ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 04.09.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Piteşti
ÎNSCRIS: 02.09.09
STATUS: CONSUL
DATE SEJUR
AUG-2016
DURATA: 9 nopți
single
1 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
la PMM* = 30 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

TIMP CITIRE: 10 MIN

Își merită stelele!

TIPĂREȘTE

Probleme de serviciu m-au dus la sfârșitul lui august 2016 în capitala Olteniei, Craiova. Aici am stat timp de 9 zile la Hotelul Europeca. Alegerea nu mi-a aparținut, ea a fost făcută de instituția ce mi-a decontat deplasarea și cazarea dar, spre deosebire de alte cazuri, de data asta nu am avut absolut nici un motiv să mă plâng.

Generalități

Hotelul Europeca nu este, practic, situat în centrul orașului, distanța de la el la Palatul Administrativ și Piața Mihai Viteazul (ce poate fi considerată drept kilometrul zero al Craiovei) fiind de aproximativ 1,5 km. Pentru mine însă acesta nu a fost un inconvenient, dimpotrivă această distanță oferindu-mi prilejul de a parcurge pe jos distanța zilnică pe care o consider drept exercițiul fizic necesar pentru a-mi păstra o condiție fizică rezonabilă. :)

Hotelul este situat pe strada Pietății nr. 9-11, aceasta fiind o străduță scurtă, ce leagă două străzi mai lungi, cu sens unic: strada Păltiniș și strada Ștefan cel Mare. Coordonatele GPS sunt: 44.325201, 23.803946.

Este un hotel construit relativ recent, cotat cu 4 stele. Dispune de o parcare mare, care însă a fost mai mereu aproape plină, iar sâmbăta și duminica spre seară se umple complet în perioada nunților.

Hotelul are două săli de restaurant, una mai mică, la parter și alta mai mare, la etajul I, aceasta fiind restaurantul propriu-zis. Tot aici se află și sala pentru micul dejun.

Cele 65 de camere și apartamente ale hotelului sunt repartizate pe următoarele etaje, până la al șaselea, accesibile atât pe scară, cât și prin intermediul celor două lifturi Otis, cu capacitatea de 4-5 persoane (400 kg) fiecare. Unul din lifturi avea buton și pentru etajul 7, dar până acolo nu am urcat, eu având camera la etajul 6.

Serviciile oferite la recepție sunt barul, depozitarea bagajelor, comandă taxi, trezire la ora dorită și informații turistice. Din păcate, acest ultim serviciu nu este însoțit și de materiale publicitare (pliante, flaiere etc.), dar asta nu e vina hotelului, asta e o boală generală a turismului românesc.

Camera

Am avut la dispoziție o cameră matrimonială (dublă) standard (hotelul nu dispune de camere single), dar există și camere duble (twin), camere VIP și apartamente. Prețurile afișate la recepție încep cu 175 lei pentru camera standard în regim single și urcă până la 500 de lei apartamentul de lux, în preț fiind inclus și micul dejun. Pe booking.com prețurile sunt ceva mai mici, ceea ce este firesc și valabil pentru orice hotel. Exact aceleași prețuri ca cele de pe booking.com sunt practicate și la rezervarea directă, pe saitul propriu al hotelului.

Camerele sunt mari, mochetate cu mochetă aflată în stare foarte bună, așa cum, de altfel este și cazul holurilor, astfel că nu se aud în cameră tropăiturile celor mai gălăgioși. În legătură cu gălăgia, trebuie să spun că hotelul se află într-o zonă rezidențială liniștită, singura sursă de zgomot mai serioasă fiind chiar restaurantul hotelului, dar numai sâmbăta și duminica, probabil doar în perioada nunților, nu și în post. :) Ca să nu aveți probleme dacă nu vreți să auziți muzica de la nuntă, cereți o cameră la un etaj superior, Eu am stat la etajul 6, unde doar cu fereastra deschisă se auzea vag ceva muzică, nivelul fiind prea slab ca să deranjeze. Cu fereastra închisă nu se auzea nimic.

Camera în care am stat era cea de lângă lifturi, dar trebuie să remarc faptul că nu am auzit niciodată vreun zgomot provenind de la funcționarea acestora.

Camera este mobilată cu gust, cu mobilă de calitate bună, mobilierul fiind compus dintr-un pat dublu, cu noptiere și veioze, un birou de lucru, cu un taburet îmbrăcat în piele și o oglindă fixată pe perete în dreptul său, o masă-suport pentru televizorul LED cu diagonală mare și, sub acesta un mini-frigider/mini-bar cu apă, bere, sucuri și o sticluță de tărie, o masă joasă cu două fotolii îmbrăcată în aceeași piele ca și taburetul și un suport de bagaje. În holul de la intrare se află un șifonier în care se găseau două pături, un seif, un uscător de păr, papuci de casă și câteva umerașe. A doua zi a apărut și un halat alb și pufos, alături de perechea de papuci în țiplă, de unică folosință. Tot în hol se mai află și un corp de mobilier pentru încălțăminte, în care erau și ustensile pentru lustruitul pantofilor și în dreptul său un cuier cu oglindă.

Baia

Baia, îmbrăcată în gresie și faianță asortată cu restul camerei, este destul de largă, încât nici persoanele cu gabarit mai mare nu vor avea probleme de spațiu. Chiuveta este mare și dispune de un suport ce se întinde pe aproape toată lungimea peretelui, având sub el un dulap compartimentat. În compartimentele din stânga am găsit două prosoape mari (pentru duș) și două mici (de față), albe și de calitate, era o plăcere să le folosești după duș. Pentru duș, baia dispune de o cabină de duș cu cădiță, asta putând să reprezinte un plus pentru unii, un minus pentru alții. Eu personal prefer dușul, chiar și acasă, așa că această facilitate a cădiței la cabina de duș mi s-a părut inutilă.

Trebuie să remarc faptul că toate instalațiile sanitare erau în perfectă stare de funcționare, asta și datorită calității acestora. De asemenea, deși eram la etajul 6, apa caldă venea practic instantaneu. În schimb, presiunea apei (atât cea rece, cât și cea caldă) era cam mică, după gustul meu. După câte mi-am dat seama, acest fapt era datorat reglajelor făcute de instalatori, în scop de economie și nu din cauză de înălțime prea mare, un argument în acest sens fiind acela că vasul de la WC se umplea totuși foarte repede.

Consumabilele din baie constau din două săpunele (frumos mirositoare), două plicuri cu gel/șampon, o cască de duș și săpun lichid la dozator. Subliniez că toate acestea erau înlocuite imediat ce erau folosite.

Dotări, facilități și servicii în cameră

În cameră sunt puse la dispoziție mai multe dotări: telefon, internet Wi-Fi, televizor, mini-bar, instalație de aer condiționat.

Internetul funcționează bine, chiar dacă routerele folosite sunt din acelea care se mai blochează și trebuie resetate. Din această cauză, când am sosit eu, tocmai ce fuseseră resetate atât de bine, de către un proaspăt angajat, încât nu mai aveau numele inițial - Europeca Etaj (Floor) x – și nici nu mai erau parolate. Probabil vor fi redenumite și parolate din nou.

Vorbesc despre routere, la plural, pentru că în hotel se recepționează semnal de la mai multe dintre acestea, plasate câte unul la fiecare etaj, așa că și conectarea este la alegere.

Televizorul LED, cu diagonală mare (probabil 81 cm) permite recepționarea pachetului de bază de la Digi, folosind un decodor analog, ceea ce împiedică recepționarea canalelor HD, deși televizorul avea această facilitate. În plus, mai este și inconvenientul lucrului cu două telecomenzi.

Minibarul nu era foarte diversificat din punctul de vedere al conținutului (observați că nu am spus „ca și conținut”, pentru că este greșit, o spun - fără nicio conotație peiorativă - pentru cei care nu au învățat asta la școală), dar avea minimul necesar.

Instalația de aer condiționat se găsește la fereastră, în locul în care, de obicei, se află un calorifer, asta pentru că ea servește și la încălzire în perioada rece. Deși am prins o perioadă caldă, cu temperaturi în timpul zilei de peste 35° C, nu am folosit aproape deloc instalația de aer condiționat, preferând să las fereastra deschisă, chiar și pe timpul nopții, pentru că la înălțimea etajului 6, aerul era suficient de răcoros.

În privința serviciilor în cameră, trebuie să subliniez faptul că se făcea curățenie zilnic, așternuturile mi-au fost schimbate aproape zilnic (doar în două zile „au sărit” peste acest lucru), iar prosoapele mi-au fost schimbate zilnic, inclusiv cel mic, pus pe jos, în fața cabinei de duș.

Micul dejun

Micul dejun, inclus în prețul cazării se servește la etajul 1, într-o sală special destinată acestui lucru, o sală decorată plăcut și suficient de mare, chiar când hotelul este plin (am avut ocazia să verific acest lucru în ziua când hotelul a găzduit un grup de chinezi gălăgioși, pe lângă echipa națională de volei a României, aflată în cantonament acolo de ceva vreme.

Despre micul dejun pot spune că este la înălțimea unui hotel de 4 stele. Așa cum se poate vedea și în fotografii, în sala de mese se găsesc două vitrine, una pentru mâncăruri calde, cealaltă pentru mâncăruri reci. În prima se găseau ouă (ochi, omletă și fierte), crenvurști, cârnați, șuncă prăjită, iar în cealaltă brânză, cașcaval, șuncă, mușchi, salam (toate feliate și de bună calitate), precum și roșii, castraveți și ardei (roșii și galbeni). De asemenea, se mai găseau aici brânză topită, gemuri, miere, croasant, iaurt.

Pe o masă alăturată, în afară de veselă și tacâmuri, se găsea un dozator de cafea, de la care se putea bea o cafea bună, de mai multe feluri sau ceai. De asemenea, aici se găsea o cutie cu marca Nestlé, cu patru feluri de fulgi de cereale, alături de care se găseau trei boluri cu semințe decojite de floarea-soarelui și dovleac, respectiv stafide și o cană cu lapte la temperatura camerei. De asemenea, se găseau sticle de suc Granini sau Cappy și apă minerală plată și carbogazoasă Borsec, pâine (care putea fi și prăjită) și fructe (banane, nectarine, mere) și un bol cu bucăți de fructe (pepene roșu, sau galben, kiwi) sau compot.

Deși erau puține variații de la o zi la alta, diversitatea mâncărurilor oferite făcea să nu te plictisești de aceeași mâncare și spun asta după ce am mâncat acolo în 9 dimineți. Micul dejun se servește între orele 7-10.

Concluzii

După cum vedeți, chiar și din înșiruirea seacă a celor găsite de mine la acest hotel, rezultă că nu am avut practic nici un motiv de nemulțumire, serviciile oferite fiind la standardul corespunzător.

Personalul pot spune că a fost la înălțimea cerințelor unui hotel de 4 stele, ba chiar camerista a fost peste așteptări.

Poate doar amplasarea puțin excentrică ar putea să fie un inconvenient, dar nu și pentru mine. În imediata apropiere, la maxim 100 m distanță, se găsesc o cârciumă de cartier și două magazine alimentare, de unde puteți lua, de exemplu, o bere mai ieftină decât cea de la barul hotelului. Să nu vă lăsați însă păcăliți de inscripția „non-stop” de pe firma celui mai apropiat, care se închide după-amiaza. Mai sigur este cel puțin mai depărtat, din fața hotelului Rexton, care ține deschis până la miezul nopții.

De asemenea, la o distanță de maxim 800 m spre gară (nord), se găsesc două supermarketuri: Lidl și Profi.

În concluzie, pot spune că hotelul Europeca își merită cele patru stele și îl recomand, mai ales pentru cei care petrec un sejur mai lung în Craiova. Care Craiova, pentru că veni vorba, arată foarte bine, se cunoaște că și-a depus candidatura pentru a fi Capitală Culturală Europeană. Chiar dacă nu a reușit în lupta cu competitori mai puternici (dintre care cei mai serioși mi se par Clujul și Timișoara – eu pariez pe Cluj), ceea ce a realizat este un bun care rămâne locuitorilor dar și vizitatorilor acestui oraș frumos, care are ce arăta.

Doar craiovenii ar trebui să învețe să șofeze mai civilizat … :))


[fb]
---
Trimis de Costi in 04.09.16 11:43:28
Validat / Publicat: 04.09.16 12:16:18
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în CRAIOVA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 1465 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Costi); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P22 O altă imagine din sala pentru micul dejun
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20900 PMA (din 22 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
  • AŢI PUTEA rezerva o cameră aici, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 30.50 EUR pe cameră

  • ECOURI la acest review

    5 ecouri scrise, până acum

    webmasterX
    [04.09.16 12:15:51]
    »

    Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

    Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

    CostiAUTOR REVIEW
    [04.09.16 14:36:45]
    »

    @webmasterX:

    Da, e OK.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    krisstinna
    [04.09.16 15:58:05]
    »

    @Costi: Așa deplasare mi-ar plăcea și mie .

    Te-ai răsfățat nu glumă. Totul strălucea acolo, am observat în poze.

    Sunt convinsă că nu ai venit stresat sau obosit.

    CostiAUTOR REVIEW
    [04.09.16 16:28:36]
    »

    @krisstinna:

    Categoric, nu am venit stresat, sau obosit, deși nu am fost acolo în vacanță!

    Chiar mi-a plăcut și m-am simțit bine.

    Craiova arată bine, centrul vechi, cu străzile pietonale mi-a plăcut foarte mult.

    Sunt sigur că v-ar plăcea și vouă.

    Regret doar că nu am avut timpul necesar să vizitez Muzeul de artă. Singura zi în care aș fi avut timpul necesar vizitei a fost o zi de luni, când muzeul este închis. Dar mi-am propus să mergem într-o zi special pentru asta.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    krisstinna
    [04.09.16 16:45:29]
    »

    @Costi: Nouă ne place Craiova, am fost de două ori acolo.

    Nu, nu am vizitat Muzeul.

    Știu că nu ai fost în vacanță, dar contează mult în delegație după o zi de muncă să simți confort, căldură și culoare într-un loc care nu este ”acasă”.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
  • Niciun abonat la acest review, încă...
  • Alte impresii din această RUBRICĂEuropeca Hotel:

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.053848028182983 sec
    ecranul dvs: 1 x 1