ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 04.02.2012
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • --- F ---
    GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Cluj Napoca
    ÎNSCRIS: 13.03.11
    STATUS: SENIOR
    DATE SEJUR
    JAN-2012
    DURATA: 4 zile
    prieteni

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    90.00%
    Mulțumit, mici obiecții
    CADRUL NATURAL:
    NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    90.00%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 6 MIN

    Beijing in ianuarie 2012

    Ilustrație video-muzicală
    Great Masters & Masterpieces of Chinese Instruments - Kiss goodbye

    Asculta mai multe audio diverse
    TIPĂREȘTE

    Deoarece userul badge (r) a descris vizita lor in Beijing foarte obiectiv, complet si cu mult har mie imi ramane acum sarcina mult mai usoara de a face doar ceea ce se numeste un update. Ii multumesc si pe acesta cale; a-l citi pe badge (r) inainte de-a pleca la drum face ca atunci cand ajungi la destinatie sa ai senzatia de deja-vu.

    Beijing: bulevarde largi marginite de cladiri mari si sobre, cu vadit iz comunist, blocuri cenusii; stradutele care fac legatura intre bulevarde: aglomerate, cu masini multe parcate inghesuit in stada si un furnicar de oameni. Tot Beijing: printre cladiri "cenusii": constructii moderne, cartiere noi cu zgarie nori si constructii spectaculoase, zone de shopping cu reclame stradale luminate spectaculos; Parcul Olimpic cu inconfundabilul stadion olimpic "Cuibul de pasare"si cu bazinul olimpic "Cubul de apa". Parcuri mari, frumos amenajate, de ex. Parcul Beihai sau Gong Palace Gardens.

    Apoi Beinjing-ul obiectivelor turistice, cele care-l pun pe harta destinatiilor turistice:

    Piata Tiananmen (cea mai mare piata din lume): o suprafata mare betonata cenusie incadrata de muzeele de istorie si a revolutiei chineze, de mauzoleul lui Mao Zedung, de poarta Qianmen si de intrarea principala in Orasul Interzis. Cu "Monumentul eroilor" in centru-un obelisc din granit de 44 m si cu doua panouri mari de reclame luminoase langa obelisc.

    Orasul Interzis: Palatul Imperial din timpul dinastiilor Ming si Qing, o succesiune de porti, "palate" (ghilimelele au rostul de-a diferentia palatele europene de cele chinezesti) si curti interioare; cu un labirint de alei in stanga si in dreapta care duc la alte cladiri (in total 800 de cladiri cu peste 8000 de camere), toate asemanatoare ca si "design", cu gradini amenajate ingenios si cu un parc frumos.

    Templul Raiului, templu taoist circular, inconjurat de un parc si alte cladiri taoiste, imagine emblematica pentru Beijing. Multe alte temple, dintre care Lama Temple, resedinta pentru un numar mare de calugari din Tibet si Mongolia, este spectaculos cu cele 5 incaperi uriase, cu multitudinea de statui si picturi ale divinitatilor.

    La 12 km de Beijing: Palatul de Vara. Impresionanta expunere a arhitecturii traditionale chineze, pavilioane, iazuri, gradini, lac. Nu trebuie ratat sub niciun motiv.

    Langa Beijing sunt cateva locatii de unde se pot vizita sectiuni din Marele Zid. La 70-80 km de Beijing sectiunea Badaling este cea mai populara si amenajata in scop turistic (teleferic, mici magazine).

    La 50 km de Beijing: Ming Tombs, 120 kmp de cimitir imperial pentru 13 imparati din dinastia Ming, imparatese, concubine imperiale, printi, printese. Sunt accesibile: Aleea Sacra, Chang, Ding si Zhao Tombs. Nu va asteptati sa vedeti vreun mormant; de ex. Changling Tomb, cel mai mare din cele trei mentionate, este un complex de cladiri imperiale in stilul arhitectonic chinezesc regasit in Orasul Interzis, iar mormintele se afla in dealul de 1 kmp aflat dupa mauzoleu.

    Gradina zoologica din Beijing, usor accesibila cu metroul, o mentionez pentru zona numita "Casa ursilor panda".

    Mentionate la capitolul atractii turistice in Beijing, hutong-urile sunt stradute/culoare inguste, unele insalubre, altele-cateva cosmetizate in scop turistic, locuite in general de populatie de conditie modesta, unele fara elementare dotari sanitare. Exista aici si unele imobile destinate cazarii turistilor mai curajosi. Ca si un indiciu pentru atmosfera degajata de unele din aceste hutonguri unde nici taximetristii nu intra: vizitandu-le seara tarziu nu am avut curaj sa facem vreo fotografie si nici nu am zabovit prea mult... Se afla in zona Orasului Interzis.

    Flash-uri turistice Beijing:

    -bilet avion Budapesta-Beijing cu Qatar Airways aprox. 500 euro (cu retur din Hong Kong)

    -cazare in zona centrala, decenta, la hoteluri de 3-4 stele de la 30 euro/camera/noapte

    -liniile de metrou acopera toate zonele, ieftin, curat, usor de folosit, cu harti si explicatii in engleza in toate statiile; legatura cu aeroportul: Express Train, ireprosabil, cu timpi de asteptare de maxim 3-4 min, conexiuni perfecte cu metroul

    -indicatii si in engleza peste tot; populatia, in general, nu cunoaste limba engleza, inclusiv cei care activeaza in turism au dificultati

    -in Orasul Interzis sunt de inchiriat audio-ghiduri in limba romana, cu harta care actualizeaza permanent locatia si descrie exact obiectivul din locatia unde se afla posesorul audio-ghidului; cu un continut informational de buna calitate, presarat cu legende si povesti romantice sau tragice care au marcat existenta locatorilor

    -shopping: strada Wangfujing cu supermarketuri si reprezentante ale marilor retaileri, partial pietonala, cu reclame stradale spectaculoase; /Silk Market o cladire cu etaje supra si subterane, "magazinele"fiind defapt numai standuri deschise aliniate ca si in piata, doar ca sunt in incinta; / intr-o cladire frumoasa langa Templul Raiului se afla Pearl Market pentru amatorii de perle, bijuterii si nu numai/ Tea Street, strada cu multe magazine pentru iubitorii de ceaiuri, incepe cu o poarta din piatra peste sosea/2 malluri si multe altele.

    -canalele tv ale televiziunii lor nationale: multe. fiind sarbatorile lor (echivalentul perioadei dintre craciun si revelion de la noi) inainte de intrarea in noul an chinezesc: un amestec de programe artistice cu dansuri tematice cu muzica patriotica si imagini de la spectacole cu tineret si muzica moderna; stiri mai putine din "vest", documentare, telenovele; imagini cu prea-slavirea lui Mao

    - internetul cenzurat: google, siteurile cu stiri live on line din romania nu pot fi accesate, la fel unele site-uri cu textul in limba engleza referitoare la China

    -puncte de securitate- controlul gentii pe banda ca si la aeroport: la orice intrare in metrou, obiective turistice, in unele pasaje subterane care traverseaza bulevardele, la intrarea in unele parcuri, piete mari; mai mult, fiecare dintre noi ne-am simtit urmariti/ supravegheati in permanenta (uneori am avut si program individual de vizitare, separat unii de altii)

    -personal angajat excedentar peste tot: la receptia hotelului cate 4-5 pers. odata; la desele puncte de control mentionate anterior la fel; la metrou zeci de angajati, samd. ; uniforme peste tot: de armata, de politie, de metrou, de restaurant, de menajera, etc

    -foarte putini "non-asiatici" chiar si printre cei cazati la hotel

    -o alta impresie care am avut-o cu totii: fara a generaliza totusi si fara intentia de a jigni Dne fereste! : spectacolul strazii ne-a sugerat trai modest, educatie precara, lipsa de emancipare (badge (r), sa stii ca inca se mai scuipa des... si se sorbeste mancarea); desi seara la terminarea programului de lucru al birourilor strazile se aglomereaza cu masini de teren si marci scumpe de masini care ar putea, eventual, sugera un nivel de trai care sa permita accesul la factori educativi superiori scolii elementare.

    -unele magazine au preturi extrem de mici la produse de marca originale (sau nu? acolo nu e sigur...), de ex. pe vestita strada de shopping Wangfujing, la magazinul unei reprezentante de imbracaminte care la noi vinde produse de la 150 lei in sus, preturi la pulovare, pantaloni pana in 50 lei

    Ce sa spun? Nu este destinatia mea preferata. Nici nu pot fi toate pentru ca am vazut tare multe...

    Cert este ca mi-au displacut cenusiul si sobrietatea cladirilor si pietelor cu iz comunist, atmosfera lipsita parca de viata, de luminozitate, de antren si buna-dispozitie (desi eram in apogeul sarbatorilor lor); aparenta lipsa de educatie la care am facut deja referire; simtamantul de permanent control/supraveghere recunoscut de noi, generatiile care am trait ceva ani in comunism (sentiment disparut partial in Shanghai si total in Hong Kong), cenzura mass-mediei si a internetului, existenta inca a spectacolelor tematice patriotice (muzica patriotica, versuri inflacarate cu portete in fundal, dansuri patriotice cu fete imbracate in asistente medicale sau politiste... bleahh);

    In schimb, am apreciat dorinta Beijingului de-a se moderniza, cartierele cu zgarie nori si cladiri spectaculoase; extraordinarul Parc Olimpic, infrastructura ireprosabila, calitatea metroului, curatenia care predomina (fara a generaliza totusi), intretinerea si reconditionarea constanta a obiectivelor turistice, acceptarea (desi pare mai mult tolerarea) trendurilor in materie de moda vestimentara si muzicala (e adevarat ca numai in emisiunile lor tv am vazut, strada ofera alta imagine...).

    Cam acesta ar fi Beijingul vazut de mine in ianuarie 2012. Desi nu este o destinatie care sa-mi doresc sa o mai vizitez odata, ii recunosc meritul de destinatie turistica de top.


    [fb]
    ---
    Trimis de station5* in 04.02.12 16:33:33
    Validat / Publicat: 04.02.12 17:52:21
    INFO ADIȚIONALE
    • A fost prima sa vizită/vacanță în CHINA

    VIZUALIZĂRI: 4469 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    42 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (station5*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 Beijing unul din multele bulevarde
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 31250 PMA (din 33 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    42 ecouri scrise, până acum

    TORA INGRID
    [04.02.12 17:58:54]
    »

    Da, ai dreptate, a-l citi pe badger inainte e ca si cum virtual deja ai fost acolo. Pacat ca userul respectiv s-a lasat influentat de carcotasii si invidiosii de pe meleagurile AFA si a decis sa povesteasca (cu har, inspiratie si acuratete) in alta parte calatoriile lui. Bine ca macar station5 preia stafeta si relateaza despre locuri pe care le vedem la Discovery. Si relateaza bine. Am de gand sa folosesc toate informatiile astea pretioase pe care le-ai sistematizat in rew-urile tale.

    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 18:22:37]
    »

    @TORA INGRID:

    iti multumesc mult ptr aprecieri Tora, si oricand iti pot fi de folos cu mai multe informatii decat cele din rews-uri, cu cea mai mare placere!

    vacante multe si frumoase!

    adri-nico
    [04.02.12 18:39:13]
    »

    Ai avut ghid in limba romana?

    N-ai nici o intimplare hazlie? Totul era cenusiu acolo? (si rosu, pe alocuri...)

    Jupi
    [04.02.12 18:45:13]
    »

    Frumos, ca de obicei.

    Despre securitatea unui turist nonasiatic ce poti sa ne spui? Ati avut vreo problema?

    In alta ordine de idei, cum este vazuta cultura feng shui acolo?

    Multumesc!

    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 18:55:04]
    »

    @adri-nico:

    draga mea, "ghid" in limba romana am avut la orasul interzis: acel minunat comentariu prin audio-ghid; apoi acelasi tip de audio-ghid in engleza la palatul de vara; apoi soferul inchiriat cu masina cu tot ptr 1 zi ptr vizita la badaling, palatul de vara si ming tomb a mai prestat superficial ca si ghid, dar mai multe ii spuneam noi lui decat invers ; in rest nu am avut nevoie, aveam cu totii lectiile invatate de-acasa (si nu a fost greu) din ghiduri turistice de specialitate cumparate din librarii de la noi (care au inclus si harti)

    intamplare hazlie? sa stii ca nu...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 19:22:57]
    »

    @Jupi:

    draga mea Jupi, nuuuu, categoric si cu mana pe inima pot sa afirm ca nu exista/nu am perceput nici-un pericol; ba mai mult, in beijing exista sentimentul acela ca esti supravegheat... ; plus ca la cata politie, "controlori de bagaje", armata este pe strazile din Beijing-fie dube de politie parcate din loc in loc, fie politisti plimbandu-se pe strada-parca nici nu s-ar putea intampla ceva; singurul loc unde nu ne-am simtit in siguranta a fost cand am vizitat seara (era intuneric) o zona cu hutonguri... desi nimeni nu ne-a bagat in seama, doar priviri, am grabit pasul... acel hutong era defapt un culoar cu locuinte insalubre, cu mirosuri ingrozitoare... tot la acest capitol-al sigurantei: in shanghai si mai mult in hong konk deja ne-am simtit, ca si turisti non asiatici, mult mai in largul nostru; rezidentii stiau mult mai bine engleza, chiar si cei din generatia a 3-a/a-4a; in hong kong am intalnit muuulta amabilitate si simpatie, gesturi minore (dar atat de apreciate!)de ajutor fara sa le fi solicitat...

    despre feng shui pot sa-ti spun ca am invatat, fiind acolo, ca este la mare pret in Shanghai si Hong Kong; in Beijing nu mi s-a parut si nici nu am primit informatia ca s-ar pune la fel de mare accent pe aceasta cultura cum se pune in Shanghai si HK (dar posibil altii sa stie mai multe si mai bine decat mine)

    Jupi
    [04.02.12 19:30:28]
    »

    @station5: multumesc! deci, daca voi pleca vreodata in china, inseamna ca in Hong Kong trebuie sa-mi golesc bagajele, sa fac loc obiectelor de feng shui (fiind o mare pasionata).

    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 19:31:25]
    »

    @Jupi:

    draga mea, am incarcat acuma o poza cu una din multele masini de politie parcata strategic ptr a ilustra textul meu din ecoul anterior referitor la siguranta...

    stai-stai ca inca nu e validata,urmeaza..

    Jupi
    [04.02.12 19:37:14]
    »

    despre preturi ce poti sa ne spui? de la taxi (am inteles ca sunt foarte ieftine), mancare, suveniruri, pana la matasurile lor de exceptie...

    webmaster13
    [04.02.12 19:52:56]
    »

    "Prejudecata este o plută pe care mintea naufragiată se urcă şi vâsleşte spre siguranţă. "

    (Ben Hecht)

    Melodia postata se poate sterge/schimba!

    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 20:24:26]
    »

    @Jupi:

    drept sa-ti spun nu am folosit taxi deloc ptr ca am avut hotelul intr-o pozitie strategica (vezi articolul), la distanta de mers pe jos de multe obiective; iar ptr celelalte obiective am folosit metroul care era literalmente langa intrarea in hotel. Pentru excursia de 1 zi la 70 km km de Beijing la Badaling, plus la palatul de vara si la mormintele ming am platit pentru masina si soferul care ne-au stat la dispozitie toata ziua echivalentul a 80 euro, deci 20 euro/persoana. A fost cea mai scumpa cheltuiala din Beijing ; cu circuit organizat cu microbuz, cu mai multe persoane si cu program facut de ghid, am fi platit 10 euro/pers. Mancarea, cea "europeana" gen sandwich-uri, patiserii sunt mai ieftine, cel mult la pret asemanator cu cele de la noi; mancarea chinezesca (nu seamana cu ceea ce ni se ofera aici ca fiind mancare chinezeasca...) -de ex. un fel de supa cu taitei si cu coltunasi (jiaozi) a costat echivalentul a 15 ron portia; sau cu echivalentul a 1,5 lei ne cumparam placintele chinezesti deosebit de bune; preturi la mc si kfc mai mici decat la noi-era afisat pe usa meniu complet cu 10 rmb (5 lei);

    suveniruri si orice altceva "cumparabil" : chiar extrem de ieftine, de ex. la silk market de unde au targuit prietenii mei. nu stiu detalii ptr ca mie nu-mi place sa ma targuiesc si nici atmosfera de piata si am preferat cumparaturile la magazinele cu pret afisat si care aveau o anumita "marca" de unde am cumparat la 1/3 din pretul unui produs similar din romania (posibil sa fi fost si perioada de reduceri, fiind sarbatorile lor-cel putin afise cu reduceri erau)

    cam asta ar fi... mai intreaba-ma ceea ce te intereseaza, ma bucur daca stiu sa raspund si pot fi de folos!

    Jupi
    [04.02.12 20:37:35]
    »

    Multumesc! Intrebam, ca idee, ca doar nu plec maine.

    Dar, daca as pleca, este una din putinele tari unde ideea de shopping mi-ar surade. Ador statuetele lor, kimonourile lor, matasurile lor fine cu modele specifice..., dar urasc mancarea lor.

    Din ce spui tu, inseamna ca la un circuit in China, doar avioanele "te omoara".

    M-am uitat de curiozitate pe booking si am fost foarte surprinsa sa vad ca hotelurille din Beijing si Shanghai sunt extrem de ieftine (comparativ cu Europa), insa nu acelasi lucru se intampla in Hong kong. Gresesc?

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 20:47:50]
    »

    @webmaster13:

    multumesc muuult! ascult melodia intr-una, este fff frumoasa si odihnitoare!

    frumos si citatul!

    Sa ai sanatate web13!

    station5*AUTOR REVIEW
    [04.02.12 21:01:53]
    »

    @Jupi:

    pretul depinde de perioada de rezervare, de promotiile hotelurilor sau ale site-ului booking.com sau agoda (agoda ptr asia mai ales);

    referitor la pretul hotelurilor in hong kong sunt de acord cu tine; desi am devenit un mic "specialist"in rezervari (datorita rutinei) nici eu nu am gasit la pret asemanator (mai ieftin) cu cele gasite in shanghai sau beijing; mai mult, in HK trebuie multa atentie la rezervarea hotelului: unele, mai ieftine, au camere extrem de mici sau sunt in zone mai putin convenabile... noi am stat la jj hotel, pe insula, pozitie f buna, confort maxim, la 67 euro/camera; fiind si sarbatoarea anului nou chinezesc, sub acest pret si la standardul meu minim de confort si pozitie, altceva mai ieftin, intr-adevar, nu am gasit...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Marian Preda
    [06.02.12 14:14:24]
    »

    @station5,

    Un rw util, daca ma gandesc ca pe 24 martie, voi fi si eu acolo!

    Unde ai facut conexiunea dintre avioane?

    Eu am ales s-o fac prin Amsterdam.

    Sper sa te pot contacta, daca nu te superi, printr-un mesaj privat, sa-mi dai mai multe amanunte in privinta hotelurilor si a serviciilor sale.

    Vacante frumoase!

    station5*AUTOR REVIEW
    [06.02.12 19:49:45]
    »

    @Marian Preda:

    sigur ma poti contacta! ma bucur sa-ti fiu de folos!

    voi publica articole si despre hotelurile din shanghai si hong kong sper in cel mai scurt timp.

    noi am zburat cu Qatar Airways: Budapesta-Doha (2 ore transferul) -Beijing si retur: Hong Kong-Doha (1h transferul) -Budapesta. Ne-a costat 508 euro biletul/pers dus-intors. conditii super: multa mancare la alegere din meniu, sucuri, cafele si bauturi alcoolice (whisky, vinuri, beri, etc) nelimitat; ecran in scaunul din fata cu sute de filme (traduse in engleza, germana, spaniola), muzica pe categorii; stiri; jocuri; documentare turistice (despre qatar in primul rand); ciorapi, perie si pasta de dinti; etcetc

    cam astea ar fi detaliile despre transferul in/din china

    o surpiza ff placuta au fost transferurile beijing-shanghai si shanghai-hong kong cu air china (la acelasi nivel de confort ca si qatar airways!) desi calatoria a fost scurta 1-2 ore

    daca mai pot fi de folos, cu cea mai mare placere, oricand

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Marian Preda
    [07.02.12 19:09:30]
    »

    @station5:

    Imi doresc sa-mi fi de folos, si-ti multumesc!

    Sper sa fie cea mai memorabila destinatie a mea, chiar daca pana acum, am nenumarate necunoscute.

    Pana in Amsterdam, unde voi face conexiunea, ajung cu Tarom-ul, iar de acolo dupa 3 ore, am ales sa-mi petrec zborul, alaturi de cei de la KLM (ca in reclama de mai sus!...).

    Am inteles ca in total sunt vreo 15 ore de zbor, o alta aventura, si as dori sa te intreb daca ai folosit ceva medicamente pentru asta...

    Iti astept cu mare interes, postarile cu rw-urile pentru hotelurile din Beijing si Shanghai (iar daca ai ceva si pentru Hangzhou si Jiangzhou, in afara ofertei de pe net, ti-as ramane vesnic indatorat!

    Multumesc!

    Vacante frumoase!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    adri-nico
    [07.02.12 19:14:32]
    »

    @Marian Preda:

    Buna,

    ma bag si eu sa spun ca aeroportul de la Amsterdam este imens. Eu am avut conexiunea spre Singapore la doar o ora distanta si, daca la inceput ma plimbam si eu la pas lejer admirind una-alta, dupa vreo 10 minute de cascat gura, am inceput sa iutesc pasul si pot sa spun ca am ajuns sa alerg pentru a ajunge in timp la poarta la care trebuia sa fiu imbarcata.

    Zborul meu a durat 16 ore la dus si 21 de ore la intoarcere. Sa iti iei ceva haine comode si calduroase, deoarece aerul conditionat din avion e ca cel din frigider.Sa ai ceva la mijloc. S-au oferit calatorilor perne si pilote dar erau cam subtiri pentru a mentine caldura corpului la o temperatura ideala.

    Incaltamintea trebuie sa fie tot una comoda,care se scoate usor din picioare.Tin minte ca la aterizarea din Paris,o juma de ora am cotrobait fiecare dupa incaltarile din dotare,deoarece ,cu turbulentele avute,acestea nu si-au mai pastrat locul sub scaune.La iesire am vazut o mare de sosete...

    Nu cred ca e cazul sa folosesti medicamente.Mai bine sa fii putin obosit ca sa te ia somnul dupa masa servita in avion.KLM are o echipa de stewardese foarte frumoase si cu zimbetul larg,pina la urechi...

    Marian Preda
    [07.02.12 19:46:54]
    »

    @adri-nico:

    Turbulente?!

    Sper ca acele stewardese sa ma consoleze!!!

    Adevarul e ca cei de la KLM, stiu sa-si faca reclama!

    N-am vrut sa intru in amanunte, dar am vazut anumite postari pe youtube, ipostaze... foarte convingatoare!

    Am inteles ca avionul are si dus, ... poate comit vreo aroganta, Doamne iarta-ma!

    Nu sunt la prima experienta!

    Am mai avut acum 12 ani o experienta, intr-un zbor cu ,,Air France'', spre New York - crede-ma, nu mai eu stiu ce-am patimit!

    Cunosc dotarile companiilor, dar as dori sa se intample ceva magic si sa nu simt... nici macar o turbulenta!

    Vacante frumoase!

    adri-nico
    [07.02.12 20:16:36]
    »

    @Marian Preda:

    Mai baiete... la ce fel de aroganta de duce pe tine gindul... cu stewardesele la dus?

    Nu am folosit toaleta avionului, in cele 16 ore de zbor niciodata asa ca nu stiu daca aveau dus sau nu.

    Ia povesteste-mi ce experiente ai avut. Mor de nerabdare...

    Ei, lasa... ce, te sperie pe tine o mica turbulenta?

    Cind am venit de la Roma, stewardesa m-a 'racolat" inainte de a-mi ocupa locul inscris pe bilet, intrebiindu-ma daca vorbesc italiana. La raspunsul meu afirmativ, mi-a gasit un loc fortat, linga iesirea de urgenta, spundu-mi ca pe parcursul zborului ar avea nevoie de ajutorul meu.

    Ei, cum crezi ca m-am simtit eu atunci? m-am gindit 'asta stie ca e vreun motor defect si m-a gasit pe mine sa le spun pasagerilor in timpul zborului, sa se pregateasca de parasutare... "

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    station5*AUTOR REVIEW
    [07.02.12 21:32:27]
    »

    @Marian Preda:

    marian, sunt de-acord cu adri-nico; intr-adevar aeroportul din amsterdam mi s-a parut si mie urias cand am avut doar 2 ore ptr transfer... dar 3 ore sunt ok, fara stres

    despre medicamente, nu cred sa fie cazul, dar cum crezi...

    despre hotelul din beijing am scris deja: Novotel Beijing Xin Qiao, am mai stat in Shanghai la Shanghai Blue Mountain Bund Youth Hostel (aici neaparat Camera Deluxe ptr ca restul camerelor sunt cu baie comuna) -am platit 108 euro/3 nopti/ camera dubla (pretul difera in fctie de perioada)

    imi pare rau ca nu te pot ajuta in schimb cu Hangzhou si Jiangzhou... noi avand doar 10 zile alocate acestei excursii am preferat sa vizitam Hong Kong si Macao in zilele in care am fi putut vedea Hangzhou si Jiangzhou

    ma voi grabi sa scriu articolul despre blue montain shanghai; il recomand avand in vedere pozitia centrala, confortul (living jos si patul la etaj cu scara interioara, terasa f mare, priveliste)... intreaba-ma orice crezi ca-ti este de folos

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    grecudoina
    [10.02.12 21:47:37]
    »

    ai fost numai in Beijing? pacat pt ca ai facut atata drum, trebuia sa fi luat un circuit, eu am facut un circuit Beijing-Xian-Luoyan-Muntele Saolin -Suzhou-Hangzhou-Nanjing-Shanghai, de 18 zile cu [agentie de turism], a costat 1800 euro cu transport, 2 mese /zi, toate taxele la intrari obiective, destul de comlecta excursia, transport de la Bla Xian cu vagon de dormit si Xian-Luoyan cu trenul pe linie magnetica, cu care am mers cu vit. max de 430 km /h si un ghid de al nostru f. bun Radu Viorel, am sa scriu reviewuri cu China, dupa ce termin Africa de Sud, pe care acum o scriu pe fisier pt. a o face fara graba pt. ca la celelalte in special la Australia va trebui sa mai revin si la Brazilia cu poze pe care am uitat sa le pun, asa ca de sapt. viitare te rog sa te uiti la Africa si Brazilia, scuze ca am intarziat cu voturile pt reviewurile tale pe care acum le citesc, dar cred ca sunt bine venite si acum

    - -

    NOTA WM: Nu sunt permise referirile pozitive la agentiile de turism!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    station5*AUTOR REVIEW
    [10.02.12 22:11:54]
    »

    @grecudoina:

    ma bucur ca ne intalnim din nou Dna Doina si ca imi faceti placerea sa ma cititi; si mie mi-au mai ramas cateva din articolele ale dvs. necitite, urmeaza sa le savurez.

    nu am fost numai in beijing; in aceesi excursie am fost si 1 zi budapesta, 3 zile shanghai, 3 zile hong kong si 1 zi macao (sau macau). urmeaza sa scriu si despre celelalte, sper cat de curand; deocamdata din cauza job-ului am raspuns pe afa mai mult de pe celular

    va multumesc si tinem legatura; ne-au intervenit si ceva schimbari la cazarea din new york din aug., am sa revin cu detalii ptr a va cere parerea

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    grecudoina
    [11.02.12 10:17:58]
    »

    @station5: si excursia in care am fost eu in China, trebuia dupa Sanghai sa zburam in Hong-Kong si Macao, dar atunci excursia costa cu 500 euro mai mult si pt. ca pana la plecare nu se anuntasera decat 3 insi pt. extenzie, nu s-a mai mers si noua care am platit ni s-au dat banii inapoi, ref. la NYastept sa-mi spuneti numele hotelului si aproximativ nr. strazii sau ce mai aveti pe langa nume si va dau orice relatie ref. la asta cu multa placere, pana cand plecati o sa scriu si un review cu NY, care o sa va fie util, sunt sigura si cu multe poze despre NY, Washington si bine ar fi sa mergeti tot cu autocarul de la acelasi loc luat Pennstation NY in Philadelphia, o sa va placa f. mult si nu trebuie sa va cazati, plecati la ora 8 dim. la ora 10 ati ajuns si mergeti de la gara pe jos pana in centru un e primaria si luati un tur de oras, de 4 h, coborati la 2 obiective, inchisoarea unde a stat Copola si Muzeul de arta, Piata independentei, unde masina sta 1 h (aici s-a semnat prima constitutie, e clopotul independentei) apoi unde coborati, la primarie vizitati zona si va reantoarceti la gara oprindu-va f aproape unde puteti sa mancati f. bine cu 10 $/persoana si la ora 1 aveti ultimul autocar cu care la ora 21 sunteti in NY.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    station5*AUTOR REVIEW
    [11.02.12 14:38:43]
    »

    @grecudoina:

    multumesc muuult! sa aveti sanatate! realmente f utile informatiile din ecoul dvs!

    daca nu mentionati in acest ecou ca nu e nevoie de cazare la washington, luni ar fi fost prea tarziu ptr noi ptr ca rezervam/plateam deja ptr hotelul din NY numai 3 nopti. asa vom plati 4 si ne va fi muuuult mai comod! si renuntam la rezervarea din washington de pe booking.com.

    hotelul unde ne-a propus un prieten sa ne faca rezervare (are card de fidelitate cu reducere de 50%) este Radisson Lexington Hotel New York, 511 Lexington Avenue, at 48th Street. Ce parere aveti dna Doina? Pe harta pare ok, dar n-am idee ptr ca nu am mai fost niciodata in NY sau sua.

    Va multumesc mult! Deabia astept rew dvs despre NY! asa cum orice articol scris de Dvs. il astept cu nerabdare!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    grecudoina
    [11.02.12 15:59:20]
    »

    @station5: nu pt. Washinghton nu aveti nevoie de cazare, pt. Philadelphia, care e la 2h distanta de NY, dar la Washinghton va trebuie, nu renuntati drumul e de 6-7 h, va trebuie o zi, cititi cu atentie ecoul, v-am recomandat sa vedeti in alta zi si Phpladelphia unde e usor de ajuns si merita, acolo nu trebuie cazare

    grecudoina
    [11.02.12 16:02:01]
    »

    @station5: ref. la hotelul din NY e f. bun si bine plasat in Manhattan, aproape de multe obiective, de Rokfeller ctr., e super

    station5*AUTOR REVIEW
    [11.02.12 16:09:35]
    »

    @grecudoina:

    ahaa, okok; acuma am inteles cu washington! bine ca nu am apucat sa anulez rezervarea!

    na, ma bucur si ptr Radisson din NY, ca e ok! am inteles ca rezervarea prin cardul de fidelitate ptr perioada aceea ar fi la 50euro/camera cu taxele incluse! este super ca si pret! si daca ati confirmat si dvs. ca este ok si pozitia, este gata-hotarata cazarea in NY! multumesc mult!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    MCM
    [18.03.12 10:50:22]
    »

    Dragii mei, pentru ca ma simt neglijata , si mi-a fost dor de voi, am inceput sa mai citesc in dr si in stg.

    Draga mea station5, faci o treaba al naibii de buna cu rw astea. Bravo. Incep si eu sa-mi fac o idee de cum si ce. Multumesc.

    MCM
    [18.03.12 11:13:34]
    »

    @Marian Preda:

    O alegere f buna, Tarom si KLM (toata lumea stie ce "naspa' sunt stewarzii de pe Air France, asta apropo de calatoria cu ei). Eu am luat inaintea fiecarui zbor lung (adica de ex Amsterdam-China) un Detralex iar pe zborurile mai mici de 1-2 ore, o aspirina, ca anticoagulante. Daca stai prost cu somnul in avion, nu-ti recomand somnifer (asa este adri-nico), te uiti la filme si bei un vin rosu (dar nu prea mult pt ca alcoolul deshidrateaza, si trebuie sa fii f bine hidratat, pt profilaxia coagularii sangelui) si este imposibil sa nu adormi. Mai bine previi decat tratezi. Iti recomand sa-ti iei dopuri de urechi, pt ca sunt familii cu copii chiar f mici, care nu suporta zborul asa de bine si plang. O alta recomandare ar fi sa-ti iei loc la culoar (ca sa poti iesi pt miscare, genoflexiuni etc)

    In aeroport la Amsterdam, de obicei se pleaca de la poarta E catre Asia, intr-adevar aeroportul este mare, dar este timp (de la 3 ore in sus este mai mult decat ok, station5 are dreptate). Iti recomand pe langa shoppingul de rigoare sa-ti faci timp sa vezi si "bucatica" de muzeu Rijks din aeroport. Este in zona portilor D, iar putin mai in fata este o taraba care vinde bulbi de lalele. Lalele, Lalele frumoasele mele lalele... . O sa atasez cateva poze pt tine la rw care urmeaza "Beijing - Palatul de vara, Fangshan". O sa ma grabesc cu ultimele doua rws (atatea mai am despre Beijing) poate mai gasesti info utile.

    Si nu-ti fa griji cu turbulentele, la cat de mare este Boeingul 747, parca, nu simti nimis.

    C

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    station5*AUTOR REVIEW
    [18.03.12 13:38:43]
    »

    @MCM: te pup draga mea si-ti multumesc! scuze de aparenta neglijare, voi recupera maine, promit! pe maine am deadline-ul la o problema si i'm working on it, de aceea sunt offline (nu numai pe AFA ...)

    referitor la mentiunea ta (ptr care iti multumesc): "Incep si eu sa-mi fac o idee de cum si ce"; vreau, in spiritul adevarului sa mentionez ca sunt ff multi useri care scriu muult mai detaliat, frumos, etc si! cu informatii mult mai multe si utile despre o destinatie decat am eu (rabdarea, talentul in primul rand) sa o fac. nu pot da nume ptr ca mi-e frica ca as uita pe cineva...

    vezi? iar ajungem la ideea aceea de completare a informatiilor... parca sectiunea unei destinatii aici pe AFA este un puzzle, componentele de puzzle fiind articolele noastre, ale tuturor; fiecare articol defapt completeaza info din celelalte... cred ca ar fi pacat sa ei tu sau oricare dintre noi ceilalti exemplu de la unul sau de la altul... mai ales cand e vorba de un domeniu (turism) supus atat de mult parerilor si perceptiilor subiective...

    gata cu filozofia, mi-am amintit, din fericire , de deadline-ul de maine!

    multumesc mult ptr ecou! " keep in touch baby!" -o fi si asta din ceva film

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    grecudoina
    [18.03.12 17:06:28]
    »

    @MCM: eu am, zburat in China cu Turkish-Airlines, si a fost f. bine, au avioane bune, respecta timpii de plecare si se sta f. putin in Istambul. Si cel mai important, faci 1 h pana in Istambul, dupa 1,30 min. am plecat la Beijing, si drumul e mult mai scurt, daca imi amintesc bine, am facut doar 9h, si biletele sunt bune la pret, depinde in ce perioada mergi, eu am fost in oct... Zborul e pe deasupra marii Caspice, Emirate, nu te mai duci inspre vest, ca sa revii inapoi

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Marian Preda
    [19.03.12 10:48:51]
    »

    @MCM:

    Ni Hao!

    Am inteles ca aceasta cultura face un anumit gest, drept multumire... se pupa tare mult atat pe obrazul stang, cat si pe cel drept, asa ca-ti sunt recunoscator (Xie, xie!), pentru ecoul detaliat.

    Este un semn destul de clar, ca aceasta minunata comunitate AFA, e solidara cu membrii sai.

    Am nevoie de orice informatie, deoarece m-am incumetat sa plec la drum pe cont propriu si nu vreau sa fiu o potentiala victima (ma rog, escrocherii de genu': metoda ceremoniei ceaiului, schimb valutar, arta negocierii etc... etc...).

    Multumesc tuturor colegilor care m-au ajutat, in imbogatirea informatiilor!

    Toate cele bune!

    Cheng gong!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    grecudoina
    [19.03.12 11:16:52]
    »

    @Marin Preda: cand pleci in China? pt. ca acum o sa-mi revizuiesc toate notitele si in 2 zile am sa-ti trimit un ecou, cu amanunte, din cele cerute de tine, pt. schimbul valutar cel mai sigur il faci la hotelul unde esti cazat (despre hoteluri o sa-ti dau inf. ulterior, dar spune-mi in ce localitati mergi), daca mergi in Beijing, pe strada comerciala, la Silk Market, iti faci cumparaturile (fati o lista in prealabil, sa nu pleci cu totul altceva decat ti-ai dorit), acolo gasesti toate brendurile contrafacute perfect. Acolo poti face achizitii la preturi nesperate, depinde de tine, plateste in $, poti obtine un pret mult mai jos decat il negociezi in moneda lor (ex. la niste sandale, nu vroia sa mai scada prtetul pana unde vroiam eu si atunci i-am zis ca platesc cu... $ (care reprezentau suma dorita de mine) si asa ne-am inteles. Apoi daca iti dau un pret cu ii spui ca ii dai mai putin de jumatate, te mai superi spre sfarsit si pleci, o sa vina dupa tine, ii spui ca te-ai razgandit si nu mai vrei sa cumperi decat daca accepta pretul tau, trebuie sa te tii tare, cred ca ei nu pot schimba in $ decat sume limitate, sunt un stat comunist, care nu le permite sa cumpere multi $. Cu $faci treaba mai buna, urmeaza si restul recomandarilor si dupa 10 aprilie, o sa scriu multe rw-uri si cu ce orase ar merita sa le vizitezi, sper sa-ti fie de folos, tot ce iti recomand

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Marian Preda
    [19.03.12 11:59:55]
    »

    @grecudoina:

    Sarut mainile, stimata colega!

    Plec sambata (24 martie) dimineata la ora 6 si ma intorc pe 12 aprilie, in apropierea Sarbatorilor Pascale.

    Doresc sa explorez aproape toata partea de est a Chinei...

    Orasele care mi-am propus sa le vizitez sunt: Hangzhou, Jiaxing, Shanghai, Nantong, Qingdao si Beijing... cu limitrofele lor!

    Nu plec chiar intr-o aventura! Mi-am facut temele destul de temeinic. Am harti, liste cu tot felul de hoteluri, convertor valutar, gastronomia chinezeasca, liste pentru diverse cumparaturi pe care le voi face la sfarsitul sejurului, din magazinul descris de dumneavoastra, din Beijing...

    Ca sa fiu sincer pana la capat, marea mea problema este zborul, si aici nu ma refer la serviciile companiei. Necesitatea de a dormi este ,,cosmarul'' meu!

    Dar am s-o rezolv cu multa... tarie (... de caracter) !

    Multumesc frumos pentru eventualele informatii!

    Cu consideratie...

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    MCM
    [19.03.12 15:19:16]
    »

    @Marian Preda

    乐意帮助

    grecudoina
    [19.03.12 20:13:03]
    »

    @Marian Preda: ultimele informatii ar fi -merita sa te opresti in Wuzhen, intre Hahgzhou si Shanghai, un sat de pescari, vechi de sute de ani, locuit construit pe apa, . Apoi sa intri putin in teritoriu pt. orasul Luoyang, unde sunt Pesterile si Grotele Longmen, unde sculptori budisti, au sculptat tot muntele dea lungul fluviului Galben, cu statui uriase ale lui Budda, e o lucrare deosebita, si orasul Xi'an cu Armata Razboinicilor de Teracota. Ref. la mancare, in China nu ai sa gasesti, nici un fel de branza, ei nu mananca branza, deci iti iei adio de la ea in aceasta perioada, nu manca in localurile lor ieftine, nu o sa-ti cada bine mancarea, pt. ca sunt needucati, ai sa asisti la scobitul in dinti, suflat zgomos de nas, chiar si ragaieli, lor li se par toate astea normale, . Ghidul chinez, ne-a spus ca, atunci cand statul le-a dat voie sa faca turism in alta tara, inainte de asta, a facut emisiuni pe tv, cu lectii de comportament in afara tarii, din pacate numai 1/3 din populatie a beneficiat, pt ca numai atatia au televizoare. Prefera sa iei pranzul in restaurantele hotelurilor, nu uita sa iei de la hotel cartea de vizita, unde ai scris numele h. in chineza, pt. ca iti va trebui pt taxi sau sa te poti reantoarce la hotel, cu localnicii nu te poti intelege in nici o alta limba, iar strazile sunt scrise cu litere chinezesti. Ref. la toalete, pe strazi nu prea sunt publice si prefera sa le folosesti pe cele din hoteluri, pt. ca vei avea surpriza sa gasesti WCunde nu sunt usi sau daca are usi, ei nu sunt invatati sa le inchida, nu stiu sa stea la coada, asa ca nu astepta sa-ti randul ca e posibil sa stai f. mult pt ca ei, cum vad ca s-a eliberat una se reped sa intre, asa ca aruncate fara jena, daca vrei sa nu stai cam mult pe acolo. La hotel in camera vei gasi si papuci de casa, pe care ii schimba zilnic, cand fac curat, la baie ai perie de dinti, pasta de dintii, totul nou in tipla si pieptene, asa ca nu e nevoie sa le mai iei de acasa. Astea au fost ultimele sfaturi ale mele, si acum iti urez drum bun, vreme buna si sa te bucuri de tot ce vezi pe acolo, iar daca nu poti ajunge pe unde ti-am recomandat, ai sa gasesti locurile si pozele de acolo pe rw-urile mele la intoarcere, inca odata drum bun, Doina

    MCM
    [19.03.12 20:30:02]
    »

    @grecudoina:

    Treaba cu scobitul, ragaitul si alte zgomote scoase la masa, si chiar aruncarea oaselor pe jos, nu este neaparat semn de proasta crestere, este semn de respect pt bucatar si semn ca le place mancarea. Asta este cultura lor.

    http://www.financiarul.ro/2007/11/09/regulile-bunelor-maniere-pe-meridianele-lumii/

    station5*AUTOR REVIEW
    [19.03.12 21:49:01]
    »

    @MCM:

    ma intreb daca in ghidul acela sunt trecute la "obiceiuri culturale"si (cum sa le zic elegant si fara a folosi termeni stiintifici/ medicali??) zgomotele acelea insotite de mirosuri care determina ca reactie/raspuns a celor din jur pendularea mainii in fata nasului, care pare a nu fi un fapt atat de rusinos in metroul din Beijing...

    apoi, referindu-ma la stilul lor de-a manca, cred ca totusi este vorba de educatie (articolul scris in 2007 poate fi depasit de realitatile din 2012) ptr ca de ex. la hotelurile unde am fost cazati, la micul dejun unde cred ca erau 90% chinezi nu am vazut astfel de manifestari (sorbit zgomotos in schimb: oooo daaaa), dar la hoteluri de 1-2 stele si la localuri modeste frecventate de persoane mai putin educate altii au avut parte de tot felul de experiente asemanatoare celor descrise de Doina... sau la shanghai (vezi foto) am luat cina pe un vapor, intr-o croaziera, cu 98% chinezi " comeseni" in jur si la fel nu au avut manifestarile puse in articol pe seama "culturii" lor (culmea si sorbitul era mai discret decat la beijing ...)

    repet, pare mai mult problema de educatie...

    @Marian Preda:

    doar o mica completare la ecoul Doinei: in ian. a. c., din fericire, erau inscrisuri in limba engleza alaturi de cele chinezesti ptr strazi, metrou, obiective turistice in toate orasele vizitate de mine (beijing, shanghai, hong kong, macao) posibil ca in celelalte zone mentionate de Doina sa nu fie nici acum; oricum in shanghai, hong kong si macao (spre deosebire de beijing) multi stiu engleza si sunt evident mult mai deschisi spre dialog/ajutor decat cei din beijing.

    astep cu nerabdare sa te intorci (viu si nevatamat ...) sa ne povestesti experientele si perceptiile tale. Drum bun!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    MCM
    [19.03.12 23:09:04]
    »

    @station5:

    da, ai dreptate, ma gandesc ca tine si de faptul ca unii au venit in contact mai mult decat altii cu civilizatia occidentala.

    Pe de alta parte, fac comparatie intre chinezii din Beijing si cei din Taipei. Cei din urma sunt extrem de civilizati, si chiar daca in mare parte au aceleasi radacini culturale, nu am auzit zgomote (ca sa ma exprim elegant) la masa.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Marian Preda
    [20.03.12 10:46:19]
    »

    @grecudoina:

    Multumesc tare mult pentru ecou!

    Canalele din Wuzhen (localitatea se mai numeste si ,,Venetia Orientului''), o am pe lista deoarece se afla la aproximativ 70 de kilometri fata de Hangzhou sau Jiaxing, dar cu mare regret nu cred ca voi ajunge si in Luoyang -oras situat la peste 1000 de kilometri, fata de aceste orase in care mi-am propus sa nu stau mai mult de 4-5 zile.

    Pe lista de hoteluri, le-am catalogat doar pe cele de la 3*, 4* sau 5* toate cu demipensiune.

    In toate orasele enumerate ieri, am anumite conexiuni, contacte recomandate din tara de niste amici care fac China de 3-4 ori pe an, evident pentru afaceri.

    Plec alaturi de ,,colega de camera'' sau negociatorul-sef (care... femeie ar ierta asa ocazie de shoppingarie?!).

    Dragele mele colege, ... si-a facut niste liste... ! , ca ar trebui sa inchiriez un container!

    Nu stiu prin ce relatii, agentia prin care am luat biletele de avion, pentru 20 de euro in plus/pers, a obtinut o derogare de la cei de la KLM, si in loc de 23 de kilograme/pers, bagaj pentru cala, a obtinut... 46 de kg/pers!!! Dar si aici am emotii, doar sunt balcanic, nu?

    Ca sa cred trebuie sa vad! Aceste kilograme in plus, nu sunt stipulate nicaieri pe bilet. O fi teapa! Vom vedea...

    Va multumesc inca o data pentru informatii si pentru cuvintele frumoase!

    Pe curand!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    grecudoina
    [20.03.12 18:17:04]
    »

    @Marian Preda: nu e teapa la intoarcere la toate zborurile, nu numai la KLM, ai voie cu cca 40kg. pe persoana, de fapt nici nu prea ii intereseaza cat pui pe cantar, ei vor ca fiecare sa lase cat mai multi $ in China si fiecare turist sa duca si mai mult decat pot duce. Ref. la durata de stat in Hangzhou si Jiaxing, mai mult de 4-5 zile, mi se pare prea mult, aceste localitati nu au multe atractii turisti, comparativ cu ce mai ofera China, dar bine e programul tau si de fapt eu nici nu am fost in Jiaxing. Noi am facut o parte din acest drum cu trenul pe linie magnetica si am facut 400km in 2 h., asta ca o sugestie. Drum bun si succes la cumparaturi, neaparat sa nu va grabiti sa faceti pe traseu, iar d-na sa se abtina pt. ca preturi ca in Beijing, nu gasiti nicaieri, sunt mult mai mari, iar acolo gasiti absolut orice vedeti pe drum. Noi am inceput cu Beijing si cei care au zis ca nu cumpara, ca se pastreaza pt. Shanghai, au regretat pt. ca nu au mai putut lua cu preturile de acolo nimic, nici negocierea nu prea merge, daca le spuneam ce preturi au in B., ne raspundeau sa cumparam atunci de acolo. Mie mi-a spus treaba asta o prietena care fusese inaintea mea in aceeasi excursie, chiar mi-a zis sa cumpar numai de acolo, chiar daca va trebui sa le port toata excursia dupa mine

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    adri-nico, grecudoina, Jupi, Marian Preda, MCM, station5*, TORA INGRID
    Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Beijing:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.095357894897461 sec
    ecranul dvs: 1 x 1