ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.07.2009
DE AIM
GR. VÂRSTĂ: 20-30 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 17.05.09
STATUS: JUNIOR
DATE SEJUR
JUL-2009
DURATA: 8 nopți
familie cu copii
[?] AD. + 3 COPII

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
60.00%
Către satisfăcător
CAZARE [camere etc]:
37.50%
Mai degraba nemulțumit
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
12.50%
Extrem de nemulțumit
PLAJA şi MAREA:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
60.00%

AUTORUL NU ar recomanda
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 9 MIN

Vacanta la El Hana Beach

TIPĂREȘTE

Buna tuturor!

Am fost in perioada 8 -15 iulie 2009 la El Hana Beach, Sousse, prin Transilvania Travel.

Hotelul face parte dintr-un grup de trei hoteluri, El Hana Residence, Charms El Hana si El Hana beach, fiind catalogat de 3 stele. El Hana Residence este catalogat de 4 stele, imi pare rau ca nu mai stiu exact cate stele are Charms El Hana.

Din cate stiu, Transilvania Travel este un "reseller" al pachetelor turistice oferite de Tunisiana Travel (marele tur operator pe Tunisia). Totusi, am fost uimita sa gasesc la Transilvania Travel o oferta mai buna decat oferta Tunisiana pentru acest hotel.

Pachetul nostru tutistic a fost all inclusive (detaliile imediat mai jos), cu o camera tripla si una dubla.

Sa o iau pe rand:

Plecarea

Zborul (Bucuresti-Monastir), asigurat de compania privata tunisiana Nouvelair, era programat pentru plecare la ora 12. 35. Inca de cand am ajuns pe Baneasa, reprezentanta agentiei ne-a informat ca vom pleca cu cel putin o ora intarziere. La acel moment, curios a fost faptul ca avionul care venea din Monastir a ajuns cu 15 minuteinainte de ora stabilita, deci, era mai greu de inteles de ce avionul nostru are intarziere de o ora. Misterul a fost "spulberat" (habar nu am daca e adevarat sau nu) de un angajat la aeroportului, care ne-a spus ca un tur operator (avand in vedere ca sunt trei pe destinatia asta, respectiv Best Reisen, Kartago si Tunisiana, nu pot arunca cu piatra) nu si-a achitat in intregime sumele datorate catre Nouvelair si, din cauza acestui fapt, intarzierea.

Asadar, am plecat la ora 14. 00 in loc de 12. 30.

Cat priveste reprezentanta agentiei de turism, dupa ce initial mi s-a spus ca este vorba de un domn, am fost informata ca este o domnisoara care ne asteapta "langa exchange-ul de la intrare in aeroport". Fiind foarte multa lume langa acel exchange, ca, de, erau cel putin 4 avioane care plecau intr-un interval de timp destul de scurt, a durat putin pana sa o reperam pe acea domnisoara, care statea cu castile in urechi si astepta "sa picam".

Ne-am adunat tot grupul, adica grupul meu de 5 persoane si inca 2 doamne si am decolat.

Zborul a fost foarte ok, am fost placut impresionata de Nouvelair, si ca avioane, si ca piloti. Avionul cu care am plecat arata foarte ingrijit (subliniez faptul ca am mers cu ceva avioane si acesta mi s-a parut cel mai ingrijit, probabil ca nu avea prea multi ani de zbor). Ne-a fost servita masa de prans (carnita de vita cu legume si un muffin) si in 2 ore si 15 minute am fost la Monastir.

Ajungerea si cazarea

Desi colegii de birou care au fost acum 2 ani in Tunisia radeau de aeroportul din Monastir, acesta arata infinit mai bine ca Baneasa. In momentul coborarii din avion am avut o senzatie de sufocare din cauza caldurii si umiditatii, dar din a doua zi totul a fost ok (un bucurestean suporta fara prea mari probleme caldura de acolo:).

Transferul de la aeroport la hotel s-a facut foarte rapid, in aeroport ne astepta un ghid roman (Robert), care ne-a facut cunostinta rapid cu tot ce trebuie sa stim, asa, la primul contact cu Tunisia.

Cazarea la hotel s-a facut repede. Dupa 20 de euro investiti bine:), am primit doua camere la etajul 7 (din 9), cu vedere spre mare, o panorama minunata. Vreau sa atasez si poze din pacate aparatul meu foto este la un prieten si nu am apucat sa le scot, dar promit ca revin cu poze.

Hotelul este vizavi de plaja, are o gradina de palmieri si este destul de mare (facusem socoteala 65 camere ori cel putin 8 etaje, caci cred ca etajul 9 are mai putin camere).

Dupa cum spuneam, la agentie am cerut o camera tripla, dar a fost o camera de 2 paturi cu unul aditional. Nu m-a deranjat acest aspect, caci am primit un pat moale si cu o saltea la fel de moale, pe care am dormit foarte bine si relaxant o saptamana.

Hotelul este plin de est europeni, rusii sunt pe primul loc, de aceea cei din restaurant si hotel stiu si cateva boabe de rusa.

Putini romani, am fost cam 11 in tot hotelul (ii cunosteam din avion).

o problema foarte mare era faptul ca, pentru a ajunge la plaja, trebuia sa traversezi o strada (ce-i drept, cu sens unic, ca altfel nu mai veneai intreg acasa). Tunisienii nu au nici cea mai elementara notiune despre prioritatea pietonilor pe trecerea de pietoni, cu politist langa! trebuie sa treci cu mare grija pana la jumatate, apoi sa te uiti atent in stanga ca vine un alt sofer si te spulbera. Recunosc ca traversatul strazii ma umplea de nervi, mai ales cand iti mai strigau si ceva apelative cei din masina. Din a treia zi insa, m-am obisnuit si acum sunt si mai atenta la trecerea starzii in Bucuresti, caci experienta mi-a fost folositoare:).

Mancarea

E, aici este un subiect foarte dragut, care merita dezbatut pe multe pagini:). Nu poti multumi pe toate lumea si este fparte posibil sa fiu catalogata "fitoasa", dar am fost in suficient de multe hoteluri in europa si statele unite pentru a putea face o comparatie.

Asadar, noi am avut pachet all inclusive. Desi de la agentie mi-au spus ca apa este inclusa, nu a fost asa. Apa costa (sticla de 1 l) 2 dinari sau 1, 5, depinde de cat iti cerea chelnerul respectiv (mentionez ca era vorba de aceeasi marca si aceeasi sticla in fiecare zi:).

Masa de dimineata era intre orele 6-10 (foarte bine pentru mine, care eram pe fusul orar la Romaniei, adica la 7, respectiv ora 5 acolo eram in picioare), pranzul intre 12. 30 si 14. 00 si cina intre 18. 30-20. 30.

Masa de dimineata s-a compus in fiecare zi din: paine (prajita sau secara), 2 feluri (aceleasi de cornuri, unul simplu, altul cu ciocolata), oua fierte, salam picant, cascaval, gem, miere, iaurt, rosii, lapte, cafea si un suc la dozator. Masa de pranz era compusa din peste, vita si pui, cu salate diferite si combinate si prajituri si pepene. Masa de seara era compusa din supa, peste, vita si pui, cu salate diferite si combinate si prajituri si pepene (am dat copy-paste nu din greseala, ci pentru ca masa de pranz era foarte asemanatoare cu cea de seara).

Erau 2 sali de mese, noi am fost "cazati" in cea mai mica. Din cauza faptului ca erau foarte multi oameni in hotel, mancarea era insuficienta. Si o spun fara sa gresesc, pentru ca noi am venit la ora 19. 45 intr-o seara la masa si nu am avut (si o spun cu toata sinceritatea) ce sa mancam. Platourile erau toate goale (ca era bufet "suedez"), iar la ora 20. 00 am vazut cum se sting luminile in bucatarie si chelnerii pleaca.

Era un spectacol dezolant, care a fost completat de faptul ca ai nostri chelneri veneau si puneau tavile cu mancare pentru turisti si apoi se bateau, cot la cot cu acestia pe mancare (ii vedeai cum plecau in bucatarie cu farfuriile pline de carne, prajituri sau pepene).

Subliniez faptul ca stiam de la inceput ca mancarea nu este ca la mama acasa si ma asteptam la multe lucruri, dar, culmea, mie mancarea mi-a placut si inca foarte mult, doar ca era, din pacate, insuficienta: (.

Vorbeam cu mama mea si ne gandeam oare ce mananca un copil (erau o gramada pe acolo), doar sa stai cu el la prima ora cand se deschide restaurantul, sa fii sigur ca prinzi ceva de mancare.

Cam asta s-a repetat in 5 zile, ca 2 zile am fost in Sahara.

Plecarea

Totul a fost foarte bine la intoarcere, zbor foarte ok, cu mancare de dimineata, am decolat la timp si am ajuns la fel de bine.

Revin cu impresii despre Sahara si despre celelalte detalii ale excursiei.

Toate bune tuturor!

-------------

Dupa cum am promis, revin cu impresii:

Excursia in Sahara

Din punctul meu de vedere, excursia in Sahara nu ar trebui ratata, desi poate parea destul de scumpa, (respectiv 120 de euro/persoana) si obositoare (in 2 zile se parcurg aprox. 1100 de km).

Am plecat cu autobuzul agentiei partenere din Tunisia dimineata la ora 7. 30 din fata hotelului, asteptati fiind de ghid (Robert), pe care pe aceasta cale il laud (in mod justificat), pentru modul in care a avut grija de noi. Foarte punctual, foarte saritor si foarte cunoscator.

Dupa ce ne-am oprit sa vedem o mica "expozitie cu vanzare" de covoare (minunate), am fost preluati de jeep-uri si plimbati pe dune. Senzatia este superba, mai ales cand te "dai" cu jeep-ul imediat dupa masa de pranz:). Totusi, adrenalina este maxima si impresiile, de neuitat.

Am facut si un mic popas intr-o oaza, unde mi-au fiert creierii, la propriu, la cel putin 60 de grade (asa le-am resimtit eu), desi Robert spunea ca nu sunt decat aprox. 40 de grade. Spre seara am ajuns la hotelul din desert unde era stabilit sa fim cazati (un hotel care mi-a placut foarte mult, imi pare rau ca nu mai tin minte numele), am mancat foarte bine (mult mai bine ca la hotelul nostru, era, ce-i dreot, si diferenta de o stea intre ele) si acolo ne-am petrecut noaptea.

A doua de dimineata ne-a trezit la ora 4 si in jur de ora 9 am ajuns la... locul cu camile:). Ne-am plimbat cu camila cam o ora (timp in care camila, foarte insetata probabil, a dat pe gat continutul a 2 sticle de coca-cola, si tare ar fi vrut sa bea si sticlele in sine:).

Pentru cine nu a incercat mersul pe camila, nu cred ca exista ceva pe lume care sa se compare (nu stiu sa calaresc, dar cred ca totusi, senzatia este alta). Oricum, nu am visat vreodata sa merg pe o camila si, poate de aceea, mi-a placut atat de mult...

La intoarcere am vizitat amfiteatrul de la El Jem, o copie a celui de la Roma (unde, spre deosebire de Roma, puteai sa vizitezi si subteranul).

Cele 2 zile au trecut repede (cu mult somn in autobuz:), dar amintirile sunt foarte vii si foarte frumoase.

Distractia in hotel

Distractia (si ma refer pentru cei mici) nu mi s-a parut cine stie ce, era in fiecare seara de la 21-23, aceleasi melodii, animatori asa si asa. Intrucat geamurile camerei nu erau din termopan, nu puteai sa adormi inainte de ora 23, pentru ca aveai impresia ca animatorul care vorbea la microfon iti tipa in ureche.

Suveniruri

Intrucat nu mai fusesem intr-o tara araba pana acum si nu sunt nici macar o biata incepatoare in arta negocierii, trasul de maneca, pentru a te face sa intri in magazin, practicat de tunisieni mi-a displacut prima zi, dar m-am obisunut rapid. Oricum, "comerciantii" au un fler (oare?), te descopera imediat: "Romania? " "Buna ziua!", "ce mai faci?", am auzit frecvent si asta fara sa deschid gura.

Oricum, preturile din magazinul cu preturi fixe (Soula) mi s-au parut nesimtit de mari (poate voi fi "taxata" pentru aceasta parere, dar fratele meu a negociat in bazar preturi mult mai mici pentru aceleasi lucruri), dar, pentru cineva care nu le are cu targuitul si trasul de maneca, este o alegere buna.

Am uitat sa mentionez ca se mai organizeaza o excursie la Tunis si la Sidi Bou Said (personal nu am fost, m-am gandit ca peste 3 ani, cand sper sa ma intorc, trebuie sa mai las ceva de vazut:).

In concluzie, Tunisia a fost o experienta minunata, care mi-a deschis apetitul pentru Malta (sper sa plec peste o luna), Maroc, Egipt...

Vacanta placuta in continuare!

## end review sc

[fb]
---
Trimis de AIM in 27.07.09 16:57:13
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 2219 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AIM); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 0 PMA (din 0 vot)

ECOURI la acest review

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
AIM
Alte impresii din această RUBRICĂEl Hana Beach:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.020590782165527 sec
    ecranul dvs: 1 x 1