ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.06.2014
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 03.03.11
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
JUN-2014
DURATA: 13 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
92.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 9 MIN

6 tari in 13 zile! - partea a II-a

TIPĂREȘTE URM de aici

Crna Gora sau Munte Negru se afla inca in fasa cu propria politica pe harta turistica. Invata inca sa se dezvolte si se fac incercari in infrastructura, in renovarea cladirilor ce fac parte din patrimoniul national si UNESCO, in neexplorarea muntilor salbatici inconjurati de plaje.

Dupa dizolvarea Iugoslavei Socialiste, moneda muntenegreana a trecut prin mai multe ,,adoptii", in final, chiar daca nu este un stat membru al UE, toate tranzactiile se fac in euro! Ma-ntreb, cum s-a ajuns la asemenea convergenta si care sunt motivele distincte nationale care imprima aceasta moneda?!

Din punctul meu de vedere, preturile sunt mai mici decat cele de pe continent si-n principiu se modifiica in perioada de sezon, in mod deosebit pe parcursul coastei turistice.

In continuarea articolului anterior, ramasesem la ziua a X-a a turului meu prin tarile balcanice, ramanand in „Lijepa naša”, ceea ce s-ar traduce din imnul croat „frumosul nostru pamant natal'', mai exact in Dubrovnik, o destinatie medievala de lux.

Pornind la drum cu steagul Croatiei de pe zidurile Dubrovnik-ului in oglinda retrovizoare, am ajuns pe o banda cu un singur sens, oprind iremediabil intr-un spatiu de belvedere, un loc absolut incantator ce-ti ofera panorama orasului si a zonelor limitrofe a Elafitelor, nume dat insulelor inverzite din nord, asezarile Kolocep cu Donje Celo si Gornje Celo, sau mai la vest Lopud si Sipan, in care nobilii din Rangusa (nume vechi dat Dubrovnik-ului) isi construiau case de vacanta pe insula.

Karasovici a fost ultima destinatie a acestei tari uimitoare si totodata punct de frontiera la granita cu Muntenegru, drum parcurs in mai putin de o ora de mers (aproximativ 38 de kilometri).

La inceput am fost privit cu suspiciune de catre granicerul muntenegrean de parca i-as fi invadat spatiul, in cele din urma dupa ce i-am aratat toate documentele, in special asigurarea obligatorie ce asigura premizele legislatiei aceste tari. Pentru mai multe amanunte citeste aici: (mae.ro/travel-conditions/3728).

Primul oras important la intrare in Munte Negru a fost Herceg Novi, situat la poalele Muntelui Orjen, o localitate cu istorie tumultoasa, exemplul cel mai elocvent fiind delimitarea si solutia temporara adoptata in privinta peninsulei Prevlaska.

Teritoriul temporal ramas in vigoare cu acordul din anul 2008, precede cel mai important fiord din sudul Europei, Boka Kotorska.

Facand parte din Patrimoniul Universal, golful are aproximativ 28 de kilometri si acesta poate fi traversat de un feribot in zona Kamenari spre Lepetani, contra unei sume de... 4,5 euro! Se plateste doar transportul autovehiculului, restul pasagerilor avand gratuitate.

Consecvent Magistralei Jadranska, am poposit in orasul Tivat, intr-o locatie rupta dintr-un colt de rai muntenegrean, Apartaments Scepanovic - 50 euro /noapte, locatie mandatata pe booking.

Ziua a XI-a:

Cel mai impresionant oras de pe coasta Muntenegrului este Kotor, la fel de incantator ca multe din orasele croate.

N-am ezitat sa fac o plimbare prin vechiul oras, situat la numai 15 minute de locatia de tranzit.

Am urmat drumul Magistralei Jadranska pana la un sens giratoriu, spre drumul E 65 si E 80, eliminand calatoria in plus datorita tunelului de 1640 de metri Vrmac, ce trece prin muntele cu acelasi nume, pana la un alt sens giratoriu ce duce spre stanga, in localitatea Njegoseva, iar pe prima banda de mers, inspre Kotor.

Parcarea in Kotor te costa 0,6 euro/ora, pentru rulote 2 euro/h... iar amenda in zona interzisa 10 euro!

Alegerea noastra a fost parcarea Kamelia, aflata foarte aproape de plaja / port si „micul zid chinezesc'', care se intinde peste 3 kilometri deasupra orasului construit de venetieni, cu palate si o multime de biserici datand din secolele X si XV, unele adapostand ramasite de fresce si icoane.

Daca tot am vizitat regiunea Kotor, am simtit nevoia unui nou periplu pe coasta Adriaticii, consecinta plasandu-ma in Budva, o statiune exclusivista, una dintre cele mai vechi asezari urbane de pe aceste meleaguri.

Nu mi-a luat mai mult de o jumatate de ora de mers si am parcat in fata hotelului Slovenska Plaza, tarif: 1 euro/ ora.

Mai oameni buni! Budva este regina litoralului muntenegrean, fiind de departe destinatia turistica care aduna euroi in PIB-ul national!

Cea mai buna plaja este Mogren, dar noi ne-am ostoit foamea pe Slovenska Plaza, plina de restaurante, baruri si fast-food-uri pentru cele mai variate gusturi.

Pare o statiune in continua ascensiune si se construieste spre Trsteno, Maestral, Miločer, Pržno, Kamenovo, Ploce si Crvena Glavica, intr-un ritm machiavelic si in stil mediteranean!

Oferind vederi panoramice la mare din locatia sa favorabila, Sveti Stefan situat la 7 kilometri de Budva, a devenit un „loc de joaca'' pentru cei bogati si al familiilor regale europene, tinand cont de preturile astronomice ale complexului.

Muritorul de rand se consoleaza si se imortalizeaza cu cei 12400 de metri patrati pe care au calcat Sofia Scicolone (Sophia Loren), bifand o peninsula exclusivista, conectata la continent printr-un ingust istm.

Dupa ce am lasat marea sa sarute acest ultim obiectiv turistic de pe Adriatica, am urmat cursul unui drum relativ sinuos spre Cetinje, acolo unde-si afla resedinta oficiala presedintele Muntenegrului.

Fosta capitala abunda in centrul vechi de cafenele, terase cochete si magazine pentru suveniruri. Palatul regelui Nikola Petrovik, construit in anul 1867, acu' Muzeu National este in plina reconsolidare. Manastirea Sfantu Petru aflata in piata Dvorski, un adevarat centru spiritual al orasului era inchisa la orele dupa amiezii, iar dupa un tur la 38 de grade Celsius, m-am axat doar pe Palatul Albastru, construit la sfarsitul anilor 1800, azi resedinta de presedinte (intrare: 3 euro/pers.).

Capitala Podgorica, aflata la 40 de kilometri, a fost doar un loc de a ma incuraja sa merg mai departe! M-am cam fastacit in acest oras, timp ce mi-a dat sa observ o frumoasa catedrala a orasului, Catedrala Invierii din Podgorica.

Nu am urmat drumul E 65 ce duce la Manastirea Moraca, datorita indicatiilor gazdei din Tivat, care ne-a sugerat un drum nou construit intre Jasenovo Polje si Savnik (drumul E 762), ce duce spre Zabljak- Durmitor Park, urmatoarea noastra campare.

A fost un drum care necesita o conducere preventiva, cu dificultate sporita ce-mi aminteau din cele din Portugalia si Mallorca, sau... de ce nu, din Romania! A fost un dialog coplesitor intre mine si „fierul” pe care-l conduceam, la succesiunea de curbe periculoase tip „ac de par” (curbe stranse) li se adauga soferii imprudenti si tunelele nesfarsite slab iluminate, asemanatoare unor „gauri de vierme'' in ecuatiile ce descriu timpul si spatiul.

Dupa aproape 130 de kilometri am ajuns cu bine in fata hotelului Lovac, care pentru suma de 20 de euro ne-a oferit gazduirea unei nopti.

Ziua a XII-a:

Dupa un mic dejun copios intr-un fast-food autohton zabljacian, ne-am teleportat spre Durdevica Tara.

Canionul Tara se considera al II-lea ca marime din lume si se numara printre situ-rile Patrimoniului Universal ocrotite de UNESCO.

25 de kilometri m-au despartit de acest peisaj salbatic si tumultos, care are o lungime de 140 de kilometri.

Apreciez ca raul Tara a sapat de milenii in moalele calcaroase, dar indelungata eroziune nu se compara cu Grand Canion Colorado!

Sunt mult mai de apreciat Cheile Vikos, din Muntii Pindului (Grecia), cu un profund defileu, listat de cartea Recordurilor.

Nu sunt usor de dus cu pluta in senzatiile tari din rafting-ul Tarei, dar „Minciunile dracului'' (Davolje lazi) imi stau drept marturie!

Durmitor Park te imbratiseaza cu raceala muntilor, ale carui suvite albe ii curg printre munti, se rasfira si se aduna peste alte frunti de granit, apoi isi lasa pletele sa cada intr-o pravalire nebuna. Mocneste in al sau suflet, iezere cristaline precum Crno, literalmente Lacul Negru, Veliko Skrcko, Malo Skrcko, Zeleni Vir, Jablan, Valovito, Modro - in total 18 lacuri din timpuri vechi care in taina isi poarta soapta, alaturi de marturia cerului ce le asculta rugile, curgandu-i usor prin fata si rasplatit de vantul ce le asculta plansetul.

Lasand in urma pletele unduitoare ale raului Tara, focul dorului de casa mi-a dat putere, ceas de ceas, sa am cea mai lunga zi de condus.

Plejvljia era ruta prin drumul meu spre granita sarbeasca.

Ei, bine, am ajuns din nou in tara spagarilor politisti/vamali sarbi! Speranta unui tranzit fara evenimente neplacute, mi-a dat-o privirea ingaduitoare a unei functionare vamale.

Am urmat traseul E -763 prin Prijepolje, unde se afla o mare cariera si Nova Varos, loc de referinta al biodiversitatii sarbe numit, Zlatarsko Iezera.

Singura dilema care mi-a confruntat e-goul, a fost decizia din orasul Uzice. In urmatorul oras Cacak se bifurca drumul spre casa: Smederevo ori Vidim- Calafat?!

Cum prin primul oras trecusem, am simtit nevoia unei schimbari, cu itinerariu spre o alta tara vecina, Bulgaria. Mare greseala!...

C-o seara inainte ma setasem sa ajung in zona Kraljevo sau Krusevac, dar Bunutu' mi-a dat tarie si n-am oprit nici in Paracin, ocolind portiunea de autostrada, urmand drumul E 761spre districtul Zajecar.

Dupa mai bine de noua ore in trafic, am oprit langa cea mai mare cladire din oraselul de la granita sarbo-bulgara, Zajecar.

Hotelul Serbia situat pe bulevardul Nikole Pasica (pret apartament 35 euro/noapte sau camera dubla 25 euro/noapte, cu mic dejun inclus) mi-a oferit confort si relaxare pentru ca simturile sa-mi fie mentinute a doua zi.

Considerat centrul administrativ al districtului, Zajecar se mandreste cu trei imparati romani nascuti aici: Galerius, Maximinus si Licinius, astfel ca, la 11 kilometri de oras, se afla ruinele unui complex, numit Feliks Romuliana, considerat unul din cele mai importante constructii a romanilor din anii 300.

Ultima zi, a XIII-a:

Habar n-am daca o zi de vineri noapte, precedata de un eveniment astrologic cu luna plina aduce ghinion.

In seara de vineri spre sambata am putut viziona un uimitor fenomen, un moment delicat care dispune de mare agitatie. (vezi foto)

Mai aveam vreo 15 kilometri pana la granita sarbo-bulgara, Vrashka Chuka. Ploua cu stropi marunti, iar la granita, un vames sarb afectat de luna plina, nu s-a luat dupa logica mea de a te aseza cu masina sub copertina vamala...

„Trebuia sa opriti la stop, in afara copertinei!” - imi spune intr-o romana-sarba. „Pentru asta penalitate!”, un cuvant „greu'' pentru dictionarul judiciar si... „control vamal''!

C-o fi, c-o pati, pana la urma un politist vamal mi-a aratat buzunarul uniformei, care potrivit traditiei de frontiera, trebuia eficientizat cu cel putin 10 euro!

Exonerat de lacomia acestui amanunt constant, am luat calea vecinilor bulgari.

Nu poti depasi 80 de kilometri pe aceste rute, deoarece drumurile sunt valurite! Simti ca mergi cu barca sau ca practici sailing-ul!

Jonctiunea cu tara natala am facut-o traversand podul rutier si feroviar finantat de Uniunea Europeana, Vidin - Calafat. Nu-nteleg de ce se numeste Podul Prieteniei sau ce finantare a avut guvernul Romaniei, din moment ce la granita bulgara - romana, functionarii mi-au retezat-o scurt: „ori platesti 6 euro, ori 16 leva''!

Mai multe detalii aici: (drdpcv.ro/tarife-pod-calafat.php)

Convergenta acestor monede, pare sa nu aiba valabilitate in...ronii nostrii! Oricum, infrastructura terasamentului podului din partea noastra, ... lasa de dorit, iar administratia din partea noastra are stipulat in contract o folosinta cat mai adecvata traficului, nu?!

Adevarata problema de-abia acu' urma!

Sfatul meu: alimentati la prima benzinarie, un OMV, deoarece riscati sa faceti „pana prostului'' (stiu ca voua nu vi se poate intampla!), dar alta benzinarie decenta n-am gasit pana-n Craiova!

Mai, oameni buni! Avem cea mai bogata tara din Uniune! Mii de masini se avanta pe drumurile patriei, iar noi ne miram de ce avem cel mai mare pret al combustibilului!

Se lucreaza in ritm draconic intre Calafat - Craiova, cu mari portiuni semaforizate de „stagiari'' ai soselei, acele catane nedescoperite de politie, inzestrate cu o paleta de circulatie ce semnalizeaza ritmatic culoarea rosie sau verde!

Pe acest tronson gasesti cate trei, hai maxim, patru muncitori echipati cu echipament adecvat si lopeti, o unealta descoperita de chinezi in construirea Marelui Zid Chinezesc.

Dupa mai bine de trei ore pe drumul vesnic E 79, am ajuns in proiectul demarat de edilul Craiovei, consacrat mediului de reabilitare al drumurilor nationale.

Ce pot sa spun? Am recuperat pe autostrada Pitesti si dupa alte trei ore m-am „parcat” in patul matrimonial.

Home, sweet, home dupa mai bine de 3300 de kilometri!

In concluzie:

In Muntenegru nu exista autostrazi, iar traficul se desfasoara pe doua benzi!

Pret combustibil: aproximativ 1,42 euro / litru'.

Recomand acasta tara sa fie vizitata inaintea Croatiei, sfat pe care nu l-am respectat in obtuzitatea mea!...

In Serbia circulati prudent, deoarece sunt multe puncte radar si invatati neaparat cuvantul ,,koliko?'', in traducere „cat?''... si-nteleg ei!

Pret combustibil: 159 de dinari/litru'.

No acu' va las!

Vacante frumoase, dragi prieteni!


[fb]
---
Trimis de Marian Preda in 28.06.14 17:05:12
Validat / Publicat: 28.06.14 19:13:55
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în CROAȚIA.

VIZUALIZĂRI: 5235 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

19 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Marian Preda); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P23 ,,Micul Zid Chinezesc '' construit de venetieni
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 38000 PMA (din 42 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

19 ecouri scrise, până acum

nicole33
[28.06.14 21:57:20]
»

@Marian Preda:

Felicitări și superbonus!

Nu-nteleg de ce se numeste Podul Prieteniei sau ce finantare a avut guvernul Romaniei, din moment ce la granita bulgara - romana, functionarii mi-au retezat-o scurt: „ori platesti 6 euro, ori 16 leva''!

16 leva mi se pare cam mult, având în vedere paritatea oficială euro-leva.

Faptul că nu ai putut plăti în lei la întoarcerea în țară, este normal, la fel cum nici la dus dacă ai fi trecut pe pod nu ai fi putut plăti în leva. La fel se întâmplă și la Giurgiu-Ruse, unde la trecerea în Bulgaria plătești podul în lei, iar la întoarcere în leva sau euro.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Costi
[28.06.14 23:06:29]
»

Interesant circuit, o mare parte din el suprapunându-se cu cel parcurs de mine acum doi ani.

Muntenegru nu are monedă proprie, dintr-un motiv foarte simplu. După dezintegrarea Iugoslaviei, unele din statele rezultate s-au confruntat cu probleme financiare grave, cele mai afectate fiind Bosnia și Muntenegrul.

Acestea au acceptat ajutorul (și supravegherea) Băncii Centrale a Germaniei și au adoptat ca monedă marca germană (Muntenegru în 1996, Bosnia în 1998). Când Germania a trecut la moneda euro, Muntenegrul a făcut la fel, deși, oficial, nu face parte din zona euro.

Bosnia a rămas la marcă, pe care au denumit-o ”marcă convertibilă”, dar oricum indisolubil legată de euro.

Cred că exagerezi când spui că grănicerul muntenegrean s-a uitat urât la tine. El își făcea doar datoria, verificarea existenței asigurării auto obligatorii se face la orice graniță.

Să știi că ai pierdut mult scurtând traseul prin utilizarea feribotului. Dacă mergeai pe șosea, pe malul golfului, ai fi avut ocazia să vezi niște peisaje formidabile, plus orășelul cu aer medieval, Perast.

De la Kotor ai ales Budva, bună alegere, dar la fel de interesantă ar fi fost și varianta direct spre Cetinje, prin Parcul Național Lovcen. Oricum, trebuia să alegi una din variante, nu se putea pe amândouă, dar data viitoare poate mergi pe varianta asta. Merită din plin!

Catedrala din Podgorița era terminată?

Am constatat că în Zajecar ai stat la hotelul pe care l-am recomandat eu, aici. A fost doar o întâmplare?

La intrarea în Bulgaria ai cumpărat vinetka? Sau ai sărit peste, ca să scoți pârleala de la șpaga de la vamă?

În orice caz, proastă alegere, probabil din cauză de lună plină. Asta întrucât, pentru câțiva kilometri în plus (nu mulți), pe care i-ai fi făcut până la Porțile de Fier II, de unde treceai direct în România, ai preferat drumul prin Bulgaria, ceea ce împlică plata vinietei bulgare, plus plata trecerii podului de la Calafat. Vezi dacă nu mi-ai citit review-ul?

Sfatul meu: alimentati la prima benzinarie, un OMV

Al meu este să alimentați în Serbia, unde combustibilul este mai ieftin.

În final, aș vrea să fac o precizare, pentru că, din păcate, sunt din ce în ce mai mulți, cei care cred că moneda națională a României este ”ronul”. Asta, se trage probabil de la cei ca tine, care glumesc folosind acest acronim,

(pare sa nu aiba valabilitate in...ronii nostri!)

de unde unii iau gluma în serios, astfel încât am constatat că sunt destui (mai ales printre cei foarte tineri) care cred că moneda națională se numește RON.

În realitate, RON este doar un acronim, folosit în domeniul bancar, așa cum dolarul american este prescurtat USD, euro - EUR, zlotul polonez PLN etc.

Înainte de denominarea leului (tăierea a patru zerouri), Acest acronim era ROL, de la ”romanian leu”. Când s-a trecut la leul nou, acronimul a devenit RON, evident N venind de la ”nou”, sau mai degrabă de la ”new”. În acea perioadă, vânzătorii, pentru a evita confuziile, au început să scrie prețurile punând în coada acestora acronimul RON, pentru că era mai simplu decât să scrie ”leu nou”. Culmea e că acest mod de a exprima prețurile a prins, astfel că acum RON a devenit substantiv comun, care se și declină și are plural!!!

Una peste alta, constat că sunt din ce în ce mai mulți cei care trec peste prejudecățile binecunoscute și merg în țările fostei Iugoslavii, care nu sunt cu nimic mai prejos față de destinații mult mai bătute de români, precum Turcia și Grecia.

Felicitări pentru decizia luată și pentru ducerea ei la îndeplinire!

Nicu
[29.06.14 00:01:45]
»

Am facut si eu un traseu asemanator dar cu o luna mai devreme si in sens invers si cu o durata ceva mai mare.

Ca si o idee pentru data viitoare... daca va mai fii... e pacat sa treceti cu feribotul pe la Lepetane - Kamenari si sa nu faceti drumul in jurul golfului si sa vedeti cea mai frumoasa zona din Muntenegru.

Se pierde ceva timp dar peisajul face toti bani, poate daca faceati roata nu mai spuneati Kotorul e cel mai frumos loc din Muntenegru ma refer strict la peisaj.

Mergind mai departe de la Kamenari fara sa se treaca pe cealalta parte cu feribotul se ajunge la un moment dat la... Perast... un satuc mic cu aprox 400 locuitori si acolo ar fi cel mai frumos loc din golf. Asta e strict parerea mea.

Bineinteles Perast e un mic sat pe linga Kotor, poate data viitoare.

Croatia mult mai scump fata de Muntenegru.

Daca e sa aleg intre Muntenegru si Croatia aleg intotdeauna Muntenegru.

Cu politia nu am avut nici o treaba fiinca nu am fost cu masina, transportul a fost o combinatie de tren si autocar.

Din zona asta adica fosta Yugoslavia merita pus pe lista si un loc din Macedonia numit Ohrid.

Poate data viitoare.

Marian PredaAUTOR REVIEW
[29.06.14 11:48:25]
»

@nicole33:

Multumesc pentru... tot!

Intr-adevar ai dreptate cu paritatea oficiala euro-leva!

De cele mai multe ori te scoti cu moneda europeana, in detrimentul celei nationale a tarilor ex-iugoslave, poate mai putin in Croatia.

Cat despre costurile de pe Podul Prieteniei, in articol am inserat un link: drdpcv.ro/tarife-pod-calafat.php.

Toate cele bune!

Vacante frumoase!

Marian PredaAUTOR REVIEW
[29.06.14 12:27:37]
»

@Costi:

Iti multumesc pentru toate detaliile!

Recunosc cinstit ca nu am fost foarte pregatit pentru Muntenegru! Doar la insistentele unor colegi de pe site, m-am gandit la aceasta oportunitate. Asa ca, decizia a fost luata in pripa si evident ca nu mi-a parut rau!

Catedrala din Podgorita era terminata pe exterior, nu stiu daca si-n interior. N-am zabovit in capitala, doar ma cam ratacisem si am trecut de vreo trei ori pe langa ea!

Am scurtat traseul prin utilizarea feribotului, din doua motive: aflasem de la niste amici, care fusesera cu un an inainte in aceasta regiune, ca drumul ar fi deosebit de greu, iar eu nu ma cred un sofer adevarat. De fapt, acesta ar fi al doilea motiv, era destul de tarziu, nu cunosteam exact locatia de cazare in Tivat si ma simteam obosit!

Poate o sa existe o a doua sansa!

In ultima seara nu stiam unde am sa ma cazez, doar intamplarea (si norocul!) a facut sa opresc langa cea mai inalta cladire a oraselului Zajecar, hotelul Serbia. O locatie despre care am sa scriu... numai de bine!

Din pacate, nu ti-am citit impresiile si mi-am asumat disconfortul drumului prin Vidim-Calafat, repet, nu am fost pregatit pentru vizita/tranzit-ul acestor tari.

La vama bulgara mi-am luat vigneta, doar nu ma mai riscam cu alte amenzi! Pret 10 euro pentru minim o saptamana...

Multumesc pentru ultimele semne si-ti sunt recunoscator la fiecare amanunt adaugat!

Vacante oriunde si oricand! Toate cele bune!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Marian PredaAUTOR REVIEW
[29.06.14 12:40:58]
»

@Nicu:

La sfarsitul articolului am facut o recomandare asemanatoare ecoului tau, astfel ca, sunt de acord cu cele afirmate.

Nu-mi mai sporii si tu suferinta, am ales varianta feribotului din motivele descrise colegului Costi!

Poate o mai fi o data viitoare, dar tot in Croatia (Dalmatia de Nord) si... limitrofele!

Multumesc pentru sfaturi si completari! Vacante frumoase, alaturi de cei dragi!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
istratescu
[03.07.14 15:54:22]
»

salut! b spune-mi te rog daca pe teritoriul serbiei ai folosit GPS si daca face fata, multumesc!

traian.leuca †
[03.07.14 19:04:59]
»

@istratescu: Eu am folosit în 2012 GPS-ul cu hărţi din 2010 şi a fost un dezastru, nu recunoştea decât autostrăzile şi câteva drumuri europene.

În 2013 am folosit hărţi din 2012 şi situaţia s-a schimbat mult în bine, dar mai sunt probleme (ca de altfel şi în Bulgaria sau Muntenegru).

Dacă aveţi hărţile din 2013, probabil că va fi mult mai bine.

Marian PredaAUTOR REVIEW
[04.07.14 20:20:01]
»

@istratescu:

Hai sa fim sinceri! GPS-ul nu functioneaza pe teritoriul acestei tari!!

Iti recomand o harta!

Costi
[04.07.14 20:52:42]
»

@Marian Preda, traian. leuca:

Dragii mei, nu știu ce hărți aveți voi la GPS, dar în circuitul făcut de mine în 2012, eu am folosit hărțile din acel an și m-am descurcat perfect, atât în Serbia, cât și în Bosnia, Muntenegru, Albania și Macedonia. Singura țară vizitată de mine și care are hărți foarte vagi este Republica Moldova.

Precizez că pe GPS-ul meu am instalat iGo.

Cum să nu funcționeze GPS-ul, ce acolo nu bat sateliții?!?

M-am descurcat cu GPS-ul foarte bine și în Ucraina, cu atât mai mult în Balcani, inclusiv anul acesta, la revenirea din Grecia.

Acum doi ani, în Serbia, în drum spre Bosnia, GPS-ul m-a dus inclusiv pe o scurtătură, un drum asfaltat, dar foarte îngust.

Eu cred că nu aveți hărți prea noi... V-au păcălit cei de la care le-ați luat...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
traian.leuca †
[04.07.14 21:42:48]
»

@Costi: Eu am hărţi din 2012 instalate de xxxxxxx sub licenţă pe un smartphone.

În Croaţia, Slovenia, Ungaria şi Polonia nu am avut nici un fel de problemă.

În schimb în Bulgaria, Muntenegru şi Serbia cred că nu sunt trecute toate străzile şi am găsit mai greu hotelurile unde aveam cazare (un exemplu strada Vidikovac 2 din Vrnjacka Banja, Pension Danica).

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Costi
[04.07.14 22:01:01]
»

@traian. leuca:

Probabil e vorba de calitatea hărților. Eu nu am auzit de firma de care spui, ia ceva de la unii serioși.

Îți recomand pentru smartphone pe Android, Navigon, de la Garmin, au hărți excelente și nici nu e scump. Se poate instala și pe tablete cu Android, dacă au GPS.

istratescu
[05.07.14 06:34:27]
»

Multumalat! esc chiar am Navigon instalat!

csimion
[11.07.14 17:38:32]
»

@Marian Preda: Felicitari pentru articol!

Ce parere aveti despre deplasarea cu masina personala in Croatia "dintr-o bucata", respectiv Bucuresti – Zagreb, 984 Km, 11h 53 min, la dus si Dubrovnik – Bucuresti, 956 Km, 14h, la intors (conf Google Maps) ?

Este foarte dificil, periculos? Cate ore ar trebui adaugate, in realitate, pentru masa, odihna, vama, etc, daca nu apar si altfel de probleme (tehnice, politie, drumuri blocate, etc) ?

Multumesc. Sanatate si vacante frumoase!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Costi
[11.07.14 22:58:09]
»

@csimion:

Până îți răspunde Marian Preda, pot să-ți spun că drumul direct București-Zagreb este perfect fezabil.

Spun asta pentru că eu am făcut drumul ăsta în 2010. Mai exact, am plecat din Pitești la 4:30 dimineața și am ajuns la Zagreb la 16:30. Asta în condiția în care, la acea vreme, Croația nu era încă membră a Uniunii Europene.

Drumul meu făcut atunci l-am descris aici. De atunci s-au mai schimbat unele lucruri, dar în bine. Acum totul e mai simplu, poți merge și în Serbia și în Croația doar cu cartea de identitate.

Cât privește drumul de întoarcere, Dubrovnik-București, l-am făcut și pe ăsta, în 2012, în sens invers și pe bucăți, pentru că m-am oprit în diverse locuri, pentru a le vizita. Aici însă trebuie să-ți spun că drumul ăsta e mult mai greu, nu mai ai autostradă, dimpotrivă, drumuri de munte, curbe multe, tuneluri, porțiuni cu limitare de viteză și multe echipaje de poliție cu radarul pregătit. Îți recomand să respecți limitele de viteză, pentru că polițiștii din țările din fosta Iugoslavie sunt mult mai puțin corupți ca alții, de prin alte părți. În plus, amenda nu se poate plăti pe loc, la ei, ci în cel mai apropiat oraș, ceva destul de complicat și cu pierdere de timp, mai ales dacă este în weekend.

Nu știu ce condiții ai pus la configurarea traseului pe Google Maps, dar cred că acesta te duce și printr-un colț din Bulgaria.

Pentru economie, ca să nu mai plătești vinieta bulgărească și trecerea podului Vidin-Calafat, este de preferat să treci din Serbia în România direct, pe la Porțile de Fier II. Pentru amănunte, citește review-ul meu de aici, partea din final.

Google Maps știe de acest punct de frontieră, dar nu-l ia în calcul la configurarea traseului, nu știu din ce motive.

Varianta de traseu pe care ți-o propun ar fi aceasta.

Nu diferă cu mult față de a ta, dar evită, așa cum spuneam, cheltuielile suplimentare la trecerea prin Bulgaria.

Traseul trece prin Bosnia, dar se poate merge și prin Muntenegru, e cam același lucru. Atât în Bosnia, cât și în Muntenegru se poate intra cu cartea de identitate, condițiile de circulație fiind ca prin Serbia și Croația.

Dar, așa cum se vede, drumul este greu și durează mai mult, așa că el poate fi făcut fără popas peste noapte doar dacă sunt mai mulți șoferi, sau, în cazul când este unul singur, acesta trebuie să fie unul foarte experimentat, în niciun caz unul care face prima dată un astfel de drum.

Apoi, la urma urmei, te duci în concediu, nu la raliu, așa că un popas undeva prin Serbia, merită a fi făcut.

Îți urez drum bun și vacanță reușită!

traian.leuca †
[12.07.14 14:44:28]
»

@csimion: Observ că Marian Preda încă nu a citit ecoul, aşa că vin şi eu cu ceva păreri personale în legătură cu acest traseu.

Am făcut de două ori traseul între Croaţia şi România.

Am ales mereu să o fac din două sau chiar trei etape, pentru a mă odihni după şofat, dar mai ales să vizitez şi alte obiective de pe traseu.

Anul trecut am fost obligat de împrejurări să fac traseul Smolianiac -Ploieşti (1152km) dintr-o bucată (deşi aveam cazare intermediară la Pozarevac).

În ciuda vârstei nu m-am simţit obosit, ba chiar aş mai fi condus câteva sute de km.

A doua zi însă, mi-am analizat comportamentul de pe traseu şi mi-am dat seama că am făcut unele greşeli cauzate de durata mare a timpului necesar parcurgerii acestei distanţe (depăşiri la limită, depăşiri de viteză legală etc).

Părerea mea este că, depăşirea a 8-9 ore de condus este obositoare pentru un şofer indiferent de vârstă.

Marian PredaAUTOR REVIEW
[12.07.14 21:05:07]
»

@csimion:

Bunicu' avea o vorba: ,,La altar si la drum nu te grabii! ''

Nu excelez ca sofer si nu-mi place sa conduc mai mult de 5-6 sute de kilometri, timp de 8-9 ore! Nu percep scaunul de sofer ca drept unul de terapie!...

Cu atat mai mult, atunci cand sunt in vacanta sau am copii in masina ma simt mai responsabil, incerc sa conduc defensiv/preventiv si sa nu ma implic in nici un eveniment rutier. Chiar nu-mi doresc sa fiu expus in fata ,,organului''! Ma rog, fiecare cu karma sa!...

,,Bucata '' la care faci referire se poate traversa si prin Szeged, folosind autostrada ungurilor, cu trecere prin Arad (drumul E 68) sau Timisoara - Sannicolaul Mare, un traseu evident mai lung, dar cu oportunitati de cazare in tara. M-am gandit si eu la aceasta ruta, datorita inundatiilor istorice din tarile ex-Iugoslave in perioada precederii sejurului, dar ca orice balcanic, am preferat traseul mai scurt, prin Serbia!

Cat despre Google Maps, iti sugerez sa mai adaugi cel putin o ora la intervalul de timp afisat, in special pe Coasta Dalmatiei! Exista o multitudine de factori care contribuie la congestionarea traficului!

Un drum de la Trogir pana-n Dubrovnik, optiune de trafic pe coasta de 235 de kilometri, l-am parcurs in mai bine de 5 ore, datorita sedintelor foto ale peisajelor pitoresti, dar si a traficului aglomerat din perioada vacantelor si al reparatiilor de mentenanta a terasamentelor.

De asemenea, ai grija la motociclisti si scaneaza constant traficul in fata ta, spate si lateral, pentru a-i observa din timp ca sa le poti anticipa miscarile. O sa ramai uimit de frecventa acestora care se cred OZN-uri!

In consecinta, iti urez multa bafta si rabdare, prudenta si atentie! Drum bun, oriunde si oricand!

balasa violeta
[13.07.14 16:45:44]
»

A fost o adevarata bucurie intalnirea cu astfel de bijuterii.

Pasionaţii de motoare au avut ocazia să testeze cele mai noi modele Harley Davidson la Biograd Na Moru, pe malul Mării Adriatice.

In acest sfârşit de săptămână, 13,14,15 iunie 2014, a fost unul dintre cele mai mari festivaluri de gen din lume, evenimentul aflat abia la a doua ediţie.

Zilele Harley in Croatia au creat o atmosfera idilica:

youtube

balasa violeta
[03.12.14 19:29:45]
»

@Costi -

"Îți recomand să respecți limitele de viteză, pentru că polițiștii din țările din fosta Iugoslavie sunt mult mai puțin corupți ca alții, de prin alte părți. În plus, amenda nu se poate plăti pe loc, la ei, ci în cel mai apropiat oraș, ceva destul de complicat și cu pierdere de timp, mai ales dacă este în weekend. "

Am patit-o si la intrare in Serbia si la iesire. Am fost patru oameni maturi cu experiente de zeci de ani in a sofatului, nu s-au facut greseli si totusi am sponsorizat si era sfarsit de saptamana.

Politistii nostri sunt mici copii!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
balasa violeta, csimion, istratescu, Marian Preda, nicole33, Nicu
Alte impresii din această RUBRICĂDrumul spre Croaţia:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 1.7048699855804 sec
    ecranul dvs: 1 x 1