ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.07.2013
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Valcea
ÎNSCRIS: 29.12.11
STATUS: PREMIUM
DATE SEJUR
MAY-2013
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
100.00%
Încântat, fără reproș
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

Cercul Polar și Drumul Atlanticului

TIPĂREȘTE URM de aici

Am plecat din Tromso în jurul orei 12.00, iar după aprox. 250 Km, am ajuns în Narvik, cel mai important oraş-port din partea de nord a Norvegiei, în care s-au dat aprige bătălii între aliaţi şi nemţi. Tot aici, în timp ce traversam oraşul am zărit un monument cu distanțe: 2407 Km până la Polul Nord, 709 Km până la CapNord, 880 Km până la Trondheim.

Ne-am continuat drumul şi undeva pe seară, am atins din nou Cercul Polar, de data aceasta în altă ţară. Peisajul aici este mult diferit faţă de Finlanda, întrucât punctul turistic este situat la o altitudine de aprox. 680m deasupra mării, în munţii Saltfjellet: vegetaţie alpină, cu pâlcuri mici de zăpadă pe umerii munţilor, iar noi deasupra lor.

Centrul de la Cercul polar de nord a fost deschis în 1990 şi are un cinematograf şi o sală de expoziţii, magazine de suveniruri, poştă şi cofetărie. Din păcate şi aici era închis când am ajuns noi, atunci dându-ne seama că era de fapt ora 23.00. Oare a câta oară ne păcălea soarele de la miezul nopţii în privinţa timpului? Arhitectura centrului turistic se îmbină armonios cu platoul arid şi cu movilele de pietre pe dealul din apropiere. Acestea, precum şi un monument sunt închinate ruşilor şi iugoslavilor căzuţi în Al Doilea Război Mondial. Am regăsit globul pământesc drept simbol cocoțat pe un monument de piatră, însă la dimensiuni reduse față de cel la Cap Nord.

Am străbătut mulţi kilometri prin drumuri de munte, am dormit undeva prin munţi în parcare pe marginea drumului (şi nu eram singurii – se practică). Dimineaţa la 7 am pornit iarăşi spre Trodheim, care este al treilea oraş ca mărime din Norvegia. Pe ultimii 200 Km până la Trondheim am avut impresia că urcăm la Vidra, sau începusem să dăm semne de oboseală şi de dor de cei de-acasă… Oraşul ne-a întâmpinat la intrare cu multe lucrări de amenajare a drumului, cu aglomeraţie şi cum pe mine nu mă prea încântase din cele citite pe net, am hotărât să mergem să vizităm doar catedrala. Cum nu mai îndrăzneam să lăsăm maşina speriaţi de amenzile lor foarte mari, am parcat undeva în apropiere de unde zăream catedrala, mare şi impunătoare. Am coborât, am dat o fugă pe acolo, printre multitudinea de turişti şi autocare (deci începeam să ne apropiem de civilizaţie), am făcut câteva poze şi apoi am căutat prin GPS un restaurant în care să mâncăm peşte. Spre dezamăgirea noastră şi centrul oraşului era plin de restricţii din cauza lucrărilor, astfel încât am hotărât să rezistăm până la Kristiansund şi să luăm masa acolo.

Drumul din Trondheim spre Kristiansund (200Km) este foarte frumos, iar ultima jumătate traseul șerpuiește chiar pe langă fiorduri prin poienițe pline de verdeață, nenumărate poduri se aruncă între culmile munților pentru a nu tulbura liniștea apelor fiordurilor, apoi începe să urce încetișor, apoi să coboare lin și să fie înghițit de ape … la propriu, deoarece șoseaua de termină brusc. Toată lumea șe așează la coadă, în șir indian și în cel mult 15-20 minute apare și ferry-boat-ul.

Între Narvik și Cercul Polar de Nord am traversat o dată cu ferry între Bognes și Skardber, prețul aprox. 12 Eur (mașina+șoferul + 1 pasager) a fost cel mai mare preț plătit pentru trecerile cu ferry-boat-urile, apoi între Halsa și Gjengset (aprox. 10Eur). Înainte de a trece cu ferry-ul spre Kristiansund am avut ghinionul să facem pană. Am pus roata de rezervă, moment în care am sesizat că și celălalt cauciuc din față este tocit foarte rău. Am pornit-o în grabă spre Kristiansund întrucât era vineri, ora 15.00 și trebuia de urgență să cumpărăm cauciucuri. Am căutat pe GPS o reprezentanță VW, am găsit-o, ne-au trimis la un service de unde am cumpărat 2 cauciuri (300 Eur a costat totul - cu manoperă cu tot). Băiatul care ne-a aranjat mașina ne-a povestit că el este din Lithuania, ca de altfel majoritatea celor de acolo, și câștigă cam 3000 Eur pe lună, pentru că norvegienii nu se îngrămădesc …. Ehe, vă dați seama, 3000 Eur pe lună un simplu angajat în service … oare cât câștigă acolo un avoocat, procuror sau polițist???

De pe continent se ajunge pe insula Bergsoya prin tunelul Freifjord, cu o lungime de 5,1Km, cu o adâncime maximă 130m sub nivelul mării, care nu se plătește, tunel deschis în august 1992 fiind cel mai lung tunel sub apă din lume la acel moment. Apoi se intră în orașul Kristiansund după vreo 10-20Km, se urmărește centrul orașului, apoi portul în dreapta, un sens giratoriu, moment în care nu se mai regăsește nici-un indicator cu Drumul Atlanticului, ci doar insula Averoya. Acel sens giratoriu este punctul de intrare în Atlantic Ocean Tunnel și care leagă Kristiansund de insula Averoy. Tunelul a fost deschis în decembrie 2009, are o lungime de 5,7 Km, cu cel mai adânc punct al său la 250 m sub nivelul mării și este într-adevăr ceva deosebit. La ieșirea din tunel există case de taxare, unde se plătește pentru vizitarea Drumului Atlanticului.

Atlanterhavsveien – această capodoperă norvegiană, votată în 2005 construcția secolului în Norvegia, constă din 8 poduri aruncate ingenios peste apele Oceanului Atlantic, sprijinindu-se pe umerii golași ale insulițelor, facilitând legătura dintre insulă și continent. Construcția podurilor a început în 1983, s-a încheiat în 1989. Cel mai spectaculos și mai lung dintre toate este Storseisundet Bridge sau Drumul spre nicăieri.

După ce terminăm de străbătut Drumul Atlanticului am ajuns în Molde, unde am făcut o binemeritată pauză de masă. În continuare noi am vrut să urmărim următorul traseu:

-Molde-Eikesdal – 100 Km – 1 oră jumătate – drum cu taxă până în parcare și apoi 45 min pe jos până la cea mai înaltă cascadă din Norvegia (debitul vine dintr-o hidrocentrală);

-Eikesdal-Aursjoen-Sunndal – 70Km – 2 ore – drum cu taxă, are curbe în ac de păr, cu point-view la Aurstupet;

Din păcate pentru noi acest traseu se deschidea după 1 iunie, iar noi eram în utlimele zile ale lunii mai.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de sigcristina in 19.07.13 18:32:37
Validat / Publicat: 19.07.13 21:16:17
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ȚĂRILE SCANDINAVE.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 6481 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (sigcristina); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P18 Noi doi și podul Storseisundet văzut din cealaltă parte
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 25400 PMA (din 26 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

webmaster
[19.07.13 20:51:26]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

-

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descoperă Norvegia" (deja existentă pe sait)

makuy*
[21.07.13 11:05:41]
»

Este una dintre regiunile pe lista mea de maxima prioritate pentru o expediție!

danamandache
[08.08.13 19:35:48]
»

Extraordinar review! Felicitari!

sigcristinaAUTOR REVIEW
[27.09.13 11:22:39]
»

@makuy: Noi nu am fost foarte incantati de Drumul Atlanticului... am avut vreme frumoasa, cald era, masini putine... si totusi nu a fost atat de spectaculos pe cat citisem din descrieri... poate daca prindeam valuri mari care sa ne ude putintel aveam parte de mai multa adrenalina ))))

sigcristinaAUTOR REVIEW
[27.09.13 11:26:40]
»

@danamandache: traseul a fost unul extraordinar, eu doar am incercat sa prezint locurile vizitate pentru a "demonstra" oarecum ca a ajunge in locuri atat de indepartate nu este nici foarte greu si nici atat de scump precum pare.

cri123
[25.07.22 21:23:34]
»

frumos si interesant!!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
cri123, danamandache, makuy*, sigcristina
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Norvegia:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.048721075057983 sec
    ecranul dvs: 1 x 1