aglomerată dintr-un orășel. Mai ales pentru cei care, asemeni mie, iubesc cu pasiune marea.

La prezentare ni s-a spus că cei care se urcă la bordul navelor de MSC Cruises ajung să împărtășească filozofia mediteraneană asupra timpului: viața trebuie măsurată în momente, nu în minute și toate aceste momente trebuie savurate.

Așa că, în curând, voi ajunge cu siguranță la bordul unei vas de croazieră, în calitate de turist, de data asta. :)


[fb]
---
Trimis de Cris in 15.07.15 16:50:36
Validat / Publicat: 15.07.15 20:53:10
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.

VIZUALIZĂRI: 4524 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

14 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Cris); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 MSC Opera în portul Constanța
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 76450 PMA (din 62 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol

14 ecouri scrise, până acum

papone
[15.07.15 23:07:32]
»

@pacurarcris - Hop si un SB meritat, pentru o descriere frumoasa! Bravos!

CrisAUTOR REVIEW
[16.07.15 06:34:17]
»

@papone - Mulțumesc frumos!

Daniela33
[16.07.15 08:28:16]
»

si mie mi se pare foarte atragator traseul MSC Opera pentru 14 nopti dar din pacate si pretul e pe masura, cam 1000 euro cu taxele incluse de persoana...

CrisAUTOR REVIEW
[16.07.15 08:49:01]
»

@Daniela33 - Da, cam 1000 de euro de persoană este prețul, am întrebat și eu asta. Dar este pentru 14 nopți și ai toate mesele incluse, plus posibilitatea de a vedea o grămadă de locuri frumoase.

Am niște cunoștințe, fani Antalya (unde plăteau același preț pt o săptămână) care au rezervat pentru luna septembrie și abia aștept să văd cu ce impresii se întorc din croazieră.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
danamandache
[16.07.15 20:24:22]
»

Impresionant articol, Cristina!!! Imi doresc de multa vreme sa merg intr-o croaziera! Stii care este perioada ideala?

CrisAUTOR REVIEW
[16.07.15 21:09:44]
»

@danamandache - Mulțumesc frumos!

Nu știu care este perioada ideală, cred că depinde foarte mult de traseul vasului cu care mergi.

Pentru traseul de 14 nopți pe care îl are MSC Opera, eu aș alege sfârșitul lui august sau începutul lui septembrie. Dar nu mă bazez pe altceva în afară de intuiție.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
luciaoradea
[17.07.15 12:28:15]
»

@pacurarcris -

Frumoasă descriere și pozele elocvente. Felicitări! O experiență deosebita, într-adevăr.

Nu am fost niciodată intr-o croaziera, dar povestea dvs mă face să îmi doresc o astfel de vacanță intr-o buna zi.

Ca o curiozitate personala, cât a costat masa la restaurant? (dacă nu a fost din partea casei ????)

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
CrisAUTOR REVIEW
[17.07.15 13:28:06]
»

@luciaoradea - Mulțumesc frumos pentru apreciere. Pentru mine a fost o experiență frumoasă și a meritat cu prisosință drumul obositor.

Noi nu am plătit masa, a fost oferită de către organizatorii evenimentului. Dar oricum pe un vas de croazieră nici nu ai posibilitatea să plătești cash sau cu card bancar. După masa de prânz am vrut să cumpărăm câte o cafea de la barul de la piscină și nu am putut. Barmanul de acolo ne-a spus că turiștii primesc la îmbarcare un card, pe care îl alimentează cu câți bani cred că au nevoie pentru cheltuielile extra. Peste tot plătești cu acel card, inclusiv la magazinele de pe vas.

Însă într-o astfel de croazieră ai toate mesele incluse, deci prețul mâncării nu este o problemă. La băuturi am înțeles că e bine să optezi pentru un pachet preplătit, pentru că altfel băutura este scumpă.

luciaoradea
[17.07.15 16:24:03]
»

@pacurarcris: frumos, frumos, din partea casei... Știam ca nu se poate plăti nimic cash pe navă, nu știam în ce regim v-au încadrat pe dvs, nefiind turiști plătitori. La așa o invitație mai că aș merge și eu, chiar dacă ar trebui să străbat toată țara pentru asta... .

CrisAUTOR REVIEW
[18.07.15 10:53:40]
»

@luciaoradea - Se pare că gândim la fel, chiar dacă eu am avut de străbătut doar o jumătate de țară pentru asta.

dianamea CONS. ONORIFIC AFA / #CROAZIERE
[23.09.15 14:32:35]
»

Scriu acum din perspectiva turistului care tocmai a fost in croaziera cu MSC OPERA cu imbarcare din Constanta. Mi-a placut prezentarea din perspectiva cuiva care nu a mai fost in croaziere. Este foarte bine ca portul Constanta a fost inclus ca port de imbarcare in ultimii 3 ani in programul vaselor de croaziera. In croaziera in care am fost au mers aproape 100 de turisti romani, ceva mai multi decat in iulie, poate pentru ca in septembrie pretul e mai mic si vremea inca foarte buna de plaja si baie in mare. La numarul turistilor romani se adauga si oaspetii romanilor care lucreaza pe vapor, care platesc undeva cam jumatate de pret, si numarul romanilor care lucreaza pe vas e destul de mare: sefa de la magazine si vanzatorii, un fotograf, un chelner, medicul de la spa, sefa de la spa, cativa ofiteri de navigatie, solista de la teatru, etc, de asemenea si alti romani de peste Prut. In Constanta se imbarca in afara de romani si alti turisti din tarile vecine: bulgari, unguri, ucraineni, polonezi, cehi, etc. Organizarea din port insa, nu s-a adaptat intru totul cerintelor unui port de imbarcare european: lipseste un punct de informare turistica, lipsesc pliante si harti sau macar un panou cu harta Constantei pe care turistul sa o fotografieze, nu exista un autobuz hop on on hop off desi se pare ca existat odata. La panoul cu pliante se gasesc niste pliante cu oferte de cazare si reclame la restaurante, pe care pe turistii cu all inclusive pe vas nu ii intereseaza, in schimb, ceea ce i-ar interesa, caci Constanta are multe obiective interesante de vizitat, nu au de unde afla.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Daniela33
[23.09.15 14:38:03]
»

si anul viitor or sa fie croaziere din Constanta?? Acelasi traseu vor avea?

dianamea CONS. ONORIFIC AFA / #CROAZIERE
[23.09.15 20:56:01]
»

Cu siguranta vor fi si in anul urmator croaziere cu plecare din Constanta, dar itinerariul va fi putin diferit. Sunt cateva linii de croaziera care vor organiza in 2016 croaziere cu oprire in Constanta, si vase maritime si fluviale, dar nu toate au imbarcare din Constanta. Nici la aceasta croaziera nu s-a hotarat imbarcarea din Constanta decat in ianuarie. Probabil ca MSC si Costa, avand in vedere ca au avut in ultimii 3 ani imbarcari din Constanta, vor avea si anul viitor. Astept si eu targul de turism, la care sper ca voi afla care vor fi croazierele cu imbarcare din Constanta. Cred ca e o decizie a liniilor de croaziera in functie de numarul de turisti care se imbarca versus costuri portuare. Dar nu cred ca din Bari, Brindisi sau Ancona se imbarca mai multi turisti decat din Constanta, desi poate ca sunt mai mici costurile portuare decat in Constanta. Oricum, Constanta a avut o mare sansa de a deveni port important in traseele liniilor de croaziera din Marea Neagra, de cand nu se mai viziteaza Yalta si Odessa din cauza ocuparii peninsulei Crimeea.

dianamea CONS. ONORIFIC AFA / #CROAZIERE
[24.09.15 16:54:42]
»

Nu ma pot abtine sa nu comentez afirmatia referitoare la echipa de animatie, a caror singura grija este ca turistii sa se simta bine. Putem sa o luam ca o figura de stil, sau sa spunem ca este principala lor grija. Echipa de animatie de pe MSC OPERA, formata din 5 baieti si 5 fete, incep ziua pe la ora 7 sau 8, ajutand la debarcarea turistilor in porturi. Apoi au program de animatie la piscina de la 9 la 13, si dupa amiaza de la 15 la 18. De la ora 19 sau 20 pana dupa miezul noptii sunt prezenti in baruri unde desfasoara concursuri cu premii, lectii de dans, karaoke, si petreceri tematice cu dans la piscina sau la discoteca. De asemenea, se ocupa si de verificarea cardurilor la intrarea in teatru si fac mici glume inainte de inceperea spectacolelor de la teatru. Tot ei tin si sedintele de instructaj de salvare cu turistii proaspat imbarcati. Presupun ca au si in culise niste ore de pregatire a programelor din zilele urmatoare. Nici nu stiu cand au timp sa manance si sa doarma. Nu au sambata si duminica libere, nici alte zile in cursul saptamanii, cum au de exemplu echipa de animatie de la Duni, cand duminica au liber, de pot sa se urce pe pereti turistii de plictiseala, ca nici macar muzica inregistrata la piscina principala nu au. Cu toate ca dorm doar cateva ore pe noapte si muncesc aproape non stop, tinerii din echipa de animatie sunt toti prietenosi si cu zambetul pe buze, deschisi si entuziasti, o echipa de nota 10 plus, cu care ne-am imprietenit si carora le suntem recunoscatori deoarece am petrecut timp de doua saptamani atatea momente placute datorita lor.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Cris, danamandache, Daniela33, dianamea, luciaoradea
Alte impresii din această RUBRICĂLumea Croazierelor, de la A la Z:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.20897102355957 sec
    ecranul dvs: 1 x 1