ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 30.04.2012
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 03.03.11
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
APR-2012
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Hanzhou Bay Bridge - O capodopera a arhitecturii moderne

Ilustrație video-muzicală
Utu Suteu - Doamne cat de mare Esti
TIPĂREȘTE

Marele pod-autostrada se afla situat pe coasta sud-estica a Chinei si a fost creat pentru dezvoltarea economica in delta fluviului Yanktze, numit si ,,Triunghiul de aur al industriei'', ce face conexiunea dintre orasele Ningbo si Jiaxing ale provinciei Zhejiang, la autostrada spre metropola Shanghai. Scurteaza drumul cu 120 de km si durata de timp cu 2,5 ore.

Acesta este cel mai lung pod de traversare maritima din lume, cu o lungime de aproximativ 36 de km, a fost obiect de studiu pentru sute de specialisti, timp de un deceniu, dar a fost construit in 4 ani si asta datorita conditiilor climaterice deosebit de severe, cu maree majore, curenti foarte puternici, valuri mari, o zona predispusa la cunoscutul fenomen de ciclon tropical, numit taifun.

De asemenea, pentru ca Marele Pod sa-si pastreze integritatea, s-au luat in calcul si criteriile seismice (acesta rezistand si la 8,5 grade), normele de securitate in fluidizarea traficului, avand in dotare telefoane de urgenta si stalpi de iluminare -avertizare, din 500 in 500 de metri.

Multe metode conventionale din constructiile de baza, nu si-au gasit exprimarea aici, s-au folosit tehnologii inovatoare cu erori limitate. Elocvent este exemplul de a nu folosi piloti de beton pentru a sprijinirea sa, podul a utilizat o alta abordare diferita, cu piloni din otel, ( ,,imbracati'' in beton, mai mult pentru design), care sunt mult mai utili in lupta coroziunii si a mareelor din golf.

Pe langa conditiile extrem de dificile de lucru, muncitorii impreuna cu stafful tehnic, s-au confruntat cu mai multe actiuni nesocotite, dar pentru chinezi demult numai exista ceva unic sau o... noua provocare.

Cea mai majora dintre ele a fost cand s-a descoperit in subteran, pe malul sudic al golfului - la aproape 120 de metri fata de nivelul podului - o ,,panza'' de gaz-metan toxic, iar pentru atenuarea si evitarea accidentelor prin explozie, au drenat-o efectiv cu utilaje de forat de diametru mic. Din pacate, acest impediment a dus la incetinirea lucrarilor cu cateva luni.

Mi-am satisfacut aceasta curiozitate de a vizita Bay Bridge, la inceput de aprilie, platind la o companie privata de transport, suma de 850 de RMB. Taxa perceputa a inclus deplasarea din orasul Yiwu (care are 2 milioane de locuitori), pana-n Shanghai, cu vizite la acest pod si Wuzhen (oras denumit si ,,Venetia Orientului'').

Toate taxele de autostrada (... si au fost destule!), au fost suportate de firma de transport. Acolo, totul se plateste! Dar, credeti-ma ca merita!

Or avea chinezii astia cele mai bune si moderne autostrazi din lume, dar NOI stim sa le inauguram cel mai bine! S-ar cutremura toata Vrancea noastra de ras, daca ar stii ei pe ce platim noi rovignetele!... Dar, ma rog traim intr-o lume falsa, unde ,,sinceritatea'' autoritatilor publice este doar o... optiune in ignoranta!

Am urmat autostrada Hangzhou-Shanghai, cum va ,,spuneam'', intr-o zi funesta turismului, deoarece in apropierea Marelui Pod am intrat intr- o ceata deasa, un smog ce invaluia drumul devenind un scenariu londonez lugubru. Astfel ca marea traversare a celui mai mare pod din lume trans-oceanic, s-a facut intr-o mare... ,,sauna''.

Am parasit cele 5 benzi de circulatie si ne-am indreptat spre minunea moderna.

Marele Pod ne-a intampinat cu 6 benzi pe ambele sensuri, la acestea se mai adauga cate una de urgenta. Se circula cu o limita de viteza de 100 km/h pe a treia banda, dar nu mai putin de 80 km/h, iar pe celelalte doua tot cu 100 km/h dar nu mai putin de 60 km/h.

Podul are o inaltime de 64 de metri, pentru a permite trecerea navelor de mare tonaj, in toate conditiile climaterice.

O mare zona mlastinoasa pe cativa km am intalnit la intrare, iar in dreapta noastra, la mijlocul podului, dar si a Marii Chinei de Est, troneaza o... ,,oaza''.

Haitianyizhou sau in traducere ,,Pamantul intre Mare si Cer '', este un service center planificat pentru turisti sau conducatori auto sa se odihneasca in conditii optime, avand la dispozitie o gama variata de servicii, precum: benzinarie, heliport, parcare cu restaurant (cu preturi la fel de mari ca Bay Bridge!...), hotel cu sali de conferinta, sala de meditatie si... un Turn de Veghe ce serveste ca atractie turistica pentru a viziona marea si podul in fascinatia lor. La lasarea intunericului, luminile din jurul sau fac un show magic!

Toata aceasta insulita se intinde pe 10000 de mp, pe 5 etaje, si a fost construita cu ajutorul a doua mega-macarale de mare tonaj. Una de 3000de tone pentru operatiuni la apa adanca, iar cealalta fiind o macara -plutitoare de 2200 de tone.

Dupa platirea parcarii (30 de RMB), se da un tichet cu un numar si un cod de bare. Vehiculele se parcheaza la primul etaj in ordinea de pe bilet, pentru a nu se crea dezordine atunci cand este mai aglomerat.

Nu se permite fumatul, pentru satisfacerea acestui viciu exista amenajate camere speciale.

Datorita pardoselilor turnate in rasini epoxilice si poliuretanice de mare densitate, sofatul se face cu foarte mica viteza.

Esti amendat daca arunci orice resturi sau alt gunoi cat de mic, in afara spatiilor alocate acestora.

In parcare este interzisa fotografierea, dar fiind o perioada mai lejera de vizitare si datorita faptului ca Turnul de Veghe se afla in ceata, administratori s-au dovedit binevoitori.

De asemenea, ai delimitat pe tichet un mic instructaj impotriva incendiilor si a zonelor de evacuare, deoarece s-au confruntat cu un incendiu chiar inainte de inaugurare, datorita unor scantei de sudura ce au cazut pe o platforma inflamabila, chiar langa heliport.

Pretul pentru un adult este de 100 de RMB/pers si include vizitarea Platformei si a Turnului. Persoanele sub 1,5 metri au reducere la fel ca elevii sau studentii, iar cei de 1,2 metri au acces gratuit. Uimitor, nu? La ei nu exista reduceri pentru limita de varsta (si asta se face la toate obiectivele turistice!), totul se percepe pe... inaltime!

Construirea podului-autostrada, pe un golf cu 95 de km latime, are garantie 100 de ani si a costat 1,7 miliarde de dolari. Oficialitatile estimeaza recuperarea costurilor de capital ale proiectului, in 15 ani!

Hangzhou Bay Bridge, este un indiciu de mare putere economica a unei tari in mare crestere ce sfideaza... criza. Acum mai nou se fac studii de fezabilitate pentru construirea in paralel a unui tunel in paralel cu acest pod.

Resursele de dezvoltare sunt coplesitoare, cu o capacitate de adaptare in creativitate cu eficienta in toate conjuncturile.

Au invatat si au preluat, atunci cand au ,,copiat ', au imbunatatit si produsul...

O tara care nu v-a inceta sa ne uimeasca: CHINA.


[fb]
---
Trimis de Marian Preda in 30.04.12 17:14:31
Validat / Publicat: 30.04.12 18:55:59
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2848 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Marian Preda); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P26 Marele Pod ....In curand se v-a construi si un tunel paralel !!!
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 33500 PMA (din 35 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

11 ecouri scrise, până acum

Marian PredaAUTOR REVIEW
[30.04.12 18:17:30]
»

Dragi WEB,

As dori atasata melodia lui Utu Suteu, ... Doamne cat de mare esti!

Multumesc!

--------------------------------

Rezolvat!

adri-nico
[30.04.12 21:49:46]
»

Am votat fara ca sa ma uit la poze. Mi-a placut mult ceea ce am citit.

Ai reusit sa imi stirnesti interesul de la prima pina la ultima litera.

Acum, dupa ce am vazut marea magaoaie... ma gindesc numai la ce-ar fi daca...

Dar nu mai zic...

station5*
[30.04.12 22:18:03]
»

ioiii ai revenit!!! ma bucur! astept cu nerabdare caaaat mai multe detalii!! dar nu ma pot abtine: asa per ansamblu a fost ok excursia?

MCM
[01.05.12 01:35:21]
»

Bine te-ai intors. Te asteptam cu totii. Avem ce citi despre minunata China, in urmatoarele saptamani.

De unde ai facut P08?

Marian PredaAUTOR REVIEW
[01.05.12 14:28:41]
»

Ni ha, panio!

SIE SIE, fetelor!

Bine v-am regasit!

Dupa cum stiti am plecat pe cont proriu! Este atat de usor sa te descurci in China, doar daca cunosti un pic de engleza!...

Am invatat si ceva chineza!

Am stabatut o particica din aceasta minunata tara, pe jos, cu autobuzul, cu metroul, cu Malevul (trenul de mare viteza...), cu taxiul sau cu masinile companiilor de transport cu ghizi locali, cu avionul...

A fost superb, dar timpul a fost ,,dusmanu'' meu! Chiar daca m-am culcat numai dupa 2-3 noaptea, n-am reusit sa acumulez totul...

Am mancat si la restaurante de lux dar si-n bodegi (experienta efectuata cu un localnic!).

Am facut peste 5000 de fotografii si am 9 ore de filmari!

Am vizitat tot ce se putea vizita in aceasta parte a Chinei de Est!

Din pacate, am un mare offff! Am aflat ca de curind s-a inaugurat o platforma cu pardoseala de sticla la 1400 de metri, pe Muntele Tianmen! Am ratat-o!

Poate la anu', deoarece va spun sincer ca nu-mi mai trebuie Europa!

Un Macao, Hong Kong, Japonia etc... etc...

A fost impresionant!

ARA
[01.05.12 19:02:19]
»

Felicitari @Marian Preda! ai fost pe podul trans-oceanic numarul trei din lume.

Andox
[02.05.12 20:57:12]
»

Acesta este cel mai lung pod de traversare maritima din lume, cu o lungime de aproximativ 36 de km, a fost obiect de studiu pentru sute de specialisti, timp de un deceniu, dar a fost construit in 4 ani

Cand ma gandesc ca la noi nu suntem in stare in 4 ani sa facem 36 km de autostrada pe uscat ma apuca plansul.

Pe cand experientele culinare?

Marian PredaAUTOR REVIEW
[03.05.12 12:50:09]
»

@ARA:

Multumesc!

Eu stiu ca am fost pe podul cel mai lung din lume!

Doar daca nu s-au construit altele intre timp..., poate ma luminezi!

Bay Bridge, conform pliantelor de la fata locului, are 36 de km -dar mi s-au parut vreo 30, iar inaugurarea adevarata a avut loc in 2010, nu in 2006!

Ma rog, imi aduc aminte ca si-n anii nostri de comunism, se raportau cifre aiurea...

Nu am intrat in amanunte cu aceste cifre ca sa nu concurez cu... Wilkipedia!

Vacante frumoase!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Marian PredaAUTOR REVIEW
[03.05.12 13:24:50]
»

@Andox:

Din pacate, la noi sunt in stadiu de proiect sute de proiecte de 20 si ceva de ani! S-au platit milioane de euro firmelor de consultanta, iar cele care in sfarsit se finalizau, s-a constat la fata locului ca: ... Autostrada Transilvania a fost deviata cu zeci de km, deoarece in studiul geotehnic nu se amintea ca aceasta trece pe langa soluri contaminate..., Autostrada Soarelui nu poate face conexiunea de la Fetesti la Cernavoda si iar s-a deviat lucrarea cu 18 km..., pe Autostrada Bucuresti-Brasov lipsesc podurile de legatura, dar ce este uluitor, s-au gasit... ,,urme'' arheologice!

Cred ca urmele apartineau... muncitorilor, care n-au mai calcat pe acolo de 2 ani! Ar trebui prelevate cu mare atentie si duse la Ministerul Transporturilor, pentru o analiza mai amanuntita!

Ce sa mai ,,vorbim'' ca la noi 1 km de autostrada la ses costa 15 mil si-n Albania (unde s-a taiat prin munte!) doar 1 mil/km...

Vor aparea si alte rw! Toate la timpul lor! Acum prea s-a acumulat multa treaba cu Sarbatorile...

Chinezii au o singura zi libera pe luna! La noi a fost Floriile, Pastele, Sf. Gheorghe, 1 Mai (cu weekend prelungit), Ziua Barbatului, Finala Europa League etc... etc. si apoi ne plangem de... criza!

Acolo daca scade euro sau se prabuseste dolarul, ne se simt amenintati!

Pe chinezi nu-i afecteaza nimic!

Vacante frumoase!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ARA
[03.05.12 13:38:05]
»

@Marian Preda: categoric ai fost pe cel mai lung, clasamentul cu pricina se refera doar la spectaculozitate!

Pami*
[10.05.12 15:59:08]
»

daca ai reusit sa ne impresionezi pe toti doar prin descrierea unui pod - chair daca este cel mai lung din lume- ce ne ma asteapta cand vei scrie si despre celelate destinatii pe care le-ai vizitat in China?

eu abia astept sa citesc...

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adri-nico, ARA, Marian Preda, MCM, Pami*, station5*

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.041829109191895 sec
    ecranul dvs: 1 x 1